km taksa

paljonko

Paljonko saatte kilometriltä jos ajatte km-taksalla. Taikka jos ajatte tuntipalkalla niin paljonko pitäsi kilometriltä saada. Ite olen suunnitellut pyytää n. 15-17cent kilometriltä.

Ja kyseessä siis puoliperä- tai täysperärekka.

24

7046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autokuski75

      ei kannata niin vähällä lähtä.
      mieti: 60km/h keskinopeudella saat tuntipalkaksi ehkä jopa 10 euroa ja jos km taksaan kuuluu myös purut ja lastaukset niin eihän siitä jää mitään.
      60 km/h keskinopeuteen saa kyllä mennä tosissaan jos siihen lasketaan lastaukset ja purut!
      oma mielipiteeni on että en rupeais.

    • aika hukassa

      Olet suunnitellut pyytää 15-17 centtiä.. Olet ilmeisesti uusi alalla kun noin halvalla ajat. Sinuna en suostuisi kilometripalkkaan ollenkaan, kyllä ne kilsatalot maksaa hyvälle miehelle tuntipalkkaakin jos haluavat sen taloon.

      • aqcqdvcda

        pyydä 20 senttiä/kilsa, purut lastaukset ja ventat tuntipalkalla. jos kaikki työt sisältyy kilsakorvaukseen, niin luultavasti otat takkiin ja pahasti..enkä ole kommunisti/"liiton mies"! ;)


      • pojilla
        aqcqdvcda kirjoitti:

        pyydä 20 senttiä/kilsa, purut lastaukset ja ventat tuntipalkalla. jos kaikki työt sisältyy kilsakorvaukseen, niin luultavasti otat takkiin ja pahasti..enkä ole kommunisti/"liiton mies"! ;)

        Mä saan 15 senttiä kilometristä ja täyden päivärahan kanssa. Ihan hyvin tulee tienestiä kun jaksaa 800 km vuorokaudessa jauhepyttyjä viedä. Reissuun lähtö sunnuntaina illalla ja kotia sitten perjantaiiltasella. Purkuusta ei makseta mitään ekstraa, eihän se auto edes liiku sillon. Ravattihommaa kummiskin kaikki työ koko viikon. Ei tartte edes harjata kun sementtii ajetaan. Tyhjänä takas. Päivä rahastaei oteta muuten veroo olleskaan. Se on iso lisä vielä.


      • Tälläkertaa
        pojilla kirjoitti:

        Mä saan 15 senttiä kilometristä ja täyden päivärahan kanssa. Ihan hyvin tulee tienestiä kun jaksaa 800 km vuorokaudessa jauhepyttyjä viedä. Reissuun lähtö sunnuntaina illalla ja kotia sitten perjantaiiltasella. Purkuusta ei makseta mitään ekstraa, eihän se auto edes liiku sillon. Ravattihommaa kummiskin kaikki työ koko viikon. Ei tartte edes harjata kun sementtii ajetaan. Tyhjänä takas. Päivä rahastaei oteta muuten veroo olleskaan. Se on iso lisä vielä.

        Laskeppas sitt paljon jää tuntuhinnaksi,turpiin tulee ett tukka lähtee.Päivä-ruokarahoja kun ei lasketa palkkaan.Ne kuuluvat sen päälle,eikä kerrytä eläkettä.Laillisesti ett aja 800km päivässä vaikka kuinka uskottelet ittelles.


      • aloittaja

        On tullut oltua 20 vuotta valtion ajossa kunnes liikelaitostivat ja pistivät pihalle. Joten siinä mielessä uusi täällä villinlännen palkkaus meiningissä. Valtiolla kun ei tarvinnut mietiskellä palkkaa, kaikki maksettiin taulukon mukaan ja aina rahat oli tilillä palkkapäivänä klo. 00:00.

        Itse olen ehdottomasti sitä mieltä että palkkaus pitäisi olla TES:in mukainen. Nyt olis kuitenkin tarjolla merikonttien ajoa etelä-satamasta ympäri maata ja aluksi ehkä km-taksalla.

        Pitäis jotain hommaa kuitenkin löytää ennen kuin liiton päivärahat 500 pv tulee täyteen.


      • lisäys
        aloittaja kirjoitti:

        On tullut oltua 20 vuotta valtion ajossa kunnes liikelaitostivat ja pistivät pihalle. Joten siinä mielessä uusi täällä villinlännen palkkaus meiningissä. Valtiolla kun ei tarvinnut mietiskellä palkkaa, kaikki maksettiin taulukon mukaan ja aina rahat oli tilillä palkkapäivänä klo. 00:00.

        Itse olen ehdottomasti sitä mieltä että palkkaus pitäisi olla TES:in mukainen. Nyt olis kuitenkin tarjolla merikonttien ajoa etelä-satamasta ympäri maata ja aluksi ehkä km-taksalla.

        Pitäis jotain hommaa kuitenkin löytää ennen kuin liiton päivärahat 500 pv tulee täyteen.

        Ei ole paljon ollut motivaatiota etsiskellä rekkahommia kun valtiolta sai melkein normaali 8 tunnin päivistä saman kuin kaveri yksityiseltä hirvittävällä ylityötuntimäärällä.


      • ...
        pojilla kirjoitti:

        Mä saan 15 senttiä kilometristä ja täyden päivärahan kanssa. Ihan hyvin tulee tienestiä kun jaksaa 800 km vuorokaudessa jauhepyttyjä viedä. Reissuun lähtö sunnuntaina illalla ja kotia sitten perjantaiiltasella. Purkuusta ei makseta mitään ekstraa, eihän se auto edes liiku sillon. Ravattihommaa kummiskin kaikki työ koko viikon. Ei tartte edes harjata kun sementtii ajetaan. Tyhjänä takas. Päivä rahastaei oteta muuten veroo olleskaan. Se on iso lisä vielä.

        taidat olla melkoinen uuno...ei voi muuta sanoo.


      • Cooleri
        pojilla kirjoitti:

        Mä saan 15 senttiä kilometristä ja täyden päivärahan kanssa. Ihan hyvin tulee tienestiä kun jaksaa 800 km vuorokaudessa jauhepyttyjä viedä. Reissuun lähtö sunnuntaina illalla ja kotia sitten perjantaiiltasella. Purkuusta ei makseta mitään ekstraa, eihän se auto edes liiku sillon. Ravattihommaa kummiskin kaikki työ koko viikon. Ei tartte edes harjata kun sementtii ajetaan. Tyhjänä takas. Päivä rahastaei oteta muuten veroo olleskaan. Se on iso lisä vielä.

        Mahtaa olla mukavaa viettää lähes koko viikko peltikopissa.Perjantai-illalla kotiin ja sunnuntaina taas koppiin??!Mahtaa olla sisältörikasta elämää.Ei naisia,harrastuksia,kavereita...Ootko koskaan kuullut vapaa-ajasta?Miks tarvii pilata elämä/terveys istumalla jonkun toisen omistamassa työkalussa koko elämä?En ymmärrä.Itsekin ajan säiliöyhdistelmää ja kyllä minä pääsen 99-prosenttisesti muijan viereen joka yö.Ei kiinnosta maata joissain pakokaasujen täyttämissä baarien takapihoilla/levähdyspaikoilla.Kumma,miten joillekin on tärkeintä ajaa autoa vuorokaudet/viikot ympäriinsä.Toisaalta,eipä se mulle kuulu. Btw,päivärahasta ei myöskään kerry ELÄKETTÄ!Sekin kannattaa ottaa huomioon,kun palkoilla kikkailee.Eläkkeellehän me kaikki joskus jäämme.Tosin moni rekan puikoissa kynttilää molemmista päistä polttavat eivät koskaan saavuta eläkeikää.Siitä pitää päivittäiset makkaraperunat ja lihapiirakat ylipitkine työpäivineen ja liikunnan täydellinen puuttuminen huolen.


      • kokeilin
        pojilla kirjoitti:

        Mä saan 15 senttiä kilometristä ja täyden päivärahan kanssa. Ihan hyvin tulee tienestiä kun jaksaa 800 km vuorokaudessa jauhepyttyjä viedä. Reissuun lähtö sunnuntaina illalla ja kotia sitten perjantaiiltasella. Purkuusta ei makseta mitään ekstraa, eihän se auto edes liiku sillon. Ravattihommaa kummiskin kaikki työ koko viikon. Ei tartte edes harjata kun sementtii ajetaan. Tyhjänä takas. Päivä rahastaei oteta muuten veroo olleskaan. Se on iso lisä vielä.

        joskus 22 cent/km. 3,5 - 4 tkm/vk turpiin tuli n. 300 € / vk. Hullu saa olla muttei tyhmä. AINA kun palkkaus on km. perusteinen on tarkoitus nipistää kuskin palkasta.


      • pistää
        kokeilin kirjoitti:

        joskus 22 cent/km. 3,5 - 4 tkm/vk turpiin tuli n. 300 € / vk. Hullu saa olla muttei tyhmä. AINA kun palkkaus on km. perusteinen on tarkoitus nipistää kuskin palkasta.

        usvaa putkeen ja hankkii rahaa. AKT:n punakantiset taas kituuttaa taulukkopalkoilla ja köllii yöt paksun muijansa vieressä. Siinä ne vaihtoehdot on.
        Joku sanoo saaneensa markan kilometristä vuonna -89. Silloin oli eri aika kaikkine liikennelupineen ja muineen eikä saanu kuitenkaan ajaa ku korkeintaan 500 kilsaa päivässä.
        Vain kilsarahalla voi saada kunnollisen ja pitkäikäisen kokonaispalkan. Muu on nyhertämistä.


      • fiksummat
        pistää kirjoitti:

        usvaa putkeen ja hankkii rahaa. AKT:n punakantiset taas kituuttaa taulukkopalkoilla ja köllii yöt paksun muijansa vieressä. Siinä ne vaihtoehdot on.
        Joku sanoo saaneensa markan kilometristä vuonna -89. Silloin oli eri aika kaikkine liikennelupineen ja muineen eikä saanu kuitenkaan ajaa ku korkeintaan 500 kilsaa päivässä.
        Vain kilsarahalla voi saada kunnollisen ja pitkäikäisen kokonaispalkan. Muu on nyhertämistä.

        Ne vähän fiksummat saa palkan tai ainakin odotus ajan korvaukset sillassa seisomisesta ja prosentit pitkistä päivistä sekä köllöttää Pekkasilla ehkä kiimaisen paksun muijansa tai muun kiimapilluun vieressä.


    • jees

      20senttiä kilometri päiväräahat ja purku ja lastaus hommista tuntipalkka..nii siis tahtoisin jos ajaisin kilsapalkalla..tuntipalkka on omasta mielestä parempi, saa samaa palkkaa kun ajaa tai lastaa ja ulko- ja kotimaan päivärahat päälle

    • mies.

      Minä sain vuonna 1986 1,15 mk/km sahatavaran ajossa. Siitä on kuitenkin aikaa.

      • vytbkj

        jep. meille tarjottiin -89 markka per km. todettiin ettei kukaan hullu tolla hinnalla aja. tämä siis 18v sitten että sillai.


    • Minä saan tällä hetkellä 18snt/km ja se on vielä irtoperäajossa aika polkuhinta. Ulkomaan keikalla jos oisin saanut saman, niin olisi tullut 30-60€ enemmän kahdessa viikossa... päivärahat tottakai siihen päälle

      • kannata ajaa

        itse ajoin joskus "alkuaikoina" Skandinavian liikennettä 22 cent/km. n. 3,5 - 4tkm/vk. Turpiin tuli n. 250-300 €/ vk. MUISTA että AINA kun tarjotaan jotain muuta kuin aikapalkkaa on tarkoituksena maksaa vähemmän kuin kuuluisi. Tsemmppiä!!!


      • fdgdfgdfg
        kannata ajaa kirjoitti:

        itse ajoin joskus "alkuaikoina" Skandinavian liikennettä 22 cent/km. n. 3,5 - 4tkm/vk. Turpiin tuli n. 250-300 €/ vk. MUISTA että AINA kun tarjotaan jotain muuta kuin aikapalkkaa on tarkoituksena maksaa vähemmän kuin kuuluisi. Tsemmppiä!!!

        On ikävää, että teidänlaisia kaheleita on alalla.
        Siksi kuljetuala kulkee koko ajan väärään suuntaan, koska on näitä, jotka suostuvat ajamaan näillä hinnoilla. Jos jokainen vaatisi
        asianmukaisen tuntipalkan, niin kuljetusten hinnat saataisiin pikkuhiljaa nousemaan ja kaikilla olisi asiat paremmin.


      • kannata ajaa kirjoitti:

        itse ajoin joskus "alkuaikoina" Skandinavian liikennettä 22 cent/km. n. 3,5 - 4tkm/vk. Turpiin tuli n. 250-300 €/ vk. MUISTA että AINA kun tarjotaan jotain muuta kuin aikapalkkaa on tarkoituksena maksaa vähemmän kuin kuuluisi. Tsemmppiä!!!

        Ulkomaankeikkaa ajoin ihan läpituntitaksalla


      • stycke
        kannata ajaa kirjoitti:

        itse ajoin joskus "alkuaikoina" Skandinavian liikennettä 22 cent/km. n. 3,5 - 4tkm/vk. Turpiin tuli n. 250-300 €/ vk. MUISTA että AINA kun tarjotaan jotain muuta kuin aikapalkkaa on tarkoituksena maksaa vähemmän kuin kuuluisi. Tsemmppiä!!!

        Se on kyllä totta että pelkkä kilometripalkka on aika murheellinen homma, ellei pääse vetämään jotain suoria kärrynvaihtoja. Mutta kun kilometripalkan lisäksi maksetaan purut ja lastaukset tuntipalkalla, lopputulos on parempi.


    • /kilometri

      niin voisin harkita lähtemistä
      TES:sillä kun ajelee ei tartte miettiä

      • kuskiksi.

        mun auto ajaa 5-100 km/päivä päivänpituus 10-13h
        että kilometripalkkaset kuskit terve tuloa.


      • TES=minimi!
        kuskiksi. kirjoitti:

        mun auto ajaa 5-100 km/päivä päivänpituus 10-13h
        että kilometripalkkaset kuskit terve tuloa.

        Mikä tos TES palkas on hyvää? Eikö ihimiset tajua,että se on minimi palkka.. Ite en inahrakkaa alle 16e lisät! Saunan taakse kaikki jotka ajaa alle TESsin!


      • Pikkasen vanha
        TES=minimi! kirjoitti:

        Mikä tos TES palkas on hyvää? Eikö ihimiset tajua,että se on minimi palkka.. Ite en inahrakkaa alle 16e lisät! Saunan taakse kaikki jotka ajaa alle TESsin!

        Niin KAHDEKSAN VUOTTA SITTEN kun tämä keskusteluketju aloitettiin oli liksat vähän eriluokkaa kuin tänäpäivänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe