AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Huoltopukki

Huoltopukki

13 Vastausta 4 564 Lukukertaa
Olisi aika tehdä huoltopukki helpottamaan työskentelyä auton parissa ja kaipaisin hieman apua helpottamaan pukin rakentamista, eli jos joku viitsii mitata pukistansa leveyden ja pituuden niin niistä olisi jo apua. Tietysti riippuu hieman rungon koosta nuo pukin mitat, minun autona on crg maxin koneella. Ja miltä kohtaa runkoa kannattaa laittaa kannatus? (taka-akselin etupuolelta ja etupyörien takapuolelta olen suunnitellut mutta miltäs kohtaa yleensä tämä tapahtuu?) Tällöin pukin pituudeksi tulisi n.90cm miltä kuulostaa?

Moi

Onhan sekin mahdollisuus, itse tein pukin niin takaosan putki minkä päälle auto lasketaan on teitenkin leveämpi kuin keulan. ja taka osan tuki tulee taka-akselin laakeripukkien alapuolelle ja etuosa pohjapanssarin puoleen väliin esimerkiksi. Tuo pituus on varmaan ihan hyvä.

Huoltopukki

Tein kanssa aikanaan itse ja ihan hyvä tuli. Teeppä mieluummin liian pitkä kuin liian lyhyt. Lyhyt saattaa kaatua jos pukin rengas töksähtää jonnekin. Omassa pukissa havaitsin hienoisen mitoitusongelman, kun poju siirtyi Yammuun (isompi ja painavampi runko). Nykyisessä telineessämme on edellistä enemmän pituutta. Silti pyrin rungon asettelemaan siten, että taka-akseli on takaraudan etupuolella. Taka-akselin tarvii joskus päästä pyörimään vapaasti, jolloin tukiraudat eivät saa olla kiinni levyssä.

Pukki

Meillon pukin takapäässä oleva poikkituki epäsymmetrinen, siis rattaan puolella lyhyempi ja ylettyy vain sisemmän runkoputken alle; ratasta vaihtaessa on kätsympi, jossei ratas hankaa sivutoppariin eikä ketjut ja ratas ole "vaaravyöhykkeellä". Kääntyvät, riittävän isot pyörät kannataa myös laittaa taka-akselin puolelle; ohjaileminen varikollla työnnnellessä on helpompaa ja saranoitu, alastaittuva ohjailuputki takapäähän kans; isommat etupyörät menee esteistä yli helposti ja kääntyvän pään voi nostaa tangosta. Pukin pojalevy reikälevystä, jottei sateella vesi keräänny ja pukki on helpompi pestä silloin tällöin. Kunnollinen maalaus, pulverilla jos mahdollista, jotta siisteys säilyy...jne järkeen käyvät asiat...

Kiitos

ja jos vielä tulee jotain mieleen niin laittakaa toki vinkkejä lisää. Talvea on vielä hieman jäljellä joten aikaa rakenteluun on vielä ennen kesäisiä ajokelejä...

pistä

Pistä sähköpostiosoite, niin pistän ohjeita tulemaan.

Laita

ohjeet tänne jotta kaikki voivat saada ohjeita.

Tänne

Tänne ei saa kuva/piirros-esitystä laitettua.

moi

Lataa kuva www.kuvax.net osoitteeseen ja laita linkki tänne.

Pukki tulee

No niin, tässä yksi toimiva vaihtoehto.

http://kuvax.net/i/1089_Pukki.jpg
http://kuvax.net/i/6274_Pukki2.jpg

Tason sopiva korkeus on n. 80 cm.

Hienoa

kuvia, jos jollain on myös kuvia ja viitsisi nähdä hieman vaivaa laittamalla myös kuvia olisi mukava nähdä millaisia kansa on tehnyt. Niistä voi sitteen miettiä mitkä ominaisuudet itselle olisi parhaita.

KIITOS PALJON kuvista ja tiedoista, on hienoa että homma on pysynyt asiallisena, eikä mitään turhanpäivästä ole esiintynyt kuten yleensä joillain on tapana kirjotella.

Takaylitystä

Suosittelen taka-akselin sijoitusta takatuen takapuolelle noin 5-10cm: Pysyy pystyssä paremmin ja sitä voi käyttää potkulautana raatoa radalta haettaessa.
Etupyörinä "ISOT" kääntyvät ovat toimineet sorallakin. "Nostorauta" edessä on auttanut esteiden ylityksessä.
ÄLÄ pistä ehjää peltiä pohjalevyksi. Sitä räminää ei kestä nimittäin kuurotkaan.

hävisi?

Mihin tuo kuvax.net hävisi, kun ei enää aukea ?

jotain

välillä , ei ole liikemieshuijareita, ja eikä mitään ympäristöministeri tanelikasikuutoosia, niin ja jotain joka olis pilannut pojan harrastuksen jne..., pysyttäis asiassa, niin se huoltokärry, älä tee liian pientä , pehmeet renkaat jotka liikkuu jopa muuallakin kuin asfaltilla ;)
 /   /  /  / Huoltopukki

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta