APUA! KARVANLÄHTÖ!

koiramullaon

onko totta että kaikilla vanhoill hamsuilla on karvanlähtö aika niikun kirjassa sanottii? IIK!

23

9391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sini91

      Yleensä vanhoilla hamstereilla alkaa karva ohenemaan..

      • koiramullaon

        Haittaako se mitenkään sen elämään ja tartteeko sitä viiä eläinlääkäriin?


      • sini91
        koiramullaon kirjoitti:

        Haittaako se mitenkään sen elämään ja tartteeko sitä viiä eläinlääkäriin?

        Jos hamsulla on esim.ihonärsytystä tai rupia ihossa ja karvaa lähtee silloin,niin sillä saattaa olla punkkeja tai täitä.Jos karvaa lähtee pyöreinä ,läikkinäsaattaa kyseessä olla sienisairaus nimeltä rengaspälvisilsa.Noissa tapauksissa hamsu tarvii lääkärin apua, mutta mikäli hamsu on ihan vilkas ja käytös on muutenkin ennallaan mutta karvaa lähtee silti niin se kuuluu vanhuuteen...


      • Anonyymi
        sini91 kirjoitti:

        Jos hamsulla on esim.ihonärsytystä tai rupia ihossa ja karvaa lähtee silloin,niin sillä saattaa olla punkkeja tai täitä.Jos karvaa lähtee pyöreinä ,läikkinäsaattaa kyseessä olla sienisairaus nimeltä rengaspälvisilsa.Noissa tapauksissa hamsu tarvii lääkärin apua, mutta mikäli hamsu on ihan vilkas ja käytös on muutenkin ennallaan mutta karvaa lähtee silti niin se kuuluu vanhuuteen...

        Tietääkö kukaan miksi 7kk ikäisella uros talvikollani on lähtenyt hieman karvaa selästä!!!??? Syö hyvin juo hyvin yms. Käytös on normaalia. Ei vain juokse juoksupyörää enään oikein :( Ostin juuri kuitenkin uuden vähän kevyemmän juoksupyörän!


    • Jyrsijöiden kaveri

      Itse asiassa ei ole aina.Ei nimittäin kaikilta hamstereilta lähde karvoja kun ne vanhenevat.Omallani kyllä valitettavasti lähtee=(

    • animal-angel

      Kaikilla ikääntyvillä hamsuilla ei ole karvanlähtoä, toisilla on. Sillä saattaa olla myös joku ihottuma tai ihojuttu.

    • Nuppua rakastava<333

      Minun hamsullani on kyljessä karvaton laikku, tai siis siitä on ohentunut karvaa, eikai Nupulla mikään sieni sairaus ole?? Nuppu parka!
      Nuppu on 2 vuotias syyrialainen, yhtä touhukas kuitenkin kuin ennekin.. Voihan johtua vanhuuteen?

    • Jassulinda

      Munkin 1v2kk syrkkillä Lindalla on kyljessä aikas suuri karvaton kohta mutta ei karvan lähtö aina johdu sienitaudista. hamsterilla saattaa olla allerginen tietylle purulle myös suvussa saattaa olla hormonivikoja ja huonossa tapauksessa sikaripunkki.Lindsun kanssa mennää lääkärii ja katotaa mitä sillä olis vialla.. jos hamsu on allerginen tavalliselle purulle kannattaa ostaa mörttiröpö kuiviketta se ei pöllyä juuri lainkaan :)

      SIKARIPUNKISTA VIELÄ: oireita ovat : karva lähtee suurelta alueelta,ihossa tummia täpliä,jossain tapauksissa ruokakaan ei maistu kunnolla....

      toivottavasti tästä oli ees vähän apuu :)

      Jassu

    • Tsiisuuu

      Mun 1v 7 kk talvikolta lähti karvaa, mutta onneksi sille ei tullut kaljuja läikkiä. Karvanlähdön huomasin hamsteriani käsitellessäni

      • Anonyymi

        mulla sama en tiedä mistä on kyse osaako joku auttaa?


    • <3 <3

      sama ongelma mun 1v 5 kuukautta vanhalla syyrialaisel .. karvaa lähtee laikkuina ja ihoon tuli jotain punaista näyttää ruvelta mitä täytyy tehdä? olisiko kyse puru alergiasta koska ostin juuri uutta puru merkkiä ja oireita alkoi tulla? hamsterini kyllä käytäytyy aivan normaalistin .. tarvitsemmeko lääkäriä? teen kaikkeni ettei mitään pahempaa enään käy?

    • APUA TARVITTAVISSA!

      TARVIIN APUA!!

      MUN HAMSTERILLA, kohta jo 1v6kk on lähtenyt niskasta ja yläselästä karvaa, ja alue on muuttunut vaaleanpunaiseksi? muu keho on aivan täydellisessä pehmeässä karvanpeitossa? AUTTAKAAA! itse en tiedä miten hoitaa, tää on vasta mun toinen hamsteri, ja ensimmäisellä ei ilmennyt mitään ihosairauksien tapaisia? :s APUAAA :( en haluu et mun pikkukamulle tapahtuu mitää D: !

      • Rip Niksu

        ^ mun hamsterini aikoinaan lopetettiin juuri tuon takia :/


    • KOIRA77

      MUN HAMSTERI VOI HYVIN MUUTEN MUTTA PIENTÄ VAALEANPUNAISTA TÄPLÄÄ NISKASSA. KAI SE ON TERVEÄ

      • Kirahvi86

        JOO SE ON TERVEÄ. HAMSTERINI OLI SAMANLAINEN JA ELI HYVÄN ELÄMÄN. SEN NIMI OLI PERTTI.


      • wryw

        Saman tyypin kirjoittamat tekstit. Itse en tuohon uskoisi.


    • Pörrykhä

      Mun hamsulla on lähtenyt karvaa se on siis n. 1.v talvikko. Huomasin häkkiä puhdistaessani että sieelä oli irtonaista vähän irtonaista karvaa siellä täällä, hamsu on muuten ihan vilkas ja terve.
      Onko kyse vanhuudesta??

      • Pörrykkä

        Oho :-) tuli hieman kirjoitus virheitä tuohon ;P kirjotin nopeasti ja toki niitä sitten tuli :DD


    • piippip

      Mun 1v2kk talvikko tyttöllä on maha melkein täysin karvaton... Olis kiva tietää että mikä se on! Se on ihan normaali pikku piru ja syö, juo, kakkii, pissii ja juoksee juoksupyörässä ihan normaalisti. Johtuuko vanhuudesta vai voiko olla punkki? Puruista sen ei pitäs johtua, koska sillä on melkein aina ollut tuota samaa purumerkkiä. Entä voiko olla rasvapatti kun "navan" kohdassa on ollut kirkkaan keltainen piste! Mutta en uskoisi sitä kysyin kuitenkin!


      Sitten kaikki joilla on syyrialainen niin muistakaa että jos kyljessä on pieni patti tai hieman karvaton kohta niin se voi olla hajurauhnen!

    • hamsutyttö

      mun talvikko hamsulta on silmäkulman vierestä lähtenyt osittain karvaa ja mietin että pitäisikö käydä näyttämässä eläinlääkärillä. sillä on ennenkin samastakohdasta ohentunut karva mutta ilman hoitoa se palautui silloin, mutta nyt se on vähän pahemmin ohentunut. se on kyllä jo 2.v että voi kyllä myöskin vanhuuteen liittyä ja normaali vauhdikas käytös sillä on vielä. Varmuuden vuoksi ajattelin kysyä että eihän ole mitään vakavaa....:(

    • Anonyymi

      AUTTAKAA!!



      mun 2v hamsulla (talvikolla) on niskassa melkei karvaton läntti ja siellä seassa myös pati rupea oon tosi huolissani🥺😭

      • Anonyymi

        Miten selvisitte?


    • Anonyymi

      Mulla on vähän yli 1 vuoden ikänen syrkkis, sen turkki on muuten ihan sileä ja nätti, mutta korvantakaa on lähtenyt karvaa): Onko se vaarallista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      53
      2931
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      542
      2780
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1917
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1905
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1717
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1412
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1186
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1132
    Aihe