Päänahan kutina häviää

Suolavesipesulla

Päänahan kutina häviää suolavesi käsittelyllä.
Kastele päänahkasi suolavedellä ja anna vaikuttaa vähintään 5 minuuttia. Käy välillä vaikkapa saunassa. Pese hiukset normaalisti suolavesikäsittelyn jälkeen.

Suolavesiliuoksen valmistus:
Laita pieneen pulloon merisuolarakeita ja lämmintä vettä. sekoita ja käytä.

10

5154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjeesi

      myös herkälle päänahalle, jossa on ihottumaa? En tahtoisi koko aikaa käyttää kaikkein voimakkainta kortisoni - liuosta, mitä on olemassa. Mulla nimittäin hiukset lähtee ja päänahka on todella kipeä ja tulehtunut.

      • Ap. kirjoittaja 36v

        Muistele miten merivedessä uiminen on vaikuttanut päänahkaasi ja ihoosi?


        Mulla itselläni on nykyään oikein hyvässä kunnossa oleva iho ja päänahka. Kiitos satunnaisten suolaliuosten. Taustana voin kertoa, että isälläni on tosi vaikea nivelreuma&psoriasis. Kyseinen sairaushan on periytyvää laatua. viitisen vuotta sitten jo pelkäsinkin, että nyt se psoriasis puhkeaa, koska päänahkäni oli aina ärtyisä ja siinä oli hilsettä ja niitä rupia.

        Ajattelin sitten omatoimisesti kokeilla täsä suolavesiliusjuttua. Idea lähti siitä kun isäni kertoi, että Espanjan reissuilla paikalliset aina ihmettelevät mikä ihmeen sairaus hänellä on. Sitten käy ilmi, ettei välimerellä juurikaan ole sairautta (ainakaan niin pahana), koska ilmasto ja merivesi lievittää näkyvät oireet.


        Merisuolahan on tosi luonnollinen asia suurelle osalle maailman väestöä. Meille pohjolan ihmiselle merisuola saattaa tuntua eksoottiselta rohdolta, koska elämme järvien keskellä ja talvemme ovat kylmät.


      • ei ole kokemusta
        Ap. kirjoittaja 36v kirjoitti:

        Muistele miten merivedessä uiminen on vaikuttanut päänahkaasi ja ihoosi?


        Mulla itselläni on nykyään oikein hyvässä kunnossa oleva iho ja päänahka. Kiitos satunnaisten suolaliuosten. Taustana voin kertoa, että isälläni on tosi vaikea nivelreuma&psoriasis. Kyseinen sairaushan on periytyvää laatua. viitisen vuotta sitten jo pelkäsinkin, että nyt se psoriasis puhkeaa, koska päänahkäni oli aina ärtyisä ja siinä oli hilsettä ja niitä rupia.

        Ajattelin sitten omatoimisesti kokeilla täsä suolavesiliusjuttua. Idea lähti siitä kun isäni kertoi, että Espanjan reissuilla paikalliset aina ihmettelevät mikä ihmeen sairaus hänellä on. Sitten käy ilmi, ettei välimerellä juurikaan ole sairautta (ainakaan niin pahana), koska ilmasto ja merivesi lievittää näkyvät oireet.


        Merisuolahan on tosi luonnollinen asia suurelle osalle maailman väestöä. Meille pohjolan ihmiselle merisuola saattaa tuntua eksoottiselta rohdolta, koska elämme järvien keskellä ja talvemme ovat kylmät.

        Merivedestä mulla ei ole mitään kokemusta! Olen sisämaan asukki järven rannalta, enkä ole koskaan käynyt ulkomailla, eli en ole uinut meressä.

        Kiitos vinkistä! Aattele, kuin esimerkiksi kaivoksissa työskentelevillä ei ole astmaa lainkaan - kallion sisässä on sitä tärkeää suolaa. Siksi mulla on suolalamppu ja se auttaa astmaan - joten miksei päänahkaankin! Kiitti!


      • Mr X
        ei ole kokemusta kirjoitti:

        Merivedestä mulla ei ole mitään kokemusta! Olen sisämaan asukki järven rannalta, enkä ole koskaan käynyt ulkomailla, eli en ole uinut meressä.

        Kiitos vinkistä! Aattele, kuin esimerkiksi kaivoksissa työskentelevillä ei ole astmaa lainkaan - kallion sisässä on sitä tärkeää suolaa. Siksi mulla on suolalamppu ja se auttaa astmaan - joten miksei päänahkaankin! Kiitti!

        Pitää kokeilla KIITOS vinkistä


      • Ap. kirjoittaja
        ei ole kokemusta kirjoitti:

        Merivedestä mulla ei ole mitään kokemusta! Olen sisämaan asukki järven rannalta, enkä ole koskaan käynyt ulkomailla, eli en ole uinut meressä.

        Kiitos vinkistä! Aattele, kuin esimerkiksi kaivoksissa työskentelevillä ei ole astmaa lainkaan - kallion sisässä on sitä tärkeää suolaa. Siksi mulla on suolalamppu ja se auttaa astmaan - joten miksei päänahkaankin! Kiitti!

        Jos kokeilette, niin kertokaahan tuloksista. Muistakaa, että kohtuus tässäkin asiassa.

        Talvella mulla päänahka alkaa kutisemaan jos en ole saanut merivettä 2 viikkoon. Yhden käsittelyn jälkeen oireet häviävät heti. Tulos on selkeä.
        Mä teen liuokseni vanhaan hiustenvärjäysaine pulloon, jossa on terävä annostelu kärki. Suolaraepulloa sitten kannan shampoopullon mukana, jos käyn jumpassa.


      • RiinaG
        Ap. kirjoittaja kirjoitti:

        Jos kokeilette, niin kertokaahan tuloksista. Muistakaa, että kohtuus tässäkin asiassa.

        Talvella mulla päänahka alkaa kutisemaan jos en ole saanut merivettä 2 viikkoon. Yhden käsittelyn jälkeen oireet häviävät heti. Tulos on selkeä.
        Mä teen liuokseni vanhaan hiustenvärjäysaine pulloon, jossa on terävä annostelu kärki. Suolaraepulloa sitten kannan shampoopullon mukana, jos käyn jumpassa.

        monenlaisiin iho-oireisiin.
        Jalassani, nilkan yläpuolella, oli kipsin jäljiltä kämmenen kokoinen alue rikkinäistä, verestävää ihoa, joka ei umpeutunut millään salvalla eikä lääkkeellä. Kävin 3 vuotta eri lääkäreilläkin, apua en saanut.

        Bulgarian kylpylälomalla yksi hoitaja näki sen, laittoi merisuolaa pari-kolme kourallista ämpäriin lämpimään veteen (että se liukenee) ja käski laittaa jalan sinne vartiksi ja liikutella jalkaa vähän aina välillä. Tämä ehdittiin tehdä viisi kertaa, sitten loppui loma, mutta oli myös uusi iho alkanut kasvaa !!!
        Siihen rikkinäiseen kohtaan, jossa ei ihoa ollut kolmeen vuoteen, vain se veresliha, joka oli kamalan vaivalloinen asia !
        Kotona jatkoin hoitoa pari-kolme kertaa viikossa, alle kahden kuukauden iho oli kokonaan parantunut.
        Joskus, mutta aniharvoin, iho vieläkin tuppaa aukeamaan ja alkaa kutista, talvella etenkin, kun se ei saa ilmaa ja aurinkoa.
        Silloin heti uusin hoidon pari-kolme kertaa ja taas se pysyy kunnossa kuukausia. Myös neutraalia, kevyttä kosteuttavaa voidetta laitan silloin tällöin, ei usein. Ihon täytyy saada hengittää pysyäkseen terveenä. Lääkärien määräämät rasvat oli voimakkaita (kotisoneja yms.) ja todella rasvaisia, ei ihme, ettei iho parantunut.

        Tuosta olen myös oppinut, että jos saan naarmun tai pintahaavan johonkin, laitan siihen mietoa suolaliuosta, se auttaa paranemaan tosi nopeasti, eikä tule infektioita.


      • kun,
        RiinaG kirjoitti:

        monenlaisiin iho-oireisiin.
        Jalassani, nilkan yläpuolella, oli kipsin jäljiltä kämmenen kokoinen alue rikkinäistä, verestävää ihoa, joka ei umpeutunut millään salvalla eikä lääkkeellä. Kävin 3 vuotta eri lääkäreilläkin, apua en saanut.

        Bulgarian kylpylälomalla yksi hoitaja näki sen, laittoi merisuolaa pari-kolme kourallista ämpäriin lämpimään veteen (että se liukenee) ja käski laittaa jalan sinne vartiksi ja liikutella jalkaa vähän aina välillä. Tämä ehdittiin tehdä viisi kertaa, sitten loppui loma, mutta oli myös uusi iho alkanut kasvaa !!!
        Siihen rikkinäiseen kohtaan, jossa ei ihoa ollut kolmeen vuoteen, vain se veresliha, joka oli kamalan vaivalloinen asia !
        Kotona jatkoin hoitoa pari-kolme kertaa viikossa, alle kahden kuukauden iho oli kokonaan parantunut.
        Joskus, mutta aniharvoin, iho vieläkin tuppaa aukeamaan ja alkaa kutista, talvella etenkin, kun se ei saa ilmaa ja aurinkoa.
        Silloin heti uusin hoidon pari-kolme kertaa ja taas se pysyy kunnossa kuukausia. Myös neutraalia, kevyttä kosteuttavaa voidetta laitan silloin tällöin, ei usein. Ihon täytyy saada hengittää pysyäkseen terveenä. Lääkärien määräämät rasvat oli voimakkaita (kotisoneja yms.) ja todella rasvaisia, ei ihme, ettei iho parantunut.

        Tuosta olen myös oppinut, että jos saan naarmun tai pintahaavan johonkin, laitan siihen mietoa suolaliuosta, se auttaa paranemaan tosi nopeasti, eikä tule infektioita.

        sen suolan kerrotaan olevan niin kovin epäterveellistäkin!

        Kuinkas sitä näin voidaan ruveta "suolaamaan"?


      • kun, kirjoitti:

        sen suolan kerrotaan olevan niin kovin epäterveellistäkin!

        Kuinkas sitä näin voidaan ruveta "suolaamaan"?

        kinkkukin pitää suolata, eihän sitä suolaamatta vanha erkkikään söisi.
        Kokeilen nyt päänahan suolaamista, vaikken menekään päänahan metsästäjiä moikkaamaan.


    • miten kauan?

      kiitokset ensin siitä että se todella auttaa mutta nyt huomasimme että jos jättää yhdellä illalla tekemättä niin johan kutisee seuraavana vuorokautena eli miten kauan yhtäjaksoisesti pitää käyttää? ei kai koko loppu elämää?

    • jattasdiary

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe