viipurin ravintolat

viipurin yöt

hyviä ruokapaikkoja viipurissa...muita kuin hotellin ravintolat
ja sitkun on syöty niin tekis mieli hyvään ravintolaan,baariin,yökerhoon
onko tietoo???

13

5608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Novy.most

      Viipurikeskuksen sivuilta ja matkaoppaista löytyy osoitteita kivoista ja hyvistä ruokapaikoista.

      Itse suosittelen esim. Pöllöä eli Sovaa Krasnoarmeiskajalla, Brigantinaa Juzhnii Valilla, Labyrinttiä paloaseman nurkilla ja Siestaa prospekt Leninalla. Näin äkkiseltään hyviä paikkoja mainitakseni.

      Labyrintti vaikutti myös hyvältä menomestalta iltapaikaksi. En tosin jäänyt sinne pikkutunneille asti, vaan nautin vain iltapalaa ja -kaljaa. Makoisat sieniblinit ja baltikat sieltä sai. Nam.

      Jos Belaja Loshad (valkoinen hevonen) on auki Punaisella torilla, oli siellä ihan kelpoa borssia. Paremmat borssit saanee Slavjanskaja Trapezasta Juzhnii valilla. Pelmenit oli siellä myös mahtavia! Aaa, tulee nälkä kun muistelee... ;)

      Kaali- ja perunapiirakoita saa Staryi Vyborgista Krepostnajan ja Krasnoarmeiskajan kulmassa, makoisia ovat ja myyjä puhuu suomea.

      Iltapaikaksi luulen esim. Brigantinan käyvän myös, ainakin soviet-tyylinen ja 70-luvun futuristimeininki tulvahtaa mieleen lasisesta, pyöreästä tanssilattiasta. Tiedä sitten mitä humppaa ne siellä soittaa, kun olen käynyt siellä vain syömässä ja päivällä.

      Siinä lähellä, Juznii valilla on myös baari Svoboda, vapaus, jonne voi mennä istumaan iltaa. Tais olla auki aamuun asti. Kävimme siellä päivällä kahvilla ja salaatilla. Metka paikka, tehty tyrmästä. Kalterit kolisee, hrr!

      Traktir na rzhevkom on myös olemassa, mutten syönyt siellä mitään. Joimme siellä iltanapanterit. Ei se paha paikka ollut. Naapuripöydän humaltunut nuorimies tervehti meitä iloisesti kielillä, joten tunsimme itsemme jopa tervetulleiksi... kai.

      Ruokaa ja juomaa kannattaa nauttia Viipurissa, venäläinen keittiö on kyllä maistamisen arvoista! Mukavia ja nautinnollisia kulinaarisia matkoja! :o)

      Nový most

      • hyvistä vinkeistä

      • Itäsuomalainen

        Suomalaisten suosiossa ovat myös Duet Ul. Ushakova, 1, 2. krs
        Punaisenlähteentorin lähellä.

        Sekä Siesta, lievästi espanjalaisvaikutteinen ravintola.

        Ul. Pr. Lenina, 5 (Viipurinkeskuksen karttaankin merkitty, mutta korttelia etäämmälle, kuin todellisuudessa.)

        Molemmat hyviä lounaspaikkoja.

        En malta olla mainostamasta Karusellissa toimivaa Blini ravintolaa. Siellä voi ostosten lomassa poiketa välipalalla ja teellä.


      • HATAKA

        Kävin eräässä viipurilaisessa ravintolassa kesällä 2008. Haluaisin käydä siellä uudemman kerran, en vain harmi kyllä painanut osoitetta ja nimeä muistiin.

        Minulla olisi antaa joitain tuntomerkkejä, osaisikohan joku auttaa minua:
        - ravintola ei ollut minkään hotellin yhteydessä eikä rajoittunut rantaan.
        - se oli muistaakseni kadun, ei torin varrella. Joku aukio/tori oli 1-2 kadunkulman päässä.
        - suunnilleen ravintolaa vastapäätä kadun toisella puolella oli hotelli.
        - ravintolasali oli katutasossa, ei rappuja alas eikä ylös, sali ei ollut suuren suuri, ehkä kymmenkunta pöytää. Voi tosin olla että tämän salin "takana" oli muita salitiloja.
        - ravintolasali oli heti ulko-oven ja ikkunoiden takana, ei käytävää tms. välissä.
        - miesten wc sijaitsi "sisemmällä" huoneistossa.
        - ravintola oli "tasokas", valkoiset liinat pöydissä, hyvä menu-lista, henkilökunta siistiä, asiakkaat siistejä.

        Huonot tuntomerkit eivät johdu alkoholista, vaan siitä että olin ensimmäistä kertaa illalla pimentyvässä kaupungissa:)


      • Viipurissa
        HATAKA kirjoitti:

        Kävin eräässä viipurilaisessa ravintolassa kesällä 2008. Haluaisin käydä siellä uudemman kerran, en vain harmi kyllä painanut osoitetta ja nimeä muistiin.

        Minulla olisi antaa joitain tuntomerkkejä, osaisikohan joku auttaa minua:
        - ravintola ei ollut minkään hotellin yhteydessä eikä rajoittunut rantaan.
        - se oli muistaakseni kadun, ei torin varrella. Joku aukio/tori oli 1-2 kadunkulman päässä.
        - suunnilleen ravintolaa vastapäätä kadun toisella puolella oli hotelli.
        - ravintolasali oli katutasossa, ei rappuja alas eikä ylös, sali ei ollut suuren suuri, ehkä kymmenkunta pöytää. Voi tosin olla että tämän salin "takana" oli muita salitiloja.
        - ravintolasali oli heti ulko-oven ja ikkunoiden takana, ei käytävää tms. välissä.
        - miesten wc sijaitsi "sisemmällä" huoneistossa.
        - ravintola oli "tasokas", valkoiset liinat pöydissä, hyvä menu-lista, henkilökunta siistiä, asiakkaat siistejä.

        Huonot tuntomerkit eivät johdu alkoholista, vaan siitä että olin ensimmäistä kertaa illalla pimentyvässä kaupungissa:)

        Vahvasti olettaisin, että kysymäsi ravintola voisi olla tämä:

        физалис

        Lenina-kadulta Leningradskij prospektia rautatieasemaa kohti, heti ensimmäisessä korttelissa vasemmalla. Vastapäisellä puolella katua hotelli Viipuri ravintoloineen. Siisti ravintola, taustalla rauhallista pianomusiikkia, päivän lounas 190 ruplaa (voimassa iltapäivällä kolmeen).

        Itse söin tällä viikolla listalta ravintolan 'talon salaatin', joka sisälsi reilusti karviaiskoisoa (eli ananaskirsikkaa = физалис перуанский), keittoa ja aivan erinomaista jäätelöä. Espresson kanssa tuotiin pari marenkia, pientä, mutta maistuvaa. Mielelläni ruokailisin siellä uudestaankin.

        Se, mikä minua lievästi ihmetytti Viipurin kahviloissa ja ravintoloissa, oli henkilökunnan TÖYKEÄN VÄLINPITÄMÄTTÖMÄN VIILEÄ suhtautuminen asiakkaisiin. физалис-ravintolassa ei aivan niin räikeää kuin monessa muussa paikassa. Poikkeuksenkin löysin: Hotelli Lepakon kahvilassa työskentelevä nuori mies, asiallinen ja huomaavainen - mutta hän olikin Ukrainasta.

        Jos haluaa asioida englanniksi (kun ei venäjää riittävästi osaa), kannattaa suunnistaa apteekkiin, sieltä löysin palvelualttiimpaa väkeä.


      • Marmeladova

      • Voisiko olla
        HATAKA kirjoitti:

        Kävin eräässä viipurilaisessa ravintolassa kesällä 2008. Haluaisin käydä siellä uudemman kerran, en vain harmi kyllä painanut osoitetta ja nimeä muistiin.

        Minulla olisi antaa joitain tuntomerkkejä, osaisikohan joku auttaa minua:
        - ravintola ei ollut minkään hotellin yhteydessä eikä rajoittunut rantaan.
        - se oli muistaakseni kadun, ei torin varrella. Joku aukio/tori oli 1-2 kadunkulman päässä.
        - suunnilleen ravintolaa vastapäätä kadun toisella puolella oli hotelli.
        - ravintolasali oli katutasossa, ei rappuja alas eikä ylös, sali ei ollut suuren suuri, ehkä kymmenkunta pöytää. Voi tosin olla että tämän salin "takana" oli muita salitiloja.
        - ravintolasali oli heti ulko-oven ja ikkunoiden takana, ei käytävää tms. välissä.
        - miesten wc sijaitsi "sisemmällä" huoneistossa.
        - ravintola oli "tasokas", valkoiset liinat pöydissä, hyvä menu-lista, henkilökunta siistiä, asiakkaat siistejä.

        Huonot tuntomerkit eivät johdu alkoholista, vaan siitä että olin ensimmäistä kertaa illalla pimentyvässä kaupungissa:)

        Voisiko ravintola olla U Borhard tai nimi ainakin sinnepäin, Podgornaja-kadulla, entisellä Piispankadulla, talo numero yhdeksän tai kymmenen, ehkä. Vastapäätä on Atlantik-hotelli, kelpo paikka sekin vaikka aamupala niukanpuoleinen. Vieressä on Respekt-kavila, johon kuvauksesi sopii oikeastaan vieä paremmin. Lähellä on aukio, jossa patsastelee Torkkeli Knuutinpoika entisen Raatihuoneen edessä. Siinä on kyllä linna ihan vieressä, joten ehkä muistaisit sen, jos olisit noilla nurkilla vanhassa kaupungissa pyörinyt.

        t. TshuudiK


    • Brigantinaa

      Siellä 2-hintajärjestelmä.Suomalaisia on myös laskutettu kahdesti.ym.ym Labyrint ok ja myös Viipuri palace.duetissakin pientä menoa joskus.

    • Setukainen

      HELP
      Mikä oli se ravintola, sijaitsi oppaan mukaan "entisen poliisiaseman alakerrassa", kadun oikealla puolella, leltaisessa talossa, sisäänkäynti ensin portista pihalle.

      • Ressu.....

        Taitaa olla tämä aiemmasta viestistä kopsattuna.


        "Siinä lähellä, Juznii valilla on myös baari Svoboda, vapaus, jonne voi mennä istumaan iltaa. Tais olla auki aamuun asti. Kävimme siellä päivällä kahvilla ja salaatilla. Metka paikka, tehty tyrmästä. Kalterit kolisee, hrr!"


      • karppa. k. kotkasta

        Setukainen, se ravintola on nimeltään Labyrint, asuin tien toisella puolella n. 10vuotta. ravintolan yläpuolella on Maistraatti, jos minunkin moni tuttu on vihitty, hyvällä tai huonolla menestyksellä, jokainen päätelköön itse! Ravintola on
        vanha miliisi putka, johon ravintolan seinien korjauksen yhteydessä käytettin vanhoja tiiliä, jotka käytiin "lainaamassa" kauppahallin vastapääätä olevasta puolivalmiista hotellin raunioista. Paikkalla on nykyjään laadukas hotelli. Nimi ei tule nyt mieleen.


    • JuhisH

      Kamelot -ravintolassa ruokalistalta löytyy pääasiassa ruokaa nimeltä "Ei ole". Jos ei osaa venäjää sinne ei pidä mennä. Töykeät tarjoilijat ja tyhjä mutta tosi paksu ruokalista paikassa jonka pitäisi olla Viipurin paras. Höhö! Ei enää ikinä sinne.

    • Pietarinmatkaaja

      En kanssa ymmärrä että mitä hyvää tuossa paljon puhutussa Kamelotissa on!? Kerran kävin, jolloin riisi oli keitetty ihan raanasta otetusta vedessä (haisi ja maistui siltä) ja voin kertoa ettei mennyt pitkään kun rupes vatsassa kääntämään...
      Toiste en erehdy menemään!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe