kumpi on parempi?

Friikki

Eowyn vai Arwen? miksi?
Minusta Eowyn, koska hän on paljon rohkeampi... Kirjassa on aika hankala sanoa, koska Arwen esiintyy siinä niin vähän, mutta elokuvassa Eowyn on kyllä parempi... Sopisi Aragornille paljon paremmin... Mutta minkäs teet...

12

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Frodo :D

      Arwen, koska se on paljon järkevämpi ja hillitsee tunteensa paremmin :)

    • Pellakai

      Vaikea sanoa, he ovat niin erilaisia... Eowyn on raikas ja luonnollisen kaunis hurjapää, kun taas Arwen on rauhallinen ja klassisen kaunis haltia. Mä pidän kummastakin, ei niitä oikein voi verrata... (en ainakaan mä) Mutta mun mielestä Arwen sopii kuitenkin ehkä peremmin Aragornille, sillä hän pystyy "tasapainoittamaan" Aragornin elämää tuomalla siihen rauhallisuutta. Ilman Arwenia Aragorn ei osaisi itse luultavasti levätä tarpeeksi. Toisaalta taas Eowyn olisi parempi, koska hän pystyisi kulkemaan Aragornin rinnalla taisteluissa ym., mutta haltialle tällainen elämä ei sopisi ja Aragorn ja Arwen joutuisivat olemaan paljon erossa... Eli en sitten ehkä tiedäkään, kumpi on parempi vaihtoehto!

    • Arwen

      Arwen on PALJON kauniimpi kuin joku perhanan (anteeksi) Eowyn! Se sopii paljon paremmin suloiselle Aragornille!
      Eikä millään rohkeudella ole väliä, jos todella rakastaa!
      Eikä Aragorn varmastikaan alkaisi olemaan Eowynin kanssa, koska rakastaa Arwenia!
      Ooooh.... mies minun makuuni!

      • Lizzy

        Eowyn on kaunis ja rohkea ja kaikkee mutta kyllä Arwen on paljon parempi Aragornille, koska se no vielä kauniimpi ja viisaampi ja kyllä se rohkeekin on.
        hyvät selitykset taas mulla... =)
        ja yhdyn edellisen kirjoittajan vikaan lauseeseen...


      • Friikki
        Lizzy kirjoitti:

        Eowyn on kaunis ja rohkea ja kaikkee mutta kyllä Arwen on paljon parempi Aragornille, koska se no vielä kauniimpi ja viisaampi ja kyllä se rohkeekin on.
        hyvät selitykset taas mulla... =)
        ja yhdyn edellisen kirjoittajan vikaan lauseeseen...

        Ai että niin? Älkääs nyt alkako Aragornia rakkalta Arweniltanne varastamaan... :D


      • Lily
        Friikki kirjoitti:

        Ai että niin? Älkääs nyt alkako Aragornia rakkalta Arweniltanne varastamaan... :D

        On ihan hullua että Arwen on muka leffassa joku suurikin sankari! Arwenin osa on ihan pieni eikä sitä olis siitä tarvinnu suurennella.
        Eowyn sopis Aragornille tosi hyvin koska molemmat on sotatyyppejä mutta Arwen kyllä tasapainottaa... Ja kun Arwen on niin jaloperäistä sukua niin Isildurin perilliselle se on oikein sopiva tyttönen. Vaikea sanoa, lukiessani kirjaa olin Aragornia vastaan ja sanoin että ota Eowyn, mutta kyllä Eowyn sopii paljon paremmin Faramirille kuin Aragornille.


    • !!!!!!!!!!

      Ihan suututtaa, että kirjassa ei muuta kuin vihjailla hieman Aragornin tunteista Arwenia kohtaan. Kun musta tuntuu, ettei kirjassa eikä elokuvassa sillä Arwenilla oikeen ollut mitään inhimillisiä piirteitä, muuta kuin surua - - ja sehän on haltia! En tajua.. ihminen ja ihminen olis normaalimpaa, ja sillä Eowynilla oli sentään rohkeus ja kauneus samassa paketissa. Pelkkä Arwenin kauneus häikäsi Aragornin - - millä perusteella joku kehuu Arwenia viisaaksi? Silläkö, että hän on jotain haltioiden jalosukua? Hyvä luoja, sillähän tavalla natsitkin olisivat halunneet "jalostaa" arjalaista rotua.

      Kaksi ihmistä on aina parempi kuin friikki ja ihminen. Olihan se kiva, että sadun "Kaunotar ja Hirviö" lopussa hirviö muuttuikin ihmiseksi. Jollainlailla esteettisempi näky.

      Ja sitäpaitsi Liv Tyler ei ole mielestäni mikään jumalattoman kaunis. Eowynin näyttelijä leffassa oli paaaaaaljon kauniinpi ja aidompi.

      • Arwen 2

        Arwen Aragornille ja sillä hyvä! En halua olla Tolkienin kanssa erimieltä, vaikka Arwen olikin luvattoman isossa roolissa(verrattuna kirjaan), mutta itseasiassa se oli aika hyväkin. Vielä !!!!!!!!!!:lle; ei Liv Tyler mikään jumalattoman kaunis ole, mutta oletko itse nähnyt edes niin kaunista?!!? Enpä usko. Olisi täysi mahdottomuus löytää yhtä kaunista kuin oikea Arwen. Kuitenkin Ms. Tyler toi rooliinsa oman haltiamaisen eteerisyytensä ja näytteli roolinsa vähintään tyydyttävästi. Ei mikään kauneuskuningatar, mutta kaunis silti!


    • Piukkapaula

      Eowyn on nuori neito, n. 18v. käy sotajoukossakin täydestä nuorena poikasena, viettänyt suojattua elämää ja ihastuu lapsellisesti Arogorniin, joka on elämää nähnyt, huomattavasti vanhempi mies (kirjassa mainitaan iäksi yhdeksänviidettäkymmentä). Heidän välillään ei ole mitään todellista rakkautta, vain lapsukaisen ihastus.
      Sen sijaan Arwen on haltiana kuolematon ja haltioiden mittapuulla nuori, kansansa Iltatähti, mutta ihmisten vuosissa jopa Aragornia vanhempi. Heillä on molemmilla elämänkokemusta ja heidän rakkautensa on syvää, jo alkuaikojen huuman ohittanutta kypsää rakkautta. Arwen tekee huomattavan uhrauksen rakkautensa vuoksi luopuessaan Esikoisen osastaan. Ei ehkä näy leffassa, mutta kirjoista tulee esille.

    • Inkku

      Rohkeutta voi osoittaa kovin erilaisilla tavoilla, ei miekan kalistelu ole ainoa tapa. Ja lisäksi Arwen on fiksumpi.

    • pölkky

      en oikein tiedä....ehkä Arwen,koska se olisi epäoikeuden mukaista,jos ensin olis ollu yhessä Arwen ja Arksi,mutta sitten seuraavassa leffas oliskin Eowyn ja Arksi!!!ja jos niiden paikkaa pitäs vaihtaa,musta Eowyn olis liian vanha Arweniks ja Arwen olis liian nuori Eowyniks!!jos nyt ymmärsitte! =D

    • gorgoroth

      Hmm... No ehkä Arwen sopii enemmän Aragornille(Viggo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe