Auttakaa! Optipar+vieroitusoireet

Apua hädässä!

Olen todella pahassa pulassa...Lopetin optipar lääkityksen monen vuoden jälkeen, lähinnä siksi että en halua viettää loppuelämääni lääkehuurussa ja haluaisin tulla raskaaksi.
Mutta mitäs nyt sitten - teen kuolemaa vieroitusoireiden kourissa...Voiko tämä enää olla normaalia???
Kävelen pitkin seiniä kun huimaa niin pahasti, päätä särkee, fyysisesti paha olo, ripulia, en halua syödä, en voi nukkua ja jos nukahdan, hirvittävät painajaiset täräyttävät hereille, hikoilen kuin saunassa, mutta silti paleltaa, keho saa "sähköshokkeja", kauhea vapina, sekavat ajatukset....Lista on loputon! :´(
Voisiko joku kertoa kuinka kauan tämä kestää???
Missä vaiheessa sairaalaan, jos ei mene ohi??
Teen todella kuolemaa ja tuntuu että elämä loppuu tähän. Kertokaa minulle omia kokemuksianne optiparin/seroxatin lopettamisesta!!!

13

8936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain ottanut

      ja lopettanut sitä kertalaakista?!! Vähennys tulee tehdä asteittain, lääkärin ja asiakkaan suunnitteleman aikataulun mukaisesti!!
      Kerro nyt millä annoksella, miten kauan ja MITEN lopetit sen, asteittain vai kerralla.
      Jos viimeksi mainitulla tavalla niin kääntyisin pikimmiten lääkäriun puoleen saamaan apua vieroitusoireisiin.

      • Apua hädässä!

        Tiedän varsin hyvin että se lääke olisi pitänyt lopettaa asteittain, mutta eihän täällä s*****:n helsingissä saa edes aikaa lääkäriin vaikka ois kuinka hätä!!! No, lääke on nyt kuitenkin lopetettu ja itse siitä saan kärsiä, haluaisin nyt vain jotain lohtua että miten tästä selvitään ja kuinka kauan tämä helvetti kestää!!?? Alan olla jo aika lopussa. Eikä vieroitusoireisiin ole mitään lääkkeitä, ne vaan yleensä pitää kestää. Enkä ole ensimmäinen joka lopettaa nämä lääkkeet kertalaakista.


      • siis täällä
        Apua hädässä! kirjoitti:

        Tiedän varsin hyvin että se lääke olisi pitänyt lopettaa asteittain, mutta eihän täällä s*****:n helsingissä saa edes aikaa lääkäriin vaikka ois kuinka hätä!!! No, lääke on nyt kuitenkin lopetettu ja itse siitä saan kärsiä, haluaisin nyt vain jotain lohtua että miten tästä selvitään ja kuinka kauan tämä helvetti kestää!!?? Alan olla jo aika lopussa. Eikä vieroitusoireisiin ole mitään lääkkeitä, ne vaan yleensä pitää kestää. Enkä ole ensimmäinen joka lopettaa nämä lääkkeet kertalaakista.

        Helsingissä jos missä lääkärin nimenomaan pääseekin,itse käyn kun apua tarvitsen Munkkivuoressa sijaitsevalla lääkäriasemalla, on avoinna 24t/vrk, avopoli, ei ajanvarausta.
        Näin toimii moni lääkäriasema,joita tosiaan on vähän joka nurkan takana nimenomaan Helsingissä.
        Miksiköhän lopetit sitten lääkkeen kertalaakista jos kerran TIEDÄT että se lopetetaan asteittain?

        Tuossa arvioidaan noiden vieroitusoireiden kestoa, kyllä niissä saattaa mennä triplatenkin tuo aika helposti.


      • Anonyymi

        Lääkäri suosittelee usein liian nopeaa vieroitusaikataulua. HÄNELLÄ tulisi olla riittävä asiantuntemus, mihin potilaan tulisi voida luottaa. Itse luotin lääkärin ohjeistukseen ja nyt kärsin raskaasti.


    • Avohoitopotilas

      Kyllä saa varautua 6-8 viikkoon ennen kuin helpottaa. Riippuen annostuksesta, joka on ollut. Itse olen lopettanut Zoloftin 100 mg omapäisesti kerralla ja olot oli kyllä melkoisia, sekä fyysiset oireet just samat, kuin edellä. Lopettamisen jälkeen täytyy varautua siihen, että oireet palaavat johon lääke on määrätty. Tämä on tietysti itsestään selvää, mutta sanonpahan vain. Jos masennus ollut syynä, niin ei kai kovin huolta uusimisesta, mutta muut syyt on sellaisia, joita ei voi niin vain unohtaa.

      • Apua hädässä!

        Mulle määrättiin Optiparia aluperin ihan keskivaikeaan masennukseen, ei ole ollut mitään muita juttuja. Annosmäärä ollut 20 mg vuorokaudessa. Aina aamuisin tuntuu että vähän helpottaa mutta iltaan mennessä ollaankin menossa hirteen...
        Ihanaa että täällä saa vähän tukea, se helpottaa.


      • Zimmu
        Apua hädässä! kirjoitti:

        Mulle määrättiin Optiparia aluperin ihan keskivaikeaan masennukseen, ei ole ollut mitään muita juttuja. Annosmäärä ollut 20 mg vuorokaudessa. Aina aamuisin tuntuu että vähän helpottaa mutta iltaan mennessä ollaankin menossa hirteen...
        Ihanaa että täällä saa vähän tukea, se helpottaa.

        Mulle tuli kanssa tolkuttomat viekkarit kun lopettelin zyprexaa aikanaan; oli vapinaa, masennusta, huono olo, univaikeuksia, kylmää hikeä, lihakset kramppas ym ym.
        Puhuin lääkärille asiasta, ja se kirjotti 2mg Ipsatol respan. Kun otin ensimmäisen napin, loppu kaikki oireet kuin seinään. Tosin mulle tuli Ipsatolista vähän "hölmö" olo, mutta mielummin sen kestää.
        Söin sitä noin pari kuukautta, tarvittaessa, ja kun lopetin niitten syömisen, huomasin ilokseni että kaikki viekkarit oli poissa.
        Kannattaa ainakin koikeilla, mulle tepsi.


      • eri asia
        Zimmu kirjoitti:

        Mulle tuli kanssa tolkuttomat viekkarit kun lopettelin zyprexaa aikanaan; oli vapinaa, masennusta, huono olo, univaikeuksia, kylmää hikeä, lihakset kramppas ym ym.
        Puhuin lääkärille asiasta, ja se kirjotti 2mg Ipsatol respan. Kun otin ensimmäisen napin, loppu kaikki oireet kuin seinään. Tosin mulle tuli Ipsatolista vähän "hölmö" olo, mutta mielummin sen kestää.
        Söin sitä noin pari kuukautta, tarvittaessa, ja kun lopetin niitten syömisen, huomasin ilokseni että kaikki viekkarit oli poissa.
        Kannattaa ainakin koikeilla, mulle tepsi.

        vierottautua psykoosilääkkeestä kuin antidepressiivistä.
        Ipsatolin pääindikaatio on Parkinsonin tauti....toki muitakin indikaatioita löytyy, kuin myöskin haittavaikutuksia.
        Ap:n ongelmana on se,että hän on lopettanut lääkityksen liian yhtäkkisesti.
        Hänen vieroitusoireitansa voisi helpottaa esim. matala annos jotain bentzoa,lyhyeksi aikaa,tasaamaan vieroitusoireita.


      • Apua hädässä!
        Zimmu kirjoitti:

        Mulle tuli kanssa tolkuttomat viekkarit kun lopettelin zyprexaa aikanaan; oli vapinaa, masennusta, huono olo, univaikeuksia, kylmää hikeä, lihakset kramppas ym ym.
        Puhuin lääkärille asiasta, ja se kirjotti 2mg Ipsatol respan. Kun otin ensimmäisen napin, loppu kaikki oireet kuin seinään. Tosin mulle tuli Ipsatolista vähän "hölmö" olo, mutta mielummin sen kestää.
        Söin sitä noin pari kuukautta, tarvittaessa, ja kun lopetin niitten syömisen, huomasin ilokseni että kaikki viekkarit oli poissa.
        Kannattaa ainakin koikeilla, mulle tepsi.

        Olen itse ottanut opamoxia tarvittaessa ihan pahimpiin oireisiin, mutta voisinpa tosiaan kysyä tuota Ipsatolia. Kiitos kun kerroit! Nyt alkaa olla aina välillä parempi olo, mutta se kyllä häipyy hyvin äkkiä. Nyt on enemmänkin koko ajan tippalinssissä, eli itkettää vaikka olis tarkotus nauraa...Ja epätodellinen olo seuraa mukana kaikkialle, mutta parempaan päin ollaan menossa.


    • Tietäväinen

      No hei älkää valittako, yks just Xanoreista vieroitus HELVETTIÄ!

      • Anonyymi

        No evil... Xanax, live on!


    • Anonyymi

      Täysin normaalia ainakin kun kyseessä on Optipar. Oma vieroituskokemukseni ko. myrkystä traumatisoi minut pahasti ja tappoi tunnekokemukseni kokonaan. Optipar-lääkittynä olet korvamerkitty Saatanalle.

    • Anonyymi

      Optipar 40 mg on kemiallista kaasuvalotusta pahimmillaan. Siinäpä vasta valmiste, joka ei ole enää tästä maailmasta vaan helvetin syvimmistä syövereistä. Toiset voivat siitä ehkä päästä suhteellisen helposti eroon. Jos et kuulu näihin onnekkaisiin, varaudu vieroittautuessasi elämäsi pahimpaan rökitykseen. Huonoimmassa tapauksessa, olitpa kuinka vahva tahansa, jäät taistelussa takuulla toiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe