Ylipainehappihoito

Tuomo Teivainen

Onko ollut tästä hoidosta kenelläkään hyötyä kun on hoidettu äkillistä kuulonmenetystä ja siihen liittyvää tinnitusta? Itselläni aloitettiin hoito tänään...

19

13366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukk.i

      kerro jatkoa,,sitten kun on kerrottavaa

    • MMM

      ... jos tuolla hoitomenetelmällä tarkoitetaan sitä että pullosta hengitetään kaasua maskin kautta.
      Itselläni tuli äkillinen kuulonmenetys n.6v sitten ja kuten aina, boonuksena tulee tinnitus.
      Kuitenkin, hoito auttoi, taisin olla sairaalassa 5 päivää hoidossa. Tinnitus rupesi helpottamaan kyllä muutaman päivän jälkeen. Kaasussa on se huono puoli (tai ainakin omalla kohdallani) että siitä tulee pää kipeäksi. Sitten vain särkylääkettä nassuun:D

      Tällä hetkellä kärsin taas kuulonmenetyksestä ja tinnituksesta :D Viime viikolla sairastuin välikorvantulehdukseen ja kuulo meni ja tinnitus tuli. Nyt on ruvennut kuulo palailemaan ilman hoitoja, onneksi...

      Pikaista paranemista!

      • on auttanut

        minulla monta kertaa.
        Olen saanut äkillisen kuulonalaneman ja silloin on kiireesti hoito aloitettava. Lähes siltä seisomalta on pitänyt mennä sairaalaan ja hoito aloittaa, muuten ei auta, sanoi lääkäri.

        Aina on auttanut.

        Viisi päivää sairaalassa ja kuulo palautunut. Ei minulle ole tullut päänsärkyä siitä eikä muutakaan vaivaa.
        Korvien soimiseen olen tottunut, en ole huomannut, vaikuttaako se siihen.

        Valitettevasti muutin toiselle puolelle Suomea, ja kun kuulo flunssan yhteydessä meni, ei täällä tunnettu ko. hoitoa. Niinpä olen joutunut hankkimaan kuulolaitteen.


    • ------.!?

      onko positiviista kerrottavaa happihoidosta

      • Tuomo Teivainen

        En tiedä mistä happihoidoista te muut puhutte, mutta minä olen käynyt kolme kertaa ylipainehappihoidossa:

        http://www.tinnitus.fi/happihoito/index.htm

        Hoidon aikana tilanne on muuttunut koko ajan. Tinnituksen taajuus aleni melkein heti ensimmäisen hoitokerran jälkeen ja menetetty kuulo parani n. 25% parhaimmillaan. Nyt en ole viikonlopun aikana saanut hoitoa ollenkaan - tinnitus on hävinnyt melkein kokonaan, mutta niin on kuulokin hävinnyt tällä hetkellä 99%. Illalla menen taas saamaan ylipainehappihoitoa. Katsotaan miten tilanne kehittyy, mutta kuten sanottu, tällä hetkellä tilanne muuttuu koko ajan.


      • ------.!?.i
        Tuomo Teivainen kirjoitti:

        En tiedä mistä happihoidoista te muut puhutte, mutta minä olen käynyt kolme kertaa ylipainehappihoidossa:

        http://www.tinnitus.fi/happihoito/index.htm

        Hoidon aikana tilanne on muuttunut koko ajan. Tinnituksen taajuus aleni melkein heti ensimmäisen hoitokerran jälkeen ja menetetty kuulo parani n. 25% parhaimmillaan. Nyt en ole viikonlopun aikana saanut hoitoa ollenkaan - tinnitus on hävinnyt melkein kokonaan, mutta niin on kuulokin hävinnyt tällä hetkellä 99%. Illalla menen taas saamaan ylipainehappihoitoa. Katsotaan miten tilanne kehittyy, mutta kuten sanottu, tällä hetkellä tilanne muuttuu koko ajan.

        sori, asian vaillinainen tuntemus,kiitos


    • Tuomo Teivainen

      Tällä hetkellä kuulo palautunut lähes täysin ja tinnituksen korkea taajuus muuttunut vaimeaksi kohinaksi. Vielä kaksi hoitokertaa jäljellä. Saa nähdä miten pysyvä olotila tämä on...

      • "tinni"

        Hei sinulle!
        Minkä asteinen kuulonalenema sinulla oli ennen hoidon alkua.
        Oliko sinulla yksi ainoa tinnitus muoto,siis vain kertomasi korkea taajuus.
        Kuinka kauan olet potenu kuulonalenemaa ja tinnitusta.
        Kiitos etukäteen jos valaiset asiaa enemmän.
        ps.miten ja minkä kautta pääsit ylipainehappihoitoon.(Käsittäääkseni on yksityispuolen toimintaa).


      • Tuomo Teivainen
        "tinni" kirjoitti:

        Hei sinulle!
        Minkä asteinen kuulonalenema sinulla oli ennen hoidon alkua.
        Oliko sinulla yksi ainoa tinnitus muoto,siis vain kertomasi korkea taajuus.
        Kuinka kauan olet potenu kuulonalenemaa ja tinnitusta.
        Kiitos etukäteen jos valaiset asiaa enemmän.
        ps.miten ja minkä kautta pääsit ylipainehappihoitoon.(Käsittäääkseni on yksityispuolen toimintaa).

        Minun kuulonalenema tuli yht'äkkiä ja oli vaihtelevasti jopa 100%.
        Tinnitusta saattoi erottaa samaa aikaa kolmeakin eri tasoista.
        Kuulon alenema alkoi n. kolme viikkoa sitten. Koska kunnallisesta terveysasemasta ei ollut mitään hyötyä ja Meilahden sairaalaankin saatu aika olisi ollut vasta ensi viikolla, hakeuduin itse yksityiselle hoitoon. Sain erittäin asiantuntevaa apua. Lisätietoja:

        http://www.tinnitus.fi/happihoito/index.htm

        Hoidon maksan kokonaan itse. Hoitokertoja tarvitaan 10 kertaa à 160 euroa. Lähetteenkin voi kuulemma joissain tapauksessa kunnallisesta saada, mutta minun tapauksessani se olisi ollut jo liian myöhäistä, mitä kuulon palautumiseen tulee.

        Tällä hetkellä kuulo palautunut arvioni mukaan n. 60% - tinnitusta tällä hetkellä jonkin verran. Välillä kohinaa - välillä vähän korkeampaa ääntä. Vielä yksi hoitokerta jäljellä. Luin jostakin, että paranemisprosessi voi kestää muutamia kuukausia, mutta tästähän ei tiedä, että jääkö kenties loppuiäksi tämä tinnitus. Mutta ainakin tinnituksen taajuus on alentunut selvästi.


      • T.T.
        Tuomo Teivainen kirjoitti:

        Minun kuulonalenema tuli yht'äkkiä ja oli vaihtelevasti jopa 100%.
        Tinnitusta saattoi erottaa samaa aikaa kolmeakin eri tasoista.
        Kuulon alenema alkoi n. kolme viikkoa sitten. Koska kunnallisesta terveysasemasta ei ollut mitään hyötyä ja Meilahden sairaalaankin saatu aika olisi ollut vasta ensi viikolla, hakeuduin itse yksityiselle hoitoon. Sain erittäin asiantuntevaa apua. Lisätietoja:

        http://www.tinnitus.fi/happihoito/index.htm

        Hoidon maksan kokonaan itse. Hoitokertoja tarvitaan 10 kertaa à 160 euroa. Lähetteenkin voi kuulemma joissain tapauksessa kunnallisesta saada, mutta minun tapauksessani se olisi ollut jo liian myöhäistä, mitä kuulon palautumiseen tulee.

        Tällä hetkellä kuulo palautunut arvioni mukaan n. 60% - tinnitusta tällä hetkellä jonkin verran. Välillä kohinaa - välillä vähän korkeampaa ääntä. Vielä yksi hoitokerta jäljellä. Luin jostakin, että paranemisprosessi voi kestää muutamia kuukausia, mutta tästähän ei tiedä, että jääkö kenties loppuiäksi tämä tinnitus. Mutta ainakin tinnituksen taajuus on alentunut selvästi.

        nyt kun 10pv on viim. onko uutta kerrottavaa ylip.happih. tehosta,ukki


      • tursas_kki
        T.T. kirjoitti:

        nyt kun 10pv on viim. onko uutta kerrottavaa ylip.happih. tehosta,ukki

        Hei!

        Kävin itse aikoinaan noissa ylipainehappihoidoissa. (Taisi olla vuonna 2007) Tinnituksen sain yökerhosta, ja mielestäni oli ainakin ensimmäiset päivät todella paha. Sitten siinä meni viikko ja vähän toista, niin tinnitus väheni koko ajan, mutta häiritsi. Sitten päätin, että jotain on tehtävä jos se vielä olisi mahdollista. Menin sitten tuonne ylipainehappihoitoon. Sain sen perussetin, olikohan nyt 3x hoitokertaa. Koin, että ainakin jonkin verran auttoi. (Oli kallista tiedän.)

        Sitten meni vielä monta kuukautta kun tinnnitus vain väheni ja väheni. Koko ajan yritin, ja onnistuinkin olemaan ajattelematta asiaa. Hoidossa sanottiin, että "unohda" tinnitus.

        Nyt on mennyt jo noin puolitoista vuotta tinnituksen alkamisesta ja en ole koko asiaa muistanutkaan. Omalta osaltani olen päässyt tinnituksesta eroon. (Tiedän kuinka ärsyttävää se voi olla.) Edelleenkin suojaan korvani kovien äänien kuuluessa, mutta muuta "jälkeä" itseeni ei tästä jäänyt.

        Jos haluat keskustella (by mail) tinnituksesta niin voin kertoa omia kokemuksiani ja neuvojani.





        [email protected]


      • `pee
        tursas_kki kirjoitti:

        Hei!

        Kävin itse aikoinaan noissa ylipainehappihoidoissa. (Taisi olla vuonna 2007) Tinnituksen sain yökerhosta, ja mielestäni oli ainakin ensimmäiset päivät todella paha. Sitten siinä meni viikko ja vähän toista, niin tinnitus väheni koko ajan, mutta häiritsi. Sitten päätin, että jotain on tehtävä jos se vielä olisi mahdollista. Menin sitten tuonne ylipainehappihoitoon. Sain sen perussetin, olikohan nyt 3x hoitokertaa. Koin, että ainakin jonkin verran auttoi. (Oli kallista tiedän.)

        Sitten meni vielä monta kuukautta kun tinnnitus vain väheni ja väheni. Koko ajan yritin, ja onnistuinkin olemaan ajattelematta asiaa. Hoidossa sanottiin, että "unohda" tinnitus.

        Nyt on mennyt jo noin puolitoista vuotta tinnituksen alkamisesta ja en ole koko asiaa muistanutkaan. Omalta osaltani olen päässyt tinnituksesta eroon. (Tiedän kuinka ärsyttävää se voi olla.) Edelleenkin suojaan korvani kovien äänien kuuluessa, mutta muuta "jälkeä" itseeni ei tästä jäänyt.

        Jos haluat keskustella (by mail) tinnituksesta niin voin kertoa omia kokemuksiani ja neuvojani.





        [email protected]

        Paljon tuo maksaa?


      • Tursas_kkkkk
        `pee kirjoitti:

        Paljon tuo maksaa?

        moi

        Taisi olla useamman satasen. 600-700€ ehkä. Ehkä siitä oli hyötyä, korvien soiminen on kyllä kuukausien kuluessa loppunut, i.e. tinnitus. Nyt ei enää mitään ongelmia.

        Tursas


      • ..
        Tursas_kkkkk kirjoitti:

        moi

        Taisi olla useamman satasen. 600-700€ ehkä. Ehkä siitä oli hyötyä, korvien soiminen on kyllä kuukausien kuluessa loppunut, i.e. tinnitus. Nyt ei enää mitään ongelmia.

        Tursas

        nykyään 5 hoitokertaa maksaa 800€


      • tyttö suruisa
        .. kirjoitti:

        nykyään 5 hoitokertaa maksaa 800€

        mahtaisiko tuosta olla enää minkäänlaista hyötyä nyt kun tinnitusta on ollut jo pidemmän aikaa..


      • it-kokki
        tyttö suruisa kirjoitti:

        mahtaisiko tuosta olla enää minkäänlaista hyötyä nyt kun tinnitusta on ollut jo pidemmän aikaa..

        Heips. Ylipainehappihoito vaikuttaa harvoin krooniseen tinnitukseen, eli tinnitukseen joka on jatkunut jo kauan. Tässä kauan tarkoittaa kuukausia tai vuosia. Jos tinnitus on alkanut äkillisestä meluvauriosta, voi hoitoa kokeilla viikkojenkin jälkeen.

        Hoidosta ei ole haittaa kroonisessakaan tinnituksessa, eli jos hoito on mahdollista etäisyyksien ja rahan puolesta, voi oman mielenrauhan takia käydä hoidoissa.

        Itselläni on vinkunut korvissa jo 15 vuotta, mutta pahentunut viime vuosina. Happihoidot eivät vaimentaneet tinnitustani lainkaan, mutta henkisesti auttoivat hyväksymään tinnituksen paremmin...


      • millalindman
        it-kokki kirjoitti:

        Heips. Ylipainehappihoito vaikuttaa harvoin krooniseen tinnitukseen, eli tinnitukseen joka on jatkunut jo kauan. Tässä kauan tarkoittaa kuukausia tai vuosia. Jos tinnitus on alkanut äkillisestä meluvauriosta, voi hoitoa kokeilla viikkojenkin jälkeen.

        Hoidosta ei ole haittaa kroonisessakaan tinnituksessa, eli jos hoito on mahdollista etäisyyksien ja rahan puolesta, voi oman mielenrauhan takia käydä hoidoissa.

        Itselläni on vinkunut korvissa jo 15 vuotta, mutta pahentunut viime vuosina. Happihoidot eivät vaimentaneet tinnitustani lainkaan, mutta henkisesti auttoivat hyväksymään tinnituksen paremmin...

        Mulle tuli äkillinen meluvaurio reilu vuosi sitten. Voi kunpa olisin silloin tiennyt tuon...


    • vaikeatasaadanimimerkkiä

      Menetin vasemmasta korvasta paljon kuuloa n.12 vuotta sittenollessani suihkussa,siis äkillisesti. Kävin terveyskeskuksesssa
      huuhdeltiin ja ei löytynyt vikaa. mutta kuulo hävisi. No nyt kävi samanlainen vesivahinko 1.10. ja pää kaikui kun molemmat korvat olivat ainakin jossain määrin tukossa. Menin aamulla työterveyteen ja hoitajan sekä lääkärin kautta Kirralle korvapolille. 5 tuntia ja kuulotutkimus.
      Korkeat äänet kateissa ja lääkäri aikansa ihmetellessä soitteli sinne sun tänne antoi lähetteen
      ylipainehoitoon Helsinki EAR Instituteeen Kannelmäessä. oli tänään ensimmäisen kerran. Syön 10 päivää kortisoonia ja nyt jo kuitenkin kuulen kohtuullisesto oikealla korvalla eikä päässä kaiu.
      Ymmärtääkseni minulla 10 hoitokertaa ja sen sanon ettei se kapselissa istuminen 1,5 tuntia maski päässä ole kyllä mitään herkkua, meinasi vähän tulla paniikki puolivälissä, mutta selvittiin.
      No 9 kertaa jäljellä nopeassa rytmissä ja sitten nähdään. Mutta papereissa luki että tälläisestä hoidosta on paljon apua muihinkin sairauksiin, ja tuolla Välimeren seudulla kuulemma harrastavat tälläista ihan huvikseen itseään parantaakseen. Hinnasta en ole vielä saanut ensikäynnin jälkeen selvää, mutta maltaita maksanee ellei ole lähetettä tyäterveydestä tai terkkarista.
      Onnea kaikilla. Kannattaa yrittää ainakin.
      Jorma 60 / Orimattila

    • Anonyymi

      Toisin sanoen raha ratkaisee kuka jää henkiin ja kuka ei. Esimerkki Kaasu kuoliossa voi olla välttämätöntä päästä hoitoon. Jos ei pääse hoitoon se voi merkitä kuolemaa. Vakavasta sairaudesta on kysymys. Tässä yhteiskunnassa on kysymys aina rahasta ei ihmisen elämästä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe