Maanantai 13.2.2012
Nimipäivät: Sulo, Sulho ja Algot
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!

124 Vastausta 39 097 Lukukertaa

mitä skientologia on?

onko tällä palstalla joku joka kuuluu tähän kyseiseen kirkkoon? vai kokoontuuko nämä skientologi ihmiset jossain suomessa?
jos joku tähän uskoo nii mitä hyötyä siitä on ollu? voiko todella saavuttaa tän niin kutsutun glear-tilan?
oon lukenu skientologiasta todella vähän, lähinnä kritisoivaa tekstiä, olis kiva tietää onko jollain jotain hyvää sanottavaa tästä?

mitä pitää tehdä jos haluaa liittyä tähän joukkoon ja sellasta...kertokaa joku!!???
ei kiitti englannin kielisiä linkkejä, mulla ei ole hyvä kielipää....:)

Mistä näitä.....

..."skientologiasta tietämättömiä" (lue scientologeja, jotka esiintyvät palstalla muka tietämättöminä ulkopuolisina) putkahtelee ?

Tuo kirjoittelu on niiiiiin läpinäkyvää taas jälleen kerran.

Jos tuo on teille scientologeille opetettu toimintamallin, niin yrittäkää nyt tehdä edes se kunnolla.

Jopa taviskin ymmärtää rivien välistä, että scientologihan se siinä taas esiintyy niiiiin tietämättömänä.

Yrittäkää nyt edes, tuo on jo säälittävää puuhastelua.

Muutama vinkki paljastumisesta:

1. Kirjoitusasu

2. Lauserakenne

3."jos joku tähän uskoo nii mitä hyötyä siitä on ollu? voiko todella saavuttaa tän niin kutsutun glear-tilan? "

4."oon lukenu skientologiasta todella vähän, lähinnä kritisoivaa tekstiä, olis kiva tietää onko jollain jotain hyvää sanottavaa tästä? "

5.mitä pitää tehdä jos haluaa liittyä tähän joukkoon ja sellasta...kertokaa joku!!???

Tuollaisia kun pupeltaa palstalle, niin ei ole mikään ihme, että jää "housut kintuissa" kiinni.

D :)

anreeksi nyt vain

siis HÄ??? sorry, mut en voinu ku ruveta nauraan sun viestille...taidat olla vähän vainoharhanen...
sori vaan kirjotusvirheet ym muut, mut mua ei voi vähempää kiinnostaa miten kirjotan kunhan asia tulee selväks. mä en oikeesti ihan tajuu mitä yrität sanoo...ai et mä oon scientologi...ok...sanotaan mielummin, että mä saatan joskus tulla olemaan...
tää oli kyl aika hauskaa...mutta pakko viel kysyä sulta "dekkari" et mistä sä voit kirjoitusasun perusteella päätellä mikä mä olen?

Juu, mutta oikeesti jollekki oikeelle scientologille kysymys: onko tää kirja suomeks saatavilla, siis dianetiikan kirja? tein sen persoonallisuus testin...vähän epäilyttää ku luin vasta lopuks et ne soittaa tulokset...onko jollekki soitettu, joka on tehny testin???

Heheh

Soittaa ne. Älä siitä huolehdi. Jokainen mahdollinen uusi rahastettava tullaan käymään läpi.

Olette te hassuja.

Vai niin.....

....miksi sitten puolen sivun jutulla yrität todistella ulkopuolisuuttasi ?

Kun joku kysyy sinulta jotakin vastaat yksinkertaisen "kyllä" tai "ei"-vastauksen sijaan
½-tunnin esitelmällä ?

Mielestäni tähän loppuun sopii loistavasti LRH:n opetuksen kiteytymä: "Valhe on luomisen alin muoto".
Eli suomeksi, kun ihminen valehtelee hän luo uutta.

Jos et ole scientologi, kyseenalaistat tuon väittämän, jos taas olet scientologi, niin......

siksi koska mä haluan

ja kukaan ei oo kysyny mitään, mihin vastata kyllä tai ei...ja selitän ulkopuolisuuttani myös siks et joku kertois jotain perustietoo, eikä mitään mistä pitäis olla selvillä...

no en tajuu mitään mistään LHR:n opetuksista...mikä se edes on?

täällä taitaa olla vähän erilaisii ihmisii ajatusmaailmaltaan ku mä oon....

Jos

ei ole teeskentelevä skientologi, niin selvää skeidojen kohderyhmää. Normaalia tyhmempi, jostain kärsivä (lukihäiriö tässä tapauksessa). Kaippa hän uskoo oppivansa lukemaan ja kirjoittamaan oikein, auditoinnin avulla.

...alat selittämään.....

.....kuten nyt kävikin.

niin alan

mä selitän aina ja tuun aina selittään...se on mun tapa ja nytki mä selitän miksi mä selitän..
aika lapsellista tollanen...kysyin vaan mitä skientologia on, mutta oon jo saanu hyvää tietoa muualta...
ja en oo skientologien kohderyhmää, mutta en sulje mitään mahdollisuuksia pois...
lukihäiriöstä en myöskään kärsi...
taidatte kaikki olla jotain sekopäitä tärkeiliöitä...mä lähen treenaan...se on moro! :)

Niinpä....

....niin.

glear-tila

Eteesi annetaan 200 testikysymystä jonka tulos osoittaa sinussa olevan vakavia korjausta vailla olevia luonnevirheitä.Kaupan teko jatkuu "oppia"tarjotaan taitavasti , uskot tarvitsevasi kaikkea tarjolla olevan.Rahaa palaa ja aikaisemmin tulleet suunnitteleva ulkomaaille oppia hakemaan.Sinut havaitaan kelpo takaajaksi."Myllytetylle" kävi näin, yksikään takaamistan scientologeista ei hoitanut asiaansa.Olen päässyt tästä"kirkosta"eroon joskin "lataamon"kautta.Rankkaa oppia ,ole varovainen kiinnostuksessasi....

kiitti, vihdoin jotain järkevää...

oon myös vähän lukenu eilen joltain sivuilta et tällasta olis tapahtunu, mut vaikee ymmärtää, et joku osais manipuloida ihmisen niin hyvin uskomaan kaikkeen ja varsinki suuria maksuja vastaan...johtuu varmaan ihmisen uteliaisuudesta...
mua ei pysty manipuloimaan oon liian itsepäinen sellaseen...eikä mulla oo rahaa mistä riistää, koska oon opiskelija...
jäi vaan mietityttään et miks jotkut sit todella uskoo scientologiaa...

Väität..siis....

...että ET IKINÄ ennen ole esim googlannut scientologiaa koskeneita sivuja ?

Miksiköhän EN oikein usko noita sun juttujas ?

itseasiassa

just niin mä väitän...en ollu edes ennen kuullu mistään scientologeista...oon keskittyny astrologiaan aina ennen...sit luin jotain lehtee ja siinä mainittiin tosta ja alkoi vaan kiinnostaan...
ei sun tarvi uskoo mun juttuja...

hoh

Olet dekkari tainnut lukea vähän liikaa dekkareita... ;)

Tais Haukansilmä

Nyt kun luin tuon heebon kyselyjutun dekkarin vinkein ja vertailin aikaisempiin vast. kyssäreihin, niin perskulesrallaa D :) on iha oikeessa, skietohan tuo kyselijä onki.

Varsinainen haukansilmä toi dekkari.

Muistithan treenari tehdä menestyskertomuksen tuosta kyssäristäs

Kiitoksia ja...

...kumarrus.

Nuo scientologien "viritelmät" tällä palstalla on niin helppo huomata heidän tavastaan kirjoittaa ja perustella asioita.

"Miinoja" on helppo asentaa scientologien eteen, koska he toimivat vain Hubbardin opettaman mallin mukaan ja viimeistään rivien välistä huomaa kuka on kuka.

Kuten kirjoitit, niin pienellä treenaamisessa "taito" karttuu ja tämä palstakirjoitteluiden lukeminen antaa uusia "universaalisia" huomioita.

Kyllä kyseinen aerobiccaaja on takuuvarmasti muistanut tehdä kaksi asiaa:

-menestyskeromuksen siitä, kuinka jallitti kriitikot pois kaikista Suomen keskustelupalstoista.

Crime reportin kriitikoiden kirjoittelusta Amerikkaan.

Hyvää jatkoa.

Täsmennetään vähän

"Valhe on luomisen alin muoto".
Eli suomeksi, kun ihminen valehtelee hän luo uutta.

VALHE ON LUOMISEN ALIN MUOTO. VALHE ON AINA MUUNNELTUA TOTUUTTA. TÄSSÄ LAINALAISUUDET:

http://www.bonafidescientology.org/Append/01/page16.htm

Axiom 36 A lie is a second postulate, statement or condition designed to mask a primary postulate which is permitted to remain.

EXAMPLES:

Neither truth nor a lie is a motion or alteration of a particle from one position to another.

A lie is a statement that a particle having moved did not move, or a statement that a particle, not having moved, did move.

The basic lie is that a consideration which was made was not made or that it was different.

Axiom 37 When a primary consideration is altered but still exists, persistence is achieved for the altering consideration.

All persistence depends on the basic truth, but the persistence is of the altering consideration, for the basic truth has neither persistence nor impersistence.

Axiom 38 1. Stupidity is the unknownness of consideration.

2. Mechanical definition: Stupidity is the unknownness of time, place, form and event.

1. Truth is the exact consideration.

2. Truth is the exact time, place, form and event.

Thus we see that failure to discover truth brings about stupidity.

Thus we see that the discovery of truth would bring about an as-isness by actual experiment.

Thus we see that an ultimate truth would have no time, place, form or event.

Thus, then, we perceive that we can achieve a persistence only when we mask a truth.

Lying is an alteration of time, place, event or form.

Lying becomes alter-isness, becomes stupidity.

(The blackness of cases is an accumulation of the case’s own or another’s lies.)

Anything which persists must avoid as-isness. Thus, anything, to persist, must contain a lie.

Siitä vain

Jos haluta menettää rahasi ja tulla vainotuski niin liity ihmeessä skientologian kirkkoon.
scientologiaan liittyy ihmiskauppaa, ihmisten huijaamista rahallisesti esim. monet ovat joutuneet isoihin velkoihin jäsenmaksujen ja muun takia. sinulla ei ole minkäälaisia oikeuksia ilmaista mielipiteitäsi, scientologian takia on mennyt monia perheitä hajalle ,ihmisiä ahdisteltu . Siinä on totuus

Tässä on yksi

Olen kuulunut tähän kyseiseen kirkkoon yli 20 vuotta. Suomessa on kaksi toimipistettä, jossa opiskelaan elämänparannuskursseja. Hyöty on sama kuin työkalupakki mekaanikolle. Jos ei ole työvälineitä elämää varten, niin kaikki on kohtalon huomassa, eikä itse pysty paljon vaikuttamaan asioihin. Clear-tilan voi saavuttaa kuka tahansa, joka aktiivisesti ponnistelee sitä kohti. Clear on henkilö, joka on toteuttanut Scientologian aksiomi 1:en omalla kohdallaan.

Aksiomi 1: Elämä on pohjimmiltaan staattisuus

MÄÄRITELMÄ: Elämän staattisuudella ei ole massaa, ei liikettä, ei aallonpituutta eikä sijaintia tilassa tai ajassa. Sillä on kyky postuloida ja havaita.
DEFINITION: A life static has no mass, no motion, no wavelength, no location in space or in time. It has the ability to postulate and to perceive.

Vapaasti käännetty tästä linkistä:
http://www.bonafidescientology.org/Append/01/page10.htm

Jo kirjassaan Dianetiikka, L. Ron Hubbard havaitsi, että ihminen on pohjimmiltaan hyvä. Kun henkilö etenee Cleariksi, hänen perushyvyytensä lisääntyy ja lisääntyy. Tätä ei ehkä muutamat kristityt hyväksy, koska kristityt papit ilmoittivat joskus, että ihminen on pohjimmiltaan paha - ottaen tämän mallin katomalla omaan mieleensä.

"Elämä on pohjimmiltaan staattisuus" tarkoittaa myös, että sillä ei ole mitään määrättyä ikää - se on aina ollut olemassa. Ateisti on hypännyt -tai hänet on joskus väkivaltoisesti sysätty - pois tästä ensimmäisestä aksiomista. Ateistille on vain tämä yksi kehon elämä. Hän ei voi käsittää itseään ikuiseksi vastuulliseksi olennoksi. Jos voit tajuta mahdollisuuden, että olet elänyt aikaisemmin, olet lähempänä aksiomi 1:stä kuin henkilö, joka ajattelee olevansa vain keho. Nuo omasta elämästään "poistuneet" ovat kaikkein vaarallisimmat tyypit tällä planeetalla; siinä on "tieteilijä", joka suunnittelee ilkeitä aseita, kuten vetypommi, siinä on psykiatri, joka hoidoillaan pyrkii tukahduttamaan potilaansa ja joka haluaa "hoitaa" lapsia amfetamiinin kaltaisilla lääkkeillä, siinä on henkilö joka kalkuloidusti tekee jotain tuhoavaa. Yhteiskunnassa valta tulisi keskittää niille, joilla on vähän laajempi katsontakanta kuin yksi elämä ja aivot.

Omasta elämästään poistuneita ei voida auttaa, koska he eivät kykene ottamaan vastaan apua ja koska heillä ei ole näkökulmaa, mistä tulla paremmaksi (As-issata) kts. Scientology axiom 11 ja myös axiom 19 ja 20.

Tämän vuoksi kommunikaatio on tosi tärkeä juttu Scientologiassa ja ilman täydellistä kommunikaatiota auditointi (Scientologian harjoittaminen) ei onnistu.

Ei muuta kuin hanki kirja "Itseanalyysi", lue ja tee kirjassa olevat harjoitukset. Alat etenemään kohti Clearia. Mainitsin tästä asiasta "Pieni ripaus..." alla.

Terv. ACD

Sama selvällä suomella....

....kiitos, ACD, harrastat sentään kommunikaatiota mahdollisesti tulevan uuden "jäsenen" kanssa.

Älä kikkaile uusilla hienoilla sanoilla, ei ne vielä niitä ymmärrä.

mä kyllä jotenkin

uskon että oon eläny aikaisemminkin...muttä sit tos jutussa mainitsit psykiatreista ja lääkkeistä...nii eikö sit mitään sairautta saa hoitaa lääkkeillä? eikö se oo vähän outoo...tai oikeestaan vaarallista...??
on tossa jotain mikä vaikuttaa mahdolliselta, mutta myös paljo sellasta mitä en ehkä ite hyväksy...

Jokainen toimikoon...

...oman totuutensa mukaan. Kun henkilö etenee kohti Clear-tilaa, hän joutuu kävelemään viidakon lävitse machette kädessä. Mitä sieltä sitten löytyykään, upea, kaunis ja tyyni meri. Psykiatria ja mieleen vaikuttavat lääkkeet tekevät viidakon läpi kulusta vaikeamman. Scientologia ei ole perinteistä lääketiedettä vastaan, mutta vastustaa kehon saastuttamista myrkyillä. Monet lääkärit ovat vain myyneet itsensä lääketeollisuudelle ja he näkevät asioita kemikaalien kautta. Clearit eivät paljoakaan sairasta, koska heillä ei ole mitään syytä sairastaa. No, tee näistä asioista omat päätelmäsi.

Terv. ACD

Ja sinäkö ET OLE.....

...."lääketieteen keppihevonen" vitamiinikiihkoilusi kanssa ?

"Psykiatria ja mieleen vaikuttavat lääkkeet tekevät viidakon läpi kulusta vaikeamman. Scientologia ei ole perinteistä lääketiedettä vastaan, mutta vastustaa kehon saastuttamista myrkyillä. Monet lääkärit ovat vain myyneet itsensä lääketeollisuudelle ja he näkevät asioita kemikaalien kautta. Clearit eivät paljoakaan sairasta, koska heillä ei ole mitään syytä sairastaa. No, tee näistä asioista omat päätelmäsi. "

Jotenkin ontuu tuo selityksesi, kun huomioi tuon suuren vitamiinikiihkoilusi.

Tiedätkö muuten edes, mikä työkalu machette alunperin oli ?

Olen ollu..

Olen ollut vajaan 10 vuotta scientologina. Sitä ennen tutkin kaikki vaihtoehdot astrologiasta lähtien.Luin myös psykologisia kirjoja,niissä kyllä puhuttiin vähän outoja ja oli kuvia erinlaisista ihmisistä kun ne sairastaa jotakin mielen sairautta. Sitten sain käsiini Dianetiikkakirjan ja se oli läpimurto minun elämässäni. Sain kaikki ne vastaukset joita olin koko elämäni ajan hakenut. Olen saanut auditointia ja mielestäni olen saavuttanut clear tilan.
Dekkari on täällä kirjoitellut niitä tuttuja tarinoita, mutta sinä itse päättelet mikä on totta ja mikä. Olet järkevä ja päätät itse elämästäsi niinkuin minäkin.
Minua ei voi kukaan pakottaa mihinkään, teen elämäni sellaiseksi kuin haluan. Tällä hetkellä olen maailman onnellisin ihminen. Jatka samaa rataa elämäsi polulla ja olisi kyllä kivaa jos lukisit vaikka Dianetiikka kirjan. Sen voi myös lainata kirjastosta jos ei halua ostaa.

"Yritätkö....

...tällä kertaa "nuoleskelutarktiikalla"?

"Luin myös psykologisia kirjoja,niissä kyllä puhuttiin vähän outoja ja oli kuvia erinlaisista ihmisistä kun ne sairastaa jotakin mielen sairautta. "

On se hyvä, että ET lukenut Aku Ankkaa,Mustanaamiota,TM:ää tikka Jallua.

Siinä olisi voinut "Uuden Tason" gurulla mennä nuppi sekaisin.

Kaikestä kirjoituksestasi näkee, mitä taoahtuu, kun nuppi aiveopestään huuhaalla.

Väitän, että viisi vuotta vielä tuota ihanuutta ja heräät siihen kylmään tosiasiaan, että sinua on huijattu.

Edelleenkään Venuksessa ei ole rautateitä, edelleenkään et liitele seinien läpi,edelleenkään scientologia ei toimi.

samaa mieltä

siis siitä et ketään ei voi pakottaa...
luulempa, että ainaki lainaan ja luen kyseisen kirjan, pitää sit kattoo miltä tuntuu ja ehkä löydän myös "sen jonkin"....mitä etsin...tuntuu vaan, että jotain puuttuu...

Ilmainen neuvo....

..."kiinnostuneelle ihmiselle":

Jos aihe alkaa syvällisemmin kiinnostaa kirjan jälkeen ja on kamala hinku persoonallisuustesteihin, niin myy omaisuutesi, lahjoita rahat valmiiksi scientologiakirkolle, sekä luovuta luottokorttisi samaan laitokseen, sekä muista allekirjoittaa luottokorttilaskusi jo etukäteen, niin voit kätevästi sitten valkaista maailmankuvasi Tomaatti-Ronin oppien mukaan.

Pian sinäkin liitelet universumissa, näet pahoja psykiatreja ja heidän salaliittojansa jokapuolella,kerrot Venuksen rautateistä ja hurraat Tomaatti-Ronille, etkä kyseenalaista mitään, mikä liittyy scientologiaan.

en ymmärrä sua

miks sulla on noin negatiivinen kuva scientologiasta? ootko ite koskaan muutaku lukenu asiasta...onko sulla omakohtasia kokemuksia, että esim: sun rahat suunnilleen huijataan sulta?
ei se tarkota jos kyselee asioista, että siihen luottais tai liittyis heti, kyllä kaikki varmasti on omalla kohdallaan harkinnut asiaa...
kiitti kuitenki ilmasesta neuvosta...mä en kuitenkaan ole niin hyväuskonen.

Vastaan sulle...

.....
"miks sulla on noin negatiivinen kuva scientologiasta?"

Koska tiedän niiden touhuista tavallista scientojäsentä enemmän.

Tiedän, että scientologia ei ole sitä mitä jäsenet yrittävät kiiltokuvallaan kertoa.

Tiedän, mitä tapahtuu scientologian kilven takana.

Ei sinun tarvitsekkaan ymmärtää, riittää kun uskot viisampaa....

Tuosta hyväuskoisuuden vahvuudesta en nyt olisi samaa mieltä, sillä niin paljon on keinoja murtaa se.

Mutta olet täysi-ikäinen (oletan?) ja saat tehdä elämällesi mitä huvittaa, mutta joskus kannattaa uskoa viestintuojaakin.....

TIEDÄN ETTÄ NE VIE RAHAT

Satun tietämään että jos hurahdat tarpeeksi tähän lahkoon niin menetät kaiken!
Velkaa jää muille paljon maksettavaksi ja itse voi pötkiä jonnekkin Mexicoon karkuun meiden pipopäiden kanssa.

Tää on todella paska lahko. Kannaattaa kaikkien kiertää erityisen kaukaa ja pysyä erossa tästä paskasta!

Tai mikäli olet itsetuhoinen ja haluat tuhota läheisesi elämän niin liity ja nauti!

ps. en ole nähnyt faijaa 16.vuoteen siellä se lymyilee jossain etelä-ameriikassa ja me maksetaan veiläkin siltä jääneitä lainoja ja niiden korkoja!!!!

hoh

Sinähän se Dekkari tässä salaliittoja näet...

Turpa kiinni..

ton paskanpuhumisen läpi "kiinnostunut" & co.

ovelat pirut

homma on aivan päivänsevä: kolme skientologia(acd, tina, kiinnostunu) on tullu tänne pitämään vuoropuhelua ja sillä tavalla yrittävät höynäyttää hyväuskosia. "kiinnostunu" esittää aluksi tietämätöntä ja epäilevää mutta kuiteski vähän kiinnostunutta ja sitten nää kaks muuta tulee mukaan peliin ja selittää sille asian laidan ja loppujen lopuks "kiinnostunu" "tajuaa" kuinka hieno liike tää skientologia on. ja sillä tavalla ehkä joku muukin kiinnostuu. on ne viekkaita perkeleitä.

Ongelmana....

..tuossa "älykkäässä" taktiikassa on vain se, että sen tunnistaa jo kaukaa ja se on noilla scientologeilla ainoana viritelmänä.

Tuollainen viritelmä pistää esiin kuin musta mies KKK:n kokouksessa.

dekkari

Lievän vainoharhasen olonen sie oot. OLiski kaik noi hienoo ja laskelmoivaa. Skientologia on ideologina jees koska oon niin onnellinen varsinkin kun seuraa muita ihmisii ja näkee kaiken negatiivisuuden - hassua sekin - kun itse näkee kaiken niin kauniina ja toivoo onnellisuutta ja iloa ihmisille ja koko maailmalle - se tarttuu kokeilkaa nyt on kesä.

Kolahtiko scientologi-sherryn.....

...kilpeen ,kun huomasin taktiikkanne (jälleen kerran)?

Samanlaiseen eroforiseen olotilaan pääset paljon halvemmalla rakastumalla.

Eikä ole etiikkaupseeri vieressä kyttäämässä.

Hienoa, että huomasit kesän saapuneen heinäkuun viimeisenä päivänä, muuthan ovat viettäneet tuota kesää melkein pari kuukautta.

Jokos sherry on kevätmustikat kerätty?

D:)

Hmm

"Skientologia on ideologina jees koska oon niin onnellinen varsinkin kun seuraa muita ihmisii ja näkee kaiken negatiivisuuden" eli skientologia onkin muiden kurjuudesta nauttimista?

Jep,ytimekkäästi sanottuna....

..."toisten kurjuuden maksimoimista".

nimenomaan

voi olla ilman kallista huuhaa skeidaa!! Sitähän se oikeesti on. Onko noiden skientologien vaikea ymmärtää, että ei muut ihmiset ole mitenkään surkeita ja onnettomia, vaikka eivät pulitakaan "kirkolle" puolta omaisuutta ja Jenkeissä kun kaikki on "suurempaa" tapa jäeniä, jotka haluavat erota?? Nehän vasta on "hyviä ihmisiä" ne. Mua puhtaasti säälittää kaikki skientologit. se on surullista, että jotkut hukkaa elämänsä moiseen paskaan.

mihin..

on jäänyt vapaa ajattelu sinultakin. En nää scientologiassa mitään ahdasmielisyyttä. On mukavaa kun tietää kaikenlaista. Itse elän hyvin kivaa elämää eikä siinä tarvita kenenkään painostusta eikä aivopesua. Suurin osa ihmisistä elää ihan tasapainoista elämää,mutta..mutta miksi masentuneisuus ja muu pahaolo on lisääntynyt??? tuskin syyllinen on scientologi.
Minun elämäni scientologina ei ole mennyt hukkaan eikä ole rahatkaan. Hyvin tulen toimeen.

Ihanko itse kirjoitit....

..etiikkaupseerisi sanelun mukaan ?

Ihan..

itse kirjoitin ja oman mielipiteeni. Ja sanon vielä toisenkin mielipiteeni. Sinä olet täynnä ilkeyttä!!!

Taidat vain olla.....

..katkera siitä, että EN kehu taikka ylistä teitä scientologeja.

Mitäs tössitte juttujanne....

Totuus sattuu aina!!!!

Parempi yksi fakta kuin pussillinen scientologia-mutuja......

vai..

tössitty... minä en ole tössinyt mitään eikä moni muukaan. Älä yleistä asiaa.
Ei sinun tartte kehua jos et halua mutta miksi roikut kokoajan täällä. Jääkö sinulla lapsille yhtään aikaa???
Sinähän olet jumittunut paikallesi!

Malliesimerkki

keskustelu ohjataan pois aiheesta. Tyypillistä. Tuon te kyllä osaatte.

Olisihan se niiiiiin kivaa, kun palstalla olisi vain pelkkää scientologian ylistämistä. Kaikenlainen kritiikki olisi kielletty, Hubbardia ja kouhotuksiaan ylistettäisiin kuin... Miten tulikin mieleen Neuvostoliitto? Eri naamat, pikkasen poikkeava ideologia, mutta tavoite sama. Soraäänet vaiennettava. Kritiikkiä EI sallita.

Onneksi Hubbard oli niin pihalla, että kehitteli huuhaaseensa mukaan nämä ET-jutut. Muutenhan tuon höpöhöpön voisi pian ottaa vakavasti muutkin, kuin... Ööö... Noh, jätetään sanomatta.

Xenu? Tinalle tuttu?

Siitä tössimisestä....

...vielä vähäsen..

" tössitty... minä en ole tössinyt mitään eikä moni muukaan.".

Buahahhahahhhhaaaa, kumpa tietäisit. Mutta kun et tiedä, niin näet kaiken scientologiassa niin ihanana....

Tottakai jää aikaa lapsille, kun ei tarvitse juosta kaikenlaisissa scientologia-pippaloissa huuhaata kuulemassa.

Jollainhan pitää olla "munaa" potkia teitä huuhaan levittäjiä.

Jäis sullakin aikaa, mutta kun tuo scientologia ja etiikkaupseerit vie kaiken prime-timen.

Vai jumittunut, miksiköhän korvissani kaikuu tuo ruosteinen narina: "scientologia toimii,toimii,toimii......"

Muita tyhmiä kommentteja sulla ?

Ja..

tiedän myös kaikenlaista. Minä käyn vaikka missä hippaloissa ja kaikki ei ole scientologiaa. Onko sinun todella vaikea tajuta se asia kuinka scientologi voi elää hyvin vapautunutta elämää. Ei kaikki pyöri yhden napin ympärillä Dekkari hyvä.
Ei minua kukaan etiikkaupseeri häiritse, mistä ihmeestä sinä nämä ajatukset oikein saat.
Sinä itse pyörit tällä palstalla kokoajan ja olet pyörinyt jo kauan etkä puusta pitkälle ole päässyt.
Omia ovat mielipiteesi,mutta kirjoituksistasi paistaa kaikenlainen katkeruus scientologiaa kohtaan.
Kyllähän scientologian työkaluilla saa toimivuutta ja se todella toimii olet oikeassa.

Vastaus Tinalle

"Onko sinun todella vaikea tajuta se asia kuinka scientologi voi elää hyvin vapautunutta elämää. Ei kaikki pyöri yhden napin ympärillä Dekkari hyvä."

Vast.
Ristiintakajat ja muut huijatut ovat varmasti kanssasi samaa mieltä kanssasi asiasta, kuten Lisa McPhersonin sukulaiset kuultuaan scientologian "parantavasta voimasta".

Scientologia ON KUSETUSTA vaikka kuinka vääntäisit asiaa.Mustasta ei tule valkoista selittämällä.

"Ei minua kukaan etiikkaupseeri häiritse, mistä ihmeestä sinä nämä ajatukset oikein saat. "

Vast.

"Valhe on luomisen alin muoto". Tiedät mitä asialla tarkoitan.

"Sinä itse pyörit tällä palstalla kokoajan ja olet pyörinyt jo kauan etkä puusta pitkälle ole päässyt."

Vast.
Mahdollisesti, mutta näen roolini huuhaasta tiedottajana ja se on huomattavasti eri asia kuin olla huuhaan-tuottaja.

Puusta olen taatusti päässyt paljonkin pidemmälle kuin sinä scientologina. Ei ole noita henkisiä kahleita hallitsemassa.......

"Omia ovat mielipiteesi,mutta kirjoituksistasi paistaa kaikenlainen katkeruus scientologiaa kohtaan."

Vast.

Mielipiteen perustuvat faktaan lahkostanne, eli tietoihin, mitä teidän omat jäsenennne ja ex-jäsenennne levittävät.

katkeruutta ? Hmmm, eiköhän se katkeruus kyde siellä päässä, kun ei hurrata Tomaatti-Ronille ja hänen ihmeellisille seikkailuille ja löydöille.

"Kyllähän scientologian työkaluilla saa toimivuutta ja se todella toimii olet oikeassa."

Heitä edes yksi puolueettomasti todistettu juttu tuosta toimivuudesta tälle palstalle.

Sinä scientologina uskot scientologian toimivuuteen, sillä muuten saisit korvillesi omiltasi uskosi heikkouden takia.

Me muut tiedämme, että se ei toimi.Sinä vain et ymmärrä sitä vielä.

Jos tuo ideologia toimisi, niin mitä ihmettä silloin suuret johtajasi tekisivät oikeudessa selittämässä taloussotkujaan ja miksi he yrittävät velkasaneeraukseen ? Miksi Marko laulaa kalteritangoa, kun scientologia kerran toimii ?
Miksi Lisa McPherson, Hannu Hyttinen kuoli, vaikka scientologia toimii ? Miksi jeremy tappoi äitinsä, vaikka hänen äitinsä oli OT8 ja immuuni moiselle, eikö scientologia toimi sittenkään ?Miksi kirjailijan kaima luikki amerikkaan velkojaan karkuun, vaikka hänhän scientologina hallitsi mielestään yrityksen johtamisen 100 % ?

Ehkä asia ei olekkaan niin kuin sinun on annettu ymmärtää....

Ketähän vielä

Eikö sinua itseäsikin jo kyllästytä nuo samat vahat juttusi? Liimannutko olet itsesi noihin? Nyt eletään vuotta 2006, on kesä ja huomenna on kaunis ja lämmin päivä. Ihan itsesi takia, ota vapaapäivä ja mene katselemaan mitä NYT tapahtuu.

Vanha viisaus sanoo:.....

....." Historia on eilispäivän tekoja, jos ei ole sujut historian kanssa, nousevat ne kummittelemaan aina silloin kuin vähiten odottaa"...

Eli suomeksi, jos ei hoida menneisyyttään kuntoon, voi tulla ikävä yllätys.

Ja tästähän teidän scientologien kohdalla on kysymys.TE ETTE OLE SUJUT LAHKONNE MENNEISYYDEN kanssa.

Entä sitten vaikka eletään kesää vuonna 2006.

Kyllä joku muistaa teidän touhunne vielä sadankin vuoden kuluttua ja pitää huolen, että muutkin tietävät.....

Sinua scientologina anteeksi "täysin ulkopuolisena, mutta asiasta niiin kiinnostuneena persoonana" taitaa enempi harmittaa se, että joku muistaa kaikesta selittelystä ja "valkaisuista" huolimatta.....

Kuis sulla, onnistuuko vapaapäivän otto ilman, että etiikkaupseerisi soittelee perään ?

Rohkenen epäillä....

Vastaus, kiitos.

Voisitko Tina vielä ystävällisesti vastata tähän aiemmin esitettyyn Xenu -kysymykseen. Oletteko todella noin sinisilmäisiä, että uskotte jonkun tieteiskirjailijan (huom. TIETEISKIRJAILIJAN) Xenu - alientarinoihin? Tällälailla asteittain tämä juttu meneekin, että aluksi kerrotaan miten voit parantaa omaa elämääsi jne jne. Ja sitten aletaan myöhemmin kertoa kaikenlaista huuhaata 75miljoonaa vuotta sitten eläneistä avaaruusolioista, jotka räjäyttelivät tulivuoria maapallolla? Haluaisin vain kuulla oman kantasi tähän asiaan, kiitos.

Ei ...ttu

jaahans... kiinnostais tämä skientologia mutta haluaisin ensin saada vastauksen muutamaan kysymykseen.

1. Mitä maksaa "OT III tasolle" kehittyminen kurssimateriaaleineen?

2. Voinko erota liikkeestä mikäli alkaa nakertamaan?

3. Miksi ylempien "tasojen" materiaali on salaista?

4. Miksei liikkeellä ole suomessa uskonnon asemaa?

5. vihaavatko ihmiset liikettä (varsinkin jotkin ex jäsenet) niin palavasti aivan turhan takia?

6. Mikä tai ketä on xenu?

7. Oletteko te skientologit kaikki täysin mäystejä kusipäitä?

Mainittujen epäkohtien täydellisesti selvittyä itselleni lupaan allekirjoittaa "miljardin vuoden sopimuksen"

Terveisin: Köpi

..

7. Itse tykkään vain ärsyttää.

ei.

Skientologit ovat todellä kieroa ja ilkeää väkeä. Älkää missään tapauksessa littykö tähän rahastusmafia-kulttiin. Katsokaa vaikka pari Youtube-videota varoittavana esimerkkinä. Mutta varokaa propaganda-videoita.

ei niin tosissaan

eihän tälle paskalle voi kuin nauraa. on niin amerikkalaista kuin voi vaan olla.

tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.

_/

Mutta musta on outoa

Siis jos tää Skientologia on niin hyvää ja totta ja niiden tuhansien eurojen arvoista joita kyseisen lahkon jäsenet syytävät lahkon pyörittäjien kirstuihin, niin miksei asiasta ole kunnollisia, suomenkielisiä, kyseisen lahkon ylläpitämiä nettisivuja?

Toisesksi, miksi Skientologiaa julkisesti arvostelleita henkilöitä on kyseisen lahkon jäsenten toimesta yritetty peloitella, jopa tappaa? Eihän pieni kritiikki kristittyjäkään häiritse.

Kolmanneksi, miten joku voi uskoa tosissaan todeksi soopan, jonka joku kirjailija on luonut tieteisromaania, täysin fiktiivistä, kirjoittaessaan? Sama mies kun on julkisesti myös aikoinaan sanonut, että jos haluaa rikastua, kannattaa perustaa oma uskonto ;)

hohhoijaa

Kuten kaikki muutkin uskonnot, tämäkin on yksi fiksujen ihmisen keksimä juttu, jolla aivopestään herkkiä ihmisiä. Ne jotka eivät osaa omilla aivoillaan ajatella uskovat mitä muut heille selittävät.

Pidetäänpä tämä hengissä

...jotta voimme seurata onko Suomen skientologeilla semmoista valtaa kuin jenkkien vastaavilla. Jos tänne ilmaantuu sensurointiyrityksiä asiaan tai toiseen vedoten voimme olla jo huolissamme.

Youtube on todellakin hyvä lähde. Mm. xenutv on jo joutunut sensuurin uhriksi. (Tiedättehän, että Youtube on Googlen omistama == $$$; siitä huolimatta se taipui. Se kertoo jotain skientologien vallasta Jenkeissä, todella pelottavaa.)

Ja todellakin, noista muutamista kommenteista näkyy todella karmivalla tavalla tämän liikkeen vaikutus ihmisiin.

internet - vakavaa liiketoimintaa

http://encyclopediadramatica.com/PROJECT_CHANOLOGY

for epic lulz

bump

Ylläolevan Anonin ois parasta saapua sitten Lontooseen.

Scientologeille

Scientologeissa ei sinänsä ole mitään vikaa, antaa ihmisten uskoa mihin haluavat. Uskon ei kuitenkaan tulisi vaikuttaa negatiivisesti ihmissuhteisiin esim. scientologian tyyliin katkomalla välejä SP-henkilöihin. Mielestäni moinen perhesuhteiden ratkominen on sairasta. Mielestäni nuo auditiomaksut ovat myös hämäriä, miksi uskostaan pitää maksaa tullakseen yhteisön hyväksymäksi? Tietääkseni juutalaisuus, katolilaisuus, kristinusko, eikä islam vaadi ketään pulittamaan "valaistumisesta" kymmeniä, jopa satoja tuhansia.
Oma kuvani scientologian kirkosta on aika ytimekkäästi tiivistetty tähän kuvaan: http://latimesblogs.latimes.com/webscout/images/2008/02/10/img_0112_2.jpg

Usko on vapaata, mutta mielestäni kirkolla ei ole oikeutta rahastaa uskon vuoksi (audition), rikkoa perheitä (disconnection), katkoa mielisairaiden lääkityksiä epämääräisiin metatieteellisiin perusteettomiin entisen sci-fikirjoittajan väitöksiin nojaten (esim. Perkins) eikä MISSÄÄN NIMESSÄ tappaa/valehdella/hiljentää fair game politiikalla YHTÄÄN SP-henkilöä (esim. Lisa McPherson).

Uskokaa mihin uskotte, mutta kirkko kaipaa rankasti reformaatiota.

Eikö kenekään mielestä ole muuten jännää, että Hubbard on itse sanonut: "The way to make a million dollars is to start a religion."?

Siis OIKEESTI

Oon tutustunu täs hommaan ihan sillä että kiinnostaa tuo ihmisten aivopesu. Mikä teiltä puuttuu että te alatte tommoseen bullshittiin uskomaan? Aivan järjetöntä. Käsittämätöntä.
Ja todellakin vaikuttaa siltä että rekrytoinnista on kyse. Lypsäkää itseänne kiitos, jättäkää meidät muut rauhaan.

Skeidaa

http://spikedhumor.com/articles/43280/Scientology_Rally_What_Have_You_Got_To_Hide.html

Tuossa näkyy just mitä yrittävät tehdä kun tarpeeksi kyseenalaistetaan.. Edellä keskustelussa kävi juuri näin. Onneksi kaikki ei ole aivopestävissä tommosella skeidalla. Ne jotka on niin ne olis loistanu tuossa about 60 vuotta sitten saksalaisina.

Ei anneta tämän keskustelun kuolla.

Pidetäänpä tämä keskustelu elossa, ihan sen takia että jos aikoinaan joku muukin "kiinnostunut" sivulle eksyisi, näkisi tästä kaikki ne epäkohdat, ja kenties harkitsisi uudemman kerran suhtautumistaan skientologiaan. Tervehdyttävää kuitenkin nähdä että täällä kaukaisessa pohjalassa ei olla sentään vajottu yhdysvaltojen tasolle, vaan on ihmisiä, jotka ovat yleisen totuuden ja oikeudenmukaisuuden eteen valmiita puolustamaan tervettä järkeä. Juuri tästä syystä skientologialla ei onneksi vielä ole Suomessa kirkon asemaa.

Linkkejä:

http://skientologia.blogspot.com/

http://www.whyweprotest.net/en/

http://hope.stc.cx/scifi/index.php

http://spikedhumor.com/articles/43280/Scientology_Rally_What_Have_You_Got_To_Hide.html

Eiköhän noista saa jo jonkinlaisen käsityksen minkälaisen järjestön kanssa "kiinnostuneet" olisivat tekemisissä.

Ja sitten viimeinen linkki, jossa vulgäärisesti ilmaistaan ääneen mitä kuka tahansa järkevästi ajatteleva ihminen tuumii lukiessaan xenusta, tämän intergalaktisesta tyranniasta, blalahs jne jne.

Ei todellakaan poliittisesti korrektia -

http://encyclopediadramatica.com/Scientology

(varoitus, sisältää eroottisesti painotettuja ja homoja kuvamuokkauksia Ron Hubbardista)

skientologeja paljon Suomessa

http://www.uskonnot.fi/yhteisot/view?orgId=587

Hirveesti Suomessa vaikuttaa :D 82 jäsentä.

Hei

Tuli tänään puheeksi poikaystäväni kanssa scientologiasta, koska tämä on pienenä lapsena ollut kyseisessä toiminnassa mukana Jenkeissä ja Lontoossa.. Minulla ei ollut asiasta mitään käsitystä paitsi mielikuva, että asia vaikuttaa mielestäni hullujen hommalta ja käsittämättömältä.. No päädyin selaessani Internettiä tälle sivustolle ja luin huvikseni aiemmat kirjoitukset..
Siltikään en vielä ole ymmärtänyt miksi tämä on niin kallista touhua ja onko `Xenu` -juttu totta..
Aivan käsittämätöntä minulle.. Olen lukenut vain negatiivisia juttua mitkä vaikuttavat ihan friikeiltä ja sen perusteella voinkin sanoa, että kiitos EI minulle. Tämä vaikuttaa aivopesu toiminnalta enkä siksi edes halua lukea mitään kunnon Scientologia materiaalia.. Haluaisin puolueettoman ihmisen kannan tähän asiaan.. En kyllä tiedä onko se mahdollista?

Jos pahalle antaa

pikkusormen, se vie koko käden.

Tunnen ihmisiä, jotka ovat lopun elämäänsä veloissa, kun vihdoin pääsivät irti tuosta lahkosta. JOKAINEN ASKEL SIELLÄ MAKSAA tuhottomasti rahaa.

Näin Washingtonissa heidän hallintopalatsinsa ja jo sen ylläpitäminen maksaa hillittömästi.

Sitten kun he ovat saaneet sinut pauloihinsa, he lypsävät sinulta omaisuutesi, eikä se riitä, vaativat sinulta velkakirjoihin allekirjoituksia. Sitten sinä oletkin jo heidän vallassaan ja pois pääseminen on tuskan takana.

skientologit herätkää jo

Skientologia-kultti on tulossa tiensä päähän. Ranskassa on meneillään oikeudenkäynti, jonka tuloksena koko lahko voidaan kieltää maassa. Ameriikan emämaassa on juuri julkaistu kolme pitkää ja erittäin noloa paljastusjuttua kultin puuhista. Totuus tulee julki!

Suomessa on erittäin vähän Skientologeja, kiitos luontaisesti epäluuloisen kansanluonteemme, mutta 84 huijattua on sekin liikaa.

Skientologit! Ottakaa selvää asioista, lukekaa uutisia, päättäkää itse kun tiedätte sen, mitä Skientologia-"kirkko" ei teille kerro. Ja kiinnostuneet, samat sanat. Netti on täynnä tietoa näistä aiheista. Lukekaa entisten jäsenten kirjoituksia. Uskotteko skientologit tosissaan, että he kaikki valehtelevat, niinkuin kulttinne opettaa?

Tietäisittepä, mitä kaikkea teiltä pimitetään. Ja tietäisittepä, mihin rahanne menevät.

Taisi herra D olla

kuin aikoinaan uskoimmekaan. Hän sentään tiesi mistä puhui.

Scientologia on toimivuutta

Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii. Scientologia toimii.

Toimiiko

Firman tuottena on "rahat pois kaikilta jäseniltä" ja se onkin ainut joka toimii.

Vaikka silti on sanottava että se rahojen huijauskin on alkanut yskiä pahasti ja siksi usassa onkin iso mainoskampanja menossa. Jäsenkato alkaa pelottaa johtajia.

Olet sitten miettinyt pitkään...

...ja hartaasti tuota "aivopierua"....

Vai etiikkaupseerisiko moisen keksi ?

Kyl kyl

Niin toimiikin. Vaatii vaan munaa tuntea itsensä. Sitä ei kaikilla ole. Valitettavasti.

Oletko varma

Saammeko yhden tieteellisesti todistetun asian sen toimivuudesta. Miksi ei koko tänä aikana ole löytynyt ainuttakaan oikeasti toimivaa tekniikkaa.

Pitäisikö kaikki nyt pistää takaisin perustasolle ja kurssittaa uusiksi, sillä selvästi nuo virheelliset kirjat ovat pilanneet koko jutun.

Montako virhettä niistä uusituista kirjoista mahtaakaan löytyä taas parin vuoden kuluttua.

Scientologia

Scientologiasta ei itse asiassa mediassa ole juuri koskaan tietoa siitä mitä se todella on, ja ainakaan meille ei ole osunut artikkeleita jotka kertoisivat kuka L.Ron Hubbard oli ja millainen hänen elämäkertansa on ollut.
Useimmiten nekin harvat artikkelit jotka scientologiasta ovat olleet, ovat käsitelleet jotain muuta kuin itse scientologian oppeja tai filosofiaa.

Osa artikkeleista ja keskusteluista mainitsee scientologiaan kuuluvia julkkiksia, kuten Tom Cruisen tai John Travoltan, ilman vakavampaa perehtymistä kyseisen filosofian ymmärtämiseen.

Siispä tässä muutama linkki scientologiasta kertoville sivustoille, ja heidän toimipisteisiinsäkin, koska juuri ne ovat käytännössä tiedottajia scientologiasta ja helpoimmat paikat saada tietoa tästä asiasta. Eli tarkoitus on antaa scientologiasta sitä tietoa mitä he itse antavat ja mihin he uskovat, tulkitun tai vääristyneen, vääristetyn tiedon sijasta, median tulkitseman tiedon sijasta.

Lahden dianetiikka-keskuksen sivut, määritelmiä:

http://koti.phnet.fi/yliins/page5.html

Dianetiikka-sivusto,sisältää videon: 3-Ulotteinen Tutustumiskierros Ihmismieleen
http://finnish.dianetics.org/index.htm

Uusi taso, L.Ron Hubbardista:

http://www.uusitaso.fi/kirjoittaja.php

Opiskelutekniikkaa, opiskelun esteet (englanninkielinen):

http://www.appliedscholastics.org/learni...

Scientologian virallinen sivusto (englanninkielinen):

http://www.scientology.org/

Mitä on scientologia-sivustot kertoo käytännöllisesti katsoen kaiken scientologian toiminnoista (englanninkielinen):

http://www.whatisscientology.org/

Dianetiikka-sivusto (englanninkielinen):

http://www.dianetics.org/#/videos

Scientologian perustaja L. Ron Hubbard-sivusto(englanninkielinen):

http://www.aboutlronhubbard.org/
http://www.aboutlronhubbard.org/eng/wis3...

L.Ron Hubbard-sivustoja (englanninkielinen):

http://www.lronhubbard.org/profile/cont....
http://www.lronhubbard.org/
http://lron.hubbard.org/
http://www.theta.com/goodman/lrh.htm

Ajattele itsenäisesti-scientologia-kirja mainos (myös antaa kuvaa scientologian filosofiasta):

http://www.think-for-yourself.org/fin/in...

Scientologian käsikirja-sivusto (englanninkielinen):

http://www.scientologyhandbook.org/

Narconon huumeista kuntoutus-ohjelma, joka perustuu L.Ron Hubbardin tutkimustulosten soveltamiseen narkomaanien kuntouttamiseksi (SUOMENKIELINEN):

http://www.narconon.fi/ohjelma.html

Youtube (englanninkielinen):

http://www.youtube.com/churchofscientolo...

http://www.youtube.com/watch?v=B4dYCUKTA...

Mitä scientologit sanovat scientologiasta (englanninkielinen):

http://www.youtube.com/watch?v=MKs-u0q467U&feature=channel

http://diarist.com/abcdefg

Copyright © 2008-2009 abcdefg - All rights reserved

Muistakaa tämä

Näillä kulttilaisilla ei ole muuta tarkoitusta kuin viedä teiltä uusilta jäseniltä rahat ja aivopesun myötä orjuuttaa teidän samaan työhön.

Jos haluatte välttämättä Hubbardin oppeja tutkia, niin Free Zone on sekä rahallisesti että mielenterveydellisesti vähemmän vaarallista. Hubbardin opit ovat tietysti huuhaata sielläkin, mutta noilla ei ole kuitenkaan tiettävästi rikoksia tunnoillaan.

Miten muuten kultin virallinen vastaaja reagoi siihen että Free Zone on nykyään alkuperäisempi kuin scientologiakultti, sillä siellähän ei ole oravoitu kirjoja tai tehty mitään muutakaan nykyjohdon suosimia muutoksia tekniikkaan.

Narconon on sitten todettu huijaukseksi, eikä se toimi muuten kuin taas rahanhankintakeinona kultille. Lisäksi hoidot ovat terveydelle vaarallisia ja niiden seurauksena on myös kuolemantapauksia. "Hoito" perustuu jatkuvaan saunomiseen ja valtaviin B-vitamiiniyliannoksiin. B-vitamiini aiheuttaa yliannoksena haittavaikutuksia, joita väitetään huumeiden poistumisen aikaansaamiksi. Todellisuudessa myrkkyvaikutus voi tuhota asiakkaan elimistöä pahasti. Lisäksi siellä huudetaan ja solvataan asiakkaita ja tällä pitäisi jostain syystä olla parantava vaikutus. Usassa on runsaasti valituksia noista "hoidoista" ja koko juttu on monin paikoin kielletty haitallisena huijauksena.

Huomio vielä noista Hubbardin opeista, että nähtävästi näillä palstoilla kirjoittavien kulttilaisten "uran" pituuden kultin parissa voi päätellä suoraan kirjoitusvirheistä. Kaikissa kielissä on havaittu scientologiakultin jäsenten kirjoittavan huonosti ja heidän tekstinsä sisältää runsaasti virheitä. Tuoreilla jäsenillä tätä ei ilmeisesti vielä ole. Kultti itse väittää parantaneensa T. Cruisen lukihäiriön, mutta tästä tietenkään ei ole annettu minkäänlaisia todisteita ja vaikeaahan se olisikin, sillä kehitys on standardikulttilaisella juuri päinvastainen.

Muutama kyssäri

Kerroppas mitä muutoksia tekniikkaan on tehty scientologiassa? Miten ne rahat viedään, pyssynpiippu otsallako? Mihin samaan työhön orjuutetaan? Mitä oravointi tarkoittaa? Mikä hoidoissa on vaarallista, sekö, että niissä ei käytetä "lääkkeenä" toista vaihtoehtoista huumetta (se perinteinen tapa)? Kuka solvaa ja huutaa asiakkaille ja mille asiakkaille? Hermostuttaako sinua kirjoitusvirheet, oletko ns. "pilkunnussija"?

No lue tämä

Ei taida näyttää tutulta, sillä nykyjohto on muuttanut tekstiä
http://i572.photobucket.com/albums/ss169/demosthenes407/0-8/basicspg134.jpg

Kaikkiin noihin kysymyksiisi löytyy vastaus helposti netistä, mutta kultin mielestähän ne eivät voi tietenkään olla totta. Kumma miten netti on pullollaan väärennettyjä oikeudenkäyntipöytäkirjoja. Miksi muuten vain kultin toimista valehdellaan netissä, sillä ei kai kulttikaan voi väittää että jokainen internetissä oleva mistä tahansa aiheesta oleva teksti on aina valetta. Miksi muuten kultilla on omat sivut netissä ja ovatko ne myös kultin itsensä mielestä valetta.

Miksi muuten kultilla on niin vähän resursseja ja tämäkin palsta on lähes autio kultin virallisista selityksistä?

No

Mitä kyseisessä tekstissä on muutettu ja milloin? Mistä tiedät, että tekstissä on muutettu jotain? Miksi omat viralliset kotisivut scientologian aiheesta olisi valhetta, mikä järki siinä nyt sitten olisi? Kuka on väittänyt, että kaikki netissä oleva tieto olisi valhetta? Mitä resursseja on vähän? Mitä virallisia selityksiä tänne pitäisi laittaa? Sinuako varten selitykset pitäisi laittaa? Sinun asenteesiko muuttuisi sitten:)?

Mitä olet muuten mieltä A-R-C- ja K-R-C-kolmioista, entäs tunnesävy asteikosta? Mistä muuten paikannat itsesi asteikolta?

Typeriä

aiot hukuttaa kriittiset äänet? Unohdit yhden tärkeän aspektin: Englanninkieliset, itse keksityt ja komealta kalskahtavat, mutta mitään tarkoittamattomat sanat. Enturbuloimisiin :) Ja varo Marcabin veijareita.

Vai niin

Mitä typeriä kysymyksissäni on, etkö ymmärrä niitä? Mielestäni kysymykseni ovat ihan selkeitä ja jos joku väittää jotain mustaa valkoisella muutetusta, niin mielestäni ne pitäisi pystyä myös perustelemaan. Onko vaikeaa?

Eikö

kysymysta mukamas saa sanoa typeräksi kysymykseksi? Ei kenenkään tarvitse perustella typerän scifipseudouskonnon typeriä keksittyjä lyhenteitä sisältävien kysymysten typeryyttä yhtään mitenkään. Typerys.

Meillä on keinomme

Kai sinä nyt ymmärrät että mehän saamme selville kaiken jonka vain haluamme.
Vertaapa nyt sitä tekstiä siihen omaan painokseesi, niin sehän onkin muutettu siinä.
Kuka antoi luvan sen muuttamiseen ja toimiiko se tekniikka nyt oravoituna.

Sinun tunnesävysi on 1.1

Et vastannut

Et vastannut kysymyksiini, miksi? Vetelet vain ympäripyöreitä. Mitä tekniikkaa on muutettu?

Tunnesävyt sinulla on näköjään ihan hukassa (viiltävä analyysiisi:)). Vastauksesi kertookin jo paljon omasta tunnesävystäsi (niille jotka ymmärtävät tunnesävyasioita oikeasti).

Miksi et vastaa

Mitä siellä nykyisessä kirjassasi lukee. Mitä Hubbard sanoi välttelystä tekniikkana.

Missä kirjassa?

Mistä niissä nykyisissä kirjoissani? Mitä asiaa koskien siellä pitäisi lukea jotain? Onko Hubbard sanonut väittelystä jotain ja missä kirjallisuudessa?

Missä olet sillalla?

Kyllä sinulla pitäisi olla vastaukset noihin kaikkiin jos kerran olet kultissa sisällä.

Katso nyt vaan se linkki ja vertaa omiin kirjoihisi, vai oletko joku nettipäivystykseen palkattu ulkopuolinen. Paljonko ne maksavat teille ja eikö tunnu kummalta olla töissä puolustamassa jotain pyramidihuijausta.

Silta?

Mikä on skientologian silta?

Kallis kurssi

Kalliita volttimittareita ainakin myyvät:
http://en.wikipedia.org/wiki/E-meter
Saisko honkkarista halvemman?

ÄlRon Hupparin järjestö yrittää tehokkaasti myös rahastaa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Freewinds
Että jos haluat oikein kalliille risteilylle, niin sinne vain.
Ei taida muutama kymmentä tuhatta euroa riittää.
Taitaa ruotsinlaivan toimintatonni olla halvempi ja
henkiselle terveydelle terveellisempi vaihtoehto...

No paljonko se maksaa:

Koko "kurssitus" maksaa noin 300000-500000 US dollaria.

Tässä artikkeli Time lehdestä:
http://www.time.com/time/magazine/ar...972865,00.html

Otsikko suomennettuna "Ahneuden ja vallan kultti".

Mistä skientologiassa on kysymys?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Xenu

Tässä skientologian uhrien näkemystä aiheesta:
http://www.xenu.net/

Kovista otteista on jouduttu myös maksamaan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Freakout

Ja historiaa on yritetty kirjoittaa uusiksi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Snow_White

Writer and publisher Lloyd Arthur Eshbach reported
Hubbard saying "I'd like to start a religion. That's where the money is."

"Hubbard kirjoitti OT III:n vuosina 1966—1967 Las Palmasissa. Hän piti sitä yhtenä elämänsä suurista saavutuksista. Kirjeessään vaimolleen Hubbard kertoo, että hän avusti tutkimusta juomalla suuret määrät rommia, ja ottamalla piristäviä ja rauhoittavia lääkkeitä."

Tuossa aiemmin oli listattuna pari linkkiä,
no tässä on aiheeseen pari linkkiä lisää:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kultti
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaarallinen_lahko
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivopesu
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/u...-uskonyhteisot

Tässä on yhteisö, joka ilmeisesti haluaa aidosti auttaa.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

Artikkeli

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,972865,00.html

Suomennettuna otsikko:
Ahneuden ja vallan kultti

Siis hetkinen ????

34075 lukijaa tälle ketjulle ?

Lienee joku puuhastellut hieman saadakseen tuollaisen lukijamäärän ?

Jos tuo on jonkinlainen osoitus scientologien jäsenmäärien paljoudesta, niin lienee kyseessä olevan jonkinlainen kusetus.

Vai yritättekö te suomalaiset muutamat scientologit todistelle pääkallopaikalle kiinnostuneiden määrää ?

Itse pikemminkin uskoisin...

... että aivan oikeat, kriittisesti ajattelevat, ihmiset ovat tätä ketjua näiden melkein kolmen vuoden aikana lukeneet. Eihän skeidantologit voi laittaa omiaan lukemaan tätä, ne lukijathan saattais RUVETA AJATTELEMAAN! Eikä se sovi kultille yhtään.

Mites rahastus?

Take it cash in advance. Guarantee nothing. Make sure you stress its spiritual slant and value. Steer clear of promising cures. AND DON’T rush them into auditing. They’ll beg for it soon enough.
Actually do this to be of service to man. Try to give it away. You’ll find you can’t. Don’t use this just because it’s a ‘preclear getter’, it’s a lot more than that. It will put you in financial condition and get your church going.

—L. Ron Hubbard, Ability, September 1955

ÄlRon Hupparin järjestö yrittää tehokkaasti myös rahastaa:

Kallista on...

http://en.wikipedia.org/wiki/Freewinds
Että jos haluat oikein kalliille risteilylle, niin sinne vain.
Ei taida muutama kymmentä tuhatta euroa riittää.
Taitaa ruotsinlaivan toimintatonni olla halvempi ja
henkiselle terveydelle terveellisempi vaihtoehto...

Miksi HubaHubbard tätä teki?

Writer and publisher Lloyd Arthur Eshbach reported
Hubbard saying "I'd like to start a religion. That's where the money is."

Miten inspiraatio tähän tieteistarinaan tuli?

"Hubbard kirjoitti OT III:n vuosina 1966—1967 Las Palmasissa. Hän piti sitä yhtenä elämänsä suurista saavutuksista. Kirjeessään vaimolleen Hubbard kertoo, että hän avusti tutkimusta juomalla suuret määrät rommia, ja ottamalla piristäviä ja rauhoittavia lääkkeitä."

Mistä skientologiassa on kysymys?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Xenu

Tässä skientologian uhrien näkemystä aiheesta:
http://www.xenu.net/

Kovista otteista on jouduttu myös maksamaan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Freakout

Ja historiaa on yritetty kirjoittaa uusiksi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Snow_White

Lisää tietoa:
http://www.scientology-lies.com/

Huuhaa

CDU:n julkilausuma vuonna 1992 määritteli tylysti: "todennäköisesti maailman vaarallisin uskonlahko. Lahko ajaa ihmiset tieten tahtoen sekä taloudelliseen että henkiseen tuhoon riippuvaisuutta hyväksikäyttäen." Saksan perheministeri Claudia Nolte lausui yhtä kovia sanoja: "Scientologia on yksi meidän yhteiskuntamme aggressiivisimmista yhteisöistä. Sillä on hyvin kyseenalainen käsitys demokratiasta sekä ihmisiä halveksiva yhteiskuntakäsitys...Scientologia ei ole mikään uskonto, vaan häikäilemätön liikeyritys" (Helsingin Sanomat 11.1.97)

Lähde:http://www.uskontojenuhrientuki.fi/uskonyhteisot/lansimaiset/65-scientologia-ja-dianetiikka

Vaarallista huuhaata

Pari lainausta:
http://www.stmi.bayern.de/imperia/md/content/stmi/sicherheit/verfassungsschutz/scientology/system_so_engl.pdf

"After an in-depth examination, an Investigative Commission titled "So-called Sects and Psycho-Groups" set up by the German Bundestag(Parliament) described the organization in its final report as an anti-constitutional movement with a criminogenic structure."

"In other words, ruthless of psychological and social techniques borrowed from behavioral psychology in order to recruit workers, customers and members; use of totalitarian organization techniques to thoroughly discipline and intrumentalize its workers by constant control in terms of time and space."

"The pressure from the machinery is so strong that even functionaries who have seen through the aggressive sales techniques (hard sell) allow themselves to be convinced over and over again to purchase more trainings, even if they are at the edge of financial ruin. The ideological conditioning seems to break down all natural forces of resistance."

Huuhaahuuhaa

Piirretty esitys siitä, mihin tämä homma perustuu.

http://www.youtube.com/watch?v=T7EEOMbBIO8

Kallis kurssi tämmöisestä heppoisesta tarinasta.

Dekkarii.

Missäs dekkari on nykyisellään?

Ne on nuo hupeltajat taas yrittämässä jotain aktivoitumista.

Apua saa

Vaikuttaisiko tutulta?

http://en.wikipedia.org/wiki/Mind_control

Siitä vaan

Siis tämähän on taas näitä perusasioita joissa on luvallista käyttää järkeään. Voi olla että joku Xenu tai muu avaruusolento on ollut räjäyttelemässä asioita joskus, mistäs sen voi tietää. Mutta jos näitä lahkon esittämiä asioita tarkastelee ja miettii yhtään pidempään niin pitäisi huomata kasa ristiriitaisuuksia ja hyvin outoja käsityksiä.
Ja uskoahan ihmiset saavat mitä haluavat, mutta jokaisella kuuluisi jonkinlaiset hälytyskellot soida kun pohtii näitä lahkon toimintatapoja. Pyydän taas kerran ihmisiä vain ajattelemaan asioita selkeästi maalaisjärjen kanssa, muutenhan teillä on vapaat kädet tehdä elämällänne mitä lystää.
Haluaisin vielä lopuksi saada tietää mitä tälle 'kiinnostuneelle ihmiselle' kävi loppujen lopuksi. :D

Mitä

todennäköisimmin unohti koko jutun. Tai, jos ei unohtanut ja sekosi, luultavasti tällä hetkellä miettii, mistä saisi rahaa lisää. Tai kyseessä oli taas yksi *köh* "kiinnostunut" *köh*.

skientontologia

Sinä joka kuulut scientologi ryhmään tai olet kuuulunut, kerro kokemuksistasi, olen kiinnostunut aiheesta henkilön itsensä kertomana, en vain siitä mitä Wikipediassa ja puskaradiosta kuulee.
Heh, itse olen lukenut entisten skientologiaan kuuluneiden kokemuksista näiltä foorumeilta:

http://www.forum.exscn.net/ <-- tuolta saa muutenkin tosi hyvin tietoa.

http://exscientologykids.com/

En tiedä dinah78 mitkä sinä luokittelet "puskaradioiksi", mutta jutut jotka minä olen kuullut tai lukenut, ovat yleensä isojen televisio-yhtiöiden tai lehtien tuottamia katsauksia, ja pidän niitä aika luotettavina. Tai siis noiden entisten jäsenten kertomuksia, en usko että he KAIKKI ovat valehtelijoita, kuten skienot väittävät. :/

Olethan varakas?

Jos olet, skientologi-kirkko odottaa sinua käsi ojossa. Muussa tapauksessa yhteistyösuhteen aloitus voi olla hieman nihkeämpää. Raha ratkaisee - noissakin piireissä!

GO DEKKARI!!

Dekkari teet arvokasta työtä! Aika hyvin kieltämättä huomattu ekoista postauksista lähtien skientologit. Ja jos nyt joku oikeesti miettii josko skientologiasta olisi elämänsä pelastajaksi, niin kyllähän sen skientologikin (jossain vaiheessa) tajuaa että koko homma on täyttä huuhaata! Taas yksi tapa kusettaa ihmisiä, jotka ovat heikoilla jäillä... Tuskin skientologia tulee ainakaan ihan hetkessä häviämään ja jos häviää, niin tulee muutama muu samantapainen lahko tilalle.

Ainiin Dekkarille yksi kysymys ihan mielenkiinnosta. Ihan harrastuksesta vai ammatista / opinnoista johtuen tiedät aiheestä näin paljon? Jos et viitti vastata johtuen väijyvistä skientologeista, jotka ettii jotain mihin tarttua, niin ei siinä mitään!
Joo kysyjän on pakko olla skientoloki. Ei voi olla että joku ei osaa käyttää googlea tän vertaa.
Nyt Yle Areenassa nähtävissä tästä hitonmoisesta kusetuksesta eli skientologiasta dokumentti!!! Kandee katsoa
katsokaa south parkia se selittää kaiken
5 vuoden ketju, luin melkein kaiken, mutta valilla tuo provosoiva kirjoitus tyyli on raskasta lukea. katselen seuraavaksi osan noista linkeista, mutta tahan mennessa on kaikki ollut kovin negatiivista...

Kysymys vain herasi, etta onko jarjestolla virallista suomenkielista sivua tai oikein yleensakaan virallista sivua? kaupparekisteria?
Olen todennäköisesti liikenteessä jo erittäin vanhentuneilla tiedoilla, mutta...

Kuinka vielä tänäkin päivänä on mahdollista ylläpitää järjestöä ja vielä värvätä uusia jäseniä tälle "opintielle" jonka loppuratkaisu on vapaasti kaikkien luettavissa netistä+scientologiaa käsittelevistä kirjoista?

Ehkä ulkopuolisena en vain ymmärrä, mutta jos voin skipata kaiken ylimääräisen ja vain itse lukea mistä todella tässä kaikessa on kysymys (Xenu ja joukkotuho yms.) niin mihin itseasiassa enää tarvin kohtalaisen kalliilta ja kieroutuneelta kuulostavaa järjestelmää joka pala palalta paljastaa minulle aina vaan uusia tasoja kunnes sitten joskus ehkä tarpeeksi maksaneena ja hassahtaneena saan kulla koko totuuden (Xenu, joukkotuho yms.)?
Niin sama juttu kristinuskolla, sen loppuratkaisun voi lukea raamatust(armageddon ja joukkotuho). Jos joku hurahtaa uskontoon niin ei siinä jonkun yhden stoorin tietäminen vaikuta mihinkään, siinä painotetaan vähän muita juttuja.
Mikä scientologian esittämä loppuratkaisu muuten oikein on, valaisisitko meitä hieman lisää, kiitos?

Oletko sitä mieltä, että oma tarinasi selviää kirjoja lukemalla ja silläkö muodostat oman totuutesi itsestäsi ja omasta elämästäsi?

Kuinka paljon luotat netissä kerrottuihin asioihin, tässä tapauksessa liittyen scientologiaan? Oletko aukaissut/lukenut yhtään aiheen kirjaa?
Ihan hyvin vastattu ja vaikka kyselinkin eri asiaa, niin noihin sun kysymyksiin vastaus olis varmaan että kyllä! Muatäs muualta sitä tietoa tulee kiinnostavin lähteestä eikä sen tarvitse olla mitenkään jumalallinen. Tai siis mikään ei ole, osa asioista vain odottaa ymmärtämistään, kuolema mukaan lukien.
En tiedä liittyykö aiheeseen, mutta kannattaa katsoa amerikkalainen dogumentti skientologiasta. Mikäli saisi jonkun käsityksen http://areena.yle.fi/video/1316433854430

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua