Sadeasut partiossa

miia-86

moikka kaikki partiolaiset. onko teillä sadeasuja, ja jos on niin minkälaisia ja käytättekö mielellänne :) ? Itselläni muutama, ja on mielestäni kiva pitää, niin metsässä liikkuessa kuin kaupungillakin.

14

8211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kpmi

      Nykyään Sastan Gore-texit aina huonolla ilmalla, niin että näytän mettäläiseltä...

      Edellinen oli kevyt ja kiva sadepuku, joka toimi hyvin eli piti sateen, mutta ei hengittänyt.

      Sitä ennen elin Rukka-aikaa.

      Sen olen todennut, että kunnon pukuun kannattaa vähän satsata.

    • ipa.

      ja pidän sitä mielelläni.

    • Sadetyttö89

      Minulla on ihanan värikäs AprilRainin (www.aprilrain.fi) perinteinen sadeasu. Voi vapaasti valita värit ja niiden yhdistelmät.

      • Nimetön

        Moikka, mullakin oisi tarkoitus ostaa aprilrainin sadeasu, niillä kun on kivan värisiä, ja jotenkin parempaa materiaalia kuin nuo rukat. Itelläni on nyt rukan vihreä ja sininen asu. ja sitten on aartolahden sininen asu kanssa. :) oisko sulla meiliä ? ois kiva muutenkin tutustua suhun...voit vaikka meilata mulle. [email protected]


      • jausu

        moikka mullakin on tota rukkaa ja aprilainia ihan hyviä ne on käytäkö sä paljonkin niitä onko sulla mailia mist päin olet


      • Nimetön
        jausu kirjoitti:

        moikka mullakin on tota rukkaa ja aprilainia ihan hyviä ne on käytäkö sä paljonkin niitä onko sulla mailia mist päin olet

        moikka moi, juu onhan mulla meili: [email protected] ja uudeltmaalt oon, sä ?


      • jausu
        Nimetön kirjoitti:

        moikka moi, juu onhan mulla meili: [email protected] ja uudeltmaalt oon, sä ?

        pk seudulta mä olen


    • Vanha Fillari

      Sadepuku oli seitsämänkymmentäluvulla ylellisyyttä ja useimmilla oli vain sadetakki. Sateen jälkeen oli sitten läpi märkä vyötäröstä alaspäin. Myöhemmin seitsämänkymmentäluvun lopulla tuli ostettua (siis isä osti) sitten koko puku, josta en koskaan pitänyt, sillä se hiosti aivan liikaa.

      Koko kahdeksankymmentäluku menikin Fjällun puuvillakankaisilla asuilla, jotka vahattiin vedebpitäviksi. Kun hommanoppi, oli asu erittäin hyvä: piti sateen ja hengitti.

      Nyt on erilaisia kalvoja, jotka pitävät riittävästi kosteutta ulkona ja hengittävät tyydyttävästi, joten varsinaista sadepukua en nykyään enään ole käyttänyt. Toisaalta en myöskään tee kokoviikonlopun retkiä. Pidän kuitenkin yhä hyvää puuvillakangasta ja luonnonvahaa parhaimpana yhdistelmänä, joka tosin vaatii säännöllistä huoltoa.

      Oma lukunsa oli sitten intin sadevehkeet, joista kaksiosainen puku on mielestäni huono. Erittäin hiostava ja hankala pukea. Sen sijaan sadeviitta on hyvä, kunhan saa kuitattua hyväkuntoisen. Siitä on vaikka majoitteeksi, jos on tarvetta.

      Kerrospukeutuminen ei enään ole hinnasta kiinni. Mm Erätukku myy satasella settiä, jossa on kaikki kolme kerrosta: alusasu, fleece ja kuorikerros. Laatu mm kalvossa ei tietystikään ole paras mahdollinen, mutta ajaa asiansa.

      Siis vastauksena kysymykseesi: kyllä on, mutta en käytä kuin veneen pesussa tms missä tulee käytettyä painepesuria. Muuten käytän kalvollista kuoriasua. Omani on tällä hetkellä Haltin, mikä on ihan kelvollinen.

    • jausu

      tervehdys taas mulla on jotain 3tai 4 rukan asua käytän niit milelläní käytätkö muutenkin niitä

      • Sadeasuilija

        Kiva kuulla ja nähdä kirjoituksia, miten on muillakin sadeasuja käytössä.Itse olen suorastaan niiden suurkäyttäjä ja tykkään myös niihin pukeutua.


      • jausu
        Sadeasuilija kirjoitti:

        Kiva kuulla ja nähdä kirjoituksia, miten on muillakin sadeasuja käytössä.Itse olen suorastaan niiden suurkäyttäjä ja tykkään myös niihin pukeutua.

        onko sulla montakin? niitä sadeasuja käytätkö muuallakin kuin esim metsässä liikkuessa?


      • Sadeasuilija
        jausu kirjoitti:

        onko sulla montakin? niitä sadeasuja käytätkö muuallakin kuin esim metsässä liikkuessa?

        Joo tulee noita muutenkin käytettyä kuin metsällä ja löytyy useampiakin asuja kaapista. Joillakin on oma käyttötarkoituksensa ja toiset ovat sitten ns. arkisia käyttöasuja. Muutenkin ne ovat sellainen asuste jota pitää mielellään päällä kun kelit vaan sen sallivat.


      • tapsa3
        Sadeasuilija kirjoitti:

        Kiva kuulla ja nähdä kirjoituksia, miten on muillakin sadeasuja käytössä.Itse olen suorastaan niiden suurkäyttäjä ja tykkään myös niihin pukeutua.

        tykkään sadeasussa liikkua metsässä ja runkkailla housujen päälle


    • Sadeviitta on hyvä kesällä, toimii tuuletus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe