Outo kahden euron kolikko

Lautsa

Täytyy aluksi todeta, että olin viihteellä, mutta löysin jo alkuillasta kukkarostani oudon 2 eurosen.

Siinä oli toisella puolella kaksi päätä. Ei siis sellaisia muotokuvia vaan lähinnä sellaisia kun käytetään teatterin merkissä. Mutta näissä oli molemmissa normaali ilme (ei siis toinen hymyillyt ja toinen itkenyt) ja sitten toinen oli ylösalaisin ja toinen oikeinpäin..Ne olivat siis yläkohdista vastakkain...

Minkäköhän maan kolikko tämä oli?? Ja vielä parempi jos joku löytäisi kuvan niin voisin todeta sen olevan sama.

Vaikka minun piti säästää se myöhempää tarkastelua varten niin menin humussa käyttämään kolikon, joten enempää en voi kuvailla kolikkoa...

131

127066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Lautsa

        Ei valitettavasti ollut mikään noista...


      • euroja

      • Lautsa

        Juuri tuo se on... Tuhannet kiitokset.. En ole siis menettänyt mielenterveyttäni... Enkä heitäänyt menemään mitään superkolikkoa...


      • itsekin..

        kävin pankista hakeen 50 euron rullan 2eurosia ja siellähän oli noita muistaakseni 18 kolikkoa ja loput sitten iha normi kakkosii. :) iha normeja kolikkoja ovat.


      • jesseviitaharju
        itsekin.. kirjoitti:

        kävin pankista hakeen 50 euron rullan 2eurosia ja siellähän oli noita muistaakseni 18 kolikkoa ja loput sitten iha normi kakkosii. :) iha normeja kolikkoja ovat.

        Moi! MINÄ OLEN JESSE OLEN 11 VUOTTA JA KERÄILEN JUHLA RAHOJA TIEDÄN TUON KOLIKON EI OLE KOVIN ARVOKAS MUTTA KANNATTAA PITÄÄ TALLESSA :D MINULLA ON KAIKKI SUOMALAISET JUHLA RAHAT PAITSI 2 RAHAA.


      • rahankerääjä
        jesseviitaharju kirjoitti:

        Moi! MINÄ OLEN JESSE OLEN 11 VUOTTA JA KERÄILEN JUHLA RAHOJA TIEDÄN TUON KOLIKON EI OLE KOVIN ARVOKAS MUTTA KANNATTAA PITÄÄ TALLESSA :D MINULLA ON KAIKKI SUOMALAISET JUHLA RAHAT PAITSI 2 RAHAA.

        Ei Jesse sulla ole kaikkai juhlarahoja.
        Mulakin on niitä monta


      • lahti mies
        Lautsa kirjoitti:

        Juuri tuo se on... Tuhannet kiitokset.. En ole siis menettänyt mielenterveyttäni... Enkä heitäänyt menemään mitään superkolikkoa...

        paljonko makasaa 2 euron kolikko 2004 jossa on puu lehti kuva?


      • sitä Suomen
        lahti mies kirjoitti:

        paljonko makasaa 2 euron kolikko 2004 jossa on puu lehti kuva?

        risurahaa tarkoitat, niin hinta on noin 22-25 euroa.


    • :):)

      Törmäsin samanlaiseen kolikkoon! :)

      Ja sitä lähdin täältä itse asiassa hakemaankin, kun siinä kuitenkin se FI luki, eli suomen raha..

      Vielä jäi minua ihmetyttämään, että miksiköhän siinä oli päivämäärä 1.10.1906..? Osaako kukaan kertoa..?

      • :):)

        ..ken osaa lukea, se ei kysele.
        Juupa, mutta siis selvisi tuokin nyt kun sen artikkelin laitoin jonka joku oli alkuperäiselle kirjoittajalle laittanut.

        Mielenkiintoista.


      • _Moi_

        Moi!

        Se päivämäärä 1.10.1906

        Silloin olivat ensimmäiset naisten ääni oikeus asiat, eli vuonna 2006 , naisten ääni oikeus täytti 100-vuotta. minulla onsellaien kolikko, ja voin kyllä myydä sen!


      • uusi harrastus
        _Moi_ kirjoitti:

        Moi!

        Se päivämäärä 1.10.1906

        Silloin olivat ensimmäiset naisten ääni oikeus asiat, eli vuonna 2006 , naisten ääni oikeus täytti 100-vuotta. minulla onsellaien kolikko, ja voin kyllä myydä sen!

        kokoelmaani päätyi normaalista rahavirrasta jo tämänvuotinenkin erikoiseuro, Rooman sopimus 50v kahden euron suomikolikko.
        Täytyy sanoa että erikoiskolikot ovat tuoneet uutta kiinnostusta eurorahaan, on mielenkiintoista aika ajoin katsoa mistä maista ja minkälaisia kolikoita lompakosta löytyy :)


      • tomp_pa82
        _Moi_ kirjoitti:

        Moi!

        Se päivämäärä 1.10.1906

        Silloin olivat ensimmäiset naisten ääni oikeus asiat, eli vuonna 2006 , naisten ääni oikeus täytti 100-vuotta. minulla onsellaien kolikko, ja voin kyllä myydä sen!

        elikkä.
        Onko se normaali edelleen jos
        se juhlaraha on silminnähden ohuempi kuin normi kakkonen?
        eipä toiminut ainakaan automaatissa!

        ? ? ?


    • lata456

      löysin itse samanlaisen ja se on suomalainen varmaa joku erikois euro siinä luki päivämäärä 1.10 1906 en sit tiiä onko tuolloin tapahtunut jotain merkittävää jonka kunniaksi kolikkoa olisi painettu

      • Pera

        Se on yhtäläisen äänioikeuden 100-vuotisjuhlien johdosta painettu suomalainen kolikko. Sain itsekin sellaisen vaihtorahana taannoin. Päätin sitä säilyttää ainakin vähän aikaa.


    • kkoolliikkoo

      Mä ainakin säästän tuon kolikon..Tuli vahingossa vaihtorahana viikonloppuna Viron laivalla.

      Kiitos muuten keskustelusta. Tätä kautta löysin vastauksen, että mikä kolikko kyseessä.

      Mukavaa joulun odotusta kaikille!

      • _Roope_

        Jep, raha kannattaa ehdottomasti säästää, koska sitä on painettu ainoastaan 2,5 miljoonaa kappaletta. Viidenkymmenen vuoden kuluttua sen arvo voi olla jopa kolme euroa... ;o)


      • Miepämie
        _Roope_ kirjoitti:

        Jep, raha kannattaa ehdottomasti säästää, koska sitä on painettu ainoastaan 2,5 miljoonaa kappaletta. Viidenkymmenen vuoden kuluttua sen arvo voi olla jopa kolme euroa... ;o)

        Monetan sivuilta: "Euromääräiset juhlarahat ovat laillisia maksuvälineitä nimellisarvostaan. Emme kuitenkaan suosittele juhlarahojen käyttöä päivittäisasioinnissa, sillä useimmiten juhlarahan arvo on suurempi kuin sen nimellisarvo."

        ja sitäpaitsi, mietippäs montako 2€ kolikkoa seilaa pitkin eu-maita ja kuinka moni tällä hetkellä suomen rajojen sisäpuolella jonkun kukkaroa täyttävä kolikko on kymmenen vuoden päästä enää tässä maassa? :)


      • bob karlov
        _Roope_ kirjoitti:

        Jep, raha kannattaa ehdottomasti säästää, koska sitä on painettu ainoastaan 2,5 miljoonaa kappaletta. Viidenkymmenen vuoden kuluttua sen arvo voi olla jopa kolme euroa... ;o)

        Ehkäpä jossain välissä sillä jopa voi olla arvoa. Liikenteessä olevat juhlarahat katoavat vähitellen keräilijöiden aittoihin, eikä niitä muutaman vuoden kuluttua enää esiinny yhtä paljoa. Kannattaa ehkä pitää tallessa.


      • kimblejgjrfgjd
        _Roope_ kirjoitti:

        Jep, raha kannattaa ehdottomasti säästää, koska sitä on painettu ainoastaan 2,5 miljoonaa kappaletta. Viidenkymmenen vuoden kuluttua sen arvo voi olla jopa kolme euroa... ;o)

        minkäköhän arvoinen minun 1€ kolikko vuodelta 2008 on kun sitä on painuttu 1milj kappaletta?


    • Eija81
      • ihmeyttelijä

        itse löysin tuollaisen euroopan unioni kolikon niin että onko sillä arvoa ja kantaiiko säästää


    • c2g

      löysin tänää
      samallaisen kolikon mutta en tiädä mikä se kolikkon on joten aattelin etsiä kuka tietäisi...
      tiädätkö sinä??

    • euroman
    • ljfk

      Löysin viestisi netistä ja tajusin että minulla on samanlainen kolikko. Etsin tietoa tuosta kolikosta ja minä päädyin siihen tulokseen että se on 100v juhlaraha eduskuntauudistuksen hyväksi. Rahoja (jos se nyt on raha) on painettu max 30 kpl elikkä arvokas keräily harvinaisuus. Kannattaa säästää.

      • Drunken Sailor

        Vitun urpo opettele lukemaan,kolikkoa on lyöty 2,5 miljoonaa kappaletta.Eli ei ihan riitä jokatoiselle suomalaiselle... Onpa harvinainen on on. kato tuolta,jos et usko http://www.mint.fi/fi/tiedotteet/1654/


    • Cranberr

      Siitä oudosta kahdeneuronkolikosta otin selvää... Se on suomalainen, kyljessä lukee Sumi Finland. Päivämäärä 1.10.1906 juhlistaa luulakseni Suomen uutta valtiopäiväjärjetystä ja vaalilakia. Slloin oli Suomen ensimmäiset yksikamariset eduskuntavaalit, eli säädystä ja sukupuolesta riippumatta saivat kaikki täysi-ikäiset suomalaiset äänestää. Itsellänikin on tuollaisia kolikoita jopa kaksi, ja henkilöiden leuathan ovat melkein kiinni toisissaan, muuten ne ovat erillään ja vastakkaisuuntaiset.

    • apina

      minulla on samanlainen kolikko se on suomalainen kolikko.löysin se koulun kioskin kassast ja vaihdoin se omaan 2 eoueon kolikkoon

    • apina

      ...se saattaa olla joku eduskunnan tai jonkun vastaavan juhla vuoden kolikko esim vaikka naisten ääni oikeus täytttää vissiinki 100 vuotta...

    • TL2

      mä löysin samanlaisen kolikon,se on suomalainen, muta en tiä

    • hubbabubba

      joo,löysin myös samanlaisen kolikon. joku sadanvuoden kunniaksi painettu juhlaraha sen täytyy olla. päivämäärä siinä on 1.10.1906 ja sitten hassusti merkattu 20 FI 06
      kolikon reunassa lukee suomi finland. oliskohan se kumminki jonkun teatterin satavuotis juhlapainos...mene ja tiedä.

    • Keräilijä

      Nyt se outo kahden euron kolikko on löytänyt tiensä minun käsiini, ja keräilijä kun olen, niin ryhdyin selvittämään, että mistä mahtaa olla kyse... Kolikossa siis mm. vuosiluvut 1906 sekä 2006, ja hetken Googlea selattuani löysinkin, se on "Eduskuntauudistuksen juhlaraha". Ihan suomalainen 2 euron kolikko siis! Painos on julkaistu 1.10. ja Monetasta eli valtion rahapajasta tiedettiin kertoa että kolikkoa on tehty 2,5 miljoonaa kappaletta joista 1,5 miljoonaa on laskettu julkaisupäivänä liikkeelle vaihtorahaksi. Eli tämmöinen taitaisi olla selitys.

    • mm.

      minä myös löysin samaisen kolikon! sain kaksi sokokselta samaan aikaan! kolikossa lukee 1.10.1906 ja toisella reunalla lukee 20FI06 ja ne naamat ja "naru keskellä". mikähän mahtaa olla? olisi kiva saada tietää.

    • mmm.

      KAHDEN EURON ERIKOISRAHA ÄÄNIOIKEUDEN 100-VUOTISJUHLIEN KUNNIAKSI (4.10.2006)
      Suomessa on tänään laskettu liikkeeseen kahden euron erikoisraha yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden 100-vuotisjuhlien johdosta. Yhtäläisen äänioikeuden säätänyt Suomen suuriruhtinaanmaan vaalilaki tuli voimaan 1.10.1906.

      Erikoisraha on toteutettu eduskuntauudistuksen juhlarahan arvopuolen pohjalta. Sen on suunnitellut kuvanveistäjä Pertti Mäkinen (kuva liitteenä). Rahan arvopuoli on sama kuin kahden euron käyttörahan arvopuoli. Erikoisrahaa lyödään 2 500 000 kappaletta.

      Suomen Pankki laskee liikkeeseen 1 miljoonaa erikoiskolikkoa normaalien rahahuollon kanavien kautta vaihtorahana ja 1,5 miljoonaa erikoiskolikkoa suomalaisten liikepankkien kautta tukkutoimituksina. Yksityishenkilöt voivat myös ostaa erikoisrahaa nimellishintaan Monetan myymälästä (Unioninkatu 32, Helsinki) 16. - 31.10.2006 välisenä aikana enintään yhden pötkön asiakasta kohden. Yksi pötkö sisältää 25 rahaa.

      Kahden euron kolikon kansallisen puolen kuva-aiheen vaihdolla euromaat voivat juhlistaa merkittävää tapahtumaa tai henkilöä. Kukin euroalueen jäsenvaltio voi kerran vuodessa laskea liikkeeseen tällaisen eurorahan. Erikoisrahoilla on samat tekniset ominaisuudet ja sama yhteinen puoli kuin tavanomaisilla kahden euron kolikoilla. Erikoisrahojen kansallisella puolella on kuitenkin erityinen kuva-aihe, joka eroaa tavanomaisten eurorahojen kuva-aiheista. Tällaisia erikoisrahoja saa tehdä ainoastaan kahden euron kolikoista. Erikoisrahat ovat laillisia maksuvälineitä kaikkialla euroalueella. Suomi on tätä ennen lyönyt kaksi erikoisrahaa. Ensimmäinen laskettiin liikkeeseen EU:n laajentumisen kunniaksi kesällä 2004, toinen YK:n 60-vuotispäivän ja Suomen 50 vuotta kestäneen YK-jäsenyyden kunniaksi syksyllä 2005.Tulostettava versio

    • tretre

      olin cittarin kassalla ku huomasin kädessäni oudon 2 eurosen ihmettelin ensin että mikä se on mutta lopulta sain sain selville mikä se oli

    • ^^JaSSo^^

      Minäkin löysin kukkarostani tänään sellaisen kolikon kun näytin siskolleni kuinka harvinaisen kiiltäviä rahoja sain kassalta takaisin. Aloin katsomaan kahden euron kolikkoa ja nyt se on minulla tallessa kotona. En tiedä mikä merkitys sillä on, mutta olisi kyllä mukava tietää.

      • öö..

        Mä löysin rahapussista oudon näkösen 2 eurosen mikä on luultavasti Belgian Ihmisoikeuksien 60vuotis juhlakolikko (mut ei varmuutta), ja takana on sydän ja lukee Humans rights. :) sen pitäisi olla sellanen mistä saa rahaa,mutta en tiedä osoitetta mihkä sen voisi lähettää ja mistä pitäisi se raha saada. osaisko kukaa sanoa? ja oisko esim. posti sellanen? =)


    • löytyi

      samanmoinen kolikko. Etitty tietoa mikä se on ja minkä arvoinen se voisi olla..

    • lau.a

      mullakin on outo kolikko jossa on kaksi naamaa joissa on mnormaali ilme. haluaisin tietää onko kolikko arvokas tai harvinainen???

    • Säänders

      Kyllä, minä löysin ihan samanlaisen kolikon ja kuvaukseltaan ihan samanlainen mitä kuvailit

    • koi

      Se on äänioikeuden juhlaraha. 100 vuotta äänioikeutta.

    • carpender

      Minäkin sain sellaisen kaupasta ja se on suomalainen kolikko viimevuodelta ja olisin halukas tietämään siittä et kuinka arvokas se on ja mikä "juhla kolikko sellainen mahtaa olla"?

    • JayeL
    • weazel

      KAHDEN EURON ERIKOISRAHA ÄÄNIOIKEUDEN 100-VUOTISJUHLIEN KUNNIAKSI
      Suomessa on tänään laskettu liikkeeseen kahden euron erikoisraha yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden 100-vuotisjuhlien johdosta. Yhtäläisen äänioikeuden säätänyt Suomen suuriruhtinaanmaan vaalilaki tuli voimaan 1.10.1906.
      Erikoisraha on toteutettu eduskuntauudistuksen juhlarahan arvopuolen pohjalta. Sen on suunnitellut kuvanveistäjä Pertti Mäkinen. Rahan arvopuoli on sama kuin kahden euron käyttörahan arvopuoli. Erikoisrahaa lyödään 2 500 000 kappaletta...

      -lisää tietoa;
      http://www.mint.fi/fi/tiedotteet/1654/

      • vaan

        Opetelkaa lukemaan! Eiköhän se jo tässä oo tullu sata kertaa selväksi, että teillä kaikilla on se samainen 2€ myntti, joka on yhtäläisen äänioikeuden juhlaraha. Niitä on taskussa joka toisella, kun painomäärä on 2,5 milj. että eipä sitä kannata ihmeemmin juhlia.


    • JoKu

      Minulla on samanlainen, tänään löytyi taskunpohjalta. Kolikossa päivämäärä 1.10. 1906

    • elkkuuu

      kyl se on suomen erikois uero 2006 naisten äänioikeus 100v

      • otso89

        Eikä vain naisten, vaan yksikamarisen eduskunnan 100-vuotisjuhlaraha. Sain eilen samanlaisen kolikon rahapelistä.


    • wallu94

      joo mäkin sain sellasen!!!

    • tietoo

      Kolikko on naisten ääni oikeuden 100vuotis juhlaraha.Niitä on painettu n.2 500 000 kappaletta.

      • Kolikko-

    • joku

      sen on ...................

    • elmeri
    • Godis

      Onkohan Rooman Sopimuksen 50-v päivän muistoraha (Suomen versio) minkään arvoinen? Laskettu maaliskuussa 2007 liikkeelle. Osaisko joku sanoa mistä kannattaa kysellä arvoa?

      • Keräilijä

        Se on tasan 2€ arvoinen.
        sitä voi käyttää maksu välineenä kaupassa, tai missä vaan. Mutta se on keräily raha, joten parin vuoden päästä sen arvo voi olla noussut.


      • ---
        Keräilijä kirjoitti:

        Se on tasan 2€ arvoinen.
        sitä voi käyttää maksu välineenä kaupassa, tai missä vaan. Mutta se on keräily raha, joten parin vuoden päästä sen arvo voi olla noussut.

        arvo on nyt noin 3 eutoa mutta ulkomaalaiset vastaavat ovat arvokkaampia n. 6e


      • Tarjuska

        Hei!
        Minulla o 2 euron kolikko jossa kartassa Norja mukana ja Rooman sopimus toisella puolen. Onko tavallinen parin euron lantti vaiko arvokkaampi?


    • Keräilijä

      Minullakin on sellainen.
      Se on yleisen äänioikeuden 100 vuotis juhlaraha

    • kiva tietäjä

      se on juhla raha (10 € arvoinen) minun tietääkseen ja sen merkkitys on naiset eduskunnassa satavuotta

    • Njaakob

      Juu möin keräilijälle kyseessäolevan kolikon, hinta oli huomattavan suuri verrattuna pelkkään kolikkoon. (1000-2000€)

      • fiat127

        onko kyseessä oleva 1.10.2006 2e kolikko jossa takana on kahden naisen kasvot arvoltaan 1000-2000e?!?!?


    • Nimetön

      Itsekin rupesin ihmettelemään, minkä maalainen se on. Hämmästyin vielä enemmän, kun löysin siitä merkinnän FI! Ja sen sivussa luki Suomi Finland... Etsin kauhean kauan siitä tietoa, kunnes viimein sain tiedon Wikipediasta, että se on yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden juhlaraha. Ja juuri noiden kuvaustesi mukainen se on.
      Että selvisi tuokin asia :3

      • euroinen

        onko teidän tälläisessä 2euron kolikossa se puoli jossa on maita niin aivan röpelöinen ja siinä on norja kanssa, minulla on kaksi sellaista erikoista rahaa joissa maiden puoli röpelöinen ja niissä norja kanssa, sekä yksi tavallinen jossai myös norja ..?


    • raha sampo

      se on (oli) suomen äänioikeuden 100v juhlaraha se on n. 4 e arvonen

    • venna

      moikka!

      miulla on samanlainen, mutta en tiiä kyl mikä raha se on joten vastaus miullekkii :)

    • jopi1234

      haluaisin tietää minkä arvoinen 1 sellainen on enkä 25 kpl

    • kertoisko jok8

      Olen laittanut jemmaan hienoja rahoja




      yksi vuoden 2004 siin on kiemuroita ja lukee eup


      sitten semmonen jossa on lintu jolla on sulka suussa

      ja sitten kaksi jossa on kaksi pääätä (naisen)

      ja lenjä jossa lukee roomansopimus 2007 finland


      onko niillä arvoja meneekö kiertoon kertokaa arvot

    • jörpö

      se on nyt mulla

    • kalle

      siinä on kaksi naamaa ja se on 2006 vuoden kolikko ja siinä on päivämäärä 1.10.1906

    • ristossss
      • perkeleen 2euroset

        Työntäkää perseeseen ne äänioikeus eurot niin niilläkin voi olla 100v päästä jotain arvoa jollekin. Kiitos !


      • Salriella

        Onkohan kellään mitään tietoa, minkä arvoinen olisi Suomen 90v. itsenäisyyden kunniaksi painettu juhlaraha? Omistan kaksi tällaista :]


    • arrrlla
    • AJ777

      Itselläni on sellainen 2 euron kolikko, jossa toisella puolella on yläpuolella 2007 ja alapuolella 1917. Tietääkö kukaan kuseisen kolikon arvoa?

    • Ehkäpä...

      http://www.kolikot.com/raha/1836 Itselläni on tähän kuvaukseen sopiva kolikko. Silellä sanotaan, että kolikon arvo on 100 euroa. Tietääkö joku minne/kenellä tälläsen voisi myydä?

      • kitso

        Tuon näköisiä kolikoita on lyöty kiertoon ihan normaalista materiaalista mistä nyt eurot valmistetaan ja sitten on olemassa nuita 100 euron rahoja joihin on käytetty mm kultaa. Rahoja pystyy myymään esim huuto netissä tai matinmarkassa.


      • 2€

        Näitä 2€ kolikkoja on painettu 2000 000 kpl ja arvo 2€ ja samasta on painettu 100€ kolikkoja 9000kpl joiden nimellisarvo on 100€.......huh huh myy vaikka Tarjjjalle!


    • gjgiitit
    • riittak

      minä löysin tänään rahapussistani kiaksi erikoista 2 euron kolikkoa. Kolikossa on keskellä sydän ja sydämen sisällä on ihmisen hahmo, tietääkö joku minkä maan se on!?

      • riittak

        löysin itse kolikon tiedot Suomen liikkeeseen laskeman uuden kahden euron juhlarahan kansallinen puoli.Ihmisoikeusjulistuksen 60. vuosipäivä
        Liikkeeseen laskettavien rahojen määrä: 1 500 000 kolikkoa


    • juu kyllä

      mulla on juuri samanlainen 2€ kolikko enkä myöskään vielä tiedä minkä maan kolikko se on.

    • no nic

      itse sain vaihtorahana 2€ kolikon jossa lukee "HUMAN RIGHTS" ja siin on sydän jonka sisällä seisoo ihminen. kolikko painettu 2008 ja reunassa teksti SUOMI FINLAND.

    • Ihmettelijä0202

      vittu googlea...

    • katriinaaaa

      Aihe: Ihmisoikeuksien yleismaailmallisen julistuksen 60. vuosipäivä
      Kuvaus: Kuvanveistäjä Tapio Kettusen suunnittelemassa kolikossa on sydän, jonka keskellä on ihmishahmo, ja sen alla teksti ”HUMAN RIGHTS”. Sisäosan alareunassa ovat Suomen maatunnus ”FI”, kuvanveistäjän nimikirjain ”K” sekä rahapajan tunnus, ja yläreunassa on liikkeeseenlaskuvuosi 2008. Kolikon ulkorenkaalla ovat Euroopan unionin 12 tähteä.
      Liikkeeseen laskettujen rahojen määrä: 1,5 miljoonaa kolikkoa
      Liikkeeseenlaskun ajankohta: lokakuu 2008

      • mck18

        sori menee vähän offtopic , mutta kuinka arvokkaita ovat suomalaiset 1 ja 2 centin kolikot ?


    • 2 euron kolikko

      http://www.mint.fi/fi/Erikoisrahat

      Tältä netti sivulta löytyy kaikki painetut erikois 2 euro rahat, JOTKA OVAT ARVOKKAITA JA TULEVAT KOKO AJAN KASVATTAMAAN ARVOAAN.

      Onko kellään muulla 2 euron kolikko vuosimallia 2007 jossa on metso pyrstö levällään?

    • kkolikkko

      juu samanlaisen löysin oudon näköne

    • hop-ottaja

      se kolikko on suomen eduskunnan 100-vuotisjuhla kolikko.

    • mikässsetämmönen
      • samanmoinen

        mä löysin samanlaisen. kiinnostais kans tietää että mikä kolikko mahtaa olla kyseessä kun mistään sivuilta ei semmoista löydy!


      • se kolikko on
        samanmoinen kirjoitti:

        mä löysin samanlaisen. kiinnostais kans tietää että mikä kolikko mahtaa olla kyseessä kun mistään sivuilta ei semmoista löydy!

        niin se kolikko ei ole edes euro, vaan thaimaan 10 bathi. Arvoa kolikolla on varmaan noin 0.26€...?


      • :))
        se kolikko on kirjoitti:

        niin se kolikko ei ole edes euro, vaan thaimaan 10 bathi. Arvoa kolikolla on varmaan noin 0.26€...?

        hööö-ööh. luulin jo olevani miljonääri :'D no kiitti kun palautit maanpinnalle! :)


    • w2eeew

      äänioikeusraha

    • moo

      joo mäki sain tossa eile samanlaise kolikon et tulin oikeestaa ettii tietoo et mikä kolikko se on oli just kaks uksinkertasta naamaa niinku toinentoistepäin ku toine sit siä luki 1.10.1906 ja 20FI06 et kai se on jo ku erikois kolikko.. en kyl aijo tuhlaa :D

    • juhlakolikko

      se on suomen vuoden 2006 juhlakolikko

    • ML

      SE ON SUOMALAINEN KOLIKKO

      • luuseri X5

        outoa oli myös raha jossa oli Norjan valtio.Euro rahoissa en ole moista nähnyt.ps.ruoka tuli hävittyä.ei voita ellei koita??????????????


    • jerppana
    • SD

      Moi olen 11 v KERÄILEN JUHLA RAHOIJA MINULLA ON KAIKKI PAITSI RISU PUSKAA JA YHTÄ TOISTA MINULLA ON NIITÄ PÄITÄ 2 KOLIKKOA JA EI OLE KOVIN ARVOKKAITA ;(

      • Kolikko<333

        Onko kenelläkään sellaista suomalaiste kolikkoa jossa on sellainen kolmio ja sen sisälle sellaista jännee kuviota pari sydäntä keskellä kolmiota ja tuossa kolmion kärjessä lukee 1809 ???


      • ssssc
        Kolikko<333 kirjoitti:

        Onko kenelläkään sellaista suomalaiste kolikkoa jossa on sellainen kolmio ja sen sisälle sellaista jännee kuviota pari sydäntä keskellä kolmiota ja tuossa kolmion kärjessä lukee 1809 ???

        On minulla sellainen juurikin, tänään sen sain. Mahtaakohan olla nimellisarvoaan arvokkaampi?


      • Tiedonj4no
        ssssc kirjoitti:

        On minulla sellainen juurikin, tänään sen sain. Mahtaakohan olla nimellisarvoaan arvokkaampi?

        Löysin semmosen 2 e kolikon missä oli mäyrä toisella puolella? Onko arvokas? Siin oli vuosiluku 1.4.2009.


      • rändömmmmmmmmm
        Tiedonj4no kirjoitti:

        Löysin semmosen 2 e kolikon missä oli mäyrä toisella puolella? Onko arvokas? Siin oli vuosiluku 1.4.2009.

        kattokaa täältä kolikoita: http://www.kolikot.com/erikoiseurot/


    • joppe777

      se on juhla kolikko arvoltaan 5€

    • Kolikko keräiliä

      Tämä kysenalainen kolikko on suomen Ääni oikeuden kolikko eli juhla raha...

    • Numismatiikko

      Epäilen, että sinulla on Suomen yleisen äänioikeuden juhlakolikko 2006. en ole aivan varma, mutta tietääkseni numismatiikoilla kolikko on 2-, 3-, jopa 4-, euron arvoinen. Vaikka olen 10v. tiedän, että jos saat näppeihisi erikoisen kolikon, katso netistä sen arvo. 2 euron erikoiskolikko voi olla oikeasti jopa 8.00€ arvoinen.

    • Rahoista tietämätön

      Mikähän arvo näillä olisi, siis pyytää joltain joka haluu ostaa. Kopeekat 1/4 1840, 1/4 1842, 1 kopeekka1889, 1898, 1914, 1915 ja 1912, 2 kopeekka 1899, ja 10 kopeekka 1961. Paljollako arvioisitte että mun kantsis nuo myydä. Voisiko joku heittää noin suunnilleen. Kymppejä vai satasia?

    • kolikkofani

      Minkähänmaalainen raha kyseessä jossa lukee kolikossa AHMOKPATIA ja APAXMH. Toisessa kolikossa miehen kuva ja purjelaiva toisella puolella. Toisessa kolikossa naisen kuva ja toisella puolella ankkuri, ruori ja kaukoputki. Rahat on kiiltävän kuparin värisiä ja kevyitä.

    • Matti.S

      minkän arvoinen Human Rights kolikko taitaa olla?

    • diudidiu

      samaa matti .s..................... minäkin mietin joten voisiko joku kertoa joka tietää :)

    • 38

      tiedän sen ehkä onko naamat sileitä ja muu osa karheata ja naamat alkavat reunasta kuva loytyy kuva hausta 2 euronkolikko

    • iiiii

      se on ihan normaali kolikko ei mitenkään arvokas tai harvinainen

    • mikä arvo?

      minkä arvoinen on kolikko jossa lukee humanrights 2008

    • jhug

      raha

    • lol

      lol

    • Mietinpähän vaan, et
    • näin on
    • Joonassa
    • Kolikkojätkä

      Moro
      Olen 11v. ja tahtosin tietää näiden kahden kolikon arvon.

      Toinen 50 senttinen ja siinä on mies hevosella ratsastamassa monikulmaisen kuvion päällä.

      toinen on 2 euronen jossa on mies jolla on pitkät hiukset ja

      • Kolikkojätkä

        vuosiluku 2002


    • q

      taitaa olla REPLIKKA eli jäljennös,
      eikös niitä tehty heti ja myynti ollut huimaa.

    • vastaaja1

      löysin saman rahan linja autosta ja siinä oli vuosiluku 1.10.1906 t:vastaaja

    • Mikähän?

      Minä löysin juuri kahden euron kolikon, juhlaraha Suomen autonomia 200v..Kolikkon keskus on musta ja reunus harmahtava. Hieman pienempi ja ohuempi kuin muut 2 euroset. Mikä tämä voisi olla?

    • miä vaan

      Mulla on tallessa F.E.Sillanpään juhlaraha,mutta siinä on outo yksityiskohta. Rahan takaosan kuvassa on alareunassa iso O suunnilleen kauluksen kohdalla mut kaverin kolikossa ei kyseistä O ole...kummastellaan sitä edelleen.

    • VernaStephan

      Good post. I be taught one thing more difficult on completely different blogs everyday. It would at all times be stimulating to learn content material from different writers and http://ipadminitricks.net/ observe a little bit one http://ipadminitricks.net/ thing from their store. http://lynxconcept.com/ I’d desire to make use of http://blogs-service.com/ some with the content material on my weblog http://my-littlesecret.com/ whether or not you don’t mind. Natually I’ll provide you with a hyperlink in your internet blog. Thanks for sharing.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe