Saunaremontin hinta ??

To-pi

Hei,

Olen aikeissa teettää saunaremontin noin 3.5 m2 saunaani espoossa. Remonttiin kuuluisi lauteiden ja paneeleiden vaihto ja myös villojen ja alupapereiden uusiminen. Osaako kukaan kertoa mikä olisi järkevä hinta maksaa ulkopuoliselle kyseistä remontista. Itse hoitaisin kaikki tarvikkeet ja jätteet pois. Eli ainoastaan työnhinta.

17

11689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvio

      Näin suunnilleen
      3,5 m2 ->saunan koko 1,75m x 2m

      Lauteiden,panelointien purku, koolausten, alupaperin ja villojen purku 4 h

      Villoitus, alupaperi, koolaus 4 h

      Panelointi n 17 m2 8 h

      Lauteet (pitkästä tavarasta) riippuu tietenkin
      tyylistä 8 h

      Elikkä yhteensä 24 h -> 3 tp

      Kustannus luokkaa tonni.

      Tumpelo saa kulumaan enemmänkin aikaa ja taasen ongelmattomassa tapauksessa hyvä mies tekee nopeammin.

      • Hinnoittelu hukassa

        Jos toi 1000€ sis alv 23% ja teet laadukkaan saunan niin tilaan Sut heti hommiin !
        Toi 2000€ lienee lähempänä totuutta sanoisin !
        Tosin vain tyhmä tekee halvalla kun mahdollisuus olis saada oikea hintakin.
        Toinen vaihtoehtohan on tietenkin se ettet maksa mitään veroja, vakuutuksia, sosiaalimaksuja, yms..


    • niin tuo

      maksaa 5x8 h kertaa 50 euroa. Oletus että laudetarpeet osina.

      • heh heh

        Lauteet osina ja silti viikon homma... Ei ihme että rakentaminen maksaa. Tosi tekijälle päivän homma mutta ei kai sitä päivässä kannata tehdä jos voi velottaa viidestä.

        Pilkopa se 40 tuntiasi suoritteisiin kuten tuossa ydhessä esimerkissä.


      • santtu
        heh heh kirjoitti:

        Lauteet osina ja silti viikon homma... Ei ihme että rakentaminen maksaa. Tosi tekijälle päivän homma mutta ei kai sitä päivässä kannata tehdä jos voi velottaa viidestä.

        Pilkopa se 40 tuntiasi suoritteisiin kuten tuossa ydhessä esimerkissä.

        kyseisiä hommia tainnut tehdä jos olet päivässä homman tekemässä. Tai jos olet yrittäjä, niin voithan antaa kysyjälle tarjouksen, jonka lähtökohtana on se 1päivän työ-aika...
        Ei tuota alle kolmen päivän normaalilla työtahdilla tee.


      • mennä !
        heh heh kirjoitti:

        Lauteet osina ja silti viikon homma... Ei ihme että rakentaminen maksaa. Tosi tekijälle päivän homma mutta ei kai sitä päivässä kannata tehdä jos voi velottaa viidestä.

        Pilkopa se 40 tuntiasi suoritteisiin kuten tuossa ydhessä esimerkissä.

        poskelleen kun isäntä kantaa led-valot ja sanoo että nämäkin pitäis laittaa ja kaiteet tehdä ja iv-releet ym ym- Ja lopuksi nostaa kiuas paikoilleen ja porrasjakkarakin pitäsi uusia eli tehdä kun entinen on niin huono.


    • santtu

      kyseiselle työlle kohdetta näkemättä kestoksi 4-5 päivää, eli 32-40h. Ja laskutus on espoossa varmasti luokkaa 35-45€/h, eli hinnaksi muodostuisi 1120€-1800€.

      • Pääkaupunkiseutu

        Rehellinen yrittäjä Pääkaupunkiseudulla = maksaa kaikki pakolliset maksunsa laskuttaa juuri tuon 45€ /h sis alv 23%
        Virolaisia saa sitten 20-30€/h sisältäen perävalot vilahtaa maksut hukassa piste fi hintaan ! Takuuta on ihan turha kysellä ja jos laatu ei kelpaa niin ohessa saattaa tulla vielä kunnolla turpaankin ! Parhaassa tapauksessahan saattaa olla että pojjaat ajaa sun yli ja huomaatkin äkkiä olevas sairaalassa !

        Niinhän meinas käydä jollekkin isännöitsijälle Suomessa kun ei Virolaisten työn laatu kelvannutkaan !


    • yhteystiedot

      tai soitat 040-416 7028.

      arvioisin, että noin 1300 euroa sisältäen arvonlisäveron. Kun teet kotitalousvähennyksen, maksat todellisuudessa 580 euroa.

      • laskettu

        Kovat on sulla vähennykset. Mietipä mikä pitäisi olla työn tilaajan veroprosentti että hänelle jäisi todellisuudessa maksettavaksi tuo mainitsemasi summa. Huh. Tässä oletussummilla malli: Verovähennyskelpoista työtä 1000 eurolla, veroprosentti tilaajalla 30 joten hyöty on 300 euroa kun leipätyössä tienatusta tonnista ei tarvitse maksaa veroa vähennyksen ansiosta. Eli ei 1300 summasta voi hyötyä 720 euroa, ei varmasti. Tuolla 30 veroprosentilla hän maksaisi todellisuudessa 910 euroa.


      • veronalaisesta tulosta
        laskettu kirjoitti:

        Kovat on sulla vähennykset. Mietipä mikä pitäisi olla työn tilaajan veroprosentti että hänelle jäisi todellisuudessa maksettavaksi tuo mainitsemasi summa. Huh. Tässä oletussummilla malli: Verovähennyskelpoista työtä 1000 eurolla, veroprosentti tilaajalla 30 joten hyöty on 300 euroa kun leipätyössä tienatusta tonnista ei tarvitse maksaa veroa vähennyksen ansiosta. Eli ei 1300 summasta voi hyötyä 720 euroa, ei varmasti. Tuolla 30 veroprosentilla hän maksaisi todellisuudessa 910 euroa.

        vaan SUORAAN VEROSTA:
        (Suora lainaus verohallinnon sivuilta)

        Mistä verosta vähennys tehdään

        Verotoimisto tekee vähennyksen valtion tuloverosta. Jos vähennys ylittää valtion tuloveron määrän, ylittävä osa vähennetään kunnallisverosta, vakuutetun sairausvakuutusmaksusta ja kirkollisverosta näiden verojen suhteessa.

        Eli kotitalousvähennys ei ole samankaltainen vähennys kuin esimerkiksi matkavähennys tai muut tulonhankkimiskulut, jotka alentavat verotettavaa tuloa ja hyöty on käytännössä henkilön marginaaliveron verran.


    • HL

      test

    • pölkkypäät

      MÄ MAKSAN JOS SAAN TEHDÄ TEILLE SAUNAN? EIKÖS SE NIIN YLEENSÄ MENE, KUN MIKÄÄN TYÖ EI SAA MAKSAA MITÄÄN, VAAN ILMAISEKSI PITÄIS SAADA? Kysyn vaan... Tehkääpä itse, turhaa täällä kyselette! Vituttaa tuollaiset netin besserwisserit, ketkä ei tiedä todellisuudessa mistään mitään. Ja seuraavaksi joku tietenkin kysyy, etteikö ole töitä kun täällä huutelen tähän aikaan, ON KYLLÄ, älkää te siitä huolehtiko, menen juuri nukkumaan... Aamulla olis vesieristyksen (37m2) teko, SERTILLÄ nääs... ;o) 1375e (sis.alv) Toiset tekee tonnilla saunan, minä vasta vesieristän siihen hintaan...

    • Sillätavalla

      En liiku toiminimellä tehdessä minnekään alle viidensadan päiväveloituksella. Laatu ja ammattiataito sen verran merkitsee. Suomalainen hyvä työ on kallista, mutta sitä varten on kehitetty kotitalousvähennys.

    • remppareiskaitse

      Suosittelen kyllä tekemään saunarempan itse. Ei se ole vaikea homma ja pyydä avuksi joku kokeneempi tuttu ja/tai katso apua netistä/kirjoista. Tietenkin tähän nyt vastataan kaikkea että ei kannata että voi mennä pahasti pieleen, mutta ne on noita raksamiesten puheita ja he haluavat että teetät heillä homman kiskurihintaan.
      Itse tekemällä tulee yleensä varmasti hyvä, koska teet sen itsellesi et varmasti tee hutiloiden etkä filunkipelillä.

    • Saunojat

      1500 euroa sis alv.23% maksoi meillä, hyvää jälkeä tuli.

    • nimiserkko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe