kuinka pian roaccutan alkaa parantaan..

fg

eli olen syönyt roaccutan-kuuria (tai itse asiassa vastaavanlaista halvempaa lääkettä) vasta 15 päivääja ihon aivan kamalassa kunnossa tällä hetkellä. mulla ei ollut mikään pahimmasta päästä tää akne mutta näppylät mitä tuli on semmosia paukamia jotka on ihotautilääkärin mukaan niin syvällä ettei niihin muu tehoa. eli nyt toi lääke on ilmeisesti puskenu kaiken paskan pintaan, eikä kehtaa kotoaan juuri lähteä. niin kuinkakohan pian teillä jotka ootte roaccutan-tai vastaavan kuurin syöny ni on alkanu näyttään paremmalta iho? alkaa kaduttaa kohta koko kuurin alotus, ei jaksas enään montaa viikonloppua nyhjöttää himas sen takii et iho on huonos kunnos! ois mukava jos joku vois kertoo, vaikka tietystihän se riippuu henkilöstä kuin pian alkaa iho näyttää paremmalt mut ois kiva kuulla miten muilla?

11

6736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut

      Älä vielä masennu.Mulla oli erittäin paha akne ja tulokset alkoi näkyä vasta kuukauden päästä ja OIKEIN KUNNOLLA!Finnit katoaa usko pois kun lääke pääsee kunnolla vaikuttamaan.Jokaisen kohdalla se on yksilöllistä mutta 90 % lääkkeen käyttäjistä on tyytyväisiä (tulokset kertoo).Sivuvaikutuksia on mutta kyllä ne on "pieni paha".Malta vielä..

      • Ei enää aknea

        Itse olen kuurin puolessa välissä tai vähän yli, ja naama näyttää hyvältä jo nyt. Joten tehokas lääke, kallis mutta kannattaa ehdottamasti.


    • kokemusta on

      Muistaakseni lääkkeen ohjeissa mainittiin, että alussa akne saattaa jopa pahentua, tai siis näyttää siltä, koska epäpuhtaudet tulevat ihohuokosista ulos. Älä missään tapauksessa kuitenkaan lopeta kuuria, koska se lääke todella tehoaa. Jaksa edes pari kuukautta, niin tilanne on jo paljon parempi.

      • jimmy

        Mulla on tetrasykliinikuuri tehonnu aika hyvin (ei tullu enää mitään paukamia), mutta silti on vielä aika paljon pikkunäppyjä. Joten mä pelkään että kun tämä antibioottikuuri loppuu, niin finnit aivan villiintyy koska antibiootti ei ole poistanut niitä kunnolla.
        Joten jos mä saan sen roaccutan-kuurin (musta tuntuu että mä oikein välttämättä haluaisin sen, sillähän on meinaan myös joitain ihoa silottavia vaikutuksia koska se kuivattaa aika tehokkaasti), niin joudunko mä sitten kans kestään ton ihon pahenemisvaiheen, vaikka tämä tetrasykliini on jo kuivattanut aika tehokkaasti....mitäs luulette?
        Onko ne muuten pahoja ne finnit jotka tulee sen kuurin alussa...? Jotain oikein kunnon arpia jättäviä kysta-rakkula-paukamia...?!

        Ou shit mikä tauti eikö vain???
        Minkähän ihmeen takia jotku ihmiset joutuu kestään tän sillä välin kun toiset vaan mietti kuinka meikkais mahdollisimman hyvin persikkaihonsa....!!! Niin epäreilua!
        No, arpia mä en ainakaan aio kestää...olen 16-vuotias tyttö, poskessani on jo yks oikein kuoppamainen arpi yhden kunnon finnipaukaman jäljiltä ja joitain (aika moniakin) pienempiä jälkiä siitä kun puristelin joskus 4 vuotta sitten kun en tajunnut että niistä jäisi arpia....
        Olen päättänyt että heti kun olen työelämässä, alan säästämään 20 000 markkaa siihen että pääsen plastiikkakirurgin laserhiontaan.
        Tää on meinaan aivan hirveetä, mulle tämä huono iho on jotenkin niin arka kohta!!! =(


      • Kokemusta roaccutanista
        jimmy kirjoitti:

        Mulla on tetrasykliinikuuri tehonnu aika hyvin (ei tullu enää mitään paukamia), mutta silti on vielä aika paljon pikkunäppyjä. Joten mä pelkään että kun tämä antibioottikuuri loppuu, niin finnit aivan villiintyy koska antibiootti ei ole poistanut niitä kunnolla.
        Joten jos mä saan sen roaccutan-kuurin (musta tuntuu että mä oikein välttämättä haluaisin sen, sillähän on meinaan myös joitain ihoa silottavia vaikutuksia koska se kuivattaa aika tehokkaasti), niin joudunko mä sitten kans kestään ton ihon pahenemisvaiheen, vaikka tämä tetrasykliini on jo kuivattanut aika tehokkaasti....mitäs luulette?
        Onko ne muuten pahoja ne finnit jotka tulee sen kuurin alussa...? Jotain oikein kunnon arpia jättäviä kysta-rakkula-paukamia...?!

        Ou shit mikä tauti eikö vain???
        Minkähän ihmeen takia jotku ihmiset joutuu kestään tän sillä välin kun toiset vaan mietti kuinka meikkais mahdollisimman hyvin persikkaihonsa....!!! Niin epäreilua!
        No, arpia mä en ainakaan aio kestää...olen 16-vuotias tyttö, poskessani on jo yks oikein kuoppamainen arpi yhden kunnon finnipaukaman jäljiltä ja joitain (aika moniakin) pienempiä jälkiä siitä kun puristelin joskus 4 vuotta sitten kun en tajunnut että niistä jäisi arpia....
        Olen päättänyt että heti kun olen työelämässä, alan säästämään 20 000 markkaa siihen että pääsen plastiikkakirurgin laserhiontaan.
        Tää on meinaan aivan hirveetä, mulle tämä huono iho on jotenkin niin arka kohta!!! =(

        Ota ihmeessä roaccutan kuuri se on varmasti tehokkaampi kuin jotkun antibioottikuurit, tiedän koska itse söin sellaisen eikä siitä ollut mitään hyötyä eikä ollut edes kova akne ongelma.
        Ei kaikilla ole tota ihon pahenemis vaihetta, riippuu ihan ihon ja aknen vaikeusasteesta.Itse käytin basiron voidetta samaan aikaan kuukauden verran ja pesin kasvoja sebamed saippualla ja sitten kun alkaa kuivamaan riittävästi niin sitten kosteusvoiteita ja rasvoja ettei ihosta tule aivan korppua.
        hintaa hoidolle tulee 50e lääkäri käynti ja 3krt 90e 100kpl pillereitä joita syödään painon mukaan 80kg(olen mies) syö 2kpl 20mg päivässä eli 300kpl on 150päivää jonka voi laskea kuukausissa.
        Onneksi voi ostaa 100kpl kerrallaan ei kirpaise hinta kun ostaa vain joka 5 viikon välein lisää.
        Sitten on vielä verikoe jossa katotaan maksaarvot.Se on kohta mulla eessä.


    • Chica

      Minkäniminen se lääke on mitä käytät ja kuinka paljon halvempi se on kuin Roaccutan? Onko se muuten samanlainen lääke? Ehkä ois siihen varaa ennemmin ku Roaccutaniin, jos se on paljon halvempi...

      • fg

        muistaakseni oli jonku 22% prosenttia halvempia suurin piirtein. kelakorvauksen jälkeen yks viidenkymmenen kapselin paketti (20mg) maksaa hiukan alle neljäkymppiä. ei se mun mielestä paha hinta oo maksaa kun ostaa yhden paketin kerrallaan.
        niin siis lääkkeen nimi on isotretinoin ratiopharm ja siin on sama vaikuttava aine ku roaccutanissa ja sivuvaikutukset myös samat ku roaccutanissa. ite ensin epäilin että kannattaakohan ottaa halvempaa, mutta lääkäri ja apteekkari sanoivat,että roaccutanista on patenttiaika menny umpeen ja sillä on kalliimpi hinta sen takia että sitä varten on aikoinaan jouduttu testaan niin paljon.


      • Aloittelija
        fg kirjoitti:

        muistaakseni oli jonku 22% prosenttia halvempia suurin piirtein. kelakorvauksen jälkeen yks viidenkymmenen kapselin paketti (20mg) maksaa hiukan alle neljäkymppiä. ei se mun mielestä paha hinta oo maksaa kun ostaa yhden paketin kerrallaan.
        niin siis lääkkeen nimi on isotretinoin ratiopharm ja siin on sama vaikuttava aine ku roaccutanissa ja sivuvaikutukset myös samat ku roaccutanissa. ite ensin epäilin että kannattaakohan ottaa halvempaa, mutta lääkäri ja apteekkari sanoivat,että roaccutanista on patenttiaika menny umpeen ja sillä on kalliimpi hinta sen takia että sitä varten on aikoinaan jouduttu testaan niin paljon.

        Mielestäni ei ole mitään järkeä käyttää akneen antibioottikuuria. Itse menin erikoislääkärille näyttämään akneani, lääkäri ehdotti reseptilääkkeitä kun valitin etteivät perinteiset Clerasilit yms tunnu toimivan. Olin lukenut internetistä isotretinoiini-hoidosta jota ehdotin lääkärille. Lääkäri ensin oli sitä mieltä että minun tapauksessani siihen ei ole syytä mutta itse halusin kokeilla kuuria koska sitä käytetään nykyään lieviinkin tapauksiin. Olen nyt syönyt tuota halvempaa vaihtoehtoa 2 viikkoa ja olen huomannut jo paranemista. Sivuvaikutukset ovat olleet lievät, vain huulten ja ihon kuivumista joita on helppo hoitaa. Pahenevatko sivuvaikutukset hoidon myötä ja kuinka paljon ne vaikeutuvat alun sivuvaikutuksiin nähden?


      • fg
        Aloittelija kirjoitti:

        Mielestäni ei ole mitään järkeä käyttää akneen antibioottikuuria. Itse menin erikoislääkärille näyttämään akneani, lääkäri ehdotti reseptilääkkeitä kun valitin etteivät perinteiset Clerasilit yms tunnu toimivan. Olin lukenut internetistä isotretinoiini-hoidosta jota ehdotin lääkärille. Lääkäri ensin oli sitä mieltä että minun tapauksessani siihen ei ole syytä mutta itse halusin kokeilla kuuria koska sitä käytetään nykyään lieviinkin tapauksiin. Olen nyt syönyt tuota halvempaa vaihtoehtoa 2 viikkoa ja olen huomannut jo paranemista. Sivuvaikutukset ovat olleet lievät, vain huulten ja ihon kuivumista joita on helppo hoitaa. Pahenevatko sivuvaikutukset hoidon myötä ja kuinka paljon ne vaikeutuvat alun sivuvaikutuksiin nähden?

        riippuu varmaan siitäki, että nostetaanko sulla sitä milligrammamäärää per painokilo. itelläni ainaki on pahentunu koko ajan, nenästä vuotaa nykyään joka aamu verta ja pää hilseilee mielettömästi.


      • Aloittelija
        fg kirjoitti:

        riippuu varmaan siitäki, että nostetaanko sulla sitä milligrammamäärää per painokilo. itelläni ainaki on pahentunu koko ajan, nenästä vuotaa nykyään joka aamu verta ja pää hilseilee mielettömästi.

        Ootko puhunu tästä lääkärillesi? Ehkä annostusta pitäisi vähentää kun sivuvaikutukset ovat näin pahat.


    • jaana

      käytin roaccutan kuurin aikana foolihappo tabletteja (foliren). naama oli hyvässä kunnos koko kuurin ajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe