Hoitovirhe!!!!!!

onneton äiti

Lapseni menehtyi hoitovirheeseen noin 2,5 vuotta sitten hän oli vasta 2 vuotias.Osaisiko kukaan antaa vihjeitä millä sivuilla voisi keskustella kokeneiden kohtalo tovereiden kanssa??

37

26800

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tatu ry:hyn, joka toimii Kuopiossa. Timo Rautiainen on vastuuhenkilö ja hän osannee neuvoa muita kohtalotovereita. HUS:n sairaalapappi Tuija Mustalahti on toinen, joka voinee auttaa asiassa.

      Meilläkin on hoitovirheen seurauksena vammautunut lapsi, mutta en anna täällä yhteystietojani.

      Voimia!

      • kipe

        hirveitä juttuja


    • MUISTIT..

      Muistit tehdä ilmoituksen potilastoimistoon hoitovirheestä jotta kyseinen hoitaja/lääkäri saatiin edesvastuuseen ja sinä sait yhteiskunnalta rahat pois kun verojakin täällä noille pukupelleille maksetaan jotta saavat sitten osinkoja ja rikastua.. joten kai teit sen ilmoituksen.

      • onneton äiti

        OLen kyllä tehnyt jo ilmoituksen ja saia on ollut myös TEOSSA.Nyt asia on ollut jo 2vuotta rikosasiana eikä näytä jatkuvan eteen päin olen kyllä pitänyt huolen siitä ettei asia vain vanhene.Mitenköhän kauan siinä menee????


      • Uskon..
        onneton äiti kirjoitti:

        OLen kyllä tehnyt jo ilmoituksen ja saia on ollut myös TEOSSA.Nyt asia on ollut jo 2vuotta rikosasiana eikä näytä jatkuvan eteen päin olen kyllä pitänyt huolen siitä ettei asia vain vanhene.Mitenköhän kauan siinä menee????

        Kyllä kun asia menee oikeuteen niin alkaa tapahtua. On minusta väärin että nämä lekurit ja hoitajat jotka vastuussa tekevät vaan töitää jatkossakin ihan ilman mitään.. suosittelen ottamaan yhteyttä lakimieheen joka voisi laittaa asioille vauhtia?


      • .....
        onneton äiti kirjoitti:

        OLen kyllä tehnyt jo ilmoituksen ja saia on ollut myös TEOSSA.Nyt asia on ollut jo 2vuotta rikosasiana eikä näytä jatkuvan eteen päin olen kyllä pitänyt huolen siitä ettei asia vain vanhene.Mitenköhän kauan siinä menee????

        voi mennä. Nämä ovat aina vaikeita asioita. Aina ei ole täysin selvää kuka on virheen tehnyt, kuka on viimekädessä vastuussa ja onko virhettä oikeastaan erinäisten ohjeistusten mukaan edes tapahtunut. Tutkitaan miten asiat on kirjattu ja onko jotain kenties jäänyt kirjaamatta, onko asia siirretty jonkun toisen vastuulle tai onko jotain "korkeampaa" konsultoitu.

        Olen itse hoitoalalla enkä (luojan kiitos) ole koskaan törmännyt hoitovirhetapauksiin. Jos omalle kohdalleni tällainen sattuisi vaihtaisin välittömästi alaa. Omaisille on varmasti tärkeää löytää syyllinen ja saada hänet vastuuseen. En tarkoita loukata, mutta pyytäisin kuitenkin muistamaan että erehtyminen on inhimillistä. Hoitoalalla tuosta erehtymisestä joutuu joskus maksamaan liian kovan hinnan ja omaisista varmasti tuntuu että rangaistukset ovat liian pieniä. Suurin rangaistus virheen tehneelle on kuitenkin syyllisyys, jonka kanssa joutuu elämään lopun ikää.


      • vitsin lohkasit!
        ..... kirjoitti:

        voi mennä. Nämä ovat aina vaikeita asioita. Aina ei ole täysin selvää kuka on virheen tehnyt, kuka on viimekädessä vastuussa ja onko virhettä oikeastaan erinäisten ohjeistusten mukaan edes tapahtunut. Tutkitaan miten asiat on kirjattu ja onko jotain kenties jäänyt kirjaamatta, onko asia siirretty jonkun toisen vastuulle tai onko jotain "korkeampaa" konsultoitu.

        Olen itse hoitoalalla enkä (luojan kiitos) ole koskaan törmännyt hoitovirhetapauksiin. Jos omalle kohdalleni tällainen sattuisi vaihtaisin välittömästi alaa. Omaisille on varmasti tärkeää löytää syyllinen ja saada hänet vastuuseen. En tarkoita loukata, mutta pyytäisin kuitenkin muistamaan että erehtyminen on inhimillistä. Hoitoalalla tuosta erehtymisestä joutuu joskus maksamaan liian kovan hinnan ja omaisista varmasti tuntuu että rangaistukset ovat liian pieniä. Suurin rangaistus virheen tehneelle on kuitenkin syyllisyys, jonka kanssa joutuu elämään lopun ikää.

        lääkäreillä muka syyllisyydentuntoa! *buahahahhaaahhaaa*


      • onneton äiti kirjoitti:

        OLen kyllä tehnyt jo ilmoituksen ja saia on ollut myös TEOSSA.Nyt asia on ollut jo 2vuotta rikosasiana eikä näytä jatkuvan eteen päin olen kyllä pitänyt huolen siitä ettei asia vain vanhene.Mitenköhän kauan siinä menee????

        Olisi hyvä, että hankkisit asianajajan asianajajaliiton (kotisivujen) kautta ja etsit nimenomaan juristia, joka on perehtynyt hoitovirheisiin.

        Voin auttaa, mutta kuinka saan yhteystietosi?


      • se on
        ..... kirjoitti:

        voi mennä. Nämä ovat aina vaikeita asioita. Aina ei ole täysin selvää kuka on virheen tehnyt, kuka on viimekädessä vastuussa ja onko virhettä oikeastaan erinäisten ohjeistusten mukaan edes tapahtunut. Tutkitaan miten asiat on kirjattu ja onko jotain kenties jäänyt kirjaamatta, onko asia siirretty jonkun toisen vastuulle tai onko jotain "korkeampaa" konsultoitu.

        Olen itse hoitoalalla enkä (luojan kiitos) ole koskaan törmännyt hoitovirhetapauksiin. Jos omalle kohdalleni tällainen sattuisi vaihtaisin välittömästi alaa. Omaisille on varmasti tärkeää löytää syyllinen ja saada hänet vastuuseen. En tarkoita loukata, mutta pyytäisin kuitenkin muistamaan että erehtyminen on inhimillistä. Hoitoalalla tuosta erehtymisestä joutuu joskus maksamaan liian kovan hinnan ja omaisista varmasti tuntuu että rangaistukset ovat liian pieniä. Suurin rangaistus virheen tehneelle on kuitenkin syyllisyys, jonka kanssa joutuu elämään lopun ikää.

        kuten toteat.Vuosia sitten erään ystäväni tyttären synnytyksen annettiin pitkittyä, vaikka synnyttäjä rukoili sektiota. Lapsi ehti menehtyä kohtuun. Muuten olisi ollut terve yli 4 kg painava tyttövauva. Siinä tapauksessa lääkäri myönsi virheensä, mutta äiti ei lähtenyt ajamaan korvausta, koska koki että ei saa rahallakaan lasta takaisin ja olisi tuntunut "väärältä" ottaa rahaa. Lääkäri ei ole jumala ja virheitä sattuu muillekin hoitoalan ammattilaisille vaikka kuin olisi tunnollinen.

        Kuitenkin hekin yrittävät parhaansa. Hiljan oli Tv:s tunnettu ja arvostettu neurokirurgi J Hernesniemi Inhimillisessä tekijässä. Hänellekin on sattunut epäonnistumisia - sen hän myönsi ja virheet kuuluvat heidänkin elämään ja lääkärin tuska on suuri epäonnistumisen jälkeen. Tiedän, että hän on pelastanut toisaalta tuhansien hengen. Elämä on inhimillistä.


      • onneton äiti
        ..... kirjoitti:

        voi mennä. Nämä ovat aina vaikeita asioita. Aina ei ole täysin selvää kuka on virheen tehnyt, kuka on viimekädessä vastuussa ja onko virhettä oikeastaan erinäisten ohjeistusten mukaan edes tapahtunut. Tutkitaan miten asiat on kirjattu ja onko jotain kenties jäänyt kirjaamatta, onko asia siirretty jonkun toisen vastuulle tai onko jotain "korkeampaa" konsultoitu.

        Olen itse hoitoalalla enkä (luojan kiitos) ole koskaan törmännyt hoitovirhetapauksiin. Jos omalle kohdalleni tällainen sattuisi vaihtaisin välittömästi alaa. Omaisille on varmasti tärkeää löytää syyllinen ja saada hänet vastuuseen. En tarkoita loukata, mutta pyytäisin kuitenkin muistamaan että erehtyminen on inhimillistä. Hoitoalalla tuosta erehtymisestä joutuu joskus maksamaan liian kovan hinnan ja omaisista varmasti tuntuu että rangaistukset ovat liian pieniä. Suurin rangaistus virheen tehneelle on kuitenkin syyllisyys, jonka kanssa joutuu elämään lopun ikää.

        Kyllä on hoitovirhe sattunut,TEON mukaan ne kirjoittivat lausunnossa joka tuli minulle,että huolellisemmalla,tarkemmalla hoidolla ja valvonnalla olisi tyttöni kuolema ollut estettävissä.(tyttöni kuoli liika lääkitykseen hän ensin paloi sisältä päin ja lopuksi iho kuoriintui pois.Oli varmasti tuskallinen menehtyminen):(


      • .....
        onneton äiti kirjoitti:

        Kyllä on hoitovirhe sattunut,TEON mukaan ne kirjoittivat lausunnossa joka tuli minulle,että huolellisemmalla,tarkemmalla hoidolla ja valvonnalla olisi tyttöni kuolema ollut estettävissä.(tyttöni kuoli liika lääkitykseen hän ensin paloi sisältä päin ja lopuksi iho kuoriintui pois.Oli varmasti tuskallinen menehtyminen):(

        sitten onkin kuka on syyllinen? Lääkäri joka lääkityksen määräsi? Hoitaja joka ei tajunnut lääkityksen olevan liiallista? Joku joka ei huomannut jotakin oiretta? Joku joka huomasi oireet, mutta ei tehnyt asialle mitään? Oliko lääkitys alunperin määrätty liian suureksi vai oliko kyse lääkkeen antajan virheestä?

        Tapauksessa ei ehkä ole yhtä syyllistä. Silloin on vaikea laittaa ketään vastuuseen.


      • onneton äiti
        ..... kirjoitti:

        sitten onkin kuka on syyllinen? Lääkäri joka lääkityksen määräsi? Hoitaja joka ei tajunnut lääkityksen olevan liiallista? Joku joka ei huomannut jotakin oiretta? Joku joka huomasi oireet, mutta ei tehnyt asialle mitään? Oliko lääkitys alunperin määrätty liian suureksi vai oliko kyse lääkkeen antajan virheestä?

        Tapauksessa ei ehkä ole yhtä syyllistä. Silloin on vaikea laittaa ketään vastuuseen.

        Ei minun tietääkseni,koska lääkitystä oli TEON mukaan annettu nelinkertainen määrä(aika hurjaa).Kyllä jonkun olisi pitänyt huomata semmoinen liika annostus vai olenko väärässä.


      • .....
        onneton äiti kirjoitti:

        Ei minun tietääkseni,koska lääkitystä oli TEON mukaan annettu nelinkertainen määrä(aika hurjaa).Kyllä jonkun olisi pitänyt huomata semmoinen liika annostus vai olenko väärässä.

        Oliko lääkäri määrännyt nelinkertaisen annoksen vai hoitaja vahingossa antanut nelinkertaisen annoksen?


      • onneton äiti
        ..... kirjoitti:

        Oliko lääkäri määrännyt nelinkertaisen annoksen vai hoitaja vahingossa antanut nelinkertaisen annoksen?

        Minun tietääkseni oli lääkitys ei ollut nelinkertainen.vaan tytöllini annettiin nelinkertainen annos.


      • .....
        onneton äiti kirjoitti:

        Minun tietääkseni oli lääkitys ei ollut nelinkertainen.vaan tytöllini annettiin nelinkertainen annos.

        Hoitaja antoi lääkärin määräämän annoksen nelinkertaisena?


      • onneton äiti
        ..... kirjoitti:

        Hoitaja antoi lääkärin määräämän annoksen nelinkertaisena?

        kyllä kait


      • ja aika helppo
        ..... kirjoitti:

        voi mennä. Nämä ovat aina vaikeita asioita. Aina ei ole täysin selvää kuka on virheen tehnyt, kuka on viimekädessä vastuussa ja onko virhettä oikeastaan erinäisten ohjeistusten mukaan edes tapahtunut. Tutkitaan miten asiat on kirjattu ja onko jotain kenties jäänyt kirjaamatta, onko asia siirretty jonkun toisen vastuulle tai onko jotain "korkeampaa" konsultoitu.

        Olen itse hoitoalalla enkä (luojan kiitos) ole koskaan törmännyt hoitovirhetapauksiin. Jos omalle kohdalleni tällainen sattuisi vaihtaisin välittömästi alaa. Omaisille on varmasti tärkeää löytää syyllinen ja saada hänet vastuuseen. En tarkoita loukata, mutta pyytäisin kuitenkin muistamaan että erehtyminen on inhimillistä. Hoitoalalla tuosta erehtymisestä joutuu joskus maksamaan liian kovan hinnan ja omaisista varmasti tuntuu että rangaistukset ovat liian pieniä. Suurin rangaistus virheen tehneelle on kuitenkin syyllisyys, jonka kanssa joutuu elämään lopun ikää.

        Et ole hoitoalalla vaan sairas.


      • .....
        ja aika helppo kirjoitti:

        Et ole hoitoalalla vaan sairas.

        ikävä tuottaa pettymys, mutta olen hoitoalalla. Ja kyllä, olen myös sairas.


      • omia kokemuksia
        ..... kirjoitti:

        sitten onkin kuka on syyllinen? Lääkäri joka lääkityksen määräsi? Hoitaja joka ei tajunnut lääkityksen olevan liiallista? Joku joka ei huomannut jotakin oiretta? Joku joka huomasi oireet, mutta ei tehnyt asialle mitään? Oliko lääkitys alunperin määrätty liian suureksi vai oliko kyse lääkkeen antajan virheestä?

        Tapauksessa ei ehkä ole yhtä syyllistä. Silloin on vaikea laittaa ketään vastuuseen.

        Kyllä virheistä pitää osata ottaa vastuu, vai mihin suuntaan tässä unionissa ollaan menossa? Kaikki osallisena olleet aina vastuuseen tai yhteisvastuuseen! Järjetöntä, kuinka vaikeaa Suomessa on saada hoitovirheitä vireille. Kyllä luvataan apua, neuvotaan ja valehdellaan sekä esitetään tietämättömiä sitten lopuksi vielä itketään ja ollaan pahoillaan, kun muuhun ei pystytä. Sairaaloissa ei vastuuta oteta tahi neuvota kuinka ao. saisi oikeutta. Luonto kuittaa tavalla tai toisella. Kiitos.
        t. taas isinä nyt myös elävälle lapselle


      • kipe
        Uskon.. kirjoitti:

        Kyllä kun asia menee oikeuteen niin alkaa tapahtua. On minusta väärin että nämä lekurit ja hoitajat jotka vastuussa tekevät vaan töitää jatkossakin ihan ilman mitään.. suosittelen ottamaan yhteyttä lakimieheen joka voisi laittaa asioille vauhtia?

        onneksi on perustettu puolueeton potilasvahinkoapu sillä ei potilasvakuutuskeskus korvaa mitään kun ovat lääkäreiden puolella


      • kipe
        se on kirjoitti:

        kuten toteat.Vuosia sitten erään ystäväni tyttären synnytyksen annettiin pitkittyä, vaikka synnyttäjä rukoili sektiota. Lapsi ehti menehtyä kohtuun. Muuten olisi ollut terve yli 4 kg painava tyttövauva. Siinä tapauksessa lääkäri myönsi virheensä, mutta äiti ei lähtenyt ajamaan korvausta, koska koki että ei saa rahallakaan lasta takaisin ja olisi tuntunut "väärältä" ottaa rahaa. Lääkäri ei ole jumala ja virheitä sattuu muillekin hoitoalan ammattilaisille vaikka kuin olisi tunnollinen.

        Kuitenkin hekin yrittävät parhaansa. Hiljan oli Tv:s tunnettu ja arvostettu neurokirurgi J Hernesniemi Inhimillisessä tekijässä. Hänellekin on sattunut epäonnistumisia - sen hän myönsi ja virheet kuuluvat heidänkin elämään ja lääkärin tuska on suuri epäonnistumisen jälkeen. Tiedän, että hän on pelastanut toisaalta tuhansien hengen. Elämä on inhimillistä.

        Kyllä ilmoitus pitää tehdä, saa rahaa tai ei. Ei kai tämä äiti olisi jättänyt asiaa sileensä jos joku rattijuoppo olisi vaikka aiheuttanut kuoleman. ei lasta saa tietysti takaisin mutta kai joku vastuuseen pitää asettaa, voi pyhä sylvi sentään. ja totuus tulisi tilastoihin kun valitetaan asiasta eikä vaieta.


      • kipe
        ..... kirjoitti:

        sitten onkin kuka on syyllinen? Lääkäri joka lääkityksen määräsi? Hoitaja joka ei tajunnut lääkityksen olevan liiallista? Joku joka ei huomannut jotakin oiretta? Joku joka huomasi oireet, mutta ei tehnyt asialle mitään? Oliko lääkitys alunperin määrätty liian suureksi vai oliko kyse lääkkeen antajan virheestä?

        Tapauksessa ei ehkä ole yhtä syyllistä. Silloin on vaikea laittaa ketään vastuuseen.

        viranomaisten työ on selvittää kuka vastuussa olevista on tehnyt sen virheen, ei sitä tarvitse potilaan funtsia


    • mutta totta

      Olen jotenkin käynyt samoja asiota läpi. Menetin puolisoni omasta mielestä virheelliseen diagnoosiin. Asia on kesken, koska siitä on niin vähän aikaa. Jos olet käynyt läpi kaikki potilasvakuutus jutut ja tehnyt rikosilmoituksen voit varmaan paikkakuntasi poliisilta tai syyttäjältä kysyä missä vaiheessa asiasia on. Kyllä niiden pitää siihen vastata. Älä anna ajan kulua kysy rohkeasti vain. Jaksamista sinulle.

    • ja muista

      että virheetöntä ihmistä ja ammatinharjoittajaa ei löydy. Lääkäreillä ja hoitajilla on valtava vastuu, mutta on mahdoton ajatus, etteikö joskus satu virhe. Pitkän linjan esh:na ( nyt eläkkellä) ei omalle kohdalle onneksi sattunut mitään, eikä varsinkaan vakavaa ja onneksi virheet ovat marginaalisia ja usein monien tekijöiden summia, joissa ei voi osoittaa yhtä syyllistä.
      Olet saanut hyviä vinkkejä, mutta vielä kerran. Voimia ja katseen suuntaus tulevaisuuteen!

      • tapahtuu

        "Lääkäreillä ja hoitajilla sattuu virheitä". Entä kun kaksi kandia jotka ei käytä takapäivystäjan tietotaitoa vaan olevat osaavinaan itse. Kun sitten potilas hakeutuu hoitoon samojen oireiden takia ja alan erikoislääkäri sanoo että tilanne on toivoton. Parantavaa hoitoa ei ole. Tapahtumien välillä oli vajaa kaksi vuotta kysymyksessä oli syöpä.Mitä sitten? Kene on vastuu?


      • pitää joutua
        tapahtuu kirjoitti:

        "Lääkäreillä ja hoitajilla sattuu virheitä". Entä kun kaksi kandia jotka ei käytä takapäivystäjan tietotaitoa vaan olevat osaavinaan itse. Kun sitten potilas hakeutuu hoitoon samojen oireiden takia ja alan erikoislääkäri sanoo että tilanne on toivoton. Parantavaa hoitoa ei ole. Tapahtumien välillä oli vajaa kaksi vuotta kysymyksessä oli syöpä.Mitä sitten? Kene on vastuu?

        vastuuseen. Tai heidän esimies, sairaalan ylilääkäri/johtava lääkäri. Joka tapauksessa teki kuka tahansa hoitovirheen (en usko että kukaan tee tahallaan )niin se pitää laittaa tutkintaan eteenpäin esim potilasvahinko asiamiehen kautta. Kaikissa sairaaloissa on nimetty potilasasiamies(nainen).


      • .....
        tapahtuu kirjoitti:

        "Lääkäreillä ja hoitajilla sattuu virheitä". Entä kun kaksi kandia jotka ei käytä takapäivystäjan tietotaitoa vaan olevat osaavinaan itse. Kun sitten potilas hakeutuu hoitoon samojen oireiden takia ja alan erikoislääkäri sanoo että tilanne on toivoton. Parantavaa hoitoa ei ole. Tapahtumien välillä oli vajaa kaksi vuotta kysymyksessä oli syöpä.Mitä sitten? Kene on vastuu?

        on aina "takapiru" joka vastaa kaikista heidän toimistaan.

        Ymmärsinkö oikein, että joku on käynyt lääkärissä (kandi) jonkin oireen vuoksi ja uudelleen vajaan kahden vuoden kuluttua jolloin tilanne on todettu toivottomaksi? Jos aikaa on kulunut näin paljon, eivät oireet ole ilmeisesti kovin kummoiset olleet tai sitten potilas itse olisi voinut vähän aktiivisemmin apua vaivoihinsa hakea. Lääkäreillä on kuitenkin tietynlaiset ohjeet joiden mukaan toimitaan. Kaikkia potilaita ei mitenkään voida ohjata kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin jonkin yksittäisen oireen tai yksittäisen lääkärikäynnin takia.

        Mieheni kuoli aivoverenvuotoon kolme vuotta sitten. Hän kärsi päänsärystä viimeiset kaksi viikkoa ja kävi sen vuoksi lääkärillä kolme päivää ennen yllättävää kuolemaansa. Oli lämmin kesä ja mieheni teki ulkona töitä. Koska mieheni oli nuori ja terve, todennäköisin syy päänsärylle oli nestehukka tai vastaava. Ohjeeksi hän sai juoda enemmän. No, syy ei ollut nestehukka, mutta siitä huolimatta lääkäri toimi täysin kaikkien ohjeiden mukaan. Kukaan mieheni läheisistä ei edes ajatellut syyttää kyseistä lääkäriä mistään. Tässä tapauksessa aivojen kerroskuvauksella olisi voitu todeta verenvuoto aivoissa ja mieheni olisi voinut selvitä leikkauksella. Kuitenkin jos jokainen päänsärkypotilas tuohon kuvaukseen ohjattaisiin, loppuisi suomen valtiolta rahat hyvin nopeasti, eikä rahoille saataisi vastinetta, koska useimmat päänsäryt ovat hyvänlaatuisia. Valitettavasti on niin, että lääkäreiden täytyy ajatella myös taloudellisia aisoita.


      • ihailla
        ..... kirjoitti:

        on aina "takapiru" joka vastaa kaikista heidän toimistaan.

        Ymmärsinkö oikein, että joku on käynyt lääkärissä (kandi) jonkin oireen vuoksi ja uudelleen vajaan kahden vuoden kuluttua jolloin tilanne on todettu toivottomaksi? Jos aikaa on kulunut näin paljon, eivät oireet ole ilmeisesti kovin kummoiset olleet tai sitten potilas itse olisi voinut vähän aktiivisemmin apua vaivoihinsa hakea. Lääkäreillä on kuitenkin tietynlaiset ohjeet joiden mukaan toimitaan. Kaikkia potilaita ei mitenkään voida ohjata kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin jonkin yksittäisen oireen tai yksittäisen lääkärikäynnin takia.

        Mieheni kuoli aivoverenvuotoon kolme vuotta sitten. Hän kärsi päänsärystä viimeiset kaksi viikkoa ja kävi sen vuoksi lääkärillä kolme päivää ennen yllättävää kuolemaansa. Oli lämmin kesä ja mieheni teki ulkona töitä. Koska mieheni oli nuori ja terve, todennäköisin syy päänsärylle oli nestehukka tai vastaava. Ohjeeksi hän sai juoda enemmän. No, syy ei ollut nestehukka, mutta siitä huolimatta lääkäri toimi täysin kaikkien ohjeiden mukaan. Kukaan mieheni läheisistä ei edes ajatellut syyttää kyseistä lääkäriä mistään. Tässä tapauksessa aivojen kerroskuvauksella olisi voitu todeta verenvuoto aivoissa ja mieheni olisi voinut selvitä leikkauksella. Kuitenkin jos jokainen päänsärkypotilas tuohon kuvaukseen ohjattaisiin, loppuisi suomen valtiolta rahat hyvin nopeasti, eikä rahoille saataisi vastinetta, koska useimmat päänsäryt ovat hyvänlaatuisia. Valitettavasti on niin, että lääkäreiden täytyy ajatella myös taloudellisia aisoita.

        noin "järkevää" suhtaumista, noin vakavan ja koskettavan kohtalon jälkeen.
        Asiat ovat juuri noin kuten toteat. Eräs tuttu lääkäri totesi aikoinaan, että et arvaa kuinka monta kertaa on kylmä rinki "sen" ympärillä, kun ikinä ei voi olla varma onko tehnyt oikean päätöksen. Kyseessä oli päivystysvastaanoton työ.

        Kun tietää, että päivystyksen kautta kulkee valtava ihmisjoukko erilaisine vaivoineen niin se on valtava "seulan" paikka. Ei semmoista lääkäriä olekaan, joka pystyy varmuudella seulomaan kaikki ns "vakavat" tapaukset esim lyhytaikaiseen tarkkailuun, jossa otetaan lisäkokeita ja katsotaan jatko sitten.

        Minkään sairaalan resurssit ja vuodepaikat ei kestä sellaista kuormitusta. Sisälle tarkempiin tutkimuksiin voidaan ottaa vain rajallinen määrä potilaita - todella selkeät tapaukset passitetaan suoraan osastolle, suurin osa kotiin ja pieni osa tarkkailupaikalle.


      • ja halaus
        ..... kirjoitti:

        on aina "takapiru" joka vastaa kaikista heidän toimistaan.

        Ymmärsinkö oikein, että joku on käynyt lääkärissä (kandi) jonkin oireen vuoksi ja uudelleen vajaan kahden vuoden kuluttua jolloin tilanne on todettu toivottomaksi? Jos aikaa on kulunut näin paljon, eivät oireet ole ilmeisesti kovin kummoiset olleet tai sitten potilas itse olisi voinut vähän aktiivisemmin apua vaivoihinsa hakea. Lääkäreillä on kuitenkin tietynlaiset ohjeet joiden mukaan toimitaan. Kaikkia potilaita ei mitenkään voida ohjata kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin jonkin yksittäisen oireen tai yksittäisen lääkärikäynnin takia.

        Mieheni kuoli aivoverenvuotoon kolme vuotta sitten. Hän kärsi päänsärystä viimeiset kaksi viikkoa ja kävi sen vuoksi lääkärillä kolme päivää ennen yllättävää kuolemaansa. Oli lämmin kesä ja mieheni teki ulkona töitä. Koska mieheni oli nuori ja terve, todennäköisin syy päänsärylle oli nestehukka tai vastaava. Ohjeeksi hän sai juoda enemmän. No, syy ei ollut nestehukka, mutta siitä huolimatta lääkäri toimi täysin kaikkien ohjeiden mukaan. Kukaan mieheni läheisistä ei edes ajatellut syyttää kyseistä lääkäriä mistään. Tässä tapauksessa aivojen kerroskuvauksella olisi voitu todeta verenvuoto aivoissa ja mieheni olisi voinut selvitä leikkauksella. Kuitenkin jos jokainen päänsärkypotilas tuohon kuvaukseen ohjattaisiin, loppuisi suomen valtiolta rahat hyvin nopeasti, eikä rahoille saataisi vastinetta, koska useimmat päänsäryt ovat hyvänlaatuisia. Valitettavasti on niin, että lääkäreiden täytyy ajatella myös taloudellisia aisoita.

        sinulle traagisesti miehesi menettäneelle.Tosiaan kaikkia ei voi tutkia ja lääkärit joutuvat harkitsemaan tarkoin jatkotoimet. Sairaalan kapasiteetit eivät yksinkertaisesti riitä ja harvoin lääkäri miettii kustannuksia.Itselläni on kokemusta ea-pkl:lta niin esh-hoitajana kuin potilaana.


    • jdf9w

      Lapsemme vammautui hoitovirheen seurauksena kolme vuotta sitten. Jos annat yhteystietosi, niin otan yhteyttä.

      Voimia!

    • osan itsestäni

      Sinä onneton äiti , itse olen myös miettinyt samaa mistä löytyy kanavat , onko erityisiä sivuja tai vastaavia joissa olisi saman kokeneita ihmisiä .
      Itse voisin todeta , hautasin lapseni ja osa itsestäni meni mukana .
      Saman kohtalon kokeneena onko raskaimpia asioita kuin menettää oma lapsi . Sitä ei voi unohtaa koskaan , vaan oppia elämään sen kanssa .
      Se kuinka kuten Sinullakin menetin lääkäreiden hoitovirheen , hoidon laiminlyönnin . Hoidotta jättämisen takia , vaikka yritin kaikkeni . Sain myös itse käydä kuoleman ja elämän rajamailla . Kuinka vääryydeltä tuntuu itse jäädä elämään ja menettää oma lapsi . Jälkeen usein mietin miksi ??? Mutta vaille vastauksia olen jäänyt .
      Vein asian potilasvahinkolautakuntaan , sekä tein Helsingin oikeusturvakeskukselle kanteen , ilmoituksen asiasta . Voitin lainausmerkeissä , hain oikeutta sekä sitä kuka virheen tekee se virheistä vastaa . Oikeudenmukaisuutta sekä se , että kukaan toinen ei tarvisi kokea samaa .

      • Miniä5

        Jos "voitit", mitä korvauksia potilasvahinkokeskuksen kautta saa? Hautajaiskulut? Mietin vain että kannattaako siihen paperisotahässäkkään alkaa.. Kun virheen tehnyt lääkäri kuitenkin vain porskuttaa töissä. Toivottavasti -ja varmaankin- on virheestään oppinut. Onhan siinä kannettavaa, että oman huolimattomuuden vuoksi joku kuoli.


      • mitä korvataan
        Miniä5 kirjoitti:

        Jos "voitit", mitä korvauksia potilasvahinkokeskuksen kautta saa? Hautajaiskulut? Mietin vain että kannattaako siihen paperisotahässäkkään alkaa.. Kun virheen tehnyt lääkäri kuitenkin vain porskuttaa töissä. Toivottavasti -ja varmaankin- on virheestään oppinut. Onhan siinä kannettavaa, että oman huolimattomuuden vuoksi joku kuoli.

        POTILASVAKUUTUSYHDISTYS , asia miksi vei eteenpäin , hain oikeutta . Eli joka virheen tekee se virheistä vastaa .
        Alkuun ilman tulosta yritimme hoitaa asioita paikallisella tasolla . Mutta tuloksetta . Kaikki jotka olivat osallisena sai vakavan huomatuksen asiasta .
        Kammotavinta oli mitä kaikkea paljastui potilaspapereista . Todella kuinka puutteellisia , väärin kirjattuja ne oli . Ja se reilu kuukausi ja sama taho toheloi kolme kuolemaa sekä yhden vakavan tilanteen , joka selvisi !
        Se vakikutti itseeni , aloin taistella oikeutta ja sitä ettei yhtään enää ja kukaan joutuisi kokemaan samaa kuin itse muut kokivat .
        Lähdin eteenpäin , ensin potilasvakuutusyhdistys , en hakenut rahaa vaan oikeutta ja vastuun kantajaa . Koska raha ei tuonut sitä mitä menetin ja itse jouduin kärsimään takaisin .
        Korvaukset tuli pakolisista menoista : hoitokustannukset omalta kohdaltani , ruumiinavaukset kuljetuksineen (jäi paikalliselle tasolle maksettavaksi) arkku , vaatteet arkkuun , hautauskulut siihen kukkalaitteet , hautakiven , siinäpä niitä !
        Ja vakava varoitus tuli kyseisille hoitotahoille .
        Siitä jatkoin Helsingin oikeusturvakeskukseen , joka totesi myös hoitovirheeksi vakavaksi hoidon laiminlyönniksi . Ja tältä taholta tullut varoitus tulee säilymään lääkäreiden paperissa koko loppuelämän mitä he työskentelevät .
        Kyllä , asiat joihin puuttui muutkin korjattiin , laiminlyönnit oli sen verran törkeitä . Tiettyjä asioita alettiin uudelleen organisoimaan tapauksen jälkeen .
        Voitin lainausmerkeissä ja toivon , että kukaan ei joutuisi enää koskaan vastaavaan tilanteeseen !


      • onneton äiti
        Miniä5 kirjoitti:

        Jos "voitit", mitä korvauksia potilasvahinkokeskuksen kautta saa? Hautajaiskulut? Mietin vain että kannattaako siihen paperisotahässäkkään alkaa.. Kun virheen tehnyt lääkäri kuitenkin vain porskuttaa töissä. Toivottavasti -ja varmaankin- on virheestään oppinut. Onhan siinä kannettavaa, että oman huolimattomuuden vuoksi joku kuoli.

        Tänään asianajaja soitti että asia on taas uudelleen mennyt TEO:n ja ne käsittelevät sen uudelleen se tietää vuoden odotusta.johan sitä ollaan vartottu jo kohta 3 vuotta.


      • kohta kaksi vuotta esikoise...
        onneton äiti kirjoitti:

        Tänään asianajaja soitti että asia on taas uudelleen mennyt TEO:n ja ne käsittelevät sen uudelleen se tietää vuoden odotusta.johan sitä ollaan vartottu jo kohta 3 vuotta.

        Oletteko saaneet jo asian loppuun? Virheiden tehneiden lääkäreiden ammatti ja nimi.. olisiko listaa netissä tai missään?


      • läheinen
        kohta kaksi vuotta esikoise... kirjoitti:

        Oletteko saaneet jo asian loppuun? Virheiden tehneiden lääkäreiden ammatti ja nimi.. olisiko listaa netissä tai missään?

        Minulle hyvin läheinen sukulainen sai vauvan. jota hoidettiin väärin ja silmä sokeutui.
        Lääkärit ei myönnä mitään, vaan suorastaan valehtelevat, että vaurio johtuu jostain hormoonista, mikä ei pidä paikkaansa. Vauva oli täysin näkevä syntyessään. Nyt silmää kaivellaan ja poraillaan, vaikka sanoivat, että näkö ei palaudu. Turhaa lapsen ja vanhempien kiusaamista.


    • EelisAmadeus

      www.hoitovirhe.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe