Miten saisin vanhemmat ja tyttöystävän hyväksymään valintani?

Janne89

Olen 17, ja vuoden päästä pitää mennä paskakutsuntoihin. Minulle on jo jonkin aikaa ollut selvää, että tämän halveksittavan militaristivaltion armeijaa en käy. Olen päättänyt valita sivarin. Minulla on ongelmana, että vanhempani eikä tyttöystäväni eivät hyväksy päätöstäni. Kun olen kertonut vanhemmilleni tulevasta valinnastani, he ovat jankuttaneet jotain sellaista, että häpäisen sodassa olleen 82-vuotiaan isoisäni, jos en mene armeijaan. He myös väittävät, ettei minusta koskaan tule miestä, jos en käy "miesten koulua" (itse sanon sitä aivopeseväksi militaristikouluksi). Vanhempani ovat lisäksi sanoneet, että lopettavat opiskeluni kustantamisen, jos valitsen olla menemättä armeijaan. Tyttöystäväni on sanonut, että jättää minut, jos kieltäydyn armeijasta. Miten saisin heidät hyväksymään valintani?

76

5457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrittääkö DarkNazi taas ruokkia harhojaan? Tuosta inkuttavasta tyylistä ei voi erehtyä.

      Tuollaisella asennevammalla sinä et saa ketään vakuutettua mistään...

    • Täytyy sanoa, ettei tilanne vaikuta kohdallasi mitenkään mukavalta. Ainakin voisit sanoa vanhemmillesi ja tyttöystävällesi sen, että kyseinen valinta on sinun oma ja henkilökohtainen päätös joka ei pitäisi kuulua toisille. Jos tyttöystäväsi ei hyväksy sinun valintaasi, niin eikö se vaikuta hieman siltä, että seurustelukumppanisi ei ole sinulle oikea?

      Ainakin sitä luulisi, että ihmiset seurustelevat sellaisen kumppanin kanssa, jonka mielipiteet ja elämänarvot ovat suurin piirtein samanlaiset. Lisäksi sinun kannattaisi puhua asiasta isoisäsi kanssa henkilökohtaisesti, mistä tiedät vaikka hän suhtautuisi jopa myönteisesti sinun sivarivalintaasi kohtaan?

      Jos vanhempasi kieltäytyvät maksamasta opintojasi, niin siinä tapauksessa suosittelen sinua hankkimaan lykkäystä niin paljon, että ehdit suorittaa opintosi loppuun asti. Siinä vaiheessa voit mennä vaikka sivariin tai hankkia jopa vapautuksen koko turhasta asevelvollisuuspaskasta. Ainakin suosittelisin sinua etsimään itsellesi sellaisen tyttöystävän, joka osaa tukea ja ymmärtää sinun omia valintoja ja elämänarvojasi.

      Tämä onkin hyvä esimerkki siitä, että suomessa kaikkien niiden ihmisten on äärimmäisen vaikea elää onnellista ihmiselämää, jotka suhtautuvat vähänkin kielteisemmin tämän maan armeijaa ja pakkoasevelvollisuutta kohtaan. Pahimmassa tapauksessa seurustelusuhteet saattavat katketa ja suhteet vanhempiin voivat muuttua huonommiksi.

      • Janne89

        Ihmettelit, miksi seurustelen sellaisen tytön kanssa, jonka elämänarvot ovat niin erilaiset kuin omani. Syy ehkä enimmäkseen siinä, että kun suhteemme alkoi vähän yli vuosi sitten, arvoni olivat erilaiset kuin nyt. Ajattelin aika samalla tavalla kuin useimmat suomalaiset eli että sivarit ja totaalit ovat kusipäitä jne. Olin joutunut kotona aivopesun uhriksi. Mutta onneksi viime vuoden lopulla arvoni muuttuivat. Keskustelin kahden sivarin kanssa ja huomasin, että heidän ajatuksensa olivat paljon terveempiä kuin se militaristinen propaganda, jota minulle kotona oli opetettu. Päätin kieltäytyä aseista, eikä päätökseni ole järkkynyt.


      • Janne89 kirjoitti:

        Ihmettelit, miksi seurustelen sellaisen tytön kanssa, jonka elämänarvot ovat niin erilaiset kuin omani. Syy ehkä enimmäkseen siinä, että kun suhteemme alkoi vähän yli vuosi sitten, arvoni olivat erilaiset kuin nyt. Ajattelin aika samalla tavalla kuin useimmat suomalaiset eli että sivarit ja totaalit ovat kusipäitä jne. Olin joutunut kotona aivopesun uhriksi. Mutta onneksi viime vuoden lopulla arvoni muuttuivat. Keskustelin kahden sivarin kanssa ja huomasin, että heidän ajatuksensa olivat paljon terveempiä kuin se militaristinen propaganda, jota minulle kotona oli opetettu. Päätin kieltäytyä aseista, eikä päätökseni ole järkkynyt.

        Hienoa, jos ajatusmaailmasi on muuttunut avarakatseisemmaksi ja pystyt hyväksymään erilaisia elämänarvoja. Mielestäni sinun kannattaisi keskustella tyttöystäväsi kanssa tästä asiasta ja kertoa hänelle se, ettei armeija vaan yksinkertaisesti ole sinun juttusi. Todennäköisesti tyttöystäväsi on myös varsin nuori, eikä hän varmaan iästään johtuen ole vielä tottunut ajattelemaan asioita niin laajasta näkökulmasta. Yleensä tuossa iässä monet nuoret ovat vaan samaa mieltä kun suurin osa ikätovereistaan, eikä se eriävien mielipiteiden esittäminen välttämättä ole kovin helppoa sosiaalisten paineiden takia.

        Mutta, jos tyttöystäväsi ei pysty hyväksymään sinun sivarivalintaasi, niin voisit sanoa hänelle suoraan sen, että jos pidät suomen armeijaa tärkeämpänä kun sinua, niin teidän ei kannata enää seurustella. Siinä tilanteessa luulisi näkevän sen asian, miten vakavalla pohjalla teidän suhteenne oikein on, ja että välittääkö tyttöystäväsi sinusta sittenkään niin paljoa kun luulet.

        Tämä maanpuolustuspropaganda onkin ollut aina erittäin tehokas keino saada mahdollisimman paljon suomalaisia miehiä armeijaan. Tämä propagana on saatu iskettyä suomalaisten mieliin niin tehokkaasti, että käytännössä katsoen tästä on aivan mahdotonta yrittää esittää suomalaisille mitään eriäviä mielipiteitä. Itse en onneksi joutunut ikinä keskustelemaan sivarivalinnastani vanhempieni kanssa, koska he hyväksyivät sen täysin heti alusta alkaen. Tosin muut sukulaiset eivät ole katsoneet sivarivalintaani yhtä mielekkäästi, mutta en kuitenkaan antanut sen vaikuttaa omaan henkilökohtaiseen päätökseeni.


      • realissimus
        Janne89 kirjoitti:

        Ihmettelit, miksi seurustelen sellaisen tytön kanssa, jonka elämänarvot ovat niin erilaiset kuin omani. Syy ehkä enimmäkseen siinä, että kun suhteemme alkoi vähän yli vuosi sitten, arvoni olivat erilaiset kuin nyt. Ajattelin aika samalla tavalla kuin useimmat suomalaiset eli että sivarit ja totaalit ovat kusipäitä jne. Olin joutunut kotona aivopesun uhriksi. Mutta onneksi viime vuoden lopulla arvoni muuttuivat. Keskustelin kahden sivarin kanssa ja huomasin, että heidän ajatuksensa olivat paljon terveempiä kuin se militaristinen propaganda, jota minulle kotona oli opetettu. Päätin kieltäytyä aseista, eikä päätökseni ole järkkynyt.

        Hehheh, koit viime vuoden lopulla sitten "valaistumisen", kun keskustelit parin sivarin kanssa. Oletko varma, etteivät hekin aivopesseet sinua?
        Entäs tämän vuoden lopulla, saatatkin kohdata vaikkapa pari muslimia, jotka saavat sinut tajuamaan kuinka paskoja vääräuskoisia me olemme...

        Olet vielä sen verran nuori, että mielipiteesi voivat muuttua moneen kertaan, mutta nyt tekemäsi valinnat vaikuttavat tulevaisuuteesi. Itse ehdottaisin intin käymistä, mutta omapa on asiasi ja elämäsi.


      • armeijaa
        realissimus kirjoitti:

        Hehheh, koit viime vuoden lopulla sitten "valaistumisen", kun keskustelit parin sivarin kanssa. Oletko varma, etteivät hekin aivopesseet sinua?
        Entäs tämän vuoden lopulla, saatatkin kohdata vaikkapa pari muslimia, jotka saavat sinut tajuamaan kuinka paskoja vääräuskoisia me olemme...

        Olet vielä sen verran nuori, että mielipiteesi voivat muuttua moneen kertaan, mutta nyt tekemäsi valinnat vaikuttavat tulevaisuuteesi. Itse ehdottaisin intin käymistä, mutta omapa on asiasi ja elämäsi.

        niin, myös armeija ja sen valitseminen vaikuttaa tulevaisuudessa. Jos mielestäsi se on hyvä paikka, se on, mutta ei sitä ola varmasti jokaiselle. Asevelvollisuusjärjestelmä saa jatkuvasti enemmän kritiikkiä ja mm. Saksassa jo halveksutaan niitä, jotka suorittavat asepalveluksen.


      • realissimus
        armeijaa kirjoitti:

        niin, myös armeija ja sen valitseminen vaikuttaa tulevaisuudessa. Jos mielestäsi se on hyvä paikka, se on, mutta ei sitä ola varmasti jokaiselle. Asevelvollisuusjärjestelmä saa jatkuvasti enemmän kritiikkiä ja mm. Saksassa jo halveksutaan niitä, jotka suorittavat asepalveluksen.

        Armeija ja sen käyminen ei vaikuta tulevaisuudessa ainakaan negatiivisesti niin paljoa kuin esim. sivarin tai totaalin valitseminen. Tarkoitan lähinnä muiden ihmisten asenteita, esim. töitä haettaessa saattaa vaikuttaa, vaikka sen ei lain mukaan ilmeisesti pitäisikään vaikuttaa. Ja vaikka Saksassa halveksuttaisiinkin asevelvollisia, niin meillä Suomessa ei näin ole. Valtaosa suomalaisista kannattaa asevelvollisuutta. Ja jos asevelvollisuus nyt saakin yhä enemmän kritiikkiä, niin se ei todista yhtään mitään. Saihan poliisin toiminta Asem-jupakassa voimakasta kritiikkiä, mutta kyseessä oli vain vähemmistöjen jupinaa (samaa sakkia, jotka asevelvollisuuttakin vastustavat), valtaosa suomalaisista piti poliisin menettelyä oikeana.

        Armeija ei tosiaan ole hyvä paikka jokaiselle, mutta normaalilla psyykellä varustettu nuorimies pystyy sen kyllä suorittamaan.

        Ja nuori tuuliviiri voi armeijasta vielä loikata sivariin, mutta tuskin onnistunee toisinpäin.


      • Hana
        realissimus kirjoitti:

        Armeija ja sen käyminen ei vaikuta tulevaisuudessa ainakaan negatiivisesti niin paljoa kuin esim. sivarin tai totaalin valitseminen. Tarkoitan lähinnä muiden ihmisten asenteita, esim. töitä haettaessa saattaa vaikuttaa, vaikka sen ei lain mukaan ilmeisesti pitäisikään vaikuttaa. Ja vaikka Saksassa halveksuttaisiinkin asevelvollisia, niin meillä Suomessa ei näin ole. Valtaosa suomalaisista kannattaa asevelvollisuutta. Ja jos asevelvollisuus nyt saakin yhä enemmän kritiikkiä, niin se ei todista yhtään mitään. Saihan poliisin toiminta Asem-jupakassa voimakasta kritiikkiä, mutta kyseessä oli vain vähemmistöjen jupinaa (samaa sakkia, jotka asevelvollisuuttakin vastustavat), valtaosa suomalaisista piti poliisin menettelyä oikeana.

        Armeija ei tosiaan ole hyvä paikka jokaiselle, mutta normaalilla psyykellä varustettu nuorimies pystyy sen kyllä suorittamaan.

        Ja nuori tuuliviiri voi armeijasta vielä loikata sivariin, mutta tuskin onnistunee toisinpäin.

        Muidenko takia sitä armeijaa sitten käydäänkin!? Se on mielestäni henkilökohtainen asia, eikä muiden päätettävissä! Täten ajattelee vain sellainen ihminen, jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan, joten sellainen ihminen aivopestään ja sellainen ihminen myöskin tyytyy valtaväestön mielipiteeseen.

        itsekkyys tapauksia on armeijankin puolella ja armeijassa olevia voi kyllä reservissä sanoa laiskoiksi vetelyksiksi, joille varsinkin naiset näyttävät kaapin paikan ja toimivat näiden raukkojen perheen päänä (miehisyys on laskenut paljon suomessa, akkavalta jyllää perheissä). Olen paljon esimerkkejä nähnyt, eivät ota huomioon toisia, joka pitäisi olla armeijassa eräänlaisena opetuksena, mutta täällä reservissä se siis jää puolitiehen!


      • ...---...
        realissimus kirjoitti:

        Armeija ja sen käyminen ei vaikuta tulevaisuudessa ainakaan negatiivisesti niin paljoa kuin esim. sivarin tai totaalin valitseminen. Tarkoitan lähinnä muiden ihmisten asenteita, esim. töitä haettaessa saattaa vaikuttaa, vaikka sen ei lain mukaan ilmeisesti pitäisikään vaikuttaa. Ja vaikka Saksassa halveksuttaisiinkin asevelvollisia, niin meillä Suomessa ei näin ole. Valtaosa suomalaisista kannattaa asevelvollisuutta. Ja jos asevelvollisuus nyt saakin yhä enemmän kritiikkiä, niin se ei todista yhtään mitään. Saihan poliisin toiminta Asem-jupakassa voimakasta kritiikkiä, mutta kyseessä oli vain vähemmistöjen jupinaa (samaa sakkia, jotka asevelvollisuuttakin vastustavat), valtaosa suomalaisista piti poliisin menettelyä oikeana.

        Armeija ei tosiaan ole hyvä paikka jokaiselle, mutta normaalilla psyykellä varustettu nuorimies pystyy sen kyllä suorittamaan.

        Ja nuori tuuliviiri voi armeijasta vielä loikata sivariin, mutta tuskin onnistunee toisinpäin.

        Minkä ihmeen vuoksi kenenkään pitäisi tehdä ilmaista orjatyötä yhtään minkään valtion eteen vain siksi, että "kaikki muutkin tekevät niin"?

        Ymmärtäisit edes vaatia siitä käypää palkkaa.

        Ilmaiseksi asevelvollisarmeijaan meneminen ei ole isänmaallisuutta. Se on aivan puhdasta typeryyttä.


      • ei muuta?
        armeijaa kirjoitti:

        niin, myös armeija ja sen valitseminen vaikuttaa tulevaisuudessa. Jos mielestäsi se on hyvä paikka, se on, mutta ei sitä ola varmasti jokaiselle. Asevelvollisuusjärjestelmä saa jatkuvasti enemmän kritiikkiä ja mm. Saksassa jo halveksutaan niitä, jotka suorittavat asepalveluksen.

        " mm. Saksassa jo halveksutaan niitä, jotka suorittavat asepalveluksen."

        Ja tietävätkö Saksalaiset itse mitään tästä suhtautumisestaan?

        Olen aika varma että kyseessä on samaa sivarileirin levittäämää bullshittiä mitä palsta pursuaa koko ajan niin kuin olettaa sopiikin.

        Jos olen väärässä niin voinet linkittää todisteita tästä saksalaisesta asevelvollisten halveksunnasta. Tätä on väitetty useita kertoja mutta ensimmäistäkään todistetta siitä ei ole esitetty.

        Siis: Väite vastaan väite ja kumpikin ilman todisteita. Todistusvelvollisuus on kuitenkin alkuperäisen väitteen esittäjällä joten antaapa kuulua.

        Ja lähdekritiikki kuuluu tässäkin asiaan...


      • realissimus
        Hana kirjoitti:

        Muidenko takia sitä armeijaa sitten käydäänkin!? Se on mielestäni henkilökohtainen asia, eikä muiden päätettävissä! Täten ajattelee vain sellainen ihminen, jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan, joten sellainen ihminen aivopestään ja sellainen ihminen myöskin tyytyy valtaväestön mielipiteeseen.

        itsekkyys tapauksia on armeijankin puolella ja armeijassa olevia voi kyllä reservissä sanoa laiskoiksi vetelyksiksi, joille varsinkin naiset näyttävät kaapin paikan ja toimivat näiden raukkojen perheen päänä (miehisyys on laskenut paljon suomessa, akkavalta jyllää perheissä). Olen paljon esimerkkejä nähnyt, eivät ota huomioon toisia, joka pitäisi olla armeijassa eräänlaisena opetuksena, mutta täällä reservissä se siis jää puolitiehen!

        Nimenomaan myös muiden takia se armeija käydään. Ei sitä käydä pelkästään oman kotipihan puolustamiseen, vaan tarvittaessa koko kansakunnan puolustamiseen. Ja muiden asenteilla on merkitystä siinä vaiheessa, kun se vaikuttaa omaan toimeentuloosi (se työhönotto esimerkkini), muutenhan muiden mielipiteillä ole niinkään merkitystä, jos on itse tarpeeksi vahva ihminen.

        Kirjoitit hyvin itsekkyydestä, en vain ymmärtänyt, että miten se liittyi minun vastineeseeni.


      • Hana
        realissimus kirjoitti:

        Nimenomaan myös muiden takia se armeija käydään. Ei sitä käydä pelkästään oman kotipihan puolustamiseen, vaan tarvittaessa koko kansakunnan puolustamiseen. Ja muiden asenteilla on merkitystä siinä vaiheessa, kun se vaikuttaa omaan toimeentuloosi (se työhönotto esimerkkini), muutenhan muiden mielipiteillä ole niinkään merkitystä, jos on itse tarpeeksi vahva ihminen.

        Kirjoitit hyvin itsekkyydestä, en vain ymmärtänyt, että miten se liittyi minun vastineeseeni.

        siviilipalvelusmiehillä on sinun mukaasi "itsekkyyttä" armeijan suhteen, mutta siviilissä ajattelevat muita.

        Varusmiehet ajattelevat militarisesti yhteiskuntaa kohtaan, mutta ovat erittäin "itsekkäitä" siviilissä!

        On paljon todennäköisempää, että varusmies tekee aseellisen pankkiryöstön kuin siviilipalvelus, jolla ei ole minkäänlaista taipumusta aseiden käytössä, eikö!?


      • Hana
        ei muuta? kirjoitti:

        " mm. Saksassa jo halveksutaan niitä, jotka suorittavat asepalveluksen."

        Ja tietävätkö Saksalaiset itse mitään tästä suhtautumisestaan?

        Olen aika varma että kyseessä on samaa sivarileirin levittäämää bullshittiä mitä palsta pursuaa koko ajan niin kuin olettaa sopiikin.

        Jos olen väärässä niin voinet linkittää todisteita tästä saksalaisesta asevelvollisten halveksunnasta. Tätä on väitetty useita kertoja mutta ensimmäistäkään todistetta siitä ei ole esitetty.

        Siis: Väite vastaan väite ja kumpikin ilman todisteita. Todistusvelvollisuus on kuitenkin alkuperäisen väitteen esittäjällä joten antaapa kuulua.

        Ja lähdekritiikki kuuluu tässäkin asiaan...

        Lapinjärvellä kouluttaja kertoi ainakin vuonna 2000 (uskoisin, ettei paljon ole tullut muutosta 6 vuodessa), että Saksassa sivarin valitsevat 50% ikäluokasta. Ehkei sitä vain arvosteta siellä niin paljon kuin täällä Suomessa. Ovat päässeet ylitse Hitlerin ajoista!


      • Hana
        Hana kirjoitti:

        siviilipalvelusmiehillä on sinun mukaasi "itsekkyyttä" armeijan suhteen, mutta siviilissä ajattelevat muita.

        Varusmiehet ajattelevat militarisesti yhteiskuntaa kohtaan, mutta ovat erittäin "itsekkäitä" siviilissä!

        On paljon todennäköisempää, että varusmies tekee aseellisen pankkiryöstön kuin siviilipalvelus, jolla ei ole minkäänlaista taipumusta aseiden käytössä, eikö!?

        Itsekkyyttä on myöskin se, ettei voida suvaita muiden omia päätöksiä vaan kaikkien pitäisi elää kuten joku itsekäs sanoo.

        Arvostan ja kunnioitan varusmiehiä sotilasarvosta tai aselajista riippumatta, mikäli henkilö osaa myöskin ottaa muiden valinnat huomioon! En ole kommunisti, mutta inhoan kaikesta huolimatta fasistisuutta ja tätä Suomen oudolta tuntuvaa militarisuutta, joka pitäisi olla vain ainut suuntaus!


      • ja huoah...
        Hana kirjoitti:

        Lapinjärvellä kouluttaja kertoi ainakin vuonna 2000 (uskoisin, ettei paljon ole tullut muutosta 6 vuodessa), että Saksassa sivarin valitsevat 50% ikäluokasta. Ehkei sitä vain arvosteta siellä niin paljon kuin täällä Suomessa. Ovat päässeet ylitse Hitlerin ajoista!

        Alkuperäinen väittämä:
        " " mm. Saksassa jo HALVEKSUTAAN niitä, jotka suorittavat asepalveluksen."

        Ja vastaus:
        "että Saksassa sivarin VALITSEVAT 50% ikäluokasta..."

        Lintsasitko äikän tunnilta silloin kun selitettiin sanojen "halveksua" ja "valita" välistä eroa?


      • Hana
        ja huoah... kirjoitti:

        Alkuperäinen väittämä:
        " " mm. Saksassa jo HALVEKSUTAAN niitä, jotka suorittavat asepalveluksen."

        Ja vastaus:
        "että Saksassa sivarin VALITSEVAT 50% ikäluokasta..."

        Lintsasitko äikän tunnilta silloin kun selitettiin sanojen "halveksua" ja "valita" välistä eroa?

        tuo toinen oli lainausmerkeissä jo minun osiossani. Huomasiks?

        Joo, ruotsi, englanti ja saksa olivat peruskoulussa minulle vahvempia kieliä kuin mitä tämä "soomi"! :)

        Paskamaisen vaikea kieli tämä suomi näin suomalaisenakin, jota osaa maailmassa vain noin 5 miljoonaa ihmistä. Toisaalta suomalaisia asuu muuallakin maapallolla, mutta ne ovat taitaneet tarkoitusten mukaan unohtaa "isänmaallisen kielen" ja opetelleet vaikka jonkun hyödyllisemmän kielen kuten englannin!

        Suomessa näitä valintoja ei voi tehdä kovinkaan erilaista toimitapaa varten! Täytyy olla samanlainen tai aletaan mollaamaan! Onneksi on maita, jossa palkitaan erilaisuus!


      • lue historiaa
        ei muuta? kirjoitti:

        " mm. Saksassa jo halveksutaan niitä, jotka suorittavat asepalveluksen."

        Ja tietävätkö Saksalaiset itse mitään tästä suhtautumisestaan?

        Olen aika varma että kyseessä on samaa sivarileirin levittäämää bullshittiä mitä palsta pursuaa koko ajan niin kuin olettaa sopiikin.

        Jos olen väärässä niin voinet linkittää todisteita tästä saksalaisesta asevelvollisten halveksunnasta. Tätä on väitetty useita kertoja mutta ensimmäistäkään todistetta siitä ei ole esitetty.

        Siis: Väite vastaan väite ja kumpikin ilman todisteita. Todistusvelvollisuus on kuitenkin alkuperäisen väitteen esittäjällä joten antaapa kuulua.

        Ja lähdekritiikki kuuluu tässäkin asiaan...

        Voidaan tätä peliä pelata kaksinkin. Etsippä itse todisteet asevelvollisuuden ylivoimaisesta paremmuudesta tai siitä, että suomalaisilla on korkea maanpuolustustahto.

        Varmasti tiedät, että toisen maailman sodan jälkeen saksalaiset ovat suhtautuneet sanaan "natsi" erittäin negatiivisesti ja pyrkivät välttämään tilanteita, jossa heitä verrattaisiin entisiin natseihin. Toinen maailmansota romutti preussilaisen armeijan arvostuksen.

        Jos tämä ei sinulle riitä, ei voi mitään, sillä en jaksa vaivautua etsimään tilastotietoja saksan kielellä, koska suurin osa ei niitä kuitenkaan ymmärrä.


      • näköjään
        lue historiaa kirjoitti:

        Voidaan tätä peliä pelata kaksinkin. Etsippä itse todisteet asevelvollisuuden ylivoimaisesta paremmuudesta tai siitä, että suomalaisilla on korkea maanpuolustustahto.

        Varmasti tiedät, että toisen maailman sodan jälkeen saksalaiset ovat suhtautuneet sanaan "natsi" erittäin negatiivisesti ja pyrkivät välttämään tilanteita, jossa heitä verrattaisiin entisiin natseihin. Toinen maailmansota romutti preussilaisen armeijan arvostuksen.

        Jos tämä ei sinulle riitä, ei voi mitään, sillä en jaksa vaivautua etsimään tilastotietoja saksan kielellä, koska suurin osa ei niitä kuitenkaan ymmärrä.

        Et sitten kyennyt perustelemaan alkuperäistä väitettä mitenkään ja yrität kiemurrella siitä kääntämällä kysymystä kokonaan toiseen asiaan.

        Yleiskielessä ao. tointa kutsutaan välttelyksi. Samoin keskusteluissa väitteen esittäjällä on ensisijainen todistustaakka ja kyvyttömyys sitä tehdä katsotaan samalla mitätöivän alkuperäisen väittämän, kuten tässä näkyy käyvän.

        Alkuperäinen väittämä:
        " mm. Saksassa jo halveksutaan niitä, jotka suorittavat asepalveluksen."

        Ja vastaus:
        "Etsippä itse todisteet asevelvollisuuden ylivoimaisesta paremmuudesta tai siitä, että suomalaisilla on korkea maanpuolustustahto"

        Eli sakujen asepalvelusta suorittavien halveksuntaväite näyttää murenevan saman tein?

        "Asevelvollisuuden ylivoimainen paremmuus"
        Asiasta on käyty tänäkin viikonloppuna nimimerkki ...---... kanssa loputtomia vääntöjä ja tähän saakka jok'ikinen esitetty väite rajallisen ammattiarmeijan ylivertaisuudesta oloissamme on kumottu. Aihepiiri on valtavan laaja ja asiaa on käsitelty satojen viestien kautta. Tässä esimakua:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=500000000000014&posting=22000000020211280

        Mikäli haluat jatkaa niin olen valmis jatkamaan ilomielin. Lue ensin kuitenkin aiemmat viestiketjut läpi ettei tule samoja teemoja uudelleen tahkottua. Tietysti voit avata uudelleen minkä hyvänsä Mr ...---... jo kertaalleen murskatuista väittämistä.

        Ja tämä korkea maanpuolustustahto:

        Ensinnäkin et näytä tuntevan seuraavaa asetuspohjaisesti perustettua elintä: MAANPUOLUSTUSTIEDOTUKSEN SUUNNITTELUKUNTA MTS

        http://defmin.fi/index.phtml?s=179

        "MTS:n tehtävät
        MTS:n toiminnan perustana on vuonna 1975 annettu asetus (1073/75). Asestuksen mukaan suunnittelukunnan tehtävänä on suunnitella maanpuolustustiedotusta normaaliaikoina ja poikkeusoloja varten sekä seurata suomalaisten mielialojen kehitystä maanpuolustukseen läheisesti liittyvissä asioissa. MTS seuraa turvallisuuspoliittista keskustelua ja kriisiviestinnän kehittämistä, tutkii suomalaisten mielipiteitä maanpuolustukseen liittyvissä asioissa sekä toimii eri tahoja ja hallinnonaloja yhdistävänä keskustelufoorumina."

        MTS:N KOKOONPANO

        PUHEENJOHTAJA Lauri Kontro (KESK)
        VARAPUHEENJOHTAJAT Reijo Laitinen (SD)
        Kalevi Lamminen (KOK)

        JÄSENET (suluissa henkilökohtaiset varajäsenet)

        Eero Akaan-Penttilä (KOK)
        (Jori Arvonen (KOK)

        Jorma Hentilä (VASL) tutkimusjaoston pj.
        (Pekka Ristelä (VASL)

        Matti Hynynen (SDP)järjestöjaoston pj.
        (Mauri Vakkilainen (SDP)

        Pirjo Kontio (KESK)
        (Jari Haapiainen (KESK)

        Seppo Lahtela (KESK)
        (Seppo Keränen (KESK)

        Reijo Laitinen (SDP)
        (Saara Karhu (SDP)

        Laura Lodenius (VASL)
        (Marja-Liisa Kantola (VASL)

        Kalevi Lamminen (KOK)
        (Anne-Eeva Pekkola (KOK) valmiussuunnitteluj. pj.)

        Aila Paloniemi (KESK)
        (Sanna Rauhansalo (KESK) tiedotusjaoston pj.)

        Heikki Päivärinta (KD)
        (Annika Kokko (KD)

        Barita Rosenström-Aittomaa (RKP)
        (Rolf Gabrielsson (RKP)

        Johanna Sumuvuori (VIHR)
        (Tom Lindahl (VIHR)

        Helinä Tuominen (SDP)
        (Markku Haranne (SDP)

        Jussi Kekkonen (KOK)
        (Kari Hietamäki (KOK)

        Tiina Virtanen (SDP)
        (Katri Söder (SDP)


        PYSYVÄT ASIANTUNTIJAT

        Timo Härkönen (VNK)
        Hannu Herranen (PE)
        Kimmo Lähdevirta (UM)
        Hannu Sironen (YLE)
        Juhani Seppä (SM)
        Atte Jääskeläinen (STT)
        Annu Jylhä-Pyykönen (OPM)
        Pekka Laine (Suomen Journalistiliitto)
        Pauli Järvenpää (PLM)
        Håkan Gabrielsson (Viestinnän keskusliitto)

        Jaostoilla voi lisäksi olla omia asiantuntijoita.



        Ja sokerina pohjalla mielipidemittausten tuloksia:
        http://defmin.fi/files/237/2834_MTStutk05_kuvat31.10.05.pdf

        Sieltä kannattaa lukea sivuilta 23...27.

        Jäikö jotain epähuomiossa käsittelemättä?


      • Intti munanjatkeena
        realissimus kirjoitti:

        Armeija ja sen käyminen ei vaikuta tulevaisuudessa ainakaan negatiivisesti niin paljoa kuin esim. sivarin tai totaalin valitseminen. Tarkoitan lähinnä muiden ihmisten asenteita, esim. töitä haettaessa saattaa vaikuttaa, vaikka sen ei lain mukaan ilmeisesti pitäisikään vaikuttaa. Ja vaikka Saksassa halveksuttaisiinkin asevelvollisia, niin meillä Suomessa ei näin ole. Valtaosa suomalaisista kannattaa asevelvollisuutta. Ja jos asevelvollisuus nyt saakin yhä enemmän kritiikkiä, niin se ei todista yhtään mitään. Saihan poliisin toiminta Asem-jupakassa voimakasta kritiikkiä, mutta kyseessä oli vain vähemmistöjen jupinaa (samaa sakkia, jotka asevelvollisuuttakin vastustavat), valtaosa suomalaisista piti poliisin menettelyä oikeana.

        Armeija ei tosiaan ole hyvä paikka jokaiselle, mutta normaalilla psyykellä varustettu nuorimies pystyy sen kyllä suorittamaan.

        Ja nuori tuuliviiri voi armeijasta vielä loikata sivariin, mutta tuskin onnistunee toisinpäin.

        Minulle se vaikutti uskomattoman positiivisesti. Pippelini kasvoi armeijan aikana aivan uskomattomiin mittoihin ja nyt rehvastelemme iltakaljalla sotilasarvoillamme ja naureskelemme ohi kulkeville sivareille ja haukumme heitä homoiksi, kuten hyviin sotilaallisiin tapoihin kuuluu.

        Huomenna ajattelin hakea jonkun suuren yrityksen toimitusjohtajan paikkaa. Olen miettinyt, että riittääkö työn saamiseksi kun tuo työhaastatteluun sotilaspassin ja näyttää pippelin pituuden?


      • kgkriieoeodldl
        Hana kirjoitti:

        siviilipalvelusmiehillä on sinun mukaasi "itsekkyyttä" armeijan suhteen, mutta siviilissä ajattelevat muita.

        Varusmiehet ajattelevat militarisesti yhteiskuntaa kohtaan, mutta ovat erittäin "itsekkäitä" siviilissä!

        On paljon todennäköisempää, että varusmies tekee aseellisen pankkiryöstön kuin siviilipalvelus, jolla ei ole minkäänlaista taipumusta aseiden käytössä, eikö!?

        Tosin sivarien joukoista taitavat löytyä ne anarkistit jotka heittelevät kiviä ja polttopulloja katumellakoissa. Siitä porukasta tuskin monikaan on armeijaa käynyt.


    • ...---...

      Kehitä itsellesi joku sopiva sairaus, vaikka sisäänkasvanut ihokarva - ihan mikä tahansa - jolla saat kutsunnoissa vapautukset. Ruoka-aineallergiat ovat aina varma veto. Itse vetoan anafylaktisen shokin vaaraan. Jos olet ylipainoinen tai rapakuntoinen, voit aina vedota siihen.

      • Hugh G. Rection

        Vapautuksen hankkiminen olisi paras ratkaisu. Joko jonkin fyysisen sairauden perusteella, tai sitten menet psykiatrin juttusille ja vetoat masennukseen ja väkivaltaiseen luonteeseen. :)


      • Hugh G. Rection
        Hugh G. Rection kirjoitti:

        Vapautuksen hankkiminen olisi paras ratkaisu. Joko jonkin fyysisen sairauden perusteella, tai sitten menet psykiatrin juttusille ja vetoat masennukseen ja väkivaltaiseen luonteeseen. :)

        Ja jos tyttöystäväsi on niin kovin armeijafanaatikko, niin sanoppa hänelle, että lähtee itse sinne inttiin, jos kerran niiiiiiin mukava paikka muka on... Taitaa tyttö kieltäytyä. ;)

        Mun tyttöystäväni on menossa armeijaan, itse sain vapautuksen ja olen henkeen ja vereen armeijavastainen. Mutta meillä kumpikin kunnioittaa toisen päätöstä, ja niin pitäisi olla jokaisessa toimivassa suhteessa.


    • Tässä se nähdään kuinka suomen valtio voi laittaa syyttömän miehen selkä seinää vastaan ja pakottaa tekemään sellainen päätös, mikä aiheuttaa riitaa ja ongelmia sekä ihmissuhteiden katkeamisia. Itselläni on tuosta sivariin siirtymisestä jo 8 vuotta aikaa mutta edelleen sen vaikutukset näkyvät elämässäni erilaisena kiusaamisena ja syrjimisenä. En ole mitään pahaa tehnyt kenellekään että ansaitsisin sen kohtelun minkä olen saanut näiden vuosien aikana. Tästä kaikesta syytän ainoastaan tämän paska valtion lainsäädäntöä. En voisi kuvitellakaan että eläisin näissä helvetin tulissa koko loppuelämäni, koska Euroopassa on niin paljon hyviä paikkoja asua missä minua arvostetaan ihmisenä eikä tekojeni perusteella.

      Muista se että sinussa ei ole mitään vikaa jos päätät valita sinulle oikeamman vaihtoehdon eli siviilipalvelun, vika on pelkästään niissä ihmisissä jotka eivät arvosta ja kunnioita sinun valintojasi. Siviilipalvelus on rohkea valinta tässä militaristien paratiisivaltiossa.

      Suosittelen sinulle kyllä vapautuksen hankkimista kaikin mahdollisin keinoin keksit mahdollisiman paljon sairauksia jotta voit selvitä asevelvollisuudesta. Tässä muutamia mitkä voivat toimia selkäkivut, unihäiriöt, alkoholismi, masentuneisuus, paniikkihäiriöt. Mieti tarkkaan tätä ja yritä vakuuttaa lääkärit siitä ettet ole soveltuva ja kykenevä selviytymään asevelvollisuudesta. On nimittäin paljon helpompi elää suomessa vapautuksen hankkineena kuin sivarina. Lisäksi voit käyttää aikasi tehokkaammin opiskellen tai töissä käyden kuin orjatyössä yli vuoden verran. Ole siis rohkea ja yritä järjestää itsellesi vapautus, mutta kunnioitan suuresti jos jaksat käydä koko sivarin siinä paineessa että vanhempasi, ystäväsi ja tyttöystäväsi vihaisivat sinua.

      • yksi monista

        "missä minua (siis RauhanPuolesta:a) arvostetaan ihmisenä"

        Sinua ei arvosta kukaan missään. Olet yksi suurimpia paskanjauhajia täällä. Yksikään esittämistäsi asioiste ei perustu faktoihin vaan ovat vain heikon, harhaisen mielesi tuotteita. Suoranaisia valheita tai vähintäänkin huuhaa-syytöksiä ja väitteitä vailla minkäänlaisia perusteita.

        Mikähän porukka tuollaista itserakennetussa lumemaailmassa elävää arvostaisi, paitsi ehkä toiset samanlaiset himppa-humppamaakarit.


    • asiaa näin

      Jos vanhempasi ovat noin tyhmiä, niin sitten ovat. Ellet halua koko loppuelämäsi ajan piileksiä äitisi helmoissa, niin nyt on se aika jolloin sinun tulee näyttää että et ole mikään pelkkä vanhempiesi jatke, vaan oikea, itsenäinen ihminen jolla on omat mielipiteet ja oma elämä.

      Ja mitä tulee tyttöystävääsi, niin ikävä sanoa, mutta tuossa iässä on erittäin todennäköistä että suhteenne menee poikki joka tapauksessa jostain syystä. Sen puolesta puhuu sekin, että sinulla ja tyttöystävälläsi on noin suuret mielipide-erot jo intin käymisestäkin.

      Ja jos haluaa oikein piruja maalata seinille, niin ehkäpä tyttöystäväsi haluaa sinun menevän inttiin siksi, että pääsisi sinusta eroon? Saattaa olla että muijasi köyrii jo nyt jotain muita miehiä. Olisiko kiva olla intissä jossain keskellä kylmää ja märkää korpea ja saada illan piristykseksi tyttöystävältä "sori, mä en usko että tästä meidän jutusta tulee mitään. ollaanhan me silti vielä kavereita?"-tekstari?

      Jos vanhempasi ja tyttöystäväsi eivät sinua pysty tukemaan edes tässä asiassa, niin on aika pohtia mitä sinä loppujen lopuksi heille merkitset. Tuskin he ainakaan kovin voimakkaasti sinuun kiintyneitä ovat.

    • MM.

      Itselläni oli lähes samatilanne. Vanhemmat ei päätöstäni hyväkyseen ja toki heti olin homo, maanpetturi ja hullu. Asenteet vai ovat ne. Mutta neuvona sanon, tee niinkuin itse haluat. Kyseessä on sinun elämäsi, ei vanhempiesi tai tyttöystäväsi.

      Jos vanhemmat eivät hyväksy tilannetta, niin sopii miettiä ovatko he todella vanhempiasi (jotka rakastavat ja tukevat lastaan tilanteessa kuin tilanteessa). Naisista sen verran, että itselläni tyttöystävä ei valintaani juuri vasustanut. Mutta jos tyttöystäväsi jättää sinut tuollaisen asian takia, ei suhde näytä olevan kovinkaan vakava. Naisia, jotka hyväksyvät sivarin löytyy kyllä.

      • Itselläni oli hieman sama tilanne muiden sukulaisten ja isovanhempien osalta, mutta en kuitenkaan antanut sen vaikuttaa millään tavalla omaan päätökseeni. Heti sain kuulla olevani velvollisuuksien välttelijä, laiskuri ym. vastaavaa.

        Pääasia oli vain se, että vanhempani pystyivät hyväksymään minun sivarivalintani. Millään muulla asialla ei ollut minulle mitään merkitystä. Mutta olen sitä mieltä, että kyseessä on sinun valinta ja sinun oma elämäsi, ei vanhempiesi tai tyttöystäväsi.

        Kaikkein eniten ihmettelen sitä, jos vanhemmat eivät pysty hyväksymään poikansa sivarivalintaa. Tässä alkaisi tulla mieleen, että ovatko he sittenkään vanhempiasi, jotka tukevat ja rakastavat sinua kaikissa tilanteissa. Naisten takia ei kannata todellakaan mennä armeijaan, sillä aina löytyy sellaisia naisia, jotka hyväksyvät sivarivalinnan tai jopa totaalikieltäytymisen. Itse olisin ainakin mieluummin sinkkuna, kun että seurustelisin jonkun armeijamyönteisen naisen kanssa. Jos tyttöystäväsi on todellakin valmis jättämään sinut tuollaisen asian takia, niin se on vain hyvä esimerkki siitä, ettei suhteenne vaikuta kovinkaan vakavalta.


    • Kiki88

      Jos ei ole OIKEAA SYYTÄ jättää armeijaa käymättä, niin siitä pitääkin rankaista.

      Siksi nsivarin kesto saisi olla vaikkapa 30kk, koska ei tosiaan ole oikeaa syytä jättää käymättä sitä...

      • Mielestäni mikä tahansa syy on tarpeeksi hyvä syy kieltäytyä menemästä suomen lahtariarmeijaan. Ei ole edes olemassa sellaista syytä, joka olisi huono syy kieltäytyä fasistisesta suomen lahtariarmeijasta ja tappamisen opettelusta. Taidat olla joku vitun natsifasisti, kun et näytä hyväksyvän armeijasta kieltäytymistä.


      • Kiki88
        DarkFear kirjoitti:

        Mielestäni mikä tahansa syy on tarpeeksi hyvä syy kieltäytyä menemästä suomen lahtariarmeijaan. Ei ole edes olemassa sellaista syytä, joka olisi huono syy kieltäytyä fasistisesta suomen lahtariarmeijasta ja tappamisen opettelusta. Taidat olla joku vitun natsifasisti, kun et näytä hyväksyvän armeijasta kieltäytymistä.

        Jos on OIKEA syy, ja jos on oikea syy, niin pääsee c tai d luokkaan.

        Ja oikea syy on semmoinen joka estää sen käymisen!

        Eli miksi jättää käymättä, jos pystyy käymään?


      • ...---...
        Kiki88 kirjoitti:

        Jos on OIKEA syy, ja jos on oikea syy, niin pääsee c tai d luokkaan.

        Ja oikea syy on semmoinen joka estää sen käymisen!

        Eli miksi jättää käymättä, jos pystyy käymään?

        1) Siinä menettää vuoden elämästään.
        2) Siitä ei makseta palkkaa
        3) Joutuu orjan asemaan ilman ihmisoikeuksia
        4) Joutuu tekemään raskasta fyysistä työtä ilman palkkaa
        5) Menettää vapautensa ja itsemääräämisoikeutensa
        6) Ihmissuhteet ja mahdollinen opiskelu/työ kärsii
        7) Joutuu olemaan sellaisten ihmisten kanssa, joita oikeassa elämässä pyrkii välttämään viimeiseen saakka
        8) Tulee aivo kipeäksi kaikesta siitä typeryydestä ja järjen köyhyydestä
        9) Ei iske/kiinnosta opetella vuonna 2006 vuoden 1939 sodankäyntiä
        10) Ei iske/kiinnosta taantua henkisesti 13-vuotiaaksi
        11) Ainoa motivointi toiminnalle rangaistuksen pelko
        12) Pitää olla itseään tyhmempien ja typerämpien komenneltavana
        13) Hukkaanheitettyä aikaa, josta ei ole minkäänlaista hyötyä sodankäynnin kannalta
        14) Ei kunnollista itsepuolustuskoulutusta
        15) Oppii epäkohteliaaksi ja töykeäksi ja seksistiseksi

        Eiköhän tuossa ollut ihan riittävästi syitä.


      • Vastaanväittäjä
        ...---... kirjoitti:

        1) Siinä menettää vuoden elämästään.
        2) Siitä ei makseta palkkaa
        3) Joutuu orjan asemaan ilman ihmisoikeuksia
        4) Joutuu tekemään raskasta fyysistä työtä ilman palkkaa
        5) Menettää vapautensa ja itsemääräämisoikeutensa
        6) Ihmissuhteet ja mahdollinen opiskelu/työ kärsii
        7) Joutuu olemaan sellaisten ihmisten kanssa, joita oikeassa elämässä pyrkii välttämään viimeiseen saakka
        8) Tulee aivo kipeäksi kaikesta siitä typeryydestä ja järjen köyhyydestä
        9) Ei iske/kiinnosta opetella vuonna 2006 vuoden 1939 sodankäyntiä
        10) Ei iske/kiinnosta taantua henkisesti 13-vuotiaaksi
        11) Ainoa motivointi toiminnalle rangaistuksen pelko
        12) Pitää olla itseään tyhmempien ja typerämpien komenneltavana
        13) Hukkaanheitettyä aikaa, josta ei ole minkäänlaista hyötyä sodankäynnin kannalta
        14) Ei kunnollista itsepuolustuskoulutusta
        15) Oppii epäkohteliaaksi ja töykeäksi ja seksistiseksi

        Eiköhän tuossa ollut ihan riittävästi syitä.

        1) Siinä menettää vuoden elämästään.

        -Kuoletko vuoden nuorempana vai mihin vuosi katoaa?

        2) Siitä ei makseta palkkaa
        Ei tietenkään koska meillä kysessä on asevelvollisuuteen perustuva järjestelmä.

        3) Joutuu orjan asemaan ilman ihmisoikeuksia
        -Päätyy ainoastaan asevelvoliseksi mukaan lukien kaikki asevelvollisen oikeudet. Orjuusjutut ovat sivarilusmujen sematiikkaa jolla pyritään hakemaan tekosyytä lintsaamiseen, kuten itse teet. Ihmisoikeuksiin ei puututa.

        http://www.fredman-mansson.fi/yknioj.htm

        -Voinet yksilöidä mitä kohtia ihmisoikeuksista menetät?

        4) Joutuu tekemään raskasta fyysistä työtä ilman palkkaa
        -Valitettavasti sotatyö on niin lännessä kuin idässä rankkaa mutta vain hyvin pienen osan kokonaisajasta. Kaikista heikompikuntoisinkin terve henkilö pystyy siitä selviämään.

        5) Menettää vapautensa ja itsemääräämisoikeutensa
        -Ei menetä kumpaakaan, ainoastaan armeijoille tyypilinen hierarkinen käskyvaltasuhde pätee. Kaikissa töissä joku on pomona, jopa ···---··· on jonkun alainen.


        6) Ihmissuhteet ja mahdollinen opiskelu/työ kärsii
        Sama pätee vaikka makaisit koko ajan kotona netissä surffailemassa, kuten nykyisin teet. Siinäkin suhteet kärsii...
        Tämän voisi ilkeyksissään kuitata toteamuksella että valivalivoivoi mutta en alennu sellaiseen.

        7) Joutuu olemaan sellaisten ihmisten kanssa, joita oikeassa elämässä pyrkii välttämään viimeiseen saakka
        -Useimmille tekee hyvää nähdä muutakin elämää.

        8) Tulee aivo kipeäksi kaikesta siitä typeryydestä ja järjen köyhyydestä
        -Voinet antaa esimerkin tästä aihealueesta. Ja miten yleensäkään voit väittää jotain kun et ole sekuntiakaan ollut intissä? perustatko yleensäkin väittämäsi toisen käden tietoihin l. juoruihin?

        9) Ei iske/kiinnosta opetella vuonna 2006 vuoden 1939 sodankäyntiä
        -Ja kerrohan missä aselajissa ja joukko-osastossa harjoitellaan vuoden 1939 metodeilla? Voinet antaa asiasta yksityiskohtaisen esimerkin jotta päästään rinnan vertaamaan vastaavaan jenkkimetodiin.


        10) Ei iske/kiinnosta taantua henkisesti 13-vuotiaaksi
        -Sehän on täysin 100% itsestäsi kiinni taannutko vai kehitytkö.

        11) Ainoa motivointi toiminnalle rangaistuksen pelko
        -En epäile etteikö olisi kohdaltasi totisinta totta. Ei kannata kuitenkaan yleistää väittämää koskemaan valtaosaa asevelvollisista.

        12) Pitää olla itseään tyhmempien ja typerämpien komenneltavana
        -Öööö... kyseessä on epäilemättä vain ja ainoastaan oma näkemyksesi?

        13) Hukkaanheitettyä aikaa, josta ei ole minkäänlaista hyötyä sodankäynnin kannalta
        -Ja siinähän olet täydellinen amatööri esittämään minkäänlaisia näkemyksiä. Vihoviimeinenkin 6kk palvellut tykkimiesjulli pystyy vastaamaan asiaan suuremmalla tietämyksellä kuin millä itse esität väiteitä nettipelona.

        14) Ei kunnollista itsepuolustuskoulutusta
        -Miksi teknologiafriikki joka vannoo klikkaahiirellä-toiminnan nimeen nyt äkkiä kaipaakin kivikautista mies-miestävastaan metodia??? Etkö tiedä että pistintaistelut ja muut vastaavat loppuivat kun tuliaseisiin kehitettiin lippaat...?

        15) Oppii epäkohteliaaksi ja töykeäksi ja seksistiseksi
        -Olet sitä jo valmiiksi joten en siitäkään vyöryttäisi syytä pv:lle. Luuletko tosiaan että täysikasvuisia miehiä enää saadaan intissä koulutettua kauniille käytöstavoille enempää kuin että opittaisiin jotain mitä ei olla jo ennestään?


      • onkin peräti
        Vastaanväittäjä kirjoitti:

        1) Siinä menettää vuoden elämästään.

        -Kuoletko vuoden nuorempana vai mihin vuosi katoaa?

        2) Siitä ei makseta palkkaa
        Ei tietenkään koska meillä kysessä on asevelvollisuuteen perustuva järjestelmä.

        3) Joutuu orjan asemaan ilman ihmisoikeuksia
        -Päätyy ainoastaan asevelvoliseksi mukaan lukien kaikki asevelvollisen oikeudet. Orjuusjutut ovat sivarilusmujen sematiikkaa jolla pyritään hakemaan tekosyytä lintsaamiseen, kuten itse teet. Ihmisoikeuksiin ei puututa.

        http://www.fredman-mansson.fi/yknioj.htm

        -Voinet yksilöidä mitä kohtia ihmisoikeuksista menetät?

        4) Joutuu tekemään raskasta fyysistä työtä ilman palkkaa
        -Valitettavasti sotatyö on niin lännessä kuin idässä rankkaa mutta vain hyvin pienen osan kokonaisajasta. Kaikista heikompikuntoisinkin terve henkilö pystyy siitä selviämään.

        5) Menettää vapautensa ja itsemääräämisoikeutensa
        -Ei menetä kumpaakaan, ainoastaan armeijoille tyypilinen hierarkinen käskyvaltasuhde pätee. Kaikissa töissä joku on pomona, jopa ···---··· on jonkun alainen.


        6) Ihmissuhteet ja mahdollinen opiskelu/työ kärsii
        Sama pätee vaikka makaisit koko ajan kotona netissä surffailemassa, kuten nykyisin teet. Siinäkin suhteet kärsii...
        Tämän voisi ilkeyksissään kuitata toteamuksella että valivalivoivoi mutta en alennu sellaiseen.

        7) Joutuu olemaan sellaisten ihmisten kanssa, joita oikeassa elämässä pyrkii välttämään viimeiseen saakka
        -Useimmille tekee hyvää nähdä muutakin elämää.

        8) Tulee aivo kipeäksi kaikesta siitä typeryydestä ja järjen köyhyydestä
        -Voinet antaa esimerkin tästä aihealueesta. Ja miten yleensäkään voit väittää jotain kun et ole sekuntiakaan ollut intissä? perustatko yleensäkin väittämäsi toisen käden tietoihin l. juoruihin?

        9) Ei iske/kiinnosta opetella vuonna 2006 vuoden 1939 sodankäyntiä
        -Ja kerrohan missä aselajissa ja joukko-osastossa harjoitellaan vuoden 1939 metodeilla? Voinet antaa asiasta yksityiskohtaisen esimerkin jotta päästään rinnan vertaamaan vastaavaan jenkkimetodiin.


        10) Ei iske/kiinnosta taantua henkisesti 13-vuotiaaksi
        -Sehän on täysin 100% itsestäsi kiinni taannutko vai kehitytkö.

        11) Ainoa motivointi toiminnalle rangaistuksen pelko
        -En epäile etteikö olisi kohdaltasi totisinta totta. Ei kannata kuitenkaan yleistää väittämää koskemaan valtaosaa asevelvollisista.

        12) Pitää olla itseään tyhmempien ja typerämpien komenneltavana
        -Öööö... kyseessä on epäilemättä vain ja ainoastaan oma näkemyksesi?

        13) Hukkaanheitettyä aikaa, josta ei ole minkäänlaista hyötyä sodankäynnin kannalta
        -Ja siinähän olet täydellinen amatööri esittämään minkäänlaisia näkemyksiä. Vihoviimeinenkin 6kk palvellut tykkimiesjulli pystyy vastaamaan asiaan suuremmalla tietämyksellä kuin millä itse esität väiteitä nettipelona.

        14) Ei kunnollista itsepuolustuskoulutusta
        -Miksi teknologiafriikki joka vannoo klikkaahiirellä-toiminnan nimeen nyt äkkiä kaipaakin kivikautista mies-miestävastaan metodia??? Etkö tiedä että pistintaistelut ja muut vastaavat loppuivat kun tuliaseisiin kehitettiin lippaat...?

        15) Oppii epäkohteliaaksi ja töykeäksi ja seksistiseksi
        -Olet sitä jo valmiiksi joten en siitäkään vyöryttäisi syytä pv:lle. Luuletko tosiaan että täysikasvuisia miehiä enää saadaan intissä koulutettua kauniille käytöstavoille enempää kuin että opittaisiin jotain mitä ei olla jo ennestään?

        Tarkennus. Otsikon edellisessä pitää kuulua että "Höpöhöpö x 15"


      • ...---...
        Vastaanväittäjä kirjoitti:

        1) Siinä menettää vuoden elämästään.

        -Kuoletko vuoden nuorempana vai mihin vuosi katoaa?

        2) Siitä ei makseta palkkaa
        Ei tietenkään koska meillä kysessä on asevelvollisuuteen perustuva järjestelmä.

        3) Joutuu orjan asemaan ilman ihmisoikeuksia
        -Päätyy ainoastaan asevelvoliseksi mukaan lukien kaikki asevelvollisen oikeudet. Orjuusjutut ovat sivarilusmujen sematiikkaa jolla pyritään hakemaan tekosyytä lintsaamiseen, kuten itse teet. Ihmisoikeuksiin ei puututa.

        http://www.fredman-mansson.fi/yknioj.htm

        -Voinet yksilöidä mitä kohtia ihmisoikeuksista menetät?

        4) Joutuu tekemään raskasta fyysistä työtä ilman palkkaa
        -Valitettavasti sotatyö on niin lännessä kuin idässä rankkaa mutta vain hyvin pienen osan kokonaisajasta. Kaikista heikompikuntoisinkin terve henkilö pystyy siitä selviämään.

        5) Menettää vapautensa ja itsemääräämisoikeutensa
        -Ei menetä kumpaakaan, ainoastaan armeijoille tyypilinen hierarkinen käskyvaltasuhde pätee. Kaikissa töissä joku on pomona, jopa ···---··· on jonkun alainen.


        6) Ihmissuhteet ja mahdollinen opiskelu/työ kärsii
        Sama pätee vaikka makaisit koko ajan kotona netissä surffailemassa, kuten nykyisin teet. Siinäkin suhteet kärsii...
        Tämän voisi ilkeyksissään kuitata toteamuksella että valivalivoivoi mutta en alennu sellaiseen.

        7) Joutuu olemaan sellaisten ihmisten kanssa, joita oikeassa elämässä pyrkii välttämään viimeiseen saakka
        -Useimmille tekee hyvää nähdä muutakin elämää.

        8) Tulee aivo kipeäksi kaikesta siitä typeryydestä ja järjen köyhyydestä
        -Voinet antaa esimerkin tästä aihealueesta. Ja miten yleensäkään voit väittää jotain kun et ole sekuntiakaan ollut intissä? perustatko yleensäkin väittämäsi toisen käden tietoihin l. juoruihin?

        9) Ei iske/kiinnosta opetella vuonna 2006 vuoden 1939 sodankäyntiä
        -Ja kerrohan missä aselajissa ja joukko-osastossa harjoitellaan vuoden 1939 metodeilla? Voinet antaa asiasta yksityiskohtaisen esimerkin jotta päästään rinnan vertaamaan vastaavaan jenkkimetodiin.


        10) Ei iske/kiinnosta taantua henkisesti 13-vuotiaaksi
        -Sehän on täysin 100% itsestäsi kiinni taannutko vai kehitytkö.

        11) Ainoa motivointi toiminnalle rangaistuksen pelko
        -En epäile etteikö olisi kohdaltasi totisinta totta. Ei kannata kuitenkaan yleistää väittämää koskemaan valtaosaa asevelvollisista.

        12) Pitää olla itseään tyhmempien ja typerämpien komenneltavana
        -Öööö... kyseessä on epäilemättä vain ja ainoastaan oma näkemyksesi?

        13) Hukkaanheitettyä aikaa, josta ei ole minkäänlaista hyötyä sodankäynnin kannalta
        -Ja siinähän olet täydellinen amatööri esittämään minkäänlaisia näkemyksiä. Vihoviimeinenkin 6kk palvellut tykkimiesjulli pystyy vastaamaan asiaan suuremmalla tietämyksellä kuin millä itse esität väiteitä nettipelona.

        14) Ei kunnollista itsepuolustuskoulutusta
        -Miksi teknologiafriikki joka vannoo klikkaahiirellä-toiminnan nimeen nyt äkkiä kaipaakin kivikautista mies-miestävastaan metodia??? Etkö tiedä että pistintaistelut ja muut vastaavat loppuivat kun tuliaseisiin kehitettiin lippaat...?

        15) Oppii epäkohteliaaksi ja töykeäksi ja seksistiseksi
        -Olet sitä jo valmiiksi joten en siitäkään vyöryttäisi syytä pv:lle. Luuletko tosiaan että täysikasvuisia miehiä enää saadaan intissä koulutettua kauniille käytöstavoille enempää kuin että opittaisiin jotain mitä ei olla jo ennestään?

        1) Vuoden menettää siksi, että siinä viedään valinnanvapaus ja vaihtoehdot. Armeija on siksi rinnastettavissa mihin tahansa totalitaariseen laitokseen kuten vankilaan, koulukotiin tai mielisairaalaan.

        2) Eli kyseessä on palkaton pakkotyö eli suomeksi orjuus.

        3) Joka ainoa kohta:

        - 1) Armeijassa on tiukka muodollinen ja teennäinen hierarkia ja tiukka jako henkilökuntaan ja asukkeihin kuten vankilassa. Armeijassa ihmisiä ei kohdella tasa-arvoisina eikä heillä myöskään ole yhtäläistä oikeusturvaa.

        - 2) Jos armeijassa yrittää puolustaa oikeuksiaan tai vedota niihin, siitä rangaistaan. Eli ihmistä rangaistaan siitä, että hän vaatii itselleen kuuluvia oikeuksia.

        - 3) Asevelvollisuus merkitsee, että valtio riistää mieheltä hänen oikeutensa elämään, vapauteen ja henkilökohtaiseen turvallisuuteen ja voi milloin tahansa pakottaa hänet ottamaan hirvittävän riskin kuolemasta tai silpoutumisesta mitä julmimmalla tavalla sodassa, jota hän ei mitenkään koe omakseen, jossa hänellä ei ole mitään omaa kiinni ja jonka syitä hän ei ymmärrä, ja jonka syttymisestä hänellä ei ole osaa eikä arpaa - ilman korvausta.

        - 4) Palkaton pakkotyö, jossa motivaationa on pakottaminen ja rangaistus, on orjuutta

        - 5) Armeijan metodeihin kuuluu nöyryyttäminen, alentava kohtelu, näyryyttävät ja häpeälliset rangaistukset ja yleinen töykeys ja epäinhimillisyys

        - 6) Armeijassa käytetään yleisesti kollektiivirangaistuksia eli yksilön sijaan rangaistaan koko yksikköä

        - 7) Armeijassa varusmiehillä ei ole minkäänlaista lain suojaa, ja jos he menevät penäämään sitä, heitä rangaistaan.

        - 8) Armeijassa sotilasrikkomuksissa käytetään käänteistä todistustaakkaa ja syyttäjät toimivat samalla tuomareina.

        - 9) Rangaistukset ja kurinpitotoimet ovat usein hyvin mielivaltaisia

        - 10) Osaatko tavata sanan "pikaoikeus"?

        - 11) Armeijassa on yleisesti käytössä käänteinen todistustaakka. Eli olet syyllinen kunnes toisin todistetaan.

        - 12) Armeijassa joutuu olemaan 24/7 muiden ihmisten kanssa väkisin eikä siellä sallita minkäänlaista yksityisyyttä. Tiettävästi armeijan vessoissa ei ole seiniä eikä ovia.

        - 13) Armeijassa ei saa liikkua vapaasti eikä sieltä saa poistua vapaasti.

        - 14) Asevelvollisuudesta kieltäytyminen on Suomessa rikos, joka on rinnastettavissa törkeään raiskaukseen, ryöstöön, tapon yritykseen tai törkeään pahoinpitelyyn. Kyseessä on kuitenkin uhriton rikos eikä asevelvollisuudesta kieltäytyminen riko kenenkään oikeushyviä.

        - 15) 18-30 -vuotiaat Suomen miespuoliset armeijaa käymättömät kansalaiset eivät saa vapaasti lähteä maasta ja heille myönnetään passi rajoitetusti.

        - 16) Armeija rikkoo perheet erottamalla puolisot toisistaan

        - 17) Armeijassa siviiliomaisuus voidaan riistää ja takavarikoida koska tahansa

        - 18) Armeijassa opetetaan pakkouskontoa. Valtiokirkkoon kuulumattomia kohdellaan nöyryyttävästi.

        - 19) Armeija ei tunne mielipiteenvapautta eikä vapautta protestoida tai osoittaa mieltä.

        - 20) Armeija ei tunne yhdistymisenvapautta eikä kokoontumisvapautta.

        - 21) Armeijan hierarkia on autoritaarinen ja tiukka eikä varusmiehillä ole mahdollisuutta osallistua siihen

        - 22) Asevelvollisilla ei ole oikeutta turvallisuuteen - heidät pakotetaan ottamaan riski hengenmenosta tai haavoittumisesta, kaikki ilman palkkaa rangaistuksen uhalla

        - 23) Armeijassa työstä ei varusmiehelle makseta minkäänlaista palkkaa.

        - 24) Armeijassa ei tunneta määräaikaisia eikä palkallisia lomia. Levon kanssa on pääsääntöisesti niin ja näin.

        - 25) Armeijassa ei varusmiehillä ole minkäänlaista oikeutta elintasoon

        - 26) Armeijassa jatko-opetus ei ole kaikille avointa vaan riippuu pärstäkertoimesta

        - 27) Sotilaskuri ei salli vapaasti osallistua yhteisön sivistyselämään, nauttia taiteista sekä olla osallisena tieteen edistykseen ja siitä johtuviin etuihin.

        - 28) Järjestyksenpito armeijassa on mielivaltaista

        - 29) Armeija ei tunnusta vapauksia eikä oikeuksia, ainoastaan velvollisuuksia.

        - 30 Armeijan kaikki toimintatavat ovat tämän pykälän vastaisia

        4) Jos joudun tekemään raskasta fyysistä työtä, katson oikeudekseni vaatia siitä käypää palkkaa.

        5) Menettää sekä vapautensa että itsemääräämisoikeutensa samalla tavoin kuin vankilassa. Työelämää ja työelämän esimiessuhteita ei voida rinnastaa armeijaan, vaan kyse on samasta suhteesta kuin vanginvartijalla ja vangilla tai orjaisännällä ja orjalla.

        6) Kyse on valinnanvapaudesta. Jos joku valitsee elämässään kotona makaamisen tai netissä surffaamisen, syytön kai minä siihen olen, mutta elämässä on paljon muitakin vaihtoehtoja kuin armeija ja makoilu.

        7) Kenellekään ei tee mitään hyvää joutua elämän sellaisten ihmisten kanssa, joita muutoin pyrkisi välttämään mahdollisimman pitkään. Päinvastoin, siitä usein koituu henkisiä ja sosiaalisia ongelmia ja mahdollisesti sosiaalinen tai jopa fyysinen konflikti.

        8) Tiettävästi armeijassa pidetään hirveää kiirettä, jotta ehditään odottamaan. Tämän olen kuullut useammasta kuin yhdestä suusta.

        9) Täällä jatkuvasti vedotaan näissä keskusteluissa talvisotaan.

        10) Lähes jokainen armeijankäynyt taantuu noin 13-vuotiaan tasolle henkisesti ja sosiaalisesti.

        11) Siis sinäkin myönnät todeksi.

        12) Ditto.

        13) Nyt eletään vuotta 2006, ei vuotta 1939

        14) Kivikautinen mies-miestävastaan väkivalta on kaikkein todennäköisin väkivallan muoto, jonka kohteeksi suomalainen mies elämänsä aikana joutuu.

        15) Sotilas ei kiitä eikä pyytele anteeksi - tuon lausuman olen kuullut useammasta kuin yhdestä suusta.


      • ...---... kirjoitti:

        1) Vuoden menettää siksi, että siinä viedään valinnanvapaus ja vaihtoehdot. Armeija on siksi rinnastettavissa mihin tahansa totalitaariseen laitokseen kuten vankilaan, koulukotiin tai mielisairaalaan.

        2) Eli kyseessä on palkaton pakkotyö eli suomeksi orjuus.

        3) Joka ainoa kohta:

        - 1) Armeijassa on tiukka muodollinen ja teennäinen hierarkia ja tiukka jako henkilökuntaan ja asukkeihin kuten vankilassa. Armeijassa ihmisiä ei kohdella tasa-arvoisina eikä heillä myöskään ole yhtäläistä oikeusturvaa.

        - 2) Jos armeijassa yrittää puolustaa oikeuksiaan tai vedota niihin, siitä rangaistaan. Eli ihmistä rangaistaan siitä, että hän vaatii itselleen kuuluvia oikeuksia.

        - 3) Asevelvollisuus merkitsee, että valtio riistää mieheltä hänen oikeutensa elämään, vapauteen ja henkilökohtaiseen turvallisuuteen ja voi milloin tahansa pakottaa hänet ottamaan hirvittävän riskin kuolemasta tai silpoutumisesta mitä julmimmalla tavalla sodassa, jota hän ei mitenkään koe omakseen, jossa hänellä ei ole mitään omaa kiinni ja jonka syitä hän ei ymmärrä, ja jonka syttymisestä hänellä ei ole osaa eikä arpaa - ilman korvausta.

        - 4) Palkaton pakkotyö, jossa motivaationa on pakottaminen ja rangaistus, on orjuutta

        - 5) Armeijan metodeihin kuuluu nöyryyttäminen, alentava kohtelu, näyryyttävät ja häpeälliset rangaistukset ja yleinen töykeys ja epäinhimillisyys

        - 6) Armeijassa käytetään yleisesti kollektiivirangaistuksia eli yksilön sijaan rangaistaan koko yksikköä

        - 7) Armeijassa varusmiehillä ei ole minkäänlaista lain suojaa, ja jos he menevät penäämään sitä, heitä rangaistaan.

        - 8) Armeijassa sotilasrikkomuksissa käytetään käänteistä todistustaakkaa ja syyttäjät toimivat samalla tuomareina.

        - 9) Rangaistukset ja kurinpitotoimet ovat usein hyvin mielivaltaisia

        - 10) Osaatko tavata sanan "pikaoikeus"?

        - 11) Armeijassa on yleisesti käytössä käänteinen todistustaakka. Eli olet syyllinen kunnes toisin todistetaan.

        - 12) Armeijassa joutuu olemaan 24/7 muiden ihmisten kanssa väkisin eikä siellä sallita minkäänlaista yksityisyyttä. Tiettävästi armeijan vessoissa ei ole seiniä eikä ovia.

        - 13) Armeijassa ei saa liikkua vapaasti eikä sieltä saa poistua vapaasti.

        - 14) Asevelvollisuudesta kieltäytyminen on Suomessa rikos, joka on rinnastettavissa törkeään raiskaukseen, ryöstöön, tapon yritykseen tai törkeään pahoinpitelyyn. Kyseessä on kuitenkin uhriton rikos eikä asevelvollisuudesta kieltäytyminen riko kenenkään oikeushyviä.

        - 15) 18-30 -vuotiaat Suomen miespuoliset armeijaa käymättömät kansalaiset eivät saa vapaasti lähteä maasta ja heille myönnetään passi rajoitetusti.

        - 16) Armeija rikkoo perheet erottamalla puolisot toisistaan

        - 17) Armeijassa siviiliomaisuus voidaan riistää ja takavarikoida koska tahansa

        - 18) Armeijassa opetetaan pakkouskontoa. Valtiokirkkoon kuulumattomia kohdellaan nöyryyttävästi.

        - 19) Armeija ei tunne mielipiteenvapautta eikä vapautta protestoida tai osoittaa mieltä.

        - 20) Armeija ei tunne yhdistymisenvapautta eikä kokoontumisvapautta.

        - 21) Armeijan hierarkia on autoritaarinen ja tiukka eikä varusmiehillä ole mahdollisuutta osallistua siihen

        - 22) Asevelvollisilla ei ole oikeutta turvallisuuteen - heidät pakotetaan ottamaan riski hengenmenosta tai haavoittumisesta, kaikki ilman palkkaa rangaistuksen uhalla

        - 23) Armeijassa työstä ei varusmiehelle makseta minkäänlaista palkkaa.

        - 24) Armeijassa ei tunneta määräaikaisia eikä palkallisia lomia. Levon kanssa on pääsääntöisesti niin ja näin.

        - 25) Armeijassa ei varusmiehillä ole minkäänlaista oikeutta elintasoon

        - 26) Armeijassa jatko-opetus ei ole kaikille avointa vaan riippuu pärstäkertoimesta

        - 27) Sotilaskuri ei salli vapaasti osallistua yhteisön sivistyselämään, nauttia taiteista sekä olla osallisena tieteen edistykseen ja siitä johtuviin etuihin.

        - 28) Järjestyksenpito armeijassa on mielivaltaista

        - 29) Armeija ei tunnusta vapauksia eikä oikeuksia, ainoastaan velvollisuuksia.

        - 30 Armeijan kaikki toimintatavat ovat tämän pykälän vastaisia

        4) Jos joudun tekemään raskasta fyysistä työtä, katson oikeudekseni vaatia siitä käypää palkkaa.

        5) Menettää sekä vapautensa että itsemääräämisoikeutensa samalla tavoin kuin vankilassa. Työelämää ja työelämän esimiessuhteita ei voida rinnastaa armeijaan, vaan kyse on samasta suhteesta kuin vanginvartijalla ja vangilla tai orjaisännällä ja orjalla.

        6) Kyse on valinnanvapaudesta. Jos joku valitsee elämässään kotona makaamisen tai netissä surffaamisen, syytön kai minä siihen olen, mutta elämässä on paljon muitakin vaihtoehtoja kuin armeija ja makoilu.

        7) Kenellekään ei tee mitään hyvää joutua elämän sellaisten ihmisten kanssa, joita muutoin pyrkisi välttämään mahdollisimman pitkään. Päinvastoin, siitä usein koituu henkisiä ja sosiaalisia ongelmia ja mahdollisesti sosiaalinen tai jopa fyysinen konflikti.

        8) Tiettävästi armeijassa pidetään hirveää kiirettä, jotta ehditään odottamaan. Tämän olen kuullut useammasta kuin yhdestä suusta.

        9) Täällä jatkuvasti vedotaan näissä keskusteluissa talvisotaan.

        10) Lähes jokainen armeijankäynyt taantuu noin 13-vuotiaan tasolle henkisesti ja sosiaalisesti.

        11) Siis sinäkin myönnät todeksi.

        12) Ditto.

        13) Nyt eletään vuotta 2006, ei vuotta 1939

        14) Kivikautinen mies-miestävastaan väkivalta on kaikkein todennäköisin väkivallan muoto, jonka kohteeksi suomalainen mies elämänsä aikana joutuu.

        15) Sotilas ei kiitä eikä pyytele anteeksi - tuon lausuman olen kuullut useammasta kuin yhdestä suusta.

        1. Ei mene. Eikä siellä edes tarvitse olla vuotta. Jos joku esim. erottaa sinut työstäsi koska käyt armeijan siinä välissä HÄN rikkoo lakia vastaan.

        "Armeijassa ihmisiä ei kohdella tasa-arvoisina eikä heillä myöskään ole yhtäläistä oikeusturvaa."

        Saisinko perusteet? Aloita vaikka tuomioistuimien päätöksistä.

        "Eli ihmistä rangaistaan siitä, että hän vaatii itselleen kuuluvia oikeuksia."

        Saisinko taas perusteet? Tuo sinun huhuihin ja mutu-tietoon perustuva jaakutus ei kelpaa.

        "Asevelvollisuus merkitsee, että valtio riistää mieheltä hänen oikeutensa elämään, vapauteen ja henkilökohtaiseen turvallisuuteen ja voi milloin tahansa pakottaa hänet ottamaan hirvittävän riskin kuolemasta tai silpoutumisesta mitä julmimmalla tavalla sodassa, jota hän ei mitenkään koe omakseen, jossa hänellä ei ole mitään omaa kiinni ja jonka syitä hän ei ymmärrä, ja jonka syttymisestä hänellä ei ole osaa eikä arpaa - ilman korvausta."

        Jäkäjäkäjäkä. Kerro jotain uutta valheellista propagandaa. Minua tuo kun ei pysty vakuuttamaan.

        "Armeijan metodeihin kuuluu nöyryyttäminen, alentava kohtelu, näyryyttävät ja häpeälliset rangaistukset ja yleinen töykeys ja epäinhimillisyys."

        Nuo kuuluvat erityisesti palkka-armeijoiden menetelmiin. Niiden jäsenet kun eivät kuulu yhteiskuntaan niin niitä saa kaikessa rauhassa kouluttaa tunteettomiksi roboteiksi.

        "Armeijassa varusmiehillä ei ole minkäänlaista lain suojaa, ja jos he menevät penäämään sitä, heitä rangaistaan."

        Saisinko perusteet? Tuomioistuimien päätökset olisivat hyviä.

        "Armeijassa sotilasrikkomuksissa käytetään käänteistä todistustaakkaa ja syyttäjät toimivat samalla tuomareina."

        Itse asiassa ei.

        "Rangaistukset ja kurinpitotoimet ovat usein hyvin mielivaltaisia. Armeijassa on yleisesti käytössä käänteinen todistustaakka. Eli olet syyllinen kunnes toisin todistetaan. "

        Itse asiassa ei. Lue lakikirjasta kohta "Sotilasrikokset". Saattaa antaa valaisua.

        "Armeijassa joutuu olemaan 24/7 muiden ihmisten kanssa väkisin eikä siellä sallita minkäänlaista yksityisyyttä. Tiettävästi armeijan vessoissa ei ole seiniä eikä ovia. Armeijassa ei saa liikkua vapaasti eikä sieltä saa poistua vapaasti."

        Siinä taas sosiaalisesti kyvytön pelle kiukuttelee. Vessoista olet väärässä ja et sinä työpaikaltasi (jota teillä ei ole ja ei tule) voi kulkea ihan omien oikkujen mukaan.

        "Armeija rikkoo perheet erottamalla puolisot toisistaan."

        Todellinen rakkaus toimii vaikka etäisyyttä olisi tuhansia kilometrejä.

        "Armeijassa siviiliomaisuus voidaan riistää ja takavarikoida koska tahansa."

        Ei todellakaan. Jos niin tehdään se on rikos ja siitä voit kertoa esim. upseereille.

        "Armeijassa opetetaan pakkouskontoa. Valtiokirkkoon kuulumattomia kohdellaan nöyryyttävästi."

        Ja mutu-tietoa taas.

        "Armeija ei tunne mielipiteenvapautta eikä vapautta protestoida tai osoittaa mieltä. Armeija ei tunne yhdistymisenvapautta eikä kokoontumisvapautta."

        Olet yhä väärässä.

        "Asevelvollisilla ei ole oikeutta turvallisuuteen - heidät pakotetaan ottamaan riski hengenmenosta tai haavoittumisesta, kaikki ilman palkkaa rangaistuksen uhalla."

        Olet väärässä. Miksi on olemassa varo-ohjeet ja turvamääräykset ja niitä myös noudatetaan tiukasti.

        "Armeijassa jatko-opetus ei ole kaikille avointa vaan riippuu pärstäkertoimesta."

        Surkeaa jaakutusta. Mutu-tieto ei kelpaa todisteeksi.

        "Sotilaskuri ei salli vapaasti osallistua yhteisön sivistyselämään, nauttia taiteista sekä olla osallisena tieteen edistykseen ja siitä johtuviin etuihin."

        SInä olet niin tyhmä että et muutenkaan tiedä ympäristösi mitään.

        "Järjestyksenpito armeijassa on mielivaltaista."

        Itse asiassa se on erittäin tarkasti määrättyä.

        "Menettää sekä vapautensa että itsemääräämisoikeutensa samalla tavoin kuin vankilassa."

        Sama pätee kaikissa töissä.

        "Kenellekään ei tee mitään hyvää joutua elämän sellaisten ihmisten kanssa, joita muutoin pyrkisi välttämään mahdollisimman pitkään. Päinvastoin, siitä usein koituu henkisiä ja sosiaalisia ongelmia ja mahdollisesti sosiaalinen tai jopa fyysinen konflikti."

        Itse asiassa on huomattu että erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä oleminen on erittäin hyvä keino oppia suvaitsevaisuutta. Seikka joka ei sinua näytä kiinnostavan.

        "Lähes jokainen armeijankäynyt taantuu noin 13-vuotiaan tasolle henkisesti ja sosiaalisesti."

        Sinähän sen tiedät kun et ole edes saavuttanut kyseistä ikää. Tai jos ole havaitusti jäit sille tasolle.


      • kaiken tarpeellisen
        ...---... kirjoitti:

        1) Vuoden menettää siksi, että siinä viedään valinnanvapaus ja vaihtoehdot. Armeija on siksi rinnastettavissa mihin tahansa totalitaariseen laitokseen kuten vankilaan, koulukotiin tai mielisairaalaan.

        2) Eli kyseessä on palkaton pakkotyö eli suomeksi orjuus.

        3) Joka ainoa kohta:

        - 1) Armeijassa on tiukka muodollinen ja teennäinen hierarkia ja tiukka jako henkilökuntaan ja asukkeihin kuten vankilassa. Armeijassa ihmisiä ei kohdella tasa-arvoisina eikä heillä myöskään ole yhtäläistä oikeusturvaa.

        - 2) Jos armeijassa yrittää puolustaa oikeuksiaan tai vedota niihin, siitä rangaistaan. Eli ihmistä rangaistaan siitä, että hän vaatii itselleen kuuluvia oikeuksia.

        - 3) Asevelvollisuus merkitsee, että valtio riistää mieheltä hänen oikeutensa elämään, vapauteen ja henkilökohtaiseen turvallisuuteen ja voi milloin tahansa pakottaa hänet ottamaan hirvittävän riskin kuolemasta tai silpoutumisesta mitä julmimmalla tavalla sodassa, jota hän ei mitenkään koe omakseen, jossa hänellä ei ole mitään omaa kiinni ja jonka syitä hän ei ymmärrä, ja jonka syttymisestä hänellä ei ole osaa eikä arpaa - ilman korvausta.

        - 4) Palkaton pakkotyö, jossa motivaationa on pakottaminen ja rangaistus, on orjuutta

        - 5) Armeijan metodeihin kuuluu nöyryyttäminen, alentava kohtelu, näyryyttävät ja häpeälliset rangaistukset ja yleinen töykeys ja epäinhimillisyys

        - 6) Armeijassa käytetään yleisesti kollektiivirangaistuksia eli yksilön sijaan rangaistaan koko yksikköä

        - 7) Armeijassa varusmiehillä ei ole minkäänlaista lain suojaa, ja jos he menevät penäämään sitä, heitä rangaistaan.

        - 8) Armeijassa sotilasrikkomuksissa käytetään käänteistä todistustaakkaa ja syyttäjät toimivat samalla tuomareina.

        - 9) Rangaistukset ja kurinpitotoimet ovat usein hyvin mielivaltaisia

        - 10) Osaatko tavata sanan "pikaoikeus"?

        - 11) Armeijassa on yleisesti käytössä käänteinen todistustaakka. Eli olet syyllinen kunnes toisin todistetaan.

        - 12) Armeijassa joutuu olemaan 24/7 muiden ihmisten kanssa väkisin eikä siellä sallita minkäänlaista yksityisyyttä. Tiettävästi armeijan vessoissa ei ole seiniä eikä ovia.

        - 13) Armeijassa ei saa liikkua vapaasti eikä sieltä saa poistua vapaasti.

        - 14) Asevelvollisuudesta kieltäytyminen on Suomessa rikos, joka on rinnastettavissa törkeään raiskaukseen, ryöstöön, tapon yritykseen tai törkeään pahoinpitelyyn. Kyseessä on kuitenkin uhriton rikos eikä asevelvollisuudesta kieltäytyminen riko kenenkään oikeushyviä.

        - 15) 18-30 -vuotiaat Suomen miespuoliset armeijaa käymättömät kansalaiset eivät saa vapaasti lähteä maasta ja heille myönnetään passi rajoitetusti.

        - 16) Armeija rikkoo perheet erottamalla puolisot toisistaan

        - 17) Armeijassa siviiliomaisuus voidaan riistää ja takavarikoida koska tahansa

        - 18) Armeijassa opetetaan pakkouskontoa. Valtiokirkkoon kuulumattomia kohdellaan nöyryyttävästi.

        - 19) Armeija ei tunne mielipiteenvapautta eikä vapautta protestoida tai osoittaa mieltä.

        - 20) Armeija ei tunne yhdistymisenvapautta eikä kokoontumisvapautta.

        - 21) Armeijan hierarkia on autoritaarinen ja tiukka eikä varusmiehillä ole mahdollisuutta osallistua siihen

        - 22) Asevelvollisilla ei ole oikeutta turvallisuuteen - heidät pakotetaan ottamaan riski hengenmenosta tai haavoittumisesta, kaikki ilman palkkaa rangaistuksen uhalla

        - 23) Armeijassa työstä ei varusmiehelle makseta minkäänlaista palkkaa.

        - 24) Armeijassa ei tunneta määräaikaisia eikä palkallisia lomia. Levon kanssa on pääsääntöisesti niin ja näin.

        - 25) Armeijassa ei varusmiehillä ole minkäänlaista oikeutta elintasoon

        - 26) Armeijassa jatko-opetus ei ole kaikille avointa vaan riippuu pärstäkertoimesta

        - 27) Sotilaskuri ei salli vapaasti osallistua yhteisön sivistyselämään, nauttia taiteista sekä olla osallisena tieteen edistykseen ja siitä johtuviin etuihin.

        - 28) Järjestyksenpito armeijassa on mielivaltaista

        - 29) Armeija ei tunnusta vapauksia eikä oikeuksia, ainoastaan velvollisuuksia.

        - 30 Armeijan kaikki toimintatavat ovat tämän pykälän vastaisia

        4) Jos joudun tekemään raskasta fyysistä työtä, katson oikeudekseni vaatia siitä käypää palkkaa.

        5) Menettää sekä vapautensa että itsemääräämisoikeutensa samalla tavoin kuin vankilassa. Työelämää ja työelämän esimiessuhteita ei voida rinnastaa armeijaan, vaan kyse on samasta suhteesta kuin vanginvartijalla ja vangilla tai orjaisännällä ja orjalla.

        6) Kyse on valinnanvapaudesta. Jos joku valitsee elämässään kotona makaamisen tai netissä surffaamisen, syytön kai minä siihen olen, mutta elämässä on paljon muitakin vaihtoehtoja kuin armeija ja makoilu.

        7) Kenellekään ei tee mitään hyvää joutua elämän sellaisten ihmisten kanssa, joita muutoin pyrkisi välttämään mahdollisimman pitkään. Päinvastoin, siitä usein koituu henkisiä ja sosiaalisia ongelmia ja mahdollisesti sosiaalinen tai jopa fyysinen konflikti.

        8) Tiettävästi armeijassa pidetään hirveää kiirettä, jotta ehditään odottamaan. Tämän olen kuullut useammasta kuin yhdestä suusta.

        9) Täällä jatkuvasti vedotaan näissä keskusteluissa talvisotaan.

        10) Lähes jokainen armeijankäynyt taantuu noin 13-vuotiaan tasolle henkisesti ja sosiaalisesti.

        11) Siis sinäkin myönnät todeksi.

        12) Ditto.

        13) Nyt eletään vuotta 2006, ei vuotta 1939

        14) Kivikautinen mies-miestävastaan väkivalta on kaikkein todennäköisin väkivallan muoto, jonka kohteeksi suomalainen mies elämänsä aikana joutuu.

        15) Sotilas ei kiitä eikä pyytele anteeksi - tuon lausuman olen kuullut useammasta kuin yhdestä suusta.

        Lukkijurpo ehätti murskaamaan onnettoman tarinasi oleellisilta osin ja siihen ei jäänytkään paljoa täydennettävää. Pari juttua kuitenkin...

        1- Vuosi tai jokin lyhyemmistä palveluskestoista on ja pysyy osana elettyä elämää. Itse asiassa sen läpikäyneet jaksavat lähes poikkeuksetta muistella aikaa ja edelleen lähes poikkeuksetta rikkaana ajanjaksona. Puhut jälleen kerran mutua ja luuloa.

        2- Voit jatkaa orjuushöpötystäsi ja saada muutaman alle 15-vuotiaan uskomaan siihen. Hekin muuttavat mieltään kun etenevät historianopinnoissa käsittelemään todellista orjuutta ja sotahistoriaa.

        3-1 Tasa-arvo ja oikeusturva on todennäköisesti maamme työpaikkoihin nähden parhaimmalla tasolla. Miksikö? Kyseinen asia on tiukasti säädelty ja mm. oikeusasiamies (vast.) käy tarkistamassa ennen kaikkea oikeusturvakysymyksen määräajoin varuskunnissa. Samoin rangaistuskortit käyvät erittäin tiheän seulan läpi ylemmissä esikunnissa;; osaltaan juuri kaltaistesi sepittäjien ja mustamaalaajien johdosta.

        3-2 "Jos armeijassa yrittää puolustaa oikeuksiaan tai vedota niihin, siitä rangaistaan." Annapa jokin reaalitapaus näytiksi asiasta. Ei onnistu koska sellaista ei ole. Levittelet täysin tekaistuja juttuja l. valehtelet.


        3-3 Eihän silloin riistäjänä ole oma valtio vaan hyökkääjä jonka oikeudettomalta toimilta pyritään suojautumaan ja puolustautumaan. Ja tämä puolustautuminen on maassamme demokratian periaatteiden mukaisesti sovittu tehtäväksi yhteisin voimin. Se on kieltämättä asia joka potentiaalista vapaalippulaista kismittää aidosti.

        3-4 Samaa jankutusta orjuussematiikan saralla. Jostain kumman syystä itse en aikanaan viestiaselajissa törmännyt mainitsemaasi pakottamiseen ja rankaisulla uhkaamiseen. Päinvastoin porukka tsemppasi tosissaan tutkintovaatimuksia koska palkintona oli tietysti kunniaa siitä että menestyy keskinäisessä kilpailussa ja lisäksi muistaakseni 7 vrk kuntoisuusloma. Jos et satu tietämään niin porkkana aikaansaa parempia saavutuksia kuin keppi. Mistä ihmeestä keksit näitä rankaisufantasioitasi?

        3-5 Annapas nyt oikea esimerkki mainitsemastasi "näyryyttävät ja häpeälliset rangaistukset" -väitteestä.
        Levittelet tässäkin täysin tekaistuja juttuja l. valehtelet jälleen. Jos olen väärässä niin esitä päinvastaista faktaa.

        3-6 Kollektiivirangaistukset... olet tainnut tuijotella ekaa tuntematonta liian monta kertaa. Nykyrangaistukset kohdistuvat yksinomaan rikkomuksen tehneeseen henkilöön.
        Levittelet tässäkin täysin tekaistuja juttuja l. valehtelet jälleen. Jos olen väärässä niin esitä päinvastaista faktaa.

        3-7 Varusmiesten lainsuoja..
        Levittelet tässäkin täysin tekaistuja juttuja l. valehtelet jälleen. Jos olen väärässä niin esitä päinvastaista faktaa.

        3-8 Käänteinen todistustaakka.
        Annapa nyt edes yksi esimerkki asiasta. Omaan palvelusaikaan moista ei mahtunut ja tuli useammassakin varuskunnassa palveltua. Ei edes tornihuhua moisesta asiasta.
        Kerran omaat tuoreempaa tietoa niin antaapa kuulua.
        Sanooko termi "esitutkinta" yhtään mitään.

        3-9 Rangaistuksien mielivaltaisuus... Kuten jo aikaisemmin tuli todettua, rikkomukset käydään joukko-osaston ulkopuolellakin täikammalla läpi. Syytöksiä todistajia tai todisteita manipuloinut virkamies pistää samalla päänsä pölkylle. Miksi ihmeessä kukaan skappari edellä mainittu huomioiden lähtisi vaikka iltalomilla (eipä juuri enää nykyään) törttöilleen tarinaa muuksi muuttamaan. Kuka ihmeessä siitä hyötyisi ja mitä??

        3-10 Tavaaminen ja pikaoikeus. Osasin tavata muistaakseni noin viisivuotiaana ja onnistuu vieläkin.
        Mihin käsiteltävään asiaan ja miten ao. termi liittyy?

        3-11 Jaakutat samaa asiaa uudelleen. Käänteinen todistustaakka oli jo esillä joten luepa kohdasta 3-8.

        3-12 Yksityisyys ja vessanovet
        24/7 on liioittelua ja nykyvaruskunnista löytyy kirjastoja sekä piruntorjuntapuolen hiljaisia huoneita. Useimmiten voi vapaalla lähteä vaikka pururadalle kävelemään.
        Miksi olet huolissasi yksityisyydestä ja vessanovista?

        3-13 Poistuminen vapaasti... Yksi faktakin löytyi seasta. Valitettavasti enempää idän kuin lännenkään armeijat; palkka- tai asevelvollisuuspohjaiset eivät kaikesta vapaudestaan huolimatta ole keksineet keinoa hoitaa hommiaan siten että kuka hyvänsä voisi poistua milloin huvittaa. Olet oikeassa mutta ongelma on globaali.... [huoh mikä pösilö...]


        3-14 Asevelvollisuudesta kieltäytymisen sanktiot.
        Rinnastat rangaistuksia ja vertaat totaalin tuomiota väkivaltarikoksiin. Olen samaa mieltä kanssasi, totaalin kakku on paikallaan mutta muut mainitsemasi rikokset kyllä kaipaisivat tuntuvampia rangaistuksia.

        3-15 Passikysymys...
        Vallitseva käytäntö johtuu luultavasti kaltaistesi lintsarien edesottamuksista.

        3-16 Perheiden rikkominen...
        Aika harvalla 19-vuotiaalla on perhe ja toisaalta kuinkahan monessa tapauksessa välirikkoon on syynä nimenomaan intti. Kun otetaan huomioon asevelvollisuusikää oleellisesti korkeammat avioitumis- ja lapsenhankkimisiät samaan aikaan kun noin 50% avioliitoista kariutuu niin mikä onkaan pv:n osuus tässä asiassa...
        Sanoisinko että varsin kaukaa haettu keinotekoinen esimerkki.

        3-17 Siviiliomaisuuden takavarikointi...
        Anna esimerkki jossa näin on tapahtunut. Et pysty koska sepitit tämänkin.

        3-18 Pakkouskonto...
        Kirkkoon kuulumattomat ovat vapautettuja ao. oppitunneilta. Sepitit tämänkin...

        3-19 Mielipiteenvapaus...
        Jokainen voi esittää mielipiteensä täysin vapaasti muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Maailman useimmat armeijat ovat ikiaikaisesti soveltaneet vihollisuuksien vallitessa yhden johtajan mallia. WW2 aikana neukuilla oli hetken aikaa käytäntö jossa poliittiset upseerit pääsivät vaikuttamaan komentajien päätöksiin ilman oma vastuutaan; järkyttävillä lopputuloksilla ja käytäntöä muutettiinkin. [mm. Anthony Beevor: Stalingrad]
        Ts. toimintatilanteissa ei neuvotella enempää idässä kuin lännessäkään. Siinä mielessä olet oikeassa; ongelma on globaali. Sama pätee kun vastaavaa toimintaa harjoitellaan, aikaa ei käytetä torikokouksiin ja pohdintaan.
        Sen sijaan tavanomaisessa toiminnassa vaikka kasarmin oppitunnilla asioita voi kyseenalaistaa ja kertoa omia mielipiteitään. Se ei ole kielletty tietääkseni missään säännöissä. Korjaa jos olen väärässä.

        3-20 Yhdistymisvapaus...
        Voi lapsi tietämättömyytesi määrää....
        http://www.upseeriliitto.fi/ "Upseeriliitto on Akavalainen ammattijärjestö"

        http://www.paallystoliitto.fi/
        "Päällystöliitto tarjoaa edunvalvonta- ja jäsenpalveluja puolustushallinnon ja rajavartiolaitoksen palkatulle henkilöstölle ja sotilasopetuslaitoksessa sotilasammattiin kouluttautuville henkilöille"

        Samoin jok'ikiselle henkilöstöryhmälle pl. työnantajavirat löytyy oma edunvalvontajärjestönsä. Se siitä yhdistymisvapaudesta....

        3-21 Hierarkia...
        Hierarkkinen johtaminen ulottuu alimmalle portaalle saakka... vai mitä tarkoitat ettei varusmies voi osallistua "hierarkiaan"? Ryhmänjohtaja hierarkian alimpana portaana ja joukkueenjohtaja seuraavana... Mitähän hierarkiaa pitäisi jääkäritasolle riittää?

        3-22 Turvallisuus...
        Kaikista tarkimmin säädelty ja vahdittu asia, käytännössä kaikki mahdollinen on tehty.

        3-23 palkanmaksu varusmiehille....
        Puolustusjärjestelyt perustuvat asevelvollisuusarmeijaan mutta siitä huolimatta itsekin kannatan kohtuullisen korvauksen maksamista huomioiden tyypillinen paikallaolovelvollisuus, maastovuorokaudet eriteltynä koska ryynääminen on kaikin tavoin oleellisesti kassuelämää rankempaa.
        Ihan kaikki näkemyksesi eivät ole ***sesta.

        3-24 Lomat ja lepo...
        Nykyistä pidemmät lomat kasvattaisivat palveluksen pituutta ja se tuskin olisi kenenkään etu?
        lepoa riittää vastoin väitettäsi kassulla riittävästi. Valitettavasti kun harjoitellaan toimintaa kriisioloissa yhtenä opittavana asiana on toimiminen pimeällä ja myös väsyneenä. Se että sodankäynnin harjoittelu on rankkaa ei voine olla nettipeelolle yllättävää?

        3-25 ks. kohta 3-23

        3-26 pärstäkerroin...
        Vai että kauniit pojat etenevät helpommin...? Oletko nyt ihan tosissasi, jos olet niin alkaa menemään naurettavaksi...?


        3-27 Sotilaskuri ja muualla huiteleminen...
        Aikaisemman toistoa. Harva sitä paitsi pystyy lähtemään duunistaan kesken päivän jotta voisi "osallistua yhteisön sivistyselämään, nauttia taiteista sekä olla osallisena tieteen edistykseen ja siitä johtuviin etuihin."
        Olet oikeassa mutta ongelma on globaali niin idän kuin lännenkin armeijoissa. huhut kertovat että jopa Pelastusarmeijalla on vaikeuksissa asian kanssa... [huoh mikä pösilö....]

        3-28 järjestyksenpidon mielivaltaisuus
        Ja tästäkin olisi mielenkiintoista kuulla esimerkkejä reaalielämästä. ps. älä levittele kuulemiasi juoruja...

        3-29 "Armeija ei tunnusta vapauksia eikä oikeuksia, ainoastaan velvollisuuksia"

        vapaus ==> vapautus ev.lut. oppitunneilta
        oikeus ==> oikeus (ja velvollisuus) ilmoittaa esimiestensä väärinkäytöksistä
        Lisää esimerkkejä jos eivät riitä.


        3-30 "Armeijan kaikki toimintatavat ovat tämän pykälän vastaisia "
        Julistuksen 30-artikla:
        "Minkään tämän julistuksen määräyksen ei voida
        tulkita sisältävän valtiolle, ryhmälle tai yksilölle minkäänlaista oikeutta ryhtyä toimintaan tai suorittaa tekoa, millä pyritään hävittämään siinä julkilausuttuja oikeuksia ja vapauksia.

        Ehdotan että otat asian tiimoilta yhteyttä... ihan vaikka minne. Aloita vaikka hesarin yleisönosastosta ja voit jatkaa EU-instanssien kautta eteenpäin. Voit vielä vaikka riistää oivalluksellasi Ahtisaarelta tyrkyllä oleva rauhanpalkinnon...


        4 Palkkaus
        Edelleen samaa mieltä että varuspalveluksesta pitää saada kunnon korvaus.

        5 "Työelämää ja työelämän esimiessuhteita ei voida rinnastaa armeijaan, vaan kyse on samasta suhteesta kuin vanginvartijalla ja vangilla tai orjaisännällä ja orjalla"
        Kun kaksi (tai useampia) suomalaista miestä, usein tuttuja jo ennestään duunaa intissä jotain yhdessä kyse ei koskaan ole mistään orjuussuhteesta. Kyse on sotatyöstä jota tehdään pitkälti samoilla periaatteilla kuin mitä hyvänsä työtä. Tietäisit jos olisit vaivautunut... etkä fantasioisi orjuus- ja kahlejutuilla.

        6 "Ihmissuhteet ja mahdollinen opiskelu/työ kärsii"
        "Kyse on valinnanvapaudesta."
        Olet jo miehenä valinnut nauttivasi suomalaisesta koulutusjärjestelmästä ja tiennyt että valinnan hintana on sivari- tai asepalvelus. Miksi alat kiukuttelemaan vasta nyt maksuvaiheessa?

        7 Erilaisten ihmisten kohtaaminen
        Pidät jotenkin pelottavana kohdata erilaisia ihmisiä livenä? Jostain kumman syystä kuitenkin länsimainen elämäntyyli, kaukomatkailu ja erilaisten ihmisten tapaaminen on kuitenkin koettu
        elämän suolaksi ja rikkaudeksi... Ehkä kannattaisi käydä keskustelemassa jonkun kanssa että pääsisit tuosta ihmisarkuudestasi.

        8 "Tiettävästi armeijassa pidetään hirveää..."
        Olisi korrektia liittää termi "tiettävästi" kaikkiin muihinkin asioihin joita lähdet kommentoimaan toisen käden tietojen pohjalta.
        Ja sekö oli ainoa tietämäsi asia siitä "kaikesta siitä typeryydestä ja järjen köyhyydestä"
        Huoh....


        9 "Ei iske/kiinnosta opetella vuonna 2006 vuoden 1939 sodankäyntiä"
        "Nyt eletään vuotta 2006, ei vuotta 1939 "
        Pyysin esimerkkiä väittämistäsi vuoden 1939 metodien opettamisesta ja tässäkö on kaikki mitä asiasta tiedät???


        10 "Lähes jokainen armeijankäynyt taantuu noin 13-vuotiaan tasolle henkisesti ja sosiaalisesti"

        Edelleen, luuletko ihan aikuistenoikeesti että täysikasvuisille suomalaisjulleille voitaisiin niitä kauniita käytöstapoja opettaa vasta pv:n toimesta. Samoin luuletko aikuistenoikeesti että vähintään pariakymppiä lähentelevät ja usein huomattavasti vanhemmat olisivat siinä elämänvaiheessa enää mitenkään alttiita millekään merkittävälle muutokselle.
        Eivät takuulla ole. Esitä todisteita mikäli olen väärässä.

        11 Rangaistuksen pelko
        Ks. kohta 3-4. Puhut asiasta josta et teoriassa etkä varsinkaan käytännössä tiedä mitään.


        12 http://fi.wikipedia.org/wiki/Ditto
        Mr •••---•••, en sinuna ottaisi tätä teemaa esille...


        13 "Hukkaan heitettyä aikaa, josta ei ole minkäänlaista hyötyä sodankäynnin kannalta"
        "Nyt eletään vuotta 2006, ei vuotta 1939"
        Eli et tässäkään pystynyt esittämään alkeellisimpiakaan argumentteja.


        14 Itsepuolustuskoulutus
        "Kivikautinen mies-miestävastaan väkivalta on kaikkein todennäköisin väkivallan muoto, jonka kohteeksi suomalainen mies elämänsä aikana joutuu. "
        Kannattaa lukea vaikka puolustuspoliittisesta selonteosta pv:n tehtävät. Nakkikioskitappelun opettaminen ei kuulu näihin velvollisuuksiin.

        15 Väittämäsi: "Oppii epäkohteliaaksi ja töykeäksi ja seksistiseksi"
        "Sotilas ei kiitä eikä pyytele anteeksi - tuon lausuman olen kuullut useammasta kuin yhdestä suusta."

        SumSummarum:
        Voi lapsi pieni tietämättömyytesi määrää, yhdistettynä hirveään asenteellisuuteen, kuulopuheiden kuunteluun ja vihamielisyyteen.


      • ...

        Että jokaisen pitäisi kyeta tappamaan, riippumatta millainen ihminen on ja mikä hänelle on tärkeää. Säälin suomalaislapsia, jos sinun näkemyksesi tulee valtaan, missä kaikki hellyys ja huolenpito, jos pitää raaistaa itsensä tappajaksi vastoin ihmisen suurinta kieltoa.


    • järkevän tyttösi

      pitäisi jättää sinut kun edes harkitset sivaria.suomi on pullollaan kunnon miehiä.

      • Ja sittenkö on kunnon mies kun on armeijan suorittanut. Ei väliä onko vaimonhakkaaja, alkoholisti, työtön, kouluttamaton paskamaha. Sekö tekee kunnon miehen ihan samako mikä on persoonaltaan???


      • miehiä on

        ulkomaat pullollaan. Muslimimiehen edessä suomineito on kuin sulaa vahaa. Eikä taatusti Suomen armeijaa käynyt eikä minkään muunkaan maan.


      • RauhanPuolesta kirjoitti:

        Ja sittenkö on kunnon mies kun on armeijan suorittanut. Ei väliä onko vaimonhakkaaja, alkoholisti, työtön, kouluttamaton paskamaha. Sekö tekee kunnon miehen ihan samako mikä on persoonaltaan???

        Uskalsit siis myöntää että olet alkoholisti, työtön ja kouluttamaton paskamaha joka alkaisi hakkaamaan vaimoaan jos vain kykenisi siihen.

        Sinusta ei tule miestä edes 1000-kertaisella testosteroniannoksella.


    • Toisinaanajatteleva

      Ei sivari ole kusipää vaan epäsosiaalinen surkimus, joita ei hyväksytä.

    • Vierailija

      No sinut on nakojaan jo valitettavasti aivopesty kaltaistesi toimesta. Samat fraasithan ne pyorivat puolella ja toisella. Itse kuitenkin olen tyytyvainen, etta armeija tuli kaytya ja omaan elamaani se on tuonut ainoastaan positiivisia asioita. En ole myoskaan pahoillani siita etta tunnen yhteista vastuuta meidan kaikkien turvallisuudesta. Siihenhan siviilipalveluskin pyrkii, joten valintahan on loppupelissa sinun. Yhtena erona kuitenkin mainitsisin tassa yhteydessa, etta armeijassa tottuu tulemaan toimeen laajemman skaalan ihmisten kanssa.
      Tama ei liity varsinaisesti aiheeseen, mutta haluaisin myos muistuttaa, ettei asevelvollisuusarmeija ole ainoastaan maamme rajoen puolustusta varten. Kuinkahan moni valtio kykenee kiskaisemaan esille yhta helposti saman kokoisen joukon humanitaarisiin tehtaviin esim. luonnonmullistusten tai suuronnettomuuksien sattuessa. Niitakaan kun on aika vaikea ennustaa tassa maailman menossa.

      • Hugh G. Rection

        Luuletko tosiaan, että joku armeijan käyminen parantaa "meidän kaikkien turvallisuutta"? Kollektiivista typeryyttä se vaan lisää, sanon minä! Se luo militaristista ilmapiiriä, opettaa useimmat miehet käyttämään asetta (turhaan), sekä alistaa ihmistä.

        Tunnen minäkin vastuuta meidän turvallisuudesta, ja sen takia ehdotankin asevelvollisuudesta luopumista ja ammattitaitoista palkka-armeijaa.


    • Elämä on valintoja

      Sinun on luovuttava joko sivariajatuksista, tai tyttöystävästä. Vanhempasi kyllä tottuvat asiaan aikaa myöten, vaikka eivät sitä tule koskaan hyväksymään.

    • Minä se vieläkin jaksan...

      Jos sinun lähipiirisi ei hyväksy sinun mielipiteitäsi ja painostaa sinua tekemään päätöksiä joita et halua tehdä. Suosittelisin pientä keskustelua heidän kanssaan puolueettomasti (jos se edes on mahdollista). Aloita keskustelu vaikka sanoin "kumpi on tärkeämpää poikaystävä/lapsi kuin armeijaan meno" Uskoisin että vastaus miellyttää sinua tai kyseiset ihmiset ei tiedä mita rakkaus tarkoittaa.

      Toivotan voimia sinulle, en onneksi itse ole ollut vastaavassa tilanteessa ja en voi edes kuvitella kuinka pahalta sinusta tuntuu.

    • olet oma itsesi!

      Kuvottavan ahdasmielistä porukkaa, täytyy sanoa!

      Vaikea uskoa, että myös jonkun äiti voi olla noin pikkumainen. Vanhemmat ovat aina vanhempia, joiden tulisi hyväksyä aikuisen lapsensa ratkaisut riippumatta mitä nämä ovat, varsinkin kun sinulla on vielä noin hyvät perustelut asiallesi. Korosta vain, että olet arvokas omana itsenäsi ja pidä kannastasi kiinni. Pyri saamaan keskustelua vanhempiesi kanssa aikaiseksi ja kun pysyt rauhallisena niin ehkä he huomaavat jäävänsä alakynteen lapsellisine ehtoineen.

      Tyttöystäväsi joudut ikävä kyllä varmasti jättämään myöhemminkin, sillä vaikutat olevan henkisesti ja älyllisesti aivan eri tasolla kuin tämä. Sitäpaitsi todella monet tytöt arvostavat sivareita ja armeijavastaisia mielipiteitä.

      Omat vanhempani hyväksyivät kyllä sivaripäätökseni muitta mutkitta, eikä minulle muutenkaan ole asetettu kotona valmiita tavoitteita tai odotuksia. Olen saanut valita ne itse vanhempien ja isovanhempien tukemana; tosiaan siitäkin pitäisi osata olla kiitollinen! Erityisesti mietitytti kyllä, että joudunko 88-vuotiaan vaarini kanssa tukkanuottasille armeijaan menemättömyydestä, mutta hänkin oli sitä mieltä, että on hienoa kun nykyään on valinnanvapautta eikä kaikkien tarvitse kulkea samaa polkua.

      Mut kyllä suomalaiset vaan on juntteja, täytyy sanoa...

      • batmnman

        joo on se tosi ikävää
        kun ihmisillä on tälläiset ennakkoluulot meitä kohtaan
        (tähän palstaan en tosin luottaisi, täynnä esiteinejä)


    • Janne Puharinen

      Kuullostaa siltä että sinun nimenomaan kannattaa jättää menemättä armeijaan.Pääset eroon samalla pinnallisista ihmissuhteistasi.Kuullostaa nimittäin aika järkyttävältä ilmapiiriltä,jonka keskellä joudut elämään.Minun näkemykseni mukaan armeijan käyminen ei tee kenestäkään enempää tai vähempää miestä.Ymmärrät myöhemmin kun sinulla on lapsi(a) ja olet vastuussa muustakin kuin itsestäsi.Armeijassa kohtaat hyvinkin keskenkasvuisia tyyppejä,jotka ovat samanlaisia pallinaamoja armeijasta lähdettyäänkin.Tapasin tuossa vähän aikaa sitten entisen alikessun,joka hortoili kadulla kuset housussa.Täysi ääliö.
      Toinen juttu on se,että uskon sodan olevan eri asia kuin armeijan käyminen.Sota koskettaa ennenkaikkea siviilejä,eivätkä aseet turvaa mitään,päinvastoin.Älä yritä saada heitä hyväksymään mitään.Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet.Silloin olet aikuinen ja mies.Ihminen,joka kykenee ottamaan vastuun itsestään ja muista.

    • Korpikuusi

      Jos muija nalkuttaa vaihtoehtosi vuoksi, niin ei muuta kuin akka vaihtoon. Katsos kun et voi mitenkään vaikuttaa toisen mielipiteeseen, muuten kuin toimivalla keskustelulla. Jos et tähän kykene ja muijasi sinut jättää, niin hän ei ole se oikea sinulle. Tosi rakkaus syntyy vasta kahden ihmisen täydellisestä kombinaatiosta olivatpa mielipiteet mitä hyvänsä (minä jos kuka tiedän tämän). Jos nykyisesi ei hyväksy valintaasi, niin ei muuta kuin suraavaa: kenkään ämmälle en ala piiaksi, kyllä se jonkun toise löytää. Nääs mikään ei ole ikuista, ei edes rakkaus!!!!

      Teet sen mukaan elämäsi, mitä sinulle tarjotaan, älä sen mukaan mitä sinulla on! Tässä kyseisessäkin asiassa saatat yllättyä. Älä tee mitään mitä ei muut eivät missään tapauksessa tekisi. Eli siis: Anna painaa niin lujaa kuin osaat ja niin lujaa kuin pystyt). Kyllä ennen pitkää johonkin osut! Kuten sitä sanotaan: Pitkä odotus paalkitaan. Jod joku ei hyväksy valintaasi, ota joku toinen, ei siinä sen kummempaa!

      • Korpikuusi

        Olin niin tyhmä, etten kirjoittanut koko viestiä samaan nippuun, joten jatkan:

        Älä tyydy siihen mitä saat vaan tähtää pidemmälle. Tämä siis jos nykyinen akkasi syrjii sinua siksi että valitsit toisin. Näytä sille ämmälle että olet toista maata. Kun kerran et sosiaalisilla toimillasi saanut häntä vakuutettua, niin aloita toinen kampanja. Näytä naisellesi, että olet jotain muuta kuin mitä hän uskoo sinun olevan, tee jotain sellaista, että hän huomaa sinut. En osaa paljon muuta sanoa, koska itse en ole tarvinnut eden puolta tästä, mutta koita ihmeessä. Et välttämättä tule pettymään!


    • Jooseppi.

      Onpa vaikea tilanne tosiaan. Tähän ei muuta kuin todeta, että jos tyttöystäväsi ja vanhempasi ovat kunnollisia ja asiallisia ihmisiä, he tuskin koskaan täysin hyväksyvät valintaasi. Kunnollisuuteen ja asialliseen käytökseen kuuluu tärkeiden yhteisten asioiden hoitaminen, ja niden vaatiminen myös muilta.

      • Asder

        Tämä asia on kuten uskonnolliset kysymykset. Toiselle ihmiselle ei voi tuputtaa uskontoaan sanktioilla uhkaamalla.


    • Hana

      Jollei tyttöystäväsi hyväksy sivariuttasi, voisit miettiä, onko hän sinun arvoisesi ja niitä naisia kyllä ilmestyy vielä elämääsi vielä monta kertaa!? Joskus saattaa jopa olla vähän tunkuakin! :) Mutta uskon kumminkin, että teet ikäiseksi oikean ratkaisun, ellet mieti mahdollsita lykkäystä vedotan opiskeluihisi yms., jolloin voit miettiä mahdollista varusmiespalvelusta aikuisempana vähän paremmin (tai sitten siitä voidaan jo luopuakin ennen kuin sinun tarvitsee sinne edes mennä). Menin aikoinani 17-vuotiaana armeijaan kun sinne oli minulla kova hinku...vähän alle kuukausi meni niin jo tulin häntä koipien välissä takaisin, koska en selviä siitä yhtä "arvokkaasti" (eli vähintään alikersantiksi) kuin muut ja sehän oli minulle tärkeintä ja on vieläkin siviilielämässäni, nimittäin "tunnollisuus". liian nuorena, tunnollisena ja odottavaisena menin armeijaan, jonka olisin voinut käydä vaikka näin 23-vuotiaanakin vedoten opiskelukiireisiini. Olisin ollut varmasti ainakin henkisesti paljon kypsempi kun olisin jo tiennyt valmiiksi, mitä siellä tulee tehdä alokkaana ja mihin tulevilla kursseilla pyritään.

      Nykyisin olen kuitenkin siviilipalvelusmies. Suoritin siviilipalveluksen vanhainkodissa autonkuljettajana vanhuksia kuljetellen pyörätuoleissa. Mielestäni työ mitä tein oli vastuullista ja arvokasta, koska olin suorittanut juuri ajokortin. Tiesin, että minuun luotettiin! Esimerkiksi pyörätuolin kaatuminen olisi tuonut minulle syytteen, joten tämän vuoksi ajossakin tuli pitää tietty pehmeys vaihteita vaihtaessa ja arvioitava kurviin tietty tilannenopeus. Kiinnikkeitä oli tietysti ja kiinnitin ne aina huolellisesti, joten näistä seurauksista vältyttiin.

      Isoisälleni ja ainakin toiselle enolleni oli tärkeätä se armeijan suorittaminen, mutta vanhemmat ymmärsivät, miksi tahdon tehdä jotakin (Minähän päätän itse mitä teen, enkä kuunnellut muita). Olin työtön, enkä pidä makoilusta...en edelleenkään pidä! Siviilipalveluksen jälkeen suoritin vielä maanmittausalan tutkinnon (Kartoittaja), joka on erittäin miesvaltainen ala. Nykyisin tulee se vastaan työelämässä, että varsinkin varusmiespalvelusta suositaan miesvaltaisilla aloilla, joka minusta onkin vastenmielistä! Maanmittausalalla on kuitenkin lievästi sanottuna resurssipula eli ei oikein tahdo olla varoja palkata uusia, ellei työpaikka tule avoimeksi! Byrokratian solvaustako!?

    • Janne89 arvostan valintaasi!

      Itse täytän tässä pian 19 vuotta, ja viime vuonna oli ne kutsunnat ja joo sain lykkäystä erään terveydellisen syyn takia... Mutta nyt viime tai tämän puolen vuoden aikana olen miettinyt ja ruvenu paljon enemmän kiinnostamaan Siviilipalvelus. Sillo viime vuonna viel pikkusen kiinnosti armeija... mutta nyt olen päätynyt että jos pitäs tehdä päätös niin menisin mieluummin siviilipalvelukseen kuin armeijaan, koska oikeasti Armeija ei ole sovi kaikille miehille!.

      Minuaki askaruttaa se, että miten kerron vanhemmille että aion valita sivarin... koska he kokoajan patistavat että rupea kuntoilee että pärjäät armeijassa sitten... en ole viittinyt kertoa että aion valita siviilipalveluksen...

      Olen valinnasta puhunut muutamille kaverille (ovat naispuolisia henkilöitä) ja ovat sanoneet että ilman muuta valitsen sen mikä minulle tuntuu parhaalta, ja sit kysyin ed. ihastukseltakin sitä niin se sano että se on sinun päätös... :) Uskalsin ottaa puheeksi tässä jokin aika sit eräälle rakkaalle sukulaiselleni joka kuuntelee minua asiassa kuin asiassa... mummolleni. Kerroin että olen muuttanut mieltäni ja haluaisin suorittaa siviilipalveluksen ja ksyyin että hyväksyisitkö sä sen jos valitsisin? Mummo sanoi että hyväksyn tietenkin, kerroin että epäilyttää vanhempien ja muiden mielipide valinnastani.. niin hän sanoi että sinä itse saat päättä mitä teet asialle ja kukaan ei varmasti tässä suvussa syrji sen takia... ja sano että nykypäivänä se armeija ei tosiaankaa ole mikää tärkeä asia ku joskus ennen vanhaan... tuo helpotti mutta vielä epäilen mitä vanhempani sanovat valinnastani... tosi on että saan itse päättää valinnastani mutta jotenki vanhempien ja muiden mielipide painottaa mieltäni... :)

      Mutta sulle Janne89 nostan hattua, olit tosi hyvä ku uskalsit valita sen mitä halusit! Ja jos vanhemmat & tyttöystävä ei hyväksy sitä niin sit ei tunnu siltä etät ne hyväksyvät sinua... :)

    • Minä~87

      Itse täytän tässä pian 19 vuotta, ja viime vuonna oli ne kutsunnat ja joo sain lykkäystä erään terveydellisen syyn takia... Mutta nyt viime tai tämän puolen vuoden aikana olen miettinyt ja ruvenu paljon enemmän kiinnostamaan Siviilipalvelus. Sillo viime vuonna viel pikkusen kiinnosti armeija... mutta nyt olen päätynyt että jos pitäs tehdä päätös niin menisin mieluummin siviilipalvelukseen kuin armeijaan, koska oikeasti Armeija ei ole sovi kaikille miehille!.

      Minuaki askaruttaa se, että miten kerron vanhemmille että aion valita sivarin... koska he kokoajan patistavat että rupea kuntoilee että pärjäät armeijassa sitten... en ole viittinyt kertoa että aion valita siviilipalveluksen...

      Olen valinnasta puhunut muutamille kaverille (ovat naispuolisia henkilöitä) ja ovat sanoneet että ilman muuta valitsen sen mikä minulle tuntuu parhaalta, ja sit kysyin ed. ihastukseltakin sitä niin se sano että se on sinun päätös... :) Uskalsin ottaa puheeksi tässä jokin aika sit eräälle rakkaalle sukulaiselleni joka kuuntelee minua asiassa kuin asiassa... mummolleni. Kerroin että olen muuttanut mieltäni ja haluaisin suorittaa siviilipalveluksen ja ksyyin että hyväksyisitkö sä sen jos valitsisin? Mummo sanoi että hyväksyn tietenkin, kerroin että epäilyttää vanhempien ja muiden mielipide valinnastani.. niin hän sanoi että sinä itse saat päättä mitä teet asialle ja kukaan ei varmasti tässä suvussa syrji sen takia... ja sano että nykypäivänä se armeija ei tosiaankaa ole mikää tärkeä asia ku joskus ennen vanhaan... tuo helpotti mutta vielä epäilen mitä vanhempani sanovat valinnastani... tosi on että saan itse päättää valinnastani mutta jotenki vanhempien ja muiden mielipide painottaa mieltäni... :)

      Mutta sulle Janne89 nostan hattua, olit tosi hyvä ku uskalsit valita sen mitä halusit! Ja jos vanhemmat & tyttöystävä ei hyväksy sitä niin sit ei tunnu siltä etät ne hyväksyvät sinua... :)

      • jännämani

        juu, ei se armeija sovi kaikille :D
        itse olen datanomiksi valmistautuva
        nörtti joten en olisi armeijaan edes
        mennyt jos pakko olisi ollut

        kivasti vapautuksen sain kun minulla on huono näkö


    • hankala

      valinta. Jos eivät hyväksy sinua sellaisena kuin olet,niin anna asian olla ja mene sivariin. todennäköisesti hyväsyvät ja asiat palaavat ennalleen.

    • Asder

      Jos vanhempasi kiristävät sinua tässä asiassa, tulevat he kiristämään sinua monessa muussakin. Tyttöystäväsi samoin on valmis hylkäämään sinut heti kun jonkin toisen tekosyyn löytää. Ei ihmistä voi oikeasti tuollaisia asioilla kiristää.

      Tee oma päätöksesi. Parempi itsellesi. Et voi loputtomiin olla muille mieliksi ja elää muiden ihmisten elämää omien periaatteittesi vastaisesti.

    • Hakate

      Mitä "palkkioita" vanhemmiltasi ja tyttöystävältäsi on luvassa siitä, että toimit omaatuntoasi vastaan?

    • vitun tyhmä

      Minkä takia sinun pitäisi saada muut hyväksymään valintasi? Sinä teet niinkuin teet, se on sinun henkilökohtainen asiasi ja ei siinä tarvita muiden hyväksymistä, vaikka se tämän nykylain mukaan onkin pakollinen velvollisuus, toisin kuin jossain sivistyneemmissä yhteiskunnissa.

      On näitä vastaavia murheita muillakin. Esim tyttäreni menee inttiin vuoden päästä. Olen ollut vastaan, koska hän nyt ei ole ollenkaan tappajatyyppiä. Myös hänen poikakaverinsa on nyt intissä ja on kyllä niin pehmopelle tyyppi, että suosittelin hänellekkin totaaliksi ryhtymistä, mutta ei kuulemma käy.

      Sulla nyt on vielä aikaa muuttaa mielipiteitäs. Tuo sivari on nimittäin oikealta nimeltään häpeärangaistus. Jos sinulla on aatetta, niin keplottelu vapautukseen, tai totaali on oikea ratkaisu tähän paikkaan mieheltä jolla on munaa. Tulevaisuudessa kun Suomessakin on vapaaehtoinen asepalvelus miehille ja naisille, niin tällaisten aatteiden vuoksi ei enää tarvitse yksittäisen kansalaisen kapinoida. Jos sinä olet munaton sivaripelle, niin pienempi riesa on siinä tapauksessa käydä se intti, niin kaikki on tyytyväisiä.

    • 19+12

      Hah, en voi muutaku nauraa näille "äijille". Varmaan hienoa rikkoa selät, kädet, jalat armeijassa kun voit istua kirjaston tuolilla tekemättä mitään. Kai se tollain on jos ihminen on niin idiootti että tekee asiat niinku isukki sanoo tai pelkää että kaverit ei hyväksy jos ei oo käyny "äijien koulua". Heh.

      • Suvunjalostukseen

        Kyllä sen jo porukasta erottaa, että kuka on p..ka. Sivari erottuu joukosta. Ja sivari huomaa, että hänet pidetään erossa joukosta. Sivarille jää kavereiksi samanlaiset nenänkaivajat. Ja tyttöystäviksi ylisosiaaliset kiertopalkinnot. Niiden kanssa sitten sukua jatkamaan, sadan muun jehun kanssa kimpassa. Tulee se vapaampi maailmakin sillätavalla. Armeijassa voidaan ammuskella räkäpäitä, mutta sivari suorastaan tekee niitä.


      • normimani

        joo, tosiaan jotkut tykkää palvella arkadianmäen herroja =D
        itse en ole päivääkään katunut sivariutta

        sain jopa ystäviä sieltä joiden elämä ei pyöri sen ympärillä että
        ketä on käynyt armeijan ja ketä ei

        tosin jos joku haluaa niin senkun menee "äijäkouluun"
        ei ole minun asiani jos haluaa aikaansa tuhlata

        saman maan alle joudamme kaikki
        kävit armeijan tai et.


    • Sitä miettimään

      Sivarina saa sitten loppuelämänsä selitellä. Saa selitellä sukulaisille, kavereille ja ennenkaikkea kierrellä, kaarrella loppuelämän työhaastatteluissa. Poninhäntäläisten pitsinnyplääjäkurssin vetäjäksi voi sivarius olla kovakin sana, että jotakin hyötyäkin varmaan. Mutta millaisen elämän sitä haluaa elää? Joutavana nyhverönä vai selkä suorassa.

      • ebinbear

        kyllä, suomen armeijan mies on niin hieno mies että voi hyvänen aika!

        samallaisia mulkeroja ovat jokapaikassa

        itseltäni ei olla KOSKAAN kysytty armeijasta työnhaussa
        ja töissä olen

        että jos hankit jotain todisteita turhalle paskanjauhannallesi ensin idiootti ===DDD


      • Kun taas oikeasti...
        ebinbear kirjoitti:

        kyllä, suomen armeijan mies on niin hieno mies että voi hyvänen aika!

        samallaisia mulkeroja ovat jokapaikassa

        itseltäni ei olla KOSKAAN kysytty armeijasta työnhaussa
        ja töissä olen

        että jos hankit jotain todisteita turhalle paskanjauhannallesi ensin idiootti ===DDD

        Itse olet ymmärtämätön. Armeijan käymisiä ei juuri kysellä. Tai jossain sentään. Asia selvitetään helposti muulla tavalla. Kun nyt sattumalta olen toiminut henkilöstöalallakin, niin tiedän, että mihinkään merkittävämpiin tehtäviin ei sivaripohjalta tahdo päästä. Yritykset tekevät suoraan tai sanattomasti selväksi, millainen tausta etsittävällä henkilöllä tulee olla.

        Aika helppo tapa pudottaa sivarit pois avoimesti, on ryhmittää hakijat sen mukaan, onko johtamiskokemusta. Aika monella on armeijasta, dokumentoiduisti. Aika harvalla sivarilla on mistään.


      • Helpompi nytte
        Kun taas oikeasti... kirjoitti:

        Itse olet ymmärtämätön. Armeijan käymisiä ei juuri kysellä. Tai jossain sentään. Asia selvitetään helposti muulla tavalla. Kun nyt sattumalta olen toiminut henkilöstöalallakin, niin tiedän, että mihinkään merkittävämpiin tehtäviin ei sivaripohjalta tahdo päästä. Yritykset tekevät suoraan tai sanattomasti selväksi, millainen tausta etsittävällä henkilöllä tulee olla.

        Aika helppo tapa pudottaa sivarit pois avoimesti, on ryhmittää hakijat sen mukaan, onko johtamiskokemusta. Aika monella on armeijasta, dokumentoiduisti. Aika harvalla sivarilla on mistään.

        Onneksi saa armeijan käytyä nykyään lyhkäisenä. Ja koulutushaarankin voi valita mielekkääksi kun saa suunsa auki. Nyt jälkikäteen olen tyytyväinen kun ei tarvitse olla joka välissä selittelemässä sivariutta. Armeijan käyminen ei pakota mihinkään sotaanlähtöön, jos se paikka tulisi. Pystyn päättämään siinä tilanteessa ihan itse. Ja sodassa on joka tapauksessa parempi tuntea aihe kuin olla tuhinokka sivari.


    • Synkeä tilanne

      Suomessa naisia menee vapaaehtoisena armeijaan. Kyllä hävettää, että naisten pitää lähteä puolustamaan maata kun "herrasväki" kaivaa nenää ja pelaa pleikkarilla. Ja tekee muuta saman tason tärkeää.

      • tilanne.

        ei "pidä" naisilla ei ole asepalveluvelvollisuutta
        ja keneltä tätä suomea puolustetaan?
        venäjältä?

        jos tulisi venäjän kanssa sota niin se olisi sama kuin hautajaiset.

        suomi on niin pieni ja mitätön maa ettei ne armymanit paljoa puntarissa paina

        muutenkin ihan vajaata toimintaa missään suomessa pakollista armeijaa pitää

        useimmissa euroopan maissa ei pistetä leikkimään partiota pakolla
        tosin suomessa on tälle vaihtoehto

        mutta nämä kyseiset armymanit eivät katso hyvällä jos sinua ei kiinnosta pikkupoikien leikit

        itse olin armeijassa kuukauden mutta totesin että tämä on aivan perseestä
        en nyt muutenkaan usko että ketään on haitannut vaikka olen sivarin käynyt

        töitä on ollut ja palkka juoksenut

        jos jollakulla on kusta päässä ja asia haittaa
        niin kertokoon huolistaan hevonperseelle

        ei meikäläisen tartte sitä kuunnella


    • c mies

      Annatko muiden ihmisten päättää valinnoistasi, joita teet elämässäsi?

      Sanot vanhemmillesi, että keksivät sitten jonkun toisen hoitamaan heitä ja pyyhkimään heidän persauksensa kun ovat vanhoja jos eivät kunnioita päätöstäsi.

      Tyttöystävällesi voit helpommin sanoa, että voi ottaa pitkät jos ei sivarimies kelpaa.

      Vaikeaa mutta näin ainakin itse tekisin. Onneksi olen saanut vapautuksen, joten tuota ongelmaa ei ole.

    • Tremolo2

      Tuollaisen tyttöystävän voi heittää mäkeen saman tien, kertoo alhaisesta empatiakyvystä ja älykkyysosamäärästä jos määrittelee miehiä asevelvollisuuden suoritustavan perusteella.

      Ja vanhemmillesi sanot suoraan, että sivari on oma valintasi, et sinä ketään sillä "häpäise".

    • hovari

      Jos annat vanhempiesi tai tyttö"ystäväsi" kontrolloida sinua elämäsi valinnoissa he todennäköisesti tulevat tekemään niin jatkossakin. Sinun olisi hyvä löytää keino päästä irti heidän otteestaan ja aloittaa oma elämäsi, päätät sitten kuinka tahansa. En voi muuta kuin toivoa, että olet päätöksessäsi ehdottoman varma, etkä anna kenenkään pyörtää tai hallita sinua. Edes minun.

      Päätös on sinun.

    • Hohottaja

      Viimeisimmistä viesteistä näkee taas, että sellainen käsite kuin päivämäärä on yllättävän monelle tuntematon.

    • jdhdhdhhdfhdh

      Mieheksi tulo ei ole siitä kiinni käykö kummanjomman palvelun ja tyttöystävä ei ole oikea jos noin uhkaa, potkisin itse hänet pellolle, yleensäkkään jos haluaa olla mies, ei sellainen välitä muitten sanomisista.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe