Onko liian myöhäistä aloittaa? (12v)

sannananna

Onko liian myöhäistä aloittaa telinevoimistelu 12-vuotiaana? Olen keskivertonotkea. Milloin pääsisi kisaamaan?

34

7277

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsf

      olisi sulle hyvä vaihtoehto.

      • sannananna

        ..te kaikki ootte niin vainoharhasii, että luulette kaikkia viestejä provoiks? ;p harmi tuottaa pettymys, mutta olen tosissani. ajattelin vain, että olenko jo liian vanha saamaan venyttelemällä esim. spagaatia/sivuspagaatia. Ja en halua aloittaa rytmistä, vaan juuri telinevoimistelun.


      • JjJjJ45345
        sannananna kirjoitti:

        ..te kaikki ootte niin vainoharhasii, että luulette kaikkia viestejä provoiks? ;p harmi tuottaa pettymys, mutta olen tosissani. ajattelin vain, että olenko jo liian vanha saamaan venyttelemällä esim. spagaatia/sivuspagaatia. Ja en halua aloittaa rytmistä, vaan juuri telinevoimistelun.

        "ajattelin vain, että olenko jo liian vanha saamaan venyttelemällä esim. spagaatia/sivuspagaatia."

        Noh noh. Eihän spagaattiin ole koskaan liian vanha. Mitä sie höpäjät. Mie oon 36v mies ja olen juuri aloittanut spagaatin treenaamisen.

        Ja tulen siinä onnistumaan aivan varmasti koska tunnen yli 50v miehen joka on siinä onnistunut.


    • voimistelija

      Koskaan ei ole liian vanha aloittamaan voimistelua. Paitsi jos tähtäät suomen huipille, voi olla aika paljon töitä tehtävänä. Siitä vaan alkeisryhmään lähimpään seuraan, ainakin meillä taitavimmat sitten pääsevät pikkuhiljaa nousemaan ylöspäin. Sitäpaitsi maailman vanhin (maailman huipulla kilpaileva) telinevoimistelija nainen on 35 vuotias. elikkä eiköhän sinulla ole aoikaa:)

    • onksu

      Moi.Ei ole liian myöhäistä...

    • Hennazz

      ei tosiaankaa oo liian myöhästä..:))

    • Böö!

      Tää ei nyt varmaankaan ole ihan paras paikka kysyä mutta olen vähän pyöreämpi kohta 13v tyttö joka on koulussa luokan yksi parhaista telinevoimistelussa ja sillein mutta voisiko silti aloittaa telinevoimistelun, vaikka ei ole nyt mikään hirmu laiha...?

      • Telinevoimistelija

        Voisit😜


      • Telinevoimistelu

        Haluisin alottaa telinevoimistelun ja oon 10.v oonko liian vanha alottaa


    • Jkae

      Ei ole myöhäistä.
      12v kun aloitat ja ahkerasti treenaat lihaksia,venyttelet ja liikkeitä niin vuoden päästä voit olla samalla tasolla kun jo monta vuotta harrastaneet.

      Se on itsestä kiinni.

    • voimistelija 16 vee

      Ei ole ! Alotin ite (okei muutaman vuoden jatkoryhmäkokemuksella mut sitä ei lasketa) tuon ikäsenä :) Oon päässy kisaamaan moneen otteeseen ja nykysin harrastan TeamGymiä. Oikeesti, kannattaa alottaa. Voimistelun alottaminen oli mun elämän parhaita päätöksiä ja suosittelen ehdottomasti ! :)

      Ja olen kuullut eräästä suomen huipusta (en muista nimeä) joka itsekkin aloitti voimistelun 12-vuotiaana. Motivaatiolla ja kovalla työllä voit päästä vielä pitkällekkin. helppoa se tuskin tulee olemaan, mutta hauskaa silti :)

    • 12 wee

      Muuten mitä eroa on akrobativoimistelullta ja rytmisellä?? kumpi on helpompaa?? olen 12 ja haluaisin aloittaa akrobatiavoimistelun ;)

      • Böökkk

        Rytmisessä on välineet akrossa ei


      • Anonyymi

        Akrobatiavoimistelussa nostellaan toisia ja tehdään akrobatiaa, rytmisessä voimistelussa tehdään hyppyjä ja venyvyys "pitoja" ja erilaista akrobatiaa kuten kärrynpyörät, walk overit, kuperkeikat, perhoset ja muut vähän helpommat akrobatia liikkeet. Siinä myös heitetään erilaisia "tavaroita" kuten rengas, "keilat", nauha ja pallo.
        Kummassakin tanssitaan😊


    • voikkanörtti<3

      et todellakaan oo!!! oon itekki 12.v harrastin teline voikkaa n. 6.v-10.v ja tein virheen kun lopetin sen! oon nyt tosi hyvässä kunnossa mut en yhtään tykänny siitä opettajasta sen hyödyllisyydn huomaa myöhemmin! nyt sit 11.veenä yritin kauan hankkii jotain harrastusta ku olin iha villi ja teki kauheesti mieli liikkua,yritin päästä takas mutei ollu tilaa ja nyt oon alottany rytmisen voimistelun joka on kans tosi kivaa!!suosittelen! ;)))

    • zxdcfghjkl

      EI OO MYÖHÄSTÄ! :) mäki alotin mun kavereiden kans 1½ vuotta sitte ja ollaan tosi hyviä ! (oon ny 14) se on tosi kiva harrastus, nii eiku kokeilee vaa :)

    • Maryan -80

      Voi hyvä tavaton, 12-vuotias on vielä nuori ja vain taivas on rajana. Kaipa sitä itsekin alkoi kuvitella siinä iässä olevansa vanha, mutta katin kontit, kun tuut tähän ikään (31v.) huomaat miten hassulta noi kysymykset kuulostaa. Ihminen on tasan niin vanha kuin tuntee olevansa. En minäkään koe itseäni yhtään parikymppistä vanhemmaksi, kropastani ainakaan. Hyvin sujuu vielä balettikin...Ja mäkin aikoinaan cheerleadingissä opettelin akrobatiaa siinä suunnilleen parikymppisenä. Kyllä sitä terve ihminen oppii, kun opettelee. Mitä vanhemmaksi tulee, siitä hitaampaa on oppiminen, mutta oppii kuitenkin, ja kuten aiemminkin täällä sanottu, sinulla on vielä runsaasti aikaa!! Ja mihinkäs sitä kiire on, jos ei sitten tähtää huipulle. Liikuntaharrastus kannattaa aina, oli sitten nuori tai vanha, pysyy tällainen "vanhempikin" nainen kunnossa. Notkeuskin on treenistä kiinni, ja luontaisista lahjoista. Ei sitä juuri ikä ratkaise. Oletkos katsonut "Tanssii tähtien kanssa"-ohjelmaa. Mm. Pirkko Mannolakin heitti jalkaa kuin nuori tyttö. Hän oli sentään jo silloin yli 70v.

    • urheilu hullu :)

      Hei! Anteeks et liityn keskusteluun, mutta minäkin ajattelin aloittaa rytmisen voimistelun ja olen myös 12 vuotta. Että olenko liian vanha aloittamaan sen lajin? Ja jos tiiätte jonkun "halvan ja halvan" paikan minne voidaan ottaa aloittelija mukaan niin ilmoittakaa mulle. Ja mieluiten turun seudulta koska itse asun siinä läheelä (lähellä kylläkin raision myllyä) Kiitos jo etukäteen. :)

      • Voikkanörtti<3

        Urheiluhullulle:kyllä sä voit rytmiseen aloittaa ihan hyvin mut et sä kyl kilpailemaan pääse.


    • voikkaaja

      Kisaamisesta, aluksi voit päästä kilpalinjalle luokkiin: asema,B,C,D,E Ja F. Itse kilpailen nyt C luokassa. Sun kannattaa aloittaa harraste ryhmissä ja kun siltä tuntuu voi alkaa kisaamaan, eli noissa kilpalinjan luokissa siirtyä taidon mukaan eteempäin. Jos F tasolle pääset voi olla että suomenmestaruuskisoihin voit vielä joskus päästäkin :D siinä on kyllä mielettömästi treenattava lihaskuntooo! Sen ku vaa alotat!

    • 97gymnasticgirl

      no entäs 15 vuotias voiko vielä päästä kisamaan?

    • gym2

      Sori keskeytys! Olen 12-vuotias ja olen joskus harrastanut telinevoimistelua 1vuoden mutta jostain syystä lopetin ja nyt olisin aloittamassa uudelleen. Onko liian myöhäistä ja pääsenkö kilpailutasolle? :)

      • i can i will.

        hei, itsekkin 12 vuotias olen, tähtäämässä huipputasolle. harrastin 6-7 vuotiaana jonkin aikaa, mutta se jäi vähän. cheerleadingia tuli tosiaan se 2 vuotta, juuri lopetin. pitkään jo miettinyt lopettamista, koka tajusin, että telinevoimistelu on se mun juttu. okei, olen 12. monet aloittaa jo 4-6 vuotiaana sen harrastuksen, missä pyrkii mm, olympia tasolle. menin kokeilemaan lrv voimistelua, ja olin permannossa parempi jopa . nyt kovasti harjoittelen tangoilla, jotta saavuttaisin saman tason permannossa, kuin tangoilla. motivaatio on kova, ja halu työskennellä kovasti on kova kanssa. kisakammosta viis, oon päättäny mitä haluan. i can, i will.


      • äskeinen
        i can i will. kirjoitti:

        hei, itsekkin 12 vuotias olen, tähtäämässä huipputasolle. harrastin 6-7 vuotiaana jonkin aikaa, mutta se jäi vähän. cheerleadingia tuli tosiaan se 2 vuotta, juuri lopetin. pitkään jo miettinyt lopettamista, koka tajusin, että telinevoimistelu on se mun juttu. okei, olen 12. monet aloittaa jo 4-6 vuotiaana sen harrastuksen, missä pyrkii mm, olympia tasolle. menin kokeilemaan lrv voimistelua, ja olin permannossa parempi jopa . nyt kovasti harjoittelen tangoilla, jotta saavuttaisin saman tason permannossa, kuin tangoilla. motivaatio on kova, ja halu työskennellä kovasti on kova kanssa. kisakammosta viis, oon päättäny mitä haluan. i can, i will.

        jopa kisatasoisia, tuossa piti lukea.


    • Mikkeli2003

      Minäkin olen 12v tyttö ja haluisin alottaa rytmisen voimistelun mutta täällä Mikkelin suunnilla en oo kauheesti kuullut että olisi minun ikäisille enää ryhmiä....? Jos joku tietää niin voisiko ilmotella:)

      • Gymnastics

        Mä itsekkin oon tahtonu alottaa ja en mä khyl ollu noin 2-3vuotta yhtä notkee ku ny mutta joo...mua haukuttii jopa puu jalaksi 😂😂Sillo mulle riitti ja aloin kotona treenaamaan, ja kappas osaan nyt kylmänä spiraalin, spagaatin, skorpionin ja joutsenen ( Kaikki ne ihme kärrynpyörät sun muut) Eli omalla kovalla treenillä saavuttaa paljonkin ja sitte eiku vaa harkkoihin, harrastan tanssia ja voimistelua ja olen itkenyt molemmissa treeneissä se on rankkaa mutta jaksaa-jaksaa! Painaa-Painaa! 😂Aloita vaan! Mutta iso osuus riippuu sun notkeudesta, painosta jne..Ite oon kohta 12vuotias tyttö ja 154/39 ja siis nii...Olen sitte vielä notkee ja voimakaskin oli rankkaa mutta oon ylpee ittestäni. "Ainakin yritä"


    • Ei ole liian myöhäistä aloittaa itse olin 13 vuotias kun aloin sitä harrastamaan ja nyt harrastanut sitä jo 12 vuotta.. Kovalla treenillä ja hyvällä motivaatiolla kaikki onnistuu mikään ei ole mahdotonta :)

    • Tupsu11

      Täytän 12 ensi kesänä Voisinko aloittaa telinevoimistelun pääsen spagaatit ja olen laiha ja voimakas kätinen?

      • Jennqqq

        Kyllä voit


    • ihminennn

      Oon 12 vuotias tyttö ja saan melkeen spagaatin ja jotenkin kärrynpyörän ja trampalla kaikki voltit ja bäkit sun muut... oon jo pari vuotta halunnu alottaa voimistelun mut se on vissii aika kallista eikä meiän perhe oo mikään rikas, päinvastoin. Oon harrastanu sählyy ihan vasta mut sitä ei oo kesäisin. Motii mulla löytyis telinevoimisteluun vaikka kuinka paljon!

    • milja123

      ei musta mut ite haluisin mut ei oo varaa ja voimistelen vaan 3 metrisellä patjalla iskän ja äipän huoneessa ja en voi mitenkään kehittyy.

    • Anonyymi

      Ei ole, jos on riittävästi motii, aikaa, ja hyvät tavoitteet kyllä sä siihen pystyt, luota ittees, mäkin luotan, 👍👍

    • Anonyymi

      Oon 12 ja haluaisin aloittaa akrobatia voimistelun mutta mietin et oonko liian vanha
      yritin ettii siit tietoo netist mut en löytäny kunnolla mut voiko joku kertoo et onko se kuin rankkaa ja mikä on nostettavan tyypin painoraja ja mitä esim perus treeneis tehää🤔😊

      • Anonyymi

        Ja lisään et oon 155 ja 46kg nii mitä paikkaa tekisin
        Haluisin olla se "nousija" mut pelkään et oon liian iso😖


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe