Uusien mersujen kestävyys???

msa

Käykääpä lukemassa osoitteessa www.tuulilasi.fi palsta "klubi" ja siellä "kysy ketoselta"-plasta. Eräs vm-01 MB C220 CDi:n omistaja kertoo "pientä" vikalistaa, ja toimittaja Ketonen kertoo vielä erään tuttavansa E-Mersun ongelman. Mielenkiintoista. Itselläni on W201-mersu ja vielä W124 lienee ollut huoleton menopeli. Olen monilta taksimiehiltä kuullut myös, että jo Väyrynen ja edellinen C ovat olleet luvattoman monivikaisia autoja. Täytyy todeta etten enää uskaltaisi laittaa suurta rahamäärää uusimpiin mersuihin uutena tai käytettynä, tulevat nuo viat sen verran kalliiksi...

42

4828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mese kakssataa

      Ostin perheesee uusia mersuja 5 kpl.
      yhen s500 ,e500, sl 500, vaneon ja viton
      Kaikki ihan paskoja.
      käyny kaikki kerran takuuhuollossa paitsi ässä??

      • Eemeli

        No niin,piirräppäs sinä myöskin hauska jouluinen kuva niistä mersuistasi Eemeli-sedälle,vaikka itse joulutaatto jonkun puikkoihin!


      • nih
        Eemeli kirjoitti:

        No niin,piirräppäs sinä myöskin hauska jouluinen kuva niistä mersuistasi Eemeli-sedälle,vaikka itse joulutaatto jonkun puikkoihin!

        Terwe.

        Hoho.


    • Eemeli

      Hyvin kestävät,niin C;eet kuin E;et,rutkasti vaan enemmän ominaisuuksia kuin vanhemmissa malleissa.piste.

      • Ekku

        ainakaan tuon W211-mallin kohdalta.

        Odotan mielenkiinnolla miten tuo alkaa pelaamaan.


      • W211 E320cdi
        Ekku kirjoitti:

        ainakaan tuon W211-mallin kohdalta.

        Odotan mielenkiinnolla miten tuo alkaa pelaamaan.

        ...maalata piruja vielä seinille!
        Missä malleissa muuten on aiemmin ollut tämä W211:n ilmajousitus? Kokemuksia Suomen oloista?


      • Timo L.
        W211 E320cdi kirjoitti:

        ...maalata piruja vielä seinille!
        Missä malleissa muuten on aiemmin ollut tämä W211:n ilmajousitus? Kokemuksia Suomen oloista?

        ...ei mielestäni vastaavana versiona ole ollut missään. Tämä W211:n Airmatic DC (?) on edelleen kehitetty versio W220:n ilmajousituksesta.

        Eikä systeemiä voine verrata W109:n jousitukseen... :-)


      • Ekku
        W211 E320cdi kirjoitti:

        ...maalata piruja vielä seinille!
        Missä malleissa muuten on aiemmin ollut tämä W211:n ilmajousitus? Kokemuksia Suomen oloista?

        kun kerran pitäisi sellaisella ajaa ammattiajoa ainakin seuraavat pari vuotta.Kyllä ne ekat 300-tuhatta kertoo sitten jo jotain.


    • Eemeli

      Juu,kävin lukemassa,tuollaisen jutun voi ko.estraadille heittää ihan kuka tahansa anonyymina esiintyen,ja Ketosenkin jutussa puhutaan kyllä koko ajan C;stä,ei E;estä.
      On se perkeleen kumma,ettei itselle eikä tutulle ole tuollaisia kohdalle osanut,minäkin olen kuullut monilta taksimiehiltä että Volvon S80 on niin epäonnistunut auto,että pitäisi palauttaa takaisin suunnittelupöydälle..

      Mutta kun niistä sanojista kaikki eivät olleet Volvolla autoilevia,niin se siitä!

    • huh huh

      Hei Ketonen Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka paljon MB:n uudessa C-sarjassa on esiintynyt vikoja. Omassani (220CDI) ostin uutena 05/01) on ollut poikkeuksellisen paljon kaikenlaista.
      Manuaalivaihteisto, kytkin, kytkinsylinteri ja vaihteensiirto on vaihdettu kertaalleen ja nyt ongelmana on erittäin jäykkä kakkosvaihde. Menee päälle "rusahtamalla". Veho Pitäjänmäki selittää, että se on Mersun vaihteiston ominaisuus (!). Veho myöntää, että vaihteistovikoja on piisannut.

      Alustassa on koko ajan jotain kolketta ja naputusta ja erilaista tankoa on vaihdettu tähän mennessä kolmeen kertaan. Soitin meni rikki, ajotietokoneen ohjausyksikkö hajosi ja auto kampesi vasemmalle, eikä Veho ole kyennyt suuntaamaan sitä vieläkään 3-4 eri yrityksen jälkeenkään. Olen ajanut autolla nyt n. 83000 km ja auto on tähän mennessä ollut korjattavana suunnilleen 15 päivää.

      Tätä nykyä maksan tietysti takuuajan umpeuduttua itse koko lystin. Takuun piikkiin menee vielä väärin asennettu takaovi, joka on hangannut etuoven maalipinnan rikki. Lisäksi ilmastoinnissa on ollut melkein alusta lähtien hajuhaittoja, jotka kuulemma johtuvat sinne pesiintyvästä bakteerikannasta. En nyt ole ihan varma, onko tässä vielä edes kaikki "pikkuviat", mitä autossa on ollut.

      Olisi erittäin mukava tietää, onko muillakin ollut samanlaisia vastoinkäymisiä. Veho keskimäärin ei missään vaiheessa ole ollut palvelualtis ja halukas hoitamaan asian särmästi kuntoon. Auto ei ole ollut vielä kilometriakaan priimakunnossa. - Olli-Pekka Pohjanmäki

      eli..
      ONPAS VIKOJA !! ei tässä uskalla uutta ostaakkaan
      taitaa olla w124 viimeinen kunnon mersu!!

      • Eemeli

        Olitko muuten ostamassa?;)
        Taitaisi olla aika kova väliraha Corollasta siirtyä C;hen?;)


      • tyytyväinen
        Eemeli kirjoitti:

        Olitko muuten ostamassa?;)
        Taitaisi olla aika kova väliraha Corollasta siirtyä C;hen?;)

        Käykö totuus uusien mersujen vioista itsetunnollesi, jos tosiaan itse ajelet E-sarjalaisella? Huomaat laittaneesi suuren rahamäärän vikaherkkään ajokkiin, ja me corollakansa päästään huolettomalla ajolla.

        Itse ajelen tyytyväisenä vm-02 Corolla-farmarilla, tehty aidosti jaappanissa tiukan työmoraalin ja laadunvalvonnan alla. Ei kun bensaa tankkiin ja baanalle! :)


      • Eemeli
        tyytyväinen kirjoitti:

        Käykö totuus uusien mersujen vioista itsetunnollesi, jos tosiaan itse ajelet E-sarjalaisella? Huomaat laittaneesi suuren rahamäärän vikaherkkään ajokkiin, ja me corollakansa päästään huolettomalla ajolla.

        Itse ajelen tyytyväisenä vm-02 Corolla-farmarilla, tehty aidosti jaappanissa tiukan työmoraalin ja laadunvalvonnan alla. Ei kun bensaa tankkiin ja baanalle! :)

        Heh,heh kenenkähän itsetunto se vähän heikoilla tuntuu olevan.Ainoastaan hieman ns.sylettää kaikki tuollainen yleensä mersuttomien tyyppien heittämä törky ja mutuilu,jos asiasta ei ole minkään valtakunnan kokemusta,itsetunto aidoilla MB-ihmisillä yleensä aika kohdillaan.

        Olen todellakin tyytyväinen E;n omistaja,ja tyytyväisenä olen omistanut kaikki edellisetkin Mercedekset(yht 6kpl),ajellut niillä yhteensä ehkä tuollaiset 800-900 tuhatta miellyttävää ja huoletonta kilometriä 15 vuoden aikana,ilman mitään sen suurempaa problematiikkaa.

        Olen pelkästään onnellinen toisen kansalaisen puolesta,jos hänkin on osunut autovalinnassaan oikeaan,ja on tyytyväinen autoonsa.Ei muuta kuin hauskaa työpäivää sinulle ja muillekkin,ja ennenkaikkea hyvää itsenäisyyspäivää!


      • "Anonymous"
        tyytyväinen kirjoitti:

        Käykö totuus uusien mersujen vioista itsetunnollesi, jos tosiaan itse ajelet E-sarjalaisella? Huomaat laittaneesi suuren rahamäärän vikaherkkään ajokkiin, ja me corollakansa päästään huolettomalla ajolla.

        Itse ajelen tyytyväisenä vm-02 Corolla-farmarilla, tehty aidosti jaappanissa tiukan työmoraalin ja laadunvalvonnan alla. Ei kun bensaa tankkiin ja baanalle! :)

        Homo Erectus Corollas - ihmislaji

        Toyotistithan ovat jo ihmislajina aivan eri kehityshaaraa kuin normaali ihminen. Toyotistin elämässä on vain kolme kehitysvaihetta, kuten perhosella konsanaan. Teinicorolla-jormacorolla-pappacorolla Toyotalla ajaminen on tiettävästi periytyvä
        ominaisuus, kuten moni muukin haitta ja häiriö. Tuleva toitsupoitsu imee kaiketi jo äidinmaidossa taipumuksensa isiensä synkkään perintöön. "toiota korolla!" on monen peräkammariin syntyneen ensimmäiset sanat, ja varmasti myös monen katkerat viimeiset. Toyotien ja itsemurhien suuri määrä Suomessa ei voi olla vain sattumaa. Toyotamiehen elämässä on kolme huipentumaa :
        - amiksen päättötodistuksen saaminen
        - ajokortin saaminen
        - oman Toyotan saaminen
        Muusta saamisesta ei sitten voida juuri puhua. Toyota-Teron Loppuelämä kuluukin pääosin saamisen yrittämisessä. Kun tuo untuvaviiksinen Tero viimein kokee elämänsä täyttymisen -eli saa Corollan-, alkaa armoton Teinicorollavaihe. Missä tahansa on parkkipaikkoja ja nakkikioskeja, siellä on lippalakkipäisiä finninaamoja liimailemassa Twincam Turbo Playboy- tarroja
        aasialaisautojensa ruosteisiin takakontteihin. Toyotakuskin puberteetin tiedetään puhjenneen, jos Corollaan ilmestyy ikkunoihin tummennuskalvot. Näkösuojilla on tietty tarkoituksensa. Ensisijaisesti pyritään estämään naaraita näkemästä kuinka ruma luuseri Corollassa se oikein metsästääkään. Jos pakkanen ja humalatila ovat riittävät ajamaan naaraan ansaan, niin tämän jälkeen tummennuskalvojen tarkoitus on estää muita huomaamasta että kuinka tavattoman rumaa akkaa Corollaan oikein pukkaakaan. Ruma kottarainen kun viihtyy harvemmassakin pöntössä. Corollaihmisen koko maailma on kovin erilainen. Mikään muun automerkin kuin Toyotan, ei tiedetä kulkevan kovempaa pelkällä ratin ja pakoputken pään vaihtamisella. Toyotateini kutsuukin
        vaihdekepin pään koristelemista "Tuningiksi" ja Bilteman 7000W TriplaSubwoofereita "HiFiksi" jatkuva basson lönkytys estääkin tehokkaasti Teron kiveksiä laskeutumasta, mistä olkaamme kiitollisia. Corollamaailmassa kaikki on mahdollista. Koska kaikki maapallon Toyotat ovat samannäköisiä rumia ruosteisia tölkkejä, tunnistaa Corollakansa omansa vain hajun perusteella. Sen takia joka ikisessä Toyotassa on nippu erivärisiä ja hajuisia "tuoksuvia" kuusia, joiden
        hajuyhdistelmän perusteella Tero löytää parkkipaikalta aina omansa. (kaikkihan ne ovat Teroja, tai ainakin näyttävät siltä) Kun usean vuoden onanoinnin ja ringissä syljeskelyn uuvuttamat Terot viimein tulevat keski-ikäisiksi, heistä tulee Jormia. Jormat eivät ole onnistuneet elämässään missään, vähiten autonvalinnassa. Vanhat Toyotat muuttuvat vain uudempiin Toyotoihin. Jormat kulkevat kivipestyissä farkuissaan ja mokkaliiveissään katse alas painuneina vaimonsa takana, viikset supattaen. Vaimo on aina vaan enemmän vihainen ja kakarat muistuttavat aina vaan enemmän naapurin setää. Jormat ovat luovuttaneet, Jormat ovat harmaata seinätapettia harmaissa Corolloissaan. Pappacorollat ovat niitä ruskeita tai sapen vihreitä vm. -68 autoja, jotka matelevat savuttamassa aina siellä missä on kiire. Niiden sisällä kituu vihaisia pulisonkipappoja liikennettä ja omaa turvallisuuttaan vaarantamassa. Corollapapat eivät näe, sen koommin kuin ymmärräkään enää mistään mitään. Eläviä ruumiita liikkuvissa ruumisautoissaan. Kumpikin loppusuoralla matkallansa maatumiseen.

        2001 Prof. Repe Rääväpärstä, (Gil)
        karvanoppakäyttäytymistieteen laitos,
        Orpa Kytsässä -osasto


    • Roope

      Ko. lehdessä oli puolisen vuotta sitten kirjoitus Mersun laadusta (tai sen laskusta). Takuukorjaukset rasittivat 2001 jo yhtiön tulosta, mutta kohdistuivat suurimmilta osin ML-, A- ja Vito-sarjoihin.

      • Eemeli

        Kyllä,Vitojen ongelmista olen minäkin kuullut(tääkin mutua),no,Vito Espanjalainen,ML amerikkalainen ja A;n ongelmat lienevät selvitetty.

        Tämän päivän autoteollisuus alihankkijoineen ja niiltä tilattavine komponentteineen toimii kyllä joka merkillä samalla tavoin.

        Tarpeeksi kun ko.asiasta tulee reklamaatiota,sitten yleensä ko.komponentti vaihdetaan.Kolikon toinen puoli on se,että koekaniineina toimivat aina uuden mallisarjan ensimmäisten autojen ostajat.Vaikka viat takuuseen laitetaankin,aiheutuuhaan siitä paljon huonoa mieltä ja huollossa laukkamista.

        Kaiken takana on äärimmilleen kiristynyt kilpailu,suorastaan pudotuspeli,missä pienimmät valmistajat jo taistelevat olemassaolostaan,mallien kehitystyö tehdään kuluttajilla,ennen se tehtiin suunnitteluosastoilla,siihen ei kovassa kilpailussa kenelläkään ole aikaa eikä ennenkaikkea varaa.Malleja ei "jalosteta"niin pitkälle kuin ennen.

        Tuohon kaikkeen syyllistyvät jokaikinen auton valmistaja,toiset enemmän,toiset vähemmän.
        Mutta;paras keino välttää ostamasta ns.testiyksilöitä,on ostaa jo markkinoilla muutaman vuoden ollut malli.Siitä on lastenvaivat paranneltu ja yleensä varusteitakin jo jouduttu lisäämään,jotta saadaan myytyä "vanhaa mallia",kon kilpailijalla on jo uusi näytillä.Tähän on tultu.


    • Capo

      Tästä aiheestahan minäkin olen jo pariinkin otteeseen täällä kirjoitellut. Ei uutta mersua ennenkuin alkavat taas varmuudella toimimaan, kun ei millään tiedä saako maanantaikappaleen, vai vielä huonomman.

      • Timo L.

        ...jo W124:ssä oli maanantaikappaleita, ainakin TM:n Autokuvasto v. 1988 kirjoittaa: " Sen jälkeen kun keskiluokan autojen laatupulmat pystyttiin poistamaan, on stuttgartilaisen tehtaan nyt taisteltava kilpailijaa - BMW:n 5-sarjaa- vastaan."

        T: 1985 W124 perheessä uudesta asti. (Pitäneekin tarkastella kuitteja ja tsiigailla onko auto kenties ollut "maanantaikappale", ja mitä on vaihdettu. Ei kyllä ole isäukkoakaan tullut jututettua siinä mielessä, että mitä mieltä on asian suhteen ollut.

        Notta se siitä.


      • Zeemeli

        Sen uuden Mersun toimivuuden todistavat esim.100 tuhatta vuodessa risteilevät pirssikuskit...


      • Capo
        Zeemeli kirjoitti:

        Sen uuden Mersun toimivuuden todistavat esim.100 tuhatta vuodessa risteilevät pirssikuskit...

        Taksikuskeiltahan minäkin olen kuullut asiaa niiden toimivuudesta, mutta myöskin varaosamyyjiltä.
        Miten uuden Mersun toimivuuden kukaan taksikuski voi todistaa? Toimimattomuuden ehkä paremminkin.
        Minä ajan vuodessa 150-180tkm.
        Känäile sinä vaan.


      • 260 E W124
        Zeemeli kirjoitti:

        Sen uuden Mersun toimivuuden todistavat esim.100 tuhatta vuodessa risteilevät pirssikuskit...

        päivystys päällä ..ei voi dokaa ..
        (noh ..maksa lepää)


      • Capo
        Timo L. kirjoitti:

        ...jo W124:ssä oli maanantaikappaleita, ainakin TM:n Autokuvasto v. 1988 kirjoittaa: " Sen jälkeen kun keskiluokan autojen laatupulmat pystyttiin poistamaan, on stuttgartilaisen tehtaan nyt taisteltava kilpailijaa - BMW:n 5-sarjaa- vastaan."

        T: 1985 W124 perheessä uudesta asti. (Pitäneekin tarkastella kuitteja ja tsiigailla onko auto kenties ollut "maanantaikappale", ja mitä on vaihdettu. Ei kyllä ole isäukkoakaan tullut jututettua siinä mielessä, että mitä mieltä on asian suhteen ollut.

        Notta se siitä.

        ja minä kun jo olin ajatellut hankkia W124 mallin työautoksi, no olipahan eräs ilmoitus lehdessä myytävänä olevasta 200 B -69 mallista (vähän ajettu, soitinkin) ja ehkä niinkin vanha olis jo niitä kestäviä Mersuja


      • Zeemeli
        260 E W124 kirjoitti:

        päivystys päällä ..ei voi dokaa ..
        (noh ..maksa lepää)

        No siten..kun antaa olla!


      • Zeemeli
        Capo kirjoitti:

        Taksikuskeiltahan minäkin olen kuullut asiaa niiden toimivuudesta, mutta myöskin varaosamyyjiltä.
        Miten uuden Mersun toimivuuden kukaan taksikuski voi todistaa? Toimimattomuuden ehkä paremminkin.
        Minä ajan vuodessa 150-180tkm.
        Känäile sinä vaan.

        Pertsana,kun porukkaa linjoilla,No kai nyt ne voi ,jos vuodessa taittaa yli satkun,ei ne toimimattomia autoja osta!!!!!!!


      • Zeemeli
        Capo kirjoitti:

        Taksikuskeiltahan minäkin olen kuullut asiaa niiden toimivuudesta, mutta myöskin varaosamyyjiltä.
        Miten uuden Mersun toimivuuden kukaan taksikuski voi todistaa? Toimimattomuuden ehkä paremminkin.
        Minä ajan vuodessa 150-180tkm.
        Känäile sinä vaan.

        Voihan vitun perse,vitun vittumoista sanoa totuuksia MB-ihmiselle,mutta kun tässä tapauksessa näin on;"Aina uusin Mersu on ollut se paras Mersu,ajan hammas on armoton,tässäkin asiassa!


      • mese
        Zeemeli kirjoitti:

        Voihan vitun perse,vitun vittumoista sanoa totuuksia MB-ihmiselle,mutta kun tässä tapauksessa näin on;"Aina uusin Mersu on ollut se paras Mersu,ajan hammas on armoton,tässäkin asiassa!

        viinaa ? Vai kaljaako kittaat ?


      • Capo
        Zeemeli kirjoitti:

        Pertsana,kun porukkaa linjoilla,No kai nyt ne voi ,jos vuodessa taittaa yli satkun,ei ne toimimattomia autoja osta!!!!!!!

        Taitaa nykyään uuden auton hankinta olla sian säkissä osto, on mullakin mersuja ollut. Jos sulla on aikaa, niin tuu istuun kyytiin ja itse toteaan puheitten paikkansapitävyys.


      • Eemeli

        Kyllä,ja sama koskee kaikkia muitakin merkkejä,jonkun toisen kanssa saatat olla vielä pahempi koekaniini.Huh huh,johan oloa piisaa!


      • Capo
        Eemeli kirjoitti:

        Kyllä,ja sama koskee kaikkia muitakin merkkejä,jonkun toisen kanssa saatat olla vielä pahempi koekaniini.Huh huh,johan oloa piisaa!

        Miten niin muka toisen merkin kanssa pahempi koekaniini? Jos ei oteta huomioon joitakin harvinaisia ja kalliita autoja, niin kyllä kai se uuden mersun kanssa koekaniiniksi joutuminen on pahimmasta päästä, vai mitä?
        Joko olo helpottaa;-)


      • Eemeli
        Capo kirjoitti:

        Miten niin muka toisen merkin kanssa pahempi koekaniini? Jos ei oteta huomioon joitakin harvinaisia ja kalliita autoja, niin kyllä kai se uuden mersun kanssa koekaniiniksi joutuminen on pahimmasta päästä, vai mitä?
        Joko olo helpottaa;-)

        No,olo jo vähän parempi..
        Tarkoitin noilla muilla merkeillä esim vaikka nyt Volvoa,joissa ainakin ensimmäisissä S80;ssa oli kyllä aika huimia vikoja.Eräs sellaisen Mersuun ennen verokuoletusajan päättymistä vaihtanut taksimies totesi aika lakonisesti;"Että auto oli periaatteessa tehty jo toiseen kertaan,niin paljon oli tavaraa siihen vaihdettu".

        Tilanne on sama kaikilla merkeillä,siksi en koskaan osta aivan markkinoille tullutta mallia,pari-kolme vuotta on hyvä malli-ikä,silloin on lapsenvaivat pois.


      • Capo
        Eemeli kirjoitti:

        No,olo jo vähän parempi..
        Tarkoitin noilla muilla merkeillä esim vaikka nyt Volvoa,joissa ainakin ensimmäisissä S80;ssa oli kyllä aika huimia vikoja.Eräs sellaisen Mersuun ennen verokuoletusajan päättymistä vaihtanut taksimies totesi aika lakonisesti;"Että auto oli periaatteessa tehty jo toiseen kertaan,niin paljon oli tavaraa siihen vaihdettu".

        Tilanne on sama kaikilla merkeillä,siksi en koskaan osta aivan markkinoille tullutta mallia,pari-kolme vuotta on hyvä malli-ikä,silloin on lapsenvaivat pois.

        Eräs tuttavani osti juuri tollasen volvon uutena, eikä ehtinyt paljonkaan ajaa, kun oli jo hyytynyt kesken reissun. En voinut olla huomauttamatta, että minulla on -88 750 bemu, joka ei ole koskaan jäänyt välille ja sillä on ajettu yli 800tkm.


      • Eemeli
        Capo kirjoitti:

        Eräs tuttavani osti juuri tollasen volvon uutena, eikä ehtinyt paljonkaan ajaa, kun oli jo hyytynyt kesken reissun. En voinut olla huomauttamatta, että minulla on -88 750 bemu, joka ei ole koskaan jäänyt välille ja sillä on ajettu yli 800tkm.

        No,kyllähän nyt totuuden nimissä on sanottava,että nimenomaan uusista Bemareistakin olen kuullut vastaavia sairaskertomuksia..
        Itse ajelin nimenomaan Bemareilla ennen Mersuja.

        Ostin uutena 316;n v.83 ja vaihdoin sen seuraavana vuonna alle kympin ajettuun 520iihin,malliin -84.
        Tuo viimeksimainittu on ainoa auto,mikä on jättänyt minut ns.tielle.Lämmityslaitteen sähkötoiminen kolmitieventtiili poksahti kesken talviajon,ja kuumat nesteet alkoivat tulvia kojelaudan takaa,toisen kerran joku relevika.

        Muutenkin ko.auton pitäminen oli kyllä tyyristä puuhaa;Veholla tuttu asentaja varoitteli jo etukäteen,että "Kun bemariin pyörähtää satku mittariin,silloin menee säkillinen sähkömoottoreita"Kaveri oli ikävä kyllä enemmän kuin oikeassa;
        -lämmityslaitteen moottori
        -tuulilasin pyyhkimien moottori
        -molemmat lampunpesimien moottorit
        -sama kolmitieventtiili uudelleen

        No,Bemareista siirryin v.1987 Mersuihin,ekana-84 malliseen 123;seen,siitä -89,124;seen,,siitä kolme uutta C:tä nyt viimevuotinen E,enkä kyllä ole valintaani katunut.

        Olen jokaisella Mersulla ajanut tuollaiset 120-150 tuhatta,en mitään taksimiesten kilometrejä,mutta enemmän kyllä kuin tavallinen keskivertoautoilija,puolitoistavuotiaassa E;ssä nyt n.80 tuhatta mittarissa.

        Yksikään ei ole koskaan jättänyt minua tielle,näistä uusista ostetuista parissa ensimmäisessä ei ollut oikeastaan mitään,99-mallissa laitettiin takuuseen kuskin peili,joka ei lämmennyt ja ns.muovihelmat,niissä oli käynyt jokin sovitehäikkä.Nykyisestä autostani on takuuseen laitettu ainoastaan kuskin penkkiä,joka antoi ääntä.

        En siis oikein tunnista Mercedestä väittämälläsi tavalla,BMW:n kyllä paremminkin,muutenkin olisi kyllä vähintäänkin absurdi tilanne,että autotehdas ,joka myöntää tuotteilleen markkinoiden pisimmät takuut(sitähän 30 vuoden ns,Mobilo-turva käytännössä on)laskisi markkinnoille hutiloimalla kasattuja tuotteita.Siihen ei kenelläkään ole varaa pitemmän päälle.Kyllähän tuollaiset takuut ja lupaukset kertovat tehtaan uskomisesta tuotteeseensa.

        Mutta,silti;en edelleenkään tule ostamaan juuri näitä brand new-malleja,en mistään merkistä,aina on olemassa lastentautien riski,Mercedekselläkin.


      • Capo
        Eemeli kirjoitti:

        No,kyllähän nyt totuuden nimissä on sanottava,että nimenomaan uusista Bemareistakin olen kuullut vastaavia sairaskertomuksia..
        Itse ajelin nimenomaan Bemareilla ennen Mersuja.

        Ostin uutena 316;n v.83 ja vaihdoin sen seuraavana vuonna alle kympin ajettuun 520iihin,malliin -84.
        Tuo viimeksimainittu on ainoa auto,mikä on jättänyt minut ns.tielle.Lämmityslaitteen sähkötoiminen kolmitieventtiili poksahti kesken talviajon,ja kuumat nesteet alkoivat tulvia kojelaudan takaa,toisen kerran joku relevika.

        Muutenkin ko.auton pitäminen oli kyllä tyyristä puuhaa;Veholla tuttu asentaja varoitteli jo etukäteen,että "Kun bemariin pyörähtää satku mittariin,silloin menee säkillinen sähkömoottoreita"Kaveri oli ikävä kyllä enemmän kuin oikeassa;
        -lämmityslaitteen moottori
        -tuulilasin pyyhkimien moottori
        -molemmat lampunpesimien moottorit
        -sama kolmitieventtiili uudelleen

        No,Bemareista siirryin v.1987 Mersuihin,ekana-84 malliseen 123;seen,siitä -89,124;seen,,siitä kolme uutta C:tä nyt viimevuotinen E,enkä kyllä ole valintaani katunut.

        Olen jokaisella Mersulla ajanut tuollaiset 120-150 tuhatta,en mitään taksimiesten kilometrejä,mutta enemmän kyllä kuin tavallinen keskivertoautoilija,puolitoistavuotiaassa E;ssä nyt n.80 tuhatta mittarissa.

        Yksikään ei ole koskaan jättänyt minua tielle,näistä uusista ostetuista parissa ensimmäisessä ei ollut oikeastaan mitään,99-mallissa laitettiin takuuseen kuskin peili,joka ei lämmennyt ja ns.muovihelmat,niissä oli käynyt jokin sovitehäikkä.Nykyisestä autostani on takuuseen laitettu ainoastaan kuskin penkkiä,joka antoi ääntä.

        En siis oikein tunnista Mercedestä väittämälläsi tavalla,BMW:n kyllä paremminkin,muutenkin olisi kyllä vähintäänkin absurdi tilanne,että autotehdas ,joka myöntää tuotteilleen markkinoiden pisimmät takuut(sitähän 30 vuoden ns,Mobilo-turva käytännössä on)laskisi markkinnoille hutiloimalla kasattuja tuotteita.Siihen ei kenelläkään ole varaa pitemmän päälle.Kyllähän tuollaiset takuut ja lupaukset kertovat tehtaan uskomisesta tuotteeseensa.

        Mutta,silti;en edelleenkään tule ostamaan juuri näitä brand new-malleja,en mistään merkistä,aina on olemassa lastentautien riski,Mercedekselläkin.

        Siksihän minä olen tänne niistä mersuista kirjoitellutkin, että selviäis mitä malleja nuo lastentaudit oikein riivaavat. Kyllä ne viat, mistä olen kirjoitellut, ovat ihan todellisia olleet, olenhan itse nähnytkin yhden auton vaihdetut osat.
        Kulkiessa olen kuullut vielä harvinaisen paljon moitteita näistä ns. väyrsistä.


      • Eemeli
        Capo kirjoitti:

        Siksihän minä olen tänne niistä mersuista kirjoitellutkin, että selviäis mitä malleja nuo lastentaudit oikein riivaavat. Kyllä ne viat, mistä olen kirjoitellut, ovat ihan todellisia olleet, olenhan itse nähnytkin yhden auton vaihdetut osat.
        Kulkiessa olen kuullut vielä harvinaisen paljon moitteita näistä ns. väyrsistä.

        Vai niin,minä kun ymmärsin,että kokemuksesta puhut,ja ihmettelenkin,mutta että kuulopuheita...
        Kuulopuheet on kuulopuheita,juttuja maailmalla riittää,kunhan vaan kuuntelijoita piisaa!


      • Capo
        Eemeli kirjoitti:

        Vai niin,minä kun ymmärsin,että kokemuksesta puhut,ja ihmettelenkin,mutta että kuulopuheita...
        Kuulopuheet on kuulopuheita,juttuja maailmalla riittää,kunhan vaan kuuntelijoita piisaa!

        Eripuolella Suomea ja Ruotsissakin, ei pitäis olla syytä epäillä, kun samansuuntaisia juttuja kuulee (siis samanlaisia vikoja).


    • Taxidriver

      Oon ajanu 200000km E220cdi:llä eikä ole ollut sen kummempia ongelmia,mutta kaverilla joilla on sama auto on tullut ongelmia suorasuihku systeemien kans 200 000km kieppeillä ja automaattilaatikko voi kans simahtaa samoissa lukemissa,mutta nehän menee takuuseen ..heh hee

    • Star

      Mitä väliä kestääkö mersu vai ei. Sellaisia maanviljelijöiden ja ylipainoisten pienyritäjien munanjatkeita. Saatanan tylsän näköisiä autoja todellisia pappa mobiileja....Jos vähänkin on nuorekkuuttaa niin vaihda merkkiä...Hyvännäköisiäkin autoja on.

    • Jassoo

      Täytyypäs käydä lukemassa, ja infota appiukolle noista..
      Tilasi juuri uuden E:n, mutta saa sen vasta maaliskuussa.. Siihen asti C 220 CDI käytössä..Katsotaan ilmeneekö noita vikoja.. =)

    • 500S MB köyhälle

      Vm.1999 W220 S500.lla olen ajanut 1v6kk.n aikana 30tuh km ja ainut vika ollut jarruvalon kytkin. Nyt tuulut outo vika mutta korjataan. Ajoltaan ja toiminnoiltaan hintatason parasta. On ollut V70 T5.sta ,BMW ,Audi ym ja suoraan sanon että paras meno on tällä 500S.llä. Ei turboa ja kulkee sekä kone kestää kun muistaa huoltaa.
      Vm.1995 C 200 Diesel oli kun ajoa paljon. Ostaessa mittarissa 100tuh ja ajoin 2.ssa vuodessa yli100tuh,eikä ongelmia. 290td Väyrynen oli hetken mutta, vanha taxi joka ajettu paskaksi huoltamatta,ei auton vika jos sitä ei huolleta ja korjata mutta hirvittävä laitos. Juuri leimattu ja nyrkin kokoinen reikä takaboksissa mihin tungettu huoltokirja tukkeeksi, ohjaustehostin ei toiminut ym,ym ja auto juuri katsastettu. Kysyin konttorilta miten tää on mahdollista ja vastaus, herne nenään. Yleensä merkkiliikkeessä pikkuviasta tehdään tarpeettomia osia vaihtamalla iso lasku ja vika ei yleensä edes tällä korjaannu. Erikseen miehet jotka tuntee auton ja tekee sen minkä tarttee,eikä olemattoman vian takia hoida muutaman tonnin laskua.

      • mb nro1.

        Vai pappa mobiili ja munanjatke, heheheee. Kateelisten jurinoita. Hatuttaahan se kun neljä rööriä tuuppaa murinat ja kyllä lähtee. Nätit vanteet sekä muuta kivaa ,katseet kääntyy,toisia kateellisia hatuttaa mutta usein tulee joku sanomaan"hyvän näköinen peli,onko 500.n ym". V8 ja se nostaa kateellisten tunteet. Uuden Fiatin hinnalla luksusta. Pöööööö teille lösöperseille, Irmeleillä tupsu kostuu kun voima murahtelee ,se on vaan näin.....todettu.
        Mulkunjatke....voi kikkelström,hyppää voltti jos pystyt. Eihän nää joka narisijan käsissä edes pysy. Vajaa 400hv ja ......siinä pitää olla mies puikoissa kun otetaan ilo irti.


    • 12 vuotta

      12 vuotta vanha aloitus. Hoh hoijaa olipa kerran.....

    • Paavo Pesusieni

      Lapsukaisilla on taas ollut koulussa liianpaljon luppoaikaa kun ovat jaksaneet kaivaa näitä dinosaurusten aikaisia aloituksia ja kertovat kuinka vessassa ovat unelmoineet isosta ässästä, vaikkei sitä pikku Irmelin tupsuakaan ole nähty kuultu vain isoilta pojilta että sellainen on olemassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe