ISOTRETINOIN ALPHARMA

Akne potilas

Olisi todella mukava kuulla teiltä, jotka syötte Isotr.Apharmaa, millaisia haittavaikutuksia ja lopputuloksia teille on siitä tullut? Itse koen että kyseisellä lääkkeellä on enemmän haittaa kuin hyötyä, ainakin nyt kuurin aikana.

17

15161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääke on,

      kuten varmasti tiedätkin ROACCUTANIN edullisempi rinnakkaislääke, eli lue noita Roaccuttan ja Roa-keskusteluja, sieltä löydät vastauksen moneen kysymykseen.

      • ed.kirj.

        kahdessa lääkkeessä on tismalleen sama vaikuttava aine, vain apu/sidosaineissa on eroa.
        Noita Roa-keskusteluja löytyy kymmenittäin.


    • Akne potilas

      Kiitosta vaan!

      • toivottavasti

        saat lääkkeestä avun!
        Mukavaa kesää!


      • nainen30
        toivottavasti kirjoitti:

        saat lääkkeestä avun!
        Mukavaa kesää!

        Syön nyt neljättä kuukautta roaa ja hyvin on auttanut. Hiuksia vaan lähtee ihan älyttömästi, se on ikävää, varsinkin kun on pitkät hiukset. Toivon todellakin ettei finnejä tule uudestaan kuurin lopettamisen jälkeen.

        Millaisia kokemuksia muilla?


      • Akne potilas
        nainen30 kirjoitti:

        Syön nyt neljättä kuukautta roaa ja hyvin on auttanut. Hiuksia vaan lähtee ihan älyttömästi, se on ikävää, varsinkin kun on pitkät hiukset. Toivon todellakin ettei finnejä tule uudestaan kuurin lopettamisen jälkeen.

        Millaisia kokemuksia muilla?

        Juu,hiuksia lähtee enemmän iho,päänahka ja huulet kuivuu ja halkee pielistä.Silmät myös kuivaa.Nenäliinojakin pidän laukussa jos vaikka nenä alkaa vuotaa verta, kuten tutulla joka söi myös roaa.Ihan kivaa kyllä, kun palaa entistä helpommin myös auringossa.Mites teillä on ollu alkoholin kans?Onko haittaa pahaa jos muutaman pullon ottaa joskus?Juhannuskin tässä tulee...


    • Tohvelieläin

      Olen syönyt samaa valmistetta nyt vasta kuukauden, eli en vielä pysty tuloksista sanomaan mitään. Sinäänsä yllätyin että lääkärini otti minut varsin tosissaan ja aloitettiin heti vahva lääkitys. Minä kun olin vain hiljaa kärsinyt ja ajatellut että ei tämä nyt niin paha ole.

      Mutta sivuoireista: huulten voimakas kuivuminen, ihon lievä kuivuminen, nenän limakalvojen kuivuminen, punastun helposti ja kasvot muutenkin ovat alkaneet välillä kuumottaa, lisäksi kasvojen hikirauhaset toimivat liikunnan aikana paljon vilkaammin kuin ennen.. Muuta ei oikeastaan ole (vielä) tullut. Niin ja selkä on ollut kipeä välilä, mutta tiedä häntä johtuuko näistä lääkkeistä.

      Miten kauan olet itse syönyt kuuria, meinaan mullakaan ei ole mitään maailmaa mullistavia tuloksia näkynyt, ehkä iho on jotenkin tasoittunut ja näpyt selässä vähentyneet. Toivon siis että muutaman kuukauden päästä olisin päässyt näistä saamarin näppylöistä.

      • Akne potilas

        Nyt olen syönyt melkein vuoden päivät 20mg 1x ja 2x vuoropäivinä. Ihan sileä iho on ollut melkeen alusta asti kun vaikutus alkoi.
        Nyt olisi tarkoitus tuon 100kpl paketin jälkeen lopettaa,mutta silti mietityttää että, jos sitten joku päivä naamassa taas patteja.
        En muutenkaan käsitä mistä tämä kaikki on johtunut,kun ennen aknea kärsin kuukautisten pois jäännistä toista vuotta.Ne käynnistettiin sitten e-pillereillä.Joten, jos tämä kaikki on jotain hormoni häikkää niin aknen uusiutuminenkin varmaan todennäköistä.Ei kyllä tohtoritkaan mitään tiedä,tai vaivaudu selvittämään.


    • entinen aknepotilas

      Olen syönyt isotretinoin alpharmaa/ratiopharmia/roaccutania nyt tammikuusta lähtien ja sitä ennen noin 4kk viime vuonna. Syön melko pieniä annoksia (20 ja 10mg vuoropäivinä), joten minulla ei ole esiintynyt minkäänlaisia haittavaikutuksia. Iho on sileä ja kaunis. Viime vuonna annos oli suurempi (20 ja 40mg), jolloin ihoni kutisi ja hilseili ja veren kolesteroli- ja triglyseridiarvot nousivat niin korkeiksi, että joiduin keskeyttämään koko kuurin. Nyt kaikki näyttää valoisalta, ja toivon, että tulos on pysyvä!

    • KAKAK

      Isotretinoin aiheuttaa pigmenttihäiriöitä, jotka ovat huomattavasti huonompia kuin akne....

      • Sylettää

        3kk syöny nyt säännöllisesti 2 x i tabletti 20mg isotretinoin päivässä eikä mitään vaikutusta. pahenee vain nuo punaset täplät naamassa, isoja finnejä tai patteja ei ole mutta nämäkään ei häviä ja lisää näyttää tulevan.


      • sama täällä
        Sylettää kirjoitti:

        3kk syöny nyt säännöllisesti 2 x i tabletti 20mg isotretinoin päivässä eikä mitään vaikutusta. pahenee vain nuo punaset täplät naamassa, isoja finnejä tai patteja ei ole mutta nämäkään ei häviä ja lisää näyttää tulevan.

        minulla sama juttu olen syönyt 2 tablettia 20mg isotretinoinia päivässä pidemmn aikaa eikä mitään muutoksia oikein patteja ei ole lisää tullut mutta eipä tuo naama niin parantuneelta näytä ja punaisia läiskiä edelleen vaikka niihinkin laittanut tulehdusta lievitävää voidetta ulkoisesti...kuinkahan kauan tätä pitää kestää...ja e-pillereitäkin popsin säännöllisesti kun aluksi sain vain niitä jos ne auttaisivat mut kun mikään ei tunnu auttavan...


      • Aknedude
        sama täällä kirjoitti:

        minulla sama juttu olen syönyt 2 tablettia 20mg isotretinoinia päivässä pidemmn aikaa eikä mitään muutoksia oikein patteja ei ole lisää tullut mutta eipä tuo naama niin parantuneelta näytä ja punaisia läiskiä edelleen vaikka niihinkin laittanut tulehdusta lievitävää voidetta ulkoisesti...kuinkahan kauan tätä pitää kestää...ja e-pillereitäkin popsin säännöllisesti kun aluksi sain vain niitä jos ne auttaisivat mut kun mikään ei tunnu auttavan...

        Sain juurikin uuden kuurin, muutama vuosi sitten popsin Roacuttan ja sit alko vuos sitten tulla takas akne pikkuhiljaa. Nyt sit popsitaan 2x20mg kahdesti päivässä eli 80 mg tuolee vuorokaudessa, kuuri on isotretinoin.

        Edellisin kuurin kuin söin niin tuloksia alkoi tulla noin kuukauden jälkeen hoidosta ja akne todellakin parani. Huulet oli aivan kuivat korput ja verta tuli välillä nenästä hoidon aikana.

        Nyt sit katotaan miten tän kuurinkans käy, saattaa olla että menee aluks pahempaan suuntaan mut sehän on normaalii, siitä se sit lähtee paranemaan.

        Tsemppii kaikille aknesta kärsiville ja olkaa kärsivällisii, kyl nää kuurit yleensä tehoo. Toisille riittää yks kuurii joillaklin voi mennä kolmekin.


      • onnellinenexkäyttäjä
        Aknedude kirjoitti:

        Sain juurikin uuden kuurin, muutama vuosi sitten popsin Roacuttan ja sit alko vuos sitten tulla takas akne pikkuhiljaa. Nyt sit popsitaan 2x20mg kahdesti päivässä eli 80 mg tuolee vuorokaudessa, kuuri on isotretinoin.

        Edellisin kuurin kuin söin niin tuloksia alkoi tulla noin kuukauden jälkeen hoidosta ja akne todellakin parani. Huulet oli aivan kuivat korput ja verta tuli välillä nenästä hoidon aikana.

        Nyt sit katotaan miten tän kuurinkans käy, saattaa olla että menee aluks pahempaan suuntaan mut sehän on normaalii, siitä se sit lähtee paranemaan.

        Tsemppii kaikille aknesta kärsiville ja olkaa kärsivällisii, kyl nää kuurit yleensä tehoo. Toisille riittää yks kuurii joillaklin voi mennä kolmekin.

        Itse söin muutama vuosi sitten Isotretinoinia ja akne parani kyllä täysin. Huulet olivat aika kuivat, samoin naama ja saunassa ei enää kestäny niin kovia löylyjä. Nyt tyttöystäväni on aloittamassa samaa kuuria ja on kyllä peloissaan sivuvaikutuksista.


    • tyytyväinen

      Söin Isotretinoin alpharmaa noin 4 vuotta sitten. Söin ensin 20mg kaksi kertaa päivässä ja sitten 10mg yhteensä melkein vuoden ajan. Ainoa sivuvaikutus oli lievä selkäkipu silloin tällöin, mutta kaikki finnit lähtivät ja ovat pysyneet poissa jo monta vuotta :D

    • iho

      Pari vuotta sitten söin 7kk kuurin. Lääkäri ei varoitellut haitoista ja ihmetteli, kun jälkeenpäin kerroin hänelle kärsineeni mielialanheilahteluista kuurin aikana sekä tinnityksestä, joka kuurista jäi molempiin korviin. En ikinä suosittelisi lääkettä kenellekään, enkä ymmärrä miten ns. ihotautilääkäri voi olla noin vastuuton ja tietämätön. Jos asia otettaisiin esille mediassa laajemmin, tulisivat varmasti monet sivuvaikutuksistaan hiljaa olevat potilaat huutelemaan. Jos otatte kyseisen kuurin niin ottakaa pienellä annostuksella ja mahdollisesti antibioottia kylkeen niin ei jää arpia. Mulle jäi *******, kun en ite tajunnu tuota..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe