AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Audi A6 2.5 Tdi tiptronic -00

Audi A6 2.5 Tdi tiptronic -00

6 Vastausta 7 807 Lukukertaa
Nyt pyytäisin arvon Audisteja luettelemaan kyseisen mallin mahdollisia vikoja tai ongelmia (todellisia, ei näitä "SE ON IHA paska")
Toi. Huom. kyseessä on farkku!

Kiitos jo etukäteen!

mahd. kalliita vikoja

Mahdollisia kalliiksi käyviä vikoja:

* Kuluneet nokka-akselit, puhutaan hinnat-alkaen n. 2000e laskusta. 132kW moottori ei ole yhtä riskialtis kuin 110kW, mutta kokonaan ongelma on poistunut vasta B.. -koodisista moottoreista n. vm' 2002-3 kohdilla. Ongelma vaikea diagnosoida ellei täysin hajoamispisteessä, öljykorkin kautta näkee yhden nokan kunnon ja jos saa käsiinsä endoskoopin niin puolet nokista.

* Rikki mennyt automaatti, voi maksaa mitä tahansa tonnista aina kuuteen-seitsemään. Öljyjen vaihto auttaa, mutta huolto-ohjelman mukaan niitä ei tarvitse vaihtaa. Jos kilometrejä ei ole hirveästi niin voit suhtautua asiaan levollisesti kunhan muistat vaihdattaa ne automaatin öljyt. Ja varmistaa että tilalle menee OIKEAT öljyt.

* Ruiskutuspumppu, kuulemma hajonnut monilta n. 200Mm kohdilla. Vaihto maksaa jotain 1500e paikkeilla.

Tarkistamisen arvoista:

* Hihnanvaihto, Jakohihna ja vesipumppu halvimmillaan n. 700e operaatio.

* Etupään tukivarret. Alkuperäiset kuluvat näissä nopeasti vaihtokuntoon, Uudet osat halvimmillaan 300e, vaihtamisessa reippaasti työtä. Tuon ikäisessä saattaa ilm. olla ollut jo alunperin parannetut mallit tai vaihdettu paremmat tilalle.

Legendaa?

* Nokkaongelma taitaa olla pahasti liioteltu. Ja ei kai 110 ja 132 koneissa mitään fyysistä eroa jolla voisi selittää että mahd. ongelma vain 110 kW koneessa.
* Laatikossa ei pitäisi olla ongelmia kuten Volvon vastaavassa josta katoaa pakki.
* 250 tkm ja pumppu pelaa voi se tietysti jollain hajotakin.
* Onko määräaikaishuolto mielestäsi vika? No jos ei tehty sitten tietysti ongelma.
* Tukivarsiongelmia monessa muussakin merkissä, eikä kolinoita viitsi kuunnella muuten hienossa kyydissä. Joten vaihtoja tulee tehtäväksi silloin tällöin.

2.5 TDI Audi A8 110KW vm.2000

Autolla ajettu 220tkm. Kompressorin hihna meni poikki ja se meni laturin ja ohjaustehostejan pumpun hihnan alle ja hihna meni pois paikoiltaan.Panisin hihnan paikolleen ja ajaisi Audin korjaamolle, mutta miten on ko.hihnan kiristys?
Näissä audin A6:sissa esim 2.5tdi mallissa tuo automaattilaatikon kilometrit alkavat olemaan täynnä kun mittariin tulee 300tkm. Kuulema tuota automaattilaatikkoa ei voi edes korjata, vaan tilalle on hankittava vaihtolaattikko joka sitten maksaa merkkiliikkeessä 3000-7000e ja entinen vaihteisto pitää antaa vielä vaihdossa, myös tämä 2.5tdi kone on surullisen kuuluisa kestävyyden suhteen, tätä samaa konetta on käytetty myös VW passatissa

Minulla oli sellainen

Selvitä mikä on nokka-akselin nokkien kunto, ennenaikainen kuluminen on kuulemma tyyppivika tuossa moottorissa (mutta lähinnä esiintynyt takseissa jotka tyhjäkäyttävät konetta paljon). Tukivarsien vaihtoajankohta kannattaa myös selvittää, ja tietenkin milloin jakopään hihna on vaihdettu (vaihtotyö on aika kallis).

Hyvä auto se on, moottori on hyvin mieleinen.

250 tkm 110kW AFB Trip. ei ongelmia

Et kai suunnittele vajaa vetoisen ostamista?
Joskus myöhemmin q:n myyntikin helpompaa..
q:n alusta kestävämpi.

Käyttö raitkaisee onko auto kunnossa.

Kone tarvitsee ajoittain kierroksia, että nokat saavat "hakkaavaa" kuormaa > karkenevat...

Vikalistaan voi laittaa turbon, laskennallinen käyttöikä n.100 000km...

hehkut..
ilmamassamittarin..

Mutta harvemmassa on ne autot, joissa ei ole vikoja 7 vuotiaana. Joos niillä on ajettu..

Mutta oikeasti huippuhyvä ja mukava auto tienpäällä!
 /   /  /  / Audi A6 2.5 Tdi tiptronic -00

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta