AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Chrysler 300M

Chrysler 300M

28 Vastausta 16 547 Lukukertaa
Olisin kiinnostunut tietämään, että onko Chrysler 300M -mallissa minkälaisia tyyppivikoja. Mihin kannattaisi kiinnittää huomiota.

300M:n vikoja/ominaisuuksia

300M:ssä ei ole mitään isoja ja vakavia tyyppivikoja, sillä tekniikka ei ole upouutta vaan hiottu ensimmäisen sarjan LH-autoista (Vision, New Yorker). Muutamia tyypillisiä vikoja ovat olleet ikkunannostinongelmat, jarrujen nopea kuluminen, alustaäänet (kumipuslat + koranluut) sekä joistain yksilöistä varsinkin runsaalle auringolle altistuttuaan halkeileva kojelaudan päällysmuovi.

Vaihdelaatikko on 300M:ssä läheistä sukua mm. Voyagereissa olevalle 41TE-laatikolle josta joillakin on huonoja kokemuksia. 300M:n 42LE-laatikko on tästä vahvistettu ja moottorin pitkittäisasennusta varten modifioitu versio. Loota on erittäin herkkä käytetyille nesteille, eli katso että auton huoltohistoria on kunnossa.

Seuraavat eivät ole 300M:n varsinaisia vikoja vaan vähemmän miellyttäviä ominaisuuksia:
- Rengasmelu on tuon kokoluokan autoksi melkoinen, ainakin niillä tosi kovarunkoisilla 16" ensiasennusrenkailla.
- Näkyvyys taakse on huono, koska perä on korkea. Auton mittoja on pyöreästä muotoilusta johtuen vaikeahko arvioida.
- Lähivalot ovat melko huonot, vaikkakin paljon paremmat kuin mm. edellissukupolven LH-autoissa sekä saman ikäisissä Voyagereissa.

Mutta mielestäni 300M tarjoaa silti reippaasti eniten vastinetta rahalle tuossa hintaluokassa:
- Tehoa on hulppeat 254hp (3.5L), mutta kulutus silti siedettävä
- Vakiovarustelu on loistava. Kaikissa Suomeen virallisesti tuoduissa 3.5L malleissa on upea nahkaverhoilu, 11 kajarin 360W Inifinity audio, lämmitetyt sähköllä liikkuvat penkit ja peilit, himmenevä taustapeili, automaatti-ilmastointi, ajotietokone, autostick, vetoluistonesto, sumarit, kauko-keskuslukko ja -takakontti jne
- Upea ulkonäkö ja sisustus, sisällä etenkin EL-valaistut mittarit ovat hienot
- Hyvä talvella (omistajien mukaan): tehokas lämmitys ja vakaa talviajokäytös

Chrysler 300M

Kiitos!
Tämä valaisi paljon! Tuolla jossain jenkkiautopalstalla oli myös tietoa että jos laittaa alleen Michelinin Pilotit niin rengasmelu myös pienenee.

Viat.

Auto on kyllä hieno ja mukava ajaa.
Huomattuja tyyppivikoja: Jarrutehoistin kiljuu nostettaessa jalka jarrulta. Moottori tiputtaa öljyä. Jarrut kuluvat nopeasti. Sisustan osat alkavat "natisemaan" ("japsivika").
Ajovalon polttimot ovat aika ikävät vaihtaa.

Varaosien hinnat aivan tähtitieteellisiä.
Juuri omaani vaihdettiin jarrut ja raidetangon päät. Olisi vaihdettu myös pyöränlaakerit, mutta...
Raidetangon pää: 118eur/kpl
Jarrulevyt: 160eur/kpl
Pyöränlaakerit eteen 227eur/kpl

Älä osta Arolta

Merkkivaraosat ovat ryöstöhinnoiteltuja, ilmeisesti hinnoittelu tapahtuu siirtämällä desimaalia yhdellä pykälällä oikealle.
Katso vaikkapa rockautosta ameriikan hintatasoa.

Minkä

Minkä ikäinen autosi on?

joo on...

00'

pyöränlaakeri

jep.. tuohon pyöränlaakeriin 227€ varmaankin chrysler huollossa, mutta kun ostat us autovaraosaliikkeestä saat sen n.110€.Todella helppo vaihtaa koska laakeri ja pyöränapa ovat yhtenäisenä pakettina!

voi tiivistääkin..

..sen "yhtenäisen paketin". Tämä tietysti mielekästä vain silloin, kun joku tiivistää laakerin niin halvalla ,ettei kustannus ole upouuden napa-paketin luokkaa !!
Esim. Saratogassa oli molemmilla puolilla edessä klappia laakereissa .Toiselta puolelta hiottiin laakerin kyljestä hiukkasen pois. Toisella puolella oli toisenlainen menettely ,en enää muista.
Hyvät tuli ,katsastus ok jo pari kertaa ,eikä myöskään tulleet liian tiukoiksi, että napa kuumentuisi ajossa !
tilasin jarrulevyt,palat ja käsijarrukengät South west tradesta ei maksanu kuin 350ekaikki yhteensä.asennutin tammer dieselissä eikä sekhän maksanu kuin199e

omia kokemuksia autosta !

Allekirjoitan edellisen vastauksen ( näemmä ) asiantuntemuksen . Talviautona, etenkin webastolla varustettuna toimii vaikka siperiassa, tosin kannattaa miettiä akun kuntoa !
Jakohihna syytä vaihtaa n. 120000 km välein. Jos alla vielä tosiaan alkuperäiset kleberit, turha marssia kauppaan kuin valintataloon, tilata kennattaa ensin. Helsingit hinnat, jos ei suhteita n. 25-30 % kalliimmat kun maa´kunnissa ?
Itsellä on ilmaantunut pientä fiksausta myös auton jäähdytysjärjestelmän kanssa 150000 km:n jälkeen , huoltoon upposi lähes tonni. Muuten en edes vaihtaisi 8 v. vanhaa 300 M mallia uuteen aku ankan 300 c malliin :-) johan tuo muistuttaa lähinnä jo japanilaisia autoja ! Itsellä muuten autotohtori jo kunnioittavasti ryki , kun mittasi yli 300 kw ;-)

Tarkista maali

Ainakin sebrissä vm.06 runsaasti maalausvikoja.

KALLIS VARAOSA

Mikään muu ei ole niin kallis, kuin vetokoukku.

500€ (jossain jopa 850€!), myyja sanoi, että johtosarjat tulevat tottakai mukaan [x]

300m

mitkä renkaat olisivat hiljaiset 300m?

Tyytyväinen

Itsellä ollut yli 3 vuotta 300m, 3.5 vm-01.
Todella tyytyväinen olen autoon. Mittarissa 230 tuhatta josta itse ajanut noin 100 tuhatta. Tehoa todellakin riittävästi ja keskikulutus 8.3 l/100km. Iso ja turvallinen auto joka kääntää katseita. Vääntöä enemmän kuin monissa isoissa dieseleissä, siis todellakin 340Nm.
Ei mitään mainittavia vikoja, huollot on tehty huolto-ohjelman mukaan. Ei ylimääräistä nitinää ja natinaa kuten muovijapseissa. Ainoat äänet kuuluu renkaista ja moottorista (miehekkäät!!) silloin kun reilusti "polkaisee". Aion pitää autoa vielä ainakin seuraavat 5 vuotta. Seuraava auto todennäköisesti 300C HEMI;)

5000€ veto/haaste

Hei!

Löisin vetoa ettet pääse keskikulutuksessa alle 9l koskaan. Jos haluat tienata 5000€ niin testataanko?

Vastaa tähän viestiin jos haluat kokeilla, helppo 5000€ jos puheesi pitää yhtään paikkaansa... Ja keskikulutus mitataan sen mukaan mitä se tankista imee.

Tehdas ilmoittaa maantiekulutukseksi 8.5l, joka on helvetin optimaali, kaupungissa 15l pintaan. Tehoa on joo, mutta kun auto painaa mitä painaa niin teho on hieno vain paperilla.

Miksei mieluummin vähän kevyempää autoa jossa HELVETISTI pienempi kulutus ja kiihtyvyys huom. parempi? Joku vastaa että "köyhät kyykkyyn", niin jos sitä rahaa on tuhlata bensaan niin prkl, niin miksi sitten ajaa jollain kyslerillä?

350km keskikulutus 7,8l

kaverilla 300m,heitettiin helsingin reissu noin 350km keskikulutus 7,8l pienehköä ylinopeutta/tarpeen vaatiessa ohituksia.mutta tottahan se on että ajotyyli vaikuttaa eniten,jotkin ihmiset kun ei kertakaikkiaan osaa ajaa järkevästi(kaasu pohjassa edellä ajavan takapuskuriin ja liinat kiinni niin varmaan menee polttoainetta...)

kulutus

oman 300m:n keskikulutus n. 5 vuoden seurannalla (ei ajotietokoneen mukaan ) 9,5l/100km
auto on pienemmällä kettinkikoeella l. kw/kg suhde huonompi
kerran kesässä pitemmällä reissulla kulutus jää alle 8,0l/km

Ei tyyppivikainen

Totta puhut. Meilläkin on llut jo vuosia 2003 mallinen 300M. Unelma auto on ollut. Jarrupalat on kerran vaihdettu. Ei mitään muuta.!!!!! PARHAITA AMERIKKALAISIA UUDEHKOJA AUTOJA!!!!!!

tojotamieskö ??

osta tojota eläkä valita täällä
Nimenomaan. Siskonmies osti tuollaisen Chryslerin ja ainakin sisältä sen laatutaso tuntui samalta kuin 80-luvun japseissa. Olin todella yllättynyt. Enää en ihmettele miksi jenkitkin ostavat euro- ja japsiautoja.

kun

mielestäni tuo m on todella epäonnistunut malli kaikin tavoin.vasta 300 c oli onnistunut auto chrysleriltä,näyttävä ja erittäin ajettava,tilava edustusauto.

ja kun koneeksi on sattunut valitsemaan sen ainoan ja oikean,hemin,niin silloin käsissäsi on todella lupsakka pitkien matkojen kaveri.

m-malli kärsi lukuisista suuremmista ja pienemmistä vioista,mutta taas c-koppa näyttäisi olevan viattomampi,ainakin nämä kunnon koneella varustetut.

hintojen tippuminen c-sarjassa tekee jo monelle hemin hankkimisen ihan toteutettavaksi ajatukseksi.tuohan alkaa jo olla todella sopivassa hintaluokassa,jos vaikka etsii itselleen mukavaa käyttistä.

C katkera rumilus

Eihän tuota möhkyrää voi tyylikkääksi sanoa millään. Joka suhteessa epäsuhtainen, maskista kylkiprofiiliin - vähän kuin jokin Rolls-Roycen paappamalli neuvostotyyliin :P

komee

laite kun vähän photoshoppailee.22"kromit alle,auto tonttiin,valkoista helmiäistä pintaan ja semisti tummiksi modatut pleksit.

harmi kun ei budjetti salli vielä sellaisen ostoa.hinnat jo alkaa onneksi tulemaan mukavasti alaspäin.
ajelin onnelisena 300m muutaman vuoden ja sit koeajamatta vaihto 300c jonka uutena ostin, oli aikamoinen pettymys kun tuntui että olisi jollain mersulla ajellu, ei vakautta ei pehmeyttä, aivan kuin euroauto, edelleenkin sillä mennään, onhan se komea ulkoapäin, mut ens viikolla vaihtuu kakkosauto taas 300m, se vaan on niin paras...
300M 3.5L 02 paras auto minkä olen koskaan omistanut. Urheilullinen, keulasta häijyn-näköinen, tehokas, edustava, erinomainen ajaa, räyhäkät äänet, katseen kääntäjä, kestävä- voisin kehua vaikka kuinka paljon Chrysleriä ja en enää ikinä suhaa muilla kun jenkillä.
Oikein!!!
Minkäslainen kyyti 300M:ssä on? Onko pehmeä ja heijaava, niinkuin jenkeissä pitää olla vai tärähtääkö montut, mukulakivet ja raiteiden ylitykset niskaan asti?
En tiiä 300M:stä mutta Visionissa ainakin mukava erillijousitus ja n. 100 kg vähemmän painoa , vääntöä yli 300 nm kiihtyy kivasti tilaa on, pensankulutus kohtuullinen , näkyvyys taaksekin hyvä, .... tähän asti ollut positiivinen yllätys.
Nopeasti lämpiää vaikkei edes lohkolämppäriä..
 /   /  /  / Chrysler 300M

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta