AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / tärkkelyssiirappi, apetit jäätelö!

tärkkelyssiirappi, apetit jäätelö!

6 Vastausta 3 269 Lukukertaa
Mulla menee hermo tän vehnäallergian kanssa kun en tiedä voiko syödä tärkkelyssiirappia mitä on jäätelöissä??? Useissa lukee vehnätärkkelyssiirappi mutta entä jos ei lue? Esim. apetit vaniljajäde, mistä se tärkkelyssiirappi on peräisin?

Soitat

kuluttajapalveluun ja kysy sieltä. Tärkkelyksessä ei kyllä pitäisi olla yhtään allergiaa aiheuttavaa proteiinia jäljellä, ja tärkkelykselle ei voi itselleen olla allerginen.

soitin...

Soitin valiolle ja sain heidän listansa jäätelöistä joissa ei ole vehnää. Aika lyhyt lista :(

Tärkkelyksessä

olla mitään allegiaa aiheuttavaa proteiinia, mutta aina ei tuokaan tieto pidä paikkaansa. Jos on esim. allergisoitunut vehnälle, niin joillekin ne vehnätärkkelyssiirapit ovat liikaa ja silloin on vältettävä niitäkin, mutta jos taas ko. siirappi ei aiheuta oireita voi sitä tietysti käyttää.
Tämä on harmillista esim. jonkun soijajäätelövalmistajan tuotteissa on näitä tärkkelyksiä ja valitettavasti ne vaan aiheuttavat oireita vilja-ja maitoallergiselle.

VALION VANILJA JÄÄTELÖ 1L VARMA VEHNÄTÖN VALINTA!

Halpaa (vertaa Oatly kaurajäätelö ym.) ja HYVÄÄ!

Maustaa vaan marjoilla ym.

itse käytän paljon sitä (allergiaton), mutta pojallani on vehnäallergia niin kaikin voimme samaa hyvää nauttia....
Ja aikuisille lisukkeeksi vaikkapa kahvi jäätelöä tms. marjat hillot soseet nonparellit yms.

Valion vanilja....

Eipä ole vehnätön tuokaan vaan siinä on tärkkelyssiirappia. Sain tiedon, että laktoositon vanilja ja eskimo muru ja muut vanilja, mansikka ja kuningatar eskimot on tosi hyviä ja myös tärkkelyssiirappitommia.

tärkkelyssiirappi...

Minulla on vehnäallergia enkä pysty käyttämään tärkkelyssiirappia sisältäviä tuotteita.
 /   /  /  / tärkkelyssiirappi, apetit jäätelö!

Keskusteluhaku

Laaja haku

Viikon keskustelluimmat

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta