ostaja/varastopäällikkö

uusi työ

Olen saanut uuden työn ostajana/varaston esimiehenä ja nyt on mietinnän alla palkkaneuvottelut. Ostajan työssä ei ole mitään sopimusneuvotteluvastuuta ( lähinnä kotiinkutsua ), mutta minulle tulee 2 alaista. Koulutukseltani olen tradenomi ja vastaavasta työstä ( siis ostamisesta ) on muutaman vuoden kokemus, alaisia ei minulla ole aikaisemmin ollut.

Ongelmana tässä on se, että asetin palkkatoiveeni ilmeisesti liian alas, mutta tämä johtuen siitä, että en tiennyt vielä palkkatoivetta kertoessani että toimenkuva tulee laajenemaan myös esimiestehtäviin. Palkkatoivomukseni 2400 eur/kk oli kuulemma palkkahaarukan yläpäässä mutta kokemukseeni yms. nähden ok.

Olen menossa ensi viikolla neuvottelemaan palkasta ja olen miettinyt että tässä vaiheessa voisin vielä ehdottaa palkan tarkastamista ylöspäin... mikä mielestänne olisi sopiva palkkaus tähän tehtävään. Esimieskokemusta minulla ei siis ole, mutta muuten on vastaavista tehtävistä. Työ sijaitsee Tampereella ja olen kolmekymppinen nainen. En nyt mielestäni myy itseäni halvalla, mutta "psykologisesti" minulle olisi 100 euronkin korotus iso juttu. Mikä olisi mielestänne käypä palkka tästä tehtävästä?

15

17572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enemmän

      Riippuu tietysti firman koosta. Itte ostaja ei alaisia ja työ kotiinkutsua ja palkka 2600kk. Siinä vähän osviittaa.

    • haitari

      Pyydä ainakin 2800

    • 37v miesinssi

      Pienehkö paikkakunta, suurehko yritys.
      10-vuoden työsuhteen jälkeen
      ostamon & varastamon päällikkönä aloituspalkka oli 4146E/kk. Huom. työhistoria ko. firmassa. 10-vuotta esikuntafunktioissa.
      Oman materiaaliryhmän vuosisopimusneuvottelut.
      Viisi alaista.

      Ei taida käydä vertailumateriaaliksi?
      Mieti etukäteen mihin olotilaan pyrit 10-vuoden työsuhteen jälkeen.
      Jos et pidä puoliasi alkupäässä, et pysty täysin korjaamaan tilannetta myöhemminkään.

    • vähän?

      Itse saan (ja myös kaikki muutkin meillä) noin 3000 euroa kuukaudessa ihan tavallisena varastomiehenä.Jos siihen tarvitsee koulutusta tai oemusta,niin minusta ei 4000 ole liikaa.

    • Varastopäällikkö

      Olen kolmatta vuotta näissä tehtävissä. Alaisia minulla on 28. 2 varastoesimiestä, kuljetusjärjestelijä ja 25 varastomiestä/naista. Yrityksessä on kokonaisuudessaan noin 400-430 työtekijää. Työni on johtaa ja kehittää varaston toimintaa. Vastaan kaluston ja tarvikkeiden hankinnasta, rekrytoinnista, ym. Kaikki nämä vaikuttavat palkkaani joka on 3890 euroa/kk lisäksi saan vuosittain tulospalkkiota joka riippuu yrityksen tekemästä voitosta.

      En näe syytä miksi sinulle pitäisi maksaa enemmän kuin 2400 euroa kuukaudessa. 2 alaista, ei kokemusta esimiestehtävistä. Mielestäni työsi on enemmänkin ostajan työtä kuin varastoesimiehen, tässä tapauksessa 2400 on sopiva tehtäväsi ja vastuusi huomioon ottaen. Voin kertoa että molemmat varastoesimiehet saavat hieman parempaa palkkaa kuin esittämäsi toivomus. Tämä johtuu ihan siitä syystä että heillä on omat ryhmät ja vastuualueensa. Toimimme Vantaalla. Neuvoisin sinua pyytämääm palkankorotusta vuoden hoidettuasi tehtävää. Silloin sinulla on jonkinlainen käsitys työstä ja kuinka suuren osan ajastasi esimiestehtävät vievät.

    • ...

      ...

    • todellisuusr

      Eipä palkkasi järin hääviltä kuulosta. Olet ollut ilmeisesti iästäsi päätellen työelämässä jo jonkin aikaa. Kakkonen pitäisi saada muutettua kolmoseksi niin sitten olisi siellä päin. Monesti ilman minkäänlaista esimiesvastuuta olevasta työstä saa reilut kolme tonnia ja samoin myös pelkästä ostajan työstä.

      • rx75

        Heh, alkup. viesti oli vuodelta 2006... on siinä yleinen palkkataso hieman noussut..


    • todellisuusr

      No niinpäs olikin 500 lisää niin ollaan lähellä tämän päivän palkkatasoa.

    • yrittäjäpolvi

      meidän firmassa varastopäällikkö saa 2300 € brutto kännykkäetu. Päälliköllä 1-2 alaista sesongin mukaan.

      varastotyöntekijät saavat 1800 - 2000 ja osa-aikaiset / tilapäiset 1500 € /kk.

    • surkeasti!

      Täh? Ite saan varastonhoitajana julkishallinnossa ja siis ei alaisia, vain tarvike- ja kalustehankinnat, liksaa abauttia 2800 egeä kk plus lounasetu ja vuosittainen tulospalkkio joka on pyörinyt välillä 1000-2000 egeä bruttona. Mulla on molemmat kokemuslisät eli 10 prossaa peruspalkkaan mutta silti.

      Toi sun liksa on todella alakanttiin.

    • Topix 01

      Mä toimin autoliikkessä logistiikkapäällikköna.Mulla logistiikka takan 10 v.Mut ei esimiestehtävistä vielä,ku 1v 6kk Mä saan 2238 bounukset 250-300kk.Ikää 40 v

    • Varastonainen

      Vanha ketju, mutta nostetaanpa hieman ylöspäin ja kysellään galluppia tämän päivän varastopäälliköiden ja esimiesten palkkatasosta.
      Itse en vastaa hankinnasta, mutta alaisia on 10 ja vastuualueena varaston kehittäminen ja materiaalihallinta. Palkka bruttona 2400 puhelinetu. Kokemusta esimiehenä toimimisesta pari vuotta, päälliköksi siirtymisen jälkeen palkka nousi sen 300e. Mennäänkö vähä turhan alakanttiin??

      • kokonutz

        Ehkä vähän alakanttiin, mutta kun ei ole tietoa kokemuksesta, koulutuksesta jne..sanoisin että noilla tiedoilla pk-seudulla liksa olisi kohtuullisen "hyvä" noin 3000 plusmiinus pari saturaa.

        Meillä varastomiehet tienaa (nuorimmallakin kokemusta jo 3 vuotta); 2300-2700, varastopäällikkö noin 3300. Hänellä kokemusta yli 5.


    • warehousemanagertobe

      heh, löysin oman aloitukseni lähes 10 v takaa.... olen nimittäin taas hakemassa varastopäällikön tehtävää. tällä kertaa työkokemusta on hankinnasta/materiaalihallinnon tehtävistä yli 15 v ja varastopäällikkönä olin vajaa 3v. Nyt haettavassa hommassa olisi 6 alaista, firmassa on yli 100 työntekijää ja varastopäällikkö olisi suoraan toimarin alaisuudessa. Ajattelin laittaa palkkapyynniksi n. 4000 eur. Mitäs muut varastopäälliköt esimiesvastuilla täällä tienaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe