Sitikan oikea huoltopaikka?

TT-Citikka

Kuulinpa tässä (taas) väitteen, että sitikkaa ei voisi huollattaa kuin merkkihuollossa. Ei ole kuulemma muilla sellaisia tietokoneohjelmia, jotka tavoittaisivat kaikki muistiin jääneet vikakoodit.

Itse olen ajatellut asian niin, että teetän määräaikaishuollot ja sellaiset korjaukset, joihin ei noita mystisiä tietokoneohjelmia ja monimutkaisempia merkkikohtaisia testereitä tarvita, muualla kuin merkkihuollossa hinta- ja palvelutasosyistä. Sitten jos tulee tuollainen merkkikohtaista testeriä vaativa vika, niin sitten ottais yhteyttä merkkihuoltoon.

Mitenkäs on, onko sittenkin pitkällä tähtäimellä kaikkein järkevintä maksaa itsensä kipeäksi merkkihuollon määräaikaishuollosta vai onko edellä esittämässäni ajatuskuviossa mitään järkeä?

58

18372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TTTTTTTT

      Oletsä TT aika palikka

      • autotohtori

        Mitä tuohon alkuperäiseen nyt sanois..
        Omassa koslassa lienee jokin "anturi". Saavat mopomojat joskus romiksella tutkia mitä se on syönyt.


      • TT-Citikka

        oli jollain tosi korkeatasoista asiaa. Kertoo onneksi enemmän kirjoittajastaan kuin sen kohteesta.


    • Herttoniemi. On n. 30 v. kokemus!

    • C5 autoni

      Itse.Ei ole vielä tarvinnut huoltoon viedä.Ja ei ole ollut mitään vikoja,jotka vaatisivat testereitä tms.
      Ei noissa nykyajan autoissa ole vikoja,niin kuin jotkut 10-20 vuotta vanhoilla autoilla ajavat pelkäävät/naureskelevat Essolla.Sitten kun ne ovat niin vanhoja,että niihin alkaa tulla niitä vikoja,niin sitten te Esson baarin miehet ajatte niillä ,ja meillä on taas uudemmat/toimivat pelit alla joita te taas naureskelette :)

      • Kuin arvaatkaan. Siksi anna homma esim. Rekaralle, joka osaa!


      • ThatShit
        thatsit kirjoitti:

        Kuin arvaatkaan. Siksi anna homma esim. Rekaralle, joka osaa!

        Rekara asensi Xsaraani ZX:n käsijarruvaijerit. Ei toimineet. Samalla naarmuttivat kuskin oven. Tumpeloa amatööriporukkaa. Olisi tuokin pitänyt vaivautua tekemään itse oikeilla vaijereilla (pl. oven naarmutus).


      • CitikkaFani
        ThatShit kirjoitti:

        Rekara asensi Xsaraani ZX:n käsijarruvaijerit. Ei toimineet. Samalla naarmuttivat kuskin oven. Tumpeloa amatööriporukkaa. Olisi tuokin pitänyt vaivautua tekemään itse oikeilla vaijereilla (pl. oven naarmutus).

        Meillä on täällä hetkellä firmassa kolme citikkaa, mb, vw. Rekara on jo vuosia huoltanut kaikki autot. Toki ollaan kokeiltu mm. Vehoa, mutta palattu Rekaraan. Ei nekään virheettömiä ole, mutta parempi palvelu, hinta/laatusuhde, kuin muualla.


      • fain
        ThatShit kirjoitti:

        Rekara asensi Xsaraani ZX:n käsijarruvaijerit. Ei toimineet. Samalla naarmuttivat kuskin oven. Tumpeloa amatööriporukkaa. Olisi tuokin pitänyt vaivautua tekemään itse oikeilla vaijereilla (pl. oven naarmutus).

        Vuosien kokemuksella sanoisin että Rekaran asentajat tekevät hyvää työtä paitsi että yksi niistä on vastapainoksi täysin kädetön tunari ja tämä mustapekka osui tietenkin minulle kun kuvittelin helpottavani kiireessä omia vaivojani ja teettämällä katsastustarkistuksen ja -korjaukset heillä.
        Ilmeisesti uusi johtaja on pannut säännöt uusiksi ja linjaksi on otettu mahdollisimman tehokas varaosakauppa ja rahastus Sitä Rekaraa jonka opin vuosien mittaan tuntemaan ja johon saattoi aina luottaa, ei näköjään enää ole. Siitä kertoo se,että työnjohdon asenne oli hyvin nihkeä,vaikka auto ei ollut korjauksen jälkeen katsastuskunnossa eikä kunnossa ylipäätään, eikä kaikki osatkaan säilyneet ehjinä.Takuukorjaus olisi tehty ainoastaan lisämaksua vastaan joten se siitä. Lopulta olisin tyytynyt rikotun osan vaihtamiseen ehjään mutta ei sekään käynyt Rahat menivät hukkaan ja lähes kaiken jouduin tekemään uudelleen/teettämään muualla,mutta surullisinta on tuo täydellinen takinkääntö. V-lua olen joutunut kuuntelemaan ennenkin,mutta ensi kertaa jouduin maksamaan siitä 65,-/h


      • citikalla
        fain kirjoitti:

        Vuosien kokemuksella sanoisin että Rekaran asentajat tekevät hyvää työtä paitsi että yksi niistä on vastapainoksi täysin kädetön tunari ja tämä mustapekka osui tietenkin minulle kun kuvittelin helpottavani kiireessä omia vaivojani ja teettämällä katsastustarkistuksen ja -korjaukset heillä.
        Ilmeisesti uusi johtaja on pannut säännöt uusiksi ja linjaksi on otettu mahdollisimman tehokas varaosakauppa ja rahastus Sitä Rekaraa jonka opin vuosien mittaan tuntemaan ja johon saattoi aina luottaa, ei näköjään enää ole. Siitä kertoo se,että työnjohdon asenne oli hyvin nihkeä,vaikka auto ei ollut korjauksen jälkeen katsastuskunnossa eikä kunnossa ylipäätään, eikä kaikki osatkaan säilyneet ehjinä.Takuukorjaus olisi tehty ainoastaan lisämaksua vastaan joten se siitä. Lopulta olisin tyytynyt rikotun osan vaihtamiseen ehjään mutta ei sekään käynyt Rahat menivät hukkaan ja lähes kaiken jouduin tekemään uudelleen/teettämään muualla,mutta surullisinta on tuo täydellinen takinkääntö. V-lua olen joutunut kuuntelemaan ennenkin,mutta ensi kertaa jouduin maksamaan siitä 65,-/h

        Ooh hienoa uskomatonta upeeta! Olet onnistunut kaivamaan esille vuodelta 2006 olevan ketjun! Kyllä sinä olet taitava!!!


      • fain
        citikalla kirjoitti:

        Ooh hienoa uskomatonta upeeta! Olet onnistunut kaivamaan esille vuodelta 2006 olevan ketjun! Kyllä sinä olet taitava!!!

        en tiedä ketjuista, mutta kyllä selvinpäin hävetti.Otti päähän tai ei niin onhan se akkamaista tällaisia julkisuuteen laverrella.pahoittelen


      • rakkaudella_citikallalle

        Nosto. Ihan nimimerkin citikalla riemuksi. Miksikäs näitä ikivanhojen ketjujen nostoja kutsuttiinkaan. Noh samapa se :)


    • vain

      Kun takuu ei enää ole voimassa, ei suotta kannata käyttää merkkiliikkeen pakkohuoltoa. Omiini olen tehnyt kaikki huollot itse takuun päättymisen jälkeen, mitään ongelmia ei ole ollut. Vikamuistin voi käydä luettumassa/nollaamassa vaikka ennen huoltoa merkkihuollossa, jos epäilee jotakin olevan vialla, tai ihan vain varmuuden vuoksi.

      Auton hintaan tai vaihtohyvitykseen sillä ei ole mitään merkitystä oletko käynyt merkkihuollossa vai jossain muuaalla. Samoin toimivuuteen tai luotettavuuteen se ei vaikuta.

      Toki merkkiliikkeessä ovat luultavasti tyyppiviat selvillä paremmin kuin muualla, mutta äkkiä ne selviävät nettiä hieman tutkailemallakin.

    • Berlingo HDi vm 2000

      Eipä noiden autojen roplaaminen nyt mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole.

      Itse olen korjannut ja huoltanut autoni itse. En oikein ymmärrä mitä tekemistä tietokoneilla on tämän asian kanssa (ainakaan useimmissa tapauksissa).

      Eiköhän kyse kuitenkin ole viitseliäisyydestä. Joillakin on ehkä uskalluksessa, tai tiedossa, puutetta, mutta useimmiten kuitenkin viitseliäisyydestä kiinni.

      Tavallisia huoltokohteita ovat esim.
      - Öljyjen vaihto
      - Öljynsuodattimen vaihto
      - Ilmansuodattimen vaihto
      - Raitisilmasuodattimen vaihto
      - Polttoainesuodattimen vaihto
      - Jarrupalojen vaihto
      - Nestepintojen tarkistukset
      - Käsijarruvaijerin kiristys/ vaihto
      jne.

      Aivan yksinkertaista hommaa. Mikään yllä olevista ei muuten tarvitse mitään bittilukijoita. Joissakin autoissa tosin on huoltoilmaisimet, jotka pitää nollata, mutta useimmiten ei tuokaan nyt mitään ihmellista ole.

      Kuka tahansa voi kantaa mihinkä haluaa rahansa. En ota siihen kantaa haluaako homman tehdä itse, vai teettää merkkihuollossa, tai pikkupajassa. Siihen kyllä otan kantaa, että autot eivät mitään rakettitiedettä tarvitsevia otuksia ole. (Jotenkin luen rivien välistä, että tällaista esität).

      • TT-Citikka

        autonkorjausta rakettitieteeksi kutsuisi, mutta itsellä on pari onkelmaa: a) ei ole paikkaa, missä noita huoltoja (esimerkiksi öljynvaihtoja) tekisi; b) ei taitoja yksinkertaisimpiinkaan huoltotöihin varsinaisista korjauksista puhumattakaan. Eikä ole hirveästi halujakaan ryhtyä autonkorjaajaksi, tietokoneiden pikkukorjaukset kyllä sujuu. Näistä syistä olen päätynyt siihen, että etsin aina asuinpaikkakunnalta luotettavan (ja mielellään myös kohtuuhintaisen) korjaamon, jonka palveluja käytän. Nykyisessä autossa vaan tahtoo olla tuota elektroniikkahimmeleitä enemmän kuin edellisessä 80-luvun volkkarissa - eli korjaaminen on monimutkaisempaa ja vaatii liikkeeltä enemmän (käsittääkseni).


      • tarkastaja
        TT-Citikka kirjoitti:

        autonkorjausta rakettitieteeksi kutsuisi, mutta itsellä on pari onkelmaa: a) ei ole paikkaa, missä noita huoltoja (esimerkiksi öljynvaihtoja) tekisi; b) ei taitoja yksinkertaisimpiinkaan huoltotöihin varsinaisista korjauksista puhumattakaan. Eikä ole hirveästi halujakaan ryhtyä autonkorjaajaksi, tietokoneiden pikkukorjaukset kyllä sujuu. Näistä syistä olen päätynyt siihen, että etsin aina asuinpaikkakunnalta luotettavan (ja mielellään myös kohtuuhintaisen) korjaamon, jonka palveluja käytän. Nykyisessä autossa vaan tahtoo olla tuota elektroniikkahimmeleitä enemmän kuin edellisessä 80-luvun volkkarissa - eli korjaaminen on monimutkaisempaa ja vaatii liikkeeltä enemmän (käsittääkseni).

        Minulla on kertynyt sen verran kokemusta Sitikoista että en missään tapauksessa suosittele niitä kenellekään jolta puuttuu alkeellisimmatkin "itsehoitotaidot"

        Minulla on työn alla ZX johon lämmityslaitteen kennon vaihaminen on nyt puolessa välissä.

        Tähän asti on pitänyt purkaa kaikki hallintalaitteet ja kojelauta. Tuulilasin etupuolinen kaukalo ja irroittaa tuulilasinpyyhkimen moottori.

        Ainoastaan ratin akseli ja johtosarja odottaa lämmityslaitteen takaisin asentamista.

        Nää on ihan sellaisia ruuvarilla (taltta- risti ja torx) ja 10 /13mm kiintoavaimella tehtäviä pikkuhommia.

        Aikaa operaatioon minulta mennee noin 10h.
        Huoltoliikkeessä tuo operaatio maksaisi auton tämän hetkisen arvon.

        Toivottavasti viikonloppuna ei sada ;)


      • tarkastaja
        tarkastaja kirjoitti:

        Minulla on kertynyt sen verran kokemusta Sitikoista että en missään tapauksessa suosittele niitä kenellekään jolta puuttuu alkeellisimmatkin "itsehoitotaidot"

        Minulla on työn alla ZX johon lämmityslaitteen kennon vaihaminen on nyt puolessa välissä.

        Tähän asti on pitänyt purkaa kaikki hallintalaitteet ja kojelauta. Tuulilasin etupuolinen kaukalo ja irroittaa tuulilasinpyyhkimen moottori.

        Ainoastaan ratin akseli ja johtosarja odottaa lämmityslaitteen takaisin asentamista.

        Nää on ihan sellaisia ruuvarilla (taltta- risti ja torx) ja 10 /13mm kiintoavaimella tehtäviä pikkuhommia.

        Aikaa operaatioon minulta mennee noin 10h.
        Huoltoliikkeessä tuo operaatio maksaisi auton tämän hetkisen arvon.

        Toivottavasti viikonloppuna ei sada ;)

        Lisään vielä että alkuperäinen varaosa tähän autoon maksaa 49€. Kaljat 10€. Siinäpä se..


      • TT-Citikka
        tarkastaja kirjoitti:

        Minulla on kertynyt sen verran kokemusta Sitikoista että en missään tapauksessa suosittele niitä kenellekään jolta puuttuu alkeellisimmatkin "itsehoitotaidot"

        Minulla on työn alla ZX johon lämmityslaitteen kennon vaihaminen on nyt puolessa välissä.

        Tähän asti on pitänyt purkaa kaikki hallintalaitteet ja kojelauta. Tuulilasin etupuolinen kaukalo ja irroittaa tuulilasinpyyhkimen moottori.

        Ainoastaan ratin akseli ja johtosarja odottaa lämmityslaitteen takaisin asentamista.

        Nää on ihan sellaisia ruuvarilla (taltta- risti ja torx) ja 10 /13mm kiintoavaimella tehtäviä pikkuhommia.

        Aikaa operaatioon minulta mennee noin 10h.
        Huoltoliikkeessä tuo operaatio maksaisi auton tämän hetkisen arvon.

        Toivottavasti viikonloppuna ei sada ;)

        asiantunteva ja asiakasystävällinen huoltoliike on tällaiselle kädettömälle arvokas apu. Ja onneksi on appiukko, joka myös ymmärtää autojen päälle aika paljon - valitettavasti vaan asuu satojen kilometrien päässä.


      • Ei tuu
        TT-Citikka kirjoitti:

        asiantunteva ja asiakasystävällinen huoltoliike on tällaiselle kädettömälle arvokas apu. Ja onneksi on appiukko, joka myös ymmärtää autojen päälle aika paljon - valitettavasti vaan asuu satojen kilometrien päässä.

        Olisit nyt edes kysynyt sen appiukkosi mielipidettä ennen auton hankitaa. Jos kerran
        ymmärtää autojen päälle aika paljon, olisi varmaan
        ohjannut sinua valinnassasi vähän parempaan suuntaan. En tarkoita tätä vi...uiluna, sillä
        itse olen oppinut asian kantapään kautta


      • TT-Citikka
        Ei tuu kirjoitti:

        Olisit nyt edes kysynyt sen appiukkosi mielipidettä ennen auton hankitaa. Jos kerran
        ymmärtää autojen päälle aika paljon, olisi varmaan
        ohjannut sinua valinnassasi vähän parempaan suuntaan. En tarkoita tätä vi...uiluna, sillä
        itse olen oppinut asian kantapään kautta

        Appiukko ajaa nimittäin ties kuinka monennella sitikalla, eikä muita autoja oikeen minään pidäkkään. Ei esimerkiksi suostunut vaihtamaan edelliseen volkkariin ees öljyjä...


    • kokemuss

      Ne joilla on ohjelma, ei osaa korjata ( ei kiinnosta ? )mekaniikkaa ja päinvastoin.
      Itsellä on std ODB-palikka jolla näen milloin vika on "pitkäaikainen" = todellinen ja milloin vain väylän tms aiheuttama lukuvirhe.
      Tähän oli pakko mennä, kävin niin monta kertaa huollossa vain toteamassa, että vika on lyhytaikainen ja ei siten edellytä korjaustarvetta.
      ( Ohjekirjassa opastetaan: Ota välittömästi yhteys valtuutettuun huoltokorjaamoon )

      • hankit

        Kiinnostaisi itseänikin tuo OBD:n luku. Tulee huollot tehtyä itse, niin olisi kiva nähdä myös onko siellä mitään tarkistettavaa, eli mistä hankit laitteen ja paljonko mahtoi kustantaa?


      • Omegamerkkinen
        hankit kirjoitti:

        Kiinnostaisi itseänikin tuo OBD:n luku. Tulee huollot tehtyä itse, niin olisi kiva nähdä myös onko siellä mitään tarkistettavaa, eli mistä hankit laitteen ja paljonko mahtoi kustantaa?

        Jostakin Porin suunnnasta se toimitettiin.
        makso satasen paikkeilla.
        Ko palikkaa on eri versioisina, karvalakista DeLuxeeen.
        Laittella näkee kaikki koodit, autovalmistajan erikoiskoodia laite/ohjelmisto ei pysty selittämään.
        Ko palikalla ei pääse kiinni muuta kuin moottoriohjausyksikkäöön, mukavuuslaitteet ( runko( lukot, peilit jne ), vaihteisto ja mm radio jää tukematta )

        Netistä löytyy useita ilmaisia ohjelmistoja joka asennetaan kannettavaan.


    • Nimetön

      Kyseessä Xsara automaatti -99. Oli ajettu alle 60 000 kun alkoi mennä voimattomaksi. Tehot puuttui jne. Kävin Vehossa huollossa. Vaihtoivat tyhjänkäyntiä (ilmamäärää) ohjaavan askelmoottorin (ja nollasivat siinä samalla diagnostiikkamuistin minulle kertomatta), hinta 200Eur. Toimi noin 400 km. Uudestaan sama vika. Taas Vehoon. Nyt vaihdettiin toinen osa (ja nollattiin...), hinta 150Eur. Tätä jatkui. Meni 500-600 Euroa. Soitin maahantuojalle ja sain ohjeet kuinka nollata diagnostiikka itse ja "sopeuttaa" polttoaineen suihkutusta ohjaava "ajotietokone" tämän jälkeen. Sekä kehoituksen: "kun vika ilmenee tarpeeksi tiheästi: mene vika päällä Koivuhaan Vehoon, he osaavat lukea vikamuistin ja jos eivät osaa tulkita tietoja; me olemme yläkerrassa". Kun vika esiintyi 100 km välein, tein em. visiitin. Tulos; ohjekirjan mukaan vialla joko ruiskuventtiili, katalysaattori, em. "tietokone", kosketusvika tai lambda-tunnistin. Lisäksi lambda-tunnistimen jännitteeksi saatiin arvo joka oli alle sallitun raja-arvon. Vaihdoin lambdan itse. Nyt olen ajanut 10 000 km ilman vikoja. Arvatkaapa käynkö Vehossa vai Rekarassa nyt 70 000 km huollossa (kun en viitsi itse tehdä...).

      • picasso 18

        Terve!Luin viestisi suomi 24 keskustelu palstalta ja itsellä on Citroen Xsara Picasso 1.8 16v vm 2002 ja on samoja ongelmia kuin sinulla ollut.Eli ajoin noin 40km/h ja yhtä äkkiä loppui veto ja rupesi käynto räpeltämääm kävi 2-3 pytyllä okei käytin aamulla koivuhaan vehon pikahuollossa ottamassa vika koodit ja tuli melkein samat kuin sinulle eli EGK venttiili,Katalysaattori.lambda-tunnistin ja sanoivat että eivät ole varmoja mikä vika vaan sanoivat että pitää tutkia mutta ei edes tiedä vielä että mistä tutkii voi olla kuulemma mikä vika tahansa.En viitsinyt jättää autoa vehoon koska luulen että se olisi tullut todella kalliiksi vaan hinasin kaverin korjaamoon ja vaihdatin lambda-tunnistimen,tulpat,vaan ei auta vielä käy samalla tavalla pystytkö yhtään neuvomaan oman kokemuksesi perusteella että mitä kannattaa kokeilla ja missä luulen että veho liian kallis minulle.Jos kerkeät tai on mielenkiintoa vastata olisin todella kiitollinen Tässä sähköposti osoite [email protected] TERVEISIN T.L KIITOS ETUKÄTEEN!!! puh.045-1109952


      • Agastobensa
        picasso 18 kirjoitti:

        Terve!Luin viestisi suomi 24 keskustelu palstalta ja itsellä on Citroen Xsara Picasso 1.8 16v vm 2002 ja on samoja ongelmia kuin sinulla ollut.Eli ajoin noin 40km/h ja yhtä äkkiä loppui veto ja rupesi käynto räpeltämääm kävi 2-3 pytyllä okei käytin aamulla koivuhaan vehon pikahuollossa ottamassa vika koodit ja tuli melkein samat kuin sinulle eli EGK venttiili,Katalysaattori.lambda-tunnistin ja sanoivat että eivät ole varmoja mikä vika vaan sanoivat että pitää tutkia mutta ei edes tiedä vielä että mistä tutkii voi olla kuulemma mikä vika tahansa.En viitsinyt jättää autoa vehoon koska luulen että se olisi tullut todella kalliiksi vaan hinasin kaverin korjaamoon ja vaihdatin lambda-tunnistimen,tulpat,vaan ei auta vielä käy samalla tavalla pystytkö yhtään neuvomaan oman kokemuksesi perusteella että mitä kannattaa kokeilla ja missä luulen että veho liian kallis minulle.Jos kerkeät tai on mielenkiintoa vastata olisin todella kiitollinen Tässä sähköposti osoite [email protected] TERVEISIN T.L KIITOS ETUKÄTEEN!!! puh.045-1109952

        Egr pakokaasut venttiilin irroitus ja putsata bensiinillä, Aikaisein nokeutuu sisältä ja mekanismi alkaa nykiä. Toisinaan oire poistuu kun hetken seisoo sammuksisa mutta putsausta suosittelen.


    • TheEagleHasLanded

      Suoraan sanottuna suurinpiirtein alkaapi olla meiksin Xantia ajelut pikkuhiljaa ajeltu, koska paikallinen merkkikorjaamo veloittaa aivan järjettömiä summia noinkin vanhan (-96) huolloista ja korjauksista. Eli pistetään sama "rahastustaksa" niin vanhoille kuin uusillekin autoille vaikka ei vanhojen pirssien rassaamisissa mitään hienoja ja kalliita laitteita tarvitakkaan... Loppuu ajelut siksi kun ei muutakaan Sitikkakorjaamoa paikkakunnalta löydy ja pihallakaan ei oikein viitsisi alkaa rassailemaan. :(

      • Heko Heko

        Tosimies rassaa pihalla, ja loput menevät muilta piiloon pimeisiin halleihin ja sellaiseen aikaan ettei muut näe "huoltoa", ne saattavat nauraa


    • Tyhjäntoimittajatar

      No sitä paremman hyödyn saisit tuosta rassaamisestasi mitä korkeammat taksat ovat.
      Jos kaikki olisi halpaa ei kannattaisi tehdä mitään.

    • Net Techs

      Todellinen nettiteppo-Teknikko (TT) tekee määräaikaishuollot itse, ei tarvitse mitään merkkihuollon ohjelmia !

    • sitismi

      Hyvä Citroen huolto Espoossa on Motomer Oy. P. 09- 8023324.
      Ei ehkä halvin mutta tekee mitä lupaa.
      Ei ole ollut ongelmia heidän kanssaan.
      Suosittelen.

    • Kuusakoski tiedoitta

      Emme ota vastaan toistaiseksi japanilaisautoja eli niinsanottuja riisikippoja niiden suuren ruostepitoisuuden takia. Pyydämme asiakkaitamme huomiooimaan tämän.

    • -Nainen muttei blond

      Nyt tarvittaisiin viisaan neuvoja. Mulla Citroen C2 -04 1,4 Vtr Sensodrive ja se on nyt alkanut temppuilemaan. Nopeusmittarin näyttöön tulee lumihiutaleen kuva ja auto sana alkaa vilkkuu. Silloin se ei vaihda automaattisesti eikä saa manuaalia päälle ja sit se nykii. Kierrokset vetelee yli 3......jotain. Välillä vika pysyy kauankin pois ja toisinaan tekee sitä jatkuvasti. Osaisiko joku sanoa onko vakavastakin/ kalliista viasta kyse.

      • Capirossi

        Nyt mulla samaa vikaa, saitko selvitettyä mistä johtui?


    • Faktaa

      Vaihdelaatikko menossa..

    • nothingnew

      Teetin Rekara Huollossa parit määräaikaishuollot Xsara Picassoon vm.2004 kunnes autoon tuli nykimisvika jonka vein myös korjattavaksi Rekara Huoltoon.

      Lopputuloksena oli 3 korjauskertaa joista yhteensä yli 500€ lasku ja joka kerta auto oli kuulemma koeajettu ja vika korjaantunut.

      Yllätys,yllätys: vika tuli kuitenkin esiin joka kerta kun ajoin pois korjaamon pihasta.

      Viimeisen korjauskerran jälkeen korjaamolta todettiin että "autossa ei ole vikaa joten ei voida korjata" ja vihjailtiin että en osaa ajaa autoa (auton koeajoi myös eläkkeellä oleva autonkorjaaja tuttuni joka totesi että "nykii niin h*lvetisti").

      Rekaran kommentista mieleen tulee "valehtelu taloudellisessa hyötymistarkoituksessa".Tosin näitä on käytännössä mahdoton näyttää toteen.

      Rekara menetti asiakkaan mutta vaikuttaa firmalta jolle asiakkaat ovat yhtä tyhjän kanssa joten tuskin heitä kauheasti harmittaa.

      Ja auto nykii yhä.

      • Joka kerta jotain

        Rekaran pahin ongelma on erilaisten asioiden unohtaminen, joskus pieniä juttuja, joskus isompia. Sitten se kolhiminen ja paikkojen rikkominen. Hyvä kysymys onkin, onko siellä enää sitä tietämystä ja palveluhalua, joita siellä todella oli joskus.


      • Xsara01

        Oma xsara (bensa) nyki kanssa, mut otin ilmamassa-anturin irti ja ruiskutin rasvanpoistoaineella sen puhtaaks ja paineilmalla kuivaksi. Sitten anturi takaisin paikalleen ja nykimiset loppu. Reilun vuoden päästä alkoi taas nykiä, mut sama konsti auttoi taas.


      • Carrju
        Joka kerta jotain kirjoitti:

        Rekaran pahin ongelma on erilaisten asioiden unohtaminen, joskus pieniä juttuja, joskus isompia. Sitten se kolhiminen ja paikkojen rikkominen. Hyvä kysymys onkin, onko siellä enää sitä tietämystä ja palveluhalua, joita siellä todella oli joskus.

        Kahdesti olen Rekarassa käynyt:ensimmäisen ja viimeisen.
        Töykeitä ja ylimielisiä hapannaamoja,mutta mitäpä pienistä jos kerran hommat hoituu.
        Eivät hoituneet.
        Pyöränlaakerin vaihto ei ole niitä vaativimpia tehtäviä enkä koskaan tullut tietämään oliko työn suorittaja kädetön vaiko jalaton,mutta perseelleenhän se meni: kuukausien päästä katsastuksen yhteydessä kävi ilmi että laakeria oli rasvattu niin perusteellisesti että sekä jarrulevy että -palat olivat paksussa vaseliinissa ja jarrut luonnollisesti kadonneet.Että se siitä ammattitaidosta ja 30 v. kokemuksesta,


      • Voihan rekara
        Carrju kirjoitti:

        Kahdesti olen Rekarassa käynyt:ensimmäisen ja viimeisen.
        Töykeitä ja ylimielisiä hapannaamoja,mutta mitäpä pienistä jos kerran hommat hoituu.
        Eivät hoituneet.
        Pyöränlaakerin vaihto ei ole niitä vaativimpia tehtäviä enkä koskaan tullut tietämään oliko työn suorittaja kädetön vaiko jalaton,mutta perseelleenhän se meni: kuukausien päästä katsastuksen yhteydessä kävi ilmi että laakeria oli rasvattu niin perusteellisesti että sekä jarrulevy että -palat olivat paksussa vaseliinissa ja jarrut luonnollisesti kadonneet.Että se siitä ammattitaidosta ja 30 v. kokemuksesta,

        Se on harmi että Rekara joka hoiti hommansa aikanaan mallikkaasti ei nykyään siihen pysty.
        Korjausten yhteydessä auton ovia kolhittu nosturin tolppiin sekä auto luovutetaan täynnä asentajan öljysiä sormenjälkiä. Jos asiasta huomauttaa niin kolhut eivät tietenkään ole heiltä peräisin vaan tökerö yritys asiakkkalta saada maksumies vanhoille jäljille. Ei se laakerin vaihto onnistunut minunkaan autoon kerralla vaan vaati toisen käynnin(abs valo jäi palamaan).
        Kannattaa kuvata auto ennen kys. liikkeeseen viemistä vaikka siinä pihalla niin helpompi todistaa kun niitä ovia hakkaavat niihin nosturin pehmusteista törröttäviin ruuvin kantoihin.
        Näitä pieleen menneitä korjauksia ja kolhuja siedin parin kerran verran kun luulin että on kyse vaan huonosta tuurista mutta lopulta oli pakko vaihtaa korjaamoa.
        Ei ole enään Rekaran ammattitaidosta jäljellä kuin muisto vain edellisten sitikoitteni ajalta alkaen 90-luvun alusta.


    • Belsebubiuz

      Frans motors on paras. Siellä tiedetään tarkkaan miten shitröään korjataan.

    • paras huoltopaikka

      ... on romuttamo.

    • Oikea osoite

      Yksi hyvä paikka Citikalle on myös Kuusakoski !

      • tattarin DS

      • veetuttaako?
        tattarin DS kirjoitti:

        Tuolla sitikat saavat sen viimeisen huollon:

        https://netitse.kuusakoski.fi/autopalvelut/?open&gclid=COLinLrR270CFdShtAodsjEABg

        mutta eivät edes sinne taida kelpuuttaa yli 100tkm / 5v vuotiasta sitikkaa, kun ei niistä löydy mitään toimivaa jonka voisi eteenpäin myydä ?

        Toyotaan haetaan purkamoilta varaosia eniten.


      • maginot pelkurit
        veetuttaako? kirjoitti:

        Toyotaan haetaan purkamoilta varaosia eniten.

        Montakohan tohotaa on myytyy ver sitikka...ja tohotasta löytyy vielä paljon toimivia osia 500tkm ajettuna...kestävät pitempään kuin uuden sitikan mekaniikka...volvokin oli kuningaskuluttajassa kun kompurat porsii..ja ranskis valeo kompuran valmistaja jälleen......viimeksi mersussa kun lauhduttimet hajosi myös ranskis valeo...arevan kans samaa laatua..!!!, ranskikset sössii kunnolla...täyttä psakaa !!!


      • Japsit sössii
        maginot pelkurit kirjoitti:

        Montakohan tohotaa on myytyy ver sitikka...ja tohotasta löytyy vielä paljon toimivia osia 500tkm ajettuna...kestävät pitempään kuin uuden sitikan mekaniikka...volvokin oli kuningaskuluttajassa kun kompurat porsii..ja ranskis valeo kompuran valmistaja jälleen......viimeksi mersussa kun lauhduttimet hajosi myös ranskis valeo...arevan kans samaa laatua..!!!, ranskikset sössii kunnolla...täyttä psakaa !!!

        PSA:n dieselmoottori kestää, kestää ja kestää.

        Kuis Toyotan:

        "maahantuojan vakuuttelut yli vuosi sitten kun autoa olin tilaamassa, että asia korjataan ja jos ongelmia tulee Toyota kyllä vastaa kuluista ja tarjoaa auton tilalle. Alkaa olla jo mitta täysi vaikka korvaava auto on tilalle annettukin. Se kun vie aina sen pari tuntia ennen kuin olet taas jatkamassa matkaa"

        http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4324

        http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/toyota/rav4/1135236880822

        MITÄ MITÄ TOYOTA SALAILEE....TOIMITUSKIELLOSSA KOKO MOOTTORI!!
        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotalla-moottoriongelmia

        http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/uudet-autot/tojotan-d-4dongelmia

        VAARALLINEN MOOTTORI TOIVOTTAVASTI KUKAAN EI OSTA TUOLLAISIA!
        "ajonvakautusjärjestelmä menee vikatilaan ja lakkaa toimimasta. Samoin käy myös vakionopeudensäätimelle."
        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotan-mahtidieselin-ongelmat-jatkuvat

        JAA, TAKAISINKUTSUJA??
        www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516368988.html

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyotalla-jalleen-massiivinen-takaisinkutsukampanja

        http://suomenkuvalehti.fi/jutut/talous/toyotan-ongelmat-japanissa-uskotaan-salaliittoon-suomessa-takaisinkutsut-takkuilevat

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516368988.html

        http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/toyota-kutsuu-20-000-autoa-tarkastukseen-suomessa-tutut-mallit-listalla/612175/

        TOYOTAN SIVUILTA TIETOA VAAROISTA!!!!
        http://www.toyota.fi/ajankohtaista/uutiset/toyota-tekee-kaasupolkimiin-liittyvan-korjauskutsun_faq.tmex

        EI NÄIN!! VAARALLINEN AUTO TUO TOYOTA!!!!
        http://www.uusisuomi.fi/raha/83519-ei-nain-varoittava-esimerkki-toyota-kuskeille

        ILMANKOS AMERIKKALAISETKIN OSTAVAT ENNEMMIN FORD FUSIONIN KUIN VAARALLISEN HAJOAVAN CAMRYN...JA TOYON MYYNTI LASKEE RINTA-RINNAN LAADUN KANSSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        ONNEKSI SAKSALAINEN LAATU RIENTÄÄ TOYOTAN APUUN!!!
        http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203833104577071554239661524.html

        " Dieselmoottoreihin liittyvän sopimuksen mukaan BMW toimittaa Toyotalle 1,6 litran ja 2,0 litran dieselmoottoreita vuodesta 2014 alkaen.
        Moottorit asennetaan Euroopan markkinoilla myytäviin Toyota-malleihin."

        http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&ved=0CEgQFjAE&url=http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/toyotan sisalla naksuttaa jatkossa bemarin diesel/a732289&ei=4cpAUZjbFoSn4ATzx4G4Dw&usg=AFQjCNGIdALzWRFs1V7LsUhq1SQ6hnrGqw&bvm=bv.43287494,d.bGE

        MUTTA MITEN KÄY LEXUKSEN....KONERIKOT JA TAKAISINKUTSUT JATKUVAT!!
        http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lexus-ei-saa-bmwn-dieseleita


      • V90T8
        maginot pelkurit kirjoitti:

        Montakohan tohotaa on myytyy ver sitikka...ja tohotasta löytyy vielä paljon toimivia osia 500tkm ajettuna...kestävät pitempään kuin uuden sitikan mekaniikka...volvokin oli kuningaskuluttajassa kun kompurat porsii..ja ranskis valeo kompuran valmistaja jälleen......viimeksi mersussa kun lauhduttimet hajosi myös ranskis valeo...arevan kans samaa laatua..!!!, ranskikset sössii kunnolla...täyttä psakaa !!!

        No siksikö ranskalaiset sitten tekevät Toyotan pakettiautot ja pienet henkilöautotkin?


    • menkää hoitoon

      Kumpi teistä kahdesta pölvästistä lopettaa tuon täysin ala-arvoisen nimittelyn täällä? Ette kumpikaan näytä olevan järjen jättiläisiä. Tekstinne on kuin parin viisi vuotiaan kakaran tekstiä.

      LOPETTAKAA JO.

    • Erikoinen lahko

      Mitä vittua se sinulle kuuluu mitä tänne kirjoittelen? Teen juuri mitä haluan.

      • Erikoinen lahko

        Jaaha, näköjään samalla nimimerkillä kirjoittelee joku muukin.


      • RS6

        Epäilemättä näköjään teet, mutta sinun kannattaisi ehkä haluamasi "tekemisen" sijaan ennemmin tehdä jotakin, mitä osaat! Kai sinäkin nyt jotain osaatkin sentään?


    • --------------------

      Yhtä pöljiä näyttää olevan molemmat samalla nimimerkillä kirjoittaneet. Eikö tämä Erikoinen lahko jo voisi suksia täältä kuuseen? Vai oletko niin taulapää, että et edes tajua kuinka tyhmä olet?

      • Erikoinen lahko

        Tyhmyys on suhteellinen käsite, eikä missään ole kielletty taulapäiden puheenvuoroja. Oletko sitä mieltä, että provot saavat levitellä perverssejä viestejään miten haluavat, mutta heitä ei saa arvostella?


    • --------------------

      Mene nyt jo vittuun täältä taliaivo.

      • Erikoinen lahko

        En taida mennä.


      • vetäkää käteen
        Erikoinen lahko kirjoitti:

        En taida mennä.

        Erikoinen lahko, näitkö äitisi jo alasti?


    • --------------------

      Nimimerkkisi on oikea. Erikoinen lahko. Kuvaa hyvin sinua.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe