mitä skientologia on?

kiinnostunut ihminen

onko tällä palstalla joku joka kuuluu tähän kyseiseen kirkkoon? vai kokoontuuko nämä skientologi ihmiset jossain suomessa?
jos joku tähän uskoo nii mitä hyötyä siitä on ollu? voiko todella saavuttaa tän niin kutsutun glear-tilan?
oon lukenu skientologiasta todella vähän, lähinnä kritisoivaa tekstiä, olis kiva tietää onko jollain jotain hyvää sanottavaa tästä?

mitä pitää tehdä jos haluaa liittyä tähän joukkoon ja sellasta...kertokaa joku!!???
ei kiitti englannin kielisiä linkkejä, mulla ei ole hyvä kielipää....:)

234

50210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dekkari.

      ..."skientologiasta tietämättömiä" (lue scientologeja, jotka esiintyvät palstalla muka tietämättöminä ulkopuolisina) putkahtelee ?

      Tuo kirjoittelu on niiiiiin läpinäkyvää taas jälleen kerran.

      Jos tuo on teille scientologeille opetettu toimintamallin, niin yrittäkää nyt tehdä edes se kunnolla.

      Jopa taviskin ymmärtää rivien välistä, että scientologihan se siinä taas esiintyy niiiiin tietämättömänä.

      Yrittäkää nyt edes, tuo on jo säälittävää puuhastelua.

      Muutama vinkki paljastumisesta:

      1. Kirjoitusasu

      2. Lauserakenne

      3."jos joku tähän uskoo nii mitä hyötyä siitä on ollu? voiko todella saavuttaa tän niin kutsutun glear-tilan? "

      4."oon lukenu skientologiasta todella vähän, lähinnä kritisoivaa tekstiä, olis kiva tietää onko jollain jotain hyvää sanottavaa tästä? "

      5.mitä pitää tehdä jos haluaa liittyä tähän joukkoon ja sellasta...kertokaa joku!!???

      Tuollaisia kun pupeltaa palstalle, niin ei ole mikään ihme, että jää "housut kintuissa" kiinni.

      D :)

      • kiinnostunut ihminen

        siis HÄ??? sorry, mut en voinu ku ruveta nauraan sun viestille...taidat olla vähän vainoharhanen...
        sori vaan kirjotusvirheet ym muut, mut mua ei voi vähempää kiinnostaa miten kirjotan kunhan asia tulee selväks. mä en oikeesti ihan tajuu mitä yrität sanoo...ai et mä oon scientologi...ok...sanotaan mielummin, että mä saatan joskus tulla olemaan...
        tää oli kyl aika hauskaa...mutta pakko viel kysyä sulta "dekkari" et mistä sä voit kirjoitusasun perusteella päätellä mikä mä olen?

        Juu, mutta oikeesti jollekki oikeelle scientologille kysymys: onko tää kirja suomeks saatavilla, siis dianetiikan kirja? tein sen persoonallisuus testin...vähän epäilyttää ku luin vasta lopuks et ne soittaa tulokset...onko jollekki soitettu, joka on tehny testin???


      • Huhhahhei
        kiinnostunut ihminen kirjoitti:

        siis HÄ??? sorry, mut en voinu ku ruveta nauraan sun viestille...taidat olla vähän vainoharhanen...
        sori vaan kirjotusvirheet ym muut, mut mua ei voi vähempää kiinnostaa miten kirjotan kunhan asia tulee selväks. mä en oikeesti ihan tajuu mitä yrität sanoo...ai et mä oon scientologi...ok...sanotaan mielummin, että mä saatan joskus tulla olemaan...
        tää oli kyl aika hauskaa...mutta pakko viel kysyä sulta "dekkari" et mistä sä voit kirjoitusasun perusteella päätellä mikä mä olen?

        Juu, mutta oikeesti jollekki oikeelle scientologille kysymys: onko tää kirja suomeks saatavilla, siis dianetiikan kirja? tein sen persoonallisuus testin...vähän epäilyttää ku luin vasta lopuks et ne soittaa tulokset...onko jollekki soitettu, joka on tehny testin???

        Soittaa ne. Älä siitä huolehdi. Jokainen mahdollinen uusi rahastettava tullaan käymään läpi.

        Olette te hassuja.


      • Dekkari.
        kiinnostunut ihminen kirjoitti:

        siis HÄ??? sorry, mut en voinu ku ruveta nauraan sun viestille...taidat olla vähän vainoharhanen...
        sori vaan kirjotusvirheet ym muut, mut mua ei voi vähempää kiinnostaa miten kirjotan kunhan asia tulee selväks. mä en oikeesti ihan tajuu mitä yrität sanoo...ai et mä oon scientologi...ok...sanotaan mielummin, että mä saatan joskus tulla olemaan...
        tää oli kyl aika hauskaa...mutta pakko viel kysyä sulta "dekkari" et mistä sä voit kirjoitusasun perusteella päätellä mikä mä olen?

        Juu, mutta oikeesti jollekki oikeelle scientologille kysymys: onko tää kirja suomeks saatavilla, siis dianetiikan kirja? tein sen persoonallisuus testin...vähän epäilyttää ku luin vasta lopuks et ne soittaa tulokset...onko jollekki soitettu, joka on tehny testin???

        ....miksi sitten puolen sivun jutulla yrität todistella ulkopuolisuuttasi ?

        Kun joku kysyy sinulta jotakin vastaat yksinkertaisen "kyllä" tai "ei"-vastauksen sijaan
        ½-tunnin esitelmällä ?

        Mielestäni tähän loppuun sopii loistavasti LRH:n opetuksen kiteytymä: "Valhe on luomisen alin muoto".
        Eli suomeksi, kun ihminen valehtelee hän luo uutta.

        Jos et ole scientologi, kyseenalaistat tuon väittämän, jos taas olet scientologi, niin......

        D :)


      • kiinnostunut ihminen
        Dekkari. kirjoitti:

        ....miksi sitten puolen sivun jutulla yrität todistella ulkopuolisuuttasi ?

        Kun joku kysyy sinulta jotakin vastaat yksinkertaisen "kyllä" tai "ei"-vastauksen sijaan
        ½-tunnin esitelmällä ?

        Mielestäni tähän loppuun sopii loistavasti LRH:n opetuksen kiteytymä: "Valhe on luomisen alin muoto".
        Eli suomeksi, kun ihminen valehtelee hän luo uutta.

        Jos et ole scientologi, kyseenalaistat tuon väittämän, jos taas olet scientologi, niin......

        D :)

        ja kukaan ei oo kysyny mitään, mihin vastata kyllä tai ei...ja selitän ulkopuolisuuttani myös siks et joku kertois jotain perustietoo, eikä mitään mistä pitäis olla selvillä...

        no en tajuu mitään mistään LHR:n opetuksista...mikä se edes on?

        täällä taitaa olla vähän erilaisii ihmisii ajatusmaailmaltaan ku mä oon....


      • kyseessä
        kiinnostunut ihminen kirjoitti:

        ja kukaan ei oo kysyny mitään, mihin vastata kyllä tai ei...ja selitän ulkopuolisuuttani myös siks et joku kertois jotain perustietoo, eikä mitään mistä pitäis olla selvillä...

        no en tajuu mitään mistään LHR:n opetuksista...mikä se edes on?

        täällä taitaa olla vähän erilaisii ihmisii ajatusmaailmaltaan ku mä oon....

        ei ole teeskentelevä skientologi, niin selvää skeidojen kohderyhmää. Normaalia tyhmempi, jostain kärsivä (lukihäiriö tässä tapauksessa). Kaippa hän uskoo oppivansa lukemaan ja kirjoittamaan oikein, auditoinnin avulla.


      • Dekkari.
        kiinnostunut ihminen kirjoitti:

        ja kukaan ei oo kysyny mitään, mihin vastata kyllä tai ei...ja selitän ulkopuolisuuttani myös siks et joku kertois jotain perustietoo, eikä mitään mistä pitäis olla selvillä...

        no en tajuu mitään mistään LHR:n opetuksista...mikä se edes on?

        täällä taitaa olla vähän erilaisii ihmisii ajatusmaailmaltaan ku mä oon....

        .....kuten nyt kävikin.

        D :)


      • kiinnostunut ihminen
        Dekkari. kirjoitti:

        .....kuten nyt kävikin.

        D :)

        mä selitän aina ja tuun aina selittään...se on mun tapa ja nytki mä selitän miksi mä selitän..
        aika lapsellista tollanen...kysyin vaan mitä skientologia on, mutta oon jo saanu hyvää tietoa muualta...
        ja en oo skientologien kohderyhmää, mutta en sulje mitään mahdollisuuksia pois...
        lukihäiriöstä en myöskään kärsi...
        taidatte kaikki olla jotain sekopäitä tärkeiliöitä...mä lähen treenaan...se on moro! :)


      • Dekkari.
        kiinnostunut ihminen kirjoitti:

        mä selitän aina ja tuun aina selittään...se on mun tapa ja nytki mä selitän miksi mä selitän..
        aika lapsellista tollanen...kysyin vaan mitä skientologia on, mutta oon jo saanu hyvää tietoa muualta...
        ja en oo skientologien kohderyhmää, mutta en sulje mitään mahdollisuuksia pois...
        lukihäiriöstä en myöskään kärsi...
        taidatte kaikki olla jotain sekopäitä tärkeiliöitä...mä lähen treenaan...se on moro! :)

        ....niin.

        D :)


      • Dekkari iskeä
        kiinnostunut ihminen kirjoitti:

        mä selitän aina ja tuun aina selittään...se on mun tapa ja nytki mä selitän miksi mä selitän..
        aika lapsellista tollanen...kysyin vaan mitä skientologia on, mutta oon jo saanu hyvää tietoa muualta...
        ja en oo skientologien kohderyhmää, mutta en sulje mitään mahdollisuuksia pois...
        lukihäiriöstä en myöskään kärsi...
        taidatte kaikki olla jotain sekopäitä tärkeiliöitä...mä lähen treenaan...se on moro! :)

        Nyt kun luin tuon heebon kyselyjutun dekkarin vinkein ja vertailin aikaisempiin vast. kyssäreihin, niin perskulesrallaa D :) on iha oikeessa, skietohan tuo kyselijä onki.

        Varsinainen haukansilmä toi dekkari.

        Muistithan treenari tehdä menestyskertomuksen tuosta kyssäristäs


      • myllytetty
        Dekkari. kirjoitti:

        ....niin.

        D :)

        Eteesi annetaan 200 testikysymystä jonka tulos osoittaa sinussa olevan vakavia korjausta vailla olevia luonnevirheitä.Kaupan teko jatkuu "oppia"tarjotaan taitavasti , uskot tarvitsevasi kaikkea tarjolla olevan.Rahaa palaa ja aikaisemmin tulleet suunnitteleva ulkomaaille oppia hakemaan.Sinut havaitaan kelpo takaajaksi."Myllytetylle" kävi näin, yksikään takaamistan scientologeista ei hoitanut asiaansa.Olen päässyt tästä"kirkosta"eroon joskin "lataamon"kautta.Rankkaa oppia ,ole varovainen kiinnostuksessasi....


      • kiinnostunut ihminen
        myllytetty kirjoitti:

        Eteesi annetaan 200 testikysymystä jonka tulos osoittaa sinussa olevan vakavia korjausta vailla olevia luonnevirheitä.Kaupan teko jatkuu "oppia"tarjotaan taitavasti , uskot tarvitsevasi kaikkea tarjolla olevan.Rahaa palaa ja aikaisemmin tulleet suunnitteleva ulkomaaille oppia hakemaan.Sinut havaitaan kelpo takaajaksi."Myllytetylle" kävi näin, yksikään takaamistan scientologeista ei hoitanut asiaansa.Olen päässyt tästä"kirkosta"eroon joskin "lataamon"kautta.Rankkaa oppia ,ole varovainen kiinnostuksessasi....

        oon myös vähän lukenu eilen joltain sivuilta et tällasta olis tapahtunu, mut vaikee ymmärtää, et joku osais manipuloida ihmisen niin hyvin uskomaan kaikkeen ja varsinki suuria maksuja vastaan...johtuu varmaan ihmisen uteliaisuudesta...
        mua ei pysty manipuloimaan oon liian itsepäinen sellaseen...eikä mulla oo rahaa mistä riistää, koska oon opiskelija...
        jäi vaan mietityttään et miks jotkut sit todella uskoo scientologiaa...


      • Dekkari.
        Dekkari iskeä kirjoitti:

        Nyt kun luin tuon heebon kyselyjutun dekkarin vinkein ja vertailin aikaisempiin vast. kyssäreihin, niin perskulesrallaa D :) on iha oikeessa, skietohan tuo kyselijä onki.

        Varsinainen haukansilmä toi dekkari.

        Muistithan treenari tehdä menestyskertomuksen tuosta kyssäristäs

        ...kumarrus.

        Nuo scientologien "viritelmät" tällä palstalla on niin helppo huomata heidän tavastaan kirjoittaa ja perustella asioita.

        "Miinoja" on helppo asentaa scientologien eteen, koska he toimivat vain Hubbardin opettaman mallin mukaan ja viimeistään rivien välistä huomaa kuka on kuka.

        Kuten kirjoitit, niin pienellä treenaamisessa "taito" karttuu ja tämä palstakirjoitteluiden lukeminen antaa uusia "universaalisia" huomioita.

        Kyllä kyseinen aerobiccaaja on takuuvarmasti muistanut tehdä kaksi asiaa:

        -menestyskeromuksen siitä, kuinka jallitti kriitikot pois kaikista Suomen keskustelupalstoista.

        Crime reportin kriitikoiden kirjoittelusta Amerikkaan.

        Hyvää jatkoa.

        D :)


      • Dekkari.
        kiinnostunut ihminen kirjoitti:

        oon myös vähän lukenu eilen joltain sivuilta et tällasta olis tapahtunu, mut vaikee ymmärtää, et joku osais manipuloida ihmisen niin hyvin uskomaan kaikkeen ja varsinki suuria maksuja vastaan...johtuu varmaan ihmisen uteliaisuudesta...
        mua ei pysty manipuloimaan oon liian itsepäinen sellaseen...eikä mulla oo rahaa mistä riistää, koska oon opiskelija...
        jäi vaan mietityttään et miks jotkut sit todella uskoo scientologiaa...

        ...että ET IKINÄ ennen ole esim googlannut scientologiaa koskeneita sivuja ?

        Miksiköhän EN oikein usko noita sun juttujas ?

        D :)


      • kiinnostunut ihminen
        Dekkari. kirjoitti:

        ...että ET IKINÄ ennen ole esim googlannut scientologiaa koskeneita sivuja ?

        Miksiköhän EN oikein usko noita sun juttujas ?

        D :)

        just niin mä väitän...en ollu edes ennen kuullu mistään scientologeista...oon keskittyny astrologiaan aina ennen...sit luin jotain lehtee ja siinä mainittiin tosta ja alkoi vaan kiinnostaan...
        ei sun tarvi uskoo mun juttuja...


      • hoijaa
        Dekkari. kirjoitti:

        ...että ET IKINÄ ennen ole esim googlannut scientologiaa koskeneita sivuja ?

        Miksiköhän EN oikein usko noita sun juttujas ?

        D :)

        Olet dekkari tainnut lukea vähän liikaa dekkareita... ;)


      • pudobaear
        kiinnostunut ihminen kirjoitti:

        siis HÄ??? sorry, mut en voinu ku ruveta nauraan sun viestille...taidat olla vähän vainoharhanen...
        sori vaan kirjotusvirheet ym muut, mut mua ei voi vähempää kiinnostaa miten kirjotan kunhan asia tulee selväks. mä en oikeesti ihan tajuu mitä yrität sanoo...ai et mä oon scientologi...ok...sanotaan mielummin, että mä saatan joskus tulla olemaan...
        tää oli kyl aika hauskaa...mutta pakko viel kysyä sulta "dekkari" et mistä sä voit kirjoitusasun perusteella päätellä mikä mä olen?

        Juu, mutta oikeesti jollekki oikeelle scientologille kysymys: onko tää kirja suomeks saatavilla, siis dianetiikan kirja? tein sen persoonallisuus testin...vähän epäilyttää ku luin vasta lopuks et ne soittaa tulokset...onko jollekki soitettu, joka on tehny testin???

        Jos haluta menettää rahasi ja tulla vainotuski niin liity ihmeessä skientologian kirkkoon.


      • Roberto R.
        Dekkari. kirjoitti:

        ....miksi sitten puolen sivun jutulla yrität todistella ulkopuolisuuttasi ?

        Kun joku kysyy sinulta jotakin vastaat yksinkertaisen "kyllä" tai "ei"-vastauksen sijaan
        ½-tunnin esitelmällä ?

        Mielestäni tähän loppuun sopii loistavasti LRH:n opetuksen kiteytymä: "Valhe on luomisen alin muoto".
        Eli suomeksi, kun ihminen valehtelee hän luo uutta.

        Jos et ole scientologi, kyseenalaistat tuon väittämän, jos taas olet scientologi, niin......

        D :)

        "Valhe on luomisen alin muoto".
        Eli suomeksi, kun ihminen valehtelee hän luo uutta.

        VALHE ON LUOMISEN ALIN MUOTO. VALHE ON AINA MUUNNELTUA TOTUUTTA. TÄSSÄ LAINALAISUUDET:

        http://www.bonafidescientology.org/Append/01/page16.htm

        Axiom 36 A lie is a second postulate, statement or condition designed to mask a primary postulate which is permitted to remain.

        EXAMPLES:

        Neither truth nor a lie is a motion or alteration of a particle from one position to another.

        A lie is a statement that a particle having moved did not move, or a statement that a particle, not having moved, did move.

        The basic lie is that a consideration which was made was not made or that it was different.

        Axiom 37 When a primary consideration is altered but still exists, persistence is achieved for the altering consideration.

        All persistence depends on the basic truth, but the persistence is of the altering consideration, for the basic truth has neither persistence nor impersistence.

        Axiom 38 1. Stupidity is the unknownness of consideration.

        2. Mechanical definition: Stupidity is the unknownness of time, place, form and event.

        1. Truth is the exact consideration.

        2. Truth is the exact time, place, form and event.

        Thus we see that failure to discover truth brings about stupidity.

        Thus we see that the discovery of truth would bring about an as-isness by actual experiment.

        Thus we see that an ultimate truth would have no time, place, form or event.

        Thus, then, we perceive that we can achieve a persistence only when we mask a truth.

        Lying is an alteration of time, place, event or form.

        Lying becomes alter-isness, becomes stupidity.

        (The blackness of cases is an accumulation of the case’s own or another’s lies.)

        Anything which persists must avoid as-isness. Thus, anything, to persist, must contain a lie.


      • rggt

        scientologiaan liittyy ihmiskauppaa, ihmisten huijaamista rahallisesti esim. monet ovat joutuneet isoihin velkoihin jäsenmaksujen ja muun takia. sinulla ei ole minkäälaisia oikeuksia ilmaista mielipiteitäsi, scientologian takia on mennyt monia perheitä hajalle ,ihmisiä ahdisteltu . Siinä on totuus


      • Anonyymi
        myllytetty kirjoitti:

        Eteesi annetaan 200 testikysymystä jonka tulos osoittaa sinussa olevan vakavia korjausta vailla olevia luonnevirheitä.Kaupan teko jatkuu "oppia"tarjotaan taitavasti , uskot tarvitsevasi kaikkea tarjolla olevan.Rahaa palaa ja aikaisemmin tulleet suunnitteleva ulkomaaille oppia hakemaan.Sinut havaitaan kelpo takaajaksi."Myllytetylle" kävi näin, yksikään takaamistan scientologeista ei hoitanut asiaansa.Olen päässyt tästä"kirkosta"eroon joskin "lataamon"kautta.Rankkaa oppia ,ole varovainen kiinnostuksessasi....

        kuka tyhmä
        takaa toisen lainoja????????????????Kuka hyväkuntoinen jättää oman lainan maksamatta? Dillejä molemmat!


    • ACD

      Olen kuulunut tähän kyseiseen kirkkoon yli 20 vuotta. Suomessa on kaksi toimipistettä, jossa opiskelaan elämänparannuskursseja. Hyöty on sama kuin työkalupakki mekaanikolle. Jos ei ole työvälineitä elämää varten, niin kaikki on kohtalon huomassa, eikä itse pysty paljon vaikuttamaan asioihin. Clear-tilan voi saavuttaa kuka tahansa, joka aktiivisesti ponnistelee sitä kohti. Clear on henkilö, joka on toteuttanut Scientologian aksiomi 1:en omalla kohdallaan.

      Aksiomi 1: Elämä on pohjimmiltaan staattisuus

      MÄÄRITELMÄ: Elämän staattisuudella ei ole massaa, ei liikettä, ei aallonpituutta eikä sijaintia tilassa tai ajassa. Sillä on kyky postuloida ja havaita.
      DEFINITION: A life static has no mass, no motion, no wavelength, no location in space or in time. It has the ability to postulate and to perceive.

      Vapaasti käännetty tästä linkistä:
      http://www.bonafidescientology.org/Append/01/page10.htm

      Jo kirjassaan Dianetiikka, L. Ron Hubbard havaitsi, että ihminen on pohjimmiltaan hyvä. Kun henkilö etenee Cleariksi, hänen perushyvyytensä lisääntyy ja lisääntyy. Tätä ei ehkä muutamat kristityt hyväksy, koska kristityt papit ilmoittivat joskus, että ihminen on pohjimmiltaan paha - ottaen tämän mallin katomalla omaan mieleensä.

      "Elämä on pohjimmiltaan staattisuus" tarkoittaa myös, että sillä ei ole mitään määrättyä ikää - se on aina ollut olemassa. Ateisti on hypännyt -tai hänet on joskus väkivaltoisesti sysätty - pois tästä ensimmäisestä aksiomista. Ateistille on vain tämä yksi kehon elämä. Hän ei voi käsittää itseään ikuiseksi vastuulliseksi olennoksi. Jos voit tajuta mahdollisuuden, että olet elänyt aikaisemmin, olet lähempänä aksiomi 1:stä kuin henkilö, joka ajattelee olevansa vain keho. Nuo omasta elämästään "poistuneet" ovat kaikkein vaarallisimmat tyypit tällä planeetalla; siinä on "tieteilijä", joka suunnittelee ilkeitä aseita, kuten vetypommi, siinä on psykiatri, joka hoidoillaan pyrkii tukahduttamaan potilaansa ja joka haluaa "hoitaa" lapsia amfetamiinin kaltaisilla lääkkeillä, siinä on henkilö joka kalkuloidusti tekee jotain tuhoavaa. Yhteiskunnassa valta tulisi keskittää niille, joilla on vähän laajempi katsontakanta kuin yksi elämä ja aivot.

      Omasta elämästään poistuneita ei voida auttaa, koska he eivät kykene ottamaan vastaan apua ja koska heillä ei ole näkökulmaa, mistä tulla paremmaksi (As-issata) kts. Scientology axiom 11 ja myös axiom 19 ja 20.

      Tämän vuoksi kommunikaatio on tosi tärkeä juttu Scientologiassa ja ilman täydellistä kommunikaatiota auditointi (Scientologian harjoittaminen) ei onnistu.

      Ei muuta kuin hanki kirja "Itseanalyysi", lue ja tee kirjassa olevat harjoitukset. Alat etenemään kohti Clearia. Mainitsin tästä asiasta "Pieni ripaus..." alla.

      Terv. ACD

      • Dekkari.

        ....kiitos, ACD, harrastat sentään kommunikaatiota mahdollisesti tulevan uuden "jäsenen" kanssa.

        Älä kikkaile uusilla hienoilla sanoilla, ei ne vielä niitä ymmärrä.

        D :)


      • kiinnostunut ihminen

        uskon että oon eläny aikaisemminkin...muttä sit tos jutussa mainitsit psykiatreista ja lääkkeistä...nii eikö sit mitään sairautta saa hoitaa lääkkeillä? eikö se oo vähän outoo...tai oikeestaan vaarallista...??
        on tossa jotain mikä vaikuttaa mahdolliselta, mutta myös paljo sellasta mitä en ehkä ite hyväksy...


      • ACD
        kiinnostunut ihminen kirjoitti:

        uskon että oon eläny aikaisemminkin...muttä sit tos jutussa mainitsit psykiatreista ja lääkkeistä...nii eikö sit mitään sairautta saa hoitaa lääkkeillä? eikö se oo vähän outoo...tai oikeestaan vaarallista...??
        on tossa jotain mikä vaikuttaa mahdolliselta, mutta myös paljo sellasta mitä en ehkä ite hyväksy...

        ...oman totuutensa mukaan. Kun henkilö etenee kohti Clear-tilaa, hän joutuu kävelemään viidakon lävitse machette kädessä. Mitä sieltä sitten löytyykään, upea, kaunis ja tyyni meri. Psykiatria ja mieleen vaikuttavat lääkkeet tekevät viidakon läpi kulusta vaikeamman. Scientologia ei ole perinteistä lääketiedettä vastaan, mutta vastustaa kehon saastuttamista myrkyillä. Monet lääkärit ovat vain myyneet itsensä lääketeollisuudelle ja he näkevät asioita kemikaalien kautta. Clearit eivät paljoakaan sairasta, koska heillä ei ole mitään syytä sairastaa. No, tee näistä asioista omat päätelmäsi.

        Terv. ACD


      • Dekkari.
        ACD kirjoitti:

        ...oman totuutensa mukaan. Kun henkilö etenee kohti Clear-tilaa, hän joutuu kävelemään viidakon lävitse machette kädessä. Mitä sieltä sitten löytyykään, upea, kaunis ja tyyni meri. Psykiatria ja mieleen vaikuttavat lääkkeet tekevät viidakon läpi kulusta vaikeamman. Scientologia ei ole perinteistä lääketiedettä vastaan, mutta vastustaa kehon saastuttamista myrkyillä. Monet lääkärit ovat vain myyneet itsensä lääketeollisuudelle ja he näkevät asioita kemikaalien kautta. Clearit eivät paljoakaan sairasta, koska heillä ei ole mitään syytä sairastaa. No, tee näistä asioista omat päätelmäsi.

        Terv. ACD

        ...."lääketieteen keppihevonen" vitamiinikiihkoilusi kanssa ?

        "Psykiatria ja mieleen vaikuttavat lääkkeet tekevät viidakon läpi kulusta vaikeamman. Scientologia ei ole perinteistä lääketiedettä vastaan, mutta vastustaa kehon saastuttamista myrkyillä. Monet lääkärit ovat vain myyneet itsensä lääketeollisuudelle ja he näkevät asioita kemikaalien kautta. Clearit eivät paljoakaan sairasta, koska heillä ei ole mitään syytä sairastaa. No, tee näistä asioista omat päätelmäsi. "

        Jotenkin ontuu tuo selityksesi, kun huomioi tuon suuren vitamiinikiihkoilusi.

        Tiedätkö muuten edes, mikä työkalu machette alunperin oli ?

        D :)


      • ViimeinenVipunen
        kiinnostunut ihminen kirjoitti:

        uskon että oon eläny aikaisemminkin...muttä sit tos jutussa mainitsit psykiatreista ja lääkkeistä...nii eikö sit mitään sairautta saa hoitaa lääkkeillä? eikö se oo vähän outoo...tai oikeestaan vaarallista...??
        on tossa jotain mikä vaikuttaa mahdolliselta, mutta myös paljo sellasta mitä en ehkä ite hyväksy...

        Ihmisellä on vain yksi elämä, ei enempää eikä vähempää. Syy, miksi jotkut ihmisistä kokevat olevansa jälleensyntyneitä, johtuu siitä että kolme ihmisessä elävää sieluolentoa siirtyy uusiin kehoihin ja siirtää osan vanhan ruumiin muistoista mukanaan.
        Mutta ihminen itse ei synny uuteen kehoon. Se aiheuttaisi vakavia mielenterveysongelmia isäntäruumiille, ja olisi sitä paitsi vastoin Voiman ja fysiikan lakeja. Aika ei ole kehä, jolla ei ole loppua. Aika on aaltoliikettä kuten valo ja äänikin, ja sillä on alku ja loppu. Tämän takia mikään materiaalista koostuva olio ei voi syntyä uudelleen...sehän uhkaisi ajaa universumin alkuaikojen kaaokseen.


      • Anonyymi
        ACD kirjoitti:

        ...oman totuutensa mukaan. Kun henkilö etenee kohti Clear-tilaa, hän joutuu kävelemään viidakon lävitse machette kädessä. Mitä sieltä sitten löytyykään, upea, kaunis ja tyyni meri. Psykiatria ja mieleen vaikuttavat lääkkeet tekevät viidakon läpi kulusta vaikeamman. Scientologia ei ole perinteistä lääketiedettä vastaan, mutta vastustaa kehon saastuttamista myrkyillä. Monet lääkärit ovat vain myyneet itsensä lääketeollisuudelle ja he näkevät asioita kemikaalien kautta. Clearit eivät paljoakaan sairasta, koska heillä ei ole mitään syytä sairastaa. No, tee näistä asioista omat päätelmäsi.

        Terv. ACD

        Mut jotkin lääkkeet ovat tarpeen: ilman insuliinia A-luokan diabeetikko kuolisi, tietyt sydänlääkkeet yms. Kun on olemassa myös ruumiillisia sairauksia samoin kuin on aivovaurioita ja puuttuvia jalkoja. Ja on niin kovia kipuja joita ei voi kestää, Esim. auto-onnettomuuden jälkeen!


      • Anonyymi

        no miten noi edistyneet jättää lainojaan maksamatta?Ja huijaa jonkun takaajaksi?


      • Anonyymi
        ACD kirjoitti:

        ...oman totuutensa mukaan. Kun henkilö etenee kohti Clear-tilaa, hän joutuu kävelemään viidakon lävitse machette kädessä. Mitä sieltä sitten löytyykään, upea, kaunis ja tyyni meri. Psykiatria ja mieleen vaikuttavat lääkkeet tekevät viidakon läpi kulusta vaikeamman. Scientologia ei ole perinteistä lääketiedettä vastaan, mutta vastustaa kehon saastuttamista myrkyillä. Monet lääkärit ovat vain myyneet itsensä lääketeollisuudelle ja he näkevät asioita kemikaalien kautta. Clearit eivät paljoakaan sairasta, koska heillä ei ole mitään syytä sairastaa. No, tee näistä asioista omat päätelmäsi.

        Terv. ACD

        kyllä on perinnöllisiä tauteja ja onnettomuuksia! Kaadut mopolla ja jalka murtuu! etkö ota särkylääkettä?


      • Anonyymi

        BS. En voi muuta


    • tina

      Olen ollut vajaan 10 vuotta scientologina. Sitä ennen tutkin kaikki vaihtoehdot astrologiasta lähtien.Luin myös psykologisia kirjoja,niissä kyllä puhuttiin vähän outoja ja oli kuvia erinlaisista ihmisistä kun ne sairastaa jotakin mielen sairautta. Sitten sain käsiini Dianetiikkakirjan ja se oli läpimurto minun elämässäni. Sain kaikki ne vastaukset joita olin koko elämäni ajan hakenut. Olen saanut auditointia ja mielestäni olen saavuttanut clear tilan.
      Dekkari on täällä kirjoitellut niitä tuttuja tarinoita, mutta sinä itse päättelet mikä on totta ja mikä. Olet järkevä ja päätät itse elämästäsi niinkuin minäkin.
      Minua ei voi kukaan pakottaa mihinkään, teen elämäni sellaiseksi kuin haluan. Tällä hetkellä olen maailman onnellisin ihminen. Jatka samaa rataa elämäsi polulla ja olisi kyllä kivaa jos lukisit vaikka Dianetiikka kirjan. Sen voi myös lainata kirjastosta jos ei halua ostaa.

      • Dekkari.

        ...tällä kertaa "nuoleskelutarktiikalla"?

        "Luin myös psykologisia kirjoja,niissä kyllä puhuttiin vähän outoja ja oli kuvia erinlaisista ihmisistä kun ne sairastaa jotakin mielen sairautta. "

        On se hyvä, että ET lukenut Aku Ankkaa,Mustanaamiota,TM:ää tikka Jallua.

        Siinä olisi voinut "Uuden Tason" gurulla mennä nuppi sekaisin.

        Kaikestä kirjoituksestasi näkee, mitä taoahtuu, kun nuppi aiveopestään huuhaalla.

        Väitän, että viisi vuotta vielä tuota ihanuutta ja heräät siihen kylmään tosiasiaan, että sinua on huijattu.

        Edelleenkään Venuksessa ei ole rautateitä, edelleenkään et liitele seinien läpi,edelleenkään scientologia ei toimi.

        D :)


    • kiinnostunut ihminen

      siis siitä et ketään ei voi pakottaa...
      luulempa, että ainaki lainaan ja luen kyseisen kirjan, pitää sit kattoo miltä tuntuu ja ehkä löydän myös "sen jonkin"....mitä etsin...tuntuu vaan, että jotain puuttuu...

      • Dekkari.

        ..."kiinnostuneelle ihmiselle":

        Jos aihe alkaa syvällisemmin kiinnostaa kirjan jälkeen ja on kamala hinku persoonallisuustesteihin, niin myy omaisuutesi, lahjoita rahat valmiiksi scientologiakirkolle, sekä luovuta luottokorttisi samaan laitokseen, sekä muista allekirjoittaa luottokorttilaskusi jo etukäteen, niin voit kätevästi sitten valkaista maailmankuvasi Tomaatti-Ronin oppien mukaan.

        Pian sinäkin liitelet universumissa, näet pahoja psykiatreja ja heidän salaliittojansa jokapuolella,kerrot Venuksen rautateistä ja hurraat Tomaatti-Ronille, etkä kyseenalaista mitään, mikä liittyy scientologiaan.

        D :)


      • kiinnostunut ihminen
        Dekkari. kirjoitti:

        ..."kiinnostuneelle ihmiselle":

        Jos aihe alkaa syvällisemmin kiinnostaa kirjan jälkeen ja on kamala hinku persoonallisuustesteihin, niin myy omaisuutesi, lahjoita rahat valmiiksi scientologiakirkolle, sekä luovuta luottokorttisi samaan laitokseen, sekä muista allekirjoittaa luottokorttilaskusi jo etukäteen, niin voit kätevästi sitten valkaista maailmankuvasi Tomaatti-Ronin oppien mukaan.

        Pian sinäkin liitelet universumissa, näet pahoja psykiatreja ja heidän salaliittojansa jokapuolella,kerrot Venuksen rautateistä ja hurraat Tomaatti-Ronille, etkä kyseenalaista mitään, mikä liittyy scientologiaan.

        D :)

        miks sulla on noin negatiivinen kuva scientologiasta? ootko ite koskaan muutaku lukenu asiasta...onko sulla omakohtasia kokemuksia, että esim: sun rahat suunnilleen huijataan sulta?
        ei se tarkota jos kyselee asioista, että siihen luottais tai liittyis heti, kyllä kaikki varmasti on omalla kohdallaan harkinnut asiaa...
        kiitti kuitenki ilmasesta neuvosta...mä en kuitenkaan ole niin hyväuskonen.


      • Dekkari.
        kiinnostunut ihminen kirjoitti:

        miks sulla on noin negatiivinen kuva scientologiasta? ootko ite koskaan muutaku lukenu asiasta...onko sulla omakohtasia kokemuksia, että esim: sun rahat suunnilleen huijataan sulta?
        ei se tarkota jos kyselee asioista, että siihen luottais tai liittyis heti, kyllä kaikki varmasti on omalla kohdallaan harkinnut asiaa...
        kiitti kuitenki ilmasesta neuvosta...mä en kuitenkaan ole niin hyväuskonen.

        .....
        "miks sulla on noin negatiivinen kuva scientologiasta?"

        Koska tiedän niiden touhuista tavallista scientojäsentä enemmän.

        Tiedän, että scientologia ei ole sitä mitä jäsenet yrittävät kiiltokuvallaan kertoa.

        Tiedän, mitä tapahtuu scientologian kilven takana.

        Ei sinun tarvitsekkaan ymmärtää, riittää kun uskot viisampaa....

        Tuosta hyväuskoisuuden vahvuudesta en nyt olisi samaa mieltä, sillä niin paljon on keinoja murtaa se.

        Mutta olet täysi-ikäinen (oletan?) ja saat tehdä elämällesi mitä huvittaa, mutta joskus kannattaa uskoa viestintuojaakin.....

        D :)


      • hoijaa vaan
        Dekkari. kirjoitti:

        ..."kiinnostuneelle ihmiselle":

        Jos aihe alkaa syvällisemmin kiinnostaa kirjan jälkeen ja on kamala hinku persoonallisuustesteihin, niin myy omaisuutesi, lahjoita rahat valmiiksi scientologiakirkolle, sekä luovuta luottokorttisi samaan laitokseen, sekä muista allekirjoittaa luottokorttilaskusi jo etukäteen, niin voit kätevästi sitten valkaista maailmankuvasi Tomaatti-Ronin oppien mukaan.

        Pian sinäkin liitelet universumissa, näet pahoja psykiatreja ja heidän salaliittojansa jokapuolella,kerrot Venuksen rautateistä ja hurraat Tomaatti-Ronille, etkä kyseenalaista mitään, mikä liittyy scientologiaan.

        D :)

        Sinähän se Dekkari tässä salaliittoja näet...


      • ..kaikki muutkin näkee
        hoijaa vaan kirjoitti:

        Sinähän se Dekkari tässä salaliittoja näet...

        ton paskanpuhumisen läpi "kiinnostunut" & co.


      • onki
        kiinnostunut ihminen kirjoitti:

        miks sulla on noin negatiivinen kuva scientologiasta? ootko ite koskaan muutaku lukenu asiasta...onko sulla omakohtasia kokemuksia, että esim: sun rahat suunnilleen huijataan sulta?
        ei se tarkota jos kyselee asioista, että siihen luottais tai liittyis heti, kyllä kaikki varmasti on omalla kohdallaan harkinnut asiaa...
        kiitti kuitenki ilmasesta neuvosta...mä en kuitenkaan ole niin hyväuskonen.

        Satun tietämään että jos hurahdat tarpeeksi tähän lahkoon niin menetät kaiken!
        Velkaa jää muille paljon maksettavaksi ja itse voi pötkiä jonnekkin Mexicoon karkuun meiden pipopäiden kanssa.

        Tää on todella paska lahko. Kannaattaa kaikkien kiertää erityisen kaukaa ja pysyä erossa tästä paskasta!

        Tai mikäli olet itsetuhoinen ja haluat tuhota läheisesi elämän niin liity ja nauti!

        ps. en ole nähnyt faijaa 16.vuoteen siellä se lymyilee jossain etelä-ameriikassa ja me maksetaan veiläkin siltä jääneitä lainoja ja niiden korkoja!!!!


    • jeesjees

      homma on aivan päivänsevä: kolme skientologia(acd, tina, kiinnostunu) on tullu tänne pitämään vuoropuhelua ja sillä tavalla yrittävät höynäyttää hyväuskosia. "kiinnostunu" esittää aluksi tietämätöntä ja epäilevää mutta kuiteski vähän kiinnostunutta ja sitten nää kaks muuta tulee mukaan peliin ja selittää sille asian laidan ja loppujen lopuks "kiinnostunu" "tajuaa" kuinka hieno liike tää skientologia on. ja sillä tavalla ehkä joku muukin kiinnostuu. on ne viekkaita perkeleitä.

      • Dekkari.

        ..tuossa "älykkäässä" taktiikassa on vain se, että sen tunnistaa jo kaukaa ja se on noilla scientologeilla ainoana viritelmänä.

        Tuollainen viritelmä pistää esiin kuin musta mies KKK:n kokouksessa.

        D :)


      • sherry
        Dekkari. kirjoitti:

        ..tuossa "älykkäässä" taktiikassa on vain se, että sen tunnistaa jo kaukaa ja se on noilla scientologeilla ainoana viritelmänä.

        Tuollainen viritelmä pistää esiin kuin musta mies KKK:n kokouksessa.

        D :)

        Lievän vainoharhasen olonen sie oot. OLiski kaik noi hienoo ja laskelmoivaa. Skientologia on ideologina jees koska oon niin onnellinen varsinkin kun seuraa muita ihmisii ja näkee kaiken negatiivisuuden - hassua sekin - kun itse näkee kaiken niin kauniina ja toivoo onnellisuutta ja iloa ihmisille ja koko maailmalle - se tarttuu kokeilkaa nyt on kesä.


      • Dekkari.
        sherry kirjoitti:

        Lievän vainoharhasen olonen sie oot. OLiski kaik noi hienoo ja laskelmoivaa. Skientologia on ideologina jees koska oon niin onnellinen varsinkin kun seuraa muita ihmisii ja näkee kaiken negatiivisuuden - hassua sekin - kun itse näkee kaiken niin kauniina ja toivoo onnellisuutta ja iloa ihmisille ja koko maailmalle - se tarttuu kokeilkaa nyt on kesä.

        ...kilpeen ,kun huomasin taktiikkanne (jälleen kerran)?

        Samanlaiseen eroforiseen olotilaan pääset paljon halvemmalla rakastumalla.

        Eikä ole etiikkaupseeri vieressä kyttäämässä.

        Hienoa, että huomasit kesän saapuneen heinäkuun viimeisenä päivänä, muuthan ovat viettäneet tuota kesää melkein pari kuukautta.

        Jokos sherry on kevätmustikat kerätty?

        D:)


      • epäilyttävää
        sherry kirjoitti:

        Lievän vainoharhasen olonen sie oot. OLiski kaik noi hienoo ja laskelmoivaa. Skientologia on ideologina jees koska oon niin onnellinen varsinkin kun seuraa muita ihmisii ja näkee kaiken negatiivisuuden - hassua sekin - kun itse näkee kaiken niin kauniina ja toivoo onnellisuutta ja iloa ihmisille ja koko maailmalle - se tarttuu kokeilkaa nyt on kesä.

        "Skientologia on ideologina jees koska oon niin onnellinen varsinkin kun seuraa muita ihmisii ja näkee kaiken negatiivisuuden" eli skientologia onkin muiden kurjuudesta nauttimista?


      • Dekkari.
        epäilyttävää kirjoitti:

        "Skientologia on ideologina jees koska oon niin onnellinen varsinkin kun seuraa muita ihmisii ja näkee kaiken negatiivisuuden" eli skientologia onkin muiden kurjuudesta nauttimista?

        ..."toisten kurjuuden maksimoimista".

        D :)


      • onnellinen....
        sherry kirjoitti:

        Lievän vainoharhasen olonen sie oot. OLiski kaik noi hienoo ja laskelmoivaa. Skientologia on ideologina jees koska oon niin onnellinen varsinkin kun seuraa muita ihmisii ja näkee kaiken negatiivisuuden - hassua sekin - kun itse näkee kaiken niin kauniina ja toivoo onnellisuutta ja iloa ihmisille ja koko maailmalle - se tarttuu kokeilkaa nyt on kesä.

        voi olla ilman kallista huuhaa skeidaa!! Sitähän se oikeesti on. Onko noiden skientologien vaikea ymmärtää, että ei muut ihmiset ole mitenkään surkeita ja onnettomia, vaikka eivät pulitakaan "kirkolle" puolta omaisuutta ja Jenkeissä kun kaikki on "suurempaa" tapa jäeniä, jotka haluavat erota?? Nehän vasta on "hyviä ihmisiä" ne. Mua puhtaasti säälittää kaikki skientologit. se on surullista, että jotkut hukkaa elämänsä moiseen paskaan.


      • tina
        onnellinen.... kirjoitti:

        voi olla ilman kallista huuhaa skeidaa!! Sitähän se oikeesti on. Onko noiden skientologien vaikea ymmärtää, että ei muut ihmiset ole mitenkään surkeita ja onnettomia, vaikka eivät pulitakaan "kirkolle" puolta omaisuutta ja Jenkeissä kun kaikki on "suurempaa" tapa jäeniä, jotka haluavat erota?? Nehän vasta on "hyviä ihmisiä" ne. Mua puhtaasti säälittää kaikki skientologit. se on surullista, että jotkut hukkaa elämänsä moiseen paskaan.

        on jäänyt vapaa ajattelu sinultakin. En nää scientologiassa mitään ahdasmielisyyttä. On mukavaa kun tietää kaikenlaista. Itse elän hyvin kivaa elämää eikä siinä tarvita kenenkään painostusta eikä aivopesua. Suurin osa ihmisistä elää ihan tasapainoista elämää,mutta..mutta miksi masentuneisuus ja muu pahaolo on lisääntynyt??? tuskin syyllinen on scientologi.
        Minun elämäni scientologina ei ole mennyt hukkaan eikä ole rahatkaan. Hyvin tulen toimeen.


      • Dekkari.
        tina kirjoitti:

        on jäänyt vapaa ajattelu sinultakin. En nää scientologiassa mitään ahdasmielisyyttä. On mukavaa kun tietää kaikenlaista. Itse elän hyvin kivaa elämää eikä siinä tarvita kenenkään painostusta eikä aivopesua. Suurin osa ihmisistä elää ihan tasapainoista elämää,mutta..mutta miksi masentuneisuus ja muu pahaolo on lisääntynyt??? tuskin syyllinen on scientologi.
        Minun elämäni scientologina ei ole mennyt hukkaan eikä ole rahatkaan. Hyvin tulen toimeen.

        ..etiikkaupseerisi sanelun mukaan ?

        D :)


      • Tina
        Dekkari. kirjoitti:

        ..etiikkaupseerisi sanelun mukaan ?

        D :)

        itse kirjoitin ja oman mielipiteeni. Ja sanon vielä toisenkin mielipiteeni. Sinä olet täynnä ilkeyttä!!!


      • Dekkari.
        Tina kirjoitti:

        itse kirjoitin ja oman mielipiteeni. Ja sanon vielä toisenkin mielipiteeni. Sinä olet täynnä ilkeyttä!!!

        ..katkera siitä, että EN kehu taikka ylistä teitä scientologeja.

        Mitäs tössitte juttujanne....

        Totuus sattuu aina!!!!

        Parempi yksi fakta kuin pussillinen scientologia-mutuja......

        D :)


      • Tina
        Dekkari. kirjoitti:

        ..katkera siitä, että EN kehu taikka ylistä teitä scientologeja.

        Mitäs tössitte juttujanne....

        Totuus sattuu aina!!!!

        Parempi yksi fakta kuin pussillinen scientologia-mutuja......

        D :)

        tössitty... minä en ole tössinyt mitään eikä moni muukaan. Älä yleistä asiaa.
        Ei sinun tartte kehua jos et halua mutta miksi roikut kokoajan täällä. Jääkö sinulla lapsille yhtään aikaa???
        Sinähän olet jumittunut paikallesi!


      • siitä, miten
        Tina kirjoitti:

        tössitty... minä en ole tössinyt mitään eikä moni muukaan. Älä yleistä asiaa.
        Ei sinun tartte kehua jos et halua mutta miksi roikut kokoajan täällä. Jääkö sinulla lapsille yhtään aikaa???
        Sinähän olet jumittunut paikallesi!

        keskustelu ohjataan pois aiheesta. Tyypillistä. Tuon te kyllä osaatte.

        Olisihan se niiiiiin kivaa, kun palstalla olisi vain pelkkää scientologian ylistämistä. Kaikenlainen kritiikki olisi kielletty, Hubbardia ja kouhotuksiaan ylistettäisiin kuin... Miten tulikin mieleen Neuvostoliitto? Eri naamat, pikkasen poikkeava ideologia, mutta tavoite sama. Soraäänet vaiennettava. Kritiikkiä EI sallita.

        Onneksi Hubbard oli niin pihalla, että kehitteli huuhaaseensa mukaan nämä ET-jutut. Muutenhan tuon höpöhöpön voisi pian ottaa vakavasti muutkin, kuin... Ööö... Noh, jätetään sanomatta.

        Xenu? Tinalle tuttu?


      • Dekkari.
        Tina kirjoitti:

        tössitty... minä en ole tössinyt mitään eikä moni muukaan. Älä yleistä asiaa.
        Ei sinun tartte kehua jos et halua mutta miksi roikut kokoajan täällä. Jääkö sinulla lapsille yhtään aikaa???
        Sinähän olet jumittunut paikallesi!

        ...vielä vähäsen..

        " tössitty... minä en ole tössinyt mitään eikä moni muukaan.".

        Buahahhahahhhhaaaa, kumpa tietäisit. Mutta kun et tiedä, niin näet kaiken scientologiassa niin ihanana....

        Tottakai jää aikaa lapsille, kun ei tarvitse juosta kaikenlaisissa scientologia-pippaloissa huuhaata kuulemassa.

        Jollainhan pitää olla "munaa" potkia teitä huuhaan levittäjiä.

        Jäis sullakin aikaa, mutta kun tuo scientologia ja etiikkaupseerit vie kaiken prime-timen.

        Vai jumittunut, miksiköhän korvissani kaikuu tuo ruosteinen narina: "scientologia toimii,toimii,toimii......"

        Muita tyhmiä kommentteja sulla ?

        D :)


      • Tina
        Dekkari. kirjoitti:

        ...vielä vähäsen..

        " tössitty... minä en ole tössinyt mitään eikä moni muukaan.".

        Buahahhahahhhhaaaa, kumpa tietäisit. Mutta kun et tiedä, niin näet kaiken scientologiassa niin ihanana....

        Tottakai jää aikaa lapsille, kun ei tarvitse juosta kaikenlaisissa scientologia-pippaloissa huuhaata kuulemassa.

        Jollainhan pitää olla "munaa" potkia teitä huuhaan levittäjiä.

        Jäis sullakin aikaa, mutta kun tuo scientologia ja etiikkaupseerit vie kaiken prime-timen.

        Vai jumittunut, miksiköhän korvissani kaikuu tuo ruosteinen narina: "scientologia toimii,toimii,toimii......"

        Muita tyhmiä kommentteja sulla ?

        D :)

        tiedän myös kaikenlaista. Minä käyn vaikka missä hippaloissa ja kaikki ei ole scientologiaa. Onko sinun todella vaikea tajuta se asia kuinka scientologi voi elää hyvin vapautunutta elämää. Ei kaikki pyöri yhden napin ympärillä Dekkari hyvä.
        Ei minua kukaan etiikkaupseeri häiritse, mistä ihmeestä sinä nämä ajatukset oikein saat.
        Sinä itse pyörit tällä palstalla kokoajan ja olet pyörinyt jo kauan etkä puusta pitkälle ole päässyt.
        Omia ovat mielipiteesi,mutta kirjoituksistasi paistaa kaikenlainen katkeruus scientologiaa kohtaan.
        Kyllähän scientologian työkaluilla saa toimivuutta ja se todella toimii olet oikeassa.


      • Dekkari.
        Tina kirjoitti:

        tiedän myös kaikenlaista. Minä käyn vaikka missä hippaloissa ja kaikki ei ole scientologiaa. Onko sinun todella vaikea tajuta se asia kuinka scientologi voi elää hyvin vapautunutta elämää. Ei kaikki pyöri yhden napin ympärillä Dekkari hyvä.
        Ei minua kukaan etiikkaupseeri häiritse, mistä ihmeestä sinä nämä ajatukset oikein saat.
        Sinä itse pyörit tällä palstalla kokoajan ja olet pyörinyt jo kauan etkä puusta pitkälle ole päässyt.
        Omia ovat mielipiteesi,mutta kirjoituksistasi paistaa kaikenlainen katkeruus scientologiaa kohtaan.
        Kyllähän scientologian työkaluilla saa toimivuutta ja se todella toimii olet oikeassa.

        "Onko sinun todella vaikea tajuta se asia kuinka scientologi voi elää hyvin vapautunutta elämää. Ei kaikki pyöri yhden napin ympärillä Dekkari hyvä."

        Vast.
        Ristiintakajat ja muut huijatut ovat varmasti kanssasi samaa mieltä kanssasi asiasta, kuten Lisa McPhersonin sukulaiset kuultuaan scientologian "parantavasta voimasta".

        Scientologia ON KUSETUSTA vaikka kuinka vääntäisit asiaa.Mustasta ei tule valkoista selittämällä.

        "Ei minua kukaan etiikkaupseeri häiritse, mistä ihmeestä sinä nämä ajatukset oikein saat. "

        Vast.

        "Valhe on luomisen alin muoto". Tiedät mitä asialla tarkoitan.

        "Sinä itse pyörit tällä palstalla kokoajan ja olet pyörinyt jo kauan etkä puusta pitkälle ole päässyt."

        Vast.
        Mahdollisesti, mutta näen roolini huuhaasta tiedottajana ja se on huomattavasti eri asia kuin olla huuhaan-tuottaja.

        Puusta olen taatusti päässyt paljonkin pidemmälle kuin sinä scientologina. Ei ole noita henkisiä kahleita hallitsemassa.......

        "Omia ovat mielipiteesi,mutta kirjoituksistasi paistaa kaikenlainen katkeruus scientologiaa kohtaan."

        Vast.

        Mielipiteen perustuvat faktaan lahkostanne, eli tietoihin, mitä teidän omat jäsenennne ja ex-jäsenennne levittävät.

        katkeruutta ? Hmmm, eiköhän se katkeruus kyde siellä päässä, kun ei hurrata Tomaatti-Ronille ja hänen ihmeellisille seikkailuille ja löydöille.

        "Kyllähän scientologian työkaluilla saa toimivuutta ja se todella toimii olet oikeassa."

        Heitä edes yksi puolueettomasti todistettu juttu tuosta toimivuudesta tälle palstalle.

        Sinä scientologina uskot scientologian toimivuuteen, sillä muuten saisit korvillesi omiltasi uskosi heikkouden takia.

        Me muut tiedämme, että se ei toimi.Sinä vain et ymmärrä sitä vielä.

        Jos tuo ideologia toimisi, niin mitä ihmettä silloin suuret johtajasi tekisivät oikeudessa selittämässä taloussotkujaan ja miksi he yrittävät velkasaneeraukseen ? Miksi Marko laulaa kalteritangoa, kun scientologia kerran toimii ?
        Miksi Lisa McPherson, Hannu Hyttinen kuoli, vaikka scientologia toimii ? Miksi jeremy tappoi äitinsä, vaikka hänen äitinsä oli OT8 ja immuuni moiselle, eikö scientologia toimi sittenkään ?Miksi kirjailijan kaima luikki amerikkaan velkojaan karkuun, vaikka hänhän scientologina hallitsi mielestään yrityksen johtamisen 100 % ?

        Ehkä asia ei olekkaan niin kuin sinun on annettu ymmärtää....

        D :)


      • kiinnostaa...
        Dekkari. kirjoitti:

        "Onko sinun todella vaikea tajuta se asia kuinka scientologi voi elää hyvin vapautunutta elämää. Ei kaikki pyöri yhden napin ympärillä Dekkari hyvä."

        Vast.
        Ristiintakajat ja muut huijatut ovat varmasti kanssasi samaa mieltä kanssasi asiasta, kuten Lisa McPhersonin sukulaiset kuultuaan scientologian "parantavasta voimasta".

        Scientologia ON KUSETUSTA vaikka kuinka vääntäisit asiaa.Mustasta ei tule valkoista selittämällä.

        "Ei minua kukaan etiikkaupseeri häiritse, mistä ihmeestä sinä nämä ajatukset oikein saat. "

        Vast.

        "Valhe on luomisen alin muoto". Tiedät mitä asialla tarkoitan.

        "Sinä itse pyörit tällä palstalla kokoajan ja olet pyörinyt jo kauan etkä puusta pitkälle ole päässyt."

        Vast.
        Mahdollisesti, mutta näen roolini huuhaasta tiedottajana ja se on huomattavasti eri asia kuin olla huuhaan-tuottaja.

        Puusta olen taatusti päässyt paljonkin pidemmälle kuin sinä scientologina. Ei ole noita henkisiä kahleita hallitsemassa.......

        "Omia ovat mielipiteesi,mutta kirjoituksistasi paistaa kaikenlainen katkeruus scientologiaa kohtaan."

        Vast.

        Mielipiteen perustuvat faktaan lahkostanne, eli tietoihin, mitä teidän omat jäsenennne ja ex-jäsenennne levittävät.

        katkeruutta ? Hmmm, eiköhän se katkeruus kyde siellä päässä, kun ei hurrata Tomaatti-Ronille ja hänen ihmeellisille seikkailuille ja löydöille.

        "Kyllähän scientologian työkaluilla saa toimivuutta ja se todella toimii olet oikeassa."

        Heitä edes yksi puolueettomasti todistettu juttu tuosta toimivuudesta tälle palstalle.

        Sinä scientologina uskot scientologian toimivuuteen, sillä muuten saisit korvillesi omiltasi uskosi heikkouden takia.

        Me muut tiedämme, että se ei toimi.Sinä vain et ymmärrä sitä vielä.

        Jos tuo ideologia toimisi, niin mitä ihmettä silloin suuret johtajasi tekisivät oikeudessa selittämässä taloussotkujaan ja miksi he yrittävät velkasaneeraukseen ? Miksi Marko laulaa kalteritangoa, kun scientologia kerran toimii ?
        Miksi Lisa McPherson, Hannu Hyttinen kuoli, vaikka scientologia toimii ? Miksi jeremy tappoi äitinsä, vaikka hänen äitinsä oli OT8 ja immuuni moiselle, eikö scientologia toimi sittenkään ?Miksi kirjailijan kaima luikki amerikkaan velkojaan karkuun, vaikka hänhän scientologina hallitsi mielestään yrityksen johtamisen 100 % ?

        Ehkä asia ei olekkaan niin kuin sinun on annettu ymmärtää....

        D :)

        Eikö sinua itseäsikin jo kyllästytä nuo samat vahat juttusi? Liimannutko olet itsesi noihin? Nyt eletään vuotta 2006, on kesä ja huomenna on kaunis ja lämmin päivä. Ihan itsesi takia, ota vapaapäivä ja mene katselemaan mitä NYT tapahtuu.


      • Dekkari.
        kiinnostaa... kirjoitti:

        Eikö sinua itseäsikin jo kyllästytä nuo samat vahat juttusi? Liimannutko olet itsesi noihin? Nyt eletään vuotta 2006, on kesä ja huomenna on kaunis ja lämmin päivä. Ihan itsesi takia, ota vapaapäivä ja mene katselemaan mitä NYT tapahtuu.

        ....." Historia on eilispäivän tekoja, jos ei ole sujut historian kanssa, nousevat ne kummittelemaan aina silloin kuin vähiten odottaa"...

        Eli suomeksi, jos ei hoida menneisyyttään kuntoon, voi tulla ikävä yllätys.

        Ja tästähän teidän scientologien kohdalla on kysymys.TE ETTE OLE SUJUT LAHKONNE MENNEISYYDEN kanssa.

        Entä sitten vaikka eletään kesää vuonna 2006.

        Kyllä joku muistaa teidän touhunne vielä sadankin vuoden kuluttua ja pitää huolen, että muutkin tietävät.....

        Sinua scientologina anteeksi "täysin ulkopuolisena, mutta asiasta niiin kiinnostuneena persoonana" taitaa enempi harmittaa se, että joku muistaa kaikesta selittelystä ja "valkaisuista" huolimatta.....

        Kuis sulla, onnistuuko vapaapäivän otto ilman, että etiikkaupseerisi soittelee perään ?

        Rohkenen epäillä....

        D :)


      • huuhaata koko touhu
        Tina kirjoitti:

        tiedän myös kaikenlaista. Minä käyn vaikka missä hippaloissa ja kaikki ei ole scientologiaa. Onko sinun todella vaikea tajuta se asia kuinka scientologi voi elää hyvin vapautunutta elämää. Ei kaikki pyöri yhden napin ympärillä Dekkari hyvä.
        Ei minua kukaan etiikkaupseeri häiritse, mistä ihmeestä sinä nämä ajatukset oikein saat.
        Sinä itse pyörit tällä palstalla kokoajan ja olet pyörinyt jo kauan etkä puusta pitkälle ole päässyt.
        Omia ovat mielipiteesi,mutta kirjoituksistasi paistaa kaikenlainen katkeruus scientologiaa kohtaan.
        Kyllähän scientologian työkaluilla saa toimivuutta ja se todella toimii olet oikeassa.

        Voisitko Tina vielä ystävällisesti vastata tähän aiemmin esitettyyn Xenu -kysymykseen. Oletteko todella noin sinisilmäisiä, että uskotte jonkun tieteiskirjailijan (huom. TIETEISKIRJAILIJAN) Xenu - alientarinoihin? Tällälailla asteittain tämä juttu meneekin, että aluksi kerrotaan miten voit parantaa omaa elämääsi jne jne. Ja sitten aletaan myöhemmin kertoa kaikenlaista huuhaata 75miljoonaa vuotta sitten eläneistä avaaruusolioista, jotka räjäyttelivät tulivuoria maapallolla? Haluaisin vain kuulla oman kantasi tähän asiaan, kiitos.


      • epäselvyyksiä
        sherry kirjoitti:

        Lievän vainoharhasen olonen sie oot. OLiski kaik noi hienoo ja laskelmoivaa. Skientologia on ideologina jees koska oon niin onnellinen varsinkin kun seuraa muita ihmisii ja näkee kaiken negatiivisuuden - hassua sekin - kun itse näkee kaiken niin kauniina ja toivoo onnellisuutta ja iloa ihmisille ja koko maailmalle - se tarttuu kokeilkaa nyt on kesä.

        jaahans... kiinnostais tämä skientologia mutta haluaisin ensin saada vastauksen muutamaan kysymykseen.

        1. Mitä maksaa "OT III tasolle" kehittyminen kurssimateriaaleineen?

        2. Voinko erota liikkeestä mikäli alkaa nakertamaan?

        3. Miksi ylempien "tasojen" materiaali on salaista?

        4. Miksei liikkeellä ole suomessa uskonnon asemaa?

        5. vihaavatko ihmiset liikettä (varsinkin jotkin ex jäsenet) niin palavasti aivan turhan takia?

        6. Mikä tai ketä on xenu?

        7. Oletteko te skientologit kaikki täysin mäystejä kusipäitä?


        Mainittujen epäkohtien täydellisesti selvittyä itselleni lupaan allekirjoittaa "miljardin vuoden sopimuksen"

        Terveisin: Köpi


      • JetWorld
        epäselvyyksiä kirjoitti:

        jaahans... kiinnostais tämä skientologia mutta haluaisin ensin saada vastauksen muutamaan kysymykseen.

        1. Mitä maksaa "OT III tasolle" kehittyminen kurssimateriaaleineen?

        2. Voinko erota liikkeestä mikäli alkaa nakertamaan?

        3. Miksi ylempien "tasojen" materiaali on salaista?

        4. Miksei liikkeellä ole suomessa uskonnon asemaa?

        5. vihaavatko ihmiset liikettä (varsinkin jotkin ex jäsenet) niin palavasti aivan turhan takia?

        6. Mikä tai ketä on xenu?

        7. Oletteko te skientologit kaikki täysin mäystejä kusipäitä?


        Mainittujen epäkohtien täydellisesti selvittyä itselleni lupaan allekirjoittaa "miljardin vuoden sopimuksen"

        Terveisin: Köpi

        7. Itse tykkään vain ärsyttää.


      • Anonyymi
        tina kirjoitti:

        on jäänyt vapaa ajattelu sinultakin. En nää scientologiassa mitään ahdasmielisyyttä. On mukavaa kun tietää kaikenlaista. Itse elän hyvin kivaa elämää eikä siinä tarvita kenenkään painostusta eikä aivopesua. Suurin osa ihmisistä elää ihan tasapainoista elämää,mutta..mutta miksi masentuneisuus ja muu pahaolo on lisääntynyt??? tuskin syyllinen on scientologi.
        Minun elämäni scientologina ei ole mennyt hukkaan eikä ole rahatkaan. Hyvin tulen toimeen.

        Siis se mikä Scientologiaan kuluu, tulis kyvyillään tienata takaisi!! Käykö näin todella? Tuleeko tyypistä mahtava thetan joka tosta vaan tienaa hyvin , maksaa vuokran. elättää perheen ja maksaa velkansa?


      • Anonyymi
        siitä, miten kirjoitti:

        keskustelu ohjataan pois aiheesta. Tyypillistä. Tuon te kyllä osaatte.

        Olisihan se niiiiiin kivaa, kun palstalla olisi vain pelkkää scientologian ylistämistä. Kaikenlainen kritiikki olisi kielletty, Hubbardia ja kouhotuksiaan ylistettäisiin kuin... Miten tulikin mieleen Neuvostoliitto? Eri naamat, pikkasen poikkeava ideologia, mutta tavoite sama. Soraäänet vaiennettava. Kritiikkiä EI sallita.

        Onneksi Hubbard oli niin pihalla, että kehitteli huuhaaseensa mukaan nämä ET-jutut. Muutenhan tuon höpöhöpön voisi pian ottaa vakavasti muutkin, kuin... Ööö... Noh, jätetään sanomatta.

        Xenu? Tinalle tuttu?

        Vaarallisia noi Zenu ja Et- jutut! Moni voi joutuu mielisairaalaan. Tuleeko todistetuksi. et Scientologia on parempi kuin psykiatria!! Ei tidellakaan!


    • tuhotkaa skientologia

      Skientologit ovat todellä kieroa ja ilkeää väkeä. Älkää missään tapauksessa littykö tähän rahastusmafia-kulttiin. Katsokaa vaikka pari Youtube-videota varoittavana esimerkkinä. Mutta varokaa propaganda-videoita.

      • ämM

        eihän tälle paskalle voi kuin nauraa. on niin amerikkalaista kuin voi vaan olla.

        tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.

        _/


      • Uu Ufo on mun jumala
        ämM kirjoitti:

        eihän tälle paskalle voi kuin nauraa. on niin amerikkalaista kuin voi vaan olla.

        tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.

        _/

        Siis jos tää Skientologia on niin hyvää ja totta ja niiden tuhansien eurojen arvoista joita kyseisen lahkon jäsenet syytävät lahkon pyörittäjien kirstuihin, niin miksei asiasta ole kunnollisia, suomenkielisiä, kyseisen lahkon ylläpitämiä nettisivuja?

        Toisesksi, miksi Skientologiaa julkisesti arvostelleita henkilöitä on kyseisen lahkon jäsenten toimesta yritetty peloitella, jopa tappaa? Eihän pieni kritiikki kristittyjäkään häiritse.

        Kolmanneksi, miten joku voi uskoa tosissaan todeksi soopan, jonka joku kirjailija on luonut tieteisromaania, täysin fiktiivistä, kirjoittaessaan? Sama mies kun on julkisesti myös aikoinaan sanonut, että jos haluaa rikastua, kannattaa perustaa oma uskonto ;)


      • ...
        Uu Ufo on mun jumala kirjoitti:

        Siis jos tää Skientologia on niin hyvää ja totta ja niiden tuhansien eurojen arvoista joita kyseisen lahkon jäsenet syytävät lahkon pyörittäjien kirstuihin, niin miksei asiasta ole kunnollisia, suomenkielisiä, kyseisen lahkon ylläpitämiä nettisivuja?

        Toisesksi, miksi Skientologiaa julkisesti arvostelleita henkilöitä on kyseisen lahkon jäsenten toimesta yritetty peloitella, jopa tappaa? Eihän pieni kritiikki kristittyjäkään häiritse.

        Kolmanneksi, miten joku voi uskoa tosissaan todeksi soopan, jonka joku kirjailija on luonut tieteisromaania, täysin fiktiivistä, kirjoittaessaan? Sama mies kun on julkisesti myös aikoinaan sanonut, että jos haluaa rikastua, kannattaa perustaa oma uskonto ;)

        Kuten kaikki muutkin uskonnot, tämäkin on yksi fiksujen ihmisen keksimä juttu, jolla aivopestään herkkiä ihmisiä. Ne jotka eivät osaa omilla aivoillaan ajatella uskovat mitä muut heille selittävät.


    • skilari

      ...jotta voimme seurata onko Suomen skientologeilla semmoista valtaa kuin jenkkien vastaavilla. Jos tänne ilmaantuu sensurointiyrityksiä asiaan tai toiseen vedoten voimme olla jo huolissamme.

      Youtube on todellakin hyvä lähde. Mm. xenutv on jo joutunut sensuurin uhriksi. (Tiedättehän, että Youtube on Googlen omistama == $$$; siitä huolimatta se taipui. Se kertoo jotain skientologien vallasta Jenkeissä, todella pelottavaa.)

      Ja todellakin, noista muutamista kommenteista näkyy todella karmivalla tavalla tämän liikkeen vaikutus ihmisiin.

      • asdfa

      • Eurobeat

      • drrt

      • chanology_still_alive
        drrt kirjoitti:

        http://forums.enturbulation.org/viewtopic.php?t=1681

        Siellä taisi käydä

        Scientologeissa ei sinänsä ole mitään vikaa, antaa ihmisten uskoa mihin haluavat. Uskon ei kuitenkaan tulisi vaikuttaa negatiivisesti ihmissuhteisiin esim. scientologian tyyliin katkomalla välejä SP-henkilöihin. Mielestäni moinen perhesuhteiden ratkominen on sairasta. Mielestäni nuo auditiomaksut ovat myös hämäriä, miksi uskostaan pitää maksaa tullakseen yhteisön hyväksymäksi? Tietääkseni juutalaisuus, katolilaisuus, kristinusko, eikä islam vaadi ketään pulittamaan "valaistumisesta" kymmeniä, jopa satoja tuhansia.
        Oma kuvani scientologian kirkosta on aika ytimekkäästi tiivistetty tähän kuvaan: http://latimesblogs.latimes.com/webscout/images/2008/02/10/img_0112_2.jpg

        Usko on vapaata, mutta mielestäni kirkolla ei ole oikeutta rahastaa uskon vuoksi (audition), rikkoa perheitä (disconnection), katkoa mielisairaiden lääkityksiä epämääräisiin metatieteellisiin perusteettomiin entisen sci-fikirjoittajan väitöksiin nojaten (esim. Perkins) eikä MISSÄÄN NIMESSÄ tappaa/valehdella/hiljentää fair game politiikalla YHTÄÄN SP-henkilöä (esim. Lisa McPherson).

        Uskokaa mihin uskotte, mutta kirkko kaipaa rankasti reformaatiota.

        Eikö kenekään mielestä ole muuten jännää, että Hubbard on itse sanonut: "The way to make a million dollars is to start a religion."?


      • järki HOI!!
        chanology_still_alive kirjoitti:

        Scientologeissa ei sinänsä ole mitään vikaa, antaa ihmisten uskoa mihin haluavat. Uskon ei kuitenkaan tulisi vaikuttaa negatiivisesti ihmissuhteisiin esim. scientologian tyyliin katkomalla välejä SP-henkilöihin. Mielestäni moinen perhesuhteiden ratkominen on sairasta. Mielestäni nuo auditiomaksut ovat myös hämäriä, miksi uskostaan pitää maksaa tullakseen yhteisön hyväksymäksi? Tietääkseni juutalaisuus, katolilaisuus, kristinusko, eikä islam vaadi ketään pulittamaan "valaistumisesta" kymmeniä, jopa satoja tuhansia.
        Oma kuvani scientologian kirkosta on aika ytimekkäästi tiivistetty tähän kuvaan: http://latimesblogs.latimes.com/webscout/images/2008/02/10/img_0112_2.jpg

        Usko on vapaata, mutta mielestäni kirkolla ei ole oikeutta rahastaa uskon vuoksi (audition), rikkoa perheitä (disconnection), katkoa mielisairaiden lääkityksiä epämääräisiin metatieteellisiin perusteettomiin entisen sci-fikirjoittajan väitöksiin nojaten (esim. Perkins) eikä MISSÄÄN NIMESSÄ tappaa/valehdella/hiljentää fair game politiikalla YHTÄÄN SP-henkilöä (esim. Lisa McPherson).

        Uskokaa mihin uskotte, mutta kirkko kaipaa rankasti reformaatiota.

        Eikö kenekään mielestä ole muuten jännää, että Hubbard on itse sanonut: "The way to make a million dollars is to start a religion."?

        Oon tutustunu täs hommaan ihan sillä että kiinnostaa tuo ihmisten aivopesu. Mikä teiltä puuttuu että te alatte tommoseen bullshittiin uskomaan? Aivan järjetöntä. Käsittämätöntä.
        Ja todellakin vaikuttaa siltä että rekrytoinnista on kyse. Lypsäkää itseänne kiitos, jättäkää meidät muut rauhaan.


      • indeed
        järki HOI!! kirjoitti:

        Oon tutustunu täs hommaan ihan sillä että kiinnostaa tuo ihmisten aivopesu. Mikä teiltä puuttuu että te alatte tommoseen bullshittiin uskomaan? Aivan järjetöntä. Käsittämätöntä.
        Ja todellakin vaikuttaa siltä että rekrytoinnista on kyse. Lypsäkää itseänne kiitos, jättäkää meidät muut rauhaan.

        http://spikedhumor.com/articles/43280/Scientology_Rally_What_Have_You_Got_To_Hide.html

        Tuossa näkyy just mitä yrittävät tehdä kun tarpeeksi kyseenalaistetaan.. Edellä keskustelussa kävi juuri näin. Onneksi kaikki ei ole aivopestävissä tommosella skeidalla. Ne jotka on niin ne olis loistanu tuossa about 60 vuotta sitten saksalaisina.


      • Anomuumi
        indeed kirjoitti:

        http://spikedhumor.com/articles/43280/Scientology_Rally_What_Have_You_Got_To_Hide.html

        Tuossa näkyy just mitä yrittävät tehdä kun tarpeeksi kyseenalaistetaan.. Edellä keskustelussa kävi juuri näin. Onneksi kaikki ei ole aivopestävissä tommosella skeidalla. Ne jotka on niin ne olis loistanu tuossa about 60 vuotta sitten saksalaisina.

        Pidetäänpä tämä keskustelu elossa, ihan sen takia että jos aikoinaan joku muukin "kiinnostunut" sivulle eksyisi, näkisi tästä kaikki ne epäkohdat, ja kenties harkitsisi uudemman kerran suhtautumistaan skientologiaan. Tervehdyttävää kuitenkin nähdä että täällä kaukaisessa pohjalassa ei olla sentään vajottu yhdysvaltojen tasolle, vaan on ihmisiä, jotka ovat yleisen totuuden ja oikeudenmukaisuuden eteen valmiita puolustamaan tervettä järkeä. Juuri tästä syystä skientologialla ei onneksi vielä ole Suomessa kirkon asemaa.


        Linkkejä:

        http://skientologia.blogspot.com/

        http://www.whyweprotest.net/en/

        http://hope.stc.cx/scifi/index.php

        http://spikedhumor.com/articles/43280/Scientology_Rally_What_Have_You_Got_To_Hide.html

        Eiköhän noista saa jo jonkinlaisen käsityksen minkälaisen järjestön kanssa "kiinnostuneet" olisivat tekemisissä.

        Ja sitten viimeinen linkki, jossa vulgäärisesti ilmaistaan ääneen mitä kuka tahansa järkevästi ajatteleva ihminen tuumii lukiessaan xenusta, tämän intergalaktisesta tyranniasta, blalahs jne jne.

        Ei todellakaan poliittisesti korrektia -

        http://encyclopediadramatica.com/Scientology

        (varoitus, sisältää eroottisesti painotettuja ja homoja kuvamuokkauksia Ron Hubbardista)


      • Anonyymi
        Anomuumi kirjoitti:

        Pidetäänpä tämä keskustelu elossa, ihan sen takia että jos aikoinaan joku muukin "kiinnostunut" sivulle eksyisi, näkisi tästä kaikki ne epäkohdat, ja kenties harkitsisi uudemman kerran suhtautumistaan skientologiaan. Tervehdyttävää kuitenkin nähdä että täällä kaukaisessa pohjalassa ei olla sentään vajottu yhdysvaltojen tasolle, vaan on ihmisiä, jotka ovat yleisen totuuden ja oikeudenmukaisuuden eteen valmiita puolustamaan tervettä järkeä. Juuri tästä syystä skientologialla ei onneksi vielä ole Suomessa kirkon asemaa.


        Linkkejä:

        http://skientologia.blogspot.com/

        http://www.whyweprotest.net/en/

        http://hope.stc.cx/scifi/index.php

        http://spikedhumor.com/articles/43280/Scientology_Rally_What_Have_You_Got_To_Hide.html

        Eiköhän noista saa jo jonkinlaisen käsityksen minkälaisen järjestön kanssa "kiinnostuneet" olisivat tekemisissä.

        Ja sitten viimeinen linkki, jossa vulgäärisesti ilmaistaan ääneen mitä kuka tahansa järkevästi ajatteleva ihminen tuumii lukiessaan xenusta, tämän intergalaktisesta tyranniasta, blalahs jne jne.

        Ei todellakaan poliittisesti korrektia -

        http://encyclopediadramatica.com/Scientology

        (varoitus, sisältää eroottisesti painotettuja ja homoja kuvamuokkauksia Ron Hubbardista)

        http://www.uskonnot.fi/yhteisot/view?orgId=587

        Hirveesti Suomessa vaikuttaa :D 82 jäsentä.


      • tervehdysssss
        Anomuumi kirjoitti:

        Pidetäänpä tämä keskustelu elossa, ihan sen takia että jos aikoinaan joku muukin "kiinnostunut" sivulle eksyisi, näkisi tästä kaikki ne epäkohdat, ja kenties harkitsisi uudemman kerran suhtautumistaan skientologiaan. Tervehdyttävää kuitenkin nähdä että täällä kaukaisessa pohjalassa ei olla sentään vajottu yhdysvaltojen tasolle, vaan on ihmisiä, jotka ovat yleisen totuuden ja oikeudenmukaisuuden eteen valmiita puolustamaan tervettä järkeä. Juuri tästä syystä skientologialla ei onneksi vielä ole Suomessa kirkon asemaa.


        Linkkejä:

        http://skientologia.blogspot.com/

        http://www.whyweprotest.net/en/

        http://hope.stc.cx/scifi/index.php

        http://spikedhumor.com/articles/43280/Scientology_Rally_What_Have_You_Got_To_Hide.html

        Eiköhän noista saa jo jonkinlaisen käsityksen minkälaisen järjestön kanssa "kiinnostuneet" olisivat tekemisissä.

        Ja sitten viimeinen linkki, jossa vulgäärisesti ilmaistaan ääneen mitä kuka tahansa järkevästi ajatteleva ihminen tuumii lukiessaan xenusta, tämän intergalaktisesta tyranniasta, blalahs jne jne.

        Ei todellakaan poliittisesti korrektia -

        http://encyclopediadramatica.com/Scientology

        (varoitus, sisältää eroottisesti painotettuja ja homoja kuvamuokkauksia Ron Hubbardista)

        Tuli tänään puheeksi poikaystäväni kanssa scientologiasta, koska tämä on pienenä lapsena ollut kyseisessä toiminnassa mukana Jenkeissä ja Lontoossa.. Minulla ei ollut asiasta mitään käsitystä paitsi mielikuva, että asia vaikuttaa mielestäni hullujen hommalta ja käsittämättömältä.. No päädyin selaessani Internettiä tälle sivustolle ja luin huvikseni aiemmat kirjoitukset.. Siltikään en vielä ole ymmärtänyt miksi tämä on niin kallista touhua ja onko `Xenu` -juttu totta.. Aivan käsittämätöntä minulle.. Olen lukenut vain negatiivisia juttua mitkä vaikuttavat ihan friikeiltä ja sen perusteella voinkin sanoa, että kiitos EI minulle. Tämä vaikuttaa aivopesu toiminnalta enkä siksi edes halua lukea mitään kunnon Scientologia materiaalia.. Haluaisin puolueettoman ihmisen kannan tähän asiaan.. En kyllä tiedä onko se mahdollista?


      • liian köyhä scientiksi
        tervehdysssss kirjoitti:

        Tuli tänään puheeksi poikaystäväni kanssa scientologiasta, koska tämä on pienenä lapsena ollut kyseisessä toiminnassa mukana Jenkeissä ja Lontoossa.. Minulla ei ollut asiasta mitään käsitystä paitsi mielikuva, että asia vaikuttaa mielestäni hullujen hommalta ja käsittämättömältä.. No päädyin selaessani Internettiä tälle sivustolle ja luin huvikseni aiemmat kirjoitukset.. Siltikään en vielä ole ymmärtänyt miksi tämä on niin kallista touhua ja onko `Xenu` -juttu totta.. Aivan käsittämätöntä minulle.. Olen lukenut vain negatiivisia juttua mitkä vaikuttavat ihan friikeiltä ja sen perusteella voinkin sanoa, että kiitos EI minulle. Tämä vaikuttaa aivopesu toiminnalta enkä siksi edes halua lukea mitään kunnon Scientologia materiaalia.. Haluaisin puolueettoman ihmisen kannan tähän asiaan.. En kyllä tiedä onko se mahdollista?

        pikkusormen, se vie koko käden.

        Tunnen ihmisiä, jotka ovat lopun elämäänsä veloissa, kun vihdoin pääsivät irti tuosta lahkosta. JOKAINEN ASKEL SIELLÄ MAKSAA tuhottomasti rahaa.

        Näin Washingtonissa heidän hallintopalatsinsa ja jo sen ylläpitäminen maksaa hillittömästi.

        Sitten kun he ovat saaneet sinut pauloihinsa, he lypsävät sinulta omaisuutesi, eikä se riitä, vaativat sinulta velkakirjoihin allekirjoituksia. Sitten sinä oletkin jo heidän vallassaan ja pois pääseminen on tuskan takana.


      • Raani
        liian köyhä scientiksi kirjoitti:

        pikkusormen, se vie koko käden.

        Tunnen ihmisiä, jotka ovat lopun elämäänsä veloissa, kun vihdoin pääsivät irti tuosta lahkosta. JOKAINEN ASKEL SIELLÄ MAKSAA tuhottomasti rahaa.

        Näin Washingtonissa heidän hallintopalatsinsa ja jo sen ylläpitäminen maksaa hillittömästi.

        Sitten kun he ovat saaneet sinut pauloihinsa, he lypsävät sinulta omaisuutesi, eikä se riitä, vaativat sinulta velkakirjoihin allekirjoituksia. Sitten sinä oletkin jo heidän vallassaan ja pois pääseminen on tuskan takana.

        Skientologia-kultti on tulossa tiensä päähän. Ranskassa on meneillään oikeudenkäynti, jonka tuloksena koko lahko voidaan kieltää maassa. Ameriikan emämaassa on juuri julkaistu kolme pitkää ja erittäin noloa paljastusjuttua kultin puuhista. Totuus tulee julki!

        Suomessa on erittäin vähän Skientologeja, kiitos luontaisesti epäluuloisen kansanluonteemme, mutta 84 huijattua on sekin liikaa.

        Skientologit! Ottakaa selvää asioista, lukekaa uutisia, päättäkää itse kun tiedätte sen, mitä Skientologia-"kirkko" ei teille kerro. Ja kiinnostuneet, samat sanat. Netti on täynnä tietoa näistä aiheista. Lukekaa entisten jäsenten kirjoituksia. Uskotteko skientologit tosissaan, että he kaikki valehtelevat, niinkuin kulttinne opettaa?

        Tietäisittepä, mitä kaikkea teiltä pimitetään. Ja tietäisittepä, mihin rahanne menevät.


      • enemmän oikeassa
        Raani kirjoitti:

        Skientologia-kultti on tulossa tiensä päähän. Ranskassa on meneillään oikeudenkäynti, jonka tuloksena koko lahko voidaan kieltää maassa. Ameriikan emämaassa on juuri julkaistu kolme pitkää ja erittäin noloa paljastusjuttua kultin puuhista. Totuus tulee julki!

        Suomessa on erittäin vähän Skientologeja, kiitos luontaisesti epäluuloisen kansanluonteemme, mutta 84 huijattua on sekin liikaa.

        Skientologit! Ottakaa selvää asioista, lukekaa uutisia, päättäkää itse kun tiedätte sen, mitä Skientologia-"kirkko" ei teille kerro. Ja kiinnostuneet, samat sanat. Netti on täynnä tietoa näistä aiheista. Lukekaa entisten jäsenten kirjoituksia. Uskotteko skientologit tosissaan, että he kaikki valehtelevat, niinkuin kulttinne opettaa?

        Tietäisittepä, mitä kaikkea teiltä pimitetään. Ja tietäisittepä, mihin rahanne menevät.

        kuin aikoinaan uskoimmekaan. Hän sentään tiesi mistä puhui.


    • toimii toimii toimii

      Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii.

      • Metro G M

        Firman tuottena on "rahat pois kaikilta jäseniltä" ja se onkin ainut joka toimii.

        Vaikka silti on sanottava että se rahojen huijauskin on alkanut yskiä pahasti ja siksi usassa onkin iso mainoskampanja menossa. Jäsenkato alkaa pelottaa johtajia.


      • Dekkari.

        ...ja hartaasti tuota "aivopierua"....

        Vai etiikkaupseerisiko moisen keksi ?

        D:)


      • se vanha tuttu

        Niin toimiikin. Vaatii vaan munaa tuntea itsensä. Sitä ei kaikilla ole. Valitettavasti.


      • Metro G M
        se vanha tuttu kirjoitti:

        Niin toimiikin. Vaatii vaan munaa tuntea itsensä. Sitä ei kaikilla ole. Valitettavasti.

        Saammeko yhden tieteellisesti todistetun asian sen toimivuudesta. Miksi ei koko tänä aikana ole löytynyt ainuttakaan oikeasti toimivaa tekniikkaa.

        Pitäisikö kaikki nyt pistää takaisin perustasolle ja kurssittaa uusiksi, sillä selvästi nuo virheelliset kirjat ovat pilanneet koko jutun.

        Montako virhettä niistä uusituista kirjoista mahtaakaan löytyä taas parin vuoden kuluttua.


      • Anonyymi
        se vanha tuttu kirjoitti:

        Niin toimiikin. Vaatii vaan munaa tuntea itsensä. Sitä ei kaikilla ole. Valitettavasti.

        Luvataan vapautta, mutta ollaankin kusessa !!! Velat, ei omaa aikaa, arvostellaan, sinulle nauretaan kun olet huonossa kunnossa! Luvataan auditokntia, mutta se maksaa kymmppitonneja!!!!!!!!! Kun tajuat, että Jumala on armo. hän voi parantaa ajan kanssa...... eikä maksa mitään!


    • Thatisit

      Scientologiasta ei itse asiassa mediassa ole juuri koskaan tietoa siitä mitä se todella on, ja ainakaan meille ei ole osunut artikkeleita jotka kertoisivat kuka L.Ron Hubbard oli ja millainen hänen elämäkertansa on ollut.
      Useimmiten nekin harvat artikkelit jotka scientologiasta ovat olleet, ovat käsitelleet jotain muuta kuin itse scientologian oppeja tai filosofiaa.

      Osa artikkeleista ja keskusteluista mainitsee scientologiaan kuuluvia julkkiksia, kuten Tom Cruisen tai John Travoltan, ilman vakavampaa perehtymistä kyseisen filosofian ymmärtämiseen.

      Siispä tässä muutama linkki scientologiasta kertoville sivustoille, ja heidän toimipisteisiinsäkin, koska juuri ne ovat käytännössä tiedottajia scientologiasta ja helpoimmat paikat saada tietoa tästä asiasta. Eli tarkoitus on antaa scientologiasta sitä tietoa mitä he itse antavat ja mihin he uskovat, tulkitun tai vääristyneen, vääristetyn tiedon sijasta, median tulkitseman tiedon sijasta.

      Lahden dianetiikka-keskuksen sivut, määritelmiä:

      http://koti.phnet.fi/yliins/page5.html

      Dianetiikka-sivusto,sisältää videon: 3-Ulotteinen Tutustumiskierros Ihmismieleen
      http://finnish.dianetics.org/index.htm

      Uusi taso, L.Ron Hubbardista:

      http://www.uusitaso.fi/kirjoittaja.php

      Opiskelutekniikkaa, opiskelun esteet (englanninkielinen):

      http://www.appliedscholastics.org/learni...

      Scientologian virallinen sivusto (englanninkielinen):

      http://www.scientology.org/

      Mitä on scientologia-sivustot kertoo käytännöllisesti katsoen kaiken scientologian toiminnoista (englanninkielinen):

      http://www.whatisscientology.org/

      Dianetiikka-sivusto (englanninkielinen):

      http://www.dianetics.org/#/videos

      Scientologian perustaja L. Ron Hubbard-sivusto(englanninkielinen):

      http://www.aboutlronhubbard.org/
      http://www.aboutlronhubbard.org/eng/wis3...

      L.Ron Hubbard-sivustoja (englanninkielinen):

      http://www.lronhubbard.org/profile/cont....
      http://www.lronhubbard.org/
      http://lron.hubbard.org/
      http://www.theta.com/goodman/lrh.htm

      Ajattele itsenäisesti-scientologia-kirja mainos (myös antaa kuvaa scientologian filosofiasta):

      http://www.think-for-yourself.org/fin/in...

      Scientologian käsikirja-sivusto (englanninkielinen):

      http://www.scientologyhandbook.org/

      Narconon huumeista kuntoutus-ohjelma, joka perustuu L.Ron Hubbardin tutkimustulosten soveltamiseen narkomaanien kuntouttamiseksi (SUOMENKIELINEN):

      http://www.narconon.fi/ohjelma.html

      Youtube (englanninkielinen):

      http://www.youtube.com/churchofscientolo...

      http://www.youtube.com/watch?v=B4dYCUKTA...

      Mitä scientologit sanovat scientologiasta (englanninkielinen):

      http://www.youtube.com/watch?v=MKs-u0q467U&feature=channel

      ----

      http://diarist.com/abcdefg

      Copyright © 2008-2009 abcdefg - All rights reserved

      • Metro G M

        Näillä kulttilaisilla ei ole muuta tarkoitusta kuin viedä teiltä uusilta jäseniltä rahat ja aivopesun myötä orjuuttaa teidän samaan työhön.

        Jos haluatte välttämättä Hubbardin oppeja tutkia, niin Free Zone on sekä rahallisesti että mielenterveydellisesti vähemmän vaarallista. Hubbardin opit ovat tietysti huuhaata sielläkin, mutta noilla ei ole kuitenkaan tiettävästi rikoksia tunnoillaan.

        Miten muuten kultin virallinen vastaaja reagoi siihen että Free Zone on nykyään alkuperäisempi kuin scientologiakultti, sillä siellähän ei ole oravoitu kirjoja tai tehty mitään muutakaan nykyjohdon suosimia muutoksia tekniikkaan.


        Narconon on sitten todettu huijaukseksi, eikä se toimi muuten kuin taas rahanhankintakeinona kultille. Lisäksi hoidot ovat terveydelle vaarallisia ja niiden seurauksena on myös kuolemantapauksia. "Hoito" perustuu jatkuvaan saunomiseen ja valtaviin B-vitamiiniyliannoksiin. B-vitamiini aiheuttaa yliannoksena haittavaikutuksia, joita väitetään huumeiden poistumisen aikaansaamiksi. Todellisuudessa myrkkyvaikutus voi tuhota asiakkaan elimistöä pahasti. Lisäksi siellä huudetaan ja solvataan asiakkaita ja tällä pitäisi jostain syystä olla parantava vaikutus. Usassa on runsaasti valituksia noista "hoidoista" ja koko juttu on monin paikoin kielletty haitallisena huijauksena.

        Huomio vielä noista Hubbardin opeista, että nähtävästi näillä palstoilla kirjoittavien kulttilaisten "uran" pituuden kultin parissa voi päätellä suoraan kirjoitusvirheistä. Kaikissa kielissä on havaittu scientologiakultin jäsenten kirjoittavan huonosti ja heidän tekstinsä sisältää runsaasti virheitä. Tuoreilla jäsenillä tätä ei ilmeisesti vielä ole. Kultti itse väittää parantaneensa T. Cruisen lukihäiriön, mutta tästä tietenkään ei ole annettu minkäänlaisia todisteita ja vaikeaahan se olisikin, sillä kehitys on standardikulttilaisella juuri päinvastainen.


      • Draivia
        Metro G M kirjoitti:

        Näillä kulttilaisilla ei ole muuta tarkoitusta kuin viedä teiltä uusilta jäseniltä rahat ja aivopesun myötä orjuuttaa teidän samaan työhön.

        Jos haluatte välttämättä Hubbardin oppeja tutkia, niin Free Zone on sekä rahallisesti että mielenterveydellisesti vähemmän vaarallista. Hubbardin opit ovat tietysti huuhaata sielläkin, mutta noilla ei ole kuitenkaan tiettävästi rikoksia tunnoillaan.

        Miten muuten kultin virallinen vastaaja reagoi siihen että Free Zone on nykyään alkuperäisempi kuin scientologiakultti, sillä siellähän ei ole oravoitu kirjoja tai tehty mitään muutakaan nykyjohdon suosimia muutoksia tekniikkaan.


        Narconon on sitten todettu huijaukseksi, eikä se toimi muuten kuin taas rahanhankintakeinona kultille. Lisäksi hoidot ovat terveydelle vaarallisia ja niiden seurauksena on myös kuolemantapauksia. "Hoito" perustuu jatkuvaan saunomiseen ja valtaviin B-vitamiiniyliannoksiin. B-vitamiini aiheuttaa yliannoksena haittavaikutuksia, joita väitetään huumeiden poistumisen aikaansaamiksi. Todellisuudessa myrkkyvaikutus voi tuhota asiakkaan elimistöä pahasti. Lisäksi siellä huudetaan ja solvataan asiakkaita ja tällä pitäisi jostain syystä olla parantava vaikutus. Usassa on runsaasti valituksia noista "hoidoista" ja koko juttu on monin paikoin kielletty haitallisena huijauksena.

        Huomio vielä noista Hubbardin opeista, että nähtävästi näillä palstoilla kirjoittavien kulttilaisten "uran" pituuden kultin parissa voi päätellä suoraan kirjoitusvirheistä. Kaikissa kielissä on havaittu scientologiakultin jäsenten kirjoittavan huonosti ja heidän tekstinsä sisältää runsaasti virheitä. Tuoreilla jäsenillä tätä ei ilmeisesti vielä ole. Kultti itse väittää parantaneensa T. Cruisen lukihäiriön, mutta tästä tietenkään ei ole annettu minkäänlaisia todisteita ja vaikeaahan se olisikin, sillä kehitys on standardikulttilaisella juuri päinvastainen.

        Kerroppas mitä muutoksia tekniikkaan on tehty scientologiassa? Miten ne rahat viedään, pyssynpiippu otsallako? Mihin samaan työhön orjuutetaan? Mitä oravointi tarkoittaa? Mikä hoidoissa on vaarallista, sekö, että niissä ei käytetä "lääkkeenä" toista vaihtoehtoista huumetta (se perinteinen tapa)? Kuka solvaa ja huutaa asiakkaille ja mille asiakkaille? Hermostuttaako sinua kirjoitusvirheet, oletko ns. "pilkunnussija"?


      • Metro G M
        Draivia kirjoitti:

        Kerroppas mitä muutoksia tekniikkaan on tehty scientologiassa? Miten ne rahat viedään, pyssynpiippu otsallako? Mihin samaan työhön orjuutetaan? Mitä oravointi tarkoittaa? Mikä hoidoissa on vaarallista, sekö, että niissä ei käytetä "lääkkeenä" toista vaihtoehtoista huumetta (se perinteinen tapa)? Kuka solvaa ja huutaa asiakkaille ja mille asiakkaille? Hermostuttaako sinua kirjoitusvirheet, oletko ns. "pilkunnussija"?

        Ei taida näyttää tutulta, sillä nykyjohto on muuttanut tekstiä
        http://i572.photobucket.com/albums/ss169/demosthenes407/0-8/basicspg134.jpg

        Kaikkiin noihin kysymyksiisi löytyy vastaus helposti netistä, mutta kultin mielestähän ne eivät voi tietenkään olla totta. Kumma miten netti on pullollaan väärennettyjä oikeudenkäyntipöytäkirjoja. Miksi muuten vain kultin toimista valehdellaan netissä, sillä ei kai kulttikaan voi väittää että jokainen internetissä oleva mistä tahansa aiheesta oleva teksti on aina valetta. Miksi muuten kultilla on omat sivut netissä ja ovatko ne myös kultin itsensä mielestä valetta.

        Miksi muuten kultilla on niin vähän resursseja ja tämäkin palsta on lähes autio kultin virallisista selityksistä?


      • Draivia
        Metro G M kirjoitti:

        Ei taida näyttää tutulta, sillä nykyjohto on muuttanut tekstiä
        http://i572.photobucket.com/albums/ss169/demosthenes407/0-8/basicspg134.jpg

        Kaikkiin noihin kysymyksiisi löytyy vastaus helposti netistä, mutta kultin mielestähän ne eivät voi tietenkään olla totta. Kumma miten netti on pullollaan väärennettyjä oikeudenkäyntipöytäkirjoja. Miksi muuten vain kultin toimista valehdellaan netissä, sillä ei kai kulttikaan voi väittää että jokainen internetissä oleva mistä tahansa aiheesta oleva teksti on aina valetta. Miksi muuten kultilla on omat sivut netissä ja ovatko ne myös kultin itsensä mielestä valetta.

        Miksi muuten kultilla on niin vähän resursseja ja tämäkin palsta on lähes autio kultin virallisista selityksistä?

        Mitä kyseisessä tekstissä on muutettu ja milloin? Mistä tiedät, että tekstissä on muutettu jotain? Miksi omat viralliset kotisivut scientologian aiheesta olisi valhetta, mikä järki siinä nyt sitten olisi? Kuka on väittänyt, että kaikki netissä oleva tieto olisi valhetta? Mitä resursseja on vähän? Mitä virallisia selityksiä tänne pitäisi laittaa? Sinuako varten selitykset pitäisi laittaa? Sinun asenteesiko muuttuisi sitten:)?

        Mitä olet muuten mieltä A-R-C- ja K-R-C-kolmioista, entäs tunnesävy asteikosta? Mistä muuten paikannat itsesi asteikolta?


      • kyselemälläkös
        Draivia kirjoitti:

        Mitä kyseisessä tekstissä on muutettu ja milloin? Mistä tiedät, että tekstissä on muutettu jotain? Miksi omat viralliset kotisivut scientologian aiheesta olisi valhetta, mikä järki siinä nyt sitten olisi? Kuka on väittänyt, että kaikki netissä oleva tieto olisi valhetta? Mitä resursseja on vähän? Mitä virallisia selityksiä tänne pitäisi laittaa? Sinuako varten selitykset pitäisi laittaa? Sinun asenteesiko muuttuisi sitten:)?

        Mitä olet muuten mieltä A-R-C- ja K-R-C-kolmioista, entäs tunnesävy asteikosta? Mistä muuten paikannat itsesi asteikolta?

        aiot hukuttaa kriittiset äänet? Unohdit yhden tärkeän aspektin: Englanninkieliset, itse keksityt ja komealta kalskahtavat, mutta mitään tarkoittamattomat sanat. Enturbuloimisiin :) Ja varo Marcabin veijareita.


      • Metro G M
        Draivia kirjoitti:

        Mitä kyseisessä tekstissä on muutettu ja milloin? Mistä tiedät, että tekstissä on muutettu jotain? Miksi omat viralliset kotisivut scientologian aiheesta olisi valhetta, mikä järki siinä nyt sitten olisi? Kuka on väittänyt, että kaikki netissä oleva tieto olisi valhetta? Mitä resursseja on vähän? Mitä virallisia selityksiä tänne pitäisi laittaa? Sinuako varten selitykset pitäisi laittaa? Sinun asenteesiko muuttuisi sitten:)?

        Mitä olet muuten mieltä A-R-C- ja K-R-C-kolmioista, entäs tunnesävy asteikosta? Mistä muuten paikannat itsesi asteikolta?

        Kai sinä nyt ymmärrät että mehän saamme selville kaiken jonka vain haluamme.
        Vertaapa nyt sitä tekstiä siihen omaan painokseesi, niin sehän onkin muutettu siinä.
        Kuka antoi luvan sen muuttamiseen ja toimiiko se tekniikka nyt oravoituna.

        Sinun tunnesävysi on 1.1


      • Draivia
        Metro G M kirjoitti:

        Kai sinä nyt ymmärrät että mehän saamme selville kaiken jonka vain haluamme.
        Vertaapa nyt sitä tekstiä siihen omaan painokseesi, niin sehän onkin muutettu siinä.
        Kuka antoi luvan sen muuttamiseen ja toimiiko se tekniikka nyt oravoituna.

        Sinun tunnesävysi on 1.1

        Et vastannut kysymyksiini, miksi? Vetelet vain ympäripyöreitä. Mitä tekniikkaa on muutettu?

        Tunnesävyt sinulla on näköjään ihan hukassa (viiltävä analyysiisi:)). Vastauksesi kertookin jo paljon omasta tunnesävystäsi (niille jotka ymmärtävät tunnesävyasioita oikeasti).


      • Draivia
        kyselemälläkös kirjoitti:

        aiot hukuttaa kriittiset äänet? Unohdit yhden tärkeän aspektin: Englanninkieliset, itse keksityt ja komealta kalskahtavat, mutta mitään tarkoittamattomat sanat. Enturbuloimisiin :) Ja varo Marcabin veijareita.

        Mitä typeriä kysymyksissäni on, etkö ymmärrä niitä? Mielestäni kysymykseni ovat ihan selkeitä ja jos joku väittää jotain mustaa valkoisella muutetusta, niin mielestäni ne pitäisi pystyä myös perustelemaan. Onko vaikeaa?


      • Metro G M
        Draivia kirjoitti:

        Et vastannut kysymyksiini, miksi? Vetelet vain ympäripyöreitä. Mitä tekniikkaa on muutettu?

        Tunnesävyt sinulla on näköjään ihan hukassa (viiltävä analyysiisi:)). Vastauksesi kertookin jo paljon omasta tunnesävystäsi (niille jotka ymmärtävät tunnesävyasioita oikeasti).

        Mitä siellä nykyisessä kirjassasi lukee. Mitä Hubbard sanoi välttelystä tekniikkana.


      • Draivia
        Metro G M kirjoitti:

        Mitä siellä nykyisessä kirjassasi lukee. Mitä Hubbard sanoi välttelystä tekniikkana.

        Mistä niissä nykyisissä kirjoissani? Mitä asiaa koskien siellä pitäisi lukea jotain? Onko Hubbard sanonut väittelystä jotain ja missä kirjallisuudessa?


      • typerää
        Draivia kirjoitti:

        Mitä typeriä kysymyksissäni on, etkö ymmärrä niitä? Mielestäni kysymykseni ovat ihan selkeitä ja jos joku väittää jotain mustaa valkoisella muutetusta, niin mielestäni ne pitäisi pystyä myös perustelemaan. Onko vaikeaa?

        kysymysta mukamas saa sanoa typeräksi kysymykseksi? Ei kenenkään tarvitse perustella typerän scifipseudouskonnon typeriä keksittyjä lyhenteitä sisältävien kysymysten typeryyttä yhtään mitenkään. Typerys.


      • Metro G M
        Draivia kirjoitti:

        Mistä niissä nykyisissä kirjoissani? Mitä asiaa koskien siellä pitäisi lukea jotain? Onko Hubbard sanonut väittelystä jotain ja missä kirjallisuudessa?

        Kyllä sinulla pitäisi olla vastaukset noihin kaikkiin jos kerran olet kultissa sisällä.

        Katso nyt vaan se linkki ja vertaa omiin kirjoihisi, vai oletko joku nettipäivystykseen palkattu ulkopuolinen. Paljonko ne maksavat teille ja eikö tunnu kummalta olla töissä puolustamassa jotain pyramidihuijausta.


      • ihmettynyt
        Metro G M kirjoitti:

        Kyllä sinulla pitäisi olla vastaukset noihin kaikkiin jos kerran olet kultissa sisällä.

        Katso nyt vaan se linkki ja vertaa omiin kirjoihisi, vai oletko joku nettipäivystykseen palkattu ulkopuolinen. Paljonko ne maksavat teille ja eikö tunnu kummalta olla töissä puolustamassa jotain pyramidihuijausta.

        Mikä on skientologian silta?


      • 300.000-500.000 USD

        Kalliita volttimittareita ainakin myyvät:
        http://en.wikipedia.org/wiki/E-meter
        Saisko honkkarista halvemman?

        ÄlRon Hupparin järjestö yrittää tehokkaasti myös rahastaa:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Freewinds
        Että jos haluat oikein kalliille risteilylle, niin sinne vain.
        Ei taida muutama kymmentä tuhatta euroa riittää.
        Taitaa ruotsinlaivan toimintatonni olla halvempi ja
        henkiselle terveydelle terveellisempi vaihtoehto...

        No paljonko se maksaa:

        Koko "kurssitus" maksaa noin 300000-500000 US dollaria.

        Tässä artikkeli Time lehdestä:
        http://www.time.com/time/magazine/ar...972865,00.html

        Otsikko suomennettuna "Ahneuden ja vallan kultti".

        Mistä skientologiassa on kysymys?
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Xenu

        Tässä skientologian uhrien näkemystä aiheesta:
        http://www.xenu.net/

        Kovista otteista on jouduttu myös maksamaan:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Freakout

        Ja historiaa on yritetty kirjoittaa uusiksi:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Snow_White

        Writer and publisher Lloyd Arthur Eshbach reported
        Hubbard saying "I'd like to start a religion. That's where the money is."

        "Hubbard kirjoitti OT III:n vuosina 1966—1967 Las Palmasissa. Hän piti sitä yhtenä elämänsä suurista saavutuksista. Kirjeessään vaimolleen Hubbard kertoo, että hän avusti tutkimusta juomalla suuret määrät rommia, ja ottamalla piristäviä ja rauhoittavia lääkkeitä."


        Tuossa aiemmin oli listattuna pari linkkiä,
        no tässä on aiheeseen pari linkkiä lisää:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kultti
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaarallinen_lahko
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivopesu
        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/u...-uskonyhteisot

        Tässä on yhteisö, joka ilmeisesti haluaa aidosti auttaa.
        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/


      • TIME magazine:sta
        300.000-500.000 USD kirjoitti:

        Kalliita volttimittareita ainakin myyvät:
        http://en.wikipedia.org/wiki/E-meter
        Saisko honkkarista halvemman?

        ÄlRon Hupparin järjestö yrittää tehokkaasti myös rahastaa:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Freewinds
        Että jos haluat oikein kalliille risteilylle, niin sinne vain.
        Ei taida muutama kymmentä tuhatta euroa riittää.
        Taitaa ruotsinlaivan toimintatonni olla halvempi ja
        henkiselle terveydelle terveellisempi vaihtoehto...

        No paljonko se maksaa:

        Koko "kurssitus" maksaa noin 300000-500000 US dollaria.

        Tässä artikkeli Time lehdestä:
        http://www.time.com/time/magazine/ar...972865,00.html

        Otsikko suomennettuna "Ahneuden ja vallan kultti".

        Mistä skientologiassa on kysymys?
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Xenu

        Tässä skientologian uhrien näkemystä aiheesta:
        http://www.xenu.net/

        Kovista otteista on jouduttu myös maksamaan:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Freakout

        Ja historiaa on yritetty kirjoittaa uusiksi:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Snow_White

        Writer and publisher Lloyd Arthur Eshbach reported
        Hubbard saying "I'd like to start a religion. That's where the money is."

        "Hubbard kirjoitti OT III:n vuosina 1966—1967 Las Palmasissa. Hän piti sitä yhtenä elämänsä suurista saavutuksista. Kirjeessään vaimolleen Hubbard kertoo, että hän avusti tutkimusta juomalla suuret määrät rommia, ja ottamalla piristäviä ja rauhoittavia lääkkeitä."


        Tuossa aiemmin oli listattuna pari linkkiä,
        no tässä on aiheeseen pari linkkiä lisää:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kultti
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaarallinen_lahko
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivopesu
        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/u...-uskonyhteisot

        Tässä on yhteisö, joka ilmeisesti haluaa aidosti auttaa.
        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

        http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,972865,00.html

        Suomennettuna otsikko:
        Ahneuden ja vallan kultti


      • Pysyn kaukana

    • Dekkari.

      34075 lukijaa tälle ketjulle ?

      Lienee joku puuhastellut hieman saadakseen tuollaisen lukijamäärän ?

      Jos tuo on jonkinlainen osoitus scientologien jäsenmäärien paljoudesta, niin lienee kyseessä olevan jonkinlainen kusetus.

      Vai yritättekö te suomalaiset muutamat scientologit todistelle pääkallopaikalle kiinnostuneiden määrää ?

      D:)

      • minä vain (taas mukana)

        ... että aivan oikeat, kriittisesti ajattelevat, ihmiset ovat tätä ketjua näiden melkein kolmen vuoden aikana lukeneet. Eihän skeidantologit voi laittaa omiaan lukemaan tätä, ne lukijathan saattais RUVETA AJATTELEMAAN! Eikä se sovi kultille yhtään.


      • Pysyn kaukana

        Take it cash in advance. Guarantee nothing. Make sure you stress its spiritual slant and value. Steer clear of promising cures. AND DON’T rush them into auditing. They’ll beg for it soon enough.
        Actually do this to be of service to man. Try to give it away. You’ll find you can’t. Don’t use this just because it’s a ‘preclear getter’, it’s a lot more than that. It will put you in financial condition and get your church going.

        —L. Ron Hubbard, Ability, September 1955


      • Pysyn kaukana

        Kallista on...

        http://en.wikipedia.org/wiki/Freewinds
        Että jos haluat oikein kalliille risteilylle, niin sinne vain.
        Ei taida muutama kymmentä tuhatta euroa riittää.
        Taitaa ruotsinlaivan toimintatonni olla halvempi ja
        henkiselle terveydelle terveellisempi vaihtoehto...


      • pysyn kaukana

        Writer and publisher Lloyd Arthur Eshbach reported
        Hubbard saying "I'd like to start a religion. That's where the money is."


      • pysyn kaukana

        "Hubbard kirjoitti OT III:n vuosina 1966—1967 Las Palmasissa. Hän piti sitä yhtenä elämänsä suurista saavutuksista. Kirjeessään vaimolleen Hubbard kertoo, että hän avusti tutkimusta juomalla suuret määrät rommia, ja ottamalla piristäviä ja rauhoittavia lääkkeitä."


      • Pysyn kaukana

      • Huh huh.
        Pysyn kaukana kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Xenu

        Tässä skientologian uhrien näkemystä aiheesta:
        http://www.xenu.net/

        Kovista otteista on jouduttu myös maksamaan:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Freakout

        Ja historiaa on yritetty kirjoittaa uusiksi:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Snow_White

        Lisää tietoa:
        http://www.scientology-lies.com/

        CDU:n julkilausuma vuonna 1992 määritteli tylysti: "todennäköisesti maailman vaarallisin uskonlahko. Lahko ajaa ihmiset tieten tahtoen sekä taloudelliseen että henkiseen tuhoon riippuvaisuutta hyväksikäyttäen." Saksan perheministeri Claudia Nolte lausui yhtä kovia sanoja: "Scientologia on yksi meidän yhteiskuntamme aggressiivisimmista yhteisöistä. Sillä on hyvin kyseenalainen käsitys demokratiasta sekä ihmisiä halveksiva yhteiskuntakäsitys...Scientologia ei ole mikään uskonto, vaan häikäilemätön liikeyritys" (Helsingin Sanomat 11.1.97)

        Lähde:http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/65-scientologia-ja-dianetiikka


      • Pysyn kaukana
        Huh huh. kirjoitti:

        CDU:n julkilausuma vuonna 1992 määritteli tylysti: "todennäköisesti maailman vaarallisin uskonlahko. Lahko ajaa ihmiset tieten tahtoen sekä taloudelliseen että henkiseen tuhoon riippuvaisuutta hyväksikäyttäen." Saksan perheministeri Claudia Nolte lausui yhtä kovia sanoja: "Scientologia on yksi meidän yhteiskuntamme aggressiivisimmista yhteisöistä. Sillä on hyvin kyseenalainen käsitys demokratiasta sekä ihmisiä halveksiva yhteiskuntakäsitys...Scientologia ei ole mikään uskonto, vaan häikäilemätön liikeyritys" (Helsingin Sanomat 11.1.97)

        Lähde:http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/65-scientologia-ja-dianetiikka

        Pari lainausta:
        http://www.stmi.bayern.de/imperia/md/content/stmi/sicherheit/verfassungsschutz/scientology/system_so_engl.pdf

        "After an in-depth examination, an Investigative Commission titled "So-called Sects and Psycho-Groups" set up by the German Bundestag(Parliament) described the organization in its final report as an anti-constitutional movement with a criminogenic structure."

        "In other words, ruthless of psychological and social techniques borrowed from behavioral psychology in order to recruit workers, customers and members; use of totalitarian organization techniques to thoroughly discipline and intrumentalize its workers by constant control in terms of time and space."

        "The pressure from the machinery is so strong that even functionaries who have seen through the aggressive sales techniques (hard sell) allow themselves to be convinced over and over again to purchase more trainings, even if they are at the edge of financial ruin. The ideological conditioning seems to break down all natural forces of resistance."


      • Missä huuhaa luuhaa

      • Missä olet
        Missä huuhaa luuhaa kirjoitti:

        Piirretty esitys siitä, mihin tämä homma perustuu.

        http://www.youtube.com/watch?v=T7EEOMbBIO8

        Kallis kurssi tämmöisestä heppoisesta tarinasta.

        Missäs dekkari on nykyisellään?

        Ne on nuo hupeltajat taas yrittämässä jotain aktivoitumista.


    • Gugui

      Siis tämähän on taas näitä perusasioita joissa on luvallista käyttää järkeään. Voi olla että joku Xenu tai muu avaruusolento on ollut räjäyttelemässä asioita joskus, mistäs sen voi tietää. Mutta jos näitä lahkon esittämiä asioita tarkastelee ja miettii yhtään pidempään niin pitäisi huomata kasa ristiriitaisuuksia ja hyvin outoja käsityksiä.
      Ja uskoahan ihmiset saavat mitä haluavat, mutta jokaisella kuuluisi jonkinlaiset hälytyskellot soida kun pohtii näitä lahkon toimintatapoja. Pyydän taas kerran ihmisiä vain ajattelemaan asioita selkeästi maalaisjärjen kanssa, muutenhan teillä on vapaat kädet tehdä elämällänne mitä lystää.
      Haluaisin vielä lopuksi saada tietää mitä tälle 'kiinnostuneelle ihmiselle' kävi loppujen lopuksi. :D

      • Huhahhhei

        todennäköisimmin unohti koko jutun. Tai, jos ei unohtanut ja sekosi, luultavasti tällä hetkellä miettii, mistä saisi rahaa lisää. Tai kyseessä oli taas yksi *köh* "kiinnostunut" *köh*.


      • dinah78
        Huhahhhei kirjoitti:

        todennäköisimmin unohti koko jutun. Tai, jos ei unohtanut ja sekosi, luultavasti tällä hetkellä miettii, mistä saisi rahaa lisää. Tai kyseessä oli taas yksi *köh* "kiinnostunut" *köh*.

        Sinä joka kuulut scientologi ryhmään tai olet kuuulunut, kerro kokemuksistasi, olen kiinnostunut aiheesta henkilön itsensä kertomana, en vain siitä mitä Wikipediassa ja puskaradiosta kuulee.


      • dorkan
        dinah78 kirjoitti:

        Sinä joka kuulut scientologi ryhmään tai olet kuuulunut, kerro kokemuksistasi, olen kiinnostunut aiheesta henkilön itsensä kertomana, en vain siitä mitä Wikipediassa ja puskaradiosta kuulee.

        Heh, itse olen lukenut entisten skientologiaan kuuluneiden kokemuksista näiltä foorumeilta:

        http://www.forum.exscn.net/


    • Tiedoksi vaan...

      Jos olet, skientologi-kirkko odottaa sinua käsi ojossa. Muussa tapauksessa yhteistyösuhteen aloitus voi olla hieman nihkeämpää. Raha ratkaisee - noissakin piireissä!

    • Matt Damon

      Dekkari teet arvokasta työtä! Aika hyvin kieltämättä huomattu ekoista postauksista lähtien skientologit. Ja jos nyt joku oikeesti miettii josko skientologiasta olisi elämänsä pelastajaksi, niin kyllähän sen skientologikin (jossain vaiheessa) tajuaa että koko homma on täyttä huuhaata! Taas yksi tapa kusettaa ihmisiä, jotka ovat heikoilla jäillä... Tuskin skientologia tulee ainakaan ihan hetkessä häviämään ja jos häviää, niin tulee muutama muu samantapainen lahko tilalle.

      Ainiin Dekkarille yksi kysymys ihan mielenkiinnosta. Ihan harrastuksesta vai ammatista / opinnoista johtuen tiedät aiheestä näin paljon? Jos et viitti vastata johtuen väijyvistä skientologeista, jotka ettii jotain mihin tarttua, niin ei siinä mitään!

    • opettelesnysegoogle

      Joo kysyjän on pakko olla skientoloki. Ei voi olla että joku ei osaa käyttää googlea tän vertaa.

    • Narsisti perusti ski

      Nyt Yle Areenassa nähtävissä tästä hitonmoisesta kusetuksesta eli skientologiasta dokumentti!!! Kandee katsoa

    • kattokaapas ny

      katsokaa south parkia se selittää kaiken

    • lomailija

      5 vuoden ketju, luin melkein kaiken, mutta valilla tuo provosoiva kirjoitus tyyli on raskasta lukea. katselen seuraavaksi osan noista linkeista, mutta tahan mennessa on kaikki ollut kovin negatiivista...

      Kysymys vain herasi, etta onko jarjestolla virallista suomenkielista sivua tai oikein yleensakaan virallista sivua? kaupparekisteria?

    • Tyhmäkö?

      Olen todennäköisesti liikenteessä jo erittäin vanhentuneilla tiedoilla, mutta...

      Kuinka vielä tänäkin päivänä on mahdollista ylläpitää järjestöä ja vielä värvätä uusia jäseniä tälle "opintielle" jonka loppuratkaisu on vapaasti kaikkien luettavissa netistä scientologiaa käsittelevistä kirjoista?

      Ehkä ulkopuolisena en vain ymmärrä, mutta jos voin skipata kaiken ylimääräisen ja vain itse lukea mistä todella tässä kaikessa on kysymys (Xenu ja joukkotuho yms.) niin mihin itseasiassa enää tarvin kohtalaisen kalliilta ja kieroutuneelta kuulostavaa järjestelmää joka pala palalta paljastaa minulle aina vaan uusia tasoja kunnes sitten joskus ehkä tarpeeksi maksaneena ja hassahtaneena saan kulla koko totuuden (Xenu, joukkotuho yms.)?

      • 2+5

        Niin sama juttu kristinuskolla, sen loppuratkaisun voi lukea raamatust(armageddon ja joukkotuho). Jos joku hurahtaa uskontoon niin ei siinä jonkun yhden stoorin tietäminen vaikuta mihinkään, siinä painotetaan vähän muita juttuja.


      • Waytotruth2012

        Mikä scientologian esittämä loppuratkaisu muuten oikein on, valaisisitko meitä hieman lisää, kiitos?

        Oletko sitä mieltä, että oma tarinasi selviää kirjoja lukemalla ja silläkö muodostat oman totuutesi itsestäsi ja omasta elämästäsi?

        Kuinka paljon luotat netissä kerrottuihin asioihin, tässä tapauksessa liittyen scientologiaan? Oletko aukaissut/lukenut yhtään aiheen kirjaa?


      • Sama mies
        Waytotruth2012 kirjoitti:

        Mikä scientologian esittämä loppuratkaisu muuten oikein on, valaisisitko meitä hieman lisää, kiitos?

        Oletko sitä mieltä, että oma tarinasi selviää kirjoja lukemalla ja silläkö muodostat oman totuutesi itsestäsi ja omasta elämästäsi?

        Kuinka paljon luotat netissä kerrottuihin asioihin, tässä tapauksessa liittyen scientologiaan? Oletko aukaissut/lukenut yhtään aiheen kirjaa?

        Ihan hyvin vastattu ja vaikka kyselinkin eri asiaa, niin noihin sun kysymyksiin vastaus olis varmaan että kyllä! Muatäs muualta sitä tietoa tulee kiinnostavin lähteestä eikä sen tarvitse olla mitenkään jumalallinen. Tai siis mikään ei ole, osa asioista vain odottaa ymmärtämistään, kuolema mukaan lukien.


      • Anonyymi
        2+5 kirjoitti:

        Niin sama juttu kristinuskolla, sen loppuratkaisun voi lukea raamatust(armageddon ja joukkotuho). Jos joku hurahtaa uskontoon niin ei siinä jonkun yhden stoorin tietäminen vaikuta mihinkään, siinä painotetaan vähän muita juttuja.

        Mut se Jeesus ei maksa mitään! Se vaan otetaan vastaan! Siinä on pelastus!


    • wsdfr
      • Usko tai ei

        Mua kiinnostaa kyllä tuo oman itseni parantaminen ja opettajana suhtaudun hyvin kriittisesti tietoon mitä yleensäkin luen ja näen. Ymmärtääkseni joillakin "kirkkoon" kuuluvilla on varmasti ihan hyvät jauhot pussissa ja oikeasti uskovat asiaan. Mutta sitten on taas niitä sofisteja, jotka pilasivat kommunismin tai oikeastaan aiheuttivat sen, mitä sitten tapahtui. Marx kun kuoli kesken omien ajatustensa.

        Kysehän sofistien viemässä skientologiassa on rahanhankinnasta ja sitähän katolisessa kirkossakin tapahtui aneiden myymisenä.

        Loppupeleissä, usko vaikka nallekarkkeihin, jos se tekee omasta elämästäsi parempaa, mutta älä yllytä muita tai tavoittele etuja sen kustannuksella, koska silloin olet sofisti ja ne on niitä pahimpia ihmisiä, mitä on.


    • Rinder

      http://youtu.be/PCX5-ty3C2c Älkää hyvät ihmiset menkö tämän kultin touhuihin mukaan. Älkää myös aliarvioiko sitä. Kultti vie rahasi ja mielenterveytesi. Googlaa Lisa McPherson ja Xenu,.

    • Da Zen

      Kaikki luo oman sisäisen elämänsä ja katsantokannan jonka kautta tarkastella maailmaa. Miksi edes kuulua mihinkään lahkoon, kirkkoon, tai vastaaviin, ottakaa selvää kokonaisuudesta? Kaikki ollaan lopulta samaa. Ehkä meissä tosiaan on sitä jotain taikaa, vaan se täytyy jokaisen saada katsastaa ihan itse. Turha kähistely asiasta kuluttaa liikaa näppäimistöä, eikä johda mihinkään. :)

      Hauskaa kesää joka ikiselle, niin dekkareille kuin muille suomi24:n tsekkareille.

    • JapeJeejee

      Jooh tää skientologia kuulosta niin epäuskottavalta paskalta omasta mielestäni. Kiinnostuin ottamaan tästä skientologiasta selvää ja luin wikipedian artikkelin http://fi.wikipedia.org/wiki/Xenu . What F*** is this? Siis tää on vain jonkun jurrisen ukkelin keksimä alien-tarina omasta näkökulmastani katsottuna. Lentävä sphagettimonsterikin kuulostaa uskottavammalta. Olen agnostiikko ja en yleensä tuomitse mitään uskontoa heppoisin perustein mutta tämän valitettavasti voin. Omituisinta tässä lahkossa nämä lahjoitukset, muitten ihmisten käännyttäminen ja sun muut. Miun puolestani ihminen saa uskoa mitä tahansa jos tuntee itsensä onnelliseksi, omahan elämä :) . Ja käänytyksestä puheen ollen on outoo että ihmisiä yritetään käännyttää melkein uhkailemalla. Kuten radio rockilla tuli kerran juontajien heitto uskonnosta, jossa uskontoa verrattiin penikseen.
      ''Uskonto on kuin penis. Sitä on hyvä tutkia ja räplätä itse omassa rauhassa ja muitten katseitten ulottumattomissa. Sitä ei ole sopivaa esitellä julkisesti ja tuputtaa muille. Mutta jos on muitakin kiinostuneita niin silloin he voivat räplätä niitä yhdessä keskenänsä. Ja ennenkaikkea sitä ei tungeta lapsiin väkisin.''

    • Epäilevä Tuomas

      Tämä dekkari joka tänne aikaisemmin kirjoitteli, vaikutti aika vainoharhaiselta kaverilta. Nämä lahkot ovat niin suljettuja yhteisöjä että helppohan niistä on kaikenlaisia kauhutarinoita keksiä ja luultavasti osa pitää myös paikansa, sillä raha ja valta ovat huono yhdistelmä on kysymys sitten uskonnosta tai politiikasta. Vainoharhaisuus ja terve kriittisyys ovat kuitenkin kaksi aivan eri asiaa.

      Mutta jos salaliittoteoriota on kuitenkin ihan pakko viljellä ja dekkaria leikkiä, niin minulle tulee ihan ensimmäisenä mieleen John Travolta. Sehän on kaiketi ihan keskeisiä hahmoja noissa piireissä ja ohjannut aiheesta elokuvankin. Kun julkisuudessa on väitetty että skientologit pyrkivät tietyissä tilanteissa mustamaalaamaan omia jäseniään, niin olisi mielenkiintoista tietää onko liikkeellä jotain tekemistä tämän Travoltan homokohun kanssa. Liike suhtautuu homoseksuaalisuuteen kielteisesti mutta tekikö Travolta jotain muuta sellaista mitä ei olisi saanut tehdä vai onko siellä menossa joku valtataistelu Ton Cruisen ja John Travoltan välillä :)

      • ...........

        Onhan Tom Cruiseenkin kohdistunut joskus vuosia sitten homohuhuja ja että aviolitto Nicolen kanssa olis ollu kulissi ja vastaavaa. Ehkä vain sattumaa, että molempia tähtösiä syyteltiin.


    • Epäilevä Tuomas

      Korjaus...

      Ton Cruisella tarkoitin luonnollisesti Tom Cruisea. Tuli pieni lyöntivirhe, niissä olen aina ollut todella hyvä :)

      • ?

        Olisi hauska kuulla ovatko nämä aikaisemmin vuosia sitten kirjoitelleet skientologit vielä samaa mieltä omasta "uskonnostaan"..?


    • tiedän jotain

      Itseasiassa, konstantinus 1 suuren johtama kirkolliskokous nikeassa 272 päätti, että kristinusko on ainoa uskonto ja areiolaisuus on harhaoppi. Tämä pakana käytännössä johti asiat siten, miten ne on tänä päivänä suomessakin. Xenu on aivan yhtä uskottava kuin Jumala, siitähän tässä ei olekaan kyse. Mutta koska scientologia on nuori uskonto, niiden haarat eivät vain ole yhtä syvällä markkinataloudessa kuin kristinuskolla JA myös käyttäytyminen muita uskontoja ja oman uskonnon puolustamista kohtaan on agressiivista. Tekevät ihan samoja asioita kuin kristinuskonkin alku vaiheissa, mutta menetelmät ovat vain enemmän nykypäivää.

    • tiedon jyviä

      Löytyi!

      http://finnish.dianetics.org/index.htm

      aika mielenkiintoista shittii! En sanois täysin paskanjauhamiseksi ja koska olen kokeilunhaluinen, tekisi mieli tilata :D Tässä ei tosin ole mitään tekemistä uskonnon kanssa vaan se on lähinnä terapiaa. En epäile yhtään, etteikö tämä osiltaan jopa toimikin, mutta luulen, että tähän ympärille luotu markkinataloudellinen kehä taasen toimii jotenkin näin:

      Ensimmäisten auditointien jälkeen koet oikeasti, että tästä on hyötyä ja veikkaan, että menestytkin asioissa, joita päätät tehdä ja kiität siitä dianektiikkaa. Seuraavaksi sinua houkutellaan syvemmälle tähän... Noh luonnehdin sitä vaikkapa Dianektiseksi ymmärtämiseksi omasta mielestä... ja tämän jälkeen pitää maksaa jotain... Ja tätä kehää jatketaan syvemmälle ja syvemmälle ja aina pitää maksaa lisää.

      Osalle ihmisistä tämä ei varmasti toimi, kuten järjestö sanookin. Nyt kuitenkin, jos joku on jo tosi syvällä tässä ja järjestö pelkää, että tämä henkilö lähtee opettamaan oppimiaan asioita eteenpäin ja saattaa jopa saada siitä rahallista hyötyä, järjestö iskee agressiivisesti alkaen seurata tätä jne jne.

      Veikkaan, että Ron L. Hubbart oli jotenkin järjissään alkuvaiheessa ja kuten alussa totesinkin, ei se täysin paskaa ole. Mutta sitten kun hän keksi, että tästä voi ottaa rahat pois ja alkoi olla suht deekkiksellä, niin hän sotki ton "syvemmän ymmärtämisen" tason täysin paskaksi.

      Veikkaisin, että tässä koko hommassa saattaa piillä potentiaalista järkeäkin, mutta kun sitä on lähdetty höyryissä ja rahanhimossa viemään jonnekkin väkisin keksittyyn suuntaan, niin silloin on menneet asiat pieleen.

      • ,.,

      • Tiedon jyväsiä
        ,., kirjoitti:

        Hubbardista ennen scientologiaa voit lukea kirjasta http://www.amazon.com/Sex-Rockets-Occult-World-Parsons/dp/0922915563

        Tarkoitin lähinnä, että hullukin voi olla osittain oikeassa tai osua oikeaan ja mites toi argumentointivirhe nyt meneekään. Nirvana-virhepäätelmä ja vanhoihin teorioihin vetoaminen. En sano edelleenkään, että lähtisin uskomaan, mutta pitäisin nk. portin auki ja tutkisin asiaa. En aio kyllä maksaa penniäkään, mutta tieteen nimissä pitäisi selvittää. Sehän tässä koko hommassa on jotenkin niin hassua, että joukko ihmisiä pitää niin kovasti kiinni... Kai se on sitten se raha vaan tässäkin taustalla. Siinä mielessä harmi, että toi dialektiikka ei ole pelkästään tän säkin keksimää vaan sitä on käytetty aiemminkin, toi vaan keksi tollaisen muodon käyttää sitä ja kuten aiemmin sanoin, siinä saattaa jopa olla jotain ihan perääkin. Huolimatta siitä että kaveri on kieltämättä hieman erikoinen. Tai vaikka hullu, mutta niinhän kaikki erikoiset :D


    • etis

      dekkari on itse scientologi

      • Tuskin oli!

        Tuskin !
        Hän vain tiesi scientologiasta riittävästi.
        Et sinäkään ole lääkäri. vaikka kuinka katsot lääkärisarjoja?
        Ilmeisesti skientoilla on todella vaikea ymmärtää sellainen tosiasia, että muut voivat tietää skientologien toiminnasta rivijäsentä huomattavsti enemmän, olematta mitenkään skientologi?


      • nokkelaa

        Hän teki scientologiasta jotain mystistä ja mielenkiintoista. Varsinkin kun perustellaan vain tyyliin "usko mua, mä tiedän nää asiat". Lukijalle voi näin herätä psykologinen halu ottaa itse asiasta selvää. Käänteispsykologiaa. "Täällä ei ole mitään nähtävää" ja kaikki haluaa nähdä.


      • ehkä sittenkin tiesi
        nokkelaa kirjoitti:

        Hän teki scientologiasta jotain mystistä ja mielenkiintoista. Varsinkin kun perustellaan vain tyyliin "usko mua, mä tiedän nää asiat". Lukijalle voi näin herätä psykologinen halu ottaa itse asiasta selvää. Käänteispsykologiaa. "Täällä ei ole mitään nähtävää" ja kaikki haluaa nähdä.

        Tai, jos hän vain TIESI scientologien touhuista ...... selvittihän se scientologien firmatkin Suomessa ja niiden rahaliikenteen........Kuinka moni scientologi olisi ottanut saman riskin paljastuksista ? Zero!


    • xenun profeetta

      Miten paljon täällä onkaan harhaoppisia. Xenu kävi henkilökohtaisesti puhumassa mulle viime yönä, että lopun aika on lähestynyt. Siksi kaikki kansat on saatava kääntymään scientologiaan ja verollepantaviksi kukin omaan scientologikirkkoonsa. Jos ei ole rahaa, niin laivalle orjatöihin. xenu ei laiskoja ruoki.


      Näin sanoi xenu

      • Oukkei..

        Trollauksessa olisi apua jos et sovittaisi yhden uskonnon muottia väärin toiseen. Kristittykään tuskin hakisi Saatanalta ohjeita nirvanaan pääsemiseksi koraanin ja pastan avulla. Ramen.


    • :)

      Mä kirjotin googleen skientologia, koska halusin tietää et mikä se on, kun se on mediassa ollut niin paljon esillä. Tulin sit kattoo tälle sivulle mitä ihmiset on kirjottanut. Pakko kertoo, että nää keskustelut on jotenki niin koomisii! Kiitos päivän piristyksestä kaikille :)
      - J

      • Melkein Paranoidi

        Taidat olla scientologi.


    • ihmiset on pieruja

      Wikipedian mukaan Suomessa on ollut 83 skientologia vuonna 2008. Aika äänekäs vähemmistö. Ei vaan mene ihan kaikki läpi nykyajan valveutuneelle netin käyttäjälle joka osaa suodattaa fiktion lukemastaan sepustuksesta.

    • Onko Suomi24=Suomi?

      Jos ulkomailla julkaistaisiin uskonto nimeltä SUOMI24, tähän maahan ei tulisi enään kukaan. Tämä palsta paljastaa kuinka köyhä maa tämä on henkisesti. Tuossakin joku kysyi asiallisesti mikä tää skientologia on, voisko siihen vastata eikä alkaa jotain lauserakenteita kyselemään. Jos joku ei tiedä että uskonto perustuu alitajuntaan eikä mihinkään muuhun, sama se on tässä skiennissä, ladataan vaan eri juttuja päivästä toiseen kunnes uskomme ja elämme sen mukaan. Kuka vaan pystyy uudelleen ohjelmoimaan alitajunnan.

    • Sanon ny omalta osaltani, että 80-luvulla Tukholmassa vierailin scientologien mestassa kun satoi niin pirusti ja haalivat ihmisiä kadultaa sinne toimistoonsa. satojen kysymysten testisarjan ja david-attenborough -henkinen tieteelliseltä vaikuttavan (seassa sillkoja valheita, olin juuri yliopistossa samana vuonna käynyt biologiankurssin, jossa lämän synnystä ja maan alkuaijoista tutkituista asioista kerrottiin, että oli tuoreessa muistissa) propagandan jälkeen minut vietiin huoneeseen, jossa jotain "energiaa" mitattiin ihan tavallisella jännitemittarilla. Se oli kyllä puettu sievään kooteloon. Kun sitten kerrottiin mun uskomattomista potentiaaleista, en voinut olla purskahtamatta nauruun. Silkkaa bisnestä ihan ilmeisesti.

      • Hmmm...

        Ottamatta mitenkään kantaa scientologien totuuksiin haluan muistuttaa, että yliopistojen varma tieto vaihtelee vuosisadoittain ja poliittisten suuntauksien mukaisesti. Sadan vuoden kuluttua sinun tiedoillesi nauravat jo silloin elävät variksetkin.


      • 23erf
        Hmmm... kirjoitti:

        Ottamatta mitenkään kantaa scientologien totuuksiin haluan muistuttaa, että yliopistojen varma tieto vaihtelee vuosisadoittain ja poliittisten suuntauksien mukaisesti. Sadan vuoden kuluttua sinun tiedoillesi nauravat jo silloin elävät variksetkin.

        Uskontojen ja humpuukimaakarien onneksi on olemassa teitä, joille täytyy olla jokin staattinen, ulkoasaneltu "totuus". Kaltaisiasi on huomattavasti helpompaa uunottaa. Yksi tieteen parhaista ominaisuuksistahan on se, että se korjaa itseään. Samaa ei todellakaan voi sanoa scientologian kaltaisista kusetuksista.


    • Gnosis

      Kaikki scientologia pyörii thetanin ympärillä mikä on sinänsä hyvä mutta scifi-kuorrute ja loputon "terapia" varmistavat että kyseessä on enemmän kyse rahasta kuin todellisesta vapautumisesta.

      • q23erdf

        Mitään "thetaneita"ei ole olemassakaan muualla kuin juuri tuossa scifi-huuhaassa.


      • skeptikko
        q23erdf kirjoitti:

        Mitään "thetaneita"ei ole olemassakaan muualla kuin juuri tuossa scifi-huuhaassa.

        Minä olen oppinut näin: jos joku - kuka tahansa - väittää minulle mitä tahansa, katson itse ympärilleni ja teen omat johtopäätökseni. Sen, mikä on minulle totta ja toimii, voin uskoa ja mikä taas ei, jätän omaan arvoonsa.


      • laumakoko 80-120
        skeptikko kirjoitti:

        Minä olen oppinut näin: jos joku - kuka tahansa - väittää minulle mitä tahansa, katson itse ympärilleni ja teen omat johtopäätökseni. Sen, mikä on minulle totta ja toimii, voin uskoa ja mikä taas ei, jätän omaan arvoonsa.

        Älä nyt ota nokkiisi, mutta:

        Käy koulua, mene töihin, käy siwassa, prismassa, lidlissä tai cittarissa, hommaa vaimo, hommaa yli 2 penskaa, osta talo, osta teevee, kannata jotain lätkäjengiä, soita kitaraa, käske lapsesi käydä koulua, osta uusi auto 3 vuoden välein, äänestä jotain puoluetta, tilaa hesari, ilkka tai mitä vaan, maksa verot, painu eläkkeelle ja kuole mahdollisimman pian työ urasi jälkeen, ettei suomen hienon valtion eläkerahastoissa lepäävä kansantalous rappeudu. Ja opeta lapsillesi, että hekin tekevät näin, koska muuten tää homma kosahtaa.

        Kommaritkin vain epäonnistui siinä, että ne ei huolehtineet tästä nk. valinnanvapaudesta yhtä hyvin kuin kapitalistit. Et Kumpi järjestelmä nyt sitten on parempi. Ja kommareilla en tarkoita neuvostoliittoa pelkästään. Kiinallahan nyt meneekin ihan jees.

        Et jos nyt ihan suoraan vertaan vaikka amazonaksen intiaaniheimoihin, niin kyllä sun, kuten munkin, päätäntävalta on aika v*#€%*#n vähissä, HEH!

        Tää vain siis näihin valintoihin, joita me emme kyllä kovin pitkälle tee. Lippu kivikaudelle, KIITOS :D


      • roskapossurobotti
        laumakoko 80-120 kirjoitti:

        Älä nyt ota nokkiisi, mutta:

        Käy koulua, mene töihin, käy siwassa, prismassa, lidlissä tai cittarissa, hommaa vaimo, hommaa yli 2 penskaa, osta talo, osta teevee, kannata jotain lätkäjengiä, soita kitaraa, käske lapsesi käydä koulua, osta uusi auto 3 vuoden välein, äänestä jotain puoluetta, tilaa hesari, ilkka tai mitä vaan, maksa verot, painu eläkkeelle ja kuole mahdollisimman pian työ urasi jälkeen, ettei suomen hienon valtion eläkerahastoissa lepäävä kansantalous rappeudu. Ja opeta lapsillesi, että hekin tekevät näin, koska muuten tää homma kosahtaa.

        Kommaritkin vain epäonnistui siinä, että ne ei huolehtineet tästä nk. valinnanvapaudesta yhtä hyvin kuin kapitalistit. Et Kumpi järjestelmä nyt sitten on parempi. Ja kommareilla en tarkoita neuvostoliittoa pelkästään. Kiinallahan nyt meneekin ihan jees.

        Et jos nyt ihan suoraan vertaan vaikka amazonaksen intiaaniheimoihin, niin kyllä sun, kuten munkin, päätäntävalta on aika v*#€%*#n vähissä, HEH!

        Tää vain siis näihin valintoihin, joita me emme kyllä kovin pitkälle tee. Lippu kivikaudelle, KIITOS :D

        Mitäpä muuta tavallinen palkkatyöläinen oikeastaan on kuin orja, joka kuvittelee itse hallitsevansa elämäänsä? Orja jolle annetaan sen verrran rahaa, että se pystyy itse hoitamaan logistiikkansa, huoltonsa ja jatkoversionsa. Vähän vapaa-aikaa, jolloin voi "nollata" nuppinsa siinä lätkämatsissa, kantakapakassa tai vaikkapa shoppaillen. Sammutetaan systeemi hetkeksi, jotta se pelittää taas hyvin maanantaiaamuna.


      • Anonyymi

        Niin, loputtomalta se kiinnostaa, se terapia! Missä sitten on se oma elämä?Loputon terapia ja jäsenyys? Eikö ole mitään muuta ? Luonto? Rakkaus? Eläimet? Kirjat? Tiede? Taide?


    • SatanExorcist

      Skientologian on mielestäni Juutalaisuuden ja Buddhalaisuuden risteytys joka on uudelleen rakennettu yritykseksi.

      Skientologia tarjoaa psygologista hoitoa ja kysymyksiä rahan vastineeksi. Kun saat kysymyyksiin vastauksia, etenet uudelle tasolle. Kun olet tarpeeksi korkealla tasolla, saavutat Clear tilan, joka mielestäni vastaa Buddhalaisuuden Nirvanaa, henkinen valaistuminen.

      Skientologiassahan on samalla usko yliluonnolisiin avaruusolentoihin, jotka vaikuttivat meidän elämään. Vähän kuin Juutalaisuuden Jumala, joka loi meidät jne...

      Jos uskot tähän "uskontoon" ja se toimii sinulla... Go ahead.. Mutta älkää tyrkyttäkö sitä muille ihmisille. Ihmiset löytää sen jos haluavat.

      Ja toiseksi. Jos joku haluaa lähteä Skientologian kirkosta.. Antakaa hänen mennä. Ihmisten mielipiteet ja ajatukset muuttuvat jatkuvasti. Kun on kiinnostunut jostain tietystä asiasta, siihen hurahtaa helposti. Mutta myöhemmin voi tajuta ettei se ollutkaan minun juttuni.

    • Newtimes

      Kertoisiko joku asiaa tietävä (tai tietävää esittävä), että mitä aiheita ja asioita scientologia käsittelee sekä minkälaisia löydöksiä ja havaintoja aiheessa on esitetty liittyen ihmiseen sekä elämään?Thetanistahan (se meidän jokaisen itsemme tuntema oma tietoisuutemme, ei sen ihmeellisempi asia kuitenkaan) täällä onkin ollut jo leukojen loksuttelua.

    • muinaismuistoja

      Miksi et mene kirjastoon. Oletko tosiaan sitä mieltä että suomi24palsta on asiallinen mihinkään asiaan??
      Löydökset ovat henkilökohtaisia, pari ensimmäistä alkeiskurssia riitti minulle.
      Toisen kurssin lopulla tuli vastaus sinun kysymykseesi.
      Löydöksistä ei kerrota - ei ole hyväksi kertoa koska siinä on ilmeinen vaara lähteä kilpalaulantaan kuka on "löytänyt" enemmän ja parempaa.
      Tästä on 30vuotta ja hyvin olen pärjännyt ilman tämän kirkon oppeja.

      • Ulkopiiri

        Miksi kuitenkin halusit paljastaa sisäpiiritietosi käytämällä sanaa "Thetanistahan" ja kuitenkin esiinnyt tietämätömänä?


      • Newtimes
        Ulkopiiri kirjoitti:

        Miksi kuitenkin halusit paljastaa sisäpiiritietosi käytämällä sanaa "Thetanistahan" ja kuitenkin esiinnyt tietämätömänä?

        Miksi pitäisi esittää tietämätöntä? Kaikki omat tietoni ovat jokaiselle saatavissa olevissa materiaaleissa ja Freewinds laivallakin on tullut käytyä Karibian saaristossa. Esitin vain yksinkertaisen kysymyksen, mitä asioita scientologia sisältää ja käsittelee? Itselläni on scientologian materiaalia joten kysymys on esitetty teille jotka ette oikeasti näyttäisi tietävän edes perusasioita.


      • Newtimes

        L. Ron Hubbardin löydökset ihmisestä ja elämästä ovat henkilökohtaisia, mietippäs asiaa hieman uudestaan... Tarkoitit varmaan, että omat havaintosi omaan elämääsi liittyen ovat henkilökohtaisia löydöksiä itsestäsi.


    • Käytäntöönsovellettua

      Tämän luentosarjan (http://www.bridgepub.com/introduction/the-classics-lectures.html, luennot olleet ihan julkisia ja avoimia kaikille kiinnostuneille, myös ei scientologeille) luennot ovat hyvin mielenkiintoista ja perustavanlaatuista tietoa ihmisestä sekä elämästä. Nämä tiedot ovat todella hyvää läpileikkausta scientologian sisältämästä tiedosta jotka perustuvat löydöksiin ja havaintoihin ihmisestä sekä elämästä, ne eivät ole kenenkään väittämiä. Kyseiset tiedot menevät hyvin yksiin todella vanhojen kaukoidän filosofioiden sisältämän tiedon kanssa. Ero niihin tietoihin on vain siinä, että scientologia tarjoaa myös työkaluja/prosesseja joilla jokaisen on mahdollista kohentaa oman elämänsä eri elämänalueiden tiloja. Esimerkkinä työkaluista ns. assistit: http://www.scientologyhandbook.org/assists/sh6.htm

    • international

      Scientologialla on nykyisin omat media tuotanto järjestelmät, scientology.tv

    • madeinusa

      Scientologian materiaalit on tallennettu vuorten sisälle huippuinnovatiivisella tavalla, tallennusmateriaalit ja tallennusrakenteet kestävät esim. maanjäristyksetkin. Kannattaa katsoa tunnin video tästä tallennusprojektista, jossa tehtiin matkan varrella muutama patentointikin. Eli materiaalin tallennuksessa käytettiin pohjalla vanhaa tallennusteknologiaa joka yhdistettiin uuteen innovatiiviseen teknologiaan. Tallennusprojekti oli käsittämättömän suuruinen ja vaati suuria ponnisteluja sekä tietojen etsimistä. Video asiasta löytyy osoitteesta scientology.tv ja sieltä sivustolta valikko SHOWS ja sen takaa löytyy video Archival Project. Suosittelen katsomaan tuon videon, siitä saa hyvän käsityksen kuinka asioita tehdään päättäväisesti ja tosissaan.

      • Anonyymi

        Jos uskoo Xenuun ja ufoihin, jää Scientologiaan!Jos uskoo Raamattuun ja Jeesukseen, eroaa Scientologiasta !!! Suomessa on uskonnonvapaus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos uskoo Xenuun ja ufoihin, jää Scientologiaan!Jos uskoo Raamattuun ja Jeesukseen, eroaa Scientologiasta !!! Suomessa on uskonnonvapaus!

        Jeesus juttujen haaste on siinä, että se syyttää lähtökohtaisesti syyttää (tukahduttaa) ihmistä pahaksi. Toinen haaste on se, että jeesus jutuissa ei ole muita käytäntöön sovellettavia aputyökaluja kuin rukoileminen. Ihminen on jeesus jutuissa ihan täydellinen vaikutus, ei mitään omaa aiheuttavuutta itseään eikä elämää kohtaan, kaikki ohjautuu ulkopuolisesta voimasta ja se on ihmiselle hyvin alhainen tila. Jospa Jeesus tarkoittikin sanoillaan, MINÄ on tie ja totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus juttujen haaste on siinä, että se syyttää lähtökohtaisesti syyttää (tukahduttaa) ihmistä pahaksi. Toinen haaste on se, että jeesus jutuissa ei ole muita käytäntöön sovellettavia aputyökaluja kuin rukoileminen. Ihminen on jeesus jutuissa ihan täydellinen vaikutus, ei mitään omaa aiheuttavuutta itseään eikä elämää kohtaan, kaikki ohjautuu ulkopuolisesta voimasta ja se on ihmiselle hyvin alhainen tila. Jospa Jeesus tarkoittikin sanoillaan, MINÄ on tie ja totuus.

        Rukous ohjaa. Johdattaa. Neuvoo. Ei alista. Antaa kaiken. Eheyttää. Koska se on rakkaus. Oletko saanut rukousvastauksia?


    • Skientologia on täysin demoninen, eli saatanallinen oppi.
      Siihen sekaantuneen on vaikea irtautua siitä, sillä demonit pitävät lujassa näkymättömässä ja ovelassa otteessaan.

      Siitä ei ole ihmiselle mitään hyötyä, mutta haittaa on koko loppuelämänsä ajan. Väliaikaisesti siitä pääsee irti, mutta aina on vaara vaanimassa.

      Matteus 12:
      "Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, se kuljeskelee vedettömillä seuduilla etsien lepopaikkaa mutta ei löydä.
      44. Silloin se sanoo: 'Minä palaan asuntooni, josta lähdin.' Kun se tulee, se löytää asunnon tyhjillään, lakaistuna ja järjestyksessä.
      45. Silloin se menee ja hakee mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempia kuin se itse. Ne tulevat sisään ja jäävät sinne asumaan, ja sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Näin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      niil on hyvii kurssei, mut ne maksaa myöhemmin satoja tuhansia , ja sit ne rupee määrää sun elämästä,tai ne haluis määrätä, ei se viina tai röökikään vaan ne haluu katkasta sun seurustelun ja opiskelunkin, se on väärin

    • Anonyymi

      Suomessa on uskonnonvapauslaki!Katsokaa mitä se sisältää!

      • Anonyymi

        Joo, se sisältää kutakuinkin täydellisen vapauden höynäyttää ihmisiä. Uskonntojen nimissä voi väittää mitä tahansa, eikä ole mitän velvollisuutta osoittaa sanomansa todeksi.

        Ja niinhän nämä kaikenkarvaiset aatteenkauppiaat sitten parhaansa mukaan yrittää kaupitella luulemujksiaan luottavaisille ihmisille.

        Vaikka 'normiuskonnotkin' syyllistyvät siihen koko ajan, ei niihin 'uppoaminen' kuitenkaan yleensä käy ihan tolkuttoman pahasti kukkarolle (200 -> 1500/vuosi).

        Scientologia kuitenki kehitettiin nimenomaan rahastus mielessä. Ron Hubbard taisi sanoa: 'Jos haluat rikastua, perusta uskonto'. Ja niin hän tekikin ja sen seurauksena tuhanet ihmiset ovat menettäneet rahansa ja usein myös terveytensä ja jopa henkensä, kun ovat tajunneet kuinka mahdottomaan rakoon ovat saaneet itsensä.

        Mutta: Jos on itsetuhoinen, niin siitä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, se sisältää kutakuinkin täydellisen vapauden höynäyttää ihmisiä. Uskonntojen nimissä voi väittää mitä tahansa, eikä ole mitän velvollisuutta osoittaa sanomansa todeksi.

        Ja niinhän nämä kaikenkarvaiset aatteenkauppiaat sitten parhaansa mukaan yrittää kaupitella luulemujksiaan luottavaisille ihmisille.

        Vaikka 'normiuskonnotkin' syyllistyvät siihen koko ajan, ei niihin 'uppoaminen' kuitenkaan yleensä käy ihan tolkuttoman pahasti kukkarolle (200 -> 1500/vuosi).

        Scientologia kuitenki kehitettiin nimenomaan rahastus mielessä. Ron Hubbard taisi sanoa: 'Jos haluat rikastua, perusta uskonto'. Ja niin hän tekikin ja sen seurauksena tuhanet ihmiset ovat menettäneet rahansa ja usein myös terveytensä ja jopa henkensä, kun ovat tajunneet kuinka mahdottomaan rakoon ovat saaneet itsensä.

        Mutta: Jos on itsetuhoinen, niin siitä vaan.

        Mistäs tuo sinun rahastus jeesustelu tieto on nähtävissä mustaa valkoisella? Se on totta, että scientologia ei ole välttämättä sinunlaiselle pelokkaalle lampaalle sopiva uskonto filosofia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs tuo sinun rahastus jeesustelu tieto on nähtävissä mustaa valkoisella? Se on totta, että scientologia ei ole välttämättä sinunlaiselle pelokkaalle lampaalle sopiva uskonto filosofia.

        Olen tällainen tavallinen filosofioista ja uskonnoista kiinnostunut henkilö. Olen jonkun verran tutkiskellut uskontojen pohjakertomuksia ja miettinyt, että pohjimmiltaan jokainen uskonto kertoo kuitenkin suhteellisen tavanomaista tarinaa jälleensyntymästä, sielun vaeltamisesta ym. Uskontoihin läheisesti kuuluvat ruokaohjeet puolestaan kertovat tietynlaista kieltä siitä, kuinka joinakin aikoina tietynlainen opettaja, guru, on voinut ohjeistaa oppilasjoukkonsa opetustensa pariin ja tehostaa tätä antamalla ohjeistuksen jolla toksiineja sisältävät ravintoaineet ja myrkyt on saatu pois vaikuttamasta ihmisiin (no esim. lihan syönnin kielto on sellainen, tavoitteena on "puhdistaa" ja "kirkastaa" elävä sielu pois kehon saamista toksiineista).

        Yhdistellen voidaan koota monista uskonnoista eräänlaisia suojarakennelmia joiden avulla selviytyä sielun kanssa kohti kirkkautta, olla likaamatta itseään pahoilla ajatuksilla. Mielestäni länsimaisen ihmisen, joka on tunkenut kehoonsa kaikki mahdolliset myrkyt sekä sisäisesti että ulkoisesti, että myös vaarantanut henkisen kehityksensä, olisi hyvä tietää että meidän pitäisi noudattaa Edenin oppia jonka jonkinlainen kasvihybridi-jumalolento meille siellä antoi eli "ei syödä hyvän- ja pahan tiedon puista". Tämä tekee meistä jälleen kerran oikealla tiellä olevan, omaa itseänsä tuhoamattoman olennon. Me emme tarvitse kumpaakaan tietoa elämässämme.

        Olen lukenut Skientologian "onnellisuuden oppaan" ja siinä on mielestäni melko yksinkertaistettua Raamattuopetusta. Kirjan on hyvin nopeasti kahlattu, ja itselleni jäi siitä mieleen lähinnä ehkä mukavasti ihmisen nimissä kirjoitettu "Älä murhaa" -ohje. Skientologia olisi ehkä jo kirjoitettu sille ihmiselle, joka lähetettiin pois Puutarhasta ja joka selkeästi valitsi oman osansa ihmisenä.

        Jokainen uskonto tarvitsee oman kehyskertomuksensa, ja skientologit ovat kirjoittaneet tällaisen avaruustarinan oppaaksi matkalle. On toki täysin mahdollista että avaruudessa on elämää. Jos on toisia maailmankaikkeuksia ja toisia planeettoja, emme kuitenkaan voi olla varmoja siitä että nämä sisältävät elämänmuotoja, jotka voimme edes huomata. Kuka on sanonut, että maailmankaikkeuden voi havaita vain oman maailmamme aistein?

        Itseäni askarruttaa näiden thetanien alkuperä; ne ovat olennoista jotka jotenkin ydinräjähdyksessä ovat hajoitettu ja sen jälkeen jäljelle jäi vain thetanit, joita joutuu kouluttamaan kunnes ne kirkastuvat uusiksi olennoiksi ja alkavat toimia oikealla tavalla. Tämä herättää kysymyksen; olemmeko tehneet jotakin perustavanlaatuista väärin, koska alkukertomuksessa thetanit väkivalloin runnellaan pahoiksi? Miksi thetanit räjäytettiin ydinräjähdyksellä? Mikä on se kohta, jossa ihmisen pitäisi miettiä lähtökohtaansa, Puutarhaa, ja mitä siellä alun perin käskettiin tehdä peitellyllä kiellolla olla syömättä Hyvän- ja Pahan Tiedon Puusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tällainen tavallinen filosofioista ja uskonnoista kiinnostunut henkilö. Olen jonkun verran tutkiskellut uskontojen pohjakertomuksia ja miettinyt, että pohjimmiltaan jokainen uskonto kertoo kuitenkin suhteellisen tavanomaista tarinaa jälleensyntymästä, sielun vaeltamisesta ym. Uskontoihin läheisesti kuuluvat ruokaohjeet puolestaan kertovat tietynlaista kieltä siitä, kuinka joinakin aikoina tietynlainen opettaja, guru, on voinut ohjeistaa oppilasjoukkonsa opetustensa pariin ja tehostaa tätä antamalla ohjeistuksen jolla toksiineja sisältävät ravintoaineet ja myrkyt on saatu pois vaikuttamasta ihmisiin (no esim. lihan syönnin kielto on sellainen, tavoitteena on "puhdistaa" ja "kirkastaa" elävä sielu pois kehon saamista toksiineista).

        Yhdistellen voidaan koota monista uskonnoista eräänlaisia suojarakennelmia joiden avulla selviytyä sielun kanssa kohti kirkkautta, olla likaamatta itseään pahoilla ajatuksilla. Mielestäni länsimaisen ihmisen, joka on tunkenut kehoonsa kaikki mahdolliset myrkyt sekä sisäisesti että ulkoisesti, että myös vaarantanut henkisen kehityksensä, olisi hyvä tietää että meidän pitäisi noudattaa Edenin oppia jonka jonkinlainen kasvihybridi-jumalolento meille siellä antoi eli "ei syödä hyvän- ja pahan tiedon puista". Tämä tekee meistä jälleen kerran oikealla tiellä olevan, omaa itseänsä tuhoamattoman olennon. Me emme tarvitse kumpaakaan tietoa elämässämme.

        Olen lukenut Skientologian "onnellisuuden oppaan" ja siinä on mielestäni melko yksinkertaistettua Raamattuopetusta. Kirjan on hyvin nopeasti kahlattu, ja itselleni jäi siitä mieleen lähinnä ehkä mukavasti ihmisen nimissä kirjoitettu "Älä murhaa" -ohje. Skientologia olisi ehkä jo kirjoitettu sille ihmiselle, joka lähetettiin pois Puutarhasta ja joka selkeästi valitsi oman osansa ihmisenä.

        Jokainen uskonto tarvitsee oman kehyskertomuksensa, ja skientologit ovat kirjoittaneet tällaisen avaruustarinan oppaaksi matkalle. On toki täysin mahdollista että avaruudessa on elämää. Jos on toisia maailmankaikkeuksia ja toisia planeettoja, emme kuitenkaan voi olla varmoja siitä että nämä sisältävät elämänmuotoja, jotka voimme edes huomata. Kuka on sanonut, että maailmankaikkeuden voi havaita vain oman maailmamme aistein?

        Itseäni askarruttaa näiden thetanien alkuperä; ne ovat olennoista jotka jotenkin ydinräjähdyksessä ovat hajoitettu ja sen jälkeen jäljelle jäi vain thetanit, joita joutuu kouluttamaan kunnes ne kirkastuvat uusiksi olennoiksi ja alkavat toimia oikealla tavalla. Tämä herättää kysymyksen; olemmeko tehneet jotakin perustavanlaatuista väärin, koska alkukertomuksessa thetanit väkivalloin runnellaan pahoiksi? Miksi thetanit räjäytettiin ydinräjähdyksellä? Mikä on se kohta, jossa ihmisen pitäisi miettiä lähtökohtaansa, Puutarhaa, ja mitä siellä alun perin käskettiin tehdä peitellyllä kiellolla olla syömättä Hyvän- ja Pahan Tiedon Puusta?

        Noh... Kohtahan scientojen "salatut elämät" selviää, kun ja jos jenkit pääsevät Marsiin.

        Silloin selviää, että onko Xenua edes olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh... Kohtahan scientojen "salatut elämät" selviää, kun ja jos jenkit pääsevät Marsiin.

        Silloin selviää, että onko Xenua edes olemassa.

        Älä unohda, että sinä olet itsekin mukana salatuissa elämissä, ei se ole scientologien yksinoikeus:).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tällainen tavallinen filosofioista ja uskonnoista kiinnostunut henkilö. Olen jonkun verran tutkiskellut uskontojen pohjakertomuksia ja miettinyt, että pohjimmiltaan jokainen uskonto kertoo kuitenkin suhteellisen tavanomaista tarinaa jälleensyntymästä, sielun vaeltamisesta ym. Uskontoihin läheisesti kuuluvat ruokaohjeet puolestaan kertovat tietynlaista kieltä siitä, kuinka joinakin aikoina tietynlainen opettaja, guru, on voinut ohjeistaa oppilasjoukkonsa opetustensa pariin ja tehostaa tätä antamalla ohjeistuksen jolla toksiineja sisältävät ravintoaineet ja myrkyt on saatu pois vaikuttamasta ihmisiin (no esim. lihan syönnin kielto on sellainen, tavoitteena on "puhdistaa" ja "kirkastaa" elävä sielu pois kehon saamista toksiineista).

        Yhdistellen voidaan koota monista uskonnoista eräänlaisia suojarakennelmia joiden avulla selviytyä sielun kanssa kohti kirkkautta, olla likaamatta itseään pahoilla ajatuksilla. Mielestäni länsimaisen ihmisen, joka on tunkenut kehoonsa kaikki mahdolliset myrkyt sekä sisäisesti että ulkoisesti, että myös vaarantanut henkisen kehityksensä, olisi hyvä tietää että meidän pitäisi noudattaa Edenin oppia jonka jonkinlainen kasvihybridi-jumalolento meille siellä antoi eli "ei syödä hyvän- ja pahan tiedon puista". Tämä tekee meistä jälleen kerran oikealla tiellä olevan, omaa itseänsä tuhoamattoman olennon. Me emme tarvitse kumpaakaan tietoa elämässämme.

        Olen lukenut Skientologian "onnellisuuden oppaan" ja siinä on mielestäni melko yksinkertaistettua Raamattuopetusta. Kirjan on hyvin nopeasti kahlattu, ja itselleni jäi siitä mieleen lähinnä ehkä mukavasti ihmisen nimissä kirjoitettu "Älä murhaa" -ohje. Skientologia olisi ehkä jo kirjoitettu sille ihmiselle, joka lähetettiin pois Puutarhasta ja joka selkeästi valitsi oman osansa ihmisenä.

        Jokainen uskonto tarvitsee oman kehyskertomuksensa, ja skientologit ovat kirjoittaneet tällaisen avaruustarinan oppaaksi matkalle. On toki täysin mahdollista että avaruudessa on elämää. Jos on toisia maailmankaikkeuksia ja toisia planeettoja, emme kuitenkaan voi olla varmoja siitä että nämä sisältävät elämänmuotoja, jotka voimme edes huomata. Kuka on sanonut, että maailmankaikkeuden voi havaita vain oman maailmamme aistein?

        Itseäni askarruttaa näiden thetanien alkuperä; ne ovat olennoista jotka jotenkin ydinräjähdyksessä ovat hajoitettu ja sen jälkeen jäljelle jäi vain thetanit, joita joutuu kouluttamaan kunnes ne kirkastuvat uusiksi olennoiksi ja alkavat toimia oikealla tavalla. Tämä herättää kysymyksen; olemmeko tehneet jotakin perustavanlaatuista väärin, koska alkukertomuksessa thetanit väkivalloin runnellaan pahoiksi? Miksi thetanit räjäytettiin ydinräjähdyksellä? Mikä on se kohta, jossa ihmisen pitäisi miettiä lähtökohtaansa, Puutarhaa, ja mitä siellä alun perin käskettiin tehdä peitellyllä kiellolla olla syömättä Hyvän- ja Pahan Tiedon Puusta?

        Puhutaan vaan meidän itse kunkin tietoisuudesta, se on se Thetan. Scientologia on käytäntöön sovellettu uskonnollinen filosofia. Eli aihe sisältää käytännön työkaluja ihmisen ja elämän tilojen kuntoon saamiseksi. Tuo mainitsemasi yksinkertainen, mutta tehokas kirja Tie Onneen on otettu käyttöön esimerkiksi hiljattain Meksikon kaikissa vankiloissa eli se kuuluu kaikkien vankien kuntoutusohjelmaan. Auttaminen on olennaisen tärkeää ihmiselämässä, olemme itse kukin niin kuolleita tai eläviä kuin autamme toisia eläväisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutaan vaan meidän itse kunkin tietoisuudesta, se on se Thetan. Scientologia on käytäntöön sovellettu uskonnollinen filosofia. Eli aihe sisältää käytännön työkaluja ihmisen ja elämän tilojen kuntoon saamiseksi. Tuo mainitsemasi yksinkertainen, mutta tehokas kirja Tie Onneen on otettu käyttöön esimerkiksi hiljattain Meksikon kaikissa vankiloissa eli se kuuluu kaikkien vankien kuntoutusohjelmaan. Auttaminen on olennaisen tärkeää ihmiselämässä, olemme itse kukin niin kuolleita tai eläviä kuin autamme toisia eläväisiä.

        Sulla on varmaan tarjota riidatonta faktaa Meksikon vankeihoitolaitoksen päätöksenä asiasta?

        Teikäläiset lähinnä tunnetaan ainostaan jäsenienne rahaojen auttamisesta pois häneltä. Näin hienosti sanottuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä unohda, että sinä olet itsekin mukana salatuissa elämissä, ei se ole scientologien yksinoikeus:).

        Xenua odotellessa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Xenua odotellessa :)

        Jeesus pelastaa sinut kurjan saastaisen elukan!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on varmaan tarjota riidatonta faktaa Meksikon vankeihoitolaitoksen päätöksenä asiasta?

        Teikäläiset lähinnä tunnetaan ainostaan jäsenienne rahaojen auttamisesta pois häneltä. Näin hienosti sanottuna.

        Jeesus suutelee ja hyväilee sinua, hän on luvannut rakastella sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on varmaan tarjota riidatonta faktaa Meksikon vankeihoitolaitoksen päätöksenä asiasta?

        Teikäläiset lähinnä tunnetaan ainostaan jäsenienne rahaojen auttamisesta pois häneltä. Näin hienosti sanottuna.

        Tarjoa sinä riidatonta faktaa, että The Way To Happiness ohjelma ei olisi käytössä kaikissa Meksikon vankiloissa. Pyydä virallinen vankeinhoitolaitoksen päätös, että kyseinen ohjelma ei olisi käytössä siellä ja miksi ei olisi. Jatketaan sitten jutustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjoa sinä riidatonta faktaa, että The Way To Happiness ohjelma ei olisi käytössä kaikissa Meksikon vankiloissa. Pyydä virallinen vankeinhoitolaitoksen päätös, että kyseinen ohjelma ei olisi käytössä siellä ja miksi ei olisi. Jatketaan sitten jutustelua.

        Tie Onneen on oikein sopiva uskonto-opas vankiloihin, se opastaa ihmistä kivun ja säryn matkalla. Kirja on ihan fiksu, mielestäni. Kummallisella tavalla mietin, voisiko Xenu ja ydinräjähdys olla kehyskertomuksena verrattavissa Paratiisista karkoitukselle, ja Clear-tila taas paluuta viattomaan kirkkaaseen Sielun tilaan? Mietin myös muitakin mielenkiintoisia yhtymäkohtia muihin tarinoihin joita uususkonnot tarjoavat; voisiko ydinräjähdyksen pilaamat Thetanit olla esim kristallilapsia jotka ovat saastuneet ja tarvitsevat korjaamista skientologian menetelmien kautta? Nykymaailma on julma ja nimittää näitä mielenterveysongelmaisiksi.

        Mielestäni skientologian kehystarina on aivan yhtä mielenkiintoisella tavalla vinksahtanut kuin muutkin Jumaltarinat. Se on vertauskuvallisesti aivan kelpoinen, ei minkään uskonnon kehyskertomuksia pidä ottaa kirjaimellisina, tieteellisesti todistettuina ja dokumentoituina tapahtumina. Kaikissa on mukana kerroksellisuutta ja vertauskuvia.

        Paratiisikertomus on tästä aivan oivallinen esimerkki. Palaan siihen aina uudelleen ja uudelleen. Paratiisi ja sieltä karkoitus voidaan nähdä myös Evoluutiokertomuksena ja vertauskuvana, jossa laji kehittyi eteenpäin saaden tietoisuuden itsestään ja menettäen eläimen viattomuuden ja saaden samalla niskaansa evoluutiokehityksen tuoman kivuliaan ja vaikeuksien ja ongelmien täyttämän taipaleen, vastineena löytämästään itsetietoisuudesta? Ihminenhän löysi tuossa vertauskuvassa oman tietoisuutensa ja erkani täysin omaksi lajikseen, ihmiseksi joka ajattelee ja jolla on tietoisuus ja moraali ja oman geeniperimänsä taakka. Voidaan ajatella jopa niin, että Edenin kehyskertomus kuvaa kahden apinalajin yhdistymistä yhdeksi ja muuttumista ihmiseksi Evoluution virrassa. Mitä kylkiluu edustaa? Geeniperimää, mutaatioita pysähtyneisyydessä?

        Skientologiaan palatakseni, se on yksi harvoista opeista jotka eivät tuomitse mielenterveysongelmaisia (huonosti toimivia ja tukahtuneita Thetaneita?) miksikään saastuneiksi hengiksi vaan antaa heille toivoa kirkastumisesta. Siitä isot propsit.

        Mielestäni pelottavampia ovat talo- ja henkivertaukset Raamatussa, joissa kuolleet Egyptin uskonnot vielä vaikuttavat (faarao=talo). Raamattu sotkee pahimmillaan minusta aina näitä kuolleita kuvia ja painajaisia egyptistä mukaan paikoissa, joissa ne voivat saada herkimpien mielen järkkymään,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tie Onneen on oikein sopiva uskonto-opas vankiloihin, se opastaa ihmistä kivun ja säryn matkalla. Kirja on ihan fiksu, mielestäni. Kummallisella tavalla mietin, voisiko Xenu ja ydinräjähdys olla kehyskertomuksena verrattavissa Paratiisista karkoitukselle, ja Clear-tila taas paluuta viattomaan kirkkaaseen Sielun tilaan? Mietin myös muitakin mielenkiintoisia yhtymäkohtia muihin tarinoihin joita uususkonnot tarjoavat; voisiko ydinräjähdyksen pilaamat Thetanit olla esim kristallilapsia jotka ovat saastuneet ja tarvitsevat korjaamista skientologian menetelmien kautta? Nykymaailma on julma ja nimittää näitä mielenterveysongelmaisiksi.

        Mielestäni skientologian kehystarina on aivan yhtä mielenkiintoisella tavalla vinksahtanut kuin muutkin Jumaltarinat. Se on vertauskuvallisesti aivan kelpoinen, ei minkään uskonnon kehyskertomuksia pidä ottaa kirjaimellisina, tieteellisesti todistettuina ja dokumentoituina tapahtumina. Kaikissa on mukana kerroksellisuutta ja vertauskuvia.

        Paratiisikertomus on tästä aivan oivallinen esimerkki. Palaan siihen aina uudelleen ja uudelleen. Paratiisi ja sieltä karkoitus voidaan nähdä myös Evoluutiokertomuksena ja vertauskuvana, jossa laji kehittyi eteenpäin saaden tietoisuuden itsestään ja menettäen eläimen viattomuuden ja saaden samalla niskaansa evoluutiokehityksen tuoman kivuliaan ja vaikeuksien ja ongelmien täyttämän taipaleen, vastineena löytämästään itsetietoisuudesta? Ihminenhän löysi tuossa vertauskuvassa oman tietoisuutensa ja erkani täysin omaksi lajikseen, ihmiseksi joka ajattelee ja jolla on tietoisuus ja moraali ja oman geeniperimänsä taakka. Voidaan ajatella jopa niin, että Edenin kehyskertomus kuvaa kahden apinalajin yhdistymistä yhdeksi ja muuttumista ihmiseksi Evoluution virrassa. Mitä kylkiluu edustaa? Geeniperimää, mutaatioita pysähtyneisyydessä?

        Skientologiaan palatakseni, se on yksi harvoista opeista jotka eivät tuomitse mielenterveysongelmaisia (huonosti toimivia ja tukahtuneita Thetaneita?) miksikään saastuneiksi hengiksi vaan antaa heille toivoa kirkastumisesta. Siitä isot propsit.

        Mielestäni pelottavampia ovat talo- ja henkivertaukset Raamatussa, joissa kuolleet Egyptin uskonnot vielä vaikuttavat (faarao=talo). Raamattu sotkee pahimmillaan minusta aina näitä kuolleita kuvia ja painajaisia egyptistä mukaan paikoissa, joissa ne voivat saada herkimpien mielen järkkymään,

        Ei Tieonneen materiaali ole kyllä uskonnollinen opas eikä sitä ole tarkoitettukaan sellaiseksi. Se on moraalisäännöstö joka perustuu puhtaasti terveeseen maalaisjärkeen ja liittyvät omaan sekä muiden elossapysymiseen. Sitä on Tieonneen materiaali ja sen soveltaminen käytäntöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tie Onneen on oikein sopiva uskonto-opas vankiloihin, se opastaa ihmistä kivun ja säryn matkalla. Kirja on ihan fiksu, mielestäni. Kummallisella tavalla mietin, voisiko Xenu ja ydinräjähdys olla kehyskertomuksena verrattavissa Paratiisista karkoitukselle, ja Clear-tila taas paluuta viattomaan kirkkaaseen Sielun tilaan? Mietin myös muitakin mielenkiintoisia yhtymäkohtia muihin tarinoihin joita uususkonnot tarjoavat; voisiko ydinräjähdyksen pilaamat Thetanit olla esim kristallilapsia jotka ovat saastuneet ja tarvitsevat korjaamista skientologian menetelmien kautta? Nykymaailma on julma ja nimittää näitä mielenterveysongelmaisiksi.

        Mielestäni skientologian kehystarina on aivan yhtä mielenkiintoisella tavalla vinksahtanut kuin muutkin Jumaltarinat. Se on vertauskuvallisesti aivan kelpoinen, ei minkään uskonnon kehyskertomuksia pidä ottaa kirjaimellisina, tieteellisesti todistettuina ja dokumentoituina tapahtumina. Kaikissa on mukana kerroksellisuutta ja vertauskuvia.

        Paratiisikertomus on tästä aivan oivallinen esimerkki. Palaan siihen aina uudelleen ja uudelleen. Paratiisi ja sieltä karkoitus voidaan nähdä myös Evoluutiokertomuksena ja vertauskuvana, jossa laji kehittyi eteenpäin saaden tietoisuuden itsestään ja menettäen eläimen viattomuuden ja saaden samalla niskaansa evoluutiokehityksen tuoman kivuliaan ja vaikeuksien ja ongelmien täyttämän taipaleen, vastineena löytämästään itsetietoisuudesta? Ihminenhän löysi tuossa vertauskuvassa oman tietoisuutensa ja erkani täysin omaksi lajikseen, ihmiseksi joka ajattelee ja jolla on tietoisuus ja moraali ja oman geeniperimänsä taakka. Voidaan ajatella jopa niin, että Edenin kehyskertomus kuvaa kahden apinalajin yhdistymistä yhdeksi ja muuttumista ihmiseksi Evoluution virrassa. Mitä kylkiluu edustaa? Geeniperimää, mutaatioita pysähtyneisyydessä?

        Skientologiaan palatakseni, se on yksi harvoista opeista jotka eivät tuomitse mielenterveysongelmaisia (huonosti toimivia ja tukahtuneita Thetaneita?) miksikään saastuneiksi hengiksi vaan antaa heille toivoa kirkastumisesta. Siitä isot propsit.

        Mielestäni pelottavampia ovat talo- ja henkivertaukset Raamatussa, joissa kuolleet Egyptin uskonnot vielä vaikuttavat (faarao=talo). Raamattu sotkee pahimmillaan minusta aina näitä kuolleita kuvia ja painajaisia egyptistä mukaan paikoissa, joissa ne voivat saada herkimpien mielen järkkymään,

        Mielenkiintoisella tavalla vinksahtanut, hauskasti heitetty. Niin, mikä asia se ei olisi tänä päivänä vinksahtanut tässä maailman sekopäisessä menossa. Kuka on väittänyt, että scientologiassa esitetyt asiat täytyy uskoa? Koko tietokokonaisuuden ydinpointtihan on se, että henkilön täytyy itse havainnoida ovatko aiheessa tehdyt havainnot ja löydökset totta itselle, toimivatko aiheessa tarjolla olevat työkalut elävässä elämä. Antavatko ne sellaiset tulokset henkilölle ja elämään kuin mitä niistä esitetään. Se on kyllä selvästi havaittavissa, että ihmiskunta tarvitsee toimivia työkaluja ja sitten voidaan kysyä, että menevätkö ihmiskunnan ja yhteiskuntien tilat parempaan kuntoon nykyisillä "viralliseen käyttöön hyväksytyillä" auttamismenetelmillä. Valitettavasti eivät, vain mielipuoli yrittää väittää toisin. Henkinen rappeutuminen on kaikista huomattavin asia. Mutta, asioille voidaan aina tehdä jotain, jos on toimivat työkalut.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Voi sinua reppanaa, kun uskot kaiken aivopesupaskan mitä mediat kirjoittavat. Missä sinulla on esim. esittää faktat johtajien hulppeista älämäntavoista? Sinunkaltaisen pelokkaan lampaan on kyllä syytä pysytellä neljän seinän sisällä näin korona hysterian aikaan.


    • Anonyymi

      Vastaan sulle: Lisa McPherson

      • Anonyymi

        Samaa liirum laarumia vuosikymmenestä toiseen. Kerro tämän vuosituhannen uusia tapauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa liirum laarumia vuosikymmenestä toiseen. Kerro tämän vuosituhannen uusia tapauksia.

        Sinä varmaan valaiset "vaaran kuntotilassa olevaa" pre-clearia asiasta?

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Skientologia


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa liirum laarumia vuosikymmenestä toiseen. Kerro tämän vuosituhannen uusia tapauksia.

        Tiedätkö että mikä on käsite "hyödyllinen idiootti"?

        Jos et, niin kehoitan sinua menemään ensin peilin eteen ja katso, että tukka on hyvin sekä että kello näkyy.

        Tämän älyä vaativan teon jälkeen, kävele tietokoneesi ääreen ja etsi tietoa asiasta
        nimikkeellä "hyödyllinen idiootti".

        Lue tarkasti ja ymmärrä päätellä asia ihan itse. Jos et itse ymmärrä asiasta mitään, niin käänny etiikkaupseerisi puoleen, jos vaikka hän kykenisi selittämään asian sinulle niin selvästi ja helposti, jotta sinäkin asian sisällön ymmärtäisit. Jookosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö että mikä on käsite "hyödyllinen idiootti"?

        Jos et, niin kehoitan sinua menemään ensin peilin eteen ja katso, että tukka on hyvin sekä että kello näkyy.

        Tämän älyä vaativan teon jälkeen, kävele tietokoneesi ääreen ja etsi tietoa asiasta
        nimikkeellä "hyödyllinen idiootti".

        Lue tarkasti ja ymmärrä päätellä asia ihan itse. Jos et itse ymmärrä asiasta mitään, niin käänny etiikkaupseerisi puoleen, jos vaikka hän kykenisi selittämään asian sinulle niin selvästi ja helposti, jotta sinäkin asian sisällön ymmärtäisit. Jookosta?

        Kiva, kun myönsit vihdoinkin olevasi hyödyllinen idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS. Murha ei vanhene ikinä :)

        Kuka on tuomittu ja missä?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      "onko tällä palstalla joku joka kuuluu tähän kyseiseen kirkkoon?"

      Tuskin on.


      " vai kokoontuuko nämä skientologi ihmiset jossain suomessa?"

      Taitaa olla niin pieni joukko että kokoontumisesta on turha puhua. On niillä Lahdessa (ollut?) joku paikka mutta se on aina suljettu.


      "jos joku tähän uskoo nii mitä hyötyä siitä on ollu?"

      Ei siihen kukaan usko, ei edes ne mukana olijat.


      "voiko todella saavuttaa tän niin kutsutun glear-tilan?"

      Ei voi.


      "oon lukenu skientologiasta todella vähän, lähinnä kritisoivaa tekstiä, olis kiva tietää onko jollain jotain hyvää sanottavaa tästä?"

      Ei ole hyvää sanottavaa niilläkään,jotka ovat lukeneet enemmän.


      "mitä pitää tehdä jos haluaa liittyä tähän joukkoon ja sellasta...kertokaa joku!!???
      ei kiitti englannin kielisiä linkkejä, mulla ei ole hyvä kielipää....:)"

      Kielipäätä ei tarvita, eikä päätä yleensäkään. Pääasia että on paljon fyrkkaa eikä mitään holttia sen käsittelyssä.

      • Anonyymi

        No, kyllä ne totuudet tulee vielä selville, että mikä taho tällä planeetalla on kenenkin puolella. Se on ainakin selvää, että totuudet ovat ihan päinvastaisessa suunnassa kuin mitä valtamediat eli kaaoksen ja kauhun kauppiaat kiljuvat kitarisat suorina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kyllä ne totuudet tulee vielä selville, että mikä taho tällä planeetalla on kenenkin puolella. Se on ainakin selvää, että totuudet ovat ihan päinvastaisessa suunnassa kuin mitä valtamediat eli kaaoksen ja kauhun kauppiaat kiljuvat kitarisat suorina.

        Meksikon vankiloissa käytössä The Way To Happiness materiaalit: https://www.twth.org.uk/news/articles/mexico.htm


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Älkää vaan liittykö tähän vedätykseen, satun tietämään tästä touhusta aika paljon.

      Tapasin kuppilassa erään naisen, rupesimme olemaan ja kohta piti muuttaa tän luokse.
      Jonkin ajan kuluttua oli selvää että se Hubbard on kaikkialla, kaikki mitä suunnilleen tein oli väärin. Paistoin sille kyljyksiä, tää sanoi että tee nopeammin, minä siihen että ne kypsyy hitaasti ja pitäisi vielä hauduttaa, ei mennyt jakeluun.

      Sillä oli luottotiedot menneet ja mun piti kuulema ottaa velkaa sen puolesta että se saisi jonkun hyvän dealin tehtyä. En suostunut se vaan intti että olen OT kyllä mä maksan takaisin, tehdään velka paperit jonkin näköiset tehtiinkin mutta en sen osuutta niistä veloista koskaan saanut.

      Aluksi ne kurssit ei maksanut paljon mitään kun luit vaan jotain kirjoja ja teit jotain harjoitteita mutta kohta alkoivat höpistä auditoinnista ja että sun aikasi olisi nyt osallistua niihin, sanoin että ei mulla ole rahaa, kehottivat ottamaan velkaa ja kun tarpeeksi kauan sepittävät oikeutuksiaan ja sinun nappejasi niin siinä nuori kaveri alkaa miettimään että mitä helvettiä mä teen ja taas piti ottaa velkaa.

      Se on aivan ihmisten hyväksi käyttöä, joudut velkoinesi ongelmiin, ne ei välitä tilanteestasi mitään pääasia että saavat vedätettyä rahaa. Onneksi en ihan puille paljoille joutunut mutta luulen että tämä nainen jonka kanssa siihen aikaan seukkasin, oli aika ongelmissa. Sen strategia oli selvästi puhua mua niin paljon ympäri sen OT statuksensa turvin kun vaan kehtasi ja pystyi, niistä veloista jota otin niihin hiivatin auditointeihin se sai osuuden(oliko se peräti puolet tai jotain sen suuntaista).

      Lopetin sen typeryyden kun en kestänyt sitä enää.

      Mikäli haluat sivistystä sitä saa kirjastosta, eikä maksa paljon mitään, se auditointi on sama kuin olisit kiinni valheenpaljastuskoneessa, purkit molemmissa käsissä joista lähtee signaali sinne näyttöpaneeliin mutta maksaa niin helvetisti.

      Mikäli raha on ihan yhdentekevä voihan sitä käydä vaikka missä huuhaa luennolla. Varoitettu on.

      • Anonyymi

        Oliko edes hyvännäköinen eli naitavan näköinen?


    • Anonyymi

      Toisessa keskusteluketjussa puhutaan supressiivisesta henkilöstä, miksiköhän scientologit kutsuu tuota missä veloista on tehty velkakirjat mutta tämä (ot ) ei ole suostunut velvoitteitaan maksamaan, kait siinä on käyty etikkaupseerit ja lainoppineet läpi ja voivoteltu että voi voi, jätä maksamatta.
      Aikamoista vedätystä varsinkin kun puhuvat että he ovat niin hyviä/rakentavia/rehellisiä persoonia.

      • Anonyymi

        Takaustouhut ovat aina mitä ovat, kulkemista heikoilla jäillä. Molemmilla on vastuunsa lainanotossa ja takaamisessakin on aina riskinsä. Vaikka lainanottaja ei väistäisikään velvollisuuksiaan niin ainahan lainanottajalle voi tapahtua jotain odottamatonta. Eli ei ole koskaan riskitöntä lähteä takaajaksi kenellekään.


    • Anonyymi

      Aika moraalitonta ja alhaista tehdä tuollaista kaverilleen, jättää hoitamatta vaikka on kuulema kaiken maailman etiikkatasot. Taisi olla naikkonen oikein tosi ot.

    • Anonyymi

      Ne oppii luennoillaan miten ihmistä viedään ja jättää maksut pystyyn, kiertäkää kaukaa.

      • Anonyymi

        Ketään ei pyydetä ottamaan lainaa. Eiks ihmisellä pidä itsellään olla järki ja kyvykkyys pystyä kieltäytymään, jos joku edes sellaista ehdottaa. Ei pidä olla lammas ja suostua kaikkeen.


    • Anonyymi

      Sä et ymmärrä pointtia, lue ajatuksella sen kaverin selitys. Siinähän sen kimmakaveri joka on ot, anoo että toinen ottaisi velkaa kun hänellä itsellään on maksuhäiriöitä. (Lupaa velkakirjan mukaan hoitaa asian).

      Kyseisessä organisaatiossa jos on noussut kyseiseen tasoon, niin pitäisi olla iskostettu päähän että toimitaan rakentavasti ja kunnioittavasti että siinä ei ole sijaa vilpille eikä vedätyksille, siihenhän koko sen puljun toiminta mukamas rakentuu sääntöjen noudattamiseen.

      Tämä kun on olevinaan jokin uskonnollinen tai hengellinen järjestö niin miten hitossa ne antaa jonkin ot:n toimia noin ja sitten vielä ovat jonkun sisäpiiri sopimuksen mukaan maksaneet jotain palkkioita tuolle huijarille.

      Totta on että mitä vaan voi tapahtua ainakin normaaleissa piireissä mutta olen ymmärtänyt että "heillä" on niin korkea moraali ja etiikka että eivät missään nimessä toimisi etiikan vastaisesti, tässä on kustu ns. linssiin ja missä muussa muodossa sitä tehdään, painostamalla ehkäpä.

      Taitaa olla sellainen aivopesuklubi että suosittelen pysymään kaukana, vaikka kaiken osaavat puhua valkoiseksi ei musta lähde pois.

    • Anonyymi

      Mites itse aiheen sisältö, miksi kukaan ei koskaan kommentoi siitä mitään? Ympäristö keksii, kiljuu ja mussuttaa kaikesta asian "ympäriltä", mutta edelleenkään kukaan ei uskaltaudu kommentoimaan itse aiheen tutkimuksista ja löydöksistä. Vihainen ja öykkäröivä ihminen niinkuin sinä ei ole koskaan luotettava.

    • Anonyymi

      Ot on asian sisältö ja keissi sekä huijaamisen aakkoset. Mene sinne vedätykseen arvoisa ilkkuja, sitten saat sitä omakohtaista pyöritystä osaksesi.

      • Anonyymi

        Scientologian aineisto kattaa laajimman tietokokoelman mielestä, hengestä ja elämästä mitä koskaan on koottu. L. Ron Hubbardin yli sata kirjaa ja julkaisua, tuhannet artikkelit ja tutkielmat sekä yli 3000 nauhoitettua luentoa kattavat itse asiassa kaikki elämän osaalueet. Tämä on Scientologia: Uusi näkemys elämään. Kirja sisältää ajattoman valikoiman Ronin löytöjä, jotka on poimittu hänen run-saasta kirjallisesta tuotannostaan. Jokainen niistä esittää kattavan yleiskatsauksen siitä, miten Scientologia soveltuu kullekin elämän osa-alueelle – ja kokonaisuutena kirja antaa laajan kuvan elämästä itsestään. Tässä on vastaukset ihmisen ikiaikaisiin kysymyksiin, käytännölliset vastaukset, jotka sinä olet toivonut löytäväsi. Tässä on toimivat vastaukset. Onko mahdollista olla onnellinen? Henkilökohtainen integriteetti. Ihminen etsii sieluaan. Pyrkimyksemme kuolemattomuuteen. Kahdeksan dynamiikkaa, jotka muodostavat itse elämän. Affiniteetti-, realiteetti- ja kommunikaatiokolmio, joka antaa osatekijät ihmistenvälisiin suhteisiin. Avioliitto. Miten elää lasten kanssa. Mitä on suuruus? Kaksi onnellisen elämän sääntöä. Antisosiaaliset persoonallisuudet. Kolmannen osapuolen laki paljastaa ristiriitojen aiheuttajat. Rehellisyys ja etiikka. Minun filosofiani, Ronin henkilökohtainen lausunto siitä, mikä kannusti hänen elämäntyötään ja Scientologian etsintää. Tässä on kaikki olennainen elämästä ja todelliset ratkaisut, jotka toimivat tässä ja nyt, totuudet, joihin voit turvautua aina uudelleen ja uudelleen.


    • Anonyymi

      En alennu copy pasteilemaaan, sanon vaan että tuo koko orggis on yksi suuri puhallus monien muiden joukossa. Maailmassa on eri uskontokuntia varmaan sadoittain, on hindua, muslimia, budhalaisuutta, ääriradikaalia, maltillista haaraa, kristinuskoa ja mitä kaikkea. Jokaisella on väitteensä ja takuulla monta hyllymetriä totuuksia esitettäväksi epäilijöille.
      Mistä tiedät että juuri sinun juttusi on se oikea, voin sanoa et mistään, se on vaan tunne päässäsi ja palava halu kuvitella että ei ole muuta totuutta.
      Huomaatko miten hauraalla pohjalla liikut? Eikö ole parempi elää elämäänsä ja toimia rakentavasti, harrastaa kivoja asioita, urheilla, olla ystävällinen ja kunnioittaa muita eikä kuvitella olemattomia kaiken autuaaksi tekevistä järjestöistä koska silloin et opi näkemään metsää puilta jos suljet silmäsi erilaisilta näkökannoilta ja sitten tulee tietysti runsaudenpula mistä kannattaa maksaa vai kannattaako? Ennen oli tietosanakirjat nyt on netti, kyllä tietoa löytyy jos sitä haluaa etsiä.

    • Anonyymi

      Mites sinulla on mennyt koronakinkerit, onko tullut osumia?

    • Anonyymi

      Käytän sitä suusuojaa yleisissä tiloissa ja vältän massoja, sillä saa jo vähän tarvittavaa etäisyyttä.

    • Anonyymi

      Hienoa löytää tämä jo vuonna 2006 aloitettu viestiketju! Käy ilmi, että skientologiasta löytyy kriittistä tietoa . Siksi varmaankaan siihen ei enää hurahdeta, niin kuin 80-luvulla, kun tietoa ei ollut saatavilla.
      Olen seurannut sivusta lähisukulaiseni omistautumista skientologialle. Hän oli yksi niistä, jotka ottivat ja takasivat toisilleen lainoja ristiin rastiin. Hän jopa otti lainan ja antoi rahat toiselle skientologille, jotta tämä pääsisi USA:han lisäopintoihin. Lainaa ei tietenkään maksettu takaisin vaan omainen joutui itse siitä vastuuseen ja velkasaneeraukseen. Viimeistään tässä vaiheessa luulisi silmien avautuvan, mutta ei. Omainen on edelleen mukana aivopestynä tässä maailman vaarallisimmassa kultissa. Sääliksi käy.

      • Anonyymi

        Juu, scientologia on todellakin vaarallista niille tahoille jotka tukahduttavat ja haluavat hallita ihmiskuntaa. Eli pitää ihmiskunnan orjina itselleen. Älä koskaan työskentele tukahduttavassa yrityksessä äläkä tue tukahduttavaa hallitusta. On syytä työskennellä sen eteen, että meillä olisi johtajat jotka ovat terveitä mielenterveydeltään. Työskentele sen eteen, että meidän taloudellinen kohtalo ei ole sellaisten henkilöiden/tahojen hallinnassa jotka vihaavat eivätkä ole tyytyväisiä ennen kuin toiset ihmiset ovat orjina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, scientologia on todellakin vaarallista niille tahoille jotka tukahduttavat ja haluavat hallita ihmiskuntaa. Eli pitää ihmiskunnan orjina itselleen. Älä koskaan työskentele tukahduttavassa yrityksessä äläkä tue tukahduttavaa hallitusta. On syytä työskennellä sen eteen, että meillä olisi johtajat jotka ovat terveitä mielenterveydeltään. Työskentele sen eteen, että meidän taloudellinen kohtalo ei ole sellaisten henkilöiden/tahojen hallinnassa jotka vihaavat eivätkä ole tyytyväisiä ennen kuin toiset ihmiset ovat orjina.

        Eli esität scientologista pashapuhetta!


    • Anonyymi

      Olipa sekavaa höpinää, opettele artikuloimaan ymmärrettävästi eikä mitään kieroja sanankäänteitä Trumpin tyyliin.

    • Anonyymi

      Tää joku ilmeisesti organisaatiossa oleva puolustaa sitä että kannattaa rahoittaa ja osallistua heidän aivopesukurssituksiin koska se on maailmalle hyväksi, onhan se joo heidän taloudelleen aivan mahtavaa kun saadaan uusia maksavia jäseniä kierrokseen.

    • Anonyymi

      Skientologia (engl. Scientology, latinan verbistä scio 'tietää, ymmärtää' ja kreikan kielen sanasta logos ’oppi’ – siis ”tietämisen oppi”) on uskomusten ja oppien järjestelmä, joka perustuu yhdysvaltalaisen kirjailijan L. Ron Hubbardin ajatuksiin.

      Hubbard kehitti 1940-luvulla dianetiikka-nimisen opin, jossa ihmisen ongelmia pyritään korjaamaan henkilökohtaisen neuvonnan avulla. 1950-luvun alussa Hubbard toi oppiinsa hengellisiä elementtejä, ja sitä alettiin kutsua skientologiaksi. Skientologiakirkko perustettiin vuonna 1954, ja liike on sen jälkeen laajentunut myös Yhdysvaltain ulkopuolelle. Liikkeessä on nykyisin arviolta 10 000–20 000 aktiivista jäsentä.

      Kirkon oman virallisen määritelmän mukaan skientologia on ”käytäntöön sovellettu uskonnollinen filosofia”. Skientologiaan liittyy muun muassa oppi hengen suhteesta itseensä, sosiaaliseen ympäristöön, maailmankaikkeuksiin ja hengen käsittelyä. Hengen palauttaminen korkeampaan tilaan tapahtuu auditoinneissa, istunnoissa. Skientologit uskovat oppiensa parantavan sitä harjoittavan ihmisen elämää lisäämällä henkisiä kykyjä ja näin takaavan tien onneen. Skientologit uskovat ihmisen olevan kuolematon henkiolento, thetan, jolla on rajattomat kyvyt.

    • Anonyymi

      Mikäli tuo järjestö olisi oikeasti vallankumouksellinen ja hyvää tarkoittava, ei se perisi ns. palveluksistaan isoja maksuja vaan se olisi pyyteetön ilman ahneutta rahastaa. Lisäksi järjestöt saa erilaisia verohelpotuksia ja niillä kikkaillaan. Tuotot tilitetään sitten näille avainhenkilöille aivan kuten jossain helluntaiseurakunnissa.

      Normaali elämä käsittää kaikki elementit mitä tarvitsee, kaikki maksulliset elämäntapa koulutukset on vaan tarkoituksellista rahastusta. Ihmisen henkevyyteen ja kasvuun vetoamalla moni haksahtaa lähteä mukaan näihin kyseenalaisiin kuvioihin. Tämä olisi saanut virallisen tahon suosituksen jos sen olisi todettu olevan niin mullistava kuin se väittää mutta on jäänyt marginaaliin koska ihmiset/yhteiskunnat näkevät tämän savuverhon läpi ja ymmärtävät että on täysin päätöntä rahoittaa tuollaista erittäin epäilyttävää toimintaa.

    • Anonyymi

      Skientologia on elämä. Pikemminkin sen tarkoitus. Se on parasta maailmassa. Rakastan sitä. Ostakaa history of man ja liittykää mukaani.

      • Anonyymi

        Ei se oo totta senkin potta


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe