Mitähän tuo koiranluiden vaihto mahtaa kustantaa ihan merkkikorjaamolla?
Entäs pelkkien osien hinta? Nehän ei ole kai kovin vaikea itsekään vaihtaa... Tarviiko pyöriä suuntailla osien vaihdon jälkeen?
Koiranluiden vaihtokustannukset?
14
14962
Vastaukset
- fjord
joo siis malli on 2001 perus 1,6 bensavehje...
- focus99
Mun vm99 Focukseen vaihdettiin 90 tonnin huollon yhteydessä motonetistä ostamani koiranluut (20 euroa/kappale).
Vaihtotyön osuus laskussa oli 15 euroa.
Huollossa luut olisivat maksaneet paljon enemmän.- Yli 150 eur/h!
Taidat puhua puppua, ainakin Fordilla osat 100 eur/kpl ja työt 300 eur!
- 2.0 Ghia
Yli 150 eur/h! kirjoitti:
Taidat puhua puppua, ainakin Fordilla osat 100 eur/kpl ja työt 300 eur!
Motonetistä saa tuohon hintaan eikä ne ole vaikea itsekään vaihtaa. Merkkiliike ottaa aina vähän "merkki"-lisää. Ihmettelen miksi kaikki aina vaihtavat koiranluut kun ne rupeavat natisemaan. Sehän on vaan rasvan puutetta. Ei muuta kuin apteekista tarpeeksi pieni ruisku(ettei talvella menisi suolavesi sisään) millä saat moottoriöljyä suojakumien väliin. Maksaa noin 70 senttiä. Itselläni on toiminut yhdellä rasvauksella jo kolme vuotta eikä katsastuksessa ainakaan ole kukaan sanonut että nivelissä olisi välyksiä.
Osien valmistajat ovat huomanneet että ihmiset eivät itse enää tee mitään ja näinollen tekevät osat niin että vuoden päästä nivelet alkavat pitää ääntä rasvan puutteen takia ja sitten puhutaan kulutusosista. Kallistuksenvakaajat eivät ole mitään kulutustavaraa. - fjord
2.0 Ghia kirjoitti:
Motonetistä saa tuohon hintaan eikä ne ole vaikea itsekään vaihtaa. Merkkiliike ottaa aina vähän "merkki"-lisää. Ihmettelen miksi kaikki aina vaihtavat koiranluut kun ne rupeavat natisemaan. Sehän on vaan rasvan puutetta. Ei muuta kuin apteekista tarpeeksi pieni ruisku(ettei talvella menisi suolavesi sisään) millä saat moottoriöljyä suojakumien väliin. Maksaa noin 70 senttiä. Itselläni on toiminut yhdellä rasvauksella jo kolme vuotta eikä katsastuksessa ainakaan ole kukaan sanonut että nivelissä olisi välyksiä.
Osien valmistajat ovat huomanneet että ihmiset eivät itse enää tee mitään ja näinollen tekevät osat niin että vuoden päästä nivelet alkavat pitää ääntä rasvan puutteen takia ja sitten puhutaan kulutusosista. Kallistuksenvakaajat eivät ole mitään kulutustavaraa.Siis ruisku neula?
Tökkäätkö neulan kumin läpi ja ruiskutat öljyä sisään, vai miten...? Vai saako sen ruiskun pään ängettyä johonkin kumin alle? Eikös spray-vaseliini aja silloin saman asian? Se pilli lienee mahtuu kumin väliin..?
En oikein tajunnut, joten olisi mukava saada rautalangasta väännettynä selvitys. Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota kikkaa ennenkuin alan uusia osia ostelemaan, autollani ei ole kuitenkaan ihan hirveästi vielä ajettu. - luista.
fjord kirjoitti:
Siis ruisku neula?
Tökkäätkö neulan kumin läpi ja ruiskutat öljyä sisään, vai miten...? Vai saako sen ruiskun pään ängettyä johonkin kumin alle? Eikös spray-vaseliini aja silloin saman asian? Se pilli lienee mahtuu kumin väliin..?
En oikein tajunnut, joten olisi mukava saada rautalangasta väännettynä selvitys. Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota kikkaa ennenkuin alan uusia osia ostelemaan, autollani ei ole kuitenkaan ihan hirveästi vielä ajettu.Ei mokomien vehkeiden kanssa kannata kikkailla. Väljä on väljä, ei auta voiteet. Niin on muissakin hommissa.
- 2.0 Ghia
fjord kirjoitti:
Siis ruisku neula?
Tökkäätkö neulan kumin läpi ja ruiskutat öljyä sisään, vai miten...? Vai saako sen ruiskun pään ängettyä johonkin kumin alle? Eikös spray-vaseliini aja silloin saman asian? Se pilli lienee mahtuu kumin väliin..?
En oikein tajunnut, joten olisi mukava saada rautalangasta väännettynä selvitys. Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota kikkaa ennenkuin alan uusia osia ostelemaan, autollani ei ole kuitenkaan ihan hirveästi vielä ajettu.Terve
Ostat apteekista samanlaisen ruiskun millä lääkärissä imetään verta. Sensijaan vaan ruiskutat moottoriöljyn sen kallistuksenvakaajan kumien sisään.. eli pukkaat sillä terävällä piikilla kumesta läpi.. sellaiseen kohtaan mistä mahdut sen tekemään. Rengas täytyy ottaa pois. Piikki täytyy vaan olla tarpeeksi pieni että sadevesi tai suolaloska ei sitten menisi ajan kanssa kumen sisään ja näinollen ruostuttaisi niveltä puhki. Itselläni on kohta 3 vuotta ja 50000 kilometriä kestänyt tuolla konstilla eikä kyseisessä nivelessä ole yhtään väljää. Olen suositellut konstia kaikille tutuillekin eikä heilläkään ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Ei kallistuksenvakaajat mitään kertakäyttötavaraa ole. - 2.0 Ghia
fjord kirjoitti:
Siis ruisku neula?
Tökkäätkö neulan kumin läpi ja ruiskutat öljyä sisään, vai miten...? Vai saako sen ruiskun pään ängettyä johonkin kumin alle? Eikös spray-vaseliini aja silloin saman asian? Se pilli lienee mahtuu kumin väliin..?
En oikein tajunnut, joten olisi mukava saada rautalangasta väännettynä selvitys. Ajattelin kuitenkin kokeilla tuota kikkaa ennenkuin alan uusia osia ostelemaan, autollani ei ole kuitenkaan ihan hirveästi vielä ajettu.Kyllä se suihkekin varmaan ajaa saman asian mutta se pitäisi jotenkin saada kumen sisälle. Jos venyttää sen kumen löysäksi sillä että sinne yrittää tunkea jotain väliin tai raottaa suihkuttamista varten,niin luulisi että sen jälkeen sinne pääsisi paremmin sadevesi väliin. Moottoriöljy ainakin on kestänyt siellä hyvin. Vaseliini varmasti olisi parempaa, mutta sitä ei tahdo saada millään kumen sisään.
- J..
Yli 150 eur/h! kirjoitti:
Taidat puhua puppua, ainakin Fordilla osat 100 eur/kpl ja työt 300 eur!
Ensinnäkin, Fordin korjaamoisssa töillä on kiinteä hinnoittelu, tuntivelotuskäytäntöä ei ole!
Samantekevää, kestääkö asentajalta työ 6 vai 60 minuuttia, hinta ei siitä muutu.
Koiranluut maksavat noin 60 euroa kappale, ja töitä tulee muistaakseni molempien vaihdosta noin 100 euroa.
Huollon yhteydessä vaihtotyö tehdään niinsanottuna alatyövaiheena, joka on yleensä noin puolet edullisempi, kuin päätyönä tehty vaihto.
Molempia vaihtaessa toinen koiranluu vaihdetaan myös alatyönä, ja tulee siis oikeastaan halvemmaksi vaihtaa molemmat kerralla, kun toisenkin joutuu jossain vaiheessa uusimaan.
T: Ford-Asentaja. - J...
2.0 Ghia kirjoitti:
Kyllä se suihkekin varmaan ajaa saman asian mutta se pitäisi jotenkin saada kumen sisälle. Jos venyttää sen kumen löysäksi sillä että sinne yrittää tunkea jotain väliin tai raottaa suihkuttamista varten,niin luulisi että sen jälkeen sinne pääsisi paremmin sadevesi väliin. Moottoriöljy ainakin on kestänyt siellä hyvin. Vaseliini varmasti olisi parempaa, mutta sitä ei tahdo saada millään kumen sisään.
Väljään, kolisevaan koiranluuhun, (Kallistuksenvakaajan YHDYSTANKOON, ei kallistuksenvakaajaan) ei mitkään rasvakonstit tai injektiot auta. Suurin osa näitä kuitenkin vaihdattaa väljyyden takia, ei narinan. Mielestäni nykyisten, tiiviillä suojakumilla varustettujen nivelien "kunnostus" rasvoilla sun muilla on muutenkin vähintään kyseenalaista. Ainekin itse katsoisin melko kieroon, jos autoa myydessä mulle selostettaisiin tälläisiä korjauskeinoja käytetyn.
Ja katsastusmiehen mielipiteellä auton kunnosta on mielestäni yhtä suuri painoarvo, kuin R-Kioskin myyjällä tai naapurin Pena-Eerolla. Nähty on, omakohtaisesti, sekä asiakkaiden autoissa.
T: Ford-asentaja - fjord
J.. kirjoitti:
Ensinnäkin, Fordin korjaamoisssa töillä on kiinteä hinnoittelu, tuntivelotuskäytäntöä ei ole!
Samantekevää, kestääkö asentajalta työ 6 vai 60 minuuttia, hinta ei siitä muutu.
Koiranluut maksavat noin 60 euroa kappale, ja töitä tulee muistaakseni molempien vaihdosta noin 100 euroa.
Huollon yhteydessä vaihtotyö tehdään niinsanottuna alatyövaiheena, joka on yleensä noin puolet edullisempi, kuin päätyönä tehty vaihto.
Molempia vaihtaessa toinen koiranluu vaihdetaan myös alatyönä, ja tulee siis oikeastaan halvemmaksi vaihtaa molemmat kerralla, kun toisenkin joutuu jossain vaiheessa uusimaan.
T: Ford-Asentaja.Motonetillä nuo "koiranluut" eli se yhdys/tukitanko maksaa 20 e / kpl ja ilmeisesti laadukkaampi TRW 30 e / kpl.
Eli tuo kikkare mitä tällä sivulla vaihdetaan:
http://www.teamfocus.us/swaybarendlink.htm
Fordin alkup. osat lienee tulee samoilta verstailta eri leimalla....aika hyvät on katteet mokomalla osalla. Eipä tosiaan tarvi olla mikään ruudinkeksijä että tuon saa vaihdettua, joten meikäläinenkin voi kokeilla. :)
- luut.
Ei tarvitse suunnata luiden vaihdon takia. Ei ole sen kummemmat vaihtaa, kun renkaatkaan. Irtoaa nivelestä mutterilla kummassakin päässä. Tarvitaan lenkki tai lukkopihdit pitämään nivel paikallaan, ettei pyöri, kun avaa mutterit. Hommaan on hyvä varata tunkkki millä saa mukavasti alemman varren oikealle korkeudelle.
Motonetin vähän kalliimmat (TRW) luut ovat toimivia, ei muista hintaa mutta edulliset ovat. - tyytyväinen
Nyt on vuosi 2014 eksyin tänne lukemaan koiranluista. Minulla Ford Ka 89.
Ajettu 80 000km.
Mieskaverini eilen haki koiranluut motonetista 13e kpl noin 25cm pitkät. Vaihtoi eteen kumallekkin puolelle.Työhön meni tunti aikaa.
Kyllä täytyy sanoa että auto muuttui tukevaksi, ja natina poistui kahden vuoden jälkeen. - korjasin 98
Nyt on vuosi 2014 eksyin tänne lukemaan koiranluista. Minulla Ford Ka 98v.
Ajettu 80 000km.
Mieskaverini eilen haki koiranluut motonetista 13e kpl noin 25cm pitkät. Vaihtoi eteen kumallekkin puolelle.Työhön meni tunti aikaa.
Kyllä täytyy sanoa että auto muuttui tukevaksi, ja natina poistui kahden vuoden jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2703899Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2701320Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin651285- 841076
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes931040eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.95970Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56936En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin118926- 169873
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14814