Hienhajun poistaminen vaatteista!?

Peppii-na

Kaipaisin neuvoja hienhajun poistamiseen t-paidasta. Paita on tuollaista joustavaa materiaalia eli ei mitään koko puuvillaa. Olen kuullut, että etikkaa voisi käyttää, mutta miten ettei ihan pilalle mene... eli apuja kaipailen. Kiitos!

10

16976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaankin

      pestä vaateita välillä. ja asiaan. Vebreze tai vastaava poistaa myös hajuja ja etikka jää myös itse haisemaan, mutta heitä kankaat syysmyrskyllä narulle ja anna luonnon hoitaa homma eli riitävä tuulettuminen.

    • nolojen tilanteiden nainen

      Seuraamalla näitä konsteja eivät vaatteesi enää haise:

      1. älä pidä kainaloista liian tiukkoja puseroita. Tiukkojen puseroiden kainalot on koko ajan kosteina ja hienhaju pinttyy helposti.

      2. pese vaatteet heti käytön jälkeen, siis älä anna muhia pyykkikorissa montaa päivää.

      3. vaihda vaatteet joka päivä.

      4. pese vaatteet mahdollisimman korkeassa pesulämpötilassa. Useimmat vaatteet kestävät ainakin 60 asteen pesun, vaikka pesumerkinnöissä muuta väitetäänkin!

      5. suosi luonnonkuitu-materiaaleja. Ne eivät hiosta yhtä paljon kuin tekokuituiset, eikä niihin pinty haju yhtä pahasti kuin tekokuituisiin.

      6. ja viimeiseksi paras konsti: suihkuta hieltä haiseviin kohtiin tahranpoistoainetta esim.Taborttia ennen pesukoneeseen laittoa. Toimii loistavasti hienhajun poistoon!

      • peppi-ina

        No noita paitoja on pakko pitää kun ne on työpaitoja, en ole itse saanut valita niitä vaan ne on pidettävä päällä. Malli on tiukka eli kainalot on näillä helteillä koko ajan märkänä. Pesuohjeeksi on laitettu 40 astetta joten kuumemmassa en ole uskaltanut pestä.

        Taborttia laitoin heti kun ekaa kertaa kainalot haiskahti, ei auttanut vaan haju on ja pysyy. Eli nyt kun kainalo hiemankin kostuu alkaa paita haisemaan hieltä vaikka itse kainalo ei haisisikaan.

        Muissa vaatteissa ei tätä ongelmaa ole kuin juuri noissa työpaidoissa joissa olen koko kesän hikoillut kuin pieni sika. Yhtä paitaa pidän yhden päivän jonka jälkeen se menee pyykkiin. Pyykkiä pesen lähes joka päivä kun perheessä on lapsia niin sitä pyykkiä kertyy eli pyykit ei muhi missään. Henk.koht. hygienista pidän huolta, suihkussa käyn päivittäin ja käytän deodoranttia.

        Eli jos joku osaisi kertoa miten tuota etikkaa laitetaan niin uskaltaisin kokeilla ettei mene sitten työvaatteet pilalle. Tai sitten joku muu keino koska en kohta ilkeä tehdä töitä kun haiskahdan koko aika....


      • vinkkejä
        peppi-ina kirjoitti:

        No noita paitoja on pakko pitää kun ne on työpaitoja, en ole itse saanut valita niitä vaan ne on pidettävä päällä. Malli on tiukka eli kainalot on näillä helteillä koko ajan märkänä. Pesuohjeeksi on laitettu 40 astetta joten kuumemmassa en ole uskaltanut pestä.

        Taborttia laitoin heti kun ekaa kertaa kainalot haiskahti, ei auttanut vaan haju on ja pysyy. Eli nyt kun kainalo hiemankin kostuu alkaa paita haisemaan hieltä vaikka itse kainalo ei haisisikaan.

        Muissa vaatteissa ei tätä ongelmaa ole kuin juuri noissa työpaidoissa joissa olen koko kesän hikoillut kuin pieni sika. Yhtä paitaa pidän yhden päivän jonka jälkeen se menee pyykkiin. Pyykkiä pesen lähes joka päivä kun perheessä on lapsia niin sitä pyykkiä kertyy eli pyykit ei muhi missään. Henk.koht. hygienista pidän huolta, suihkussa käyn päivittäin ja käytän deodoranttia.

        Eli jos joku osaisi kertoa miten tuota etikkaa laitetaan niin uskaltaisin kokeilla ettei mene sitten työvaatteet pilalle. Tai sitten joku muu keino koska en kohta ilkeä tehdä töitä kun haiskahdan koko aika....

        Hankala juttu nuo työvaatteet jos ovat liian tiukkoja. Ehdota kun seuraavia hankkivat että malli olisi väljempi.

        Voi olla hankalaa saada hajua pois, sillä kun kangas lämpenee tulee hien haju esille vaikka pesun jälkeen luulee olevan hajuton.

        Ehkä tuollainen 10 l vettä ja 2 dl etikkaa, ei pitäisi olla liian tuhtia. Kannattaa ensin kokeilla yhtä puseroa.

        Hankippa itsellesi sellaisia kainalolappuja, en osaa sanoa mistä niitä saisi, kyselemällä liikkeistä voi löytyä.

        Sappisaippualla lähtee paljon tahroja, sillä voisit kokeilla jos hiki lähtisi.

        Suosittelen Bats dödöä apteekista.


    • Koklaapa tätä!

      Puhdista pyykkikoneesi kaikesta töhnästä etikalla. 1/2 l etikkaa koneeseen, anna vaikuttaa vuorokausi. Paa tyhjä kone pyöriin valkopesulla.

      Suihkuta etikkaa puseroitten kainaloon ja pese ohjeen mukaan. Kyllä lähtee!
      Näin toimin nuorten hikisten urheiluvaatteitten kans.

    • tahrat pois

      Nyt se viimeinkin löytyi eli aine joka todella poisti hienhajun Vanish tarhanpoistoaine (nimenomaan se pullo jossa toinen puoli on vaaleanpunainen ja toinen kirkas) sitä kuivaan vaatteeseen vähän vaahdotetaan ja annetaan vaikuttaa pari kolme minuuttia, sitten koneeseen ja Omo colorilla perin. Niin haju todella lähti, uskomatonta. Olen kokeillut vaikka mitä, mutta tähän saakka ei ole tepsinyt. Vaatteet ei muuten menneet pilalle.

      • xxs

        Tämä todellakin tepsi! Kullanarvoinen ohje. Epäilijöille tiedoki: olen 158 cm pitkä ja n. 52 kg painava läski, ja aamulla laitoin suihkun jälkeen juuri pestyn paitiksen päälleni, ja tunnin verran oltuani töissä huomasin puseron haisevan hirveälle. Kärvistelin koko päivän häpeissäni, sillä haju ei todellakaan tuntunut vielä puseroa päälle laittaessani, vaan vasta 1-2 tunnin kuluttua. Suihkun ja pesun puutteesta ei siis ole kysymys!


    • mkb

      Hienhajun saan pois kainaloista tomaattimehulla.
      Osta purkki kaupasta ja sipaise sitä muutaman kerran kainaloihin - jo lähtee hienhaju.

    • duuuuuuuuuuuuuuuuh

      On ihan naurettavaa että on tällaisia paitoja jotka alkavat haisemaan hieltä alle päivän käyttämisen jälkeen. Tämänhetkistä paitaa olen käyttänyt 4 tuntia jotain puoli tuntia aamulla töihin mennessä ja nyt en enää kestä pitää kun haisee. Kyllä normaalin vaatteen kuuluisi ainakin päivä kestää mutta muistelisin että tämä on ollut alusta asti tällainen. Siinä on spandexia. Usein ne on ne spandex- tai elastaanivaatteet mitkä käy haisemaan mutta minulla on myös pari mitkä on mukamas 100% puuvillaa ja silti sama juttu. Olen kuullut että puuvillavaatteissa joissa lukee kuitenkin että pestävä 40 asteessa on alle 1% jotain tekokuitua mitä ei tarvitse mainita kun sitä on niin vähän, ja tämän tekokuidun takia niitä ei voi laittaa 60 asteeseen.

      • Naattipyksi

        Voi laittaa 60°C.
        Itellä pyörii juuri nyt urheiluvaatteet yheksässäkympissä, eivätkä venähdä miksikään, vaan todellakin puhdistuvat kunnolla. Huuhteluainetta ei kannata käyttää.

        Ostin UFF:sta edullisesti talvitakin, jonka kainaloiden huomasin haisevan hirveälle hien ja hajuveden yhdistelmältä (en käytä mitään hajusteita missään). Yöks!

        Etikkaliuotus oli ainoa, joka tepsi, eikä etikka jäänyt haisemaan kahden peräkkäisen 90°C pesun jälkeen - ekalla kierroksella Erisanin pyykinpesuainetta, tokalla rundilla vain vesipesu (eli, että _kaikki_ huuhtoutuu pois).

        Jos tosiaan pesee perusvaatteita (ei villa, silkki tai muu erityisherkkä) neljässäkympissä, pesuaineet eivät huuhtoudu pyykistä pois, eikä lika.
        Hyi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe