Runo

Haaveilija

Niin yksin vietän iltaani,
ei ilo loista silmistäni,
kukaan ei löydä rakkauttani,
ei tunne lämpöä sydämeni,
niin hiljainen on siksi mieleni!!

Joo,hyvää jatkoo kaikille,joilla on ystäviä
ja se oma rakas vierellä....

23

1819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyörätuolissa istuva nainen

      Sori,mutta mua alko hieman risoon tuo sun runosi.. Tollaset runot kuuluis omaan pöytälaatikkoon tai vaikka rakas päiväkirja osiolle.. Täällä se vain vahvistaa entisestään sitä stereotypiaa, että vammaisilla ei ole ystäviä, ei rakasta, ne ei ole onnellisia, niitä pitää sääliä ja säälivät itsekkin ja puhtaasti ruikuttavat! Tätä mä just pelkäsin, ko tällanen foorumi perustettiin, ainaki 50% tän palstan kirjoituksista on puhtaasti ruikutuksia, eivätkä palvele kenenkään etua... Ja sitäpaitsi oletko tullut huomanneeksi, että en myös tosi paljon terveitä sinkkuja, joilla ei ole omaa rakasta ja jotka haluaisivat löytää elämänkumppanin, mutta syystä tai toisesta sitä ei ole tapahtunut... Veikkaisinpas, että useimmiten syynä on itsetunnon puutos, liika anteeksi pyytävä asenne ja itsesääli..."asenne:minusta ei voi kiinnostua kukaan"... Tsemiä kuitenki sulle ja mä todella toivosin, et ei ruokittais tätä säälittävä olento stereotypiaa enää lisää

      • kempura

        Mie se oon kova poika päkäilemään kaikenlaista, mutta siihen taitaa olla todella tarvetta.
        En näet mitenkään voinut löytää, Pyörätuolissa istuvan naisen tavoin, vinkkiä siitä oliko runon kirjoittaja semmoinen "säälittävä" vammainen vai onneton "terve" sinkku.
        Jatkampa taas podiskelua, jotta saisin sen Mainostamani viisaan sydämen *wirn*
        Tsemppiä Kaiklle


      • ?

        mist tiedät et oli vamm?


      • Pyörätuolissa istuva nainen
        ? kirjoitti:

        mist tiedät et oli vamm?

        No eiköhän sen voi järkeillä jo siitä minne palstalle tää kyseinen runon pätkä ja ps. onnittelut ystäviä ja oman rakkaan omaaville oli kirjoitettu, eli palstall vammaiset..aika todennäköistä, että terveet kirjoittais runonsa esim rakas päiväkirja osiolle... No oli johtopäätökseni oikein tai väärin niin silti ärsyttää ei maha mitää... Stereotypiaa ruokkiminen


      • Tricia

        lukea runon sekä etu- että takaperin mutta en onnistunut huomaaman kirjoittajan vammaisuutta tai vammattomuutta.

        En ymmärrä mistä tämä ahaa-elämys on tullut oivaltajalle.

        Olen samaa mieltä että ruikutus ei palvele ketään. Olen kuitenkin myös sitä mieltä että yksinäisyyden sun muiden ongelmien maton alle lakaiseminenkaan ei palvele ketään.

        Mistä kumpuaa tämä tarve korostaa että itsellä kaikki on hyvin ja muut, jotka uskaltavat tuoda esille myös negatiivisia asioita, leimataan hyvin herkästi "ruikuttajiksi"? Mistä tulee tämä yliherkkyys kaikille vähänkin negatiivisille asioille? Onko parempi hymyillä kun Hangon keksi ja vannoa hampaat irvessä, että minulla menee hyvin, jotta muut eivät kuvittelisi että kaikki kaltaiseni olisivat samanlaisia?

        Kun itsellä menee hyvin niin voisi kuvitella että henkilöllä olisi niin paljon empatiakykyä että osaisi asettua myös hieman huonompiosaisten asemaan.

        Menen etsimään sitä sydämen sivistystä sekä viisautta ylipäätänsä.


      • Kari
        Pyörätuolissa istuva nainen kirjoitti:

        No eiköhän sen voi järkeillä jo siitä minne palstalle tää kyseinen runon pätkä ja ps. onnittelut ystäviä ja oman rakkaan omaaville oli kirjoitettu, eli palstall vammaiset..aika todennäköistä, että terveet kirjoittais runonsa esim rakas päiväkirja osiolle... No oli johtopäätökseni oikein tai väärin niin silti ärsyttää ei maha mitää... Stereotypiaa ruokkiminen

        aliarvioi meitä ei-vammaisia? Kyllä meissäkin on niitä jotka osaa ajatella itse leimaamatta kaikkia vammaisia samankaltaisiksi.
        Onhan noita ongelmia meilläkin eikä niiden paljastaminen kai leimaa kaikkia muitakin ongelmallisiksi. Mitä vikaa rehellisyydessä?


      • Kari
        Pyörätuolissa istuva nainen kirjoitti:

        No eiköhän sen voi järkeillä jo siitä minne palstalle tää kyseinen runon pätkä ja ps. onnittelut ystäviä ja oman rakkaan omaaville oli kirjoitettu, eli palstall vammaiset..aika todennäköistä, että terveet kirjoittais runonsa esim rakas päiväkirja osiolle... No oli johtopäätökseni oikein tai väärin niin silti ärsyttää ei maha mitää... Stereotypiaa ruokkiminen

        sinä itse elättelet stereotypiaa ei-vammaisista. Ei me kaikki suinkaan olla ymmärtämättömiä. Eikä me kaikki ajatella samoin vammaisista. Mikäli tavoitteesi on tuoda tunnetuksi erilaista vammaiskuvaa niin aloita siitä että et itse oleta mitä me ei-vammaiset ajattelemme teistä jonku tekstin tai muun reaktion perusteella.


      • Pyörätuolissa istuva nainen
        Kari kirjoitti:

        sinä itse elättelet stereotypiaa ei-vammaisista. Ei me kaikki suinkaan olla ymmärtämättömiä. Eikä me kaikki ajatella samoin vammaisista. Mikäli tavoitteesi on tuoda tunnetuksi erilaista vammaiskuvaa niin aloita siitä että et itse oleta mitä me ei-vammaiset ajattelemme teistä jonku tekstin tai muun reaktion perusteella.

        Kuuleppas nyt, asia nyt vaan on näin ilman mitään ennakko olettamuksia teistä ns terveistä, että tää stereotypia vaan vahvistuu ja elää legendaansa... Ja mulle ei tarvi tulla sanoon millaisia terveet ihmiset on mä liikun ainoastaan oikeastaan heidän kanssa joka päivä, työssä, opiskelussa, ja muutenki ihmisten ilmoilla.. Mut sanotaan, et vähintään 40% näistä on ollu hullun ihmeissään siitä kuinka onnelliselta vaikutan... ja monista uusista tuttavuuksista tullaan yrittään eka säälipisteitä antaan mikä risoo niin helvetisti ja vie ihmisarvoa.. Kyllä terveet suhtautuu yleensä ottaen hyvin, mutta musta tollaset kirjotukset vaan ruokkii liikaa tätä stereotypiaa, eikä muutenkaan palvele kenenkään etua... Rehellisyydessä ei oo mitään pahaa, mutta säälipisteitten keruussa on.. Kaikilla meillä on ongelmamme niin sairailla kuin terveilläkin, jos niihin jää surkutteleen elämä on pian vilahtanu ohi


      • Pyörätuolissa istuva nainen
        Tricia kirjoitti:

        lukea runon sekä etu- että takaperin mutta en onnistunut huomaaman kirjoittajan vammaisuutta tai vammattomuutta.

        En ymmärrä mistä tämä ahaa-elämys on tullut oivaltajalle.

        Olen samaa mieltä että ruikutus ei palvele ketään. Olen kuitenkin myös sitä mieltä että yksinäisyyden sun muiden ongelmien maton alle lakaiseminenkaan ei palvele ketään.

        Mistä kumpuaa tämä tarve korostaa että itsellä kaikki on hyvin ja muut, jotka uskaltavat tuoda esille myös negatiivisia asioita, leimataan hyvin herkästi "ruikuttajiksi"? Mistä tulee tämä yliherkkyys kaikille vähänkin negatiivisille asioille? Onko parempi hymyillä kun Hangon keksi ja vannoa hampaat irvessä, että minulla menee hyvin, jotta muut eivät kuvittelisi että kaikki kaltaiseni olisivat samanlaisia?

        Kun itsellä menee hyvin niin voisi kuvitella että henkilöllä olisi niin paljon empatiakykyä että osaisi asettua myös hieman huonompiosaisten asemaan.

        Menen etsimään sitä sydämen sivistystä sekä viisautta ylipäätänsä.

        Kuka ihme on väittänyt, että mulla menis kaikin puolin hyvin... Kyllä tää ahaa elämys tuli siitä, että miksi vammaton ihminen kirjoittaisi tällaisen runon vammaiset palstalle..
        Joo ruikutus ei tosiaankaan palvele kenenkään etua, mutta ei myöskään säälipisteitten anto, jos ihminen valittaa jotain hommaa, kuten tässä asiassa rakkaan puutosta niin jos antaa vastakaikua ja empatiaa ja hieman sääliäkin niin tää ihminen saattaa olettaa, että on oikeuskin valittaa ja että hällä tosiaan on asiat huonosti... Vaikka ei se maailmaa kaada jos on sinkku, itsekkin olen tällä hetkellä ja vaikka välillä olisikin oma rakas kainaloon kiva juttu niin ei se sinkkuus maailmaa kaada... Ja meitä sinkkuja on paljon niin terveissä kuin vammaisissakin... On paljon suurempiakin huolenaiheita ja vääryyksiä maailmassa... Se nyt on vaan mun mielipide... ja sä voit teilata mua ihan vapaasti lisää syytöksilläs empatian puutoksesta... Ehkä elämä on opettanu mulle sisua ja elämän faktoja kovemman kautta


      • Kari
        Pyörätuolissa istuva nainen kirjoitti:

        Kuuleppas nyt, asia nyt vaan on näin ilman mitään ennakko olettamuksia teistä ns terveistä, että tää stereotypia vaan vahvistuu ja elää legendaansa... Ja mulle ei tarvi tulla sanoon millaisia terveet ihmiset on mä liikun ainoastaan oikeastaan heidän kanssa joka päivä, työssä, opiskelussa, ja muutenki ihmisten ilmoilla.. Mut sanotaan, et vähintään 40% näistä on ollu hullun ihmeissään siitä kuinka onnelliselta vaikutan... ja monista uusista tuttavuuksista tullaan yrittään eka säälipisteitä antaan mikä risoo niin helvetisti ja vie ihmisarvoa.. Kyllä terveet suhtautuu yleensä ottaen hyvin, mutta musta tollaset kirjotukset vaan ruokkii liikaa tätä stereotypiaa, eikä muutenkaan palvele kenenkään etua... Rehellisyydessä ei oo mitään pahaa, mutta säälipisteitten keruussa on.. Kaikilla meillä on ongelmamme niin sairailla kuin terveilläkin, jos niihin jää surkutteleen elämä on pian vilahtanu ohi

        loukata ketään vaan osoittaa että jos meissäkin on vikaa niin myös joidenkin vammaisten asenteissa on myös korjaamisen varaa. Kuinka voimme koskaan ymmärtää toisiamme jos molemmat linnottautuu omien asenteidensa taakse jääräpäisesti.


      • Pyörätuolissa istuva nainen
        Kari kirjoitti:

        loukata ketään vaan osoittaa että jos meissäkin on vikaa niin myös joidenkin vammaisten asenteissa on myös korjaamisen varaa. Kuinka voimme koskaan ymmärtää toisiamme jos molemmat linnottautuu omien asenteidensa taakse jääräpäisesti.

        Siis tottakai terveissä ja vammaisissa on vikaa eihän meistä kukaan ole täydellinen... mutta nyt tää keskustelu menee ihan väärille raiteille, ko aletaan puhua kahtiajakoisuudesta vammaiset ja terveet.. Sama ko alettais puhuun punapäät vastaan blondit.. Ei mun liikunvamma ole kuin yks pieni osa mua... Näkyvä osa, mutta silti hyvin pieni... Asenteissakin on varmaan jokaisella korjaamisen varaa elämänsä loppuun asti, mutta mä tykkään, että asioista uskalletaan puhua niiden oikeilla nimillä ... Hienotunteisuus menee joskus yli... Mä en ainakaan tykkää joo-joo tyypeistä, jotka ei uskalla seistä sanojensa takana ja ajatella omilla aivoilla.. paljon enemmän mä arvostan tyyppiä, joka uskaltaa sanoa oman mielipiteensä vaikka se olisi kuinka eriävä omani kanssa... Mä en voi alkaa tekopyhäksi ja sanoa yhtäkkiä et en ole tätä mieltä sittenkään täysin, koska mä aidosti olen... Ehkä mä oon liian tunteella suhtautuva tällasiin asioihin, mutta liian monta kertaa mun nokan eteen on tultu ihmetteleen sitä, ko mä nauran ja hymyilen isolla kaveriporukalla keskellä kapakkaa... Aivanko liikuntavamma nykypäivänä estäisi elämästä... Ihan naurettava.. Ja mä niin suuresti toivon, ettei stereotypiaa yksinäisestä säälittävästä, onnettomasta, itsesäälissä kieriskelevästä vammaisesta ruokittaisi yhtään lisää


      • TÄ?
        Pyörätuolissa istuva nainen kirjoitti:

        Kuuleppas nyt, asia nyt vaan on näin ilman mitään ennakko olettamuksia teistä ns terveistä, että tää stereotypia vaan vahvistuu ja elää legendaansa... Ja mulle ei tarvi tulla sanoon millaisia terveet ihmiset on mä liikun ainoastaan oikeastaan heidän kanssa joka päivä, työssä, opiskelussa, ja muutenki ihmisten ilmoilla.. Mut sanotaan, et vähintään 40% näistä on ollu hullun ihmeissään siitä kuinka onnelliselta vaikutan... ja monista uusista tuttavuuksista tullaan yrittään eka säälipisteitä antaan mikä risoo niin helvetisti ja vie ihmisarvoa.. Kyllä terveet suhtautuu yleensä ottaen hyvin, mutta musta tollaset kirjotukset vaan ruokkii liikaa tätä stereotypiaa, eikä muutenkaan palvele kenenkään etua... Rehellisyydessä ei oo mitään pahaa, mutta säälipisteitten keruussa on.. Kaikilla meillä on ongelmamme niin sairailla kuin terveilläkin, jos niihin jää surkutteleen elämä on pian vilahtanu ohi

        Mitä , onko sulla ongelma?? Runoon suhtautua noin? Miksi vihata, jos itse olet sitä mieltä, että vammattomat suhtautuu sinuun normaalisti? Kyllä he suhtautuvat muihinkin, paitsi sinuun siellä ylhäällä. Herää hyvä ihminen! Jokaisella on oikeus tuntea ja tunnistaa tunteensa. Ikinä en ole kuullut säälipisteistä, en niiden jakamisestakaan, mutta lievemmin vammaisten pelosta tulla "paljastetuksi", olen kuullut. Raskasta pitää yllä tuollaista katkeran kovaa vahtilinjaa?
        Lue vaikka Saima Harmajaa, Aale Tynniä tai muuta runoilijaa. Kyllä tunnetta löytyy äärestä laitaan. Runous on taidetta, lyriikaksi kutsuttua, ei meillä ole oikeutta kieltää ketään maalamaasta omalla tyylillään!


      • Pyörätuolissa istuva nainen
        TÄ? kirjoitti:

        Mitä , onko sulla ongelma?? Runoon suhtautua noin? Miksi vihata, jos itse olet sitä mieltä, että vammattomat suhtautuu sinuun normaalisti? Kyllä he suhtautuvat muihinkin, paitsi sinuun siellä ylhäällä. Herää hyvä ihminen! Jokaisella on oikeus tuntea ja tunnistaa tunteensa. Ikinä en ole kuullut säälipisteistä, en niiden jakamisestakaan, mutta lievemmin vammaisten pelosta tulla "paljastetuksi", olen kuullut. Raskasta pitää yllä tuollaista katkeran kovaa vahtilinjaa?
        Lue vaikka Saima Harmajaa, Aale Tynniä tai muuta runoilijaa. Kyllä tunnetta löytyy äärestä laitaan. Runous on taidetta, lyriikaksi kutsuttua, ei meillä ole oikeutta kieltää ketään maalamaasta omalla tyylillään!

        Kiitos vaan runous vinkeistä, mutta muhun ei oo ikinä oikein tuo runous iskeny, tulee vain lähinnä kummeli fiilis, jos joku jollain alkaa runoa pukkaan... Taiteista muuten kyllä pidän kovasti, mutta runoudelle en oo ikinä lämmenny.. Tää mun linja ei ole katkera vaan fakta homma ja en olis maininnu yhtään mitään jos tää runonpätkä olis ollu vaikka rakas päiväkirja osiossa minne se mun mielestä kuuluu.. Tosiaan syyn oon jauhanu jo niin moneen otteeseen etten ala enää toistaan itteeni


      • TÄ?
        Pyörätuolissa istuva nainen kirjoitti:

        Kiitos vaan runous vinkeistä, mutta muhun ei oo ikinä oikein tuo runous iskeny, tulee vain lähinnä kummeli fiilis, jos joku jollain alkaa runoa pukkaan... Taiteista muuten kyllä pidän kovasti, mutta runoudelle en oo ikinä lämmenny.. Tää mun linja ei ole katkera vaan fakta homma ja en olis maininnu yhtään mitään jos tää runonpätkä olis ollu vaikka rakas päiväkirja osiossa minne se mun mielestä kuuluu.. Tosiaan syyn oon jauhanu jo niin moneen otteeseen etten ala enää toistaan itteeni

        muistathan silti , että sinun totuutesi on vain sinun totuutesi, sillä niitä totuuksia löytyy pilvin pimein maailman turuilta. Siedä ja anna monenlaisten kukkien kukkia. Hyväksyn sanasi ja ymmärrän tarkoitusperäsi, mutta on kamalaa katkoa kärpaseltä siivetkin, kun jalkojakaan ei ole...vai mitä mieltä olet? Saadaanko me kanssaihmiset sen viimeisenkin ininän vaientaa vain siksi, kun emme itse tajua tai olemme kovettaneet "kovassa" maailmassa itsemme ja siksi haluamme, ettei kukaan muukaan saa sanoa, että sattuu!?


      • Pyörätuolissa istuva nainen
        TÄ? kirjoitti:

        muistathan silti , että sinun totuutesi on vain sinun totuutesi, sillä niitä totuuksia löytyy pilvin pimein maailman turuilta. Siedä ja anna monenlaisten kukkien kukkia. Hyväksyn sanasi ja ymmärrän tarkoitusperäsi, mutta on kamalaa katkoa kärpaseltä siivetkin, kun jalkojakaan ei ole...vai mitä mieltä olet? Saadaanko me kanssaihmiset sen viimeisenkin ininän vaientaa vain siksi, kun emme itse tajua tai olemme kovettaneet "kovassa" maailmassa itsemme ja siksi haluamme, ettei kukaan muukaan saa sanoa, että sattuu!?

        Joo no omasta puolestanihan mä vaan tässä tietenkin puhun ja sehän on ihan päivänselevä asia, että maailma on täynnä totuuksia... Nyt menee jo hiukka asian vierestä... Ja mä vaan oon sitä mieltä, että säälipisteitä keräämällä ja antamalla ei pitkälle pötkitä ja tän runon ps. loppuosa varsinkin oli juuri sitä.. Myötätuntoa toki tunnen, mutta en voi alkaa säälimään sitä, että tällä henkilöllä ei satu olemaan rakasta vierellä.. Enkä myöskään suostu tunteen siitä pahoja fiiliksiä, että mulla on hyviä ystäviä.. Mä en omasta mielestäni katko kenenkään siipiä vaan annan ajattelemisen aihetta ja estän vajoamasta vielä syvemmälle itsesäälin pyörteisiin ja kehotan toimimaan ja elämään kympillä ennenku elämä on ohi


      • kysyn vain
        Pyörätuolissa istuva nainen kirjoitti:

        Joo no omasta puolestanihan mä vaan tässä tietenkin puhun ja sehän on ihan päivänselevä asia, että maailma on täynnä totuuksia... Nyt menee jo hiukka asian vierestä... Ja mä vaan oon sitä mieltä, että säälipisteitä keräämällä ja antamalla ei pitkälle pötkitä ja tän runon ps. loppuosa varsinkin oli juuri sitä.. Myötätuntoa toki tunnen, mutta en voi alkaa säälimään sitä, että tällä henkilöllä ei satu olemaan rakasta vierellä.. Enkä myöskään suostu tunteen siitä pahoja fiiliksiä, että mulla on hyviä ystäviä.. Mä en omasta mielestäni katko kenenkään siipiä vaan annan ajattelemisen aihetta ja estän vajoamasta vielä syvemmälle itsesäälin pyörteisiin ja kehotan toimimaan ja elämään kympillä ennenku elämä on ohi

        Yksi horisee säälipisteistä, mitä ne ovat?


      • Pyörätuolissa istuva nainen
        kysyn vain kirjoitti:

        Yksi horisee säälipisteistä, mitä ne ovat?

        Säälipisteet... = säälin kerjuuta tai säälin antamista riippuu siitä kumpi niitä jakelee tai yrittää saada osaksensa... Ihan normaali sana, läpän heittoa....=)


      • kempura
        Pyörätuolissa istuva nainen kirjoitti:

        Säälipisteet... = säälin kerjuuta tai säälin antamista riippuu siitä kumpi niitä jakelee tai yrittää saada osaksensa... Ihan normaali sana, läpän heittoa....=)

        Ja tällä palstalla pyörätuolissa istuva nainen on se NERO joka sitten päättää kummasta on kyse...säälin kerjäämisestä vai ylettömästä säälistä. :)))))


      • Pyörätuolissa istuva nainen
        kempura kirjoitti:

        Ja tällä palstalla pyörätuolissa istuva nainen on se NERO joka sitten päättää kummasta on kyse...säälin kerjäämisestä vai ylettömästä säälistä. :)))))

        Hyvinkin yksinkertaisena naisimmeisenä mä senkin uhalla kommentoin vaikka vitsin pläjäykseksi olikki verhonnu piikkis... Et en tosiaankaan koita olla mikään tuomitsija joka sanoo miten jokin asia menee, tuon vaan oman kantani esille, vaikka se oliskin ehkä hieman yleistä kantaa vastaan sotiva, mutta oon vaan aina tykänny puhua asioista niiden oikeilla nimillä ja ehkä jopa kärjistää... Ja tämmösten palstojen tarkoitus on käsittääkseni olla keskustelufoorumeja... Joten Kempura on hyvä vaan ja ottaa itsellensä NERO:n arvonimen, luovutan oikein mielelläni...


    • sinulle haaveilija

      Oli herkkä ja kaunis runo sielusi sisimmästä ja sydämesi kaipuusta. Mukava lukea:)) Sinä ja vain sinä tiedät miltä oma kaipuusi tuntuu. Ihana, että uskallat tuoda sen julki, etkä jätä muhimaan sisälle. On totta, että monet ovat yksinäisiä, vammaiset siinä kuin vammattomatkin. Mutta on totta, että vammaisen ei aina likikään ole helppo löytää elämänkumppania tai rakasta, saati hyvää yhtä ystävää. Sitä asiaa on turha piilottaa tai tukahduttaa. Anna sansi palaa, koska sinulla on taito siihen.

      Halaus ja lämmin ajatus sinulle.

      • ?

        keneltä..?


    • kehari puolustaja

      heippa!!!!
      en ymmärrä miksi ei vois kehitysvammaisetkin tuollaisia laittaa tänne....ei siin mitään vikaa ollut. KOITTAKAA VÄHÄN AJATELLA ETTÄ KYLLÄ KEHITYSVAMMAISILLA ON oikeus omaan mielipiteseen ja ennenkaikkea OMIIN runoihin........ETTÄ SAPETTAA TÄLLAINEN MENKÄÄN ITTEENNE.........=(

    • sun women

      hei!!!!
      minäkin olen kehitysvammainen ja toimin huittisten me itsessä puheen johtajana ja toivon että täälä olisi meitä lisää jotta saisin jutella jonkun muun saman kaltaisen kaa ja kertois minulle miten heillä toimitaan ja yms......KIITOS ETUKÄTEEN....!!!!....=)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe