Ahtaan portin tunnusmerkkejä

Grown up

Sisällöltään tämän suuntaista opetusta minäkin olen saanut:

"Jeesus siis sanoo: "Menkää ahtaasta portista sisälle." Mutta kuka meistä haluaa joutua elämässään ahtaalle? Eikö meillä ole jonkin asteista ahtaan paikan kammoa kaikilla? Tilava asunto ja luonnon rauha ja mökkeilyn tuoma avaruus on sitä mitä monet meistä kaipaa ja tavoittelee. Ajatus oman elämän vapaaehtoisesta kaventamisesta vaatii hyvät perustelut.

”Ahdas portti” tarkoitti Jeesuksen aikana temppelin porttia ja viittasi valmiuteen osallistua jumalanpalvelukseen. Jeesus ei kuitenkaan puhunut pyhäpäivän juma­lanpalveluksiin menemisestä vaan astumisesta ympärivuorokautisen jumalanpalve­luksen tielle. Jokainen aamu on uuden jumalanpalveluksen alku. Portti on ahdas jumalanpalvelukseen, sillä elämämme muovautuu kovin vaivalloisesti Jumalan ympärivuorokauti­seen palvelemiseen.

Ahtaasta portista kulkeminen tarkoittaa myös lähimmäisen palvelemista. Jeesus sanoi: ”Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” Nyt, näin katsoen asia on yhtäkkiä paljon käytännöllisempi, puhuttelevampi, ymmärrettävämpi ja henkilökohtaisempi. Vaatimus ahtaasta portista astumiselle on suunnattu minulle ja sinulle. Jumalaa palvellaan palvelemalla lähimmäistämme."

http://www.evl.fi/srk/hamina-vehkalahti/saarnat/2005/050717.htm

Kommenttia kaipaisin esimerkiksi SofiaDaanilta.

Terv. Grown up

71

3301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • m. 12

        Uskon, että olet saanut kokea todella vaikuttavan hengellisen näyn tai ilmestyksen, joka sinulle on ollut tarpeellinen. En vähättele tai halua mitätöidä sitä lainkaan. Näin Jumala sai sinut kiinniotetuksi ja tekemään täyttä totta uskonasioissa. Erityisesti se anteeksipyytäminen vaimoltasi ja liiton eheytyminen on hyvää hedelmää uskosta.

        Kaikki tuntuisi hyvältä ellei tietäisi sinun viimeaikaisia jyrkkiä tuomionilmauksiasi toisia uskovia kohtaan. Siinä näyssähän melkein ensimmäiseksi sinua varoitettiin tuomitsemasta ettei sinuakin tuomittaisi. Miksi olet unohtanut tämän osan kokemuksestasi?


      • Muukalainen.
        m. 12 kirjoitti:

        Uskon, että olet saanut kokea todella vaikuttavan hengellisen näyn tai ilmestyksen, joka sinulle on ollut tarpeellinen. En vähättele tai halua mitätöidä sitä lainkaan. Näin Jumala sai sinut kiinniotetuksi ja tekemään täyttä totta uskonasioissa. Erityisesti se anteeksipyytäminen vaimoltasi ja liiton eheytyminen on hyvää hedelmää uskosta.

        Kaikki tuntuisi hyvältä ellei tietäisi sinun viimeaikaisia jyrkkiä tuomionilmauksiasi toisia uskovia kohtaan. Siinä näyssähän melkein ensimmäiseksi sinua varoitettiin tuomitsemasta ettei sinuakin tuomittaisi. Miksi olet unohtanut tämän osan kokemuksestasi?

        Varoitetaan osallistumasta toisen synteihin.

        Miksi et syytä Jeesusta tuomitsemisesta?

        Uskon, että sinäkin olet olet järkevä ihminen!

        Miksi Raamattu ei aukea?


      • m. 12 kirjoitti:

        Uskon, että olet saanut kokea todella vaikuttavan hengellisen näyn tai ilmestyksen, joka sinulle on ollut tarpeellinen. En vähättele tai halua mitätöidä sitä lainkaan. Näin Jumala sai sinut kiinniotetuksi ja tekemään täyttä totta uskonasioissa. Erityisesti se anteeksipyytäminen vaimoltasi ja liiton eheytyminen on hyvää hedelmää uskosta.

        Kaikki tuntuisi hyvältä ellei tietäisi sinun viimeaikaisia jyrkkiä tuomionilmauksiasi toisia uskovia kohtaan. Siinä näyssähän melkein ensimmäiseksi sinua varoitettiin tuomitsemasta ettei sinuakin tuomittaisi. Miksi olet unohtanut tämän osan kokemuksestasi?

        Enkö ole jo sinuakin pyytänyt näyttämään minulle
        Raamatusta vaikkapa vain yhden ainoan Jumalan ilmoituksen,
        jossa hän sanoo: "Jokainen Totuuden Hengen saanut
        ihminen on aina toisten tuomitsija, älkää uskoko häntä."

        Mitä noihin minulle ensiksi tulleisiin sanoihin tulee,
        niin liittyivät saumattomasti siihen 40 vuoden
        katkeruuden täyttämään jaksoon elämässäni, joka
        tuon näyn myötä lopullisesti päättyi, kun Kristus
        yhdessä hetkessä paransi kaikki menneisyyden traumat.

        Eniten tuona aikana vihasin Jumalaa, joka oli
        sallinut minun syntyä aviottomana, ja sen myötä
        sai kostaa minulle vanhempieni syntisiä tekoja.
        Olin syntynyt äpäränä, ja siksi koin katkeruutta
        kaikki niitä kavereitakin kohtaan, joilla oli
        oikea koti. Vaikka en heitä tietoisesti vihannut,
        niin asenne heitä kohtaan oli kuitenkin tällainen.
        Juuri tähän liittyi tuo: "Älä tuomitse, ettei
        sinua tuomittaisia."

        Totuuden Hengen saamisen myötä antoi Pyhä Henki
        myös erittäin herkän henkien erottamisen lahjan,
        joka ei ole kertaakaan pettänyt, ja tähän samaan
        liittyen tämän opetuksen: "Älä koskaan pyydä
        Saatanalta mitään anteeksi."

        Nyt kun tämän henkienerottamisen lahjan myötä olen
        paljastanut eri keskustelijoissa vaikuttavan hengen
        Saatanan valheen hengeksi, niin nyt sitten Saatana
        kostoksi tästä vaatii minua pyytämään tätä näiltä
        ihmisiltä anteeksi. Käsittämätön yhtälö.

        Näiden rajuun eksytykseen johdettujen ihmistenhän
        pitäisi kiittää Jumalaa siitä, että heidän sydämessä
        vaikuttava henki tuli paljastetuksi, ja että he
        voisivat edes yrittää Kristuksen turvaten päästä
        irti tuosta hengestä kun heissä vielä elämää on.

        Kun he tällaisten Kristuksen Henkeä matkivien
        valhehenkien turvin siirtyvät kuoleman raja yli,
        ei parannusta enää pysty kukaan tekemään, joten
        silloin alkaa tämä selittely:

        "Herra, Herra! Sinun nimesäsihän me profetoimme
        ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.
        Sinun Henkesi opetti meitä ja me nautimme ehtoollista sinun kanssasi jne..."

        Nämä selittelyt eivät silloin enää auta, kun he
        saavat kulla olevansa vääryydentekijöitä.


    • Muukalainen.

      Hyvin selittelit ahtaanportin laveaksi.

      Erottaa hyvin kenellä EI ole Rakkautta Totuuteen.

      • muukalainen7

        Anteeksipyyntö on monesti käsittämättömän vaikeaa ja jopa aivan mahdotonta niin kuin on täälläkin nähty.
        Eli siinä on ahdastaporttiakin vaikeampi portti.


      • Grown up

        viestisi on niin kovin härnäävä. Jos sinulla olisi parempi sisälukutaito tai keskittymiskyky, olisit huomannut, että kerroin, minkä suuntaista opetusta olen saanut. Tästä aiheesta laitoin keskustelunavauksen. En markkinoi tätä omana taikka omaksumanani oppina. Jos et halua keskustella, vaan ainoastaan riidellä, älä kirjoita.

        Kuka käski kirjoittaa halveksivansävyisen vastauksen?


      • Muukalainen.
        muukalainen7 kirjoitti:

        Anteeksipyyntö on monesti käsittämättömän vaikeaa ja jopa aivan mahdotonta niin kuin on täälläkin nähty.
        Eli siinä on ahdastaporttiakin vaikeampi portti.

        ???????


      • Muukalainen.
        Grown up kirjoitti:

        viestisi on niin kovin härnäävä. Jos sinulla olisi parempi sisälukutaito tai keskittymiskyky, olisit huomannut, että kerroin, minkä suuntaista opetusta olen saanut. Tästä aiheesta laitoin keskustelunavauksen. En markkinoi tätä omana taikka omaksumanani oppina. Jos et halua keskustella, vaan ainoastaan riidellä, älä kirjoita.

        Kuka käski kirjoittaa halveksivansävyisen vastauksen?

        Tunteesi tunnet ja valitset itse.

        Yleensä nämä asiat näyttävät kirjoitettuna aika tylyltä tekstiltä, jos omatunto soimaa..

        Ettei kirjoittelu mene taas lillukan varsiin, ehkä minäkin poistun Teuvon myötä.

        Onko teille erimieltä oleminen aina riitelyä?


      • Grown up

        teksti tai "selittelyt" niin kuin sinä sitä kutsuit, ei suinkaan ole minun. Se on ote Kari Rautiaisen saarnasta Hamina-Vehkalahden ev.lut seurakunnan jumalanpalvelussaarnasta 9. sunnuntaina helluntaista 2005. Tämän olin niinikään laittanut linkkinä, jotta lukijat voivat itse lukea alkuperäisen saarnan kokonaisuudessaan. Huom. en tunne kyseistä Kari Rautiaista lainkaan.

        Siis saarna on pidetty kauan sen jälkeen kun minä uskonasioista kiinnostuin, kun Herra ensimmäisen kerran kutsui.


      • Grown up
        Muukalainen. kirjoitti:

        Tunteesi tunnet ja valitset itse.

        Yleensä nämä asiat näyttävät kirjoitettuna aika tylyltä tekstiltä, jos omatunto soimaa..

        Ettei kirjoittelu mene taas lillukan varsiin, ehkä minäkin poistun Teuvon myötä.

        Onko teille erimieltä oleminen aina riitelyä?

        kirjoitat:
        "Onko teille erimieltä oleminen aina riitelyä?"

        En vastaa kirjoituksillani muista kirjoittajista. Ei, en riitele. Katso ensin omaa vastaustasi, millä tavalla itse ryntäsit kuin leijona kimppuun.

        Luin Teuvon tekstin ja kuulen siinä Jumalan äänen. Sen sijaan sinun tekstissäsi en kuule. Olen pahoillani.


      • Muukalainen.
        Grown up kirjoitti:

        viestisi on niin kovin härnäävä. Jos sinulla olisi parempi sisälukutaito tai keskittymiskyky, olisit huomannut, että kerroin, minkä suuntaista opetusta olen saanut. Tästä aiheesta laitoin keskustelunavauksen. En markkinoi tätä omana taikka omaksumanani oppina. Jos et halua keskustella, vaan ainoastaan riidellä, älä kirjoita.

        Kuka käski kirjoittaa halveksivansävyisen vastauksen?

        Vedota Auktoriteettehin, tyyliin enhän minä mutta..

        Jumala on antanut sinulle oman järjen ja antaa sitä soimaamatta lisää sille, joka sitä pyytää..

        Mikä on oma kannanottosi asiaan?


      • Grown up
        Muukalainen. kirjoitti:

        Vedota Auktoriteettehin, tyyliin enhän minä mutta..

        Jumala on antanut sinulle oman järjen ja antaa sitä soimaamatta lisää sille, joka sitä pyytää..

        Mikä on oma kannanottosi asiaan?

        jos haluat tietää enemmän ja luulla vähemmän, käy lävitse niitä keskusteluita, joita olen käynyt esim. SofiaDaanin ja ArmiK:n kanssa tällä palstalla. Ne keskustelut ovat mielestäni olleet hyviä.

        No hyvä, ajattelen näin:

        Sananl. 21:30
        Ei auta viisaus Herran edessä, ei ymmärrys, ei ihmisen harkinta

        Ps. 19:9
        (19:10) Herran sana on puhdas ja aito, se pysyy iäti. Herran säädökset ovat lujat, ne ovat oikeita kaikki.

        Room. 15:4
        Kaikki, mitä pyhät kirjoitukset sisältävät, on kirjoitettu meille opiksi, jotta saisimme siitä kestävyyttä, lohtua ja toivoa.

        2.Tim. 3:
        15 Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen.
        16 Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään. [Room. 15:4; 2. Piet. 1:21]

        Ap. t. 8:30
        Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?"

        Eli Pyhää Henkeä rukoilen. Jotta joka Raamatun sana muuttuisi eläväksi ja kokemuksenkin kautta todeksi. Sillä Sanahan on Tosi.


      • Muukalainen.
        Grown up kirjoitti:

        kirjoitat:
        "Onko teille erimieltä oleminen aina riitelyä?"

        En vastaa kirjoituksillani muista kirjoittajista. Ei, en riitele. Katso ensin omaa vastaustasi, millä tavalla itse ryntäsit kuin leijona kimppuun.

        Luin Teuvon tekstin ja kuulen siinä Jumalan äänen. Sen sijaan sinun tekstissäsi en kuule. Olen pahoillani.

        Harvoin Näkee Teuvoa kiitettävän tällä palstalla, hyvä että ymmärrät sanomansa.

        Pääasia, että kuulet Jumalan äänen.


      • Muukalainen.
        Grown up kirjoitti:

        jos haluat tietää enemmän ja luulla vähemmän, käy lävitse niitä keskusteluita, joita olen käynyt esim. SofiaDaanin ja ArmiK:n kanssa tällä palstalla. Ne keskustelut ovat mielestäni olleet hyviä.

        No hyvä, ajattelen näin:

        Sananl. 21:30
        Ei auta viisaus Herran edessä, ei ymmärrys, ei ihmisen harkinta

        Ps. 19:9
        (19:10) Herran sana on puhdas ja aito, se pysyy iäti. Herran säädökset ovat lujat, ne ovat oikeita kaikki.

        Room. 15:4
        Kaikki, mitä pyhät kirjoitukset sisältävät, on kirjoitettu meille opiksi, jotta saisimme siitä kestävyyttä, lohtua ja toivoa.

        2.Tim. 3:
        15 Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen.
        16 Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään. [Room. 15:4; 2. Piet. 1:21]

        Ap. t. 8:30
        Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?"

        Eli Pyhää Henkeä rukoilen. Jotta joka Raamatun sana muuttuisi eläväksi ja kokemuksenkin kautta todeksi. Sillä Sanahan on Tosi.

        Ei Kaunopuheisuudella eikä viisaudella, ettei asia menisi mitättömäksi.

        Ei minua tyylikkääksi ole kehunutkaan kukaan, mutta mitä minusta, asia on tärkein.


      • Grown up
        Muukalainen. kirjoitti:

        Ei Kaunopuheisuudella eikä viisaudella, ettei asia menisi mitättömäksi.

        Ei minua tyylikkääksi ole kehunutkaan kukaan, mutta mitä minusta, asia on tärkein.

        Niin taidat sinäkin nostaa henkilöä, koska asetat itsesi SofiaDaanin ja ArmiK:n asiamieheksi. Se, että olet asioista samaa mieltä heidän kanssaan, ei vielä tuo taivaspaikkaa sinulle eikä heille. Samaa mieltä oleminen ei tuo taivaspaikkaa minullekaan. Kukin kulkee tiellä yksin, näin ajattelen.

        Lainaanpa Teuvoa, joka ei kylläkään toisen ihmisen nostetta kaipaa. Lainaus on eräästä toisesta tämänaamuisesta keskusteluketjusta:

        "Yksi hyvä harhaoppisten tuntomerkki on siinä,
        että heidän on joka käänteessä miellytettävä
        ihmisiä, mikä ilmenee siitä, että he jatkuvasti
        toivottelevat tuntemattomillekin ihmisille
        Jumalan siunausta."

        Tunnistan itsesi tuosta sitaatista jopa lähimenneisyydestä. Mutta muutos on alkanut. Siksipä olen tälläkin palstalla kirjoittelemassa. Jos olisin esim. tämänkin laittamani avauksen ns. niellyt, tutkimatta ja pohtimatta ja rukoilematta, mitä sillä tarkoitetaan, mitä se merkitsee ja onko se oikein, istuisin varmaankin mieluummin tv:n kuin raamatun ääressä, taikka täällä netissä yhdessä muiden kanssa keskustellen.

        Miellyttämisestä ei ole kysymys. On kysymys siitä, annatko yhdellä kädellä ja otatko toisella pois. Eihän kristitty esim. voisi kirjoittaa: "Hyvää huomenta Sinullekin, ja haistapa paska!" Sellainen on väärin. Tämä ei ollut todellinen lainaus mistään sanomastasi vaan kuvaus tämän palstan ristiriitaisesta keskustelukulttuurista.

        En ponnistele erityisesti kaunopuheisuuden eteen. Olen tällainen millainen olen. Kristuksen tiellä näkyy myös Rakkautta, auttamista ja anteeksipyytämistä, -saamista ja -antamista. Sitä kun osaavat ei-uskoisetkin. Koetko todellakin, että Uskovan ei tarvitse pyytää (koskaan mitään) anteeksi ei-uskovalta? Tällaisen signaalin annoit muukalainen7:lle.

        Jumala tietää, millä tavalla ja milloin Hän kutakin kutsuu ja milloin oikea aika on. Hän tietää, milloin on kurin tai lohdun aika. Hän tietää myös, antaako ensin pelkkää kuritusta ja sitten lohtua, vai lomittuvatko nämä. Ja Hän kutsuu minua. Ja kun olen avannut raamattuni uudestaan esim. SofiaDaanin tai ArmiK:n kanssa käymieni keskustelujen jälkeen, joista jäljempänä mainitun kanssa käydyt ovat olleet "kovempia", koen silti saaneeni apua mietteisiini ja kipuuni.

        Oivalsin juuri tänä aamuna, että Jeesus Kristus on ainoa ovi. Sen voi avata, vasta kun etsivä kolkuttaa. Ja ihminen ei kolkuta, ennen kuin Herra Jumala niin katsoo, että aika on kypsä. Mutta Herra johdattaa ja varjelee. Jumalan siunausta ei tarvitse joka paikassa toitottaa, mutta sydämestään voi toivoa toiselle Jumalan varjelusta ja ohjausta.

        Et voi käskyilläsi jouduttaa Herran työtä.


      • Muukalainen.
        Grown up kirjoitti:

        Niin taidat sinäkin nostaa henkilöä, koska asetat itsesi SofiaDaanin ja ArmiK:n asiamieheksi. Se, että olet asioista samaa mieltä heidän kanssaan, ei vielä tuo taivaspaikkaa sinulle eikä heille. Samaa mieltä oleminen ei tuo taivaspaikkaa minullekaan. Kukin kulkee tiellä yksin, näin ajattelen.

        Lainaanpa Teuvoa, joka ei kylläkään toisen ihmisen nostetta kaipaa. Lainaus on eräästä toisesta tämänaamuisesta keskusteluketjusta:

        "Yksi hyvä harhaoppisten tuntomerkki on siinä,
        että heidän on joka käänteessä miellytettävä
        ihmisiä, mikä ilmenee siitä, että he jatkuvasti
        toivottelevat tuntemattomillekin ihmisille
        Jumalan siunausta."

        Tunnistan itsesi tuosta sitaatista jopa lähimenneisyydestä. Mutta muutos on alkanut. Siksipä olen tälläkin palstalla kirjoittelemassa. Jos olisin esim. tämänkin laittamani avauksen ns. niellyt, tutkimatta ja pohtimatta ja rukoilematta, mitä sillä tarkoitetaan, mitä se merkitsee ja onko se oikein, istuisin varmaankin mieluummin tv:n kuin raamatun ääressä, taikka täällä netissä yhdessä muiden kanssa keskustellen.

        Miellyttämisestä ei ole kysymys. On kysymys siitä, annatko yhdellä kädellä ja otatko toisella pois. Eihän kristitty esim. voisi kirjoittaa: "Hyvää huomenta Sinullekin, ja haistapa paska!" Sellainen on väärin. Tämä ei ollut todellinen lainaus mistään sanomastasi vaan kuvaus tämän palstan ristiriitaisesta keskustelukulttuurista.

        En ponnistele erityisesti kaunopuheisuuden eteen. Olen tällainen millainen olen. Kristuksen tiellä näkyy myös Rakkautta, auttamista ja anteeksipyytämistä, -saamista ja -antamista. Sitä kun osaavat ei-uskoisetkin. Koetko todellakin, että Uskovan ei tarvitse pyytää (koskaan mitään) anteeksi ei-uskovalta? Tällaisen signaalin annoit muukalainen7:lle.

        Jumala tietää, millä tavalla ja milloin Hän kutakin kutsuu ja milloin oikea aika on. Hän tietää, milloin on kurin tai lohdun aika. Hän tietää myös, antaako ensin pelkkää kuritusta ja sitten lohtua, vai lomittuvatko nämä. Ja Hän kutsuu minua. Ja kun olen avannut raamattuni uudestaan esim. SofiaDaanin tai ArmiK:n kanssa käymieni keskustelujen jälkeen, joista jäljempänä mainitun kanssa käydyt ovat olleet "kovempia", koen silti saaneeni apua mietteisiini ja kipuuni.

        Oivalsin juuri tänä aamuna, että Jeesus Kristus on ainoa ovi. Sen voi avata, vasta kun etsivä kolkuttaa. Ja ihminen ei kolkuta, ennen kuin Herra Jumala niin katsoo, että aika on kypsä. Mutta Herra johdattaa ja varjelee. Jumalan siunausta ei tarvitse joka paikassa toitottaa, mutta sydämestään voi toivoa toiselle Jumalan varjelusta ja ohjausta.

        Et voi käskyilläsi jouduttaa Herran työtä.

        Mutta...

        Olen iloinen etsikkoaikasi alkamisesta, Ja haluaisin sinun pohtivan seuraavaa asiaa.

        Kaiken A ja O on : Ota vastaan Rakkaus Totuuteen.

        Jos sitä ei vastaan ota, on alttiina kaikille eksytyksille.

        En käske, vaan toivon, lue Raamatun kohta (2 tess.2.10-12.)


      • Grown up
        Muukalainen. kirjoitti:

        Mutta...

        Olen iloinen etsikkoaikasi alkamisesta, Ja haluaisin sinun pohtivan seuraavaa asiaa.

        Kaiken A ja O on : Ota vastaan Rakkaus Totuuteen.

        Jos sitä ei vastaan ota, on alttiina kaikille eksytyksille.

        En käske, vaan toivon, lue Raamatun kohta (2 tess.2.10-12.)

        Tosin juuri nyt täytyy kiiruhtaa työpaikalle. Tänään on myös haettava auto korjaamolta, tehtävä valmisteluita poikani viikonlopun 4-vuotissynttäreitä varten jne.

        Palataan asiaan.


      • Grown up kirjoitti:

        Niin taidat sinäkin nostaa henkilöä, koska asetat itsesi SofiaDaanin ja ArmiK:n asiamieheksi. Se, että olet asioista samaa mieltä heidän kanssaan, ei vielä tuo taivaspaikkaa sinulle eikä heille. Samaa mieltä oleminen ei tuo taivaspaikkaa minullekaan. Kukin kulkee tiellä yksin, näin ajattelen.

        Lainaanpa Teuvoa, joka ei kylläkään toisen ihmisen nostetta kaipaa. Lainaus on eräästä toisesta tämänaamuisesta keskusteluketjusta:

        "Yksi hyvä harhaoppisten tuntomerkki on siinä,
        että heidän on joka käänteessä miellytettävä
        ihmisiä, mikä ilmenee siitä, että he jatkuvasti
        toivottelevat tuntemattomillekin ihmisille
        Jumalan siunausta."

        Tunnistan itsesi tuosta sitaatista jopa lähimenneisyydestä. Mutta muutos on alkanut. Siksipä olen tälläkin palstalla kirjoittelemassa. Jos olisin esim. tämänkin laittamani avauksen ns. niellyt, tutkimatta ja pohtimatta ja rukoilematta, mitä sillä tarkoitetaan, mitä se merkitsee ja onko se oikein, istuisin varmaankin mieluummin tv:n kuin raamatun ääressä, taikka täällä netissä yhdessä muiden kanssa keskustellen.

        Miellyttämisestä ei ole kysymys. On kysymys siitä, annatko yhdellä kädellä ja otatko toisella pois. Eihän kristitty esim. voisi kirjoittaa: "Hyvää huomenta Sinullekin, ja haistapa paska!" Sellainen on väärin. Tämä ei ollut todellinen lainaus mistään sanomastasi vaan kuvaus tämän palstan ristiriitaisesta keskustelukulttuurista.

        En ponnistele erityisesti kaunopuheisuuden eteen. Olen tällainen millainen olen. Kristuksen tiellä näkyy myös Rakkautta, auttamista ja anteeksipyytämistä, -saamista ja -antamista. Sitä kun osaavat ei-uskoisetkin. Koetko todellakin, että Uskovan ei tarvitse pyytää (koskaan mitään) anteeksi ei-uskovalta? Tällaisen signaalin annoit muukalainen7:lle.

        Jumala tietää, millä tavalla ja milloin Hän kutakin kutsuu ja milloin oikea aika on. Hän tietää, milloin on kurin tai lohdun aika. Hän tietää myös, antaako ensin pelkkää kuritusta ja sitten lohtua, vai lomittuvatko nämä. Ja Hän kutsuu minua. Ja kun olen avannut raamattuni uudestaan esim. SofiaDaanin tai ArmiK:n kanssa käymieni keskustelujen jälkeen, joista jäljempänä mainitun kanssa käydyt ovat olleet "kovempia", koen silti saaneeni apua mietteisiini ja kipuuni.

        Oivalsin juuri tänä aamuna, että Jeesus Kristus on ainoa ovi. Sen voi avata, vasta kun etsivä kolkuttaa. Ja ihminen ei kolkuta, ennen kuin Herra Jumala niin katsoo, että aika on kypsä. Mutta Herra johdattaa ja varjelee. Jumalan siunausta ei tarvitse joka paikassa toitottaa, mutta sydämestään voi toivoa toiselle Jumalan varjelusta ja ohjausta.

        Et voi käskyilläsi jouduttaa Herran työtä.

        juuri näin;
        "Jumala tietää, millä tavalla ja milloin Hän kutakin kutsuu ja milloin oikea aika on. Hän tietää, milloin on kurin tai lohdun aika. Hän tietää myös, antaako ensin pelkkää kuritusta ja sitten lohtua, vai lomittuvatko nämä. Ja Hän kutsuu minua."

        Ja vielä näin;
        "että Jeesus Kristus on ainoa ovi. Sen voi avata, vasta kun etsivä kolkuttaa. Ja ihminen ei kolkuta, ennen kuin Herra Jumala niin katsoo, että aika on kypsä. Mutta Herra johdattaa ja varjelee. Jumalan siunausta ei tarvitse joka paikassa toitottaa, mutta sydämestään voi toivoa toiselle Jumalan varjelusta ja ohjausta."

        Tämän viimeksi mainitun asian laitoin myös
        tuonne toiseen aloitukseen, siis;
        Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä."

        " Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on."

        Jumalalla on todella oma aikansa ja sen ajan tulee
        jokainen itse tuntemaan.

        Niin on totta nämäkin Jeesuksen sanat;
        " Niin Jeesus sanoi heille: "Minun aikani ei ole vielä tullut; mutta teille aika on aina sovelias."


      • NÖYRRY
        Muukalainen. kirjoitti:

        ???????

        Kahteen täsmälleen samanlaiseen kysymykseen tuli kaksi erilaista vastausta ja toisessa vastauksessa haukuttiin ensimmäinen vastaaja saatanan kätyriksi.

        Itse olin asian onneton esilleottaja mutta teksti oli Teuvo Martti Sunin, joten esitin että tässä taitaisi olla anteeksipyydettävää mutta eipä ollut, synnittömällä teflonmiehellä.

        En tuota sure vaan sitä että annatte mokomankin psykopaatin vedättää itseänne.


      • Linkittää
        NÖYRRY kirjoitti:

        Kahteen täsmälleen samanlaiseen kysymykseen tuli kaksi erilaista vastausta ja toisessa vastauksessa haukuttiin ensimmäinen vastaaja saatanan kätyriksi.

        Itse olin asian onneton esilleottaja mutta teksti oli Teuvo Martti Sunin, joten esitin että tässä taitaisi olla anteeksipyydettävää mutta eipä ollut, synnittömällä teflonmiehellä.

        En tuota sure vaan sitä että annatte mokomankin psykopaatin vedättää itseänne.

        Em. keskustelut tänne?


      • Onko tylyys kivaa?
        Muukalainen. kirjoitti:

        Tunteesi tunnet ja valitset itse.

        Yleensä nämä asiat näyttävät kirjoitettuna aika tylyltä tekstiltä, jos omatunto soimaa..

        Ettei kirjoittelu mene taas lillukan varsiin, ehkä minäkin poistun Teuvon myötä.

        Onko teille erimieltä oleminen aina riitelyä?

        Oletko sellainen kaveri, joka lyö ja sitten kysyy, sattuiko?

        Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
        49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
        50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
        51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.


      • Muukalainen.
        Onko tylyys kivaa? kirjoitti:

        Oletko sellainen kaveri, joka lyö ja sitten kysyy, sattuiko?

        Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
        49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
        50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
        51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

        Asiat NÄYTTÄVÄT kirjoitettuna TYLYILTÄ.

        Olen huomannut saman asian lähettäessäni tekstiviestejä puhelimella, joten pitäisikö minunkin käyttää hymiöitä :)

        En tosiaankaan ole tyly, päinvastoin, aivan liian sydämellinen kaveri !

        Mutta kun asiat ovat vaan niin vakavasti otettavia,että en voi antaa sen liikaa näkyä.

        Lue Jeesuksen sanomia asioita esim. fariseuksille,
        aika tylyä.?

        Ystävyydellä ;)


      • Muukalainen. kirjoitti:

        Asiat NÄYTTÄVÄT kirjoitettuna TYLYILTÄ.

        Olen huomannut saman asian lähettäessäni tekstiviestejä puhelimella, joten pitäisikö minunkin käyttää hymiöitä :)

        En tosiaankaan ole tyly, päinvastoin, aivan liian sydämellinen kaveri !

        Mutta kun asiat ovat vaan niin vakavasti otettavia,että en voi antaa sen liikaa näkyä.

        Lue Jeesuksen sanomia asioita esim. fariseuksille,
        aika tylyä.?

        Ystävyydellä ;)

        tämän; "Mutta kun asiat ovat vaan niin vakavasti otettavia,että en voi antaa sen liikaa näkyä."


      • yksi meistä
        Muukalainen. kirjoitti:

        Asiat NÄYTTÄVÄT kirjoitettuna TYLYILTÄ.

        Olen huomannut saman asian lähettäessäni tekstiviestejä puhelimella, joten pitäisikö minunkin käyttää hymiöitä :)

        En tosiaankaan ole tyly, päinvastoin, aivan liian sydämellinen kaveri !

        Mutta kun asiat ovat vaan niin vakavasti otettavia,että en voi antaa sen liikaa näkyä.

        Lue Jeesuksen sanomia asioita esim. fariseuksille,
        aika tylyä.?

        Ystävyydellä ;)

        Käsittääkseni kukin meistä kirjoittaa juuri sitä, mitä sisimmässämme on. Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        On muitakin variaatioita kuin tylyys ja mielistely. Siihen mahtuu väliin paljon muitakin lähestymistapoja.
        Kyllä, Jeesus paukutti kovia sanoja fariseuksille, mutta käytti hyvin armahtavia sanoja silloin, kun kyse oli vilpittömästä etsijästä tai katuvasta syntisestä. Tällaisia sanoja näkee perin harvoin tällä palstalla. Niiden puute ei johdu kuitenkaan siitä, etteikö tällä palstalla vierailisi em. ihmisiä, vaan siitä, että Jumala ei ole saanut särkeä niiden kovia sydämiä, jotka pitävät itseään sokeiden tai huononäköisten taluttajina.

        Jes. 57:15
        "Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi".


      • Muukalainen.
        yksi meistä kirjoitti:

        Käsittääkseni kukin meistä kirjoittaa juuri sitä, mitä sisimmässämme on. Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        On muitakin variaatioita kuin tylyys ja mielistely. Siihen mahtuu väliin paljon muitakin lähestymistapoja.
        Kyllä, Jeesus paukutti kovia sanoja fariseuksille, mutta käytti hyvin armahtavia sanoja silloin, kun kyse oli vilpittömästä etsijästä tai katuvasta syntisestä. Tällaisia sanoja näkee perin harvoin tällä palstalla. Niiden puute ei johdu kuitenkaan siitä, etteikö tällä palstalla vierailisi em. ihmisiä, vaan siitä, että Jumala ei ole saanut särkeä niiden kovia sydämiä, jotka pitävät itseään sokeiden tai huononäköisten taluttajina.

        Jes. 57:15
        "Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi".

        Et tiedä mistä kirjoitat.

        Kerro minulle todellisesta rakkaudesta....


      • mirror,
        Muukalainen. kirjoitti:

        Et tiedä mistä kirjoitat.

        Kerro minulle todellisesta rakkaudesta....

        Et tiedä mistä kirjoitat.


      • Muukalainen.
        mirror, kirjoitti:

        Et tiedä mistä kirjoitat.

        Muutama päivä sitten joku kehui, että kirjoitan aina oikein..

        Mutta keskusteltaisiinko välillä Raamatusta?


      • mirror,
        mirror, kirjoitti:

        Et tiedä mistä kirjoitat.

        miksi olet omasta mielestäsi viisas, kun haluat muita opettaa?

        etkö tiennyt että me emme ole kenenkään opetuksen tarpeessa, vaan Totuuden Henki johtaa meitä kaikkeen totuuteen?


      • Muukalainen.
        mirror, kirjoitti:

        miksi olet omasta mielestäsi viisas, kun haluat muita opettaa?

        etkö tiennyt että me emme ole kenenkään opetuksen tarpeessa, vaan Totuuden Henki johtaa meitä kaikkeen totuuteen?

        Paitsi, että en ole omasta mielestäni viisas, vaan se on Jumalalta tulevaa viisautta.

        Yrität provosoida, mutta suhtaudun lempeydellä ja pitkämielisyydellä kysymyksiisi.

        Tosi on; nöyrää ja särjettyä sydäntä on Herra lähellä.


    • läpi meno on mielestäni jotakin niin kokonaisvaltaista ja täydellistä ja vertaamatonta, että siihen ei voi sotkea mitään.


      Niin, tiedän, Jeesus sanoi niin.

      'Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi, niinkuin itseäsi'.


      Mutta eikö juuri siksi, että käsittäisimme, että emme voi.


      Eikö juuri nämäkin ehdottoman vaativat sanat aja meitä vain ahtaalle portille siksi, kunnes olemme siitä läpi tulleet ja saaneet todella uuden sydämen.


      Kuka lähtee omin voimin tätä yrittämäänkään:'yli kaiken...' Lähimmäinen kuin sinä itse?



      Jeesus Kristus minussa - vain Hän itse - sen tekee. Teot eivät enää ole minun, ne ovat hänen.
      Ne teot - juuri ne kaikki - täytyy tulla tehdyksi, mutta ei minun tekeminäni, se kaikki palaa, vaan hänen tekeminään.


      Se, mitä hän itse saa ja pääsee meissä asuessaan tekemään, se loistaa kirkkaana vielä taivaassakin! Se on ikuista - se ei katoa koskaan. Se kumpuaa Elävästä lähteestä nimeltä Rakkaus.


      Juuri näin eksytetään. Sanotaan: mene ja rakasta. Jeesus käskee! Sitten toinen menee ja rakastaa - ja kaikki on hyvin! Minä tein, niinkuin käskettiin!


      Kuitenkaan ilman uutta syntymistä ei ainutkaan pääse Taivaan kirkkauteen. Vaikka kuinka rakastettaisiin.

      • Grown up

        mistä nimimerkkisi SofiaDaan tulee?

        Minun kastepappini on saksalainen Hans Christian Daniel. Jotenkin hassu tunne: kun kirjoitan sinulle, tuntuu kuin kirjoittaisin hänelle.


      • Grown up kirjoitti:

        mistä nimimerkkisi SofiaDaan tulee?

        Minun kastepappini on saksalainen Hans Christian Daniel. Jotenkin hassu tunne: kun kirjoitan sinulle, tuntuu kuin kirjoittaisin hänelle.

        vain siitä, kun Sofia=Viisaus ja toivoisin omistavani sitä Taivaallista viisautta.

        Sitten loppuosa viittaa siihen, että meistä Jumalan omista jokainen - näin ajattelen - lahjoineen ja henkisine ominaisuuksineen ja Jumalalta saadun tehtävänsä suhteen, kuuluu johonkin Israelin kahdestatoista sukukunnasta.

        Mehän olemme uuden syntymisen kautta niitä oikeita israelilaisia.

        Itse eräitten erityisten tapahtumien kautta luulen kuuluvani Daanin sukukuntaan.


      • on lakia

        Vuorisaarna ja käsky rakastaa Jumalaa ja lähimmäistä on mitä ankarinta lakia, jolla osoitetaan, että omasta milestään ns. hyvät ihmiset eivät voi koskaan niitä täydellisesti noudattaa eikä rakkauden lain vaatimusta täyttää. Siihen pystyy vain Jumala, joka antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän.

        Mutta toisaalta uskon vaatimus ihmisestä itsestä puristettuna on myös lain vaatimus, jota ihminen ei voi omin voimin tehdä tai saada aikaiseksi, sillä se on Jumalan teko, että te uskotte Häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Oikea sydämenUskokin on lahjaa ja armoa.

        Siksi portti on niin ahdas, koska siinä on riisuttava kaikki oma pois, kaikki omat hyvät teot, omat uskot, omat kuuliaisuuden askeleet, siksi portti on niin ahdas.

        Jeesuksen mukaan vastasyntynyt lapsi on kaikkein otollisen menemään lapi ahtaan portin: "Totisesti minä sanon teille, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle" . Vastasyntyneellä lapsella ei ole mitään omaa tarjota Jumalalle, johonka lapsi voisi vedota.

        Kasteessa lapsi ottaa vastaan tuon Jumalan valtakunnan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen armosta, vain armosta, ei omin ansioin tai omin suorituksin.


      • on lakia kirjoitti:

        Vuorisaarna ja käsky rakastaa Jumalaa ja lähimmäistä on mitä ankarinta lakia, jolla osoitetaan, että omasta milestään ns. hyvät ihmiset eivät voi koskaan niitä täydellisesti noudattaa eikä rakkauden lain vaatimusta täyttää. Siihen pystyy vain Jumala, joka antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän.

        Mutta toisaalta uskon vaatimus ihmisestä itsestä puristettuna on myös lain vaatimus, jota ihminen ei voi omin voimin tehdä tai saada aikaiseksi, sillä se on Jumalan teko, että te uskotte Häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Oikea sydämenUskokin on lahjaa ja armoa.

        Siksi portti on niin ahdas, koska siinä on riisuttava kaikki oma pois, kaikki omat hyvät teot, omat uskot, omat kuuliaisuuden askeleet, siksi portti on niin ahdas.

        Jeesuksen mukaan vastasyntynyt lapsi on kaikkein otollisen menemään lapi ahtaan portin: "Totisesti minä sanon teille, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle" . Vastasyntyneellä lapsella ei ole mitään omaa tarjota Jumalalle, johonka lapsi voisi vedota.

        Kasteessa lapsi ottaa vastaan tuon Jumalan valtakunnan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen armosta, vain armosta, ei omin ansioin tai omin suorituksin.

        puuttuu, niin kaikki puuttuu.

        En sano tätä piikiksi, vaan kun ei löydy niin ei
        löydy, murheellista on.


      • vai.
        ArmiK kirjoitti:

        puuttuu, niin kaikki puuttuu.

        En sano tätä piikiksi, vaan kun ei löydy niin ei
        löydy, murheellista on.

        Oletko käynyt sikojen kaukalolla?

        Kaikki eivät lähde tuhlaajapojan tavoin maailmaan synnin syville vesille, vaan pysyvät kotona.


      • sukututkija
        SofiaDaan kirjoitti:

        vain siitä, kun Sofia=Viisaus ja toivoisin omistavani sitä Taivaallista viisautta.

        Sitten loppuosa viittaa siihen, että meistä Jumalan omista jokainen - näin ajattelen - lahjoineen ja henkisine ominaisuuksineen ja Jumalalta saadun tehtävänsä suhteen, kuuluu johonkin Israelin kahdestatoista sukukunnasta.

        Mehän olemme uuden syntymisen kautta niitä oikeita israelilaisia.

        Itse eräitten erityisten tapahtumien kautta luulen kuuluvani Daanin sukukuntaan.

        Miten pystyit jäljittämään sukusi vaiheet niin
        monen tuhannen vuoden taakse, että voit ilmoittaa
        kuuluvasi Daanin sukukuntaan?

        Sinä tunnustat siis olevasi yksi niistä 12 000
        daanilaisesta, jotka Jumala tästä sukukunnasta pelastaa. Onnittelen!

        Olet siis eri mieltä kuin Suni, joka sanoo, että
        nuo 144 000 pelastuvat vain alkuperäisestä Jumalan
        valitusta kansasta. Ja pakanakansoista pelastetut
        eivät tuohon joukkoon kuulu.


      • sukututkija kirjoitti:

        Miten pystyit jäljittämään sukusi vaiheet niin
        monen tuhannen vuoden taakse, että voit ilmoittaa
        kuuluvasi Daanin sukukuntaan?

        Sinä tunnustat siis olevasi yksi niistä 12 000
        daanilaisesta, jotka Jumala tästä sukukunnasta pelastaa. Onnittelen!

        Olet siis eri mieltä kuin Suni, joka sanoo, että
        nuo 144 000 pelastuvat vain alkuperäisestä Jumalan
        valitusta kansasta. Ja pakanakansoista pelastetut
        eivät tuohon joukkoon kuulu.

        daan/dan sanaseen viitaan kokemuksesta: "lähestyin ostoskeskusta kriittisenä hetkenä päivien järjestystä ja kuulin mies/poika tai ryhmän joitakin henkilöitä minua lähestyttäessä, niin erinomaista kuulin - MINÄ OLEN OIKEA DAAN- ihmettelyäni nyt on 31 vuotta ja tajuan sen ilmiön ja nimiön sisältyneen minun kokea 31 vuotta"


    • einel

      ei tuossa opetuksessa tullut ilmi sitä, mitä Jeesus todella tarkoitti ahtaalla portilla.

      tuossahan puhuttiin vain hyvistä teoista, joita voimme muille ihmisille tehdä. nuo ovat sellaisia tilanteita, joita tulee kaikille ihmisille elämässään vastaan. normaalin elämän ristiriitoja.

      Matteus 16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
      25 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

      ennenkuin Pyhä Henki alkoi puhumaan mitä on todellinen Jeesuksen seuraaminen tuon ed. jakeen kautta (ja monien muidenkin Raamatun paikkojen kautta) tajusin, että vaikka uskossa olenkin niin olen sittenkin kulkenut laveaa tietä. en tarkoita olisin elänyt synnissä tai usein tehnyt syntiä. vaan se tarkoittaa pikemmin sitä, ettei ihminen ole sittenkään antanut koko elämänsä hallintaa Herralle. vaan kulkee sittenkin oman tahtonsa tietä. kaikki ihmisopetukset tulee hylätä. Pyhä Henki lupasi johdattaa meidät koko Totuuteen. jos Jeesus sanoi, ettei uutta viiniä voida laskea vanhoihin leileihin, Hän todella tarkoitti sitä. joka kadottaa elämänsä, löytää sen.

      • Grown up

        anteeksi tarvitse pyytää, että tulet mukaan keskusteluun?!

        Jos luet läpi KOKO keskusteluketjun, tiedät miksi avauksen laitoin.


      • m. 12

        kirjoitit:
        "tajusin, että vaikka uskossa olenkin niin olen sittenkin kulkenut laveaa tietä. en tarkoita olisin elänyt synnissä tai usein tehnyt syntiä. vaan se tarkoittaa pikemmin sitä, ettei ihminen ole sittenkään antanut koko elämänsä hallintaa Herralle. vaan kulkee sittenkin oman tahtonsa tietä"

        Koetko nyt ilmeisen oman ahtaan portin kokemisesi jälkeen, että koko elämäsi hallinta on Herralla, etkä kulje enää ollenkaan oman tahdon tietä? Onko nyt 100 prosenttisesti näin?


      • einel
        m. 12 kirjoitti:

        kirjoitit:
        "tajusin, että vaikka uskossa olenkin niin olen sittenkin kulkenut laveaa tietä. en tarkoita olisin elänyt synnissä tai usein tehnyt syntiä. vaan se tarkoittaa pikemmin sitä, ettei ihminen ole sittenkään antanut koko elämänsä hallintaa Herralle. vaan kulkee sittenkin oman tahtonsa tietä"

        Koetko nyt ilmeisen oman ahtaan portin kokemisesi jälkeen, että koko elämäsi hallinta on Herralla, etkä kulje enää ollenkaan oman tahdon tietä? Onko nyt 100 prosenttisesti näin?

        ikäänkuin prosessissa, jossa riisutaan kaikesta omavanhurskaudesta jne. sen verran kerron olen ollut helluntailainen ja siellä ylistysryhmässä laulanut. mutta viimeisten muutaman vuoden ajan, olen jotenkin kokenut ei tämä voi sitä miksi Jeesus on seuraajansa tien tarkoittanut. ja ettei tuo laulaminen ole todellista Jumalan palvelemista. Pyhä Henki ikäänkuin pysäytti minut. ja alkoi puhumaan minulle monien Raamatunpaikkojen kautta. ettei minulle jäänyt yhtään epäselväksi mitä Hän tahtoi sanoa.

        sen vain sanon, että monet uskovat kulkevat eksytysten teitä. ja niitä on paljon tässä nykyajassa. ja juostaan ihmisten perässä kuten kuulujen saarnaajien. ja uskotaan kaikki ihmeilmiöt, kaatumiset jne. olevan Jumalasta. vaikka itse asiassa Jumalan pilkkaavia ne taitavat olla. ja Pyhä Henki murehtii tätä kaikkea.

        koen vain selkeästi se ei ole oikea tie mitä monet uskovat kulkevat. niin paljon on omassa tahdossa kulkemista, eikä nähdä ja kuulla näitä eksytyksiä, jne. tällä en tahdo tuomita ketään, mutta se on vain hyvin surullista.


      • einel
        einel kirjoitti:

        ikäänkuin prosessissa, jossa riisutaan kaikesta omavanhurskaudesta jne. sen verran kerron olen ollut helluntailainen ja siellä ylistysryhmässä laulanut. mutta viimeisten muutaman vuoden ajan, olen jotenkin kokenut ei tämä voi sitä miksi Jeesus on seuraajansa tien tarkoittanut. ja ettei tuo laulaminen ole todellista Jumalan palvelemista. Pyhä Henki ikäänkuin pysäytti minut. ja alkoi puhumaan minulle monien Raamatunpaikkojen kautta. ettei minulle jäänyt yhtään epäselväksi mitä Hän tahtoi sanoa.

        sen vain sanon, että monet uskovat kulkevat eksytysten teitä. ja niitä on paljon tässä nykyajassa. ja juostaan ihmisten perässä kuten kuulujen saarnaajien. ja uskotaan kaikki ihmeilmiöt, kaatumiset jne. olevan Jumalasta. vaikka itse asiassa Jumalan pilkkaavia ne taitavat olla. ja Pyhä Henki murehtii tätä kaikkea.

        koen vain selkeästi se ei ole oikea tie mitä monet uskovat kulkevat. niin paljon on omassa tahdossa kulkemista, eikä nähdä ja kuulla näitä eksytyksiä, jne. tällä en tahdo tuomita ketään, mutta se on vain hyvin surullista.

        avuksi ja sillä tavalla tulin aikoinani uskoon. olin silloin aivan loppu elämääni ja koin Jumala on ainoa, Joka voi minua auttaa. ja Hän vastasi avunhuutooni ja armahti minua. koin kuin olisin vapautunut joistain valtavan raskaista taakoista. ja elämäni muuttui, vapauduin monista minua vahingoittavista asioista.

        silti nyt Pyhä Henki on minut pysäyttänyt ja alkanut puhumaan oman elämänsä menettämisestä, että Jeesuksen antama elämä voisi tulla tilalle jne.


      • m. 12
        einel kirjoitti:

        ikäänkuin prosessissa, jossa riisutaan kaikesta omavanhurskaudesta jne. sen verran kerron olen ollut helluntailainen ja siellä ylistysryhmässä laulanut. mutta viimeisten muutaman vuoden ajan, olen jotenkin kokenut ei tämä voi sitä miksi Jeesus on seuraajansa tien tarkoittanut. ja ettei tuo laulaminen ole todellista Jumalan palvelemista. Pyhä Henki ikäänkuin pysäytti minut. ja alkoi puhumaan minulle monien Raamatunpaikkojen kautta. ettei minulle jäänyt yhtään epäselväksi mitä Hän tahtoi sanoa.

        sen vain sanon, että monet uskovat kulkevat eksytysten teitä. ja niitä on paljon tässä nykyajassa. ja juostaan ihmisten perässä kuten kuulujen saarnaajien. ja uskotaan kaikki ihmeilmiöt, kaatumiset jne. olevan Jumalasta. vaikka itse asiassa Jumalan pilkkaavia ne taitavat olla. ja Pyhä Henki murehtii tätä kaikkea.

        koen vain selkeästi se ei ole oikea tie mitä monet uskovat kulkevat. niin paljon on omassa tahdossa kulkemista, eikä nähdä ja kuulla näitä eksytyksiä, jne. tällä en tahdo tuomita ketään, mutta se on vain hyvin surullista.

        helluntaiseurakuntaan kuuluva ja olen samaa mieltä noista nykyajan ilmiöistä, eivät ne kaikki minuakaan oikein miellytä vaikka täällä meidän oloissamme ei niihin paljoa ole joutunut tutustumaankaan. Varmasti meillä kaikilla on varaa kasvuun kristittyinä ja kaikkeen ei ole pakko lähteä mukaan, jos ei voi asiaa hyväksyä omalle kohdalleen. Toisten puolesta ei voi kuitenkaan toinen päättää, kaikilla on oma harkinta. Helluntaiseurakuntien rekisteröityminen uskonnolliseksi yhdyskunnaksi osoitti selvästi kuinka yksimielisyys on monesti utopiaa vaikka kuinka ihanteellista se sanan mukaan olisikin uskovien keskuudessa.

        Jotakin vastaavaa minäkin kyllä koen kuin sinä olet kokenut.


      • einel
        m. 12 kirjoitti:

        kirjoitit:
        "tajusin, että vaikka uskossa olenkin niin olen sittenkin kulkenut laveaa tietä. en tarkoita olisin elänyt synnissä tai usein tehnyt syntiä. vaan se tarkoittaa pikemmin sitä, ettei ihminen ole sittenkään antanut koko elämänsä hallintaa Herralle. vaan kulkee sittenkin oman tahtonsa tietä"

        Koetko nyt ilmeisen oman ahtaan portin kokemisesi jälkeen, että koko elämäsi hallinta on Herralla, etkä kulje enää ollenkaan oman tahdon tietä? Onko nyt 100 prosenttisesti näin?

        on ollut minulle tärkeää ja sitä kautta olen saanut monia ystäviä. itse asiassa samassa ryhmässä minulla on ollut monta ystävää. kun Pyhä Henki minut pysäytti, aloin kokemaan ettei tuo laulaminen ole välttämättä Jumalan oikeaa palvelemista. viimeksi kieltäydyin tulemasta laulamaan. luulen, etteivät nuo ystäväni ymmärrä tätä. Herra haluaa, että olemme valmiit luopumaan kaikesta. se ei ole helppoa, eikä se omasta voimasta tapahdu, vaan sen vaikuttaa Herra...ainakin näin olen sen kokenut.


      • einel kirjoitti:

        ikäänkuin prosessissa, jossa riisutaan kaikesta omavanhurskaudesta jne. sen verran kerron olen ollut helluntailainen ja siellä ylistysryhmässä laulanut. mutta viimeisten muutaman vuoden ajan, olen jotenkin kokenut ei tämä voi sitä miksi Jeesus on seuraajansa tien tarkoittanut. ja ettei tuo laulaminen ole todellista Jumalan palvelemista. Pyhä Henki ikäänkuin pysäytti minut. ja alkoi puhumaan minulle monien Raamatunpaikkojen kautta. ettei minulle jäänyt yhtään epäselväksi mitä Hän tahtoi sanoa.

        sen vain sanon, että monet uskovat kulkevat eksytysten teitä. ja niitä on paljon tässä nykyajassa. ja juostaan ihmisten perässä kuten kuulujen saarnaajien. ja uskotaan kaikki ihmeilmiöt, kaatumiset jne. olevan Jumalasta. vaikka itse asiassa Jumalan pilkkaavia ne taitavat olla. ja Pyhä Henki murehtii tätä kaikkea.

        koen vain selkeästi se ei ole oikea tie mitä monet uskovat kulkevat. niin paljon on omassa tahdossa kulkemista, eikä nähdä ja kuulla näitä eksytyksiä, jne. tällä en tahdo tuomita ketään, mutta se on vain hyvin surullista.

        Jumala puhuu.

        Samalla tavalla Hän on minullekin puhunut.

        Se on todella valtavaa Jumalan Armoa, että Hän
        näin puhuu ja vetää ihmistä puoleensa.

        Ja kun Hänen aikansa on ihminen saa kohdata
        Vapahtajan Herran Jeesuksen.

        Nyt olen ymmärtänyt miten sekin Raamatun Sana käy
        toteen, kuin;
        "Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa."

        Minulla tämä ensimmäinen aika meni ohi, ja niin
        Jumalan valkeus ei päässyt minulle loistamaan,
        vaan jouduin kuoleman pimeyteen.

        Koin että nyt Jumala hylkäsi minut lopullisesti.
        Minulla ei ole enää mahdollisuutta pelastua,
        vaan varma kadotus on olemassa.

        Itsaria en pystyisi tekemään, mitä minä teen
        elämälläni, kuolleella elämällä jolla ei ole
        mitään tarkoitusta varma kadotus vain odottaa.

        Mutta kun sain kuulla äänen (ei korvin kuultavan)
        "palaa minun luokseni minulla on iankaikkisen
        elämän sanat".
        Ne olivat ihanat sanat, virkosin elämään,
        elämälle tuli tarkoitus.

        Mutta niinkuin tuolla toisessa aloituksesta
        tästä tiestäni olen kertonut, niin pitkä
        oli tie että tuli Jumalan toinen aika,
        aika jolloin Jumala oli läsnä ja sain käydä
        ahtaasta portista Jeesuksen luo.

        Ja voin sanoa minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu.


      • einel kirjoitti:

        ikäänkuin prosessissa, jossa riisutaan kaikesta omavanhurskaudesta jne. sen verran kerron olen ollut helluntailainen ja siellä ylistysryhmässä laulanut. mutta viimeisten muutaman vuoden ajan, olen jotenkin kokenut ei tämä voi sitä miksi Jeesus on seuraajansa tien tarkoittanut. ja ettei tuo laulaminen ole todellista Jumalan palvelemista. Pyhä Henki ikäänkuin pysäytti minut. ja alkoi puhumaan minulle monien Raamatunpaikkojen kautta. ettei minulle jäänyt yhtään epäselväksi mitä Hän tahtoi sanoa.

        sen vain sanon, että monet uskovat kulkevat eksytysten teitä. ja niitä on paljon tässä nykyajassa. ja juostaan ihmisten perässä kuten kuulujen saarnaajien. ja uskotaan kaikki ihmeilmiöt, kaatumiset jne. olevan Jumalasta. vaikka itse asiassa Jumalan pilkkaavia ne taitavat olla. ja Pyhä Henki murehtii tätä kaikkea.

        koen vain selkeästi se ei ole oikea tie mitä monet uskovat kulkevat. niin paljon on omassa tahdossa kulkemista, eikä nähdä ja kuulla näitä eksytyksiä, jne. tällä en tahdo tuomita ketään, mutta se on vain hyvin surullista.

        hyvin surullista!
        Mutta se on varmasti suuri ilo taivaassa, kun meidän silmämme aukeavat tätä todellisuutta näkemään, mikä kaikilta tahtoo olla niin peitossa! Jumalan Totuus on sitämyöten peitossa. Vaikka ei toiset aluksi ymmärtäisikään, mutta Jumala on voimallinen heidänkin silmiänsä repimään auki.


      • einel
        ArmiK kirjoitti:

        Jumala puhuu.

        Samalla tavalla Hän on minullekin puhunut.

        Se on todella valtavaa Jumalan Armoa, että Hän
        näin puhuu ja vetää ihmistä puoleensa.

        Ja kun Hänen aikansa on ihminen saa kohdata
        Vapahtajan Herran Jeesuksen.

        Nyt olen ymmärtänyt miten sekin Raamatun Sana käy
        toteen, kuin;
        "Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa."

        Minulla tämä ensimmäinen aika meni ohi, ja niin
        Jumalan valkeus ei päässyt minulle loistamaan,
        vaan jouduin kuoleman pimeyteen.

        Koin että nyt Jumala hylkäsi minut lopullisesti.
        Minulla ei ole enää mahdollisuutta pelastua,
        vaan varma kadotus on olemassa.

        Itsaria en pystyisi tekemään, mitä minä teen
        elämälläni, kuolleella elämällä jolla ei ole
        mitään tarkoitusta varma kadotus vain odottaa.

        Mutta kun sain kuulla äänen (ei korvin kuultavan)
        "palaa minun luokseni minulla on iankaikkisen
        elämän sanat".
        Ne olivat ihanat sanat, virkosin elämään,
        elämälle tuli tarkoitus.

        Mutta niinkuin tuolla toisessa aloituksesta
        tästä tiestäni olen kertonut, niin pitkä
        oli tie että tuli Jumalan toinen aika,
        aika jolloin Jumala oli läsnä ja sain käydä
        ahtaasta portista Jeesuksen luo.

        Ja voin sanoa minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu.

        jo Jeesuksen oma olevani, koska en silloin aikoinani saanut syntejäni anteeksi ihmisiltä vaan Jumalalta. ja uskoon tulin Jumalan puoleensavetämänä. mutta olen useita vuosia kokenut, ettei minussa oleva Henki yhdy ollenkaan kaikkeen siihen menoon, mitä esim.helluntaiseurakunnassa on. ja nyt koen ikäänkuin Pyhä Henki olisi minut pysäyttänyt ja puhunut minulle, että toisenlainen on se tie, jonka Jeesus on minulle tarkoittanut. ikäänkuin seinä olisi edessä, etten enää voi mennä laulamaan tuonne. en pysty nyt kuin elämään päivän kerrallaan ja rukoilemaan, että Jeesus antaisi voiman luopua kaikesta siitä, mistä Hän tahtoo minun luopuvan. ja että Hän johdattaisi minut oikealle, oman tahtonsa tielle.


      • einel kirjoitti:

        jo Jeesuksen oma olevani, koska en silloin aikoinani saanut syntejäni anteeksi ihmisiltä vaan Jumalalta. ja uskoon tulin Jumalan puoleensavetämänä. mutta olen useita vuosia kokenut, ettei minussa oleva Henki yhdy ollenkaan kaikkeen siihen menoon, mitä esim.helluntaiseurakunnassa on. ja nyt koen ikäänkuin Pyhä Henki olisi minut pysäyttänyt ja puhunut minulle, että toisenlainen on se tie, jonka Jeesus on minulle tarkoittanut. ikäänkuin seinä olisi edessä, etten enää voi mennä laulamaan tuonne. en pysty nyt kuin elämään päivän kerrallaan ja rukoilemaan, että Jeesus antaisi voiman luopua kaikesta siitä, mistä Hän tahtoo minun luopuvan. ja että Hän johdattaisi minut oikealle, oman tahtonsa tielle.

        kun kysytään sitä mikä on se ahdas portti,
        niin voitko sinä, muistatko sinä millainen oli
        sinun kohtaamisesi Jeesuksen kanssa?

        Tiedän että Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa sinussa,
        sinun silmäsi on Jumala avannut näkemään valheen
        valheeksi ja olet saanut tulla näkemään Jumalan
        Totuutta ja hän johdattaa tahtonsa tielle.


      • einel
        ArmiK kirjoitti:

        kun kysytään sitä mikä on se ahdas portti,
        niin voitko sinä, muistatko sinä millainen oli
        sinun kohtaamisesi Jeesuksen kanssa?

        Tiedän että Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa sinussa,
        sinun silmäsi on Jumala avannut näkemään valheen
        valheeksi ja olet saanut tulla näkemään Jumalan
        Totuutta ja hän johdattaa tahtonsa tielle.

        tapahtui niin, että olin silloin aivan loppu koko elämääni. olin jo useita vuosia tuntenut olotilani niin saastaiseksi ja likaiseksi. aloin kotona rukoilemaan Jumalaa avuksi, koska koin, Hän on ainoa, Joka voi minua auttaa. koin olevani kuin hukkuva, joka koittaa tarttua viimeiseen oljenkorteen, sillä olin niin loppu elämääni ja lähes itsemurhan partaalla.

        menin erääseen seurakuntaan ja siellä edelleen rukoilin: Jumala auta minua, en jaksa enää tätä elämää. sitten Jumala antoi minun sisälleni tunteen, että olen tehnyt niin paljon pahaa Häntä kohtaan. rukoilin koko sydämestäni Jumalan puoleen:voitko sinä Jumala antaa minulle anteeksi kaikki nuo pahat teot mitä olen tehnyt. en tiennyt ollenkaan voiko Jumala antaa ne anteeksi. tämän jälkeen olotilani muuttui aina vain kevyemmäksi ja kevyemmäksi. ja aloin kokemaan lämpöä erityisesti sydämessä. koin kuin olisin jostain hyvin raskaista taakoista vapautunut.

        kun lähdin ulos tuolta, en tiennyt mitä minulle on tapahtunut. maailma näytti aivan erilaiselta, värit luonnossa paljon kirkkaammilta kuin ennen. ja tosiaan koin, että olin vapautunut joistain hyvin raskaista taakoista. olotilani oli kevyt ja onnellinen.

        tuon jälkeen Pyhä Henki alkoi minulle yksinäisyydessä puhumaan ja minua opettamaan. vähitellen Hän avasi ymmärrykselleni, kuka Jeesus on.

        kun tuolloin huusin koko sydämestäni Jumalaa avuksi, niin koin että täällä maailmassa ei mikään anna minulle mitään, kaikki on aivan merkityksetöntä ja tyhjää. minulla ei ollut mitään ehtoja Jumalalle tuolloin, kun todellakin koin olin aivan loppu koko elämään ja tämä elämä maan päällä on aivan hirveää. kaikki on niin pinnallista, eikä mikään täällä anna minulle mitään. koin, ettei minulla ole mitään toivoa. en tiennyt mitä on synti, enkä että olen syntinen.

        en tiennyt millä tavalla ja miten Jumala voi minua auttaa, mutta olin niin loppu kaikkeen täällä ja koko elämään täällä, että koin Jumala on Ainoa, JOka voi minua auttaa. huusin koko sydämestäni Auta minua Jumala, en kestä enää tätä elämää. ja Hän vastasi minulle.


      • einel
        einel kirjoitti:

        tapahtui niin, että olin silloin aivan loppu koko elämääni. olin jo useita vuosia tuntenut olotilani niin saastaiseksi ja likaiseksi. aloin kotona rukoilemaan Jumalaa avuksi, koska koin, Hän on ainoa, Joka voi minua auttaa. koin olevani kuin hukkuva, joka koittaa tarttua viimeiseen oljenkorteen, sillä olin niin loppu elämääni ja lähes itsemurhan partaalla.

        menin erääseen seurakuntaan ja siellä edelleen rukoilin: Jumala auta minua, en jaksa enää tätä elämää. sitten Jumala antoi minun sisälleni tunteen, että olen tehnyt niin paljon pahaa Häntä kohtaan. rukoilin koko sydämestäni Jumalan puoleen:voitko sinä Jumala antaa minulle anteeksi kaikki nuo pahat teot mitä olen tehnyt. en tiennyt ollenkaan voiko Jumala antaa ne anteeksi. tämän jälkeen olotilani muuttui aina vain kevyemmäksi ja kevyemmäksi. ja aloin kokemaan lämpöä erityisesti sydämessä. koin kuin olisin jostain hyvin raskaista taakoista vapautunut.

        kun lähdin ulos tuolta, en tiennyt mitä minulle on tapahtunut. maailma näytti aivan erilaiselta, värit luonnossa paljon kirkkaammilta kuin ennen. ja tosiaan koin, että olin vapautunut joistain hyvin raskaista taakoista. olotilani oli kevyt ja onnellinen.

        tuon jälkeen Pyhä Henki alkoi minulle yksinäisyydessä puhumaan ja minua opettamaan. vähitellen Hän avasi ymmärrykselleni, kuka Jeesus on.

        kun tuolloin huusin koko sydämestäni Jumalaa avuksi, niin koin että täällä maailmassa ei mikään anna minulle mitään, kaikki on aivan merkityksetöntä ja tyhjää. minulla ei ollut mitään ehtoja Jumalalle tuolloin, kun todellakin koin olin aivan loppu koko elämään ja tämä elämä maan päällä on aivan hirveää. kaikki on niin pinnallista, eikä mikään täällä anna minulle mitään. koin, ettei minulla ole mitään toivoa. en tiennyt mitä on synti, enkä että olen syntinen.

        en tiennyt millä tavalla ja miten Jumala voi minua auttaa, mutta olin niin loppu kaikkeen täällä ja koko elämään täällä, että koin Jumala on Ainoa, JOka voi minua auttaa. huusin koko sydämestäni Auta minua Jumala, en kestä enää tätä elämää. ja Hän vastasi minulle.

        että en tullut ihmiskäsien kautta uskoon, enkä edes tiennyt kuka Jeesus on.

        jos Jumala ei olisi minua tuolloin auttanut ja armahtanut, olisin varmasti tehnyt itsemurhan tai ainakin yrittänyt.


      • einel
        ArmiK kirjoitti:

        kun kysytään sitä mikä on se ahdas portti,
        niin voitko sinä, muistatko sinä millainen oli
        sinun kohtaamisesi Jeesuksen kanssa?

        Tiedän että Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa sinussa,
        sinun silmäsi on Jumala avannut näkemään valheen
        valheeksi ja olet saanut tulla näkemään Jumalan
        Totuutta ja hän johdattaa tahtonsa tielle.

        on kaita tie ja ahdas portti, kun Jeesus on saanut minut näiden vuosien aikana omasta tahdosta pikkuhiljaa riisua. vastoinkäymisiä, ahdistusta ja tuskaa on ollut aika paljonkin, mutta niiden kautta Pyhä Henki on nytkin päässyt puhumaan. helppo tämä tie ole, mutta tälle Pyhä Henki on tahtonut johdattaa.


      • einel kirjoitti:

        että en tullut ihmiskäsien kautta uskoon, enkä edes tiennyt kuka Jeesus on.

        jos Jumala ei olisi minua tuolloin auttanut ja armahtanut, olisin varmasti tehnyt itsemurhan tai ainakin yrittänyt.

        sanoin voisin kuvailla oman uskoontuloni.

        Se tunne ja riemu, kun kaiken saastaisuuden jälkeen huomaa olevansa puhdas ja nostettu liejusta kovalle kalliolle, eikä itsellä ole siihen muuta osaa tai arpaa kuin täydellisesti epätoivoisen hätähuuto. Se oli valtava. Eikä siihen ihmisiä tarvittu - Jeesus itse tuli.


      • Futureal

        Tultuani uskoon minä olen kieltänyt itseni ja entisen "minuuteni" huomatuani, että olin täynnä pelkkää itsekkyyttä ja pahuutta. Tämä oli kova paikka, ikään kuin minut olisi isketty maahan, koska kaikki se, mitä siihen asti oli yrittänyt rakentaa, osoittautuikin täysin turhaksi. Koko persoonallisuuteni ikään kuin hävisi ja kaikki se, mikä siinä oli ollut keskeistä, katosi. En nähnyt varsinaisesti mitään näkyä, mutta tuollainen oli minun ahdas porttini. Ahdas porttini jatkuu vieläkin, sillä ahdistus ei ole täysin poissa, mikä johtuu mitä ilmeisimmin siitä, että yritän vielä pitää kiinni jostain vanhan persoonallisuuten rippeistä. Ikään kuin murtaisin pala palalta jotain paksua, mustaa kuorta, joka peitää minun sisimpäni ja estää Jeesusta pääsemään sisään hallitsemaan minua täydellisesti.


      • einel kirjoitti:

        on kaita tie ja ahdas portti, kun Jeesus on saanut minut näiden vuosien aikana omasta tahdosta pikkuhiljaa riisua. vastoinkäymisiä, ahdistusta ja tuskaa on ollut aika paljonkin, mutta niiden kautta Pyhä Henki on nytkin päässyt puhumaan. helppo tämä tie ole, mutta tälle Pyhä Henki on tahtonut johdattaa.

        Ja voidaan sanoa;
        Fil.3:13-16
        Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa. Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

        Samalla Tiellä ollaan. Tie jota meitä on johdettu
        on vain erinlainen ja se voi olla myös
        samantapainenkin niinkuin Sofia sanoi.

        Ja todella Taivaan Isällä on lapsia "vauvasta-
        vaariin".

        Ja tämä on voimassa tänäänkin ja puhuu valtavasta
        Jumalan rakkaudesta ja siitä miten ihminen tulee
        näkemään kaiken saastaisuuden.

        " Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat! Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta. Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi. Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää."Silloin sinä havaitset saastaiseksi veistettyjen jumalankuviesi hopeapäällystyksen ja valettujen jumalankuviesi kultakuoren; sinä viskaat ne pois kuin inhotuksen, sinä sanot niille: "Ulos!"


    • Grown up

      Luuk. 7:
      36 Niin eräs fariseuksista pyysi häntä ruualle kanssaan; ja hän meni fariseuksen taloon ja asettui aterialle.
      37 Ja katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta
      38 ja asettui hänen taakseen hänen jalkojensa kohdalle, itki ja rupesi kastelemaan hänen jalkojansa kyynelillään ja kuivasi ne päänsä hiuksilla ja suuteli hänen jalkojaan ja voiteli ne hajuvoiteella.
      39 Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
      40 Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi: "Opettaja, sano". -
      41 "Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä.
      42 Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"
      43 Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit".
      44 Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
      45 Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
      46 Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
      47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
      48 Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".
      49 Niin ateriakumppanit rupesivat ajattelemaan mielessänsä: "Kuka tämä on, joka synnitkin anteeksi antaa?"
      50 Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan".
      ---

      Millaista on syntisen naisen usko? Raamattu ei kuvaa sitä kovin pitkästi - näitä nettikeskusteluja uskosta on kilometrikaupalla siihen verrattuna.

      Oliko naisen loppujen lopuksi helppo uskoa? Voisi ajatella, että naisella on todellinen hätä. Kohtaamisen Jeesuksen kanssa voisi itse asiassa ajatella olevan hänelle hukkuvan "viimeinen oljenkorsi". Ei siis lainkaan tyyliin: kipaisenpa hakemaan nyt syntini anteeksi, onhan Jeesuksella maine, että hän voi parantaa ja antaa synnit anteeksi!

      Mielestäni kuvatun uskon vaikutin on Herra Jumala, joka on antanut sydämeen halun kääntyä pois synnistä ja Jeesus Kristus armahtaa naisen. Raamattu ei jatka kertomusta, kuinka naisen elämä tästä Jeesuksen kohtaamisesta eteenpäin jatkuu.

      Mitä mielestänne tarkoittavat Jeesuksen sanat "Mene rauhaan"?

      Syntinen nainen näki edessään Jeesuksen, ihmisen. Näkikö hän Jeesuksessa myös Jumalan? Millä tavalla? Voidaanko naisen usko nähdä siinä palvelutehtävässä, jota hän Jeesukselle toimitti? Nainen oli varmasti kärsinyt, eihän hän muutoin olisi Jeesuksen luo tullut. Mutta tätä kärsimystä ja katumusta ei kuvata sanallisesti paljon: Hän pesi Jeesuksen jalat kyynelillä ja kuivasi ne hiuksillaan.

      Lukijassa herää halu tietää enemmän. Millaista naisen usko on? Oliko syntisen naisen "helpompi" uskoa lihallisessa ruumiissa olevaa Jumalaa kuin nyt meidän, joille Jumala ei ole silmin nähtävissä?

      Jos vastaamme kyllä, ovatko kirkkokunnat omaksuneet tavan julistaa/antaa syntejä anteeksi juuri tästä syystä. Meillä on Pyhä Sana, evankeliumi, kaste, ehtoollinen, mutta monet ihmiset eivät silti usko. Tarvitaanko toisen ihmisen vakuutus?

      Toisaalta Jeesuksen ajan ihmisillä oli Vanha Testamentti, ja kun Jeesus tuli, monet eivät silloinkaan uskoneet.

      • Grown up

        tarkoitus oli toimia johdantona kysymykselle, miksi raamatussa ahtaan portin kautta uskovaksi tuloa ole enemmän kuvattu siten, kuin se esim. tällä palstalla ihmisten henkilökohtaisten uskoontulokokemusten kautta kuvaksi hahmottuu?

        Syntisen naisen kohtaaminen Jeesuksen kanssa esitetään raamatussa hyvin typistetysti. Nainen sai syntinsä anteeksi, mutta ns. ahtaan portin PROSESSIA ei paljon kuvata: kyyneleet ja hiukset mainitan. Muutoin todetaan vain, että hän oli syntinen nainen.

        Ristinpuun ryöväristä ymmärrämme, että hän oli varas. Onko varas tehnyt hyvää? No ei ainakaan varastaessaan. Silti hänkin oli oleva Jeesuksen kanssa paratiisissa vielä samana päivänä. Tässäkin mainitaan uskon syntyminen, mutta ei kerrota PROSESSISTA, joka johti siihen. Raamatun kuvaus on niukkaa.

        Monet kasteet olivat ns. hetikasteita. Näistä kastetuista ihmisistä kerrotaan, että heistä tuli Kristukseen kastettuja, Uskovia, pelastuneita.

        Ap. t. 2:41
        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Mutta PROSESSISTA, joka käänsi mielen Jumalan puoleen, ei kerrota.

        Kysymyksen asetteluni tarkoitus ei ole olla ivallisesti provosoiva, ainoastaan rehellisesti tutkiva.

        Kysynkin, miten ryöväri, syntinen nainen, ja kaikki suuret vastakastetut kansanjoukot katsottiin pelastuneiksi Jumalan lapsiksi ja oikean Uskon lahjana vastaanottaneiksi, kun heidän ahtaasta portistaan ei kerrota. Ajattelen, että ei voida olettaa heille kerrotun KAIKKIA pyhiä kirjoituksia, vaan yksinkertaisesti evankeliumi Jeesuksesta. Jotenkin näin.

        Mikä sisältö pitää tänä päivänä antaa Oikealle, Riittävälle ja Pelastavalle Uskolle? En toistaiseksi voi ajatella ahdasta porttia ainoastaan subjektiivisena kokemuksena. Sen on tarkoitettava jotakin ehdottoman Totta, vaikka sen subjektiivisesti ruumiissamme ja mielessämme kukin eri lailla kokisimme.

        Ajattelen myös, että ahtaan portin täytyy olla jotakin, josta kävivät myös raamatussa kuvatut Jeesukseen uskovat. Eli portistä sisälle käymiseen pätevät heille samat lait, sama Rakkaus, sama Totuus. Vaikka tätä Jumalan henkilökohtaisen kutsumuksen, Jumalan yhteyteen kasvun prosessia ei raamatussa juuri kuvatakaan. Ei kai meihin nyt sovelleta uusia "sääntöjä"? Sanotaanhan raamatussa

        Ps. 19:9
        (19:10) Herran sana on puhdas ja aito, se pysyy iäti. Herran säädökset ovat lujat, ne ovat oikeita kaikki.
        ---

        Minutkin on kastettu - yhden kerran. Jumala lupaa kasteen perusteella Pyhän Hengen lahjaksi. Nyt Pyhä Henki kutsuu minua - jo kolmannen kerran.

        Lausunkin nyt ensimmäistä kertaa ääneen tällä palstalla tämän, että on kysymys omasta sielustani. Ei suinkaan kiusaamisesta, niin kuin monta kertaa on jo ehditty väärin tulkitsemaan. Olen todistanut uskostani, mihin ja miten uskon. Mitä siinä pitäisi konkreettisesti muuttaa?


      • Muukalainen.
        Grown up kirjoitti:

        tarkoitus oli toimia johdantona kysymykselle, miksi raamatussa ahtaan portin kautta uskovaksi tuloa ole enemmän kuvattu siten, kuin se esim. tällä palstalla ihmisten henkilökohtaisten uskoontulokokemusten kautta kuvaksi hahmottuu?

        Syntisen naisen kohtaaminen Jeesuksen kanssa esitetään raamatussa hyvin typistetysti. Nainen sai syntinsä anteeksi, mutta ns. ahtaan portin PROSESSIA ei paljon kuvata: kyyneleet ja hiukset mainitan. Muutoin todetaan vain, että hän oli syntinen nainen.

        Ristinpuun ryöväristä ymmärrämme, että hän oli varas. Onko varas tehnyt hyvää? No ei ainakaan varastaessaan. Silti hänkin oli oleva Jeesuksen kanssa paratiisissa vielä samana päivänä. Tässäkin mainitaan uskon syntyminen, mutta ei kerrota PROSESSISTA, joka johti siihen. Raamatun kuvaus on niukkaa.

        Monet kasteet olivat ns. hetikasteita. Näistä kastetuista ihmisistä kerrotaan, että heistä tuli Kristukseen kastettuja, Uskovia, pelastuneita.

        Ap. t. 2:41
        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Mutta PROSESSISTA, joka käänsi mielen Jumalan puoleen, ei kerrota.

        Kysymyksen asetteluni tarkoitus ei ole olla ivallisesti provosoiva, ainoastaan rehellisesti tutkiva.

        Kysynkin, miten ryöväri, syntinen nainen, ja kaikki suuret vastakastetut kansanjoukot katsottiin pelastuneiksi Jumalan lapsiksi ja oikean Uskon lahjana vastaanottaneiksi, kun heidän ahtaasta portistaan ei kerrota. Ajattelen, että ei voida olettaa heille kerrotun KAIKKIA pyhiä kirjoituksia, vaan yksinkertaisesti evankeliumi Jeesuksesta. Jotenkin näin.

        Mikä sisältö pitää tänä päivänä antaa Oikealle, Riittävälle ja Pelastavalle Uskolle? En toistaiseksi voi ajatella ahdasta porttia ainoastaan subjektiivisena kokemuksena. Sen on tarkoitettava jotakin ehdottoman Totta, vaikka sen subjektiivisesti ruumiissamme ja mielessämme kukin eri lailla kokisimme.

        Ajattelen myös, että ahtaan portin täytyy olla jotakin, josta kävivät myös raamatussa kuvatut Jeesukseen uskovat. Eli portistä sisälle käymiseen pätevät heille samat lait, sama Rakkaus, sama Totuus. Vaikka tätä Jumalan henkilökohtaisen kutsumuksen, Jumalan yhteyteen kasvun prosessia ei raamatussa juuri kuvatakaan. Ei kai meihin nyt sovelleta uusia "sääntöjä"? Sanotaanhan raamatussa

        Ps. 19:9
        (19:10) Herran sana on puhdas ja aito, se pysyy iäti. Herran säädökset ovat lujat, ne ovat oikeita kaikki.
        ---

        Minutkin on kastettu - yhden kerran. Jumala lupaa kasteen perusteella Pyhän Hengen lahjaksi. Nyt Pyhä Henki kutsuu minua - jo kolmannen kerran.

        Lausunkin nyt ensimmäistä kertaa ääneen tällä palstalla tämän, että on kysymys omasta sielustani. Ei suinkaan kiusaamisesta, niin kuin monta kertaa on jo ehditty väärin tulkitsemaan. Olen todistanut uskostani, mihin ja miten uskon. Mitä siinä pitäisi konkreettisesti muuttaa?

        Muistatko kun Vapahtaja sanoi; joka juo tästä lähteestä, ei janoa enää koskaan.

        Tunnustan, en ole lukenut kaikkia kirjoituksiasi, että tietäisin sieluntilasi tarkasti.

        Oletko tullut synnintuntoon, siis, vapahtaja on naulittu ristille juuri sinun (minun) syntien vuoksi?

        Tämä ei ole syytös, vaan yritän auttaa.


      • Grown up
        Muukalainen. kirjoitti:

        Muistatko kun Vapahtaja sanoi; joka juo tästä lähteestä, ei janoa enää koskaan.

        Tunnustan, en ole lukenut kaikkia kirjoituksiasi, että tietäisin sieluntilasi tarkasti.

        Oletko tullut synnintuntoon, siis, vapahtaja on naulittu ristille juuri sinun (minun) syntien vuoksi?

        Tämä ei ole syytös, vaan yritän auttaa.

        kirjoituksiani pitää lukea pääsääntöisesti muilta palstoilta: tulin tälle palstalle ensi kertaa vasta n. viikko sitten.

        Kyse ei ole akuutista synnintunnosta. Olen käsitellyt Herran ja Herran Sanan kanssa, mitä minä olen ja mitä en ole.

        Kysymys on pikemminkin kärsimyksen problematiikasta. Miksi minun, vaimoni, (lapsuuden)perheeni ja monien läheisteni on pitänyt niin paljon kärsiä? Miksi on niin paljon kärsimystä?

        Tulee muuten mieleen: oletko sinä päässyt esim. asunto-, auto- tai opintolainan aiheuttamista murheista? Murehditutatko/huolestutatko mielesi kun läheisesi sairastuu vakavasti? Oletko päässyt yli maallisten murheiden niin, että aina ja kaikessa turvaat Herraan Jumalaasi. Ei vain pahoina päivinä. Maailmassa on ahdistus. Tiedän, että pitäisi olla turvallisella mielellä, sillä Jeesus on kanssamme. Tiedän yhtä lailla, että on synti, kun en ole kuitenkaan aina luottanut siihen vaan antanut huolen vyöryä yli. Entä Sinä?

        Mutta voit kai toki vastata myös edellisessä viestissä esitettyihin kysymyksiini?! Siten ehkä autat.


      • Grown up kirjoitti:

        kirjoituksiani pitää lukea pääsääntöisesti muilta palstoilta: tulin tälle palstalle ensi kertaa vasta n. viikko sitten.

        Kyse ei ole akuutista synnintunnosta. Olen käsitellyt Herran ja Herran Sanan kanssa, mitä minä olen ja mitä en ole.

        Kysymys on pikemminkin kärsimyksen problematiikasta. Miksi minun, vaimoni, (lapsuuden)perheeni ja monien läheisteni on pitänyt niin paljon kärsiä? Miksi on niin paljon kärsimystä?

        Tulee muuten mieleen: oletko sinä päässyt esim. asunto-, auto- tai opintolainan aiheuttamista murheista? Murehditutatko/huolestutatko mielesi kun läheisesi sairastuu vakavasti? Oletko päässyt yli maallisten murheiden niin, että aina ja kaikessa turvaat Herraan Jumalaasi. Ei vain pahoina päivinä. Maailmassa on ahdistus. Tiedän, että pitäisi olla turvallisella mielellä, sillä Jeesus on kanssamme. Tiedän yhtä lailla, että on synti, kun en ole kuitenkaan aina luottanut siihen vaan antanut huolen vyöryä yli. Entä Sinä?

        Mutta voit kai toki vastata myös edellisessä viestissä esitettyihin kysymyksiini?! Siten ehkä autat.

        on käsi, jolla Jumala repii kaiken esteenä olevan pois. Jos olemme sitä rukoilleet ja pyytäneet, niin hän tekee sen.
        Kärsimys on käsi, jolla hän vetää meidät itseänsä lähelle ja tahtoo painaa rintaansa vasten.


        'Kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota teidät, niinkuin kana kokoaa poikasensa siipiensä suojaan, mutta te ette ole tahtoneet'.

        Hyvinä päivinä emme tahdo.

        Itsekin jo sen totesit, että ilman olisit muitten asioitten parissa nytkin.


        Itselläni on ollut se rukous ja avunhuuto Jumalalle, että hän tekisi koko työnsä minussa loppuun asti ja pohjia myöten, vaikka vasten minun tahtoanikin.

        Se on tiennyt myös ihmeellisiä vaiheita ja kärsimystä, välillä niin, että 'nyt Jumala hylkäsi lopullisesti'.

        Mutta hän ei omaansa hylkää - tekee vain työnsä, kuten olemme sitä pyytäneetkin.


      • Grown up kirjoitti:

        tarkoitus oli toimia johdantona kysymykselle, miksi raamatussa ahtaan portin kautta uskovaksi tuloa ole enemmän kuvattu siten, kuin se esim. tällä palstalla ihmisten henkilökohtaisten uskoontulokokemusten kautta kuvaksi hahmottuu?

        Syntisen naisen kohtaaminen Jeesuksen kanssa esitetään raamatussa hyvin typistetysti. Nainen sai syntinsä anteeksi, mutta ns. ahtaan portin PROSESSIA ei paljon kuvata: kyyneleet ja hiukset mainitan. Muutoin todetaan vain, että hän oli syntinen nainen.

        Ristinpuun ryöväristä ymmärrämme, että hän oli varas. Onko varas tehnyt hyvää? No ei ainakaan varastaessaan. Silti hänkin oli oleva Jeesuksen kanssa paratiisissa vielä samana päivänä. Tässäkin mainitaan uskon syntyminen, mutta ei kerrota PROSESSISTA, joka johti siihen. Raamatun kuvaus on niukkaa.

        Monet kasteet olivat ns. hetikasteita. Näistä kastetuista ihmisistä kerrotaan, että heistä tuli Kristukseen kastettuja, Uskovia, pelastuneita.

        Ap. t. 2:41
        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Mutta PROSESSISTA, joka käänsi mielen Jumalan puoleen, ei kerrota.

        Kysymyksen asetteluni tarkoitus ei ole olla ivallisesti provosoiva, ainoastaan rehellisesti tutkiva.

        Kysynkin, miten ryöväri, syntinen nainen, ja kaikki suuret vastakastetut kansanjoukot katsottiin pelastuneiksi Jumalan lapsiksi ja oikean Uskon lahjana vastaanottaneiksi, kun heidän ahtaasta portistaan ei kerrota. Ajattelen, että ei voida olettaa heille kerrotun KAIKKIA pyhiä kirjoituksia, vaan yksinkertaisesti evankeliumi Jeesuksesta. Jotenkin näin.

        Mikä sisältö pitää tänä päivänä antaa Oikealle, Riittävälle ja Pelastavalle Uskolle? En toistaiseksi voi ajatella ahdasta porttia ainoastaan subjektiivisena kokemuksena. Sen on tarkoitettava jotakin ehdottoman Totta, vaikka sen subjektiivisesti ruumiissamme ja mielessämme kukin eri lailla kokisimme.

        Ajattelen myös, että ahtaan portin täytyy olla jotakin, josta kävivät myös raamatussa kuvatut Jeesukseen uskovat. Eli portistä sisälle käymiseen pätevät heille samat lait, sama Rakkaus, sama Totuus. Vaikka tätä Jumalan henkilökohtaisen kutsumuksen, Jumalan yhteyteen kasvun prosessia ei raamatussa juuri kuvatakaan. Ei kai meihin nyt sovelleta uusia "sääntöjä"? Sanotaanhan raamatussa

        Ps. 19:9
        (19:10) Herran sana on puhdas ja aito, se pysyy iäti. Herran säädökset ovat lujat, ne ovat oikeita kaikki.
        ---

        Minutkin on kastettu - yhden kerran. Jumala lupaa kasteen perusteella Pyhän Hengen lahjaksi. Nyt Pyhä Henki kutsuu minua - jo kolmannen kerran.

        Lausunkin nyt ensimmäistä kertaa ääneen tällä palstalla tämän, että on kysymys omasta sielustani. Ei suinkaan kiusaamisesta, niin kuin monta kertaa on jo ehditty väärin tulkitsemaan. Olen todistanut uskostani, mihin ja miten uskon. Mitä siinä pitäisi konkreettisesti muuttaa?

        "varkain" piipahtamaan tähän sillä poika on jo varannut koneen. Sanon muutaman sanan.

        Kun ihmettelet" miksi raamatussa ahtaan portin kautta uskovaksi tuloa ole enemmän kuvattu siten, kuin se esim. tällä palstalla ihmisten henkilökohtaisten uskoontulokokemusten kautta kuvaksi hahmottuu?"

        Niin uskon että sillä on oma tarkoituksensa, pääasia
        on ettäihminen, ihmiset tulivat Jeesuksen luo
        ja siitähän on paljon sanottu Raamatussa,
        ja mitä he saivat kuulla ja kokea.

        Se että ihminen Jeesuksen luo tuli, tulee, sitä
        tapahtumaa edeltää jokaisella oma Jumalan koulunsa.

        Ei ihminen voi tässä asiassa niinkuin ei muussakaan mitään ottaa ellei hänelle ylhäältä
        anneta.

        SE on Jumalan työ, että ihmisessä syttyy kaipaus
        Jumalan puoleen. Se on Jumalan työ, että ihminen kohtaa Herran Jeesuksen omana Vapahtajanaan ja
        Herranaan.

        Se että ihminen sanoo uskovansa Jeesukseen ei vielä sano sitä onko hän todella uudestisyntynyt
        ylhäältä.

        Siis vaikka ihminen ymmärryksellään ymmärtää
        Jumalan sanasta, että on syntinen ja että Jeesus on synnit sovittanut, niin ei hän tällä omalla
        uskolla saa sitä vahvaa todistusta, että kaikki
        synnit on anteeksi annetut, ja ei myöskään
        ihminen pääse kokemaan todellista vapautusta synnin ja saatanan vallasta, vaan on sidottu
        syntiin ja saatanan valtaan.

        Voin sanoa omalta kohdaltani, että samantapaisissa
        kivuissa olen ollut, enkä mistään muusta tyyntynyt
        ennenkuin löysin Vapahtajan Herran Jeesuksen.

        Poikkeus omissa kivuissani vain oli, että en pohtinut asioita noin kuin sinä.
        Minulla oli vain yksi asia, että minä saisin
        Jeesuksen kohdata niinkuin Sanassa sanotaan.
        Pyysin vain että Jumala minut ohjaisi oikealle
        tielle jos vaivan tiellä kuljen.

        Ja niinkuin jo olen kertonut sain kohdata Jeesuksen omana Vapahtajanani joka vapautti
        minut synnin ja saatanan vallasta todelliseen
        vapauteen.

        Se on totta Jumala puhuu sinulle väkevällä tavalla. Mutta kysymys kuuluu jäätkö pähkäilyysi,
        vai uskotko Jumalan Sanaan niinkuin se on.

        Sitä, mitä Raamatussa ei ole niinkuin ihminen
        ajattelee ja tahtoisi siellä olevan niin jätä
        tällaiset pohdinnat pois ja etsi ainoastaan
        Jumalaa. Pyydä saada kohdata Vapahtaja Herra
        Jeesus, niin sinä turhaksi tulet näkemään kaiken
        turhuuden ja saat todellisen levon ja rauhan
        sielullesi.


      • einel
        SofiaDaan kirjoitti:

        on käsi, jolla Jumala repii kaiken esteenä olevan pois. Jos olemme sitä rukoilleet ja pyytäneet, niin hän tekee sen.
        Kärsimys on käsi, jolla hän vetää meidät itseänsä lähelle ja tahtoo painaa rintaansa vasten.


        'Kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota teidät, niinkuin kana kokoaa poikasensa siipiensä suojaan, mutta te ette ole tahtoneet'.

        Hyvinä päivinä emme tahdo.

        Itsekin jo sen totesit, että ilman olisit muitten asioitten parissa nytkin.


        Itselläni on ollut se rukous ja avunhuuto Jumalalle, että hän tekisi koko työnsä minussa loppuun asti ja pohjia myöten, vaikka vasten minun tahtoanikin.

        Se on tiennyt myös ihmeellisiä vaiheita ja kärsimystä, välillä niin, että 'nyt Jumala hylkäsi lopullisesti'.

        Mutta hän ei omaansa hylkää - tekee vain työnsä, kuten olemme sitä pyytäneetkin.

        vastoinkäymiset ja kärsimys ja kivut ovat Jumalan tapa vetää meitä lähemmäs Itseänsä ja kääntää ajatuksemme ja katseemme Häneen. lisäksi Hän noiden kautta voi myös pysäyttää meidät ajattelemaan omaa elämäämme, elämmekö Hänen tahdossaan vai omassamme. näin on minulla käynyt. lisäksi Herra riisuu ja tyhjentää meitä niiden kautta omasta itsestämme ja omasta tahdostamme, ja kaikesta siitä, mikä ei ole meidän Isämme mielen mukaista. vaikkei elämä menekään niinkuin olisi toivonut ja tulee vastoinkäymisiä, kipuja, tulee myös lohdutus taivaasta, Isältä. olen myös kokenut välillä aikoja ihankuin Hän olisi minut hyljännyt, mutta sitten taas olen saanut kuulla Hänen äänensä.

        monia asioita Hän meille opettaa vastoinkäymisten ja myös kärsimysten kautta. jos tiemme on vaivaan vievään Hän niiden kautta haluaa kääntää meidän katseemme Häneen, että etsisimme apua Häneltä, emme ihmisiltä. ja kysyisimme Hänen tahtoaan elämämme suhteen ja että Hän saisi johdattaa meidät takaisin omalle tielleen. eivät muut ihmiset voi tietää Jumalan tahtoa elämämme suhteen. koska Hänen tiensä eivät ole meidän teitämme.

        Jes. 31:1 Voi niitä, jotka menevät alas Egyptiin apua etsimään ja turvautuvat hevosiin, luottavat sotavaunuihin, koska niitä on paljon, ja ratsumiehiin, koska niitten luku on ylen suuri, mutta eivät katso Israelin Pyhään, eivät kysy neuvoa Herralta.

        tuonkin Raamatunpaikan kautta Herra on puhunut, kuinka tulee kysyä apua ja neuvoa ennenkaikkea Häneltä, eikä niin turvautua ihmisiin, eikä varsinkaan heidän mielipiteisiinsä.

        Herra haluaa itse kaita laumaansa. Hän haluaa itse johdattaa heitä, ja Hän on luvannut, että Hänen omansa kuulevat Hänen äänensä.

        Jeremia 17:7 Siunattu on se mies, joka turvaa Herraan, jonka turvana Herra on.
        8 Hän on kuin veden partaalle istutettu puu, joka ojentaa juurensa puron puoleen; helteen tuloa se ei peljästy, vaan sen lehvä on vihanta, ei poutavuonnakaan sillä ole huolta, eikä se herkeä hedelmää tekemästä.

        vaikka osaksemme tulee vastoinkäymisiä, kipua, kärsimystäkin, että Herra niiden kautta voisi meille puhua, kääntää meidät pois vääristä asioita ja väärältä tieltä, repiä ne istutukset meistä, jotka eivät ole Hänestä, muuttaa meitä, tulee myöskin lohdutuskin Häneltä. voi kokea olevansa kuin puu, joka ojentaa juurensa puron puoleen.

        Jesaja 33:15 Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä, mikä oikein on, joka halveksii väärää voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan, joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa,
        16 hän on asuva kukkuloilla, kalliolinnat ovat hänen turvansa; hänelle annetaan hänen leipänsä, eikä vesi häneltä ehdy.


      • einel kirjoitti:

        vastoinkäymiset ja kärsimys ja kivut ovat Jumalan tapa vetää meitä lähemmäs Itseänsä ja kääntää ajatuksemme ja katseemme Häneen. lisäksi Hän noiden kautta voi myös pysäyttää meidät ajattelemaan omaa elämäämme, elämmekö Hänen tahdossaan vai omassamme. näin on minulla käynyt. lisäksi Herra riisuu ja tyhjentää meitä niiden kautta omasta itsestämme ja omasta tahdostamme, ja kaikesta siitä, mikä ei ole meidän Isämme mielen mukaista. vaikkei elämä menekään niinkuin olisi toivonut ja tulee vastoinkäymisiä, kipuja, tulee myös lohdutus taivaasta, Isältä. olen myös kokenut välillä aikoja ihankuin Hän olisi minut hyljännyt, mutta sitten taas olen saanut kuulla Hänen äänensä.

        monia asioita Hän meille opettaa vastoinkäymisten ja myös kärsimysten kautta. jos tiemme on vaivaan vievään Hän niiden kautta haluaa kääntää meidän katseemme Häneen, että etsisimme apua Häneltä, emme ihmisiltä. ja kysyisimme Hänen tahtoaan elämämme suhteen ja että Hän saisi johdattaa meidät takaisin omalle tielleen. eivät muut ihmiset voi tietää Jumalan tahtoa elämämme suhteen. koska Hänen tiensä eivät ole meidän teitämme.

        Jes. 31:1 Voi niitä, jotka menevät alas Egyptiin apua etsimään ja turvautuvat hevosiin, luottavat sotavaunuihin, koska niitä on paljon, ja ratsumiehiin, koska niitten luku on ylen suuri, mutta eivät katso Israelin Pyhään, eivät kysy neuvoa Herralta.

        tuonkin Raamatunpaikan kautta Herra on puhunut, kuinka tulee kysyä apua ja neuvoa ennenkaikkea Häneltä, eikä niin turvautua ihmisiin, eikä varsinkaan heidän mielipiteisiinsä.

        Herra haluaa itse kaita laumaansa. Hän haluaa itse johdattaa heitä, ja Hän on luvannut, että Hänen omansa kuulevat Hänen äänensä.

        Jeremia 17:7 Siunattu on se mies, joka turvaa Herraan, jonka turvana Herra on.
        8 Hän on kuin veden partaalle istutettu puu, joka ojentaa juurensa puron puoleen; helteen tuloa se ei peljästy, vaan sen lehvä on vihanta, ei poutavuonnakaan sillä ole huolta, eikä se herkeä hedelmää tekemästä.

        vaikka osaksemme tulee vastoinkäymisiä, kipua, kärsimystäkin, että Herra niiden kautta voisi meille puhua, kääntää meidät pois vääristä asioita ja väärältä tieltä, repiä ne istutukset meistä, jotka eivät ole Hänestä, muuttaa meitä, tulee myöskin lohdutuskin Häneltä. voi kokea olevansa kuin puu, joka ojentaa juurensa puron puoleen.

        Jesaja 33:15 Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä, mikä oikein on, joka halveksii väärää voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan, joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa,
        16 hän on asuva kukkuloilla, kalliolinnat ovat hänen turvansa; hänelle annetaan hänen leipänsä, eikä vesi häneltä ehdy.

        keskustella kanssasi, mutta sinulla ei ollut
        osoitetta, että olisin voinut viestin lähettää.

        Minun osoitteeni löydät sivultani, että jos koet
        että voisit kirjoitella niin laittaisitko
        osoitteesi tulemaan minulle.


      • einel
        ArmiK kirjoitti:

        keskustella kanssasi, mutta sinulla ei ollut
        osoitetta, että olisin voinut viestin lähettää.

        Minun osoitteeni löydät sivultani, että jos koet
        että voisit kirjoitella niin laittaisitko
        osoitteesi tulemaan minulle.

        sähköpostia, koska en tahdo sähköpostiosoitteeni olisi täällä julkisesti kaikkien netin käyttäjien tiedossa. tiedän mitä on kun Herra riisuu ihmistä omasta tahdosta...ja kun ihmisellä ei ole mitään eikä ketään muuta, Johon turvautua. niin minulle kävi uskoontullessa, sama tilanne minulla on nyt.


    • Teuvoa odotellen

      Totuutta palstalle!

      • Teuvohan

        Se siellä taas itseään odottelee. Mitä tämä taas tämä piilosilla olosi merkitsee?


    • Metsään meni

      Eipä tietänyt tietäjähenkesi totuutta, sillä en ole Teuvo.

      Nostin tämän tänne, kun sen palstan historiasta löysin. Ihmetellen sitä, että joskus on tällä palstalla pystytty näin asialliseen keskusteluun.3

      • Voe voe

        Olet ennenkin käyttänyt tuota tietäjähenkivertaustasi Teuvo. Mukavaa että 77 vuotiaanakin olet niin lapsenmielinen että leikit kuurupiiloa. Syö mustaa mönjää ja aikuistu.


      • Teuvoton
        Voe voe kirjoitti:

        Olet ennenkin käyttänyt tuota tietäjähenkivertaustasi Teuvo. Mukavaa että 77 vuotiaanakin olet niin lapsenmielinen että leikit kuurupiiloa. Syö mustaa mönjää ja aikuistu.

        Mutta ei neuvoton:

        3.Moos.20:27

        Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa.

        Apt.16:16

        Kun taas olimme menossa rukouspaikalle, kohtasimme orjatytön, jossa oli tietäjähenki ja joka ennustamalla hankki isäntäväelleen hyvät rahat.


    • Eikä ole sattumaa

      että valitsit tämän aloituksen Teuvo, sillä kehuuhan siinä Grown up kuulevansa kirjoituksissasi jumalan äänen.

      • Teuvoton

        Kyllä minäkin Teuvon viesteistä aistin Totuuden Herran äänen. Kuten Jeesus ilmoitti:

        Luuk. 10:16
        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe