Alapäässä patti/näppylä

neuvoton?

En tiennyt minkä otsikon alle tämä sopisi mutta kia tämäkin käy.
Löysin siis aamulla suihkussa alapäästäni (olen siis tyttö/nainen) pienen ehkä vähän nuppineulanpäätä isomman kivuliaan patin. Se ei näy mutta se tuntuu. Se on kuin siinä ihon/nahan vai miksi sitä kutsutaan niin siinä alla oleva pallo.
Voisiko se olla jokin tulehtunut talirauhanen tai jotain sen kuuloista?

63

86087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paina pois

      Suihkuttelin lämpimällä vedellä, puhtailla sormilla otin näppylästä kiinni ja painoin - kipeää otti, mutta se "finni" puhkesi ja valkoinen erite tuli pois ja parani. Siis hautumisesta varmaan tullut talirauhasen tulehtunut suurentuma.

    • OllutSamanlainen

      ..tulehtunut talirauhanen, jos se tulehtuu uudestaan sen voi poistaa. Karvatupentulehdusta voi myös saada jos ajaa karvat. Voipi myös olla finni....mut se lähtee itsestään,antibioottia tarvitaan tulehdukseen.

    • slk

      Näitähän on. älä hätäile. jos saat puhkaistua sen muista pitää puhtaana, ettei jää ikävää jälkeä.

      • öhöm....

        käykö samat neuvot jos on samanlainan patti pakarassa?olisi kiva tietää....


      • -jonna-
        öhöm.... kirjoitti:

        käykö samat neuvot jos on samanlainan patti pakarassa?olisi kiva tietää....

        Miten erottaa, mikä on tulehtunut tali/hikirauhanen? Mulla on peukalonpään kokoinen patti alapäässä, ulkosynnyttimissä (vai kutsutaankohan niitä siksi) ja olen yrittänyt puristaa sitä, mutta ainoa mitä sieltä tulee, on sellaista kirkasta nestettä.

        Mikä avuksi?


      • hikirauhasia
        -jonna- kirjoitti:

        Miten erottaa, mikä on tulehtunut tali/hikirauhanen? Mulla on peukalonpään kokoinen patti alapäässä, ulkosynnyttimissä (vai kutsutaankohan niitä siksi) ja olen yrittänyt puristaa sitä, mutta ainoa mitä sieltä tulee, on sellaista kirkasta nestettä.

        Mikä avuksi?

        Niin ihmeellistä kun se onkin on alapäässä karvoituksen alueella, varsinkin nivustaipeessa myös hikitiehyitä jotka voivat myös tukkeutua ja paisuta etenkin kun hikoilee. mutta jos pattisi on limakalvolla niin menisin kyllä kipin kapin lääkäriin, varsinkin jos on ollut satunnaisia suhteita.


      • -jonna-
        hikirauhasia kirjoitti:

        Niin ihmeellistä kun se onkin on alapäässä karvoituksen alueella, varsinkin nivustaipeessa myös hikitiehyitä jotka voivat myös tukkeutua ja paisuta etenkin kun hikoilee. mutta jos pattisi on limakalvolla niin menisin kyllä kipin kapin lääkäriin, varsinkin jos on ollut satunnaisia suhteita.

        Kävin lääkärillä ja kuulemma rasvapatti, joka jostain syystä on pahoin tulehtunut. Antibioottikuurille jouduin siis :)


      • nuori tyttö
        -jonna- kirjoitti:

        Kävin lääkärillä ja kuulemma rasvapatti, joka jostain syystä on pahoin tulehtunut. Antibioottikuurille jouduin siis :)

        Mulla on kans tollanen pikkurillin pään kokonen patti alapäässä limakalvossa.En ole ikinä harrastanut seksiä,joten kyse ei voi olla sukupuolitaudista.Se on kipee,mistä voi olla kyse?


      • Täällä
        nuori tyttö kirjoitti:

        Mulla on kans tollanen pikkurillin pään kokonen patti alapäässä limakalvossa.En ole ikinä harrastanut seksiä,joten kyse ei voi olla sukupuolitaudista.Se on kipee,mistä voi olla kyse?

        Itellä kanssa poistettu yks tommonen tulehtunut talirauhanennmikälie noin vuosi sitten tuosta nivusten kohdalta. Ja tänään huomasin toisen pirulaisen tuosella puolella, hieman alempana vaan :S Ärsyttäviä nuo! Epäilen, että tullut hikoilusta, kun nyt on tullut käytyä jumpassa ahkeraan. Ei huvittais poistattaa kun ikävät jäljet tikeistä jää ja puristettua tuota ei kyllä saa.


      • Näppylöitä löytyy
        öhöm.... kirjoitti:

        käykö samat neuvot jos on samanlainan patti pakarassa?olisi kiva tietää....

        Kyllä käy. Mulla on jaloissa ihan tuhottomasti jonkinlaisia näppylöitä. Punainen rengas siinä ympärillä, kun puhkaisee ja puristaa niin tuntuu vähän semmosta kutittavaa kipua, sama kipu jos sellaista yrittää raapia. Ulos tulee valkoista mömmöä, ja noitahan on mulla myös perseessä ja häpäreissäkin. Ei ne vaarallisia ole. Iltasin on aina vaan puuhaa kun puristelee huvikseen niitä valkosia mömmöjä pois. Välillä käy niinkin, että tuo näppylä muodostaa uudestaan sen ohuen ihon sen valkoisen mömmön päälle. Eikä niistä mitään jälkiä jää, korkeintaan puoleksi viikoksi punainen jälki siitä että olen puristanut näppylän kuoliaaksi.


      • Anonyymi
        -jonna- kirjoitti:

        Miten erottaa, mikä on tulehtunut tali/hikirauhanen? Mulla on peukalonpään kokoinen patti alapäässä, ulkosynnyttimissä (vai kutsutaankohan niitä siksi) ja olen yrittänyt puristaa sitä, mutta ainoa mitä sieltä tulee, on sellaista kirkasta nestettä.

        Mikä avuksi?

        Sama ongelma mikä se voisi olla


    • tyttö.

      Samaa voisin myös itsekin kysyä. Olen 15-v tyttö (ei yhdyntöjä) ja löysin alapäästä noin pikkurillinkynnen kokoisen näppylän/patin. Siihen sattuu pyyhkiessä ja joskus kävellessä kun on sellasessa paikassa. Siinä ei oo mitään valkosta, se on ihan vain ihon värinen, ehkä hiukan punertava. On ollu muutaman päivän, n.viikon ajan. Osaisko joku kertoo mikä se voisi olla?

      • Apuamitäteen

        Olen 18v naisen alku mul on alapäässä kaksi sellasta tosi kipeää pattia mitä teen pelottaa jos on jotain vakavaa!!!


      • Apuamitäteen

        Ja jatkoksi vielä ne on mustelman värisiä tai silleen ja patin päässä valkoinen piste


    • ......

      joo eli minä huomasin päivä sitten että alapääni on vähän arka ja arvelin että se voi johtua pyöräilystä, sitten kokeilin niin siellä olikin sellainen patti ja koitin puristaa sitä mutta se vain paheni ja meni aremmaksi ja nyt sattuu ihan missä asennossa tahaan. se on tulehtuneen näköinen punertava ja ehkä vähän turvonnut, pitäisikö mennä lääkäriin vai kokeilenko eka pebanteenia laittaa?

      • minulla myös

        Löysin tässä noin viikko sitten finniltä näyttävän näpyn alapäästäni. Nyt se on turvonnut noin pikkurillin pään kokoiseksi, se on punainen ja kipeä. Mikä avuksi? Auttaako siihe joku rasva vai pitäiskö saada joku antibiootti ?


      • samatäällä
        minulla myös kirjoitti:

        Löysin tässä noin viikko sitten finniltä näyttävän näpyn alapäästäni. Nyt se on turvonnut noin pikkurillin pään kokoiseksi, se on punainen ja kipeä. Mikä avuksi? Auttaako siihe joku rasva vai pitäiskö saada joku antibiootti ?

        Mulla on ollut jo monta vuotta pari sellaista tukkeutunutta talirauhasta alapään limakalvolla mutta
        niitä ei kunnolla huomaa ulkopuolelta. Lääkärillä joskus kävin ja sanoi että harmittomia elleivät
        tule kipeiksi niin että istuminenkin sattuu. Hieman kyllä epäilyttää kun siinä ovat sitkeästi olleet
        monta vuotta, en kyllä ole uskaltanut niitä koittaa puristaakaan....


      • zipzappii
        minulla myös kirjoitti:

        Löysin tässä noin viikko sitten finniltä näyttävän näpyn alapäästäni. Nyt se on turvonnut noin pikkurillin pään kokoiseksi, se on punainen ja kipeä. Mikä avuksi? Auttaako siihe joku rasva vai pitäiskö saada joku antibiootti ?

        Alapään iholla voi olla karvatupentulehduksia, finnejä ja joskus ateroomia, jotka ovat tukkeutuneita ja suurentuneita talirauhasia ja niistä tuleva valkoinen erite pahanhajuista. Finnit ja karvatupentulehdukset yleensä paranevat itsekseen. Pienille ateroomille ei tarvitse tehdä mitään, mutta suuret ja haittaavat kannattaa käydä lääkärillä poistattamassa.

        Alapään limakalvoilla eli suurten häpyhuulten sisäpinnalla voi joskus tuntea sormenpään kokoisen kipeän patin. Se on yleensä tulehtunut Barholinin rauhanen ja sitä kannattaa käydä lääkärillä näyttämässä. Jos se on oikein kovasti tulehtunut ja muodostanut paiseen, se avataan paikallispuudutuksessa. Antibioottikuuri kuuluu myös hoitoon. Samalla käynnillä varmistetaan myös, ettei ole muita gynekologisia infektioita tai sukupuolitaueja.


      • Anonyymi

        Löysin itseltänikin alapäästä näppylän:( ei hajuakaan mikä on olen tyttö 13v ja hirveen kivulias :€


    • perseestä

      joo mulla kans tulee joskus perseen alueelle ja alapäähän.tosi rasittavia

    • voihemmetti

      joo mullakin nyt paripäivää sitten tullu tollanen patti.. Arka kun siitä painaa... Vaikkaki eilen oli paljon kipeämpi. Mitäköhä kannattais tehä? Nimittäin en haluaisi mennä lääkärille, koska sillon mun pitäisi kertoo myös äidil, ja se ois aika inhottavan kiusallista. Oon nimittäin 14 v .. :/

      • jokudude

        lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus mikäli itse niin haluut


    • Ei hätää nuorukaiset

      Älä hätäile :)
      Kyllä se pois lähtee ja jos haluat niin voit kokeilla puristaa sieltä "mönjää" ulos niin se arkuus ja kipu lakkaa sit pian!
      Rasvaa ja vaikka nuppineulalla pistää pienen reiän ..
      (desinfioi neula mieluiten ennen ja sitten kun olet saanut möjää ulos niin laita sitä desinfiointiainetta arpeen niin kuivaa ja paranee!

      -----Ihan käsidesi sopii----

      *testattu ja toimiiii* :P

    • voihemmetti

      jess lähti pois (: annoin vaa olla nii itellää lähti

    • Apua!

      Joo eli siis tänään nyt illalla huomasin perus iltapesua tehdessäni et siinä sisempien häpyhuulien ulkopinnalla on yks ihan olemattoman pieni pikku näppylä ja heti iski paniikki. Sitä ei periaatteessa edes näy ja juuri ja juuri pystyy tuntemaan. Ei ollut siinä vielä aamulla. Mitäs tässä nyt oikeen pitäs tehdä? En mielellään menis mihinkään lääkäriin niin et toivon todella et ois vaan joku mikä itellään häipyy parissa päivässä o_o

    • Apua!

      Mä oon 14 wee tyttö ja mulla on ollut jo vuoden semmonen.. no finnin kokonen patti alapäässä ja nyt on alkanut tulemaan pienempiä mustapäänkokoisia näppyjä sen ison ympärille!
      Pitäisikö mennä lääkäriin??

    • typy

      no entäs jos semmoinen ihme pallura on niissä.. Niissä.. 'lärpäkkeissä'.. Ei nyt niiden nimi tule heti mieleen mutta minulla semmone pirulainen on siellä.. Pipi on hieman,, ja pois haluaisin että ei seksin aikana haittaisi.. Siitäkö sitten puristelemaan vai?

    • Alapaukura

      Mulla poistettiin paukura nivusesta,oli pesinyt siellä 3-4v.Sen koko vaihteli herneestä kananmunaan ja päätin, että nyt riitti.Haava on vielä auki,kaippa se siitä paranee...ei edes tikattu.

    • nuorukainen1

      Mulla on häpyhuulten välissä sellainen patti ollut muutaman päivän. Se on siis tavallaan sisällepäin, ei mitenkään koholla. Siinä ei myöskään oo mitään valkosta. Tosi arka pyyhkiessä ja jos istuu huonosti. Joskus vajaa puol vuotta sitten multa puhkaistiin tuolta pyllyntaipeesta sellanen joku mätäpaise, mutta se oli koholla. Eihän tää oo samanlainen? D: sattu nimittäin tosi paljon kun se puhkaistiin, en saanu mitään puudutusta. Oon siis vasta 14-vuotias, enkä haluis kertoo kellekkään. Voiko sitä kokeilla puristaa vaan pois?

      • ksfalökfökfkö

        Ikävä ongelma, mutta nimimerkkisi hämää: nuorukainen on aina poika...


    • anonymmmmm

      Joo oon 15-vuotias ja tuli taas uus joku nuppineulan pään kokoinen patti... VIDUDDAA :D kannattaa ottaa 1 viikko ennen kuin menee lääkäriin nimittäin mul lähti viimeks toi 2-3 päivässä...

    • asd

      hyvii vinkkejä.. Mutta mitä tehdä kun tämä valkoinen näppylä on klitoriksessa.. :s
      sitä on varmaan ikävä nuppineulalla tökkiä. Perkele.

      • tuskainen

        mulla on niitä kolme. kyllä mun kelpaa!


    • Stressaaja&pelokas:/

      Minulla on ollut pari päivää jo peukalonpään kokoinen näppy, sitä ei huomaa, mutta sen tuntee. Se on ihon värinen ja se on vähän punertava. Se on myös sileä ja siihen ottaa kipeää, kun sitä pyyhkii esimerkiksi vessapaperilla.
      En halua mennä lääkäriin, koska se olisi nolottavaa ja ei olisi kiva sanoa äidille, koska olen vasta 13½-vuotias.
      Haluaisin/toivon/pyydän, että auttaisitte minua kertomaan, että mikä tämä on ?, eihän minun tarvitse mennä lääkäriin ?, auttaako tähän kotikonstit ?
      Olen eilisestä asti iltaisin tökkinyt ja tehnyt reiän nuppineulalla pattiin. Olen myös puristellut pattia, mutta sieltä tulee vain verta. Eilen sieltä tuli ihan vähän valkoista mömmöä ja läpinäkyvää ainetta.
      Olen yleensä stressaava ja nyt olen huolestunut, että mitä tämä on ?, en uskalla puhua kellekkään, koska niinkuin sanoin, että tämä on noloa...
      En ole myöskään ikinä ollut yhdynnässä, joten se ei voi olla sukupuolitautia...Patti ei ole varmaan finni, koska se on sileä ja se on myös ihon värinen, uskon, että se on rakko ?, mitä mieltä te olette ?

    • Ei huolta

      Noi on ihan caan ärtyneitä tali- tai hikirauhasia. Ei kannata huolestua, jos ne eivät ylly päivittäistä elämää haittaavan kivuliaiksi tai jos ei niitö tule lisää. Sileä patti on vain merkki siitä, että sen sisälle on kertynyt painetta.

      Jos se on hivenen syvemmällä kannattaa odottaa ja antaa itse asiassa sen olla ja puristaa myöhemmin, koska muuten sen sisäinen paine ei riitö siihen, että saisi kaiken ulos. Muutoin se vaan uusii.

      Itselle tulee juuri tuollaisia sileitä laakeampia ja isompia patteja pakaraan ja karvojen ajon yhteydessä karvatuppiin pienempiä valkopäitä joskus. Ja näitä tuli jo teininä ennen seksielämää ja lääkäri sanoi itse, että ne on vaan harmiton pieni kiusallinen vaiva. Ei huolta, jos ei ne epänormaalisti leviä tai käy kivuliaiksi.

      • Ei huolta

        JA niin rasvapattejakin saattavat olla, jotka kanssa kuuluvat harmittomaan kategoriaan, jos eivät tulehdu pahasti. Rasvapattienkin kanssa kannattaa odottaa ja sitten puristaa, jos uusii ja kipeäksi käy pahasti niin lääkäriin. Joskus ne joudutaan tosiaan leikkaamaan auki, jos ne turpoavat kanamunan kokoiseksi ja uusivat tulehdusta paljonkin.

        Tämäkin on lähinnä kivulias, ei mitenkään vaarallinen vaiva.Ei kuitenkaan siinä vaiheessa, kun pahasti vaivaa, kannata enää miettiä nolostelua, sillä tulehduksen villiintyminen voi saada aikaan verenmyrkytyksen. :P Voin kuitenkin sanoa, että sen huomaa, kun tulehdus pahenee ja silloin sitä haluaa lääkäriin, vaikka nolostuttaisikin.


    • Stressaaja&pelokas:/

      Se patti josta kerroin, niin se on pienentynyt kauan aikaa sitten, mutta tänään huomasin, että ekan patin viereen on tullut uusi patti, joka oli saman kokoinen patti, kun se ensimmäinen.
      Olen nukkunut yöt todella huonosti, kun olen miettinyt, että onkohan se vaarallista jne... Se tosiaan on kiusallinen vaiva :P :(.
      Ja en todellakaan halua lääkäriin! D:...
      ...Mutta kiitos vinkeistä mm :), ne helpottavat hitusen minun oloa, koska olen niin hirveä stressaaja tms.

    • Eliisa---

      Mulla on kans patti nivusessa, justiin pikkuhousujen rajassa, se on niinku ihon alla ja se näkyy kyllä ku sitä katsoo, mutta siihen ei satu. Mä en haluais mennä lääkäriin ku se ois epämukavaa näyttää sitä sille ku oon 15 vee ja hävettäis niin kovaa... Mitä mun pitäis tehä?? Yritin puhkasta sen mutta sieltä tuli verta. On ollu jo ehkä Yli kaks kuukautta ..

    • VainElämää

      Mulla oli tossa viime vklp yhenyön juttu ja nyt on tullu alapäähän vasemman ulomman häpyhuulen sisäpuolelle, aika klitoriksen lähelle, ihonalainen patti. On hieman pienempi ku herne, ei satu ku käy vessassa, mutta tuntuu kun pyyhkii. Juuri emättimen aukon ulkopuolelle on myös tullut sellanen kohonnut patti, ei oo kipee mut kutisee vähän.
      Yleisesti alapää vähän kutisee, muita oireita ei ole, esim. kuumetta, huimausta...

      Voiko olla joku hiivatulehdus ja näpyt vaan ärtyneitä rauhasia?

    • Hoovaan

      Kehottaisin menemään sukupuolitautitesteihin, tulee ikävästi ekana mieleen tauti.

    • Kutdhj

      Mun näpyistä ei tule mönjää vaan sellainen nuppineulanpäätä pienempi valkoinen kova juttu. Ihon värisiä, eivät tunnu miltään. Gynellä kävin kun oli vain pari näppyä ja sanoi, ettei ole kondyloomaa. Kutinaan sain voidetta ja pari päivää raapimisen lopettamisen jälkeen näppyä oli jo peräaukossa asti. En ymmärrä, pitänee käydä eri gynellä seuraavaksi.

    • PelollinenLikka

      Moi!
      Oon 12-v tyttö ja mulla on tullu tohon vaginan ja pyllyreiän väliin semmonen ihon värinen TOSI TOSI iso näppy.
      Se eli ei oo punanen eikä oo valkosta keskustaa.
      Menkat ei oo viel alkanu ja en todellakaan oo ollu yhdynnässä.
      Mut muistaisin että se olisi tullut siitä että kun mulla on matoja eikä ne lähe vaikka käytänkin pillereitä ja kun kaivoin vaginaa ja peppureikää siin ei viel ollu mitään,mut sitte mua taas kutitti ja aloin raaoii ja siin tuntu sellanen Kauheen iso möykky.Säikähdin hirveesti eikä uskalla kertoo äipälle.
      Mut se möykky ei oo kipee tai mitään

      • Apuaaaaa!

        Joo et mä oon 12v tyttö ja ( en siis osaa käyttää tätä vielä XD) mut en oo vastaamas tohon sun viestiin mut mulla on itellä ongelma... Eli mul on sellainen TODELLA pieni patti tuolla alapäässä joka ei oo kovin syvällä vaan aika "ulkona" ja se niinku kutisee aika paljon ja kihomatoja ei ole mutta niitä OLI saatiin ne kuitenkin pois. Huomasin vaan yhtäkkiä kun kutisi niin hemmetisti. Myöhemmin siinä ei ollutkaan sitä punaista pattia vaan valkoisen värinen joku " läntti" todella pieni, sellainen neulanpään kokoinen pieni pallura. En siis ole ollut TODELLAKAAN yhdynnässä ja ei ole vielä kuukautisetkaan alkaneet, mutta en oo varma onko mulla valkovuotoa tullu. Luin netistä että kesähelteellä on voinu pikkuhousujen reuna on voinut hiertää sellaisen pienen haavan sinne , mut APUAAaA!


      • APUAA!
        Apuaaaaa! kirjoitti:

        Joo et mä oon 12v tyttö ja ( en siis osaa käyttää tätä vielä XD) mut en oo vastaamas tohon sun viestiin mut mulla on itellä ongelma... Eli mul on sellainen TODELLA pieni patti tuolla alapäässä joka ei oo kovin syvällä vaan aika "ulkona" ja se niinku kutisee aika paljon ja kihomatoja ei ole mutta niitä OLI saatiin ne kuitenkin pois. Huomasin vaan yhtäkkiä kun kutisi niin hemmetisti. Myöhemmin siinä ei ollutkaan sitä punaista pattia vaan valkoisen värinen joku " läntti" todella pieni, sellainen neulanpään kokoinen pieni pallura. En siis ole ollut TODELLAKAAN yhdynnässä ja ei ole vielä kuukautisetkaan alkaneet, mutta en oo varma onko mulla valkovuotoa tullu. Luin netistä että kesähelteellä on voinu pikkuhousujen reuna on voinut hiertää sellaisen pienen haavan sinne , mut APUAAaA!

        Ja myös en uskalla kertoa iskälle enkä äidille( eronnu) oon nyt iskällä joten en viittii kertoo:(((((((


    • apuva!

      Mulla on ihon pinnalla oikealla puolella vaginan lähettyvillä tosi arka punanen patti. Tiiättekö yhtään mikä vois olla?

    • 14 v tyttö paniikis!

      Mulla on sillee et mun häpyhuules mut ulkopuolel on semmonen finnin kokonen patti. Puristin sen noin pv. sitte ja sieltä tuli semmosta niiku finnist tulee jotai valkost mömmöö :D Tänää koitin puristaa taas ja sieltä tuli samanlailla, en tiiä mitä pitää tehä :/ ! voiks joku auttaaa ?

    • ei tiedä

      joo.. ihan selvä saxofonian esiaskel, kaveri just kuoli tommosee. todella pahanlaajuinen saxofonia... hoitokeinoja ei niinkään ole, olet menetetty tapaus..


      RIP

      - K0NKKAR1

      • Hjjj

        XD


    • mimmikkä

      Hikirauhastulehdus. Googleta. :)

      • onnetontällaisissa

        Ääh! mulla on sellane puolet herneestä oleva kova, valkone näppylä/patti tuolla jossain sisimmässä häpyhuulessa. Oiskoha seki vaa joku ärtynyt talirauhanen? Pitäiskö tehä sille jotai?? Ei oikee häiritsee, muuten kun välillä ehkä hieman kutiaa. Kan du hjälpä mig!?


      • onnetontällaisissa
        onnetontällaisissa kirjoitti:

        Ääh! mulla on sellane puolet herneestä oleva kova, valkone näppylä/patti tuolla jossain sisimmässä häpyhuulessa. Oiskoha seki vaa joku ärtynyt talirauhanen? Pitäiskö tehä sille jotai?? Ei oikee häiritsee, muuten kun välillä ehkä hieman kutiaa. Kan du hjälpä mig!?

        Unohdin mainita ehkä yhden oleellisen asian. En ole ollut yhdynnässä. Eli sata varma että ei liity sukupuolitautiin :)


    • 10v ES-Jonne

      Vastaus on simppeli: Ota moottorisaha ja ala sillä huitomaan alapäätä
      niin kyllä ne häpyhuulet mukavan verisenä irtoaa.

    • Onko kyseessä vakava

      Auttakaa mua ! Mulla on sellane punanen, iso näppy sisemmän ja ulkosemman häpyhuulen välissä... Se on kipee ja en kehtaa mennä lääkäriin tai kertoo äitille koska oon vasta 13wee.. En ole ollu yhdynnässä kenenkään kanssa joten mistä vois olla kyse? se on siis tosi kipee. Auttakaa mua !!

      • En uskalla

        Moi toivon että voitte auttaa. Mulla tää emätin on kuiva ja se kutisee en viittii kertoo vanhemmille ja muutenki oon vasta 12 vuotias en tiiä mitä tehä. Eikä apteekkiinkaa salaa voi mennä:((((((( apua pliis kertokaa jotain mikä auttais!:(( ja myös mulla emätin on aika punainen


    • Näppyongelma

      Aapua!

      Mulla ilmeni semmonen kumma näppy tonne ulomman häpyhuulen pintaan, ensin oli aika vaaleahko ja näytti kun siinä olis ollu joku kumma punanen pistojälki - ei se muuten haitannut, mutta kun siihen vän koski niin heti meni araksi ja vaikutti turpoavan hiukan. No sitten mä ronklasin sen kanssa about puoli tuntia, ja kipeä oli, mutta lopulta se sitten hiukan puristelun jälkeen puhkesi ja tuli semmosta valkeaa mädän näköistä nestettä ihan runsaasi, että finniksi osoittautui. Ongelma on se että hiukan se finni kutistui, muttei paljonkaan, araksi jäi ja onko se normaalia ettei patti laske heti tai kutistu puoleen, sillä minulla kutistui vain vähän tai ei ollenkaan?

    • poika 17v

      Minullakin on ollut kahdesti siitimen pinnalla valkoinen näppylä. Lähtee pois kun puristaa lämpimässä saunassa.

    • ala3

      Mä oon 12-v tyttö. Mulla ei mitään patteja jne. Mut mulla on se alapää niinku semmone punaine ja sitä kutiaa aina iltasin. Oon yrittäny huuhdella sitä hyvin mutta ei auta. Hiivatulehdus ei oo koska kävin lääkärissä ja se sano et ei oo ja et se kutitus lakkaa parin päivän päästä. Ei auttanu nii mitä teen??

    • mutsi hei

      Laita yöksi jotain perusvoidetta....

    • Hölmölä12

      Se on GLITORIS !!

    • iiitty143

      Varokaa ihmiset Kankkusta duo-laihispillereitä!!!!!!!! Ei kuulema tehoa ja rahoja ei palauteta, viesteihin ei vastata.

      • Outoa111

        Mä huomasin tänään että mulla on patti alapäässä mutta en ole varma onko se vakavaa kun kuitenkin olen kohta 13


    • Pelokasnuorinainen

      Pyytäisin vastausta että mikä on alapääni sisällä oleva punainen pallo joku tulee ulos kun esim vähän jännitän alavatsaa huomasin sen tänään ja katsoin peilin kautta sisään ja se on kirkaapunainen pallo.. kannattaako minun huolestua

      • Anonyymi

        Moi oon 21 vee nainen ja suihkussa käydessä huomasin siinä perseen yläpuolella patin. Oon siis ollu yhdynnässä joskus 17 vuotiaana. Se patti oli ehkä joku peukun kokone, semmone valkone, että juu. Puristin sitä ja sisältä tuli semmosta valkosta mömmöö ja paljon verta, se kasvoi seuraavana päivänä takas . Patti on ollut siinä jonku pari viikkoo ja viereen on tullu toinen vähän isompi ja sellasia mustapään näkösii näppylöitä. Pelottaa, jos on jotain vakavaa, mut kertokaa ihmees. Toivon että vastaisitte pian mulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe