Turkki/Alanya, uskaltaako mennä?

Tuomas____

Hei kaipaisin kommentteja Turkissa ja erityisesti Alanyassa olleilta.
Suunnittelemme tyttöystäväni kanssa lomamatkaa elokuulle, olemme alta kolmekymppisiä, nuoria siis.

Paikka vaikuttaa hyvältä, sillä etsimme:
-hyviä hiekkarantoja
-mukavaa hotellia hyvällä uima-altaalla
-mahdollisuutta rauhoittua
-mahdollisuutta myös bilettää
-mahdollisuutta vähän urheillakin


Lähinnä kiinnostaisi tietää kommennteja seuraaviin pelotteluihin joita olen kuullut:

1. Paikalliset miehet eivät jätä vaaleaa tyttöystävääni koskaan rauhaan, vaan roikkuvat koko ajan perässä.

2. Turkissa on liian kuuma.

3. Turkissa pitää pelätä terroristi-iskuja.



Paljon kiitoksia vastauksista.

51

28787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olz

      Hiekkarannat aivan kamalia moniin muihin maihin nähden eli kunnon kivikkoa.lämmin on että ainakin ilmastointi pakko olla hotellissa. Jutut miehistä on aivan totta.Vaikeeta on brunetillakin ja niille kelpaa kyl kuka tahansa!!Kauppiaat maailman äryttävimpiä eikä niistäkään pääse eroon.mihin tahansa kun sanoo ei niin helposti saa huorittelut takaisin.Ottakaa joku 4ähden hotelli niin siel voi ainakin rauhoittua ja oleilla ainakin välillä.älkääkä ikinä sanoko kenellekään missä hotellissa asutte tai tulee helposti ettiin teitä sieltä. Rantakohteissa ei pitäis kyl mitään terrori-iskua tulla kun siellä ihmiset elää turismilla. ET HYVÄÄ LOMAA VAAN

      • alanya <3

        hei hei.. mietihän vähän.. vois sitä vähän sievemminkin sanoa.


      • alexia

        NIIn metsa vastaa kun sinne huudetaan


      • aalaanya
        alexia kirjoitti:

        NIIn metsa vastaa kun sinne huudetaan

        Alanya on aivan huippu paikka!!


      • Eekku99

        Toivoisin kuitenkin pientä käytöstä että et anna huonoa kuvaa alanyasta.. menemme itse turkkiin viikon päästä ja uskon oppaan olevan oikeassa!


      • hikiki

        Missä kävit??? Alanyan iso uimaranta tosi upea.Kauppiaat ok.Ruoka hyvää ja palvelu iloista.


    • Alanya123

      Rantoja löytyy joka lähtöön, Kleopatra rannalla meri on todella huuhtonut kivikkoa paikoin esiin mutta muitakin rantoja löytyy.
      Hotellin uima-altaan koon näet esitteestä ja keskustassaon ihan erillinen ´pelkkä uima allasaluekkin itäisellä puolella ihan rannan vieressä.
      Ilmasto..no mikä on kenellekkin kuuma ja mikä lämmin..lämpötila voi kohota helposti 40 mutta oikein kuumana päivänä kannattaa vaikka ottaa taksi ja suunnata Dim CAylle siellä ei ole liina kuuma ja pääsee uimaan kirkkaaseen puhtaaseen vuoristoveteen.
      Biletykseen on satama täynnä Discoja,on kaikkea latino clubista ihan perinteiseen discoon.
      Ja kun ne sulkevat ovensa on kuljetus Auditoriumiin joka on sitten aamuun asti auki.
      Terroristi asia sitten, onhan taivaan tosi ettei kukaan sille mitään voi jos joku hullu nyt päättää jossain päin maailmaa räjäyttää mutta Alanyassa asiaa kuitenkin ehkäistään mahdollisimman tehokkaasti, poliiseja partio joka paikassa, asiakaspalvelussa olevilta vaaditaan kuvalliset nimikortit jne
      Tyttöystävä saa varmaan osakseen flirttiä mutta kun on mies mukana ei sen suurempaa varmasti tule, riippuu tietenkin hänen omasta käytöksestään, lähteekö siihen mukaan vai ei.
      Mutta kun selvästi näkyy että olette pari ei edes Turkkilainen ole niin tyhmä että siihen puuttuu.
      Tässä sivusto missä on aika kivasti kerrottu paikasta ja paikoista enemmän
      http://www.alanya.cc/alanya-ing/index.htm
      mukavaa lomaa..perässä tullaan..

      • larisa

        Alanyassa olemme olleet jo kolme kertaa avopuolisoni kanssa ja voin lämpimästi suositella.

        Rannat tosi siistejä, hyvin hoidettuja.
        Paljon kauppoja, nähtävyksiä (esim.Pamukkale retki oli mahtava), cool bilepaikkoja satamassa

        Odotamme innolla kun päästään taas sinne syksyllä


    • alanyassa

      olen alle kolmikymppinen miehenalku ja olin huuhtikuun lopulla alanyassa yksin viikon lomalla. voin suositella lämpimästi paikkaa.
      alanyaan menijän kannattaa tarkoin valita mihin hotelliin menee, koska hotelleja on valtava määrä ja jotkut ovat todella kaukana keskustasta. itse olin may flower hotellissa ja se oli ihan keskustassa. mukava hotelli ystävällinen henkilökunta ja paikat olivat erittäin siistissä kunnossa. rannalle oli lyhyt matka ja hotelli sijaitsi ihan keskustassa.
      kauppiaita ja kauppoja oli paljon. kauppiaat olivat melko agressiivisiä, koska heidän myynti sesonkinsa oli alkamassa ja heillä oli kova rahapula koska talvella ei ole turisteja.. joistakin kauppiaista oli vaikea päästä eroon.
      yöelämä on aika villiä, seuraa ja kavereita sai helpolla. rannan baareissa oli vain tosi kalliit juomat esim baileys jäillä 9e tai vodka sprite 8e. matkalla oli paljon aktiviteettejä tarjolla mutta minä vietin rauhallisen löhö loman.
      matka-ajankohtani oli sopiva koska yöt olivat kylmiä ja päivät lämpimiä joten sain hyvin nukutuksi. naapuri pariskunta valitti että keskellä kesää ei kannata tulla koska olisi ollut liian kuuma ilma, mutta tiedä sitten.. he olivat lähellä seitsämää kymmentä...
      katsoin etsimiänne valintoja ja minä ainakin valitsisin mey flower hotellin, koska se täyttää kaikki vaatimuksenne. hyvä hotelli, bile- paikat hotellilla huonot mutta rannalla erittäin hyvät, rannat,kaupat ja urheilu mahdollisuudetkin lähellä.
      jos teille tulee jotakin kysyttävää niin pistäkää mailia tulemaan!

    • Askim

      Moi! Olet saanut muutaman asiallisen vastauksen.
      Kyllä näinhän se on että iskuja ei kannata pelätä. Mitä vain ja missä vain voi tapahtua koska vain.

      Turkkilaiset miehet ovat todellakin tunkeilevia mutta riippuu sinusta ja tytöstäsi. Jättäkää miehet omaan arvoonsa niin saatte olla rauhassa.

      Hotelleja löytyy monen tasoisia. Itse menen nyt kolmatta kertaa Park Otelliin (tjäreborg). Pääasiassa nuorisohotelli. Kiva henkilökunta, siisti, kiven heitto keskustaan. Allas ok. Aamiainen plussaa. Rannalle n 700 m.

      Toivottavasti löydette mieleisenne.

      Matkaa odotteleva...

    • *Annabelle*

      Olimme pari vuotta sitten Turkissa Marmariksella.Turkkilaiset ovat ystävällisiä ja haluavat tutustua ja jutella suomalaisten kanssa ja ovat kovia tekemään kauppaa ja pitävät tinkimiskaupasta.he tarjoavat joka kaupassa ihanaa omenateetä asiakkaille ja ottakaa se ystävällisyys vastaan.Oma käytös ratkaisee pitkästi mitä ne teistä ajattelevat.Turkkilaiset miehet ovat ylpeitä ja haluavat valloittaa naiset.Katsekontakti on parempi välttää ettei ne kuvittele liikoja.Osa tuntee suomea ja ne juttelee siitä mielellään.Alanya on ihana beachipaikka ja ainakin Marmariksella oli upeita rantadiskoja-varmasti pääsette bilettämään.Me vuokrattiin polkupyörät ja ajeltiin pitkin ihanaa merenrantaa koko päivä.käytiin myös ratsatamassa ja sukeltamaankin olis päässyt oikein välineillä.uiminen on tietysti mahdollista.Turkissa on kuuminta heinä-elokuussa.lokakuussa on taas jo hiukan viileätä.Riippuu mihin aikaan sinne menee-matkatoimistot osaa neuvoa.Pelätä voi ihan kaikkea-mutta jos sen mukaan alkaa elämään niin sit kotiinkin voi kuolla.Kyllä matkatoimistot kertoo minne on turvallista mennä ja ihmiset evakuoidaan pois vaarallisilta alueilta.edellisellä Turkin reissulla mentiin Istanbuliin ja samalle kentälle oli tehty viikkoa aiemmin pommi-isku.Kun menimme sinne kaikki oli hyvin.missään ei näkynytjälkeäkään mistään levottomuudesta.Menkää ja pitäkää hauskaa.Minä tutustuin moniin paikallisiin.pelattiin koripalloa paikallisen koulun kentällä ja tehtiin kaikkee hauskaa.elämä on annettu nautittavaksi ja iloittavaksi ja elettäväksi.

    • alexia

      Heippa kyselit turkista. olen ollut turkissa monta vuotta oppaana ja alanyassa nimenomaan.
      voin sanoa etta paikka on turvallinen tyttoystavan puolesta "!niin metsa vastaa kusn sinne huudetaan". Ei tarvitse pelata terrori iskuja eika siella niin kauhean kuuma ole ettei siella voisi olla!Alyan on kasvanut viime vuosina tosi paljon , siella voi urheilla, nauttia rauhallisesta illanvietosta katsoen auringon laskua kalen kukkulalta nauttien hyvaa ruokaa ja viinia> Illanvietto on keskittynyt aika paljon satama alueelle mutta drinksut yhta kallita kuin suomessa.

    • siellä käynyt

      Hei!
      Me käytiin poikakaverini kanssa Alanyassa pari kesää sitten. Oli kyllä tosi kiva reissu, ja oikeastaan jopa positiivisesti yllättävä. Kyllä Alanyassa pystyy viettämään ihan millaisen loman haluaa, vauhdikkaan tai rauhallisen. Kyllä siellä elokuun lopussa oli aika kuumaa... noin 40 varjossa, mutta kyllä siihenkin tottui, ja hotellin uima-allas vilvoitti ihanasti. Tyttöystäväsi takia ei kannata olla huolissaan... jos liikutte yhdessä, niin myyjät ym. esim. kiinnittävät ensiksi sinun huomiosi, eikä tyttösi. Eri asia sitten varmaan, jos menette erillään bilettämään...

    • turkin käviä

      elokuussa ei kannata mennä siel on silloin todella kuuma,tyttöystäväsi saa olla rauhas jos haluaa,se on paljon iysestä kiinni,on toki sellasia miehiä jotka kyttäävät ja huutelevat,mut ei kannata välittää niin jättävät rauhaan,urheilu mahdollisuuksia on paljon ja huoneistohotelli on minun mielestä paras ku on jäkaappi et saa kylmää vettä yms ja voi itse kokata,keittää kahvin,hedelmät vihannekset siel on todella hyviä.itse olen käyny alanyassa 8 kertaa ja olen itse vaalea ja olen saanu olla rauhas ku tekee selväksi et ei kiinnosta

    • natalie

      turkkissa on todella kuumaa auringossa ei pysty olemaan niin kauan olin siellä kesällä ja hienoa maisemia oli siellä oli tosi lämmintä joka päivvä kun käveltiin mutta kyllä turkkilaiset on kivoa mutta kaikki turkkilaiset kattoo naisia päin ja haluaan niiden huomion mutta kaks turkkilaista pyysi mua olus treffeille mutt en mennyt koska turkkilaisiin ei kannatta luottaa vaik ne olis todella hyvännäköisiä ja sanois mitä vaan.siis kaikki nuoret kundit katto mua koko ajan..mutt vähän flirttiä piti olla mutta kyllä alanya on hieno paikka ja isdabella hotelli oli paras

      • ikihomo

        Minä panen aina turkki- poikia kakkoseen koska niillä ei ykköstä ole. Vasta sen jälkeen annan niiden imuttaa.


    • Tttinja

      Itse olen Turkissa ollut muutamaan otteeseen, ja voin suositella!

      -Minusta hiekkarannat ovat mukavat. Toki niitä kivirantojakin löytyy, mutta eihän niille ole mikään pakko mennä jos hiekkarannalla haluaa olla.

      -Hotelli Club Paradisossa olen ollut, ja se on mielestäni ollut oikein mukava hotelli rannan tuntumassa HYVINE ALLAS ALUEINEEN! Vaikka keskustaan onkin matkaa, se ei ole pahemmin haitannut halvoilla taksien hinnoilla.

      -Mielestäni sain rauhoittua rannalla kuin hotelli alueellakin.

      -Bilettämään pääsin kun lähdin keskustaa, siellähän ne parhaat meno mestat olivatkin. ;)

      -Urheilu mahdollisuuksin en pahemmin ole tutustunut, mutta ilmeisesti sekin siellä onnistuu.

      ''Pelotteluista'':

      1. Itse olen vaalea 20 nainen, ja ollessani ensimmäistä kertaa Turkissa koin asian hiukan jopa häiritseväksi, mutta kuten eräät olivat jo aiemmin kirjoittaneetkin, miehet jättää vain omaa arvoonsa ja jättää huomiotta, ni eivät ne pahemmin vaivaudu häiritsemään. (:

      2. Turkissa kieltämättä on kuuma, mutta en sanoisi kumminkaan liian kuuma. Mutta nämä kesä kuukaudethan ovat siellä n.40asteen kieppeillä.

      3. No terrori-iskujahan voi sattua melkeimpä missä vain ja milloin vain.


      Päädytte sitten matkaamaan Turkin Alanyaa jota lämpimästi suosittelen, tai jonnekkin muualle, niin oikein hyvää matkaa teille!

      • ukkonenraimo

        Todella kannattaa lähteä Alanya on hyvä paikka olen ollut monta kertaa
        se joka sanoi rantoja kivisiksi ei varmaan käynyt Leopatrannalla sieltä
        kiviä ei löydy lämmintä on mutta kyllä siellä toimeen tulee ei muutakun hyvää
        matkaa aurinkoon.


    • tyttö 13

      Olimme heinäkuussa alanyassa ja siellä oli tosiaan kuuma mutta ilmastointi toimi hyvin. on totta että naisten rauhaan jättäminen on olematonta turkissa, olen itse kolmetoista ja minua luultiin kaksikymppiseksi, mutta hyvin pärjättiin vaikka ei miehiä ollutkaan matkassa. Hotellimme oli isabella ja siellä oli hyvä palvelu. Ravintolat olivat hyviä ja vaikka kauppiaat olivat kovia tinkimään, se kannatti. Eli suosittelen kyllä turkkia. Bilettää siellä pystyi ja harrastusmahdollisuudet olivat laajat. Jos jotain ravintolaa suosittelen, niin Bistro Hawaii Restaurant, oikein hyvä paikka, ruoka ja palvelu hyvää, ja esityksiä joka ilta. peraattessa se aukeaa vasta kuuden jälkeen illalla mutta siellä voi käydä aikaisemminkin. Kannatta käydä ja hyvää lomaa!

    • Eekku99

      Olemme lähdössä alanyaan viikon päästä lauantaina. ennusteissa sanotaan että n. 20 lämmintä.. Tietääkö joku tai onklo joku käynyt alanyassa näin huhtikuussa? (: Minkälaista ?

    • kolluk

      jos pelkäät menettäväsi tyttöystävän ja et siedä kuumuutta al gaida iskee kun menet älä men

    • adjgccv

      Ei sinne kyllä ole asiaa! Voi sattua ihan mitä vaan! Ja vielä tyttöystävän kanssa!

      • hlk,kljh

        Tyhmä viesti! Et varmaan itse ole ollut koskaan kyseisessä paikassa. Aivan samanlainen loma paikka kun muutkin. Voihan suomessakin tapahtua yhtälailla kun muissakin maissa. Olet vaan kateellinen paskiainen , jolla ei ole varaa tämmösii matkoihin. Hanki elämä.


      • Noniiin!

        Ihan normaali lomakohde se Turkkikin. Viime kesänä lähdin matkaan 4 naisen kanssa Turkkiin ilman miehiä, luin ennen lähtöä näitä kertomuksia ja oli kyllä mielessä, että mitä tästäkin tulee. Majoituttiin Sensatori Sideen ihan uskomaton paikka, lähes koko henkilökunta miehiä kaikki ystävällisiä mutta ei minkään näköistä flirttailua kyllä irtoa ellei sitä ala vonkaamaan. Hotellilla oma puhdas ranta, jossa mahtuu hyvin olemaan ja illalla hotellissa erilaisia esiintyjiä. Ravintolassa huomasin nuoren miehen, joka oli töissä äärettömän hyvännäköinen mutta vaikka siinä meille tarjoili ei mitään erityistä huomiota välittänyt. Lopulta kysyin voisinko saada kuvan meistä ja siitä pyydettiin kaveriksi fbeessä ja loppu lomasta kyseisen 19vuotiaan nuoren miehen kanssa aina hänen töiden jälkeen aikaa vietin ja vikana iltana lähdettiin baariinkin juhlimaan hänen synttäreitä. Nykyään puhutaan joka päivä facetimella ja 2 kertaa olen jo hänen luonaan käynyt ja jouluna tulee suomeen minun luokseni, ennen tapaamista ei osannut suomea lainkaan, mutta nyt puhuu jo jonkin verran. Täysin kohtelias eikä mitään tee ellei lupaa anna, että ei turkissa mitään vikaa ole eikä kaikissa miehissäkään!:)
        t. 18 tyttö (:


    • Kaisa+Kaitsu

      Olin Alanyassa elo-/syyskuun vaihtessa 2010. Ja voin sanoa et pesee Thaimaankin monet kohteet mennen tullen. Lämpötila samaa luokkaa kun taikussa turistiaikaan. Monet aktiviteetit parempia, lyhyt lento, ihmiset ystävällisiä. Nyt loppu meikäläiseltä Thaimaan matkat. Samalla rahalla käyn Turkissa paljon juseammin kuin Thaimaassa kerran.

      • tgb

        Ei voi kyllä verrata, turkki on niin shit kun olla ja voi.


    • Sari Karppila,,

      Kyllä uskaltaa, koska olen käynyt lukuisia kertoja. Nythän välinmeren kausi
      alkoi, niin sinne vaan. Suosittelen myös kreikkaa ja sen eri
      saaria. Matkoja saa melko edullisesti.
      Turkkilaiset miehet ovat melko perään juoksevia, etenkin
      jos yksin olet liikenteessä.

    • On tietoa

      Uskaltaa mennä. Eri maa, eri tavat ja kulttuuri. Relax fiilis niin hyvin menee. Ketään ei ole vielä tähän mennessä pakotettu ostamaan mitään. Jos tunkeilee niin sano siitä. Menisin Marmarikseen ennemmin. Lue lisää siitä täältä. http://about-marmairs.com

    • blöndii

      Turkin alanya on todella mukava paikka ja kyllä ranta on kivistä, mutta jos jaksaa mennä kleopatra beachille niin se on hyvä. Mutta suoraan sanottuna en suosittele että menet sinne tyttöystäväsi kanssa. Olen itse blondi kaunis nainen (vaikka itse sanonkin) ja kävelin siellä välillä käsikynkkääkin isäni kanssa niin ei niitä turkkilaisia se haitannut että isäni oli mukana. Hehän tulivat kyselemään isältäni neuvoja kuinka olla poikaystäväni ja kaikennäköistä ahdistelua. Suurin osa miehistä on mukavia miehiä, mutta löytyy kyllä vähän liiankin paljon niitä epämukavia ahdistelevia.

    • jadkgsdgkg

      Sinne menee avuttomat suomalaiset jotka eivät ole olleet muualla ulkomailla kuin jossain massaturistirysissä. Sitten luullaan että ne turkkilaiset pitää meistä suomalaisista ja niitä kiinnostaa suomi ja suomalaiset. No niitä kiinnostaa lähinnä se että saa myytyä romua ylihinnalla turisteille.
      Tähän viestiin taitaa sadella aika reippaasti miinuksia. Mutta niinhän se on että nuo alanyamatkailijat vetää herneen nenukkiin kun kertoo totuuden.
      Menkää johonkin missä ei ole oppaita tai muita suomalaisia, paikkoihin joissa ei eletä turismilla. Sielä tapaatte aitoja ja oikeasti ystävällisiä ihmisiä ja näette huomattavasti hienompia paikkoja. Ne alanyan rannat voi olla muuten ihan ok mutta onko se hienoa makoilla sielä 10000 muun turistin seassa ja mennä katsomaan upeaa luolaa minkä valtaa kameroiden salamavalot ja kakaroiden rääkyminen. On se sitä hienoa ulkomaan matkailua

    • ei pidä suuttua

      aika sekavaa ja risti riitasia nuo kommentit.....................



      olen 12 ja me mennään koulun kans luokkaretkelle alanyaan(50%mahollisuus) joten etin tietoa siitä, eli voisko joku kirjottaa tiivisti siitä??

    • alanya turkki

      En ole itse käynyt kun yhdesti Alanyassa ,mutta minusta ihan huippu paikka! :) Varmasti riippui myös seurasta,mutta itse voin sanoo että suosittelen todellakin...ennen matkaa olin kuullut kaikkea pelottelua mm.miehistä, mutta kun niistä ei välitä, nii kyllä ne jossain vaiheessa sen ahdistelun lopettaa:DD Itse lähdin avoimin mielin matkalle ja kyllähän ne miehet muuallakin ahdistelee,että ei sen takia nyt Turkkiin kannata jättää menemättä! :) Baarit oli todella kivoja nuorille,ihan huippu mestoja (varsinkin Robin Hood ja Latino club,hyvät musat plus hyvä porukka,vieläpä parasta kun ne on samassa pytingissä!:D) Niissä kyllä tuli enemmänkin nuita ahdistelijoita, ja vaikka ne miehet ehkä suomen baarien jälkeen hieman hulluille aluksi vaikuttavatkin,nii kyllä niihinkin ihan sana tehoaa....eli tosiaan paljolti omasta asenteesta kiinni..aijon kyllä varmasti mennä toistekkin käymään .:)

    • seikkailija9

      Hei!
      Kävin viikon lomalla viime vuoden elokuussa Turkin Antalyassa ja siellä oli mielestäni hyvät rannat (olin Fleopatra rannalla). ja sieltä löytyi kävelymatkan päästä toisessa suunnassa monta suomalaista karaoke baaria ja keskustan suunnalla monta hyvää kansainvälistä disko yms. paikkaa. Lämpötilaa oli 30-40 c mutta siihen tottui nopeasti parissa päivässä.
      Ainoastaan miinuksena koin (olen itse 30-kymppinen vaalea suomalainen nainen ja olin yksin reissuussa) että kauppiaat keskustassa yrittivät varsinkin paastoajan jälkeen kovasti flirttailla ja iskeä minua. Joka toinen kauppias tarjosi namuja ja sitten jos sellaisen otti vastaan niin yrittivät kosketella ja suudella heti minua.
      Joten opin että siellä ei kannata kohteliasuutena hymyillä kauppiaille, koska luulevat että olen kiinnostunut tekemään muutakin tuttavuutta, pitää vain kääntää pää poispäin ja naama olla peruslukemilla, olla täysin välinpitämätön, niin jättävät rauhaan.
      Mitään terroristiiskuja siellä turistialueella ei ollut mitään vaaraa.

      Olin myös v.2007 Kaakkois-Turkissa Kurdistanin alueella 1 kk yksin, turistialueen ulkopuolella ja siellä piti olla varuillaan etteivät turkkilaiset miehet yritä raiskata tai muuten lähennellä (yrityksiä oli). Pientä flirttiä voi olla kunhan pitää rajan, joskus sain ilmaisen aterian, juotavaa ja myös yöpaikkoja. Mutta esim. hotellihuoneessa telkesin huoneen oven tuolin selkänojalla, niin varmistin ettei kukaan tule huoneeseeni kun nukun.

      seikkailija9

    • Alaniatar

      Olen alania fani täysin. Käyn alaniassa kaksi kertaa vuodessa ja taas lähtö 28.4 kahdeksi viikoksi ja sitten taas syys-lokakuussa uusiksi.Tykkään tosi paljon ja tullut paljon turkkilaisia ystäviä vuosien varrella. Ruoka ja palvelu hyvää ja ihmiset ystävällisiä. Sinne on kiva lähteä vaikka yksin jos ei saa kaveria reissuunn koska nin paljon tuttuja, myös suomalaisia, niin lomaa sujuu mukavasti ja siellä osaa liikkua ja uskaltaa liikkua yksinkin. Matkaa odotellessa....suosittelen koska lennot lyhyet ja matkat edullisia!

    • nallekarhuuu

      olen 14v tyttö vaaleeihonen ja kaiken lisäksi minulla on tosi blondit hiukset minkälaisia turkkilaiset on lapsia kohtaan sitten?

    • ramanda

      suosittelen todella lämpimästi alanyaan tuloa itsekkin olen vuosia täällä kulkenut ja nyt ajattelin olla sit koko talven pientä duunii tehden ihmiset ystvällisii lukuun ottamatta basareiden kauppiaita mut täällä hermo lepää ja ei ole kiire mihkään

    • alanyaan lokakuussa

      minkälaisia naisia siellä sitten "ahdistellaan" jos on pyöreämpi kuten minä saanko olla rauhassa?

    • Turisti

      Todella makia paikka! Mielellään menen uudelleenkin jos mahdollisuus tulee. Aivan mahtavat rannat ja basaareista saa TODELLA halvalla vaatteita, kenkiä, lippiksiä, dödöjä, laukkuja yms. Taxilla todella halpaa matkustaa verrattuna suomen hintoihin. Kannattaa myös käydä kale kukkulalla vaikka taxilla jos pääsee. Yöelämä ja baarit on _vähän_ eriluokkaa myös kun suomessa ;). Pienenä miinuksena että syöminen tuolla alanyassa on suht kallista eli siihen kannattaa varata rahaa myös ellei syö jokapäivä jossain mäkissä tms!

    • jassuje 74

      Tervetuloa suomalaiseen karaokebaariin Tangoon! Karaoke alkaa klo 19 ja loppuu klo 24. Meillä löytyy noin 40 000 karaokekappaletta. Suomalaisille tarjotaan alkupalat ja jälkiruoat suomalaista kahvia. Ota yhteyttä Jassuun 905075683132 tai ravintolaan 902425120172. Tervetuloa tutustumaan!fb ravintola tango alanya..tango avatta 2.15.2013.tervetuloa

    • Tyttö13turkissa

      Olen 13-vuotias ja rakastunut Turkkiin

    • Turkin palvoja

      Kylläpäs löysinkin vanhan mutta hyvän keskustelun. Itse kävin Turkissa pari vuotta sitten ja hotellimme oli Iris Apart Hotel, joka sijaitsee noin 200m päästä rannasta. Rantakatua pitkin loistavat shoppailumahdollisuudet ja bazaari alueita mielin määrin. Tinkiminen on Turkissa erittäin helppoa ja saat melkein tuotteesta kun tuotteesta alennettua hintaa jonkin verran.Kävin toukokuussa ja silloin oli todella kuumaa, rusketusta tarttui hyvin ja pidin kyllä Turkista maana! Olen käynyt siellä nyt toisenkin kerran, ja milloin vain lähtisin uudelleen! Rannat ovat hyviä ja osa myös kivisiä, mutta kuten joku aikaisemmin totesikin niin Kleopatra ranta on täysin kivetön ja muutenkin moitteeton. Miehet ovat kyllä tunkeilevia, mutta itse huomasin poikaystäväni mukana ollessa että huomionosoitukset jäivät paljon vähäisemmiksi kuin tyttöporukalla oltaessa. Joku aikaisemmin oli huolestunut miehien tunkeilevuudesta hieman pyöreämpiä naisia kohtaan, mutta täytyy sanoa että yhtä kiivaasti käyvät myös heidän kimppuunsa, ainakin meidän seurueessamme oli muutama pyöreämpi ja eivät saaneet olla rauhassa sen enempää kun muutkaan seurueen hoikemmat naiset. Erittäin loistava lomakohde! Vaikka usein onkin miltei mahdotonta saada halpaa ja hyvää, niin Turkkiin suunnatessa onnistuu!

    • Aina arveluttavaa

      Turkki on muslimimaa.

    • normaali ateisti

      Kaikki muslimimaat - myös Turkki - ovat uskontonsa vuoksi
      varoittavia matkakohteita.
      Turvallisinta on tehdä ne matkat TV: n kautta .

    • -winner-

      Turkkilaiset ovat perinteisiä rantarosvoja, röyhkeitä rihkamakauppiaita kadunvarret täynnä. Hotelleissa voi varautua että rahaa häviää tallelokeroistakin. Myös virallisista rahanvaihtopaikoista voi saada takkiinsa, varsinkin se parrakas heppu siinä pääkadun varrella vaihtaa ihan omalla kurssillaan, olkaa tarkkana ja vaatikaa kuitti. Myös se maustekauppias osaa näytellä rehellistä, suomenkielentaito hämää kovasti luottamaan.
      Huijareita löytyy kaupan kassoiltakin, ravintolatkin voivat yrittää laskuttaa olemattomista.
      Kyllä siellä suomimummo häviää 6-0

    • Turkkilaiset muslimit ovat hävyttömiä, röyhkeitä, ylimielisiä hyväksikäyttäjiä. Suomi - naisten nimitys heistä on kohtelias ja ihana. Ristiriitaa siis on riippuen keneltä kysyy.

      Itse tiedän tapauksia kun turkki- herra vetää nuorta tyttöä raakana kakkoseen, pari- kolme kaveria odottaa jonossa vuoroaan. Tyttö- tyhmä ei osaa edes rahastaa vaan antaa ilmaiseksi loman riemussa.
      Tätä voinemme kutsua tyhmyyden ylistykseksi. Lisäksi tuovat kaikki sukupuolitaudit maahamme mitä täällä on.

    • Höpön löpön

      Ja höpön pöpön. Muslimimaita on paljon maailmassa. Turkki on yksi vapaamielisimmistä - varsinkin länsiosat.
      Itse pärjään turkkilaisten kanssa hyvin. (No toisaalta, olen pärjännyt aina ja kaikkialla ja kaikkien kanssa.) Tosin olen kyllä aika määrätietoinen nainen joka ei jää haavi auki missään tilanteessa.
      Alanyasta pääsee vuokra-autolla hyviä teitä pitkin vaikka mihin asti rannikkoa pitkin - tiedättekös muuten kuinka upeita rantoja koko länsirannikko on täynnä?!! Ei ole pakko jäädä rantakadun varteen.
      Pitää vaan olla kielitaitoa, rohkeutta, pätäkkää ja aivoja niin pärjää missä vaan.
      Ja sitäpaitsi: muistaakseni tilastojen mukaan suurimman määrän sukupuolitauteja tuo miehet, ja maat on Viro ja Thaimaa.

    • Antsu Pohjanmaalta

      Hei,

      Tulimme eilen Turkin Alanyasta, ja kaikki meni oikein mukavasti. Ei niiitä turkkilaisia miehiä tarvitse pelätä, he huutelevat kaikkien perään. Elokuussa on varmasti kuumaa, helposti jopa 35 C, joten se voi olla jo liiankin kuumaa. Ja noista terroristiepäilyistä ei varmasti näy merkkiäkään turistikohteissa, eli aivan yhtä turvallinen maa Turkki on kuin mikä muu tahansa. Eihän matkan järjestäjät viekään kriisipaikkoihin.
      Alanya ainakin oli erinomaisen mukava paikka, menemme varmasti jatkossakin sinne. Huoneet olivat siistit, ja ruokakin oikein maittavaa. Toimme tuliaisiksi äiteelle timanttisormuksen sekä optikolta silmälääkärin valitsemat silmälasit. Nämä olivat suunnilleen puoleen hintaan Suomen hintatasosta, kunhan tinki tarpeekisi eli noin kolmasosa alkuperäisestä pyynnistä.
      Oikein hyvä reissu, suosittelen lämpimästi.
      Antsu Pohjanmaalta

      • "Tyttö"Kuopiosta

        Turkki on hyvä matkailumaa siinä missä muutkin,minä kohta 70v olin siellä mieheni kanssa ja olipa hauska reissu…!Saimme ravintoloissa hyvää palvelua hyvää ruokaa
        ja missään ei yritetty huijata.Rahat säilyivät tallelokerossa,rahan vaihto sujui ongelmitta!Mutta on ihan itsestä kiinni mitä matkallaan haluaa tehdä,jos on huolimaton tavaroidensa ja rahojensa suhteen,missä maassa tahansa syntyy ongelmia.Olimme nyt toisen kerran Alanyassa ja varmasti menemme vielä jo ehkä
        syksyllä uudelleen…!


    • hujkml

      Oon ollu Turkissa kolmesti, paikalliset ymmätävät sanan EI yhtä hyvin kuin kuka tahansa muu.
      Toivottavasti voitatte ennakkoluulonne!!


      T. Blondi 19 vuotias, hyvin Turkissa pärjännyt

    • uhsdfui

      Turkkilaiset miehet ovat todella äsyttäviä ylimielisiä pa*koja. Huutelivat naiselleni koko lomamme ajan, vaikka kuljimme joka paikassa käsi kädessä. Siitä huutelusta ei tykännyt naiseni enkä minä. Oli ihan ensimmäinen ja todellakin viimeinen Turkin matka.

    • kuusipuu14

      Turkki on ihan mukava paikka lomailla,siellä saa kyllä ollla ihan rauhassa eikä ole mitään pelkoa

      MUTTA ÄLKÄÄ MENKÖ HOTELLI PRIMERAAN SIELLÄ SAI KAIKKI SUOMALAISET VATSATAUDIN HOTELLIN RUUASTA JA OSA OLI VIELÄ SAIRAALASSAKIN

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe