avaimet käteen perustusten hinta

elämä on

Tarkoitus olisi teettää pieni talo (110m2) itse työkaluihin koskematta (raivaussahaa lukuunottamatta).
Paljonko pitäis maksaa harkkoperustus (antura 5 harkkoa) avaimet käteen tehtynä. Talon ympärys on n. 50m. Yksi tarjous on, n. 25k€ sisältäen siis kaivuut, salaojat, sadevesiviemärit, anturan ja sokkelin eli siis raivatulle tontille valmiit perustukset. Tontti on helppo, tasainen vanha pellonpohja, ei tarvitse paaluttaa, eikä muitakaan temppuja.
Siis onko hinta kallis vai tuntuuko se vain siltä? Paljonko sokkelin muuramiseen, salaojien ja viemäreiden tekemiseen pitää laskea työtunteja. Kaivuutöiden ja täyttöjen hinta on tiedossa.

25

29958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -hinta

      mutta elämä on.

    • Karkea arvio

      Kaivuu helpossa paikassa 10h * 50€ = 500E
      Maan poiskuljetus (jos tarvetta) 1000€ (peltomullasta vois joku maksaakin)
      Sorat tilalle (riippuu ajomatkasta) 2000€
      Salaojien ja anturamuotin laitto yhdeltä mieheltä 20h * 25€ = 500€
      Muuraus 450 kpl harkkoja 1 viikko 50h * 40€ = 2000€ (muurarit taitaa tehdä hommaa myös harkkomäärään perustuvana urakkana tai tuntihommana, miten onnistut sopimaan)

      Harkot, laastit, raudat, salaojat, kaivot, lautaa, styroksit, betonit = 9000€.

      Laskelma on karkea, mutta sanoisin, että palkkaamalla itse koneet miehet tekemään
      ja hankkimalla tarvikkeet paikalle saat homman teetettyä n 15000 €:lla, eli saat liki kymppitonnin palkan melko helpoista junailuista.

      Arvioni perustuu tänä kesäni tekemäni saunamökin perusten (aiempaa kokemusta omakotitalon rakentamisen verran) hintaan.
      Tein nuo kaikki hommat kaivuja lukuunottamatta itse. Amatöörinä, ilman apuria, pystyin muuraamaan n. 50 harkkoa päivässä. Ammattailainen latoo varmasti 2 - kolme kertaa enemmän. Nuo muut työvaiheethan on aika simppeleitä ja nopeasti tehtyjä. Todennäköisesti arvioni työkuluista on mieluummin yläkanttiin kuin alle. Materiaalien kulut voit itse tsekata rautakaupasta.

      Se hyvä puoli liikkeiden kalliimmilla taksoilla on, että kun ne homman aloittaa, niin yleensä tehdään kerralla loppuun ja homma on valmis alta parin viikon (jos on). Itse kun hommaat ensin kaivurin, ja sitten löydät kirvesmies/yleismiehen ja sen päälle muurarin, niin työvaiheiden väliin voi tulla pitkiäkin katkoja. Esim. koneiden saanti sesonkiaikana ei onnistu just sille päivälle kun kuvittelee ja ammattimiehilläkin on töitä jonossa.

    • joku

      tehty perustus maksaa 90 € jm . Teko kestää kaks päivää .niin sillon saat takuun ja varmasti mittatarkan perustuksen ,koko paska 4500€ maatyöt ja viemäröinnit.Mun laskuopilla tuo tarjous pitää jakaa 2.5 ja vielä vähä tinkiä.

    • vuonna

      itselleni juuri samankokoisen perustuksen.

      Maksoi itse tehtynä n. 12 000 euroa kaikkine tarvikkeineen ja töineen.
      Aikaa meni kolmisen viikkoa yksin touhutessa, joten melko hyvän liksan tekijät saavat...

      • saama

        tarjous todistaa miten talossa on vieraalla teetettynä toinen puoli työkuluja.

        Eli keskivertotalossa on materiaalien osuus noin 100 000 euroa ja loput 100 000 muodostuu työstä.

        Tästä työpotista ahkera ja oppimiskykyinen rakentaja voi tehdä itselleen noin 40000 - 50000 euron tilin.


      • raakamaan päällä jos
        saama kirjoitti:

        tarjous todistaa miten talossa on vieraalla teetettynä toinen puoli työkuluja.

        Eli keskivertotalossa on materiaalien osuus noin 100 000 euroa ja loput 100 000 muodostuu työstä.

        Tästä työpotista ahkera ja oppimiskykyinen rakentaja voi tehdä itselleen noin 40000 - 50000 euron tilin.

        tuollaisia työnosuuksia syntyy.


    • -T-

      Meillä työn alla 50 neliötä isomman talon perustukset kivikkoiselle tontille. Lisäksi meille tulee erillinen autotalli autokatos varasto, sokkelia tulee lähes 100 juoksumetriä.

      Olen budjetoinut maanrakennukseen ja perustusten muuraukseen 30k€. Maanrakennuksen tekee alan yritys, he hommaavat maa-ainekset jne. Muuraamaan tulee kirvesmies, jolle maksan palkan.

      Helppoihin olosuhteisiin ja pienemmälle talolle tuo 25k€ vaikuttaa hieman hintavalta.

    • rakentaja123

      noin 18000eur perustuksen koko 160m2 työn osuus noin 4000e

      • alfarakentaja

        tältä syksyltä 19000 eur. Alakerran ala 120m2, lisäksi autokatos varasto, helpot olosuhteet. Itse olin vähän apuna kantamassa harkkoja ym. Palkattu timpuri teki anturalaudoituksen ja muurasi, itse tilasin kaivurin, maat, anturakurat ja muun tarvittavan.


      • Amppa
        alfarakentaja kirjoitti:

        tältä syksyltä 19000 eur. Alakerran ala 120m2, lisäksi autokatos varasto, helpot olosuhteet. Itse olin vähän apuna kantamassa harkkoja ym. Palkattu timpuri teki anturalaudoituksen ja muurasi, itse tilasin kaivurin, maat, anturakurat ja muun tarvittavan.

        pistäs vähän jakoa miten kustannus jakautui? Siis tuo 19te.


      • alfarakentaja
        Amppa kirjoitti:

        pistäs vähän jakoa miten kustannus jakautui? Siis tuo 19te.

        eipä nämä mitään salaisuuksia ole:
        kaivuri 38 h, 2100 eur
        sorat, en jaksa tarkistaa määrää, 5800 eur
        betoni 14 kuutiota 1500 eur
        harkot, laasti, teräs, styrox ym. 6400 eur
        timpuri 80 h, vähän alle 2000 eur kaikkine lisäkuluineen, pari kaveria pienimuotisena apuna, pääasiassa tavaran noutoa, tärytystä ja harkkojen kantamista
        maanajo pois traktorilla 300 eur
        täryn vuokrat 300 eur
        salaoja- ja sadevesi materiaalit 700 eur

        vastaavaa mestaria ja liittymiä en perustusten tekoon laske. jotain saattaa uupua mutta siinä ne pähkinänkuoressa.


      • cippe
        alfarakentaja kirjoitti:

        eipä nämä mitään salaisuuksia ole:
        kaivuri 38 h, 2100 eur
        sorat, en jaksa tarkistaa määrää, 5800 eur
        betoni 14 kuutiota 1500 eur
        harkot, laasti, teräs, styrox ym. 6400 eur
        timpuri 80 h, vähän alle 2000 eur kaikkine lisäkuluineen, pari kaveria pienimuotisena apuna, pääasiassa tavaran noutoa, tärytystä ja harkkojen kantamista
        maanajo pois traktorilla 300 eur
        täryn vuokrat 300 eur
        salaoja- ja sadevesi materiaalit 700 eur

        vastaavaa mestaria ja liittymiä en perustusten tekoon laske. jotain saattaa uupua mutta siinä ne pähkinänkuoressa.

        katso meidan perustus hinta: http://project-eco-house-finland.blogspot.com/2011/03/its-question-of-foundation.html


      • ei jymmärrä

      • ehkei niin halpa?
        ei jymmärrä kirjoitti:

        mistä näitä avaimet käteen ilmaiseksi tekijöitä oikein tulee?

        Edullinen hinta voi johtua siitä, että tuo hinta on vuodelta 2006!! eikä 2011, eli 5 vuotta sitten. Hinnat nousevat vuosittain jotainkin prosentteja.

        Kannattaa aina katsoa tuon kommentin päivämäärä.


    • rak2010.

      Aika hyviä vastauksia jo tulikin, mutta tässä meikäläisen kulut viime keväältä:

      Täytöt maksoi n. 7000e (n. 50/50 kiviaines ja konetyö, kumpikin eripaikoista) itse täryttelin ym.

      n. 100jm harkkosokkeli, anturat, salaojat sadevesiviemäri, slammaus, vedeneristys ym. 7500e

      Eli pyöreä 15tonnia itse tehtynä eli sinun määrillä alle 10tonnia. Työtä meni reilut 200h ilta ja vkl työnä. Siälsikö tarjouksesi muuten myös täyttömateriaalit ja sadevesiviemärin?

      Eli töineenkin tuo homma pitäisi musta vielä saada n. 15 tonniin kuten tuola joku esitti. Mutta jos periaatteena pitää "avaimet käteen"-ratkaisua eikä itse tee mitään niin peli saattaa olla menetetty. Kysy nyt kuitenkin vielä ainakin muita tarjouksia.

    • cippe
    • Raksamarkku
    • McTur

      Hei,
      Mistä saa edullisin perustustyöfirman Espoosta (Pohjois-Espoo)? Pitää tehdä 120m2 hirsitaloon perustukset. Toivoisin pilareita talon alle ja tuuletustila. Itsekin voin osallistua hommaan.

      • soon-tosi

        Pyydä tarjous ilman sun osallistumista niin saat edullisemman.


      • Itsekin_rakentanut

        Onko miten kiire? Eli haluatko hinnan alkavan vielä tänä vuonna vai riittääkö että alkaisi ensi vuonna?


      • McTur
        Itsekin_rakentanut kirjoitti:

        Onko miten kiire? Eli haluatko hinnan alkavan vielä tänä vuonna vai riittääkö että alkaisi ensi vuonna?

        Ei kovin kiirettä, mielellään tämän vuoden puolella ennen kun kunnon pakkanen tulee.


      • Itsekin_rakentanut

    • Juokaljaalisää

      Laita
      Kädet taskuun

    • depppo

      Kun katselen perustusten hintoja https://kodinplaza.fi/ palvelusta niin tarjouksesi kuulostaa inhimilliseltä varsinkin kun se on "avaimet käteen". Pyytäisin itse ainakin kaksi tarjousta lisää kyseisestä urakasta niin pääsisi paremmin kartalle projektin sisällöstä ja hinnoista. Ja totta kai itse tekemällä on mahdollisuus säästä, mutta ei siitä sen enempää koska mainitsit koskevasi ainoastaan raivaussahaan.

    • Anonyymi

      Pitääkö selvittää perustusten tarkemmat tiedot ja hinnat? www.kodinplaza.fi/ avulla vertaat alueesi yritykset yhdellä tarjouspyynnöllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe