Partner, Berlingo, Kangoo?

mikafromvantaa

Olen kiinnostunut hankkimaan tuollaisen tilavan henkilöauton eli Peugeot Partnerin, Citroen Berlingon tai Renault Kangoon. Budjettia joku max 13000e, kymppitonnin autokin kelpaisi.

Onko noissa autoissa jotain mitä pitäisi katsoa, jotta ei tarvitsisi olla pajalla koko ajan? Ja mitä noista autoista suosittelisitte ja löytyykö muita vaihtoehtoja?

21

7280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Betteri

      katsopa viestiketju "mitä eroa on?", siinä on vähän asiaakin.

      Berligo/partneri tyyppivikoja lienee ainakin seuraavia:
      - takajarrukengät ruostuu 60-100tkm, ainakin vanhemmissa
      - 1,4. kannentiivisteen kestävyys
      - hdi vauhtipyörämysteerio, joku hdi- mies varmaan tietä tarkemmin
      - facelift-mallit, monitoimiviiksi(?)

      Kokonaisuutena nerokas pirssi, ei voi kuin suositella!

      • TT-Citikka

        Kampiakselin vulkanoitu hihnapyörä on HDi-koneen heikko kohta. Menee tyypillisesti siinä 80-100 tkm:n kohdalla. Kuntoa kannattaa tarkkailla, se kun aiheuttaa pyssäyksen johonkin tienlaitaan hajotessaan. Vaihto ei vie kauaa, mutta osa maksaa V-organisaatiossa 250 euroa (Motonetin listoilla on halvempikin, laadusta ei tietoa, voi tietysti olla ihan samakin, Sitroseltakin kannattaa kysyä).

        Facelift-Berlingossa tuo viiksihäkkyrä on heikko, meilläkin on mennyt kaksi kertaa. Osa maksaa noin 330 euroa ja työt päälle, siinä kun pitää vaihtaa kaikki ohjauspyörän takana olevat viikset yhdellä kertaa. Onneksi ei ole itse tarvinnut maksaa - maahantuoja maksoi koko remontin viimeksikin, vaikka takuuajasta oli kulunut jo puoli vuotta.

        Cd/radio on myös heikko.

        Berlingon ajo-ominaisuudet on hyvät, tilat loistavat ja itse olen todella tyytyväinen 2003 hankittuun facelift-Berlingoon (2.0 HDi).


      • Heku
        TT-Citikka kirjoitti:

        Kampiakselin vulkanoitu hihnapyörä on HDi-koneen heikko kohta. Menee tyypillisesti siinä 80-100 tkm:n kohdalla. Kuntoa kannattaa tarkkailla, se kun aiheuttaa pyssäyksen johonkin tienlaitaan hajotessaan. Vaihto ei vie kauaa, mutta osa maksaa V-organisaatiossa 250 euroa (Motonetin listoilla on halvempikin, laadusta ei tietoa, voi tietysti olla ihan samakin, Sitroseltakin kannattaa kysyä).

        Facelift-Berlingossa tuo viiksihäkkyrä on heikko, meilläkin on mennyt kaksi kertaa. Osa maksaa noin 330 euroa ja työt päälle, siinä kun pitää vaihtaa kaikki ohjauspyörän takana olevat viikset yhdellä kertaa. Onneksi ei ole itse tarvinnut maksaa - maahantuoja maksoi koko remontin viimeksikin, vaikka takuuajasta oli kulunut jo puoli vuotta.

        Cd/radio on myös heikko.

        Berlingon ajo-ominaisuudet on hyvät, tilat loistavat ja itse olen todella tyytyväinen 2003 hankittuun facelift-Berlingoon (2.0 HDi).

        kestää mielestäni 80000-150000km:iin. Pitää ennen rikkoutumistaan muutaman sata kilometriä helisevää ääntä osuessaan jakohihnan koppaan. Meillä justiinsa menossa kokeilu kestävämmästä hihnapyörästä. Jos kilometrimäärän jakaa hihnapyörän kustannukseen niin ei se tosin paljoa tee kun muita vikoja on tuskin lainkaan. No joskus tankin polttoainepumppu...


      • TT-Citikka
        Heku kirjoitti:

        kestää mielestäni 80000-150000km:iin. Pitää ennen rikkoutumistaan muutaman sata kilometriä helisevää ääntä osuessaan jakohihnan koppaan. Meillä justiinsa menossa kokeilu kestävämmästä hihnapyörästä. Jos kilometrimäärän jakaa hihnapyörän kustannukseen niin ei se tosin paljoa tee kun muita vikoja on tuskin lainkaan. No joskus tankin polttoainepumppu...

        Tuo 80-100 tkm oli karkea arvio, voipi tietysti kestää pitempäänkin. Meillä meni vaihtoon jo vähän yli 60 tkm:n kohdalla, ei tosin ollut silloin aivan loppu. Ei tuo kustannus (polttoainepumpulla lisättynä) tosiaan muutoin oikein mainion koneen käyttökustannuksia hirmuisesti lisää. Ei ole moottorin valinta kaduttanut yhtään.


      • Heku
        TT-Citikka kirjoitti:

        Tuo 80-100 tkm oli karkea arvio, voipi tietysti kestää pitempäänkin. Meillä meni vaihtoon jo vähän yli 60 tkm:n kohdalla, ei tosin ollut silloin aivan loppu. Ei tuo kustannus (polttoainepumpulla lisättynä) tosiaan muutoin oikein mainion koneen käyttökustannuksia hirmuisesti lisää. Ei ole moottorin valinta kaduttanut yhtään.

        että jos se tekee stopin (kone ei käynnisty/pysähtyy) niin kalauttaa kapulalla tankkiin pari kertaa niin pääsee "kotiin" helposti tien päältä. Yleensä lähtee käymään tuolla epämääräisellä konstilla. Toki kannattaa vaihtaa heti kun tilaisuus koska ei toimi kauaa enää sen jälkeen.


    • Pohdiskelin viime talvena samaa kysymystä ja laitoin talteen, mitä eri vaihtoehdoista näin kirjoitetun. Nämä eivät ole minun mielipiteitäni vaan muistiinpanoja:

      Citroën Berlingo:
      Lumessa "puskee" herkästi, koska etupää on kevyt. Takapenkit eivät ole mukavat aikuisille, ainakaan vanhemmissa malleissa. Muuten mukava ajettava, pieni kulutus. Liukuovet jäätyvät pakkasella. Monilla sähkövikoja v. 2004 mallissa (osia vaihdettu, mutta ei auta). Mukava ajo-asento myös pitkälle kuskille. Hyvä äänieristys (parempi kuin esim. Kangoossa).

      VW Caddy Life:
      Laadukkaampi, mutta kalliimpi kuin ranskalaiset Berlingo, Partner tai Kangoo. Kuljettajan paikalta ei näe auton nokkaa. Moottori pitää kovaa ääntä ja takapyörien melu kuuluu maantieajossa kovana. Made in Poland. Suomi24Citroen-foorumilta: "Eihän tuo hintaero ole "kuin" 2440 euroa (yli 13 000 mk), mutta kun lisäksi ottaa huomioon Caddyn huonomman ergonomian, isokokoiselle huomattavasti ahtaampi kuin Berlingo ja noin 1.5 litraa suuremman polttoaineenkulutuksen, niin..."

      Opel Combo Tour:
      "Kulkee vakaasti moottoritienopeuksillakin". "Moottorin ääni kuuluu moottoritiellä, mutta ei häiritsevän kovana". "Penkit ovat pikkuautomaisen lyhyet, kapeat ja kovat".

      Renault Kangoo:
      Paljon vikoja (lähde: Tuulilasin lukijakommentit). Kova sisämelu, varsinkin nastarenkailla.

      Peugeot Partner:
      Ei muistiinpanoja. Oletin sen olevan merkkiä lukuunottamatta sama auto kuin Citroën Berlingo.

      • Betteri

        lienen syyllinen tuohon Berlingon puskemiskommenttiin.. Tarkoittaa siis hitaan vaudin käytöstä pehmeällä lumella, kovemmassa vauhdissa käyttäytyminen on paremminkin ei-niin-aliohjaavaa kuin monessa nykyautossa, kun sen nokan saa alussa kääntymään. Mielestäni ihan loogista kevytnokkaisen auton käytöstä. Samoin liikkeellelähtökyky ei ole parhaita. Vaikka kun ostin uudet nastarenkaat niin molemmat ominaisuuden lievenivät huomattavasti, eivätkä ole kovin merkittäviä missään mielessä. tämä siis pikkubensakoneella, raskaammilla moottoreilla saattaa olla ettei mitään tälläista edes ole.

        Miten niin epämukavat takapenkit? Ryhdikäs asento ja pirusti tilaa. Myöskään liukuoveani ei pakkanen ole vaivannut. Sisäaukaisu vaatii totuttelua kesällä ja talvella.


      • Betteri kirjoitti:

        lienen syyllinen tuohon Berlingon puskemiskommenttiin.. Tarkoittaa siis hitaan vaudin käytöstä pehmeällä lumella, kovemmassa vauhdissa käyttäytyminen on paremminkin ei-niin-aliohjaavaa kuin monessa nykyautossa, kun sen nokan saa alussa kääntymään. Mielestäni ihan loogista kevytnokkaisen auton käytöstä. Samoin liikkeellelähtökyky ei ole parhaita. Vaikka kun ostin uudet nastarenkaat niin molemmat ominaisuuden lievenivät huomattavasti, eivätkä ole kovin merkittäviä missään mielessä. tämä siis pikkubensakoneella, raskaammilla moottoreilla saattaa olla ettei mitään tälläista edes ole.

        Miten niin epämukavat takapenkit? Ryhdikäs asento ja pirusti tilaa. Myöskään liukuoveani ei pakkanen ole vaivannut. Sisäaukaisu vaatii totuttelua kesällä ja talvella.

        Olen koeistunut kaupoissa Berlingoja ja toisaalta Picassoja. Noin 190 cm pituisena nostan niskatyynyt aina ylimpään asentoonsa. Picassossa on silloin takana kunnolliset "nojatuolit" ja niskatyyny tukee päätä, kun taas Berlingon niskatyyny jää jonnekin olkapäiden korkeudelle. Vastaavasti Picasson takaistuin antaa tukea myös pitkäjalkaisen reisille, kun taas Berlingon istuin tuntuu melko lyhyeltä, tasaiselta ja vaakasuoralta. Sama havainto koskee yleensä muidenkin valmistajien pakettiautopohjaisia tila-autoja. Juuri siihen sammui kiinnostukseni tätä autotyyppiä kohtaan. Kiinnostukseni tila-autoja kohtaan alkoi siitä, kun olin kerran takapenkkinmatkustajana Renault Megane Scenicissä, missä oli takana bussimainen matkustusmukavuus.


      • Berlingo HDi vm 2000

        Näinpä ne mielipiteet menee ristiin.

        >Lumessa "puskee" herkästi, koska etupää on kevyt.

        Itsellä HDi ja mielestäni takapää lähtee herkästi irti. Auto on siis yliohjautuva enemmän kuin aliohjautuva.

        >Takapenkit eivät ole mukavat aikuisille, ainakaan vanhemmissa malleissa.

        Meikäläisellä ehkä tuollainen vanhempi malli ja penkki on omasta ja kyydissä olijoiden mielestä ollut erittäin hyvä. Yksi tosin urvelsi, mutta sillä oli päätuki alhaalla hartioiden välissä. Empä viitsinyt kehottaa nostamaan, jahka olisi urveltanut silti ;)

        > Muuten mukava ajettava, pieni kulutus.

        Samaa mieltä. Kolmen vuoden keskikulutus 5,7 l/100km.

        >Liukuovet jäätyvät pakkasella.

        Ei ole vielä kertaakaan tapahtunut 6 vuoden aikana.

        >Hyvä äänieristys (parempi kuin esim. Kangoossa).

        Aivan OK, mutta aina parempikin voisi olla. Äänet kuuluvat tavaratilasta ja jos siellä on tavaraa, niin melutasokin laskee. Kangoo on tosiaan huomattavasti äänekkäämpi.

        Muita
        - Lämppäri saisi olla tehokkaampi, vaikka tarkeneekin.
        - Tilaa on tajuttomasti
        - Suorituskyky ok, vaikka ei raketti olekkaan
        - Vekarat näkevät takaa korkeammalta hyvin ulos
        - Kuskin istuinlämmittimen kytkin piilossa
        - Paljon lokeroita

        Tässäpä sitten vikalistaa.

        - Surullisen kuuluisa hihnapyörä (HDi, 96tkm)
        - Vasen umpio kiveniskusta
        - Etusäleikkö lohkolämppärin piuhan jäätyä kiinni
        - Auto vuotaa jostain vasemmalle takajalkatilaan
        - Pohjapanssari lerpattaa, saanut varmaan jostain risusta
        - Ehkä vielä jotain ei muistu

        Maali on irronnut lisäjarruvalon molemmista päistä. Ollut tuollaisena nyt vuoden. Pitäisi varmaan maalia roiskaista päälle. Samaten takaluukussa on alhaalla olevan muovilistan ja pellin yhtymäkohdasta sieltä täältä maali irronnut (parin millin halkaisijaltaan olevia reikiä). Selvä valmistusvika molemmat, eli maali ei ole pysynyt sinkityksessä kiinni.

        Huollot varsin helppo tehdä itse. Huoltojen lisäksi olen eteen muistaakseni vaihtanut jarrupalat. Takana alkuperäiset kengät (tarkistin keväällä ja pintaa ehkä 2/3 jäljellä).

        Eli tähän mennessä varsin huoletonta ja mukavaa menoa. Toivottavasti matka jatkuu sellaisena.


      • Betteri
        Timontti kirjoitti:

        Olen koeistunut kaupoissa Berlingoja ja toisaalta Picassoja. Noin 190 cm pituisena nostan niskatyynyt aina ylimpään asentoonsa. Picassossa on silloin takana kunnolliset "nojatuolit" ja niskatyyny tukee päätä, kun taas Berlingon niskatyyny jää jonnekin olkapäiden korkeudelle. Vastaavasti Picasson takaistuin antaa tukea myös pitkäjalkaisen reisille, kun taas Berlingon istuin tuntuu melko lyhyeltä, tasaiselta ja vaakasuoralta. Sama havainto koskee yleensä muidenkin valmistajien pakettiautopohjaisia tila-autoja. Juuri siihen sammui kiinnostukseni tätä autotyyppiä kohtaan. Kiinnostukseni tila-autoja kohtaan alkoi siitä, kun olin kerran takapenkkinmatkustajana Renault Megane Scenicissä, missä oli takana bussimainen matkustusmukavuus.

        nimim. 170cm ;-)


      • Betteri
        Berlingo HDi vm 2000 kirjoitti:

        Näinpä ne mielipiteet menee ristiin.

        >Lumessa "puskee" herkästi, koska etupää on kevyt.

        Itsellä HDi ja mielestäni takapää lähtee herkästi irti. Auto on siis yliohjautuva enemmän kuin aliohjautuva.

        >Takapenkit eivät ole mukavat aikuisille, ainakaan vanhemmissa malleissa.

        Meikäläisellä ehkä tuollainen vanhempi malli ja penkki on omasta ja kyydissä olijoiden mielestä ollut erittäin hyvä. Yksi tosin urvelsi, mutta sillä oli päätuki alhaalla hartioiden välissä. Empä viitsinyt kehottaa nostamaan, jahka olisi urveltanut silti ;)

        > Muuten mukava ajettava, pieni kulutus.

        Samaa mieltä. Kolmen vuoden keskikulutus 5,7 l/100km.

        >Liukuovet jäätyvät pakkasella.

        Ei ole vielä kertaakaan tapahtunut 6 vuoden aikana.

        >Hyvä äänieristys (parempi kuin esim. Kangoossa).

        Aivan OK, mutta aina parempikin voisi olla. Äänet kuuluvat tavaratilasta ja jos siellä on tavaraa, niin melutasokin laskee. Kangoo on tosiaan huomattavasti äänekkäämpi.

        Muita
        - Lämppäri saisi olla tehokkaampi, vaikka tarkeneekin.
        - Tilaa on tajuttomasti
        - Suorituskyky ok, vaikka ei raketti olekkaan
        - Vekarat näkevät takaa korkeammalta hyvin ulos
        - Kuskin istuinlämmittimen kytkin piilossa
        - Paljon lokeroita

        Tässäpä sitten vikalistaa.

        - Surullisen kuuluisa hihnapyörä (HDi, 96tkm)
        - Vasen umpio kiveniskusta
        - Etusäleikkö lohkolämppärin piuhan jäätyä kiinni
        - Auto vuotaa jostain vasemmalle takajalkatilaan
        - Pohjapanssari lerpattaa, saanut varmaan jostain risusta
        - Ehkä vielä jotain ei muistu

        Maali on irronnut lisäjarruvalon molemmista päistä. Ollut tuollaisena nyt vuoden. Pitäisi varmaan maalia roiskaista päälle. Samaten takaluukussa on alhaalla olevan muovilistan ja pellin yhtymäkohdasta sieltä täältä maali irronnut (parin millin halkaisijaltaan olevia reikiä). Selvä valmistusvika molemmat, eli maali ei ole pysynyt sinkityksessä kiinni.

        Huollot varsin helppo tehdä itse. Huoltojen lisäksi olen eteen muistaakseni vaihtanut jarrupalat. Takana alkuperäiset kengät (tarkistin keväällä ja pintaa ehkä 2/3 jäljellä).

        Eli tähän mennessä varsin huoletonta ja mukavaa menoa. Toivottavasti matka jatkuu sellaisena.

        se kyllä aika paljon helpotti uusilla renkailla. Eikä minusta mikään ongelma, ei siihen kannata keskittyä.

        Toinen asia on että mulla on 1,4 ja sulla 2,0 hdi. Varmaan painoeroa on useita kymmeniä kiloja nokalla.


      • Berlingo HDi vm 2000
        Betteri kirjoitti:

        se kyllä aika paljon helpotti uusilla renkailla. Eikä minusta mikään ongelma, ei siihen kannata keskittyä.

        Toinen asia on että mulla on 1,4 ja sulla 2,0 hdi. Varmaan painoeroa on useita kymmeniä kiloja nokalla.

        Joo, en nyt niinkään sinun viestiisi kommentoinut, vaan kirjoittajan muualta lainaamiin. Niissähän ei kone ollut selvillä.

        Varmasti tuo koneen paino vaikuttaa merkittävästi asiaan.


      • TT-Citikka
        Betteri kirjoitti:

        se kyllä aika paljon helpotti uusilla renkailla. Eikä minusta mikään ongelma, ei siihen kannata keskittyä.

        Toinen asia on että mulla on 1,4 ja sulla 2,0 hdi. Varmaan painoeroa on useita kymmeniä kiloja nokalla.

        Meillä on 2.0 HDi ja en ole kyllä havainnut puskemista. Auto on helppo käsitellä myös talvella. Tosin erityisesti talvella olen aika tarkka käyttämistäni nopeuksista, ettei joudu äärirajoille.


      • Cirtuuna
        Betteri kirjoitti:

        lienen syyllinen tuohon Berlingon puskemiskommenttiin.. Tarkoittaa siis hitaan vaudin käytöstä pehmeällä lumella, kovemmassa vauhdissa käyttäytyminen on paremminkin ei-niin-aliohjaavaa kuin monessa nykyautossa, kun sen nokan saa alussa kääntymään. Mielestäni ihan loogista kevytnokkaisen auton käytöstä. Samoin liikkeellelähtökyky ei ole parhaita. Vaikka kun ostin uudet nastarenkaat niin molemmat ominaisuuden lievenivät huomattavasti, eivätkä ole kovin merkittäviä missään mielessä. tämä siis pikkubensakoneella, raskaammilla moottoreilla saattaa olla ettei mitään tälläista edes ole.

        Miten niin epämukavat takapenkit? Ryhdikäs asento ja pirusti tilaa. Myöskään liukuoveani ei pakkanen ole vaivannut. Sisäaukaisu vaatii totuttelua kesällä ja talvella.

        Mielestäni ei mitenkään paha muihin kevyisiin etuvetoisiin verraten. Huonoilla renkailla voi jäisellä tiellä yliohjautuvuus yllättää kokemattoman, oikenee tosin helposti. Hyvillä renkailla ongelmaton ajettava kaikilla keleillä.


      • Betteri
        Cirtuuna kirjoitti:

        Mielestäni ei mitenkään paha muihin kevyisiin etuvetoisiin verraten. Huonoilla renkailla voi jäisellä tiellä yliohjautuvuus yllättää kokemattoman, oikenee tosin helposti. Hyvillä renkailla ongelmaton ajettava kaikilla keleillä.

        tuo puskemisasia on nyt päässyt vähän riistäytmään käsistä.... tässä nyt viimeinen kommentini asiaan...

        Se asia että ainakin minusta tuntuu että oma 1,4 Berlingoni nokka on aika kevyt tarkoittaa siis että siinä on hieman urheiluautomainen painojakauma, eli ei niin etupainoinen kuin useat nykyiset perheautot. Tämä aiheuttaa siis sen että sitä on kiva talvella kanttailla kurveihin, kovemmassa vaudissa saa aikaan jopa pieniä kivoja takapääluistoja, vaikka pehmeässä lumessa nokan kääntyminen saattaa olla vähän epävarmempaa.

        Tämä siis ei koske normaalia liikenteessä ajamista, mulla vaan on jäänyt lapsuuden peltoautokokemuksista tapa joskus vähän tutustua auton luisto-ominaisuuksiin... (siksi ajankin noin nopealla autolla :=)

        Kaikenkaikkiaan auto on kiva ja tasapinoinen ajettava, ainakin hyvillä renkailla.


      • Citroona
        Betteri kirjoitti:

        tuo puskemisasia on nyt päässyt vähän riistäytmään käsistä.... tässä nyt viimeinen kommentini asiaan...

        Se asia että ainakin minusta tuntuu että oma 1,4 Berlingoni nokka on aika kevyt tarkoittaa siis että siinä on hieman urheiluautomainen painojakauma, eli ei niin etupainoinen kuin useat nykyiset perheautot. Tämä aiheuttaa siis sen että sitä on kiva talvella kanttailla kurveihin, kovemmassa vaudissa saa aikaan jopa pieniä kivoja takapääluistoja, vaikka pehmeässä lumessa nokan kääntyminen saattaa olla vähän epävarmempaa.

        Tämä siis ei koske normaalia liikenteessä ajamista, mulla vaan on jäänyt lapsuuden peltoautokokemuksista tapa joskus vähän tutustua auton luisto-ominaisuuksiin... (siksi ajankin noin nopealla autolla :=)

        Kaikenkaikkiaan auto on kiva ja tasapinoinen ajettava, ainakin hyvillä renkailla.

        Otin asian esille vain siksi, että aliohjautuviin nykyautoihin tottuneille, tuo peräpään luisto huonoilla renkailla voi aiheuttaa yllätyksen, kuten minulle ekana talvena uraisella ja jäisellä moottoritiellä 100/kmh vauhdissa. Onneksi myös oikenee helposti. Loppuviimeksi yliohjautuva auto on kivempi ajettava talvella.

        PS

        Ei nyt tule omista kokemuksista mieleen autoa, joka olisi hyvä ajettava huonoilla renkailla.


    • noissa autoissa

      Joo, noita autoja pitää ylenkatsoa.
      Paja tulee tutuksi.
      Osta Korealainen 5v takuulla, ainakaan rahat ei lopu, vaikka paja tutuksi tulisikin.
      Ranskalaiset autot ovat kaikki ongelmallisia, vain tilat ja ohjaamoviihtyvyys on ok.

      • Nimetön

        yleistää, ranskalaisia autoja sen enempää kun muunkaan maalaisia, sanoit että kaikki ranskalaiset, itse en ole havainnut ongelmia pösössä, olen ajanut nyt samalla autolla yli 600000km eikä ainakaan vielä ole kummallisia vikoja ilmennyt, jarrujen sekä normaalin huollon lisäksi en ole joutunut autoa korjaamolla seisottamaan näihin päiviin mennessä, ei ole pelti töitä tarvinnut tehdä, pääsiäisen jälkeen katsastin ilman ongelmia, ei se korealaisen takuu kata esim jarruja, pyörän laakereita tai muita normaalissa kulutuksessa meneviä osia, voi tulla se korealainenkin kalliiksi, minkä verran korealaisessa on kilometri määrä, mihin takuu korvaa, jos se on esim 150000km niin omassa käytössä takuu loppuu jo 3v:ssa, jos se olisikin ilman ajomäärä rajoitusta niin se olisi hyvä, ja mitä maksaa merkki liikkeessä korjauttaminen omalla rahalla varmaan saman verran jos ei enemmänkin kun muilla. Viihtyvyydestä nautin mielelläni jo näilläkin kilometreillä.


      • Heku

        korkeaan tasoon autoilussa tottuu. Eipä ole näkynyt Ladankaan osalta valituksia automaatti-ilmastoinnin toimimattomuudesta tai automaattipyyhkijöiden vioista saati puskemisesta huonoilla renkailla talvella. Vaatimustaso Sitikoilla ajavilla on paljon suurempi kuin korealaisilla, venäläisillä tai japanilaisilla ajavilla.


      • Suhoin

        Meillä 2004 1.6i. Nyt ajeltu 75000km ilman ongelmia ellei huollon omista töppäyksitä oteta. Auto pelannut teknisesti loistavasti ja ainoa tekninen murhe mikä on kohdalle osunut on se että, pakosarjan ja katalysaattorin välinen liitos löystyi ja pari pulttia katosi. Just omani katsastin ja samalla katsastus mieheltä kyselin et onko näissä malleissa ollut typpivikoja? Vastaus oli ettei sen enempää kuin muissakaan merkeissä. Oma auto katsastuksesta läpi ja ainut mistä sanoi oli et etulevyt oli kuluneet alarajoille ja siihenkin kommentoi et nykyiset asbestivapaat palat on niin kovia et syövät herkästi levyjä? No eipä siihen vielä ole paloja tarvinut vaihtaa et ilmeisesti on aika kovat. Saabissa menee noin 40tkm välein palat vaihtoon. Mut ei kyllä ole 300tkm aikana levyjä vaihtaa. No kustannuksena ei ole paha ja samallahan tuo menee kun vaihtaa palatkin.
        Ainut murhe mikä meidän perheellä on berlingosta on se et paikat loppuvat kesken kun on vaan viidelle rekisteröity ja en ajoissa tehnyt lisäpenkkejä. Ja se murhe tulee vain siitä et pitäisi luopua berlingosta.


    • mertsi

      Hei suosittelisin partneria koska tyyppivioiltaan on pienin itselläni on -98 kangoo ja
      on koko ajan korjattu antureita mennyt jätestään.katso netistä autojen tyyppivika sarjat niin sieltä huomaat miten vähän vikoja esiintyy partnerissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe