Mazda 626 farmari vm. 1998-2001

Auto harkinnassa

Hei!

Kyselen kommentteja: olisiko järkiauto perheen kasvaessa Mazda 626 farmari - etsinnässä kun on ollut suht' edullinen, kestävä auto, monia eri merkkejä mietitty. Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota? Saako viisipaikkaisesta helposti seitsemälle rekisteröidyn - olen huomannut, että mazdan farmareita on aika paljon rekisteröity seitsemälle. Onko lisäpenkki merkkikohtainen?

Asiallisia vastauksia toivoen perheenäiti

3

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta ei mazda huono ole

      Hyvä peli, ainoa ongelma noissa on se että ne ruostuu todella helposti, kuten mazdoilla on tapana. Muuta remonttia tulee todella vähän.

      Kannattaisi katsoa se yksilö joka vielä on ruosteettomassa kunnossa (muutenkin kuin päällipuolin, eli autoa nosturilla ylös) ja jos kaupat tulee, viedä samantien ruostesuojakseen.

      Muuten käy niin että tuollainen 1998 mallinenkin alkaa ruostua käsiin jos on tarkoitus pitää muutama vuosi.

      Noita 7 hengen farkkuja on samassa hinta/ikä/kokoluokassa muitakin tarjolla:

      Ford mondeo (ruostuu, korjattavaa tulee)
      Peugeot 406 (erittäin mukava, ei ruostu, laittoa tulee)
      Renault laguna (laittoa tulee)
      Nissan Primera (ruostuu, ei niin mukava maantiellä)
      Opel Omega (kuluttaa paljon, pikkuvikaa, ISO auto, joten mukavakin)

      Nettiautossa noita on tarjolla.

      Jos mazdaa miettii niin ei kai siinä muuta huonoa ole kuin se että se ruostuu niin helposti ja on pikkaisen kilpailijoitaan meluisampi moottoritiellä.

      Itse pitäisin vaihtoehtona pösön 406 farmaria. Vaikka pösö ei luotettavuudessa pärjää mazdalle, se tarjoaa kertaluokkaa enemmän mukavuutta, ja se ei sitten ruostu, ei niin millään.

      Onnea matkaan!

    • rokiroki

      ...sellainen yksilö, johon on tehty ainakin yksi ,mieluummin kaksi ruosteenesto-lisäsuojausta.

      Muistaakseni jo maahantuojakin on suositellut aikoinaan ko. ajan masoille lisäkäsittelyjä 2v välein!!! Ainakin huoltikirjan välissä oli valmiit sivut uusintasuojauksille.

      Ja saisi olla sitten mielellään 2 litrainen kone, 1,8 on pirun laiska. Ilmastoitua yksilöä voipi olla vaikea löytää ( primeraan, vectraan,mondeoon ja 406 verrattuna)

      Siis ruostuminen on suurin ongelma.
      Muuten on käytössä huoleton ja ruma auto, mutta eipähän naapurit kadehdi.( mulla on sedan...)

    • mazda 626 -94 bensa ruisku päästöt kierroksilla korkeat voiko kotikonstein mitään tehä kysyy?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe