Uusi 207 huoleton

omistaa?

Oen ostamassa ekaa autoani, ja olen päätynyt uuten pikkuautoon. Uusi 207 kiinnostaisi, koeajolla ainakin kiva kokemus tosin hiukan tehottoman oloinen. Mutta: uskaltaako Pösöä ostaa omalla rahalla vuosien pitoautoksi? Tutut varoittelee että älä osta kun sähkövikoja piisaa. Onko näin? Autona tuntui olevan ok ja vielä tosi nätti.

46

8779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doc

      ja ei siinä ole enempää vikoja kuin muissakaan autoissa. Luotettavuus ja tyytyväisyystilastoissa erot on suhteellisen pieniä merkkien väleillä-> ei merkitystä yksittäisen auton suhteen. Ranskalaisia aina dissataan jonkun vanhan maineen takia

      • niin .

        vanhankaan,kun on noita 307 omistajien kirjoituksia katsellut.Uusi Pösö on yhtä hyvä kuin japsi millä on ajettu 250000km ja puhun omasta kokemuksesta.Tosin japseissa on vielä noillakin kilometreillä vähemmän vikoja.
        Vanhassa 93 mallisessa Sunnyssä meni remontteihin 3 vuodessa ja 70000 km 50 euroa remontteihin öljynvaihdot.Siihen ei pysty moni ranskalainen.


      • tärkeää
        niin . kirjoitti:

        vanhankaan,kun on noita 307 omistajien kirjoituksia katsellut.Uusi Pösö on yhtä hyvä kuin japsi millä on ajettu 250000km ja puhun omasta kokemuksesta.Tosin japseissa on vielä noillakin kilometreillä vähemmän vikoja.
        Vanhassa 93 mallisessa Sunnyssä meni remontteihin 3 vuodessa ja 70000 km 50 euroa remontteihin öljynvaihdot.Siihen ei pysty moni ranskalainen.

        eli paljonko meni ruostevaurioiden korjauksiin ja mitkä paikat jätit nuukuuttasi korjaamatta ennen ajokieltoa. Onneksi et joutunut kolariin, muuten....


      • 607
        niin . kirjoitti:

        vanhankaan,kun on noita 307 omistajien kirjoituksia katsellut.Uusi Pösö on yhtä hyvä kuin japsi millä on ajettu 250000km ja puhun omasta kokemuksesta.Tosin japseissa on vielä noillakin kilometreillä vähemmän vikoja.
        Vanhassa 93 mallisessa Sunnyssä meni remontteihin 3 vuodessa ja 70000 km 50 euroa remontteihin öljynvaihdot.Siihen ei pysty moni ranskalainen.

        peugeot 607 hdi -01. Ostin 2 vuotta sitten 94tuhatta ajettuna. 2vuotta ja 84tuhatta myöhemmin on normaali huoltojen lisäksi menny 2xH7 polttimo ja 2 rekisterikilven polttimoa. Kaikki pösöt ei ole 307:ja...


      • doc
        607 kirjoitti:

        peugeot 607 hdi -01. Ostin 2 vuotta sitten 94tuhatta ajettuna. 2vuotta ja 84tuhatta myöhemmin on normaali huoltojen lisäksi menny 2xH7 polttimo ja 2 rekisterikilven polttimoa. Kaikki pösöt ei ole 307:ja...

        rekisterivalon ja takasumarin polttimot. ajettu 150 tkm


    • Pete..

      En ymmärrä miksi 307 mallia mollataan. Ainakin oma auto on toiminut loistavasti. Tämä äskeinen herra ketä omistaa 607 ja sanoo, että kaikki autot eivät ole 307 niin sais hävetä! Herra ei vissiin ymmärrä, että hänen auto käyttää samoja osia kuin 307!

      • pösöissä

        kyllä niissä malleissa vaan on eroja. esim veljelle on 406 ja itselläkin oli ennen niin kyllä tämä nykyinen 307 on vikaherkempi ollut. Enkä kyllä usko että tästä niin kovin moni osa käy suoraan 607:aan :) Ja taisi 607 pari vuotta sitten jossain eurooppalaisessa tyytyväisyyskyselyssä olla ihan kärkipäätä. 307 tuskin tähän yltää.


      • hävetä

        edellisessä viestissä joku haukkui 307 ja lisäsi siihen että pösöt on huonoja. Tämä 607 omistajahan vaan sanoi että kaikki pösöt ei ole 307. Eli ei pidä yleistää jos jollakin 307 rassaa se ei tarkoita että kaikki pösöt ois syvältä. ja 307:lla ja 607:lla on eroa kuin yöllä ja päivällä...


    • harmeja...

      Tässäpä 30 vuotisen autoilu historian omaavan ja vankan kokemuksen omaavan mielipide autoista. Kokemusta niin eurosista kuin varsinkin Japskeista.
      Kaikessa yksin kertaisuudessaan jos haluat huoletonta ja käyttövarmaa luotettavaa vikavapaata kulkuneuvoa osta japanilainen auto.
      Kun ynnätään kaikki auton ominaisuudet yhteen on esim. Toyota ylivoimainen voittaja. Sen on kaikenmaailman luotettavuus YMS. tilastot vuosikymmeniä todenneet.
      Auto Bildin viime talvisessa tutkimuksessakin Pösö Sitikan kanssa oli VIIMEINEN. Elikkä se siitä nykypäivän Ranskalaisten hyvyydestä.

      • Lapa

        Japseissa ihan yhtä paljon vikoja! Sitä paitsi ranskalaisissa autoissa ajaa pitkää matkaa paljon mieluisammin. Käy koeajamassa niin huomaat eron!


      • pösöisti

        Olen samaa mieltä, että pösöihin tulee paljon vikoja. Oma suhde pösöihin onkin sellainen viharakkaussuhde. Yksi asia on pitänyt minut ja tulee pitämään jatkossakin merkkiuskollisena:

        Pösöissä toimii alusta mahtavasti ja kyyti on loistavaa.


      • TNT

        Kun nyt tuota saksalaista autolehteä siteeraat, niin oletko kenties lukenut, mitä kaikkea tapahtui Avensikselle 100 000 km:n supertestissä. Siinäpä meillä laatuauto...


      • Nyt japsi
        pösöisti kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että pösöihin tulee paljon vikoja. Oma suhde pösöihin onkin sellainen viharakkaussuhde. Yksi asia on pitänyt minut ja tulee pitämään jatkossakin merkkiuskollisena:

        Pösöissä toimii alusta mahtavasti ja kyyti on loistavaa.

        Edellinen taas oli pösö.Pösö ei läpäissyt edes ekaa katsastusta.Edellinen japsi meni joka kerta läpi laakista.Siltikään en pitänyt Pösöä mitenkään huonona autona ja oli vikoja vähemmän kuin odotin.Ajoin sillä 180000 km ja pari niveltä,penkinlämmittimet,laakeri etupyörästä,töötti,jarrut jumitti,hehkutulpat ja lamppuja paloi muutamat mitä en edes vioiksi laske.Japsilla ajoin 175000 ja meni tuulettimen hihna,etupyörän laakeri ja pyyhkijöissä jokin holkki jota en korjannut ennen vaihtoa.Aikaisemmassa pösössä vaihdettiin melkein kaikki nivelet ja sähköt oli rikki käytännössä aina,mutta se olikin vanhempi auto.
        Pellit Pösöissä oli aika hyvät,pientä pintaruostetta,mutta ei japseissakaan ollut juuri ongelmia,varsinkaan viimeisessä ei mitään ja edellinen oli jo 15 vuotias kun sen myin.Nykyisin on alla japsi ja ei ainakaan jos 307 pösöön tai meganeen verrattuna jää jälkeen ajoltaan.Nämä edelliset oli myös vaihtoehtoina kun uutta hain ja japsi vei tällä kertaa voiton ajoltaankin ja muutenkin oli kaikki hallintalaitteet järkevämmin sijoitettu.Mutta toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta.Uutta vasta markkinoille tulevaa ranskalaista en kyllä ostaisi,sillä onhan se jo vuosia nähty miten paljon lastentauteja uusissa ranskalaisissa malleissa on.


      • uusissa malleissa
        Nyt japsi kirjoitti:

        Edellinen taas oli pösö.Pösö ei läpäissyt edes ekaa katsastusta.Edellinen japsi meni joka kerta läpi laakista.Siltikään en pitänyt Pösöä mitenkään huonona autona ja oli vikoja vähemmän kuin odotin.Ajoin sillä 180000 km ja pari niveltä,penkinlämmittimet,laakeri etupyörästä,töötti,jarrut jumitti,hehkutulpat ja lamppuja paloi muutamat mitä en edes vioiksi laske.Japsilla ajoin 175000 ja meni tuulettimen hihna,etupyörän laakeri ja pyyhkijöissä jokin holkki jota en korjannut ennen vaihtoa.Aikaisemmassa pösössä vaihdettiin melkein kaikki nivelet ja sähköt oli rikki käytännössä aina,mutta se olikin vanhempi auto.
        Pellit Pösöissä oli aika hyvät,pientä pintaruostetta,mutta ei japseissakaan ollut juuri ongelmia,varsinkaan viimeisessä ei mitään ja edellinen oli jo 15 vuotias kun sen myin.Nykyisin on alla japsi ja ei ainakaan jos 307 pösöön tai meganeen verrattuna jää jälkeen ajoltaan.Nämä edelliset oli myös vaihtoehtoina kun uutta hain ja japsi vei tällä kertaa voiton ajoltaankin ja muutenkin oli kaikki hallintalaitteet järkevämmin sijoitettu.Mutta toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta.Uutta vasta markkinoille tulevaa ranskalaista en kyllä ostaisi,sillä onhan se jo vuosia nähty miten paljon lastentauteja uusissa ranskalaisissa malleissa on.

        on usein ensimmäisissä vuosikerroissa ns. Lastentauteja hyvinkin paljon. Etenkin kun käyttöön otetaan ensimmäisenä uutta tekniikkaa mm. CAN-väyliä ja niihin liittyviä uusia sähköisiä / tietoteknisia ratkaisuja. Näin kävi mm. 307:n ensimmäisten vuosimallien 2001 ja 2002 osalta. Näistä on tehty sitten kovia yleistyksiä vaikka seuraavina vuosina asioita on paljon korjattu. Ja em. vuosimallienkin osalta viat on pääsääntöisesti korjattu takuuna jos omistaja on vain halunnut.
        Mitä tulee eri merkkien laadun kehitykseen niin tässä ketjussa mainitun Toyotan osalta kehitys on ollut viimeisten n. kymmenen vuoden aikana joidenkin eurooppalaisten tutkimusten mukaan 3% virhellisistä 5-6 % virheellisiin uusista autoista. Tämä on edelleenkin silti hyvää tasoa vaikka on menty huonompaan suuntaan. Esimerkiksi 1990-luvulta Peugeotin vastaavat luvut ovat kehittyneet heikosta n. 15-17 %:sta tämän hetken 6-7%:iin. Eli on kehitytty todellakin paljon. Kaikissa merkeissä hyvin suuri osa vioista ja ongelmista johtuu sähköön liittyvistä erilaisista laitteista, joita on otettu käyttöön myös edullisemman hintatason autoissa.
        Vanhaa, yksinkertaista ja luotettavaa 1980-luvun tekniikkaa ei valitettavasti enää autoista löydy kun on siirrytty sähköiseen anturitekniikkaan vaikka eri merkkien maine taitaakin perustua juuri näille vanhoille kokemuksille.


      • 307sw,,,
        uusissa malleissa kirjoitti:

        on usein ensimmäisissä vuosikerroissa ns. Lastentauteja hyvinkin paljon. Etenkin kun käyttöön otetaan ensimmäisenä uutta tekniikkaa mm. CAN-väyliä ja niihin liittyviä uusia sähköisiä / tietoteknisia ratkaisuja. Näin kävi mm. 307:n ensimmäisten vuosimallien 2001 ja 2002 osalta. Näistä on tehty sitten kovia yleistyksiä vaikka seuraavina vuosina asioita on paljon korjattu. Ja em. vuosimallienkin osalta viat on pääsääntöisesti korjattu takuuna jos omistaja on vain halunnut.
        Mitä tulee eri merkkien laadun kehitykseen niin tässä ketjussa mainitun Toyotan osalta kehitys on ollut viimeisten n. kymmenen vuoden aikana joidenkin eurooppalaisten tutkimusten mukaan 3% virhellisistä 5-6 % virheellisiin uusista autoista. Tämä on edelleenkin silti hyvää tasoa vaikka on menty huonompaan suuntaan. Esimerkiksi 1990-luvulta Peugeotin vastaavat luvut ovat kehittyneet heikosta n. 15-17 %:sta tämän hetken 6-7%:iin. Eli on kehitytty todellakin paljon. Kaikissa merkeissä hyvin suuri osa vioista ja ongelmista johtuu sähköön liittyvistä erilaisista laitteista, joita on otettu käyttöön myös edullisemman hintatason autoissa.
        Vanhaa, yksinkertaista ja luotettavaa 1980-luvun tekniikkaa ei valitettavasti enää autoista löydy kun on siirrytty sähköiseen anturitekniikkaan vaikka eri merkkien maine taitaakin perustua juuri näille vanhoille kokemuksille.

        Noh voin sanoo että sähkö ym. muita ongelmia oli vielä 2003 mallissa, jonka satuin omistamaan. Nyt Hyundai ja eipä oo tarvinnut laukata korjaamolla ja on vielä takuuta 2009 vuoden loppuun.(Oli muuten pösö 21kk ja n.11 kertaa korjaaamolla milloin minkäkin vian takii eli jokatoinen kuukausi, kyllä rupes rassaamaan vaikka meni takuuseen.


      • vuoden
        307sw,,, kirjoitti:

        Noh voin sanoo että sähkö ym. muita ongelmia oli vielä 2003 mallissa, jonka satuin omistamaan. Nyt Hyundai ja eipä oo tarvinnut laukata korjaamolla ja on vielä takuuta 2009 vuoden loppuun.(Oli muuten pösö 21kk ja n.11 kertaa korjaaamolla milloin minkäkin vian takii eli jokatoinen kuukausi, kyllä rupes rassaamaan vaikka meni takuuseen.

        2003 mallinen 307 ja on toiminut hyvin. Ei normaaleja huoltoja enempää mitään ongelmia. Takaisinkutsu kampanjat on toki tehty. On muuten jo seitsemäs samanmerkkinen. Ei ole rassannut.


      • merkkihuollossa
        307sw,,, kirjoitti:

        Noh voin sanoo että sähkö ym. muita ongelmia oli vielä 2003 mallissa, jonka satuin omistamaan. Nyt Hyundai ja eipä oo tarvinnut laukata korjaamolla ja on vielä takuuta 2009 vuoden loppuun.(Oli muuten pösö 21kk ja n.11 kertaa korjaaamolla milloin minkäkin vian takii eli jokatoinen kuukausi, kyllä rupes rassaamaan vaikka meni takuuseen.

        käyntejä ja miten niitä kukin laskee. Minulla on ollut 307 kolme vuotta ja siinä huoltosopimus. Käyntejä huollossa on ollut seuraavasti: yksi uuden auton huolto-ohjelmaan kuuluva tarkistushuolto, kolme vuosihuoltoa, kaksi kertaa vuodessa kolmen vuoden ajan (kevät-syksy) huoltosopimukseen kuuluva renkaiden kausivaihto. Kampanjat on tehty vuosihuoltojen yhteydessä. Niin ja pikahuollossa kaksi kertaa (lamppujen vaihto ja pyyhkijän sulkien vaihto). Yhteensä olen siis ollut huollossa 12 kertaa kolmen vuoden aikana. Jonkin mielestä vähän jonkin mielestä paljon.


      • pommi!

        Saman psa:n citikka C4 vm-05 oli täynnä elektroniikkavikoja (antipollution fault-herjat)ja koneesta uusittiin lambda kerran ja puola 2 kertaa. Lisäksi listat irvisteli ja irtoili ikkunoiden kehyksistä ja takaluukun sisäpinnasta irtosi maalit. Vajaa vuosi sitä harmia tuli katsottua, Vehossa lepuutettua laskujeni mukaan 9 kertaa. Samaa shittiä siis Pösötkin, vaikka sanotaan että tehtaalla pösöt kootaan yläkerrassa ritilätason päällä ja ritilän läpi alas tippuneista osista tehdään citikka...


      • esiintyy
        pommi! kirjoitti:

        Saman psa:n citikka C4 vm-05 oli täynnä elektroniikkavikoja (antipollution fault-herjat)ja koneesta uusittiin lambda kerran ja puola 2 kertaa. Lisäksi listat irvisteli ja irtoili ikkunoiden kehyksistä ja takaluukun sisäpinnasta irtosi maalit. Vajaa vuosi sitä harmia tuli katsottua, Vehossa lepuutettua laskujeni mukaan 9 kertaa. Samaa shittiä siis Pösötkin, vaikka sanotaan että tehtaalla pösöt kootaan yläkerrassa ritilätason päällä ja ritilän läpi alas tippuneista osista tehdään citikka...

        useinkin ajoittain tuo Antipollution fault-ilmoitus, joka johtuu juuri tuosta lambda-anturista ja sen toiminnasta. Usein se anturi on saksalainen Boschin tekemä ja laadussa voi olla toki toivomisen varaakin. Anturi sijaitsee pakoputkessa kuumissa olosuhteissa ja sitä ei voi korjata vain uusia tarvittaessa (mikä on sinänsä vain muutaman minuutin työ). Satunnaiset lyhyet häiriöherjat eivät sinänsä ole vaarallisia, harmillisia kyllä. Mikähän "puola" siitä autosta oli uusittu 2 kertaa kun sellaisia vanhanaikaisia 1980-luvulla autoissa olleita puolia ei enää nykysysteemeissä olekaan?
        Usein nämä nykyautojen "sähköongelmat" kielivät myös siitä, että merkkihuollotkaan eivät ole taidollisesti osaamisessa nykyvaatimusten tasolla kun pientä vikaa ei saada kerralla kuntoon.


      • 307sw
        merkkihuollossa kirjoitti:

        käyntejä ja miten niitä kukin laskee. Minulla on ollut 307 kolme vuotta ja siinä huoltosopimus. Käyntejä huollossa on ollut seuraavasti: yksi uuden auton huolto-ohjelmaan kuuluva tarkistushuolto, kolme vuosihuoltoa, kaksi kertaa vuodessa kolmen vuoden ajan (kevät-syksy) huoltosopimukseen kuuluva renkaiden kausivaihto. Kampanjat on tehty vuosihuoltojen yhteydessä. Niin ja pikahuollossa kaksi kertaa (lamppujen vaihto ja pyyhkijän sulkien vaihto). Yhteensä olen siis ollut huollossa 12 kertaa kolmen vuoden aikana. Jonkin mielestä vähän jonkin mielestä paljon.

        Juu nuohan on normaaleja käyntejä, en laskenut tollasii siihen 21 kertaan. Siis kertaampa vielä muutaman niin pääsette haukkumaan provoiksi:Kannentiiviste lopulta koko kansi, venttiilin nostajat, ns. koiranluut2 kertaa,käsijarrunvaijerit, etujarrupalat,alatukivarren joku kumi repes, keskuslukkoo 3kertaa(ei tullut kuntoon)lämppärin motti,käyntiinlähtö ongelmien vian etsintää, nykimistä lämpimänä etsivät aiheuttajaa useamminkin... jne.ELI EN OTTANUT NORMAALEJA HUOLTOKÄYNTEJÄ HUOMIOON.


    • pug406td

      tiäppä tuosta 207:sta, mutta mua on aina ihmetyttänyt nuo pösöjen "sähköviat". itsellä ollut muutamia (305 1.9d, 405 1.9gri, 306 1.9td, 306 1.4i, 406 1.9td ja 2.0hdi) enkä mä ole kyllä mitään semmosia vikoja huomannut

      • p407swhdi

        Kuuluvat kategoriaan esson baari jossa jo 60 vuoden kokemuksella tiedetään kuinka hyvä tai huono joku auto on.

        Nuo autolehdet ovat NIIIIN puolueettomia että niihin kannattaa siteerata oikein kunnolla. Paistaa aika usein niin sanottua esson baarilaisuutta kuten esim pikkuautotesti tuulilasissa... Kannattaa oikein ajatuksella lukea ja katsoa sitten miten korreloi pisteiden kanssa... =D


    • hyvä peli

      aion ostaa 207 myös autossa ei mitään vikaa.minulla jo 5 pösö tulossa.

    • ihmeessä

      vaikka kyseisen mallin kestävyydestä ei voi vielä mitään puhua kun auto on sen verran uusi.
      Peugeot tekee hyviä autoja.Tämä uusi malli on saanut paljon kehuja muualla maailmassa olevissa testeissä ja ei tämä niin "luotettava" TM testikään autoa haukkunut.
      Itse ajelen 10 vuotta vanhalla 406 dieselillä ja 1,5 vuoden ja 27 tkm aikana ei ole autossa ollut mitään vikaa (ajettu 274 tkm).
      Citroenin malleista en hirveästi tiedä mutta C5 on pakko olla "vikapesäke" koska meidän firmassa niitä on ollut useampia joskus työsuhdeautoina ja kehuja ei kyllä kukaan antanut varsinkaan talvella.
      Eli ei muuta kun 207 kauppaan niin saat tyylikkään,sisäältä laadukkaan ja hiljaisen menopelin...

      • ostaa 207

        Mieti vähän.Ensimmäinen 207 malli missä taatusti on lastentauteja ja paljon.Ranskalaiset eivät ole koskaan onnistuneet tekemään autoa kerralla valmiiksi ja erittäin paljon vikoja on odotettavissa.
        Sama on kaikissa merkeissä,että ensimmäisen vuoden autot uudessa mallissa ovat enemmän tai vähemmän keskeneräisiä ja tämä korostuu Ranskalaisissa erityisesti.Onhan se nähty 405 ja 307 ja 205 ja 206 malleissa ainakin.Parin vuoden päästä tilanne voi olla jo toinen.


      • "maalaisuudesta"
        ostaa 207 kirjoitti:

        Mieti vähän.Ensimmäinen 207 malli missä taatusti on lastentauteja ja paljon.Ranskalaiset eivät ole koskaan onnistuneet tekemään autoa kerralla valmiiksi ja erittäin paljon vikoja on odotettavissa.
        Sama on kaikissa merkeissä,että ensimmäisen vuoden autot uudessa mallissa ovat enemmän tai vähemmän keskeneräisiä ja tämä korostuu Ranskalaisissa erityisesti.Onhan se nähty 405 ja 307 ja 205 ja 206 malleissa ainakin.Parin vuoden päästä tilanne voi olla jo toinen.

        kiinni ole. Eri valmistajien uusissa malleissa valmistusmaasta riippumatta näyttää aina olevan enemmän tai vähemmän lasten tauteja. Elektroniikkakomponenttien, antureiden ja prosessorien toimittajat (Bosch, Siemens jne.) ovat lähes samoja eri merkkeihin. Tietotekniikan perisynti on levinnyt myös autoihin eli kun autossa on mikroprosessoreja 20 - 30 ja niissä hyvin paljon ohjelmakoodia niin lopullisen testauksen suorittaa todellisuudessa kuluttaja ajan kuluessa ja eri tilanteissa. Muutoin uusia automalleja ei saataisi näin nopeasti markkinoille kuin tällä hetkellä. Edelläkävijät kärsivät tästä tietenkin eniten ja vanhoillisemmat merkit tulevat hieman jäljessä. Tämä näkyy monilla merkeillä mm. kohonneista takaisinkutsumääristä ja tyytymättömistä omistajista, joille sattui vikaherkkä autoyksilö.


      • katseenkääntäjä
        "maalaisuudesta" kirjoitti:

        kiinni ole. Eri valmistajien uusissa malleissa valmistusmaasta riippumatta näyttää aina olevan enemmän tai vähemmän lasten tauteja. Elektroniikkakomponenttien, antureiden ja prosessorien toimittajat (Bosch, Siemens jne.) ovat lähes samoja eri merkkeihin. Tietotekniikan perisynti on levinnyt myös autoihin eli kun autossa on mikroprosessoreja 20 - 30 ja niissä hyvin paljon ohjelmakoodia niin lopullisen testauksen suorittaa todellisuudessa kuluttaja ajan kuluessa ja eri tilanteissa. Muutoin uusia automalleja ei saataisi näin nopeasti markkinoille kuin tällä hetkellä. Edelläkävijät kärsivät tästä tietenkin eniten ja vanhoillisemmat merkit tulevat hieman jäljessä. Tämä näkyy monilla merkeillä mm. kohonneista takaisinkutsumääristä ja tyytymättömistä omistajista, joille sattui vikaherkkä autoyksilö.

        Jos ostat uuden mallin heti kun se tulee markkinoille niin kaikki katsovat perässä kun ohi ajelet koska uusi kori on aina "outo" ilmestys ihmisen silmissä.Muutaman vuoden kuluttua olet sillä autolla jo iso massa eikä kukaan sinua saati autoa edes huomaa :)


      • pera
        ostaa 207 kirjoitti:

        Mieti vähän.Ensimmäinen 207 malli missä taatusti on lastentauteja ja paljon.Ranskalaiset eivät ole koskaan onnistuneet tekemään autoa kerralla valmiiksi ja erittäin paljon vikoja on odotettavissa.
        Sama on kaikissa merkeissä,että ensimmäisen vuoden autot uudessa mallissa ovat enemmän tai vähemmän keskeneräisiä ja tämä korostuu Ranskalaisissa erityisesti.Onhan se nähty 405 ja 307 ja 205 ja 206 malleissa ainakin.Parin vuoden päästä tilanne voi olla jo toinen.

        jos ostaa uuden auton on siinä 2v:n takuu ja jos vikoja tulee korjaamo korjaa viat niin että se pelaa jälleen kuin uusi ilman rahallista korvausta.


      • sw,,
        pera kirjoitti:

        jos ostaa uuden auton on siinä 2v:n takuu ja jos vikoja tulee korjaamo korjaa viat niin että se pelaa jälleen kuin uusi ilman rahallista korvausta.

        juu niin korvaa, mutta eipä lohduta jos joutuu varailemaan jatkuvasti huoltoon .Etsit sitte autoa tilalle.Mstäs tiedät onko ne kaikki ongelmat poissa 2v jälkeen?


      • ne Tojoistakin
        sw,, kirjoitti:

        juu niin korvaa, mutta eipä lohduta jos joutuu varailemaan jatkuvasti huoltoon .Etsit sitte autoa tilalle.Mstäs tiedät onko ne kaikki ongelmat poissa 2v jälkeen?

        miksei myös Pösöistä?


      • että.
        ne Tojoistakin kirjoitti:

        miksei myös Pösöistä?

        Esim:penkinlämmittimet on olleet viimeiset 10 vuotta tyyppivikana ja niitä ei ole saatu korjattua ja sama meno jatkuu muidenkin vikojen kanssa.Viat kyllä korjataan takuu aikana,mutta sen jälkeen ne on ihan yhtä heikko laatuisia ja joudut maksamaan korjaukset omasta pussista.
        Pösö sopii ihmisille jotka vaihtavat autoa usein,eivätkä pidä takuu ajan jälkeen.Toyotalla ja muilla ns:Japsi merkeissä viat korjataan kunnolla,niin että ne kestävät ja kunnollisilla osilla ja autoa uskaltaa pitää vielä takuun jälkeenkin,mikä on tosin myös vuoden pidempi kuin pösöissä ja ketjukoneet ovat myös huoltovapaampia,kun ei ole kalliita hihnan vaihtoja.


      • korjataanko?
        että. kirjoitti:

        Esim:penkinlämmittimet on olleet viimeiset 10 vuotta tyyppivikana ja niitä ei ole saatu korjattua ja sama meno jatkuu muidenkin vikojen kanssa.Viat kyllä korjataan takuu aikana,mutta sen jälkeen ne on ihan yhtä heikko laatuisia ja joudut maksamaan korjaukset omasta pussista.
        Pösö sopii ihmisille jotka vaihtavat autoa usein,eivätkä pidä takuu ajan jälkeen.Toyotalla ja muilla ns:Japsi merkeissä viat korjataan kunnolla,niin että ne kestävät ja kunnollisilla osilla ja autoa uskaltaa pitää vielä takuun jälkeenkin,mikä on tosin myös vuoden pidempi kuin pösöissä ja ketjukoneet ovat myös huoltovapaampia,kun ei ole kalliita hihnan vaihtoja.

        Helsingin Sanomat kirjoitti 29.7.2006:

        Toyota RAV4:ssa turvatyynyt laukeavat liian myöhään nokkakolarissa ja Toyota ilmoitti, että ei aio korjata jo markkinoilla olevia autojaan.
        Nissan sen sijaan kutsuu jo markkinoilla olevat Notet korjaukseen lastenistuinten kiinnityksen parantamiseksi. Kaikki valmistajat eivät siis olekaan halukkaita korjaamaan tiedossa olevia vaarallisia vikoja jo myytyihin autoihin.


      • Tuskin.
        korjataanko? kirjoitti:

        Helsingin Sanomat kirjoitti 29.7.2006:

        Toyota RAV4:ssa turvatyynyt laukeavat liian myöhään nokkakolarissa ja Toyota ilmoitti, että ei aio korjata jo markkinoilla olevia autojaan.
        Nissan sen sijaan kutsuu jo markkinoilla olevat Notet korjaukseen lastenistuinten kiinnityksen parantamiseksi. Kaikki valmistajat eivät siis olekaan halukkaita korjaamaan tiedossa olevia vaarallisia vikoja jo myytyihin autoihin.

        Rav 4:sen seuraavan vuoden mallissa on taas sama vika.Ranskalaisissa taas samat tiedossa olleet viat toistuvat vuodesta toiseen ja niitä ei korjata edes seuraavan vuoden mallissa.Samanlaista touhua kuin Fordilla vetareineen ja ovikitteineen.


      • pera
        sw,, kirjoitti:

        juu niin korvaa, mutta eipä lohduta jos joutuu varailemaan jatkuvasti huoltoon .Etsit sitte autoa tilalle.Mstäs tiedät onko ne kaikki ongelmat poissa 2v jälkeen?

        minä olen ainakin aina saanut siaisauton käyttööni
        jos on ollut suuria korjauksia.mulla on tapana
        mennä huutamaan ja kiroilemaan automyyjälle jolta ostin sen.se on neuvottelu kysymys.


    • auton vaihtaja

      olen tilanut jo 207hdi.n tulossa syyskuussa siinä on 2v takuu.307sw menee vaihtoon 2v vanha.

      • åke66

        mulle pitäisi tulla näinäpäivinä 207 olen odottanut sitä 2kk


    • Peugeot 207

      Minulla on 207, vuosimallia 2009 ja ajettu vain n. 30000 km. Sähkövikoja on jo. Keskuslukitus ei toimi. Polttimoja palaa. Ajotietokoneen asetukset ja kellonajat ja päivämäärät eivät pysy asetuksissaan. En ikinä enää osta Peugeotia. Vaikka olis kuinka mukava ja hyvä alusta, niin ei se tärkeitä päivittäisten toimintojen toimimattomuuksia korvaa.

      • hohohohohoho

        Keskuslukitus on kaikkein yleisin vikaantuva osa. Senpä takia moni jättää sen valitsematta.

        Ongelmasi kuulostavat hyvin pieniltä. Korjauta ihmeessä autosi kuntoon, niin murheet ovat mennyttä.

        Tosiaan tuolla asenteella ei kannata sun autoa omistaa ollenkaan. Myy pois jollekin onnelliselle.


      • rapea patonki
        hohohohohoho kirjoitti:

        Keskuslukitus on kaikkein yleisin vikaantuva osa. Senpä takia moni jättää sen valitsematta.

        Ongelmasi kuulostavat hyvin pieniltä. Korjauta ihmeessä autosi kuntoon, niin murheet ovat mennyttä.

        Tosiaan tuolla asenteella ei kannata sun autoa omistaa ollenkaan. Myy pois jollekin onnelliselle.

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?board=78.0

        korjattavaa riittää, manalan auton pösöt: ei kelpaa pirullekaan ? kun manalan auto lopetti....


      • hohohohohoho
        rapea patonki kirjoitti:

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?board=78.0

        korjattavaa riittää, manalan auton pösöt: ei kelpaa pirullekaan ? kun manalan auto lopetti....

        Oletko ihan selväjärkinen? Tuo palsta on nimenomaan tarkoitettu niistä ongelmista keskusteluun ja vian selvittämiseen. On täysin normaalia, että käytettyyn vanhaan autoon tulee jotain vikaa.


      • P S A

      • ex4071.8
        hohohohohoho kirjoitti:

        Oletko ihan selväjärkinen? Tuo palsta on nimenomaan tarkoitettu niistä ongelmista keskusteluun ja vian selvittämiseen. On täysin normaalia, että käytettyyn vanhaan autoon tulee jotain vikaa.

        Totta mutta ei tollaisia ongelmia oikeissa autoissa ole noin vähillä kilometreillä, kyllä nyt 200tkm pitää mennä: pösössä ei kestä edes perusasiat: keskuslukitus, sähköikkunat: vaijerit solmussa, istuinlämmittimet, lämmityslaite, ilmastointi, alustan nivelet pyörälaakerit,abs anturit, ohjaustehostin ruikkii öljyt siis 407 mallista 2v kokemus ja se riitti pösöistä alle 100tkm em , ja ihan tuttua kun silloin Peugeot forumia luin ei ollut ihmeellistä em viat kun niitä oli muillakin em mallissa


      • P S A
        ex4071.8 kirjoitti:

        Totta mutta ei tollaisia ongelmia oikeissa autoissa ole noin vähillä kilometreillä, kyllä nyt 200tkm pitää mennä: pösössä ei kestä edes perusasiat: keskuslukitus, sähköikkunat: vaijerit solmussa, istuinlämmittimet, lämmityslaite, ilmastointi, alustan nivelet pyörälaakerit,abs anturit, ohjaustehostin ruikkii öljyt siis 407 mallista 2v kokemus ja se riitti pösöistä alle 100tkm em , ja ihan tuttua kun silloin Peugeot forumia luin ei ollut ihmeellistä em viat kun niitä oli muillakin em mallissa

        Kaikki nämät yhdestä autosta, on ollut kovalla käytöllä? Kuis paljon ajettuna?


      • hohohohohoho
        ex4071.8 kirjoitti:

        Totta mutta ei tollaisia ongelmia oikeissa autoissa ole noin vähillä kilometreillä, kyllä nyt 200tkm pitää mennä: pösössä ei kestä edes perusasiat: keskuslukitus, sähköikkunat: vaijerit solmussa, istuinlämmittimet, lämmityslaite, ilmastointi, alustan nivelet pyörälaakerit,abs anturit, ohjaustehostin ruikkii öljyt siis 407 mallista 2v kokemus ja se riitti pösöistä alle 100tkm em , ja ihan tuttua kun silloin Peugeot forumia luin ei ollut ihmeellistä em viat kun niitä oli muillakin em mallissa

        Kyllä olet epeli.

        Väitätkö, ettei 200tkm sisään tartte korjauksia tehdä. Kehoitan käyttämään vastaisuudessa julkisia kulkuneuvoja, koska sä et auton omistamisesta tiedä mitään.

        Aikakin tekee tehtävänsä, vaikkei autolla ajettaisi paljon. Kaikki nykyautot ovat keskimäärin valmistettu kestämään se 10v ajallisesti ja sen jälkeen voi odottaa korjattavaa. Suomen olosuhteissa vieläkin todennäköisempää.

        Olet ostanut käytetyn auton, jossa korjaukset oli edessäpäin ja napsahti sulle. Osta joskus uusi auto, niin ei tartte korjata mitään pitkään aikaan, eikä netissä mesoa.

        Sulta puuttuu suhteellisuudentaju. Noistakin luettelemistasi ongelmista oikeastaan monikin juttu vaatii huoltoa autossa kuin autossa. Ei ole autoa, joka ei tarvitsisi n. kahden vuoden välein ilmastointihuoltoa, jos siinä ilmastointi on.


      • Yetiiiiiii
        P S A kirjoitti:

        Sano se auto jota ei tarvitse korjata/huoltaa?

        Skoda yeti, ei tarvitse korjata. Normaalit määräaikaishuollot riittää.


      • P S A
        Yetiiiiiii kirjoitti:

        Skoda yeti, ei tarvitse korjata. Normaalit määräaikaishuollot riittää.

        Joo, niin varmaan, ettei mitään tarvitse korjata, kun mennään puoleenmiljoonaan, niin siihen mennessä Skodakin on käynyt korjaamolla yhden jos toisenkin asian takia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe