On kirjoitettu:

stefanus

"Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää ne, se saa armon".

Kuinka tämä on ymmärrettävä, että se on Jumalan mielen ja tahdon mukainen?

Onko synti tunnustettava aina seurakunnan alttarihetkessä, vai riittääkö se, että tunnustamme sen ns. omassa hiljaisessa rukouskammiossamme, kun polvistumme Herramme kasvojen eteen?

5

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikanetsijä

      syntien anteeksiantajahan on kuitenkin aina sama

      eikä syntejä ihmisten mieliksi tunnusteta,kai se on tärkeintä että on itselleen rehellinen,koska vain sille ongelmalle,jonka näkee voi jotain tehdä...

      • hellarineiti

        omalle tunnolle on tarpeellista, että tunnustaa jollekin toiselle uskovaiselle, joka sitten julistaa synninpäästön.

        Olen tainnut liikaa vierailla vanhoillislestojen palstalla, mutta hehän uskovat, että myös uskoontulevan henkilön olisi saatava synninpäästö toiselta uskovaiselta. Ja vetoavat tässä noihin Raamatun paikkoihin. Mutta itse uskon, että nuo Raamatun paikat on tarkoitettu uskovaisille vain.

        Matt. 18:18
        Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

        Matt.16:
        19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."


        Mitä mieltä olette?


      • tässä ja nyt
        hellarineiti kirjoitti:

        omalle tunnolle on tarpeellista, että tunnustaa jollekin toiselle uskovaiselle, joka sitten julistaa synninpäästön.

        Olen tainnut liikaa vierailla vanhoillislestojen palstalla, mutta hehän uskovat, että myös uskoontulevan henkilön olisi saatava synninpäästö toiselta uskovaiselta. Ja vetoavat tässä noihin Raamatun paikkoihin. Mutta itse uskon, että nuo Raamatun paikat on tarkoitettu uskovaisille vain.

        Matt. 18:18
        Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

        Matt.16:
        19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."


        Mitä mieltä olette?

        Kyllä voi saada synninpäästön tunnustamalla jollekin syntinsä, mutta se ei ole ainoa keino.


        Itse kuitenkin suosittelen sitä, että jos olet rikkonut toista ihmistä kohtaan, niin mene sille suoraan pyytään anteeksi ja korvaa aiheuttamasi vahinko. Kun näin on tehty, niin silloin asia on sovitettu.

        Ihmisen ja Jumalan välillä on vain yksi välimies Raamatun mukaan, ja se on Jeesus Kristus, ei ole muita ihmisen ja Jumalan välillä. Ei siis tarvita muita ihmisiä välittämään pelastusta. Jumala voi kutsua yksinäisen ihmisen omakseen.


    • ***

      Eli ihminenkin voi Jeesuksen nimessä julistaa toisen synnit anteeksiannetuiksi. Minä mielelläni uskoudun Jeesukselle suoraan, mutta kumpi tahansa on varmasti hyvä kunhan sydämessä on todellinen katumus ja nöyrä anteeksipyyntö. Se ei aina syntiseltä ihmiseltä helposti onnistu.

    • seuraavasti-kin

      5:13 Jos joku teistä kärsii vaivaa, niin rukoilkoon; jos joku on hyvillä mielin, veisatkoon kiitosta.
      5:14 Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
      5:15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
      5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.


      Kun synnit tunnustetaan toiselle uskovalle,
      se on sielunhoidollinen todellisuus, että
      on helpompi voittaa synti, kun se tunnustetaan toiselle. Samoin se on murheittenkin kanssa, kun ne jaetaan, niitä on helpompi kantaa. Moni nuori joka tappelee hiomojensa kanssa, pääsee niistä voitolle, kun tunnustaa heikkoutensa Jumalan ja sielunhoitajan edessä. Huomaa, tunnustaa heikkoutensa siinä missä on heikko, että saisi voiman voittaa kiusaukset!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe