honda xr 80r viritys

sakke14

moro.Olisko vinkkejä miten vois viritellä honda xr 80cc 4-tahti crossia???? vakio vauhti on joku 94 km/h. Kertokaahan viritys ohjeita

40

4496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi-82

      Itselläni on xr400 ja siihen tuli lisää puhtia avarammalla putkistolla suuttimilla. Ja jos ilmanputsarissa on "trötö" eli sellainen "kortsu" niin ota se pois.

      • sakke14

        siis voisitko selventää että missä siel ilmanputsaris on trötö???


      • Tumppi-82
        sakke14 kirjoitti:

        siis voisitko selventää että missä siel ilmanputsaris on trötö???

        XR80:stä en tiedä, mutta 400:ssa on ilmanputsarikotelon yläreunassa sellainen imuäänenvaimennin tai mikälie onkaan.
        Eli satula irti niin sen näkee onko siinä kuminen kuristus.


    • ...vinkkejä

      XR:n moottori on 80cc kaksiventtilinen, ilmajäähdytteinen nelitahtimoottori. Jos tuolla laitteella päsee jo nyt 94km/h, ei sitä oikeastaan tuota kovempaa saa kulkemaankaan. Ei ainakaan niin, että virityksen saisi tehtyä järkevällä hinnalla. Lisäksi tuo huippunopeus riittää vallan mainiosti siihen, mihin pyörä on tarkoitettukin: motocross-radalle.

      • jee

        mulla kulkee xr80 110km/h pytty on porautettu uuestaa et se on nyt 85cc ja suutinta isonnettu ja välit vaihdettu vääntää pirun hyvin ja kulkee


      • 1337

        mulla kulkee xr80 110km/h pytty on porautettu uuestaa et se on nyt 85cc ja suutinta isonnettu ja välit vaihdettu vääntää pirun hyvin ja kulkeeepi


      • XR80
        1337 kirjoitti:

        mulla kulkee xr80 110km/h pytty on porautettu uuestaa et se on nyt 85cc ja suutinta isonnettu ja välit vaihdettu vääntää pirun hyvin ja kulkeeepi

        Itelläni on tuo xr80 -84 vuoden. Menee about 70 km/h (navigaattorilla mitattu eli aika tarkka). Nyt on 16/46 välit. Ja enemmän vääntöä haluaisin että kannattaako vaihtaa välit vai tehdä jotain muuta. Vanha wekotin


      • XR80
        XR80 kirjoitti:

        Itelläni on tuo xr80 -84 vuoden. Menee about 70 km/h (navigaattorilla mitattu eli aika tarkka). Nyt on 16/46 välit. Ja enemmän vääntöä haluaisin että kannattaako vaihtaa välit vai tehdä jotain muuta. Vanha wekotin

        mitkäs välit


      • 34
        XR80 kirjoitti:

        mitkäs välit

        EI VITUSA KULE HONDA XR 94!!!.MULLA ON HONDA XR 100CC JA KULKEE VAKIONA 80-90 ON MITATTU ON JA SEN VUOSIMALLI ON 2003!!


      • XR keulii kun osaa..
        34 kirjoitti:

        EI VITUSA KULE HONDA XR 94!!!.MULLA ON HONDA XR 100CC JA KULKEE VAKIONA 80-90 ON MITATTU ON JA SEN VUOSIMALLI ON 2003!!

        Minullakin on tuollainen ikiwanha honda xr 80 muumio... itsellä kulkee vaan sellaset ehkä jotain 60-70 en iki päivänä usko että sellaista läjää saa kulkemaan 94.. tai saa kai jos vaihtaa aivan kaiken.. itse haluaisin siihen lisää vääntöä ala kierroksilla, tarkoitan että en mitään trialia halua mutta kun ajelen pienessä tilassa omalla kotipihalla kaupunki seudulla nii olisi kiva kun sitä saisi keuliteltua ilman että tarvitsee painaa kytkintä pohjaan ja kierroksia taivaisiin ja siitä kytkin ylös taktiikalla... elikkä mikähän tois nopeat ''reflexit tälle upealle hondalle''??? ajattelin teharia ja koro palaa taakse... ja keulan olen jo vaihtanut ja siitä ei lopu kyllä puhti vielä... siis jos joku tietää pistää tänne TARKAT tiedot koropalasta/mistä saa/paljonko maksaa... ja teharista saako ylipäätään/hinta/mistä... nuo tiedot jos joku vaan viitsii voisi joihtia...


      • R4mp4ge
        XR keulii kun osaa.. kirjoitti:

        Minullakin on tuollainen ikiwanha honda xr 80 muumio... itsellä kulkee vaan sellaset ehkä jotain 60-70 en iki päivänä usko että sellaista läjää saa kulkemaan 94.. tai saa kai jos vaihtaa aivan kaiken.. itse haluaisin siihen lisää vääntöä ala kierroksilla, tarkoitan että en mitään trialia halua mutta kun ajelen pienessä tilassa omalla kotipihalla kaupunki seudulla nii olisi kiva kun sitä saisi keuliteltua ilman että tarvitsee painaa kytkintä pohjaan ja kierroksia taivaisiin ja siitä kytkin ylös taktiikalla... elikkä mikähän tois nopeat ''reflexit tälle upealle hondalle''??? ajattelin teharia ja koro palaa taakse... ja keulan olen jo vaihtanut ja siitä ei lopu kyllä puhti vielä... siis jos joku tietää pistää tänne TARKAT tiedot koropalasta/mistä saa/paljonko maksaa... ja teharista saako ylipäätään/hinta/mistä... nuo tiedot jos joku vaan viitsii voisi joihtia...

        Hieno että joku vielä touhuilee näiden parissa! Itse aloitin harrastuksen juurikin kyseisellä pyörällä ja muistaakseni oli vuosimallia 91, tai 92. Pyörän sain vuonna 1995 ja kolmisen vuotta tuli opeteltua motocrossin perusteita tuolla. Välityksistä riippuen pyörä kulki 85- 100 km/h henkilöauton mittariin. Ja tämä siis vakio moottorilla, putkella ja kaasarilla. Crossipeleissä ei ole mitään väliä huippunopeudella. Loppunopeudella on väliä vain Bonnevillen tasangolla, sekä joissain tapauksissa amiksien ja teinien kesken. Enduro ja motocross harrastajat tietävät kyllä, että jos pyörä on ns. "tikissä", niin kaikki loppu on kuskista kiinni. Mutta XR80 on kyllä loistava peli harjoitteluun n. 10-12 vuotiaalle.


      • XR keulii kun osaa
        R4mp4ge kirjoitti:

        Hieno että joku vielä touhuilee näiden parissa! Itse aloitin harrastuksen juurikin kyseisellä pyörällä ja muistaakseni oli vuosimallia 91, tai 92. Pyörän sain vuonna 1995 ja kolmisen vuotta tuli opeteltua motocrossin perusteita tuolla. Välityksistä riippuen pyörä kulki 85- 100 km/h henkilöauton mittariin. Ja tämä siis vakio moottorilla, putkella ja kaasarilla. Crossipeleissä ei ole mitään väliä huippunopeudella. Loppunopeudella on väliä vain Bonnevillen tasangolla, sekä joissain tapauksissa amiksien ja teinien kesken. Enduro ja motocross harrastajat tietävät kyllä, että jos pyörä on ns. "tikissä", niin kaikki loppu on kuskista kiinni. Mutta XR80 on kyllä loistava peli harjoitteluun n. 10-12 vuotiaalle.

        siis itsekkin olen aloittanut moto crossin ja xr:rrähän se alotus peli oli =D kyllähän se on vieläkin tallissa sillä on kiva ajella omakoti alueilla kun ei kehtaa rääyttää tota honda crf 150 =D nii siis ei tullut vastausta, että onko olemassa käyvää koro palaa ja teharia! juurihan sanoin että haluan sitä keulimis vääntöä, en siis nopeutta...


      • joku vain
        XR keulii kun osaa.. kirjoitti:

        Minullakin on tuollainen ikiwanha honda xr 80 muumio... itsellä kulkee vaan sellaset ehkä jotain 60-70 en iki päivänä usko että sellaista läjää saa kulkemaan 94.. tai saa kai jos vaihtaa aivan kaiken.. itse haluaisin siihen lisää vääntöä ala kierroksilla, tarkoitan että en mitään trialia halua mutta kun ajelen pienessä tilassa omalla kotipihalla kaupunki seudulla nii olisi kiva kun sitä saisi keuliteltua ilman että tarvitsee painaa kytkintä pohjaan ja kierroksia taivaisiin ja siitä kytkin ylös taktiikalla... elikkä mikähän tois nopeat ''reflexit tälle upealle hondalle''??? ajattelin teharia ja koro palaa taakse... ja keulan olen jo vaihtanut ja siitä ei lopu kyllä puhti vielä... siis jos joku tietää pistää tänne TARKAT tiedot koropalasta/mistä saa/paljonko maksaa... ja teharista saako ylipäätään/hinta/mistä... nuo tiedot jos joku vaan viitsii voisi joihtia...

        storm motorista saa leo vinsen teharin putken ja ängän 275 euroa


      • f vgfcbj
        XR keulii kun osaa.. kirjoitti:

        Minullakin on tuollainen ikiwanha honda xr 80 muumio... itsellä kulkee vaan sellaset ehkä jotain 60-70 en iki päivänä usko että sellaista läjää saa kulkemaan 94.. tai saa kai jos vaihtaa aivan kaiken.. itse haluaisin siihen lisää vääntöä ala kierroksilla, tarkoitan että en mitään trialia halua mutta kun ajelen pienessä tilassa omalla kotipihalla kaupunki seudulla nii olisi kiva kun sitä saisi keuliteltua ilman että tarvitsee painaa kytkintä pohjaan ja kierroksia taivaisiin ja siitä kytkin ylös taktiikalla... elikkä mikähän tois nopeat ''reflexit tälle upealle hondalle''??? ajattelin teharia ja koro palaa taakse... ja keulan olen jo vaihtanut ja siitä ei lopu kyllä puhti vielä... siis jos joku tietää pistää tänne TARKAT tiedot koropalasta/mistä saa/paljonko maksaa... ja teharista saako ylipäätään/hinta/mistä... nuo tiedot jos joku vaan viitsii voisi joihtia...

        elikkä korokepaloja mc-scatter härmä vähä yli kaks kymppii


      • honda xr
        f vgfcbj kirjoitti:

        elikkä korokepaloja mc-scatter härmä vähä yli kaks kymppii

        voitko linkata jos löytyy netist


      • Honda_mies
        34 kirjoitti:

        EI VITUSA KULE HONDA XR 94!!!.MULLA ON HONDA XR 100CC JA KULKEE VAKIONA 80-90 ON MITATTU ON JA SEN VUOSIMALLI ON 2003!!

        Riippuu väleistä


      • Jutustelija1
        Honda_mies kirjoitti:

        Riippuu väleistä

        XR 80 tehot riittää noin 80km/h vauhtiin, siis todellista. Jos haluaa lisää kulkua niin kannattaa ostaa suoraan 2-T crossi samasta koko luokasta. Niillä pääsee nopeilla väleillä sitten jo pitkälti yli sataa, eli esim 120km/h todellista on niillä täysin mahdollinne vauhti ja kiihtyy ihan eri malliin kuin joku XR 80. Myös kaikki muut ominaisuudet on eri maailmasta.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

        Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r


      • jones60o43959
        34 kirjoitti:

        EI VITUSA KULE HONDA XR 94!!!.MULLA ON HONDA XR 100CC JA KULKEE VAKIONA 80-90 ON MITATTU ON JA SEN VUOSIMALLI ON 2003!!

        se on vaa roska


    • crossi_poika

      EI KANNATA VIRITTÄÄ KOSKA SITTEN VOI TULLA VIKOJA ENEMMÄN. esim. ei lähe hyvin käyntii yms..


      OSTA SUORAAN ISOMPI PYÖRÄ!!

      • pvman

        ei tuu vikoja esim jos laittaa vaa eri rattaat pevekki toimii älyttömän hyvin ja siinä on 80cc pytty luhao tehoputki 17-28 välit ei oo ollu mitää vikaa ja kulkee iha saatanan kovaa


    • jantola

      senku vaihtaa rattaiden kokoa iso eteen pieni taakse

    • tuukkis 12

      mäki alotin xr 80 ja hyvin kulkee eipä tartte virittää

    • tuukkis 12

      että

    • Samu

      Mulla on kans tommonen vanha Honda xr80r pakoventtiili irtosi jousesta ja
      on nyt väärässä. Olisko kellään kantta, venttiiliä, nokkaa tai vaikka koko
      konetta.

    • RAMdom

      itellä on tommonen honda xr 80 1990 siinä on semmosta vikaa että kun pistää käyntiin ja antaa kierroksia tuntuu ettei sais bensaa kun loppuu vääntö hetikun antaa vähän enemmän kaasua

      • sgagw38

        ``röpöttääkse´´ jos niin puhista kaasari
        itellä ainaki autto tai sitten tulpan kärkiväliä säätämällä


      • hondamies

        Itellä sama vika. Kaasari tutkittu ja tulppaa vaihettu ja venttiiöien välyksiä säädelty mut ei auttanu.


    • EX RANDom

      Ei "röpötä" kaasari on puhdistettu ja tulppa on uus. Ryyppy puolessa välissä kulkee normaalisti mut en tiä sitten mikä on vikana.

    • kawa <3

      Työntäkää ne hondat perseeseenne! Itellä kawa kx 65 ja kulkee 79. Tutkalla mitattu!

      • Honda Power

        Pieni mies, pieni pyörä ja pienet on näköjään vehkeetkin, jos on tarvetta tulla kakstahdilla päteen huipuista 4T-threadiin. Nelarihonda on hieman eri pyörä kun 2t kawa.
        Ja yleisestikin, monet Hondat vakiona ovat usein vähäsen tehottomampia kuin esim. Suzukin, Yamahan tai Kawasakin vastaavat pyörät, mutta Honda on todistetusti luotettavampi ja huoltovapaampi.
        Itelläni on piikkinen kawa ja nelisatanen XR, ja 80cc XR löytyy myös pihasta. 80 on perkeleen hauska ajella :-D Muutama päivä sitten putsasin pakoaukon ja pakoputken karstasta, ja väännöt parani huomattavasti. Nyt nostaa kolmosella (kytkimen kanssa) keulaa, siitä vaihto 4. ja 5. ja pystyy keulimaan niin pitkään kun jaksaa ;)

        Suosittelen siis pakoaukon putsaamista ennen tehoputken ostoa.


      • Tyytyväinen
        Honda Power kirjoitti:

        Pieni mies, pieni pyörä ja pienet on näköjään vehkeetkin, jos on tarvetta tulla kakstahdilla päteen huipuista 4T-threadiin. Nelarihonda on hieman eri pyörä kun 2t kawa.
        Ja yleisestikin, monet Hondat vakiona ovat usein vähäsen tehottomampia kuin esim. Suzukin, Yamahan tai Kawasakin vastaavat pyörät, mutta Honda on todistetusti luotettavampi ja huoltovapaampi.
        Itelläni on piikkinen kawa ja nelisatanen XR, ja 80cc XR löytyy myös pihasta. 80 on perkeleen hauska ajella :-D Muutama päivä sitten putsasin pakoaukon ja pakoputken karstasta, ja väännöt parani huomattavasti. Nyt nostaa kolmosella (kytkimen kanssa) keulaa, siitä vaihto 4. ja 5. ja pystyy keulimaan niin pitkään kun jaksaa ;)

        Suosittelen siis pakoaukon putsaamista ennen tehoputken ostoa.

        Jooo itte ostin kaverilta -02 vm honda 80r kylä ajjoon ja kiihtyvyyttä riittää ja kulkee sen 90-100kmh


      • Höpö höpö
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Jooo itte ostin kaverilta -02 vm honda 80r kylä ajjoon ja kiihtyvyyttä riittää ja kulkee sen 90-100kmh

        Jos kiihtyvyyttä on, ei XR 80:stä saa kulkemaan juurikaan yli kuuttakymppiä. Jos taas kulkua on 100km/h, ei kiihtyvyys voi olla kovinkaan kummoinen. Jos laitat kaksitahtiseen kasikymppiseen, jossa on yli kaksi kertaa enemmän tehoa kuin XR:ssä, niin pitkät välitykset että sillä pääsee sataa, ei sekään kovin häävisti kiihdy. Tietysti jos vertailukohtana on polkupyörä, niin tokihan minkä tahansa laitteen kiihtyvyys on suorastaan räjähtävää...


    • hondaonbest

      hondamies9.4.2013 17:46
      Itellä sama vika. Kaasari tutkittu ja tulppaa vaihettu ja venttiiöien välyksiä säädelty.


      Mulla oli kans sama vika ryypppy oli kulahtanut ja pudonnut pohjaan otin ryypyn pois ja taas toimii. ihan hyvin lähtee käyntiinkin.

      • kessi75

        Ryypyn luisti kulahtanu jos et poista sitä kaasarista niin poistuu imuvenan välistä Pytyn puolelle tehden pahaa jälkee. Lähtee käymään ilman ryyppyäkin!


      • kessi75

        Ryypyn luisti kulahtanu jos et poista sitä kaasarista niin poistuu imuvenan välistä Pytyn puolelle tehden pahaa jälkee. Lähtee käymään ilman ryyppyäkin!


    • 2-tahti <3

      ja vitut. honda xr kulkee vakiona hikisee 70 km/h. jos 85cc 2-tahti mene vakiona
      90-115km/h

      • .............

        Jos kaksitahtinen kasikymppinen kulkee 90-115km/h, ei sillä niillä välityksillä pysty ainakaan crossia ajamaan.


    • kokemusta on

      crf 80 on ainakin äänenvaimennin jonka pois ottaminen lisää myös tehoja

    • YamahaEiPamaha

      Mikä vakiosuutin ja kaasari xr 80cc???

    • Hyvävekotin

      Itsellä menee xr 80r 91 sen 72 vakiona johonkin puhelimen nopeusmittarii. Ja en usko et pystyy hirveesti virittää enää jos menee 94 osta isompi pyörä jos haluat et menee lujempaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      417
      4667
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2324
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1450
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1151
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1120
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1005
    Aihe