206 ja voimakas vinkuna

mouth4war

Minulla on vuoden 1999 XS 206 1.6, jolla on ajettu vähän alle 100 000 km.

Itse en tiedä autoista juurikaan mitään. Vielä vähemmän näistä uusista täysin tietokoneistetuista moottoreista. Varsin kiusallinen ominaisuus tässä autossani kuitenkin on:

Silloin tällöin, ei siis aina, kun ajelee tasanopeudella maantienopeuksia (70-120km/h) alkaa kuulumaan jostain konehuoneen tietämiltä erittäin voimakasta ulinaa. Tämä ulina ei reagoi kierroksiin ollenkaan. ulina poistuu itsellään kun on ajettu vähän aikaa, mutta voi palata satunnaisen ajan jälkeen uudestaan kiusaamaan.

Tätä autoa on nyt kyllästymiseen asti roudattu Automaalle huoltoon, eivätkä siellä ole löytäneet äänen aiheuttajaa. Ja taas on uusi huoltoaika varattuna, suunnittelivat mikrofonien sijoittamista konehuoneeseen, jotta voisivat kuunnella äänen lähdettä.

Alkaa tuntua omituiselta, että ammattitaitoiset ihmiset eivät saa viiden (5) huoltokeikan aikana selville varsin voimakkaan äänen aiheuttajaa.

Olisiko jollain antaa vinkkejä, että mitä huoltomiesten kannattaisi tutkia. Voisi sitten antaa vinkkinä pojille, jotta päästäisiin ajamaan ilman ulinaa. Kaiken lisäksi meillä on suunnitelmissa ajaa Espoosta Rovaniemelle ja takaisin joulunaikana, joten tämä ulina on saatava korjattua. Ei kukaan jaksa istua 10 tuntia autossa joka huutaa

40

7539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 206 -02

      En itsekään tiedä paljoa moottoreista mutta kun luin viestisi niin tuli mieleen remmi-ahtimen ulinat. Eräs ystäväni kertoi, kun kysyin mihin remmi-ahdetun moottorin ulina perustuu ja sain yksinkertaisen vastauksen:

      "Remmin väliin ahtautuu ilmaa sen verran, että se päästää korkeaa ulinaa...niin kuin koiranpilli (tai mikä se nyt on kun kesäisin otetaan ruohonkorsi peukkujen väliin ja puhalletaan saaden ulinaa muistuttava ääni)"

      Sitä voisi kuvitella, että tämä "ilmiö" voisi tapahtua ihan normaaleissa moottoreissakin....en sitten tiedä autaako tämä mitään mutta kaipa se on se ilma...näin maallisen näkemyksen omaavalta hemmolta. :)

    • Jupe

      eli ulina ei reagoi moottorin kierroksiin?, elikkä ääni voisi tulla esim: vetoakseli ( tukilaakeri? ), pyörälaakeri, vaikuttaako jarruttaminen ääneen mitenkään?

      • mouth4war

        En ole huomannut mitään erityistä vaikutusta jarrutuksella olevan. En tosin ole mitenkään erityisemmin testannut jarruja ulinan yhteydessä. Lähinnä vaan odottanut, että se helvetillinen meteli loppuisi. Ja mitä kierroksiin tulee, niin voi vaikka pistää vaihteen vapaalle ja antaa rullata tyhjäkäyntikierroksilla ja ulina jatkuu silti ihan muuttumattomana.

        Pyörän laakerit katsottiin (kuulemma) heti ekalla kertaa kun huollossa kävin sen kanssa. Vetoakseli / tukilaakeri osastosta en tiedä ovatko katsoneet. Joku laakeri on vaihdettu jakopään hihnaan liittyen. Samoin tuulettimen hihnaan liittyen.


    • 206 gti

      Yksi vaihtoehto olisi laturinhihna, omassani se ainakin oli ongelma takuuaikana. Ongelma häviää vaihtamalla hihna ja hihnankiristin.

    • Automatic

      eli onko puhaltimen nopeudella vaikutusta asiaan?

      • mouth4war

        Valitettavasti vikaa ei löytynyt puhaltimestakaan. Tätäkin ehtisin jo kokeilla. Viime viikonlopun 2*150km matkalla ulina kuului jälleen, mutta se oli omituisen pätkivää tällä kertaa, ei niin yhtenäistä kuin ennen. Yhtä häiritsevää toki. Ja satunnaista.


    • 206 gti

      MULLA OLI SAMA VIKA JA VIKA ON JÄÄHDYTTIMEN
      TUULETTIMESSA. KORJASIN ITSE KUN AUTOMAAN TOUHUISTA EI TULLUT MITÄÄN.

      • jarrut

        Etujarrupalat käytettävä irti ja herkistettävä. tyyppivika, pitkään jatkuessaan pilaa etujarrulevyt.


    • Pösö

      Eikös tää oo se legendaarinen oikeanpuoleinen ikkuna on vähän raollaan juttu, eli laitappa kaikki ikkunat kiinni, ja johan loppuu vinkunat.

      • mouth4war

        Ei se ikkunasta ole kiinni, se on kyllä tarkistettu :-) Täytyypä oikein tehdä näistä ehdotuksista lista ja viedä automaan pojille näytille. Kiitos kaikille vastaajille, lisää ehdotuksia kehiin vaan!


    • Pösö206

      Vastaavanlainen voimakas ulina kuuluu myös minulla juuri maantienopeuksissa ja ulinan syynä ovat etujarrut! Ulina katoaa aina vähän ajan kuluessa itsestään tai jos tekee kovan jarrutuksen. Asia on hyvin helppo testata. Kun ajat suoraan ja ulina alkaa, käännäpäs hiukan rattia. Jos ulina katoaa ratin kääntämisen ajaksi, on kyseessä sama "vika" kuin minulla. Vastaavasti voit tällätä napakasti jarrua, jos pystyt. Jarrujen putsaaminen auttaa vähäksi aikaa.

      • mouth4war

        Ahaa. Alkaa tuo jarruista johtuva ongelma tuntumaan oikealta, koska niin monet ovat sitä ehdottaneet (myös muilla keskustelupalstoilla). Onko korjaukseksi tosiaan riittänyt jarrujen uudelleenherkistys vai pitääkö radikaalimppiin korjauksiin lähteä (jos vian aiheuttaja tosiaan on etujarrut)?

        Omituista, että näin monella on ollut 'ulinaa' pösössä, eikä Automaan huoltomiehet ole kuullut moisista vioista mitään...


      • Pösö206
        mouth4war kirjoitti:

        Ahaa. Alkaa tuo jarruista johtuva ongelma tuntumaan oikealta, koska niin monet ovat sitä ehdottaneet (myös muilla keskustelupalstoilla). Onko korjaukseksi tosiaan riittänyt jarrujen uudelleenherkistys vai pitääkö radikaalimppiin korjauksiin lähteä (jos vian aiheuttaja tosiaan on etujarrut)?

        Omituista, että näin monella on ollut 'ulinaa' pösössä, eikä Automaan huoltomiehet ole kuullut moisista vioista mitään...

        Monella on sama vika. Monet ovat myös sanoneet, ettei mikään auta, vaan vinkuminen palaa aina takaisin jonkun ajan päästä, vaikka tekisi mitä.

        Pitäisi Automaan miesten tuo tietää. On siitä niin paljon puhuttu, kirjoitettu, valitettu ja korjaamolla käytetty.


      • mouth4war
        Pösö206 kirjoitti:

        Monella on sama vika. Monet ovat myös sanoneet, ettei mikään auta, vaan vinkuminen palaa aina takaisin jonkun ajan päästä, vaikka tekisi mitä.

        Pitäisi Automaan miesten tuo tietää. On siitä niin paljon puhuttu, kirjoitettu, valitettu ja korjaamolla käytetty.

        Niinhän sitä voisi kuvitella. Meilläkin on nyt tulevana torstaina seitsemäs (7) kerta kun viedään autoa huoltoon tämän vian takia ja me ostettiin tämä auto syyskuun alussa 2002. On se kyllä kummallista, että juoksuttavat tällä tavalla. Eivät mukaa osaa paikallistaa äänenlähdettä. Ajelevat sitten minun maksamillani bensoilla pitkin pääkaupunkiseutua, eivätkä saa edes korjattua yhtään mitään.


      • Pösö206
        mouth4war kirjoitti:

        Niinhän sitä voisi kuvitella. Meilläkin on nyt tulevana torstaina seitsemäs (7) kerta kun viedään autoa huoltoon tämän vian takia ja me ostettiin tämä auto syyskuun alussa 2002. On se kyllä kummallista, että juoksuttavat tällä tavalla. Eivät mukaa osaa paikallistaa äänenlähdettä. Ajelevat sitten minun maksamillani bensoilla pitkin pääkaupunkiseutua, eivätkä saa edes korjattua yhtään mitään.

        Nyt sietää huomauttaa asiasta jo suht. koht. tiukkasanaisesti, jos syy on todellakin tuo todella yleinen jarruhomma. Eihän tuo ole ollenkaan hyväksyttävää!

        Ei "ammattimiehelle" voi sallia tuollaista epäpätevyyttä, kun maallikkokin voi päätellä ja varmistaa asian kysäisemällä keskustelupalstalta! Näillä palstoilla on usein tietävämpää porukkaa kuin yhdessäkään merkkihuollossa.


      • mouth4war
        Pösö206 kirjoitti:

        Nyt sietää huomauttaa asiasta jo suht. koht. tiukkasanaisesti, jos syy on todellakin tuo todella yleinen jarruhomma. Eihän tuo ole ollenkaan hyväksyttävää!

        Ei "ammattimiehelle" voi sallia tuollaista epäpätevyyttä, kun maallikkokin voi päätellä ja varmistaa asian kysäisemällä keskustelupalstalta! Näillä palstoilla on usein tietävämpää porukkaa kuin yhdessäkään merkkihuollossa.

        No viime kerralla saatiin ensimmäistä kertaa sijaisauto. Sekin oli älyttömän kiroilun ja vittuilun takana. "ei meillä anneta sijaisautoa". On se nyt kuitenkin aika ihme touhua, että kannetaan firmaan säkkikaupalla rahaa, että saadaan auto. Sitten ei saa mitään palvelua sillä hintaa. Saa vaan puolikuntoisen auton, jota ne ei osaa itsekään korjata. Onneksi antavat sentään takuun.

        Ei todellakaan voi merkkihuoltoonkaan luottaa, että siellä olisi ammattitaitoisia ihmisiä. Kysynkin tästä lähin ensin keskustelupalstalta ja menen sitten niiden vastauksien kanssa Automaahan: "Huoltomies, tee näin"


      • Pösö206
        mouth4war kirjoitti:

        No viime kerralla saatiin ensimmäistä kertaa sijaisauto. Sekin oli älyttömän kiroilun ja vittuilun takana. "ei meillä anneta sijaisautoa". On se nyt kuitenkin aika ihme touhua, että kannetaan firmaan säkkikaupalla rahaa, että saadaan auto. Sitten ei saa mitään palvelua sillä hintaa. Saa vaan puolikuntoisen auton, jota ne ei osaa itsekään korjata. Onneksi antavat sentään takuun.

        Ei todellakaan voi merkkihuoltoonkaan luottaa, että siellä olisi ammattitaitoisia ihmisiä. Kysynkin tästä lähin ensin keskustelupalstalta ja menen sitten niiden vastauksien kanssa Automaahan: "Huoltomies, tee näin"

        ovat peffasta! Helvetin kallista, eikä porukka osaa edes hommiaan. Kenenkään en yhdelläkään automerkillä ole kuullut merkkihuoltoja kehuvan. Itse saa kytätä vieressä, jotta homma hoituisi edes jotenkin.


      • mouth4war
        Pösö206 kirjoitti:

        ovat peffasta! Helvetin kallista, eikä porukka osaa edes hommiaan. Kenenkään en yhdelläkään automerkillä ole kuullut merkkihuoltoja kehuvan. Itse saa kytätä vieressä, jotta homma hoituisi edes jotenkin.

        Olen nyt koonnut keskustelupalstoilta saamani ehdotukset listaksi ja ajattelin viedä tämän listan mennessäni huomenna (18.12.) huoltoon. Mitäköhän luulette, että ne tekevät tällä listalla? Katsovatko edes päin, saatikka sitten tarkastaisivat listalla olevat kohteet?


      • Pösö206
        mouth4war kirjoitti:

        Olen nyt koonnut keskustelupalstoilta saamani ehdotukset listaksi ja ajattelin viedä tämän listan mennessäni huomenna (18.12.) huoltoon. Mitäköhän luulette, että ne tekevät tällä listalla? Katsovatko edes päin, saatikka sitten tarkastaisivat listalla olevat kohteet?

        sinä voit vaatia tarkastamaan haluamasi kohteet. Jospa se lista auttaisi. Voivat tietysti ottaa nokkiinsa, mutta omapahan on mokansa.


      • mouth4war
        Pösö206 kirjoitti:

        sinä voit vaatia tarkastamaan haluamasi kohteet. Jospa se lista auttaisi. Voivat tietysti ottaa nokkiinsa, mutta omapahan on mokansa.

        Joo, ei niillä mun mielestä ole varaa ottaa nokkiinsa siitä listasta. Jotenkin tuntuu, että ne on ittekkin ihan hätää kärsimässä, kun joka kerta selittävät, että ei nyt löydy mitään.


      • Peugeot 405 SRI
        mouth4war kirjoitti:

        Joo, ei niillä mun mielestä ole varaa ottaa nokkiinsa siitä listasta. Jotenkin tuntuu, että ne on ittekkin ihan hätää kärsimässä, kun joka kerta selittävät, että ei nyt löydy mitään.

        Vielä jos mainitset sanan kuluttaja-asiamies niin ne paskovat housuunsa!


      • mouth4war
        Peugeot 405 SRI kirjoitti:

        Vielä jos mainitset sanan kuluttaja-asiamies niin ne paskovat housuunsa!

        Erinomaisen hyvä idea. Taidanpa kysäistä pojilta, että mitähän se kuluttaja-asiamies tällaiseen palveluunkin sanoisi ;-)


      • 206gti
        mouth4war kirjoitti:

        Erinomaisen hyvä idea. Taidanpa kysäistä pojilta, että mitähän se kuluttaja-asiamies tällaiseen palveluunkin sanoisi ;-)

        tälle palstalle mikä mättäs kun se vika selviää.


      • mouth4war
        206gti kirjoitti:

        tälle palstalle mikä mättäs kun se vika selviää.

        Ongelman laatu ei ole vielä selvillä. Autoa on yksi päivä huollettu ja tänään huolletaan toinen päivä. Kilometrejä tuli 250, mutta ääntä ei saatu kuulumaan ja näin ollen mitään ei ole vielä löydetty. Annoin listan mahdollisista vikalähteistä. Niistä oli useat kuulemma jo aikaisemmin tarkastettu. Jarruja ei tarkastettu, mutta huoltopäällikkö oli vakaasti sitä mieltä (kuultuaan äänen erään huoltokerran yhteydessä), että jarruista se ääni ei ainakaan tullut.


      • Pösö206
        mouth4war kirjoitti:

        Ongelman laatu ei ole vielä selvillä. Autoa on yksi päivä huollettu ja tänään huolletaan toinen päivä. Kilometrejä tuli 250, mutta ääntä ei saatu kuulumaan ja näin ollen mitään ei ole vielä löydetty. Annoin listan mahdollisista vikalähteistä. Niistä oli useat kuulemma jo aikaisemmin tarkastettu. Jarruja ei tarkastettu, mutta huoltopäällikkö oli vakaasti sitä mieltä (kuultuaan äänen erään huoltokerran yhteydessä), että jarruista se ääni ei ainakaan tullut.

        Ongelma onkin, ettei se jarrujen vinkuminen kuulu koko aikaa vaan silloin tällöin. Kannattaisiko sen huoltopäällikön sittenkin katsoa ne jarrut ihan varmuuden vuoksi! En näe mitään syytä olla tarkastamatta niitä! Sittenhän senkin tietäisi!

        Minä olen sitä mieltä, ettei koko autossa ole mitään vikaa. Vinkuminen kuuluu naapurikaupungin kaupungintalon parkkipaikkaa auraavan traktorin kauhasta!


      • Pösö206
        Pösö206 kirjoitti:

        Ongelma onkin, ettei se jarrujen vinkuminen kuulu koko aikaa vaan silloin tällöin. Kannattaisiko sen huoltopäällikön sittenkin katsoa ne jarrut ihan varmuuden vuoksi! En näe mitään syytä olla tarkastamatta niitä! Sittenhän senkin tietäisi!

        Minä olen sitä mieltä, ettei koko autossa ole mitään vikaa. Vinkuminen kuuluu naapurikaupungin kaupungintalon parkkipaikkaa auraavan traktorin kauhasta!

        viimeksi vinkui vasemmalla edessä, mutta kun toppasin kunnolla jarrua niin johan taas loppui vinkuminen.


    • 206 gti

      se on se jäähdyttimen tuulettimen moottorin laakerit kun ulisee, se tuulettimen potkuri lähtee pyörimään ilmavirrasta. työnnä sinne väliin vaikka joku tikku ettei pääse pyörii ja
      lähde mootoritielle kokeilee.

      • Pösö206

        ainakaan johdu mistään tuulettimen laakerista. Vinkuminen kuuluu selvästi välillä edestä kuskin puolelta ja välillä toiselta puolelta. Sitäpaitsi tuulettimen laakerin vinkuminen ei voi kadota pitämällä jalkaa kevyesti jarrulla niin, ettei vauhti hidastu.


    • Useasta 206 Peugeotista kokem

      Paljon laakerivikoja moottorissa ja vaihteistossa myös.

    • mouth4war

      Auto oli sitten 2 päivää huollossa. Huoltopäällikkö sanoi, että ajoivat sillä vajaa 300 kilometriä, eikä ääntä saatu kuulumaan. Trippimittarissa oli 163 km. En tiedä missä olivat käyneet tai millä nopeuksilla olivat ajaneet, mutta lopputulos oli se, että mitään ei tehty. Kysyin onko jarrut tarkastettu, mutta tähän hän vastasi vain, että ei se ainakaan sieltä tule se ääni.

      Rovaniemen keikka tuli tehtyä ja ulina oli mukanamme lähes koko matkan enemmän tai vähemmän pitkäkestoisina ulinoina. Oli ainakin paljon aikaa tutustua siihen ääneen... Kiroiltiin ja ihmeteltiin Olarin Automaan toimintaa koko matka.

      Kun matkaa oli taitettu jo aika paljon ja ilmat muuttuneet hyvin kylmiksi alkoi ulina ilmenemään säännöllisemmin ja aina ajaessamme jostakin (pienestäkin) töyssystä. Tällöin se oli vain lyhytkestoinen ulvahdus. Eli pieni tärähdys sai äänen aikaan. Se oli täsmälleen sama ääni kun täällä etelässäkin oli saatu kuulumaan, mutta hyvin paljon lyhytkestoisempi.

      Auttaako tämä tarkemman diagnoosin tekemiseen?

      • 206gti

        olarin automaa, otan osaa. se on se jäähdyttimen
        tuulettimen laakerit edelleen.


      • mouth4war
        206gti kirjoitti:

        olarin automaa, otan osaa. se on se jäähdyttimen
        tuulettimen laakerit edelleen.

        Mikä ihme siinäkin on, että ne ei voi sitten tarkastaa jäähdyttimen laakereita? Mä olen kyllä toimittanut niille listan kohteista, jotka tulisi tarkastaa. Taisi mennä mappi Ö:hön suoraan sekin lista. Täytyykö mun jäädä sinne vahtimaan, että ne tekee siellä jotain?!? Automaan toiminta on pikkulapsen tasolla ainakin Olarissa...


      • 206gti
        mouth4war kirjoitti:

        Mikä ihme siinäkin on, että ne ei voi sitten tarkastaa jäähdyttimen laakereita? Mä olen kyllä toimittanut niille listan kohteista, jotka tulisi tarkastaa. Taisi mennä mappi Ö:hön suoraan sekin lista. Täytyykö mun jäädä sinne vahtimaan, että ne tekee siellä jotain?!? Automaan toiminta on pikkulapsen tasolla ainakin Olarissa...

        voit testata sen niin että laitat vaikka jonku
        kepin sinne "potkurin" väliin niin et se ei pääse
        pyörii ja lähdet moottoritielle kokeilee sillä
        70-120km nopeudella.


      • pökötti 206 xt
        mouth4war kirjoitti:

        Mikä ihme siinäkin on, että ne ei voi sitten tarkastaa jäähdyttimen laakereita? Mä olen kyllä toimittanut niille listan kohteista, jotka tulisi tarkastaa. Taisi mennä mappi Ö:hön suoraan sekin lista. Täytyykö mun jäädä sinne vahtimaan, että ne tekee siellä jotain?!? Automaan toiminta on pikkulapsen tasolla ainakin Olarissa...

        Sama juttu tampereen automaassa eivät ole löytäneet kolinan alkuperää, ajattelin kirjoittaa maahantuojalle, että eikö ole mitään vastuita.


    • 206gti

      voit testata sen laittamalla vaikka kepin sinne
      "potkurin" väliin niin että se ei pääse pyörimään
      ja sitten testaamaan moottoritielle 70-120km nopeudella.

      • mouth4war

        Jarrujen painaminen ei vaikuttanut ulinaan, joten jarruista se ei todennäköisesti johdu.

        Tuota keppi-kokeilua en ole vielä tehnyt, mutta se onkin sitten seuraavana vuorossa. Kiitos vinkistä! Testailen sitä jo tänään. Huomenna ajattelin mennä kiroilemaan Automaan pojille...


      • 206gti
        mouth4war kirjoitti:

        Jarrujen painaminen ei vaikuttanut ulinaan, joten jarruista se ei todennäköisesti johdu.

        Tuota keppi-kokeilua en ole vielä tehnyt, mutta se onkin sitten seuraavana vuorossa. Kiitos vinkistä! Testailen sitä jo tänään. Huomenna ajattelin mennä kiroilemaan Automaan pojille...

        ei ole mitään hyvää sanottavana olarin automaan
        korjaamopääliköstä, mielestäni hän aliarvioi ja
        pitää pilkkanaan asiakkaita, todennäköisesti hän alkaa juosta sinua karkuun tai menee piiloon jonnekkin sinut nähdessään (kokemusta on).


      • mouth4war
        206gti kirjoitti:

        ei ole mitään hyvää sanottavana olarin automaan
        korjaamopääliköstä, mielestäni hän aliarvioi ja
        pitää pilkkanaan asiakkaita, todennäköisesti hän alkaa juosta sinua karkuun tai menee piiloon jonnekkin sinut nähdessään (kokemusta on).

        Samantapaista käyttäytymistä on huomattu. Yritin tavoitella korjaamopällikköä/ huoltopäällikköä/ mikälie tyyppiä puhelimitse ja jätin soittopyynnön. Kun mitään ei kuulunut, menin käymään. Selvisi, että soittopyyntö oli jätetty henkilölle, joka ei ole enää edes töissä koko firmassa! Aivan uskomatonta toimintaa.

        Kaiken lisäksi ihan peruskohteliaisuus ja käyttäytymistavat puuttuvat koko porukalta. Luulisi, että saisi kunnon palvelua rahojensa vastineeksi. Pa$kan marjat. Ei edes päivää sanota. Ainoa tapa, millä jotain saa tapahtumaan on kiroileminen ja kettuilu ja olemalla inhottava ihminen/asiakas.

        Järjenköyhää toimintaa.


      • mouth4war
        mouth4war kirjoitti:

        Samantapaista käyttäytymistä on huomattu. Yritin tavoitella korjaamopällikköä/ huoltopäällikköä/ mikälie tyyppiä puhelimitse ja jätin soittopyynnön. Kun mitään ei kuulunut, menin käymään. Selvisi, että soittopyyntö oli jätetty henkilölle, joka ei ole enää edes töissä koko firmassa! Aivan uskomatonta toimintaa.

        Kaiken lisäksi ihan peruskohteliaisuus ja käyttäytymistavat puuttuvat koko porukalta. Luulisi, että saisi kunnon palvelua rahojensa vastineeksi. Pa$kan marjat. Ei edes päivää sanota. Ainoa tapa, millä jotain saa tapahtumaan on kiroileminen ja kettuilu ja olemalla inhottava ihminen/asiakas.

        Järjenköyhää toimintaa.

        Ongelma ei ole vieläkään selvinnyt. Tässä on nyt 3 kuukautta yritetty ekstää ulisevan auton kanssa, mutta nyt ei enää jaksaisi. hyviä neuvoja otetaan avstaan, miten saisin ne Automaan ääliöt tekemään työnsä ja korjaavan tuon auton. Ei siinä ole mitään järkeä, että vien auton huoltoon, äijät ajelee sillä päivän ja sanoo, ettei kuultu mitään. Ne on ihan hulluja! Mitä ihmettä ne kuvittelee saavuttavansa sillä, että ne kuulee sen äänen ajaessaan sillä. Silläkö se vika korjataan yhtäkkiä?!?

        Ideoita otetaan siis vastaan aiheesta: "Miten saan Automaan korjaamaan autoni?"


    • mouth4war

      Kuka ikinä se olikaan, joka ehdotti vian lähteeksi jäähdyttimen puhallinta, iso kiitos ja lämmin kädenpuristus. ;D

      Vika on nyt löydetty ja uusi jäähdyttimen puhaltimen moottori on asennettu. Ääni on poissa.

      On se kummallista, että ammattimiehille annettiin vajaa kymmenen huoltokertaa aikaa etsiä vikaa, eivätkä löytäneet sitä. Loppupeleissa se oli asiakas, joka kertoi huoltomiehille, että mitä heidän pitäisi korjata. Tässä on nyt jotakin hyvin pahasti pielessä ja väärinpäin. >:(

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe