uivatko marsut?

mietiskelijä_

osaavatko marsut uida?

eivätkös marsut ole lähtöisin eteläamerikasta, jossa uimistaito varmasti on tarpeen.?

tykkäävätkö ne uida? (tuskin.)

ja eivätkös kaikki nisäkkäät osaa uida? (hmm.. haluaisin nähdä norsun uivan.. :P )

44

4453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämä..

      Hei haloo!
      Ei norsu osaa uida vaan kahlata!
      Miten muka kokoonsa niin kapeat jalat jaksaisivat kannatella muutaman tonnin painavaa ruhoa..aivojenkin käyttö on sallittua.

      Marsut varmaan hukkuu samantien, läski ruumis/pää ja pienet käpälät.

      • OOT:..

        Kuule aivojen käyttäjä, osaa norsut uida! Voin vaikka vannoa! Näin jopa telkkarissa, kun norsu UI, silleen, että sillä ei ollu jalkoja pohjassa.

        No, eipä marsu kyllä juurikaan uimataitoa harjoita!


      • Marsurakas12
        OOT:.. kirjoitti:

        Kuule aivojen käyttäjä, osaa norsut uida! Voin vaikka vannoa! Näin jopa telkkarissa, kun norsu UI, silleen, että sillä ei ollu jalkoja pohjassa.

        No, eipä marsu kyllä juurikaan uimataitoa harjoita!

        Jos teillä ei ole marsua miksi edes sanotte sellaistea mitä ette voi varmistaa, jos teillä on marsuja niin se on eri asia että annatteko niiden uida!

        Minulla on ollut 3 marsua ja on nytten 4 ja tähänmennessä kaikki ovat osanneet uida ja vanhin on elänyt 9 vuotta.... nykyinen marsuni on oikea intohimo uimari! se lähtee uimaan kun sen laittaa rannalle ja samalla se tekee vedessä ympröita ja käännöksiä! Kun se on saanut tarpeekseen niin se ui luokse ja pyytää päästä pois vedestä........ vai et6tä marsut eivät osaa uida ja PAH!!!


      • HOHHO
        Marsurakas12 kirjoitti:

        Jos teillä ei ole marsua miksi edes sanotte sellaistea mitä ette voi varmistaa, jos teillä on marsuja niin se on eri asia että annatteko niiden uida!

        Minulla on ollut 3 marsua ja on nytten 4 ja tähänmennessä kaikki ovat osanneet uida ja vanhin on elänyt 9 vuotta.... nykyinen marsuni on oikea intohimo uimari! se lähtee uimaan kun sen laittaa rannalle ja samalla se tekee vedessä ympröita ja käännöksiä! Kun se on saanut tarpeekseen niin se ui luokse ja pyytää päästä pois vedestä........ vai et6tä marsut eivät osaa uida ja PAH!!!

        eläinrääkkäystä. ÄLÄ VALEHTELE, en nimittäin usko! jos kellari olotkin ovat marsulle kauhistus(kylmä ja kostea) niin miten sie sen sitte veteen saat.

        Itselläni on kanssa kolme marsua ja pelkkä pesukin saa ne "kankeiksi" joten enpä tiedä tuosta!


      • Marsurakas TODELLA
        HOHHO kirjoitti:

        eläinrääkkäystä. ÄLÄ VALEHTELE, en nimittäin usko! jos kellari olotkin ovat marsulle kauhistus(kylmä ja kostea) niin miten sie sen sitte veteen saat.

        Itselläni on kanssa kolme marsua ja pelkkä pesukin saa ne "kankeiksi" joten enpä tiedä tuosta!

        Kyllä nykyinen marsuni ui ja tykkää vielä siitä. Myös pesemisestä se pitää. Tiedättehän että piokkeuksia on.


      • joku 1234
        HOHHO kirjoitti:

        eläinrääkkäystä. ÄLÄ VALEHTELE, en nimittäin usko! jos kellari olotkin ovat marsulle kauhistus(kylmä ja kostea) niin miten sie sen sitte veteen saat.

        Itselläni on kanssa kolme marsua ja pelkkä pesukin saa ne "kankeiksi" joten enpä tiedä tuosta!

        älä ny valehtele mullakin on 3 marsuu niin ne kaikki UI ! pistin ne eka pieneen vatiin ja ne ui siella sit veinne rantaan ... pitäs sitten tapahtu ne kaikki 3 ui siellä vedessä:)!


      • Rottatyttö 99
        Marsurakas12 kirjoitti:

        Jos teillä ei ole marsua miksi edes sanotte sellaistea mitä ette voi varmistaa, jos teillä on marsuja niin se on eri asia että annatteko niiden uida!

        Minulla on ollut 3 marsua ja on nytten 4 ja tähänmennessä kaikki ovat osanneet uida ja vanhin on elänyt 9 vuotta.... nykyinen marsuni on oikea intohimo uimari! se lähtee uimaan kun sen laittaa rannalle ja samalla se tekee vedessä ympröita ja käännöksiä! Kun se on saanut tarpeekseen niin se ui luokse ja pyytää päästä pois vedestä........ vai et6tä marsut eivät osaa uida ja PAH!!!

        Ei marsut osaa UIDA.Eläin rääkkäystä!Valehtelia!Teen tosta ilmotuksen.


      • Näi se onnn
        Rottatyttö 99 kirjoitti:

        Ei marsut osaa UIDA.Eläin rääkkäystä!Valehtelia!Teen tosta ilmotuksen.

        Älä puhu jos et tiedä. Minulla on marsuja ja kerran päätin kokeilla haluaako eräs marsuherroistamme kokeilla uintia eräässä vatissa. Ja se herra, eli Nipsu suorastaan rakasti matalassa vedessä oleskelua. Kuivattiin huolella eikä vilustunut. Ja minulle eläinlääkäri on kyllä sanonut, että marsut voivat UIDA, mutta kaikki eivät tykkää siitä! Älä sinä kuule valehtele, teen siusta ilmotuksen! (:


      • Marsurakas12 kirjoitti:

        Jos teillä ei ole marsua miksi edes sanotte sellaistea mitä ette voi varmistaa, jos teillä on marsuja niin se on eri asia että annatteko niiden uida!

        Minulla on ollut 3 marsua ja on nytten 4 ja tähänmennessä kaikki ovat osanneet uida ja vanhin on elänyt 9 vuotta.... nykyinen marsuni on oikea intohimo uimari! se lähtee uimaan kun sen laittaa rannalle ja samalla se tekee vedessä ympröita ja käännöksiä! Kun se on saanut tarpeekseen niin se ui luokse ja pyytää päästä pois vedestä........ vai et6tä marsut eivät osaa uida ja PAH!!!

        marsulla ei saa korvii mennä vettä eikä marsut osaa uida marsufani MEIL ON 2 MARSUUU


      • marsu fani 4ever

        Kyll marsut osaa uida! Kirjota vaikka you tubeen guinea pig swimming nii siinäs näät


      • Laku uimari
        Marsurakas TODELLA kirjoitti:

        Kyllä nykyinen marsuni ui ja tykkää vielä siitä. Myös pesemisestä se pitää. Tiedättehän että piokkeuksia on.

        Mä uskon sua koska munki marsu osaa uida (vaikka se ei tykkää siitä) mutt kyll se ainakin pysyy pinnalla!


      • Marsulover4ever

      • Anonyymi

        Ei ne oo läskejä


    • zanniz

      ei marsut ui..mut voihan niitä toki pestä

    • tassutin

      Marsut ei osaa uida, eikä kannata mennä edes kokeilemaan... Marsuja voi kyllä pestä (silloin kun on likainen/ennen näyttelyä) useimmat marsut ei tykkää pesustakaan...

      Mutta norsut osaa kyllä uida, jossain päin afrikkaa norsut vaeltaa pitkiä matkoja vuoden ajan mukaan ja ylittävät leveitä jokia uiden.
      Tämän olen nähny tv:stä, jossain luonto dokumentissa.

      • ...

        sama juttu, mutta lueppahan tuo pari kommenttia ylempäältä.. siinä kertoo, että hänen marsunsa uivat ja tekee jopa ympyröitä ja käännöksiä! ihan puppua::D enpä usko!


      • zanniz
        ... kirjoitti:

        sama juttu, mutta lueppahan tuo pari kommenttia ylempäältä.. siinä kertoo, että hänen marsunsa uivat ja tekee jopa ympyröitä ja käännöksiä! ihan puppua::D enpä usko!

        ketään ei voi väitää et mausut uis miten ne muka vois uida sellasil käpäloil?? mun marsu tykkää pesemisest


    • mike-marsu

      kyllä marsut osaa uida...mulla on ollu jo kuuden vuoden ajan marsuja ja kaikki mun marsut osaa uida...vesi kannattaa eikä ruumis tunnu painavalta vadessä...marsut muuten uivat sosi hyvin ja kovaakin ne menevät!!

      • Marsurakas12

        Katsokaaa nyt en valehdellut kyllä joidenkin muidenkin marsut uida osaavat!


      • Rottatyttö 99
        Marsurakas12 kirjoitti:

        Katsokaaa nyt en valehdellut kyllä joidenkin muidenkin marsut uida osaavat!

        Sä vain sanot niin mutta noi halus vaan jännitystä keskusteluun.Eläin lääkäritkin sanoo että marsut ei osaa uida.


      • Marsulover4ever
        Rottatyttö 99 kirjoitti:

        Sä vain sanot niin mutta noi halus vaan jännitystä keskusteluun.Eläin lääkäritkin sanoo että marsut ei osaa uida.

        BULL SHIT!!


    • Maafu

      Joidenkin marsut osaavat uida, joidenkin eivät. Pääasia on, ettei marsun anneta uida, koska marsun kastuessa on aina suuri vilustumisvaara, ja vettä saattaa mennä korviin helposti. Jos marsusi nyt sattuu uimaan nopeasti, se tekee sen vain, koska haluaa äkkiä pois vedestä. Marsut eivät ole vesieläimiä ja luultavammin pelkäävät vettä. Älä siis kiusaa marsuasi ja uita sitä vaikka se siitä näyttäisi pitävän, kun siihen ei kerta ole mitään tarvetta eikä hyötyä, haittaa vain. Likaisen marsun pesu taas on eri juttu.

    • Malsu

      Kyllä marsu osaa uida. Kaikki nisäkkäät tietääkseni osaavat. Heiluttelevat jalkojaan vedessä ja kelluvat pinnalla.

      Tosin marsu voi olla aika paniikissa veden varaan joutuessaan, kuten moni muukin jyrsijä. Joten en suosittele kokeilemaan.

    • jadejessi

      Heippa!
      Kyllä marsu osaa uida...
      Minulla oli nuorena tyttönä itselläni sellainen urosmarsu joka tykkäsi uida...kasvattaja oli sen opettanut pienestä asti..olin itsekkin ihmeissäni aluksi...(eihän marsut ui)mutta tämäpä herra-marsu ui...laitoin vannan pohjalle pikkuisen vettä...ja sitten mentiin...marsuni nautti suunnattomasti...yritin muita marsujani kanssa kokeilla...mutta se jäi kokeilu asteelle,eli kaikki marsut eivät siitä tykkää.Nyt minulla on jo yli 6 vuotias vanha rouva...ja sitä kyllä en ole edes kokeillut uittaa...mutta voin kyllä kokemuksesta sanoa että jokut tykkää jotkut eivät!
      Tässä nettisivuni osoite jos haluat käydä katsomassa marsustamme kuvia: http://koti.haminetti.net/jadejessi

      • hula-hula

        Miksi marsua pitäisi uittaa?Marsulla on ihan varmasti parempi olo kuivalla maalla kuin vedessä...Kyllä minäkin tuolloin ala-aste iässä miettisin tuota että entä jos uittaisin marsuani,mutta olen aina päätynyt ihan tavalliseen pesuun jos marsuni oli likainen.Vanhin marsunikin on
        nyt 8vuotta ja hyvin kunto vielläkin kestää.(Tämä marsu on muuten vanhin marsuni tällä hetkellä,sillä juuri tämän kuun 15päivä hänen kanssaan samaan aikaan ostettu marsuni jouduttiin lopettamaan kasvaimen takia).


      • hui kamala
        hula-hula kirjoitti:

        Miksi marsua pitäisi uittaa?Marsulla on ihan varmasti parempi olo kuivalla maalla kuin vedessä...Kyllä minäkin tuolloin ala-aste iässä miettisin tuota että entä jos uittaisin marsuani,mutta olen aina päätynyt ihan tavalliseen pesuun jos marsuni oli likainen.Vanhin marsunikin on
        nyt 8vuotta ja hyvin kunto vielläkin kestää.(Tämä marsu on muuten vanhin marsuni tällä hetkellä,sillä juuri tämän kuun 15päivä hänen kanssaan samaan aikaan ostettu marsuni jouduttiin lopettamaan kasvaimen takia).

        Tuolla jossain ylempänänä joku kertoi uittavansa marsua rannalla.. varmaan joku provo viesti. Vai onko olemassa niin tyhmiä ihmisiä että vievät marsun joka vilustuu helposti uimaan rannalle?! Ei vesi ulkona ole koskaan niin lämmintä että siinä voisi marsua uittaa.
        Siitä en tiedä osaako marsu uida, ehkä, mutta en ole innokas kokeilemaan :)


      • MiuMauMur
        hui kamala kirjoitti:

        Tuolla jossain ylempänänä joku kertoi uittavansa marsua rannalla.. varmaan joku provo viesti. Vai onko olemassa niin tyhmiä ihmisiä että vievät marsun joka vilustuu helposti uimaan rannalle?! Ei vesi ulkona ole koskaan niin lämmintä että siinä voisi marsua uittaa.
        Siitä en tiedä osaako marsu uida, ehkä, mutta en ole innokas kokeilemaan :)

        http://www.youtube.com/watch?v=cciHtYn3MLY

        Osaavat uida, mutten usko että tykkäävät.


      • 33333333333333333333

      • Marsulover4ever

        Katsoin videon ja käy kyllä sääliksi sitä marsua :((


    • tzsu

      No ainakaan meidän marsut ei vedessä viihdy :/ Kun ollaa pesty.. en usko että ne osaavat uida sillä niillä un suhteellisen pienet jalat :(

      • MiuMauMur

        Kurkkaahan toi video. : ) Mutta kuten näette, marsu pyrkii vedestä kovasti pois reunoja pitkin. ; D


    • poiuyfre

      Osaavat uida pienestä pitäen, voivat osa siitä tykätäkkin. Mutta videon marsut kyllä reilusti haluavat pois vedestä, toisen videon marsu joko itse hätääntyi ja hyppäsi ammeeseen tai sitten marsu kuin lelu viskattiin veteen. Olis voinu pikkunen sinne hukkua, ku tollai sukelsi ;( Eläinrääkkäystä.

      Mutta kai niitä uittaa voi jos siitä tykkäävät ;) Kotona kokeiltiin noin 3 cm korkuisessa vedessä, pesivät siinä itse itsensä ;)

      Koska muutenhan en marsuani koskaan pese.

    • KSK's Níkita & Sawa

      TODISTAKAA ET MARSU EI UI JOS KERTA TIIÄTTE VARMAKS ET NE EI UI!!!!Meillä marsut uivat vapaaehtoisesti ehkä n.2metriä vauvojen altaassa jossa on 2-3cm vettä

    • Huohg

      ^ Ai että itekö ne sinne vauvojen altaaseen käveli...

      Marsut osaa uida, mutta ei ne siitä tykkää, ei ne luonnossakaan mene veteen kylpemään.

    • Ha ha haa

      Kuka eläinlääkäri sano ettei marsut osaa uida. Ihan varmasti osaa ja sukeltaa myös. Ainaki mun marsut tykkää uimisesta ja sukeltamisesta kesällä. Ajattele itse miten kuuma on turkilla kesällä. Ja sitä paitsi mikä eläin ei osaa uida. Kaikki ne osaa.

    • yu

      marsut osaa uida. Minulla on neljä marsua jotka ui!

    • koprc

      Osaavat uida!
      Monta videotta esim.youtube:lla :-)

    • 2 marsun omistaja

      HEI ELÄIN RÄÄKKÄÄJÄ MARSUT EIVÄT TYKKÄÄ VEDESTÄ (PAITSI JOTKUT)
      EI VÄTKÄ TOSIAAN OSAA UIDA NE HUKKUVAT!!

    • Marsu tyttö -01

      Kyllä osaa uida! Just uitettiin pesun yhteydessä!

    • AmericanCrest-94

      Lukaisin komentit läpi ja pakko sanoa sen verran, että kyllä marsut osaavat "uida". Niillä on sen verran paljon rasvakudosta että pysyvät pinnalla sen ansiosta. Minusta marsua voi uittaa, jos se itse menee veteen. Marsun veteen laittamista/pakottamista en tekisi, enkä usko että moni marsu nauttii vedestä (omat 3 säikkyvät jo nähdessään astian, jossa on vettä...). En kuitenkaan kiellä etteikö uimisesta pitäviä marsuja olisi, itse en vain ole ikänäni nähnyt...

    • Eläintenystävä

      Marsut osaavat uida. Jotkut Marsut jopa pitävät siitä. Mutta en suosittele rantaan vientiä jos haluat uittaa marsuja tee se sisätiloissa kotona kädenlämpöisessä vedessä. Mutta liika uittaminen rasittaa niiden ihoa ja sairastumisriskit pukkaa päälle.

    • Nasupossu...

      Voi että teitä kaikkia... älykkäitä ihmisiä me kaikki ollaan ja tälläinen väittely päällä... Voi, voi, voi... Totuus on, että jokainen marsu on erilainen, mutta fakta on se, että jos marsun laittaa veteen, niin totta kai se alkaa tekemään uintiliikkeitä ettei hukkuisi! Se on sitten eri asia pitääkö se siitä. Siinä vaiheessa voisin kyllä väittää että marsu pitää uinnista jos sen laittaa esim. rannalle ja siitä nasupossu lähtee omin päin veteen polskimaan... Mutta se ei marsusta varmasti ole mukavaa jos sitä laitetaan johonkin altaaseen "uimaan" että saadaan videoo nettiin. Vilustumisvaara on suuri ja marsu täytyy kuivata kauttaaltaan. Säästytään myös monilta korvaongelmilta, koska marsun korvaan ei saisi mennä vettä. Ja marsun pesun pitäisi aina tapahtua noin 40°C vedessä ja niin että marsusen kaikki jalat osuvat pohjaan pää on reilusti yli pinnan.

    • Anonyymi

      kaikki eläimet osaavat uida

    • Anonyymi

      Hmm ehkä osaa uida minä olen nähnyt että norsut ui ei osaa uida hukku veden pintaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe