Chrysler 300M

Tahtoisi sellaisen

Olisin kiinnostunut tietämään, että onko Chrysler 300M -mallissa minkälaisia tyyppivikoja. Mihin kannattaisi kiinnittää huomiota.

34

20887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen unelmoija

      300M:ssä ei ole mitään isoja ja vakavia tyyppivikoja, sillä tekniikka ei ole upouutta vaan hiottu ensimmäisen sarjan LH-autoista (Vision, New Yorker). Muutamia tyypillisiä vikoja ovat olleet ikkunannostinongelmat, jarrujen nopea kuluminen, alustaäänet (kumipuslat koranluut) sekä joistain yksilöistä varsinkin runsaalle auringolle altistuttuaan halkeileva kojelaudan päällysmuovi.

      Vaihdelaatikko on 300M:ssä läheistä sukua mm. Voyagereissa olevalle 41TE-laatikolle josta joillakin on huonoja kokemuksia. 300M:n 42LE-laatikko on tästä vahvistettu ja moottorin pitkittäisasennusta varten modifioitu versio. Loota on erittäin herkkä käytetyille nesteille, eli katso että auton huoltohistoria on kunnossa.

      Seuraavat eivät ole 300M:n varsinaisia vikoja vaan vähemmän miellyttäviä ominaisuuksia:
      - Rengasmelu on tuon kokoluokan autoksi melkoinen, ainakin niillä tosi kovarunkoisilla 16" ensiasennusrenkailla.
      - Näkyvyys taakse on huono, koska perä on korkea. Auton mittoja on pyöreästä muotoilusta johtuen vaikeahko arvioida.
      - Lähivalot ovat melko huonot, vaikkakin paljon paremmat kuin mm. edellissukupolven LH-autoissa sekä saman ikäisissä Voyagereissa.

      Mutta mielestäni 300M tarjoaa silti reippaasti eniten vastinetta rahalle tuossa hintaluokassa:
      - Tehoa on hulppeat 254hp (3.5L), mutta kulutus silti siedettävä
      - Vakiovarustelu on loistava. Kaikissa Suomeen virallisesti tuoduissa 3.5L malleissa on upea nahkaverhoilu, 11 kajarin 360W Inifinity audio, lämmitetyt sähköllä liikkuvat penkit ja peilit, himmenevä taustapeili, automaatti-ilmastointi, ajotietokone, autostick, vetoluistonesto, sumarit, kauko-keskuslukko ja -takakontti jne
      - Upea ulkonäkö ja sisustus, sisällä etenkin EL-valaistut mittarit ovat hienot
      - Hyvä talvella (omistajien mukaan): tehokas lämmitys ja vakaa talviajokäytös

      • Tahtoisi sellaisen

        Kiitos!
        Tämä valaisi paljon! Tuolla jossain jenkkiautopalstalla oli myös tietoa että jos laittaa alleen Michelinin Pilotit niin rengasmelu myös pienenee.


      • Miksu_78

        Auto on kyllä hieno ja mukava ajaa.
        Huomattuja tyyppivikoja: Jarrutehoistin kiljuu nostettaessa jalka jarrulta. Moottori tiputtaa öljyä. Jarrut kuluvat nopeasti. Sisustan osat alkavat "natisemaan" ("japsivika").
        Ajovalon polttimot ovat aika ikävät vaihtaa.

        Varaosien hinnat aivan tähtitieteellisiä.
        Juuri omaani vaihdettiin jarrut ja raidetangon päät. Olisi vaihdettu myös pyöränlaakerit, mutta...
        Raidetangon pää: 118eur/kpl
        Jarrulevyt: 160eur/kpl
        Pyöränlaakerit eteen 227eur/kpl


      • 318
        Miksu_78 kirjoitti:

        Auto on kyllä hieno ja mukava ajaa.
        Huomattuja tyyppivikoja: Jarrutehoistin kiljuu nostettaessa jalka jarrulta. Moottori tiputtaa öljyä. Jarrut kuluvat nopeasti. Sisustan osat alkavat "natisemaan" ("japsivika").
        Ajovalon polttimot ovat aika ikävät vaihtaa.

        Varaosien hinnat aivan tähtitieteellisiä.
        Juuri omaani vaihdettiin jarrut ja raidetangon päät. Olisi vaihdettu myös pyöränlaakerit, mutta...
        Raidetangon pää: 118eur/kpl
        Jarrulevyt: 160eur/kpl
        Pyöränlaakerit eteen 227eur/kpl

        Merkkivaraosat ovat ryöstöhinnoiteltuja, ilmeisesti hinnoittelu tapahtuu siirtämällä desimaalia yhdellä pykälällä oikealle.
        Katso vaikkapa rockautosta ameriikan hintatasoa.


      • ikäinen
        Miksu_78 kirjoitti:

        Auto on kyllä hieno ja mukava ajaa.
        Huomattuja tyyppivikoja: Jarrutehoistin kiljuu nostettaessa jalka jarrulta. Moottori tiputtaa öljyä. Jarrut kuluvat nopeasti. Sisustan osat alkavat "natisemaan" ("japsivika").
        Ajovalon polttimot ovat aika ikävät vaihtaa.

        Varaosien hinnat aivan tähtitieteellisiä.
        Juuri omaani vaihdettiin jarrut ja raidetangon päät. Olisi vaihdettu myös pyöränlaakerit, mutta...
        Raidetangon pää: 118eur/kpl
        Jarrulevyt: 160eur/kpl
        Pyöränlaakerit eteen 227eur/kpl

        Minkä ikäinen autosi on?


      • Miksu...
        ikäinen kirjoitti:

        Minkä ikäinen autosi on?

        00'


      • ihan yes !

        Allekirjoitan edellisen vastauksen ( näemmä ) asiantuntemuksen . Talviautona, etenkin webastolla varustettuna toimii vaikka siperiassa, tosin kannattaa miettiä akun kuntoa !
        Jakohihna syytä vaihtaa n. 120000 km välein. Jos alla vielä tosiaan alkuperäiset kleberit, turha marssia kauppaan kuin valintataloon, tilata kennattaa ensin. Helsingit hinnat, jos ei suhteita n. 25-30 % kalliimmat kun maa´kunnissa ?
        Itsellä on ilmaantunut pientä fiksausta myös auton jäähdytysjärjestelmän kanssa 150000 km:n jälkeen , huoltoon upposi lähes tonni. Muuten en edes vaihtaisi 8 v. vanhaa 300 M mallia uuteen aku ankan 300 c malliin :-) johan tuo muistuttaa lähinnä jo japanilaisia autoja ! Itsellä muuten autotohtori jo kunnioittavasti ryki , kun mittasi yli 300 kw ;-)


      • parte
        Miksu_78 kirjoitti:

        Auto on kyllä hieno ja mukava ajaa.
        Huomattuja tyyppivikoja: Jarrutehoistin kiljuu nostettaessa jalka jarrulta. Moottori tiputtaa öljyä. Jarrut kuluvat nopeasti. Sisustan osat alkavat "natisemaan" ("japsivika").
        Ajovalon polttimot ovat aika ikävät vaihtaa.

        Varaosien hinnat aivan tähtitieteellisiä.
        Juuri omaani vaihdettiin jarrut ja raidetangon päät. Olisi vaihdettu myös pyöränlaakerit, mutta...
        Raidetangon pää: 118eur/kpl
        Jarrulevyt: 160eur/kpl
        Pyöränlaakerit eteen 227eur/kpl

        jep.. tuohon pyöränlaakeriin 227€ varmaankin chrysler huollossa, mutta kun ostat us autovaraosaliikkeestä saat sen n.110€.Todella helppo vaihtaa koska laakeri ja pyöränapa ovat yhtenäisenä pakettina!


      • PentaStar
        parte kirjoitti:

        jep.. tuohon pyöränlaakeriin 227€ varmaankin chrysler huollossa, mutta kun ostat us autovaraosaliikkeestä saat sen n.110€.Todella helppo vaihtaa koska laakeri ja pyöränapa ovat yhtenäisenä pakettina!

        ..sen "yhtenäisen paketin". Tämä tietysti mielekästä vain silloin, kun joku tiivistää laakerin niin halvalla ,ettei kustannus ole upouuden napa-paketin luokkaa !!
        Esim. Saratogassa oli molemmilla puolilla edessä klappia laakereissa .Toiselta puolelta hiottiin laakerin kyljestä hiukkasen pois. Toisella puolella oli toisenlainen menettely ,en enää muista.
        Hyvät tuli ,katsastus ok jo pari kertaa ,eikä myöskään tulleet liian tiukoiksi, että napa kuumentuisi ajossa !


      • 300m vm1999
        Miksu_78 kirjoitti:

        Auto on kyllä hieno ja mukava ajaa.
        Huomattuja tyyppivikoja: Jarrutehoistin kiljuu nostettaessa jalka jarrulta. Moottori tiputtaa öljyä. Jarrut kuluvat nopeasti. Sisustan osat alkavat "natisemaan" ("japsivika").
        Ajovalon polttimot ovat aika ikävät vaihtaa.

        Varaosien hinnat aivan tähtitieteellisiä.
        Juuri omaani vaihdettiin jarrut ja raidetangon päät. Olisi vaihdettu myös pyöränlaakerit, mutta...
        Raidetangon pää: 118eur/kpl
        Jarrulevyt: 160eur/kpl
        Pyöränlaakerit eteen 227eur/kpl

        tilasin jarrulevyt,palat ja käsijarrukengät South west tradesta ei maksanu kuin 350ekaikki yhteensä.asennutin tammer dieselissä eikä sekhän maksanu kuin199e


    • Haaleaa

      Ainakin sebrissä vm.06 runsaasti maalausvikoja.

      • 300M

        Mikään muu ei ole niin kallis, kuin vetokoukku.

        500€ (jossain jopa 850€!), myyja sanoi, että johtosarjat tulevat tottakai mukaan [x]


    • manu79

      mitkä renkaat olisivat hiljaiset 300m?

    • Krisse30

      Itsellä ollut yli 3 vuotta 300m, 3.5 vm-01.
      Todella tyytyväinen olen autoon. Mittarissa 230 tuhatta josta itse ajanut noin 100 tuhatta. Tehoa todellakin riittävästi ja keskikulutus 8.3 l/100km. Iso ja turvallinen auto joka kääntää katseita. Vääntöä enemmän kuin monissa isoissa dieseleissä, siis todellakin 340Nm.
      Ei mitään mainittavia vikoja, huollot on tehty huolto-ohjelman mukaan. Ei ylimääräistä nitinää ja natinaa kuten muovijapseissa. Ainoat äänet kuuluu renkaista ja moottorista (miehekkäät!!) silloin kun reilusti "polkaisee". Aion pitää autoa vielä ainakin seuraavat 5 vuotta. Seuraava auto todennäköisesti 300C HEMI;)

      • Joo, varmana 8.3l...

        Hei!

        Löisin vetoa ettet pääse keskikulutuksessa alle 9l koskaan. Jos haluat tienata 5000€ niin testataanko?

        Vastaa tähän viestiin jos haluat kokeilla, helppo 5000€ jos puheesi pitää yhtään paikkaansa... Ja keskikulutus mitataan sen mukaan mitä se tankista imee.

        Tehdas ilmoittaa maantiekulutukseksi 8.5l, joka on helvetin optimaali, kaupungissa 15l pintaan. Tehoa on joo, mutta kun auto painaa mitä painaa niin teho on hieno vain paperilla.

        Miksei mieluummin vähän kevyempää autoa jossa HELVETISTI pienempi kulutus ja kiihtyvyys huom. parempi? Joku vastaa että "köyhät kyykkyyn", niin jos sitä rahaa on tuhlata bensaan niin prkl, niin miksi sitten ajaa jollain kyslerillä?


      • kokemusta...
        Joo, varmana 8.3l... kirjoitti:

        Hei!

        Löisin vetoa ettet pääse keskikulutuksessa alle 9l koskaan. Jos haluat tienata 5000€ niin testataanko?

        Vastaa tähän viestiin jos haluat kokeilla, helppo 5000€ jos puheesi pitää yhtään paikkaansa... Ja keskikulutus mitataan sen mukaan mitä se tankista imee.

        Tehdas ilmoittaa maantiekulutukseksi 8.5l, joka on helvetin optimaali, kaupungissa 15l pintaan. Tehoa on joo, mutta kun auto painaa mitä painaa niin teho on hieno vain paperilla.

        Miksei mieluummin vähän kevyempää autoa jossa HELVETISTI pienempi kulutus ja kiihtyvyys huom. parempi? Joku vastaa että "köyhät kyykkyyn", niin jos sitä rahaa on tuhlata bensaan niin prkl, niin miksi sitten ajaa jollain kyslerillä?

        kaverilla 300m,heitettiin helsingin reissu noin 350km keskikulutus 7,8l pienehköä ylinopeutta/tarpeen vaatiessa ohituksia.mutta tottahan se on että ajotyyli vaikuttaa eniten,jotkin ihmiset kun ei kertakaikkiaan osaa ajaa järkevästi(kaasu pohjassa edellä ajavan takapuskuriin ja liinat kiinni niin varmaan menee polttoainetta...)


      • populi
        kokemusta... kirjoitti:

        kaverilla 300m,heitettiin helsingin reissu noin 350km keskikulutus 7,8l pienehköä ylinopeutta/tarpeen vaatiessa ohituksia.mutta tottahan se on että ajotyyli vaikuttaa eniten,jotkin ihmiset kun ei kertakaikkiaan osaa ajaa järkevästi(kaasu pohjassa edellä ajavan takapuskuriin ja liinat kiinni niin varmaan menee polttoainetta...)

        oman 300m:n keskikulutus n. 5 vuoden seurannalla (ei ajotietokoneen mukaan ) 9,5l/100km
        auto on pienemmällä kettinkikoeella l. kw/kg suhde huonompi
        kerran kesässä pitemmällä reissulla kulutus jää alle 8,0l/km


      • pera69iii
        Joo, varmana 8.3l... kirjoitti:

        Hei!

        Löisin vetoa ettet pääse keskikulutuksessa alle 9l koskaan. Jos haluat tienata 5000€ niin testataanko?

        Vastaa tähän viestiin jos haluat kokeilla, helppo 5000€ jos puheesi pitää yhtään paikkaansa... Ja keskikulutus mitataan sen mukaan mitä se tankista imee.

        Tehdas ilmoittaa maantiekulutukseksi 8.5l, joka on helvetin optimaali, kaupungissa 15l pintaan. Tehoa on joo, mutta kun auto painaa mitä painaa niin teho on hieno vain paperilla.

        Miksei mieluummin vähän kevyempää autoa jossa HELVETISTI pienempi kulutus ja kiihtyvyys huom. parempi? Joku vastaa että "köyhät kyykkyyn", niin jos sitä rahaa on tuhlata bensaan niin prkl, niin miksi sitten ajaa jollain kyslerillä?

        osta tojota eläkä valita täällä


      • Varma peli
        kokemusta... kirjoitti:

        kaverilla 300m,heitettiin helsingin reissu noin 350km keskikulutus 7,8l pienehköä ylinopeutta/tarpeen vaatiessa ohituksia.mutta tottahan se on että ajotyyli vaikuttaa eniten,jotkin ihmiset kun ei kertakaikkiaan osaa ajaa järkevästi(kaasu pohjassa edellä ajavan takapuskuriin ja liinat kiinni niin varmaan menee polttoainetta...)

        Totta puhut. Meilläkin on llut jo vuosia 2003 mallinen 300M. Unelma auto on ollut. Jarrupalat on kerran vaihdettu. Ei mitään muuta.!!!!! PARHAITA AMERIKKALAISIA UUDEHKOJA AUTOJA!!!!!!


      • Räikkä
        pera69iii kirjoitti:

        osta tojota eläkä valita täällä

        Nimenomaan. Siskonmies osti tuollaisen Chryslerin ja ainakin sisältä sen laatutaso tuntui samalta kuin 80-luvun japseissa. Olin todella yllättynyt. Enää en ihmettele miksi jenkitkin ostavat euro- ja japsiautoja.


      • crysyllä ajoa
        Räikkä kirjoitti:

        Nimenomaan. Siskonmies osti tuollaisen Chryslerin ja ainakin sisältä sen laatutaso tuntui samalta kuin 80-luvun japseissa. Olin todella yllättynyt. Enää en ihmettele miksi jenkitkin ostavat euro- ja japsiautoja.

        mielestäni tuo m on todella epäonnistunut malli kaikin tavoin.vasta 300 c oli onnistunut auto chrysleriltä,näyttävä ja erittäin ajettava,tilava edustusauto.

        ja kun koneeksi on sattunut valitsemaan sen ainoan ja oikean,hemin,niin silloin käsissäsi on todella lupsakka pitkien matkojen kaveri.

        m-malli kärsi lukuisista suuremmista ja pienemmistä vioista,mutta taas c-koppa näyttäisi olevan viattomampi,ainakin nämä kunnon koneella varustetut.

        hintojen tippuminen c-sarjassa tekee jo monelle hemin hankkimisen ihan toteutettavaksi ajatukseksi.tuohan alkaa jo olla todella sopivassa hintaluokassa,jos vaikka etsii itselleen mukavaa käyttistä.


      • Tukseedo
        crysyllä ajoa kirjoitti:

        mielestäni tuo m on todella epäonnistunut malli kaikin tavoin.vasta 300 c oli onnistunut auto chrysleriltä,näyttävä ja erittäin ajettava,tilava edustusauto.

        ja kun koneeksi on sattunut valitsemaan sen ainoan ja oikean,hemin,niin silloin käsissäsi on todella lupsakka pitkien matkojen kaveri.

        m-malli kärsi lukuisista suuremmista ja pienemmistä vioista,mutta taas c-koppa näyttäisi olevan viattomampi,ainakin nämä kunnon koneella varustetut.

        hintojen tippuminen c-sarjassa tekee jo monelle hemin hankkimisen ihan toteutettavaksi ajatukseksi.tuohan alkaa jo olla todella sopivassa hintaluokassa,jos vaikka etsii itselleen mukavaa käyttistä.

        Eihän tuota möhkyrää voi tyylikkääksi sanoa millään. Joka suhteessa epäsuhtainen, maskista kylkiprofiiliin - vähän kuin jokin Rolls-Roycen paappamalli neuvostotyyliin :P


      • crowling chrysler
        Tukseedo kirjoitti:

        Eihän tuota möhkyrää voi tyylikkääksi sanoa millään. Joka suhteessa epäsuhtainen, maskista kylkiprofiiliin - vähän kuin jokin Rolls-Roycen paappamalli neuvostotyyliin :P

        laite kun vähän photoshoppailee.22"kromit alle,auto tonttiin,valkoista helmiäistä pintaan ja semisti tummiksi modatut pleksit.

        harmi kun ei budjetti salli vielä sellaisen ostoa.hinnat jo alkaa onneksi tulemaan mukavasti alaspäin.


      • 300cm
        crowling chrysler kirjoitti:

        laite kun vähän photoshoppailee.22"kromit alle,auto tonttiin,valkoista helmiäistä pintaan ja semisti tummiksi modatut pleksit.

        harmi kun ei budjetti salli vielä sellaisen ostoa.hinnat jo alkaa onneksi tulemaan mukavasti alaspäin.

        ajelin onnelisena 300m muutaman vuoden ja sit koeajamatta vaihto 300c jonka uutena ostin, oli aikamoinen pettymys kun tuntui että olisi jollain mersulla ajellu, ei vakautta ei pehmeyttä, aivan kuin euroauto, edelleenkin sillä mennään, onhan se komea ulkoapäin, mut ens viikolla vaihtuu kakkosauto taas 300m, se vaan on niin paras...


    • 300M THE BEST

      300M 3.5L 02 paras auto minkä olen koskaan omistanut. Urheilullinen, keulasta häijyn-näköinen, tehokas, edustava, erinomainen ajaa, räyhäkät äänet, katseen kääntäjä, kestävä- voisin kehua vaikka kuinka paljon Chrysleriä ja en enää ikinä suhaa muilla kun jenkillä.

      • HyväHyvä!

        Oikein!!!


    • ameriikan aksu

      Minkäslainen kyyti 300M:ssä on? Onko pehmeä ja heijaava, niinkuin jenkeissä pitää olla vai tärähtääkö montut, mukulakivet ja raiteiden ylitykset niskaan asti?

      • Morientes

        En tiiä 300M:stä mutta Visionissa ainakin mukava erillijousitus ja n. 100 kg vähemmän painoa , vääntöä yli 300 nm kiihtyy kivasti tilaa on, pensankulutus kohtuullinen , näkyvyys taaksekin hyvä, .... tähän asti ollut positiivinen yllätys.
        Nopeasti lämpiää vaikkei edes lohkolämppäriä..


    • kekes

      Mulla on Vision ollut n 6 v. Jarruja on laitettu, akku ja laturi, öljyjä vaihdettu, myös tehostajaan, vaikkei ehkä pakko olisi ollut, mutta ei ainakaan haittaa ole. Umpiot on huonot, vaikea saada uusia.! Muuten vain ajelua autolla. Olen ajanut n 150000 km - 200000 km itse autolla. Nyt on 342000 km. Tuulilasi on kallis, Katsastuksessa käskivät vaihtaa, ei kuitenkaan haittaa mitään.!

    • kekes

      Olen ajatellut vaihtoa 300 M peliin. kanssa.

    • HIPPELIHIIRI

      Olen ajanut 300M vuodesta 2011 se menee kuin kissa ja ihana ajaa. Tuntee, että on auto, jossa on riittävän hieno ulkonäkö upeat nahkaverhoilut ja ylevä olo tulee kun siihen istuu ja siitä nousee. Kateuden kiilto on ihanaa.

      • luxus-lexus

        no no kakka on tullut kirjoittajalla housuihin,itselläni oli ja eikä tule enää ei niin vika herkkää kulkinetta ole kuin 300m en viitsi kirjoittaa enempää kyllä itse tiedätte kun omistatte parikin vuotta kuten minä,lexsus nyky kaarana ja toimii.


      • erfi

        Jaa? Mulla ollu nyt kaks vuotta 300m 3.5 ja ainoa vika (siis hajonnut osa) oli vuosi sitten mennyt laturin laakeri. Muita huoltoja ollut akun vaihto sekä jarrulevyt/palat, eli normi kuluvaa osaa. Muuten ei mitään laittoa. Tosin edellisellä omistajalla hyvässä hoidossa 12 vuotta, että ei ehkä kannata ottaa niitä hermoheikkojen polkemia konevikaisia vaan joku vähän paremmin pidetty. Pätee myös muihin merkkeihin.


    • Anonyymi

      Oli saksan tuontiauto 1999 300M silllä auton kokoon nähden oikealla 3.5l koneella jotai 150 000 km ajettu. Kaikki toimi, ei mitään pahaa upeasta autosta sanottavaa ja kulutus ihan linjassa. Jos nilkka suorana niin maistuu mutta maistuu pikkuautoillakin. Vika kolmesataametrisessä on yhdistelmä liian upeannäköinen ja taitava huomiota kiinnittävä : sama hinta kuin Toyota Corollalla mutta vastaava Eemeli on 2x hinta ja silti ahtaampi ja huonompi. Älkää kukaan suuttuko kuitenkaan. Eiks niin🙂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3648
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1766
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1354
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      149
      1240
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      850
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      48
      803
    Aihe