perunatykki

kulliolli

onkos kukaan muu täällä rakennellut perunatykkejä?
itse tein viime viikolla viemäriputkesta hiuskiinteellä toimivan perunatykin.

kyllä sillä perunan 150m päähän ampuu, ja tavallisesta huoneenovesta läpi! :D

61

23178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpompiakin tapoja

      on tehdä perunamuussia.
      Hakkaa niitä vaikka vasaralla, niin eipä lentele naapurin puolelle. Kengät säästyy.

      • kulliolli

        niin tai sit vaa ostaa kaupasta valmismuussia


    • MyEvilTwin

      jos tarkkoja ollaan niin tykkisi toimii räjähdys paineella ja vaatisi ampuma-aseluvan =D. Kuulostaa kovin hulvattomalta.

      • tomia

        mul on kanssa tollanen perunatykki. ekalla kerralla lensi perälevy fuckkiin sitten tykitin sen pulteilla siihen kiinni. on meinaan sitten ihan HULLU ase


      • qwertyu
        tomia kirjoitti:

        mul on kanssa tollanen perunatykki. ekalla kerralla lensi perälevy fuckkiin sitten tykitin sen pulteilla siihen kiinni. on meinaan sitten ihan HULLU ase

        tiedättekö mistä saa kaasugrillien Pietso sytytintä. siis sitä kipinä nappulaa


      • tomia
        qwertyu kirjoitti:

        tiedättekö mistä saa kaasugrillien Pietso sytytintä. siis sitä kipinä nappulaa

        ihan tuolta tarjoustalosta ostin omani mutta Pietso on kyllä ihan paska. ikinä ei sytytä.


      • dfghjigfvnhuygh
        qwertyu kirjoitti:

        tiedättekö mistä saa kaasugrillien Pietso sytytintä. siis sitä kipinä nappulaa

        Honkkarista saa 10 e niitä


      • maakrapu
        tomia kirjoitti:

        ihan tuolta tarjoustalosta ostin omani mutta Pietso on kyllä ihan paska. ikinä ei sytytä.

        pietso toimii kyllä ja suosittelen sitä kaikille aloittelijoille. ei kannata ruveta säätämään sytkärillä, eikä ainakaan sytytystulpan vahvuisilla jutuilla. ongelma voi olla joku seuraavista:
        -kaasu-ilma suhde on väärä-> enemmän ilmaa
        -käytät hiuslakkaa tai dödöä-> siirry butaaniin tai propaaniin, jolloin ei tule rähmää tykin sisälle (esim. retkikeittimet ja sytkärintäyttönesteet)
        -johdotit pietson väärin-> itse ostin normi pietson jossa on kipinälaatikko. eli ensin mustalla johdolla varustettu elektrodi kiinni kipinälaatikkoon ja sitten valkoinen johto kipinälaatikosta takaisin pietsoon.
        kaikille jotka aikovat perunatykin rakentaa annan yhden neuvon: TUTKIKAA AIHETTA ENNEN RAKENTAMISTA! säästyy paljon aikaa, rahaa ja vaivaa. itse en tätä neuvoa ensin uskonut, joten tässä laskeskelen kuinka monta euroa olisi voinut käyttää paremminkin.


      • Anonyymi
        qwertyu kirjoitti:

        tiedättekö mistä saa kaasugrillien Pietso sytytintä. siis sitä kipinä nappulaa

        Puuilo


    • näpertelijä^^

      heissan.
      olen pieni näpertelijä ja harrastan kaikkien kojeiden yms. vekottimien rakentelua ja olen yrittänyt rakentaa itsekin tuollaista laitetta, mutta en ole onnistunut saamaan sitä toimimaan.. joten jos voisit jotain rakennus ohjetta antaa kuinka te saitte sen noin tehokkaaksi?
      kiitos jo näin etukäteen!

      • INSINÖÖRIHENTINEN

        otat vaa jonkun putken ja liimaat sen -90 luvun limu pulloon ja teet neliön mutosen reijän siihen lätkäset piezon t


      • tonnionni
        INSINÖÖRIHENTINEN kirjoitti:

        otat vaa jonkun putken ja liimaat sen -90 luvun limu pulloon ja teet neliön mutosen reijän siihen lätkäset piezon t

        mistä saan pietzon???


    • Heger

      Iha jees! :D Itse ajattelin kyhäillä kans jonkun näkösen potaatti tykin:). Kaverilla on kans joku tällänen härveli ja ampu ekalla kerralla meijän ikkunasta läpi :(.On ne siistejä vehkeitä! :D

      • spudaaja

        minullakin on tommonen.. viemäriputkesta rakennettu ja sytyttimenä kaasugrillin piezo, tarjoustalosta ostettu. yli 200m päähän oon ampunu perunan..
        kannattaa muuten tehä äänenvaimennin koska siitä kuuluu niin vitun kova pamaus


      • pää missä on kiinari
        spudaaja kirjoitti:

        minullakin on tommonen.. viemäriputkesta rakennettu ja sytyttimenä kaasugrillin piezo, tarjoustalosta ostettu. yli 200m päähän oon ampunu perunan..
        kannattaa muuten tehä äänenvaimennin koska siitä kuuluu niin vitun kova pamaus

        mul on kanssa tollanen pottu tki. ei kyllä pietsoja löytyny niin laitoin sytkärin siihen ja kyllä lähti, jotain vitun professional touch hius lakkaa sinne 1,5L säiliöö 2-3sek ajan ja korkki kiinni niin kyllä lens joku 100M sek


    • joku

      minä tein kaverin kanssa semmoisen pienois mallin tuosta peruna tykistä tässä on ohjeet miten tehtiin se ensin otettiin puolen litran Coca-Cola pullo ja porattiin pullon pohjaan reikä suunnilleen keskeen reikä pitää olla sen kokoinen että tussi mahtuu siihen just ja just elikkä tussista tuli piippu sitten otettiin sytkäri jossa on semmoinen sähkö sytytys tehtiin pullon kylkeen pieni reikä että sytyttimen johto mahtuu pullon sisään sitten toiseen kylkeen lyötiin naula että sytytin antaa kipinän naulaan sitten laitoimme pullon sisään sytkärin kaasua ja pullon korkki kiinni sitten painelemaan sytytin nappia panoksena käytettiin muovailu vahaa ja paperi palloja kyllä lähtee!!

      • Vihtori23

        Oletko koskaan kuullut pilkuista tai pisteistä? (. ,)Niiden käyttö voisi helpottaa ymmärtämistäsi.


      • jaa mä vai

        Miksi rakennella pikkutykkejä kun samalla vaivalla voi tehdä paljon isommankin. Itse tein tykin 1,5 litran limpsapullosta ja puolentoistametrin auraustolpasta (niitä mitä tien vieriltä löytyy). Ammuksena AA-paristo teipillä ehostettuna.
        TOIMII !!


      • Nisse
        jaa mä vai kirjoitti:

        Miksi rakennella pikkutykkejä kun samalla vaivalla voi tehdä paljon isommankin. Itse tein tykin 1,5 litran limpsapullosta ja puolentoistametrin auraustolpasta (niitä mitä tien vieriltä löytyy). Ammuksena AA-paristo teipillä ehostettuna.
        TOIMII !!

        Ite tein semmosen perunapyssyn 15x15cm profiiliteräksestä. Siitä siis tein painesäiliön johon laitan 8 bar painetta kompuralla. Säiliön tilavuudeksi tuli noin 30 litraa. Sit 2 tuuman kuulaventtiili ja piipuks 3 metrin viemäriputki halutulla halkaisijalla. Tuntuu toimivan ihan kiitettävästi. Lähtönopeus tutkattu 280m/s golfpallolla =D


      • pistä paremmaks

        Tein itse sellaisen perunatykin, että rautaputki, pohja umpeen, sen kokoinen siis, että kaljatölkki menee juuri ja juuri sinne sisään. täytät kaljatölkin hiekalla, kaadat pohjalla 10cm vettä ja laitat kaljatölkin sisään, pistät putken nuotioon. ootat kunnes jysähtää tölkki lentää sen 1.5-2.0km.


      • uskoo
        pistä paremmaks kirjoitti:

        Tein itse sellaisen perunatykin, että rautaputki, pohja umpeen, sen kokoinen siis, että kaljatölkki menee juuri ja juuri sinne sisään. täytät kaljatölkin hiekalla, kaadat pohjalla 10cm vettä ja laitat kaljatölkin sisään, pistät putken nuotioon. ootat kunnes jysähtää tölkki lentää sen 1.5-2.0km.

        åpiost'ä youtubbiin todiste. ei oo mistään voimaa tuonllaseen elntoon


      • örkki63
        pistä paremmaks kirjoitti:

        Tein itse sellaisen perunatykin, että rautaputki, pohja umpeen, sen kokoinen siis, että kaljatölkki menee juuri ja juuri sinne sisään. täytät kaljatölkin hiekalla, kaadat pohjalla 10cm vettä ja laitat kaljatölkin sisään, pistät putken nuotioon. ootat kunnes jysähtää tölkki lentää sen 1.5-2.0km.

        no noi vitun hyöry tykit on jo historiaa! tehkää ruudilla!


      • kekkonen53
        örkki63 kirjoitti:

        no noi vitun hyöry tykit on jo historiaa! tehkää ruudilla!

        antaa neuvoja joista 20v sitten ei oolis osattu uneksiakaan? kuka keksi ja milloin pottutykin? onkse omatekoisten aseiden hitti?


      • eiiiiiiiiiiii
        uskoo kirjoitti:

        åpiost'ä youtubbiin todiste. ei oo mistään voimaa tuonllaseen elntoon

        Myytin murtajissa testas höyry tykit ja ykskään niistä ei toiminut!!!!


      • INSINÖÖRIHENTINEN
        Vihtori23 kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut pilkuista tai pisteistä? (. ,)Niiden käyttö voisi helpottaa ymmärtämistäsi.

        Mulla on kunnon ruuti pyssy, siihen tarvitaan vain vähän aineksia jota suunilleen joka kodista löytyy paitsi nössöiltä :D Eli jos sulla on air soft ase missä on 6mm piippu ja se ase on hajalla (tai käy joku muuki putki) niin otat sen putken vaan ja laitat sinne kiinarin ja 6mm teräs kuulia tai 6mm muovi kuulia, itse ammun BBkuulia, ja kuulat piippuun ja talous paperista pieni palanen kuulien päälle että ne ei putoo ja sit vaa laitat lumi hankee tai maahan niin lähtee joku 300m sekunnissa ja tehokas on! kiinnitä vaikka puu tukkiin! mä ammun myös sillä kiinareita että laittaa yhen kiinarin panokses ja sytyttää sen vasta vikana. ja kyllä on hyvä! kokeile ITE!


      • INSINÖÖRIHENTINEN
        pistä paremmaks kirjoitti:

        Tein itse sellaisen perunatykin, että rautaputki, pohja umpeen, sen kokoinen siis, että kaljatölkki menee juuri ja juuri sinne sisään. täytät kaljatölkin hiekalla, kaadat pohjalla 10cm vettä ja laitat kaljatölkin sisään, pistät putken nuotioon. ootat kunnes jysähtää tölkki lentää sen 1.5-2.0km.

        vittu ei varmaa lennä millää höyry tykillä 2 km! just jollain pienellä ruudilla toimivilla tykeillä samaten kaada musta ruutia ½litraa 1,5cm parsuseen putkeen ja sinne kuula nii kyllä lähtee saatana!


      • tonnionni
        INSINÖÖRIHENTINEN kirjoitti:

        Mulla on kunnon ruuti pyssy, siihen tarvitaan vain vähän aineksia jota suunilleen joka kodista löytyy paitsi nössöiltä :D Eli jos sulla on air soft ase missä on 6mm piippu ja se ase on hajalla (tai käy joku muuki putki) niin otat sen putken vaan ja laitat sinne kiinarin ja 6mm teräs kuulia tai 6mm muovi kuulia, itse ammun BBkuulia, ja kuulat piippuun ja talous paperista pieni palanen kuulien päälle että ne ei putoo ja sit vaa laitat lumi hankee tai maahan niin lähtee joku 300m sekunnissa ja tehokas on! kiinnitä vaikka puu tukkiin! mä ammun myös sillä kiinareita että laittaa yhen kiinarin panokses ja sytyttää sen vasta vikana. ja kyllä on hyvä! kokeile ITE!

        mistää saa enää niit 90-luvun limu pulloi ku nyt on niit lötköi paskoi ja ne oikeesti ei sovi tohon käyttö tarkotuksee


      • tonnionni
        jaa mä vai kirjoitti:

        Miksi rakennella pikkutykkejä kun samalla vaivalla voi tehdä paljon isommankin. Itse tein tykin 1,5 litran limpsapullosta ja puolentoistametrin auraustolpasta (niitä mitä tien vieriltä löytyy). Ammuksena AA-paristo teipillä ehostettuna.
        TOIMII !!

        ota semmonen musta valko auraus tolppa semmonen levee ja siihen semmonen sopiva säiliö ja länttäät pietson tai muun sytyttimen länttäät säiliöön ja vähän hiuslakkaa ja panos putkee ja lähteemuuten ihan pirun kauas ja vitun kovaa!!!


      • INSINÖÖRIHENTINEN
        tonnionni kirjoitti:

        ota semmonen musta valko auraus tolppa semmonen levee ja siihen semmonen sopiva säiliö ja länttäät pietson tai muun sytyttimen länttäät säiliöön ja vähän hiuslakkaa ja panos putkee ja lähteemuuten ihan pirun kauas ja vitun kovaa!!!

        ootko muuten ite kokeillu hööm hööm??? ei se nyt niin kovaa lähe mutta hyvällä seoksella lähtee


      • isäs
        Vihtori23 kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut pilkuista tai pisteistä? (. ,)Niiden käyttö voisi helpottaa ymmärtämistäsi.

        ei oikee toimi mulla ku on niin paska ajatus koko vitun tykki että suck my shiny dick


      • virapeliaseseppä
        INSINÖÖRIHENTINEN kirjoitti:

        Mulla on kunnon ruuti pyssy, siihen tarvitaan vain vähän aineksia jota suunilleen joka kodista löytyy paitsi nössöiltä :D Eli jos sulla on air soft ase missä on 6mm piippu ja se ase on hajalla (tai käy joku muuki putki) niin otat sen putken vaan ja laitat sinne kiinarin ja 6mm teräs kuulia tai 6mm muovi kuulia, itse ammun BBkuulia, ja kuulat piippuun ja talous paperista pieni palanen kuulien päälle että ne ei putoo ja sit vaa laitat lumi hankee tai maahan niin lähtee joku 300m sekunnissa ja tehokas on! kiinnitä vaikka puu tukkiin! mä ammun myös sillä kiinareita että laittaa yhen kiinarin panokses ja sytyttää sen vasta vikana. ja kyllä on hyvä! kokeile ITE!

        Yksi tuttu ukko aikoinaan opetteli jossain aikuiskoilutuskeskuksessa CNC koneistusta ja rakensi itse revolverin jonka rullaan meni 6kpl Hornet-lintukiväärin partuunoita. Oli muuten aika räyhäkkä reukku.

        Sitä ennen se oli tehny jotain vanhasta sotamuistokivääristä pulttilukkoisen pistoolin johon kävi .243 lintukiväärin patruunat.


      • muistoja...
        eiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Myytin murtajissa testas höyry tykit ja ykskään niistä ei toiminut!!!!

        Oltiin intissä kessukisan rastilla ja odotellessa tehtiin ruokaa. Kaveri oli lyöny pakin keiuhumaan nuotiolle ja pakkiin sisälle lihapullapurkin. Yllättäen tuli kisaaja paikalle ja mentiin tehtävän mukaiseen käskynjakoon. Kesken käskynjaon nuotiopaikalta kuului helvetinoinen jysäys, valtava höyrypilvi ja ilmassa lenteli nuotiopuita ja kohti taivasta se lihapullapurkkin. Kävi aika helvetin korkealla. Tapahtuman jälkeen pakki muistutti enemmänkin kypärää... Oli siinä kaverilla varusvarastolla selittämistä että miten pakki on muuttunu kypäräksi :)


      • MR.musccle tykki 2 kilsa
        jaa mä vai kirjoitti:

        Miksi rakennella pikkutykkejä kun samalla vaivalla voi tehdä paljon isommankin. Itse tein tykin 1,5 litran limpsapullosta ja puolentoistametrin auraustolpasta (niitä mitä tien vieriltä löytyy). Ammuksena AA-paristo teipillä ehostettuna.
        TOIMII !!

        joo ite oon tehny silleen että oon tehny tarpeen ison piipun jotta sinne mahtuu pieni limsa pullo ja siitä pullosta oon tehny putki miehen pommin toiselta nimeltään MR.muscclen ohjetta en kerro olen joutunut poliisien kanssa ongelmiin kun vien MR.muscclen kaverini ovella ja painoin ovikellosta kaverini onneksi tajusi katsoa ovi silmästä ennenkuin avasi ja sitten se teki saman tempun mulle se oli kivaa. Mutta nyt siitä tykistä siihen tykkiin mulla on myös pidennys siihen ite tykin varteen ja sillä pidennyksellä se lentää jopa 800-1000 metriä joten se on kunnon tykki mun makuun ja jos sen haluu sen 2000 metriä lentämään niin sitte mulla on on samanpitunen piippu ja isompi pullo/tankki siihen ja silläki voi ampua MR.muscclea


    • TERO 14

      MITEN KYTKETÄÄN SE PIEZO SYTYTIN SIIHEN PERUNATYKKIIN

      • pää missä on kiinari

        no kun sulla on se piezo niin tee joku reikäelle ja sitten lätkäset sen siihen ja sillee et se on tiiviisti ja johdot laitat sillee että plus ja miinus pää on jotenki lähellä vai mitkä nyt olikaan että kun painat sitä saatanan nappia niin kipinä siirtyy toiseen johtoon.TOINEN TAPA: otat 2 nuppi neulaa missä on kokea varsi TAI 2 naulaa, lätkäsen ne vasaran kanssa siitä säiliöstä läpi joku 1cm kaukana toisistaan sitten laitat johdot nauloihin kiinni ja hius lakkaa säiliöön ja jysäytät vaa saakeli!


      • oon kokeillut
        pää missä on kiinari kirjoitti:

        no kun sulla on se piezo niin tee joku reikäelle ja sitten lätkäset sen siihen ja sillee et se on tiiviisti ja johdot laitat sillee että plus ja miinus pää on jotenki lähellä vai mitkä nyt olikaan että kun painat sitä saatanan nappia niin kipinä siirtyy toiseen johtoon.TOINEN TAPA: otat 2 nuppi neulaa missä on kokea varsi TAI 2 naulaa, lätkäsen ne vasaran kanssa siitä säiliöstä läpi joku 1cm kaukana toisistaan sitten laitat johdot nauloihin kiinni ja hius lakkaa säiliöön ja jysäytät vaa saakeli!

        onko kukaan tehnyt perunatykkiä mehukatti purkista EI KANNATA !!!


      • ???????????
        oon kokeillut kirjoitti:

        onko kukaan tehnyt perunatykkiä mehukatti purkista EI KANNATA !!!

        kannattaako tehdä perunatykki viemäriputkesta vai jostakin muusta materiaalista? mistä te ootte tehnyt sen?


      • katsumoniko
        ??????????? kirjoitti:

        kannattaako tehdä perunatykki viemäriputkesta vai jostakin muusta materiaalista? mistä te ootte tehnyt sen?

        aattelin tehä jonkun moisen pottutykin et oisko mitään neuvoi mistä aineksista kanttis lähtee rakentelee??


      • tonnionni
        katsumoniko kirjoitti:

        aattelin tehä jonkun moisen pottutykin et oisko mitään neuvoi mistä aineksista kanttis lähtee rakentelee??

        pietzo, putki, 1,5L 90-luvun limu pullo ja (hius lakaa)


      • ???
        tonnionni kirjoitti:

        pietzo, putki, 1,5L 90-luvun limu pullo ja (hius lakaa)

        no mistä materiaalista saisi kaikista hyviten tehtyä peruna tykin ?!!


      • INSINÖÖRIHENTINEN
        ??? kirjoitti:

        no mistä materiaalista saisi kaikista hyviten tehtyä peruna tykin ?!!

        ei siihen kyllä ihan vaan putkia ja pulloa ja piezoo tarvii ne pitää liittää ja ja pullossa pitää olla juuri oikee lakka/ilma suhde että seos toimii ja peruna lähtee suosittelen tekemään ekaks 0,5L limsa pullosta ja siihen kytkemällä sytkärin sähkö sytyttimen itse tein sella sen ja liitin piipuks 6mm alumiini piippu johon paperin palenen ja 6mm BB kuulia =lähtönopeus sellaset 250m-300 sek ja sitten ostakaa tarkkarist tai hongarist grilliosastolta piezo tai liittäkää pitkä talous sytytin pulloon piippu halutulla halkasijalla mulla on joku tällänen "iso tykki mutta en käytä enää= epä turvallinen koska sytytin on sytkä :D lähti ihan kivasti puu palalla


      • INSINÖÖRIHENTINEN
        ??? kirjoitti:

        no mistä materiaalista saisi kaikista hyviten tehtyä peruna tykin ?!!

        jos haluat hyvän ja toimivan peruna tykin sun kannattaa kyllä ostaa pvc putkea ja kierre korkkeja ja hyvää muovi liimaa sitten grilliosastolta hyvä piezo tai pitkä talous sytytin saa elintarvike kaupoista...liimaat ja yhdistät osat minkä kokosia nyt onkaan ja liimaa väliin ja johdotat piezon siihen ja sillee ammuksina kannattaa käyttää perunoita, omenoita tai puu palikoita tai AA paristoja jos piipun halkasija on pieni jos haluat tarkemmat ohjeet niin laita you tubeen "how to make a spud gun" sieltä varmasti löytyy itekki hain sieltä...


      • tokitoki
        INSINÖÖRIHENTINEN kirjoitti:

        ei siihen kyllä ihan vaan putkia ja pulloa ja piezoo tarvii ne pitää liittää ja ja pullossa pitää olla juuri oikee lakka/ilma suhde että seos toimii ja peruna lähtee suosittelen tekemään ekaks 0,5L limsa pullosta ja siihen kytkemällä sytkärin sähkö sytyttimen itse tein sella sen ja liitin piipuks 6mm alumiini piippu johon paperin palenen ja 6mm BB kuulia =lähtönopeus sellaset 250m-300 sek ja sitten ostakaa tarkkarist tai hongarist grilliosastolta piezo tai liittäkää pitkä talous sytytin pulloon piippu halutulla halkasijalla mulla on joku tällänen "iso tykki mutta en käytä enää= epä turvallinen koska sytytin on sytkä :D lähti ihan kivasti puu palalla

        Joteki en usko et lähtee ihan 300m/s....


      • aseveli71
        katsumoniko kirjoitti:

        aattelin tehä jonkun moisen pottutykin et oisko mitään neuvoi mistä aineksista kanttis lähtee rakentelee??

        minä tein viemärin osista,,,,,50mm putkea,,,supistaja 50/75,,,,75 putkea,,,y haara,,,haaraan pietzo,,taas 75 putkea 30cm pätkä,,,,tulpat päihin,,,perä tulppaan limsa pullon kaulasta pätkä!kaikki liimataan ja varmistin vielä ruuvilla,,,osat lentää ku paine on kova,,,,maha mustaksi kokemusta on!kaasu pysyy aseessa todella pitkään,,,jos ase ladattu!butaania suosittelen,,,


    • iso makkaratikku

      Kakarana otettiin parimetrinen sopivan jäykkä ja taipusa vitsa (haapa, paju, pihlaja) ja vuoltiin siihen terävä pää kuin makkaratikuun. Siihen kun pisti perunan ja linkosi siisen kepillä taivaalle, niin ala-asteikäinen kakarakin sinkosi perunan johonkin sataan metriin.

    • 6000 m/sek

      me lyötiin betonisia rumpuputkia 4 peräkkäin pystyyn sementillä, tyhjennettiin grillin semmonen 20 kilon kaasupullo pohjalle pohja-aukonkautta ja ammuksena toimi 200l tynnyri joka oli täynnä hiekkaa.

      arvatkaas lähtikö muuten vilkkaasti se tynnyri siitä :)

      naapurikylässä oli kuultu se paukku ja se tynnyri löyty 5km päästä järvenjäähän uponneena särkien n.150cm jäätä.

      • Epätietoinen54737344

        Tulisikos tuosta 'fiktiivisestä' 4 betonirumpuputkiviritelmästä raketinheitin, jos laitat sinne jättikokoisen kaasusäiliön pohjasta kuumennettavaksi, jolloin säiliöhän saattaisi ampaista taivaalle (?)


    • jerest

      Tietäisikö kukaan mistä noita pvc putkia voisi ostaa Tampereella?

      • aaa31

        bilteemasta saisi


    • POTAATTI KANNONI

      rakennellaan tos kamun kaa peruna heitintä, jos mietitte miksi heitin niin ideana on pistää "tykki" alustan päälle ja pulteilla kiinni jolloin voidaan ampua kuin armeijan kranaatinheittimellä, siitähän se nimi tuleekin.

      Kuiteskin kaliiberi on pienehkö mutta rauta/teräs putki kestää ja on hienompi, lisäksi ajateltiin tehdä tukijalat tai jokin vastaava tapa vaihtaa lento rataa.

      nyt kysymysten vuoro, 1.onko kellään tietoa lähteekö kovaa jos piippu toimii säiliönä (tällöin säitiö on yhtä leveä kuin piippu) vai tarvitseeko "kaasukammion" olla isompi? 2.pietzodo-sytytintä on vaikea löytää piikku kylästä joten mikä olis toka paras vaihto ehto? 3.mikä sopisi rauta/teräs putkeen sopivaksi "Lataus luukuksi" eli mistä se hiusspray pistetään sisään muttei tuu ulos??????

    • Pottutykki kunniaan

      Rakentelin tollasen kapistuksen männä viikonloppuna, maksaa suuruusluokkaa 20e ne osat. Helppo tehdä viemäriputkesta , sitä harmaata pvc muovia. Tiivisteet sun muut valmiina , joko liimaat osat vielä kiinni tai poraat peltikattoruuveilla muutamasta kohtaa ettei rakennelma räjähdä silmille. Sytytin kaasugrillin Piezosta ja polttoaineena Startti pilottia. Pieni suihkaus pieneen palotilaan riittää ja kun huolehtii siitä että peruna on putkessa tiiviisti , saa perunan lentämään helposti 200m. Huolehdi kuitenkin siitä ettet kiristä täyttöaukon korkkia liian tiukalle jotta saat sen vielä ilman työkaluja auki. HOX. alipaine on aika valtava joka sinne palotilaan tulee. Ongelmana oli aluksi kaasun ja ilman oikea suhde , mikäli laitat liikaa kaasua , et saa asetta syttymään. Suihkauta nopea , alle sekunnin suihke ja korkki nopeasti kiinni ja Just enjoy!!

    • Tykkimies.

      Kattokaa youtubesta, ja... kyllä sen kaasusäiliön kannattaa olla isompi

      • Tykkimies.

        Itse tekisin kranaatinheittimen tollasseesta.


    • savon mersumies

      paras ammus on miun mielestäni golfpallo. mennöö meinnaa mersun ovest läppi

    • lanttupojat

      Nuorena poikana haettiin turengin sokerin varastolta sokerijuurikkaita tykin ammukseksi. Yhen kaverin isä oli ollut ilmatorjunnassa sota-aikana ja tiesi miten saadaan konetykki toimimaan. Rakennettiin sitten sellanen 800m/s lähtönopeudella toimiva lanttutykki. Tulinopeuttakin oli yli 600 laukausta minuutille. Kerran siihen tuli häiriö ja se ampui ihan omia aikojaan sarjan linja-auton kylkeen, onneksi ei ketään ollut kyydissä. Tuli paljon maksettavaa, linjurista runkokin mutkalla.

    • perunalla 12ha

      Rosamunda on olluna tarkin peruna mitä oon käyttänä. Puikulalla ei osu mihinkään.

    • Insinöörejä

      taitavia sällejätäällä. Tehkää tykki joka ampuu Johanna Tukiaisen vit-ttuun täältä,mieluummin maata kiertävälle radalle.

    • 189

      Perunatykki nimeä ole kuullutkaan. Itselläni on merkinantotykki sellanen merirosvolaivan kanuuna, lankareikä tukittu (deaktivoitu?) mut rälläkkä ja
      ampumaan. Ei vaadi lupia . Piipun pituus 65cm. paino koko setillä tollanen 30kg.
      Eli puinen lavetti ,renkaat jne. ON MYYNNISSSÄ!?

    • Anonyymi

      Oho

    • Anonyymi

      Jos poraa perunan päähän reijän saa räjähtäviä ammuksia

    • Anonyymi

      Joskus tein pottuviinaa, paskalta maistui.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe