Toinen korva lukossa/humisee

arttupää

Koitetaan olisko täällä tietoa vaivastani. 3 lääkärikäynti nyt takana ja mitään ei selviä.

Korvani on ollut nyt jo 4-6kk enemmän ja vähemmän lukossa. Ihan kuin ei paine tasautuisi. Eli normaalistihan korva "poksahtaa" auki nieltäessä tai haukoteltaessa kun se on lukossa. MInun tapauksessani tuota ei käy. Illalla kun menen nukkumaan niin korva soi. Joskus enemmän joskus vähemmän. Soiminen on matalan huminan ja ininän sekoitusta. Korva ei ole kipeä tms.

Lääkäri on määrännyt jotain flunssalääkkeitä kahdesti, joiden pitäsi parantaa välikorvan limakalvoja, kai. Noista ei ole ollut apua. Viimekerralla kun kävin, niin lääkäri oli näkevinään jotain punotusta tärykalvossa ja antoi antibiottikuurin. No söin tuon, mutta ei apua.

Nyt olen menossa taas lääkärille ja ajattelin pyytää lähetteen erikoislääkärille. Jotain korvassani on pielessä.

Muutaman kerran flunssan yhteydessä korva on poksahatanut hetkeksi auki, jolloin korvassa tuntuu pientä kipua.

49

62466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Sama juttu, sillä erolla että ollut lukossa ja humissut nyt 15 kuukautta. Lääkäri tutki ja sanoi että sisäkorvassa on alipainetta. Se yhdysrööri joka sisäkorvasta tulee nieluun on ahtautunut, eli ei pääse paine tasautumaan. Noin 500 metrin korkeudella ei tunnu korva tukkoiselle ja lukkoiselle. Huomasin tuon kun autoilin lapissa, missä on tien korkeus merenpinnasta n 500m, sekä pienkoneella lennettäessä, täällä rannikkoseudulla on normaali lentokorkeus pienkoneella 1500 jalkaa eli noin 500m. Eli lääkäri oli siinä alipaine asiassa oikeassa. Mutta se lääke jota määräsi, piti joteskin avata niitä röörejä, ei auttanut.

    • Nuppu82

      minulla kesti paha yskä n. kolme viikkoa ja nyt on toisesta korvasta kuulo mennyt jo viikon..ja olen jo nyt huolissani...se saattaa johtua limaisesta yskästäni joka on nyt jo aikas hyvin ohi..aluksi n. pari päivää korvaa särki ja se meni ohi ja nyt on vain kuulo mennyt. eikä palaudu vaikka haukottelen tai nielen..olen yritänyt putsatakin korvaa....pitäisikö mennä lääkäriin??? pelkään sitä puhkaisua....

      • Tepsu

        en usko että sitä "puhkaistaan" koska näissä tapauksissa epäilen vahvasti tulehdusta. Jos korva on tulehtunut se on todella kipeä. Silloin se joskus puhkaistaan.
        Se ei vain humise tai ole lukossa jos se on tulehtunut.
        Itsellänikin on oikea korva ollut muutaman päivän hieman tukossa ja lukossa.. on varmaan vaikkua ja on kyllä hieman limaakin vaikka minulla ei olekaan varsinaisesti flunssa. En sitten tiedä mikä tohon nyt auttais. No panic eiköhän se siitä.


      • kuuluuko

        Mulla tuli kans joskus flunssan jälkeen tuo sama vika, että ensiksi sattui korvaan ja sitten oli vaan toinen korva tukossa. Mulla ei ollu sen kummempaa kuin korvassa oli paljon vahaa. Korvan huuhtelulla aukes heti eikä tuntunu ollenkaan kipua huuhdellessa, eikä sen jälkeen.


      • insbe
        kuuluuko kirjoitti:

        Mulla tuli kans joskus flunssan jälkeen tuo sama vika, että ensiksi sattui korvaan ja sitten oli vaan toinen korva tukossa. Mulla ei ollu sen kummempaa kuin korvassa oli paljon vahaa. Korvan huuhtelulla aukes heti eikä tuntunu ollenkaan kipua huuhdellessa, eikä sen jälkeen.

        mulla on ollut korvat lukossa jo kuus päivää. olen käyttänyt remo-wax korvatippoja ja huuhdellu korvaa mutta en ole nyt ihan varma et huuhteleks mä sitä oikein. miten ja millä olet huuhdellut? o__O


      • yks toinen kp
        insbe kirjoitti:

        mulla on ollut korvat lukossa jo kuus päivää. olen käyttänyt remo-wax korvatippoja ja huuhdellu korvaa mutta en ole nyt ihan varma et huuhteleks mä sitä oikein. miten ja millä olet huuhdellut? o__O

        ei muuta kuin menet terveyskeskukseen, ennen menoa remo-vaxia tarpeeksi ajoissa. Kotihoidossa pitäisi riittää 2-3 säiliöllistä vettä (itsellä n. 1 desin pumppu)

        Itsellä pitää puhdistaa vasen käytävä n, kerran vuodessa terkkarilla. Ensimmäisen tukoksen kanssa teki töitä 2-3 kertaa ennen kuin sai puhtaaksi.

        Joku tohtori sanoi aiemmin, ettei korvaa saisi huuhdella kuin kork. parina päivänä peräkkäin.


      • hmm oonko oikees?:)

        Käsityksenä lääkäri katsoo ensin korvasi ja sen,jälkeen päättää tekeekö huuhtelun(huuhtelu ei ollenkaan satu)ainakin uskoisin niin.sen,jälkeen,hän suosittelee remowax tippoja!ainakin olen kuullut näin ja on helpottanut paljon!!:)


      • Anonyymi

        Ei ne sitä puhkase,antavat antibiootit,ei nyky aikana enää puhkasta,mut jos puhkasevat niin muista pyytää puudutus liuosta ensin korvaan,se estää kivut.Hyvä liuos myös käteen jos ottaa tatuoinnin,sillä pyyhkäsee siihen kohtaan johon tulee tatska,antaa vaikuttaa 10min ennen kuin ottaa tatskan,ei satu tatska neula yhtään


    • kohtalotoveri?

      Liittyisikö tähän? Kts keskustelu: "Onko kellään samaa vikaa korvissa?"

      • Anonyymi

        Minulla meni kuulo yhtenä yönä toissta korvasta työterveys lääkärille joka sanoi ei sitä tarvi kaikea kuullakkaan, Kun ei tiennyt mikä vika ,söin turhan lääkekuurin, jonka määräsi, ja tein lääkintöhallitukseen valituksen. Kun meni uudelleen, kysyi nminne se edellinen lääkäri on mennyt, tytöt sanoi se on lähetetty helpompiin tehtäviin . Sitten selvisi kun lähettivät magnettikuvaan ainoa keino selvittää vika


    • satutati

      mulla ollu samantapaista vaivaa jo kohta puoli vuotta vasemmassa korvassa! tammikuusa kävin lääkärisä ja määräs korvatippoi mistä ei oo ollu apua...:(
      nyt humina on mielestäni tullu pahemmaksi vaan...humiseejoka päivä koko ajan ja korva on ns. lukossa mihin ei auta nielemiset eikä muutkaan. Oon kyllä kuunnellu koko pienen ikäni lappustereoita täysillä...et en sit tiiä mahtaakohan sillä olla sitten jotain vaikutusta asiaan, mut nyt olen vähentänyt/lopettanut senkin jo lähes kokonaan...

      • korvalukkoilija

        Itsellä myös pari kk ollu korvalukossa ja huminaa. Ei auttanut korvatipat. Vaikkua ei ole. Joskus tasapainokin huonontunut esim jos yöllä nousee ylös. Tuli flunssan jälkimaininkeina. Tuntuu kuin päässä olisi ylimääräistä painetta. Kattelen vielä vähän aikaa ja jos ei parane niin meen lääkäriin.


      • mimi_cat
        korvalukkoilija kirjoitti:

        Itsellä myös pari kk ollu korvalukossa ja huminaa. Ei auttanut korvatipat. Vaikkua ei ole. Joskus tasapainokin huonontunut esim jos yöllä nousee ylös. Tuli flunssan jälkimaininkeina. Tuntuu kuin päässä olisi ylimääräistä painetta. Kattelen vielä vähän aikaa ja jos ei parane niin meen lääkäriin.

        Jokusen kuukauden (tarkkaan en tiedä) menny korva lukkoon, haukotus, nieleminen ja sisään päin niistämisest. Sit aukee huomaamatta itsestää.. Ja kun huomaa, ettei oo ollu lukos vähään aikaan, niin sithän se äkkää mennä lukkoon. Päässä kaikuu oma puhe ja sydämen syke. Ja aina kysees vasen korva. Flunssaa ei oo ollu, eikä oo just nytkää. Raskaana olen kylläki, sehän aiheuttaa kaikenlaist pikkuvaivaa...Lääkäris en oo tän takii käyny. Tasapainoon vaikuttaa tuo lukkoon meneminen. On ärsyttävää.


    • Oli jotenkin helpottavaa löytää vastaavasta vaivasta kärsiviä. Pelottavaa taas se, että kenelläkään ei näytä ongelma ratkenneen tai sitten sitä (sen metodia) ei ole täällä kerrottu. Oikea korva lukossa viikon, korkeataajuista huminaa ja ininää, Remo Wax-huuhtelut tuloksettomia. Onko kenelläkään kokemusta tai edes parempaa tietoa, miten tätä kannattaisi lähestyä?

      • 12 13

        Ainakin voi lukea käyttämistään lääkkeistä, että mitä haittavaikutusluettelossa sanotaan korvista. Vaikutusta löytyy yllättävistä lääkkeistä.
        Toiseksi kannattaa kokeilla dieettiä, jossa ei ole happoja (mustikat, puolukat...) lisäainehapot niiden numerot on jotain yli 200. Itsellä auttaa näiden lisäaineiden välttely jonkun verran, mutta se on kyllä vaikeaa kun näitä aineita on vaikka missä tuotteissa.


    • hirveetä_1

      Sama vika täällä perheessä, mammalla yötä päivää, pahimmillaan yöllä, minulla taas kipeänä ollessa alkaa kuulua sydämen lyönnit.. SE ON KAMALAAAAA

    • skypercooper

      Kesällä minulla oli korvatulehdus, kun oli vettä mennyt korvaan. Se oli molemmissa korvissa. Nyt olen ollut kurkkukivussa. Eilen meni korva yllättäen lukkoon ja koetin kaikin keinoin saada sitä normaaliksi, laitoin myös jotain korvatulehdukseen käytettäviä tippoja ja kokeilin särkylääkettä. Aamulla se oli ohi. Päivällä meni puolestaan toinen korva lukkoon, ja se vähän humputtaa ja tuntuu ettei kuule hyvin kaukaisia ääniä. Äkkiä se tuli myös kipeäksi. Inhottavaa. Mitä tehdä?

    • lukkokorva

      Mulla sama ongelma, pohdin kanssa, pitäisikö mennä lääkäriin. Kesän aikana vasen korva oli aina muutaman päivän lukossa, sitten taas auki muutaman päivän ja taas menin lukkoon ja humisi. Tätä vaihtelua kesti kesän. Nyt ollu n. 3 viikkoa yhtäjaksoisesti lukossa ja humissut, tuntuu, että aamulla tilanne aina pahin ja helpottaa iltaa kohti hiukan. Kesällä näytin korvaa lääkärille, ei näkynyt poikkeavaa, todettiin, että ehkä jotain allergista kun kesällä siitepölyjä liikkeellä. Mutta ei kai niitä enää ole. On ikävää, kun on niin toispuoleinen olo ja kuulo kuitenkin tuon lukkoisuuden vuoksi hieman heikompi tai ainakin äänet kuulostaa toisella korvalla erilaisilta, jotenkin muuntuneilta.

    • lukkokorva

      Mulla on myös ollut pari viikkoa korva lukossa. Ei aukea lainkaan. On kyllä hirveä flunssakin päällä. Syön Duactia ja antibioottikuuria, mutta vielä ainakaan ei oo ollu mitään vaikutusta. Tää tuntuu kyllä inhottavalta, kun korva humisee, eikä kuule sillä kunnolla.

      • dfjdl

        Minäkin söin Duactia ja antibioottia. Korva ei auennut. Diagnoosina äkillinen kuulon menetys. Kannattaa mennä ajoissa lääkäriin.


    • nosmi

      Suosittelen menemään uimaan ja sukeltelemaan.. Auttaa yleensä aina, kiitos vedenalaisten paineiden.

    • Macmula

      Moikka!
      Mulla on nyt ollut sama ongelma jonkin aikaa. Itselleni erittäin ammattitaitoinen korvalääkäri kehotti lopettamaan nuhatippojen käyttämisen koska ne turvottavat ja kuivattavat nenän limakalvoja johonka tuo korvan putki on yhteydessä ja tämä taas sitte saattaa aiheuttaa nuhan aikana korvan lukkeutumisen.

      Itsellä asiaan auttoi se, että lopetin nuhatippojen käytön ja ostin ohjeistuksen mukaan suolaliuosta apteekista. Suolaliuosta saa todella halvalla ja kun sitä suihkuttelee nenään se irrotaa limaa ja antaa nenälle normaalin PH(?) arvon mikä estää mm. nuhaa vastaan ja pitää nenän ja korvan putkiston terveenä. Itsellä tämä ainakin auttoi joksikin aikaa.

    • Jareee

      Itselläni on ollut oikeastaan koko joulukuun ajan enemmän tai vähemmän flunssa. Oikea korvanikin oli lukossa yli viikon (korvasta kuului vain huminaa), kunnes tänään korva aukesi kun kunnolla niistin. Täytyy sanoa että mahtava tunne kun kuulee taas kunnolla.

    • souja

      Sama ongelma ja olen vielä lapsi ja olen kisareissulla enkä pysty keskittymään

    • auttakaa123

      Moi mulla vasenkorva tukossa ja vain pahenee eilen illalla en kuullut melkein mitään vasemmalla korvalla mutta epäilen nenäsumuitetta mutta se siinä kun en ole käyttänyt sitä 6-8 tuntiin ja mulla oli korva lukossa jo aikasemmin kun en vielä edes ollut laittanut nenäsumutetta ja menin autolla mäen päältä maanantaina niin korva aukesi sitten meni taas illalla lukkoon

    • Sindy67

      Vieläkö teilä korvat lukossa ja humisee?
      Minulla ollut nyt pari viikkoa vasen korva tukossa ja humisee, kävin lääkärissä. Lääkäri määräsi Buranaa ja jotain korvatippoja, jotka puhdistaa ja kuivattaa korvaa. Korvassa ei ollut vaikkua eikä tulehdusta tarkastettaessa, eikä särkenyt....miksiköhän Buranaa määräsi??
      Tämä on todella inhottavaa, kun ei kuule korvalla mitään ja töissä pitäisi pystyä hoitamaan asiat.
      Nyt kokeilen Lastin-suihketta, joka on nenän tukkoisuuteen, mutta apteekissa sanoivat että voisi auttaa korvantukkoisuuteenkin. Ainakin nenä aukesi jo :)
      Siitepölyallergia ei ainakaan auta tätä asiaa....voi hitsi.

    • Humisee

      Moi!
      Itse kävin eilen työterveydessä kun nyt reilu viiko on ollut toinen korva lukossa ja olen joutunut kuuntelemaan kaikenlaista huminaa ja vinkumista. Matalat äänet tuntuvat ko. korvassa inhottavilta ja äänet vääristyvät :(

      Työterveyshoitaja käski kokeilemaan vahvempaa allergialääkettä (Kestox 20mg), koska nyt on kuulemma täysin jo siitepölyt katupölyn lisäksi ilmassa. Jos torstaihin mennessä ei muutosta, niin sitten tohtorin puheille. Mulla ei ole ollut flunssa tms. en ole ollut matkoilla eikä vettäkään ole päässyt korvaan. Tämä vaiva vaan tuli niinkuin salama kirkkaalta taivaalta :(

      • Humisee

        Hei!
        Noniin, Kestox (20mg) käytetty nyt viikon verran ja eilen aloitin lisäksi Nasolinin -> vaiva on helpottunut paljon, mutta ei ole vielä poissa.


      • Enääeihumise

        Hei!
        Vahvemmat allergialääkkeet eivät vieneet vaivaa pois, joten lääkäri kirjoitti viikon tujun antibioottikuurin. Kuurin viimeisinä päivinä vaivat hävisivät, joten kyseessä oli sitten ilmeisesti korvatulehdus ilman mitään kipua tai kuumeilua. Tosiaan ainoat oireet tukkoisuus, kaikuminen, humiseva ääni korvan sisällä.


    • Puolikuuro

      Moikka,
      Itsellä sama vaiva ollut jo useamman vuoden. Viisi, tai kuusi vuotta. Lääkärit ei ole osannut muuta kuin huuhdella, suositella huuhtelemaan, huuhdella lisää ja määrätä kummallista lääkitystä. Lopetin lääkärissä käynnin ja opettelin elämään huminan kanssa. Eniten häiritsee öisin nukkumaan mentäessä, flunssassa ja pääkivussa sekä migreenissä. Korvaa yhä huuhtelen kerran viikossa ihmeen toivossa :)

    • HuolehtivaVaimoke

      Ihan mielenkiinnosta, ootteko käyny korvalääkärillä vai ihan yleislääkärillä? Avomiehellä nyt vasta toista päivää korva lukossa (humisee) ja flunssakin on, joten ei taida vielä olla syytä huoleen.

    • Skodatyttö

      Kannattaa lukea täältä informaatiota aiheesta:klinik.fi-korva-korvan tukkoisuus. Sarvikuono apteekista ja merisuolaa, nenän huuhtelu aamuin illoin ja suolavedellä kurlaus irrottavat limaa ja pitävät kanavat kosteina. Lisäksi päiväsaikaan sieraimiin A-Vita Plus kosteuttamaan.

    • MikäSiinäOn

      Haha, itte ollu kaks kuukautta jo tukkosella korvalla, eikä tiedä mikä on.
      Jäi kuumeen ja flunssan jälkeen tukkonen korva eikä lääkärit sano muuta kun unohda.
      Ensimmäiseksi koitettiin vaikun poistoa, ei tullut mitään ulos, on katsottu korvaan sisään moneen otteeseen, Kuulotestistä lentävin värein ulos. On koitettu Duactia ja Dymista nenä suihketta, mikään ei auta.
      Helvetin ärsyttävää ku ei tee mieli edes lauleskella ku kuulee oman äänen niin tukkosesti.
      Omasta mielestä saisivat katsoa ihan fyysisesti korvatorvea koska se on kummiskin osa korvaa.

    • Aao

      Täälä kans vasen korva tekee samaa. Ollut nyt jo vuoden välillä jaksoja kun parempi ja välillä alkaa taas. Päivän sisällä aukeilee ja menee kiinni monta kertaa. Ärsyttävää kun olen pälättävää sorttia niin ei oikein tee mieli puhua kum oman äänen kuulee niin vammasena. Korvaa ei ole koskaan särkenyt. Kunnon huuhtelun tein, tuli pieni nokare luulin jo että se oli siinä mutta aina vaan jatkuu. Ei siis johdu vaikusta ...

    • rytrtyutyiry

      Minulla on aina ollut erittäin hyvä kuulo. Menin nyt terkkariin kurkunpääkivun takia, ja hoitaja keksi huuhdella korvat. Toinen korva pysyi hyvänä, mutta toinen lukkiutui, enkä kuule sillä juuri yhtään. Kamalaa, jos tällainen vaiva iskeytyy vuosiksi!

      Nyt kadun, että otin tuon elämäni ensimmäisen korvahuuhtelun. Menin saamaan apua vaivaan, sitä en saanut, mutta olen nyt kipeämpi kuin ennen 'hoitoa'. Olen haukotellut, nieleskellyt, puhaltanut sieraimet kiinni, puhaltanut mehupilleillä ilmaa korvaan, taputellut korvaa... Mitähän vielä keksisi? Muistin vasta hoidon jälkeen, että minulla on ennenkin ollut ongelmia, jos korvaan pääsee vettä. En tullut sanoneeksi sitä huuhtelijalle. Nyt kun korva vielä tulehtuisi, niin ai kun kivaa. En saa nieltyä, hengitys kulkee työllä ja vaivalla, en kuule, on kuumetta. Ja hoidosta tulee vielä lasku perään, tietysti. Tekiköhän hän huuhtelun liian kovakouraisesti, jäikö korvaan vielä vaikkua, onko korvassa joku vika, joka estää sinne pumpatun veden poistumisen, vai mikä lienee syy?

    • Sytkä

      Aika saatanan hyvä 2pv ollu korvalukos ja kun näitä vinkkejä luin niin yhtäkkii vaa aukes eikä mikään ollu auttanu.

    • Skodatyttö

      Korviin kannattaa laittaa myös ennen suihkuun menoa Otocur tippoja, estävät veden kuivattavaa vaikutusta. Itse sain korvan auki lähes kahden vuoden jälkeen Duact-kuurilla ja suolavesihuuhtelulla nenäkannulla, yhdistettynä edellä mainittuun. Jatkan edelleen suolavesihuuhtelua sekä korvatippojen laittoa korviin. Päivisin A-vita suihketta nenään. Ilmankosteuden lisääminen huoneilmaan öisin estää myös nenän kuivumista. Korvien lukkiutuminen johtunee kanavien kuivumisesta, tulehtumisesta ja turpoamisesta tukkoon.

    • Anonyymi

      Hei yhtä äkkiä rupesin ihmetelee et en kuule vasemmalla korvalla ollenkaan

    • Anonyymi

      Nyt oikea korva lukossa ja en kuule sillä mitään - hyvin vaimeasti kun suljen toisen korvan.

      Alkoi kun ajoin parran ja partavaahtoa meni korvaan.
      Korvaa pesin ja siitä seurauksena meni korva lukkoon ja en kuule sillä juuri mitään.

      On inhottava tunne.

      • Anonyymi

        Olin Terveydenhoitajalla ja hän huuhteli korvan.
        Ei tulosta !

        Hoitaja kehotti laittamaan lisää Remo Vax nestettä yöksi ja nukkua kuuro korva ylöspäin.
        Tein niin kuin käskettiin ja kun huuhdoin korvaa, sieltä tuli vaikun palasia ulos.

        Nyt korvani kuulee !

        Kiitos Jeesus !


      • Sama


    • Anonyymi

      Keino 1: Laita sisäkämmen tiukasti korvaa vasten ja tee kädellä pumppaavaa liikettä.
      Keino 2: Vedä keuhkot täyteen ilmaa, pidä suu kiinni ja pidä myös nenästä kiinni ja samalla yritä puhaltaa ilmaa ulos.

    • Anonyymi

      Tosi monilla, joilla korvan tukkoisuuden syy ei ole korvavaikku, syy on sitten tämä, eli avoin korvatorvi, tuba aberta.

      Kannattaa lukea tuo koko juttu: https://www.duodecimlehti.fi/duo10297

      Alla lainattuna yksi pätkä tekstiä:

      "Avoimen korvatorven aiheuttamat oireet eli korvan lukkoisuus tai tukkoisuuden tunne, oman äänen kaikuminen (autofonia) tai hengityksen kuuleminen korvassa voivat joskus olla hyvinkin hankalia ja elämää haittaavia. Diagnoosi on yleensä helppo tehdä jo esitietojen pohjalta, mutta käytännössä oire ei ole kovin tuttu monelle lääkärille. Lisäksi potilaat eivät välttämättä pysty oireidensa perusteella erottamaan korvavaivaa toisista, välikorvaa eritteellä täyttävistä sairauksista. Avoimeen korvatorveen voi liittyä myös kipua välikorvaan tulevien paineenvaihtelujen ja mahdollisesti kuivumisen vuoksi. Tila ei sinänsä ole vaarallinen, eikä se vaadi hoitoa. Hankalissa tapauksissa oire voi kuitenkin olla potilaalle hyvinkin invalidisoiva, ja erilaisia hoitomuotoja on pyritty etsimään."

      • Anonyymi

        "Ensisijainen hoito on konservatiivinen suolatippojen käyttö. Suolatippahoitoja on suositeltu jo vuosikymmenien ajan, eikä niiden käyttöön ole todettu liittyvän vakavia haittavaikutuksia. Fysiologisen keittosuolan on osoitettu auttavan yli 60 %:a avoimesta korvatorvesta kärsivistä potilaista (Oshima ym. 2010). Keittosuola-annos vaihteli tutkimuksessa muutamasta tipasta millilitraan, ja niitä suositeltiin käytettäväksi niin usein kuin tuntui tarpeelliselta. Tulokset alkoivat näkyä 2-8 viikon kuluessa (Oshima ym. 2010). Fysiologisen keittosuolan on osoitettu myös helpottavan avoimen korvatorven takia niiskuttelevien potilaiden oiretta (Ikeda ym. 2001). Jatkuva niiskuttaminen voi olla potilaalle haitallista sen aiheuttaman tärykalvon sisään vetäytymisen takia."

        "Potilastamme auttoi ahkera omahoito nenään ja nenänieluun valutettavilla öljy- ja kostutustipoilla. Näistä suurimman hyödyn potilas koki saaneensa nimenomaan viskooseista A-vitamiinia ja dekspantenolia sisältävistä tipoista, joita valutettiin nenänieluun iltaisin ja aamuisin. Potilas oli lisäksi onnekas, sillä hänellä vaiva oli vain toispuolinen; molemminpuolisena vaiva voi olla erittäin häiritsevä. Tukkoisuuden tunnetta ei kannata hoitaa antikongestanttien tai kortikosteroidien avulla, koska ne saattavat jopa pahentaa oireita, kuten kävi omankin potilaamme tapauksessa."
        Lähde: https://www.duodecimlehti.fi/duo10297 Tuo on sama linkki kuin aiemmassa viestissä.


    • Anonyymi

      Vasen korva lukossa täällä Uudessakaupungissa terveyden hoitaja katsoi sitä,yritti putsata korvaani josta tuli vaikkua,sitten se huuhteli korvani,no aukesi se hetkeksi,se oli auki sen 10min kun pääsin kotiin niin lukissa taas,olen laittanut aud7spreytä pyh mitään auta,Huomenna Lauantaina ei edes pääse lääkäriin kun terv keskus on kiinni,taidan mennä päivystykseen ja vaatia sieltä kunnon lääkkeet,mutta minun korvaani eivät ainakaan puhkaise ilman puudutusta,s7tä kipua ei kestä vanha einokaan.t.Liisa

    • Kannattaa pyytää lähete magneetti tutkimukseen.
      Minulla vasen korva humisee. Kuulo heikentynyt. Vaikkua poistettu. Ei auttanut. Seuraavaksi magneetti tutkimukseen.

    • Anonyymi

      Kokeile jos saisit toisenkin korvan sinne lukkoon, tai seuraavan oven lukkoon.

    • Anonyymi

      Jos korva soi, pitää vastata, loppuu sillä. Jos soi uudelleen, sanoo vain että väärä numero.

    • Anonyymi

      Aikoinaan rupes myös humisemaan/rohisemaan toinen korva,eka lääkäri meinas notta kova ääni saanut sen aikaiseksi,menee ohi parissa viikossa,tulin 2 kuukauden päästä toiselle lääkärille ja se otti sen "triangelin" (metalli-kilistin-härveli) ja kilkutteli sitä pään takana ja käski sanomaan missä kuulen äänen.No ei kuulemma sinnepäinkään ja ja laittoi lähetteen korvapolille missä kirurgi sanoi heti notta jalustin hajalla korvassa,oli itseasias molemmis korvis sama vika eli jalustimen lihas-härpäke luutuu,eikä värähtele enää äänen tullessa,kävin sitten tays:n korva-osastolla jossa laseroitiin luutunut osa pois ja korvattiin housen teräsvaijerilla ja toiseen korvaan sama juttu muutaman kuukauden päästä ja näin ongelma poistui.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe