Limakalvot "hajalla"

Apua

Löytyykö kohtalotovereita? Mulla on 1,5 v. ajan ollut hankala hiivakierre, varmaan tuona aikana 15 hiivatulehdusta ja muutama sekafloora. Kaikkea kokeilin: apteekin lääkkeet, reseptilääkkeet, luontaistuotteet, maitohappobakteerit, tuuletukset ja lopulta pilleritkin jätin. Lopulta kuitenkin auttoi vain tiukka hyvin vähähiilihydraattinen ruokavalio. Vaikka hiiva on nyt hiljattain parantunut, silti limakalvoissa tuntuu olevan edelleen häikkää, eli seksi käy kipeetä. En tiedä johtuuko hiivasta, pillereistä vai lukuisista lääkkeistä, mutta joku on limakalvot pahaan kuntoon saanut. Mites teillä kohtalotovereilla, miten saitte limakalvonne kuntoon vai saitteko hiivan/pillerien loppumisen jälkeen? Pelottaa, että jäikö tämä nyt ikuiseksi ongelmaksi...

5

2082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

      ...limakalvot ovat vieläkin erittäin kuivat, vaikka hiivan parantumisesta on kulunut jo puoli vuotta. Pitkä antipioottikierre vaihtui hiivakierteeseen. Olen pattitilanteessa asian kanssa ja apua todella kaivattaisiin.

    • bepanthen - voide

      Mä kärsin kans kuivista limakalvoista ja on varmaan hiivatulehduksia, en oo käyny lekurissa, mutta mulle sanoi sairaanhoitaja, joka katetroi mua (eli tyhjensi virtsan rakosta letkulla)että kuiviin limakalvoihin vois auttaa b - vitamiini - voide, kuten bepanthen. Mä en oo itte käyttäny sitä koskaan, mutta tuli vaan mieleen, että voiskohan siitä olla apua?
      Mulla on limakalvot kuivat ja siks on pieniä haavaumia ja virtsa & vesipesu kirvelee niitä, kun joutuu tyhjentään rakon 6 kertaa päivässä ja joskus useemmin. Ne tihkuu verta joskus. Se on tuskaa välillä...

      Että mun vinkki ois bepanthen - perusvoide.

    • kaisla30

      kävin taas kerran lääkärissä hiivatulehduksen takia. Mulla tätä rumbaa on jatkunut 2v ja kaikkea olen kokeillut (ruokavaliot sun muut) . Nyt gynekologi määräsi Fluconazolia suun kautta otettavaksi ja limakalvojen hoitoon Pausanolia (jota yleensä määrätään vaihdevuosiongelmiin, mutta sopii myös limakalvojen vahvistamiseen nuoremmilla) sekä Ceridalia ulkosynnyttimiin. Lisäksi jos hiiva ei lähde, niin otan kolmen viikon kuurin boorihappokapseleita/-puikkoja. Ikinä aiemmin en ole viimeksi mainitusta kuullut, mutta aion kyllä kokeilla.

      • samassa veneessä

        Itsekin saman asian kanssa painiskelen koko ajan, jatkuvasti uusia tulehduksia ja kutinaa ja kirvelyä, ja nyt raskaana ollessa ei edes kaikkia lääkkeitä saa käyttää!! Mutta kun etsin haulla tietoa boorihaposta, tuli vain esiin että sitä käytetään tanssilattioilla ja että on hirvee myrkky, ja pitäisi päästä siitä eroon?! Sanoiko se varmasti boorihappo, saako niitä edes apteekista? Ihmeellistä jos ei noista ole enemmän tietoa netissä jos sitä kerran hiivaan käytetään. Kaikki keinot kyllä pitää kokeilla, on se niin kamala vaiva. Ihan mielenkiinnolla siis tätä kyselen=)


      • kaisla30
        samassa veneessä kirjoitti:

        Itsekin saman asian kanssa painiskelen koko ajan, jatkuvasti uusia tulehduksia ja kutinaa ja kirvelyä, ja nyt raskaana ollessa ei edes kaikkia lääkkeitä saa käyttää!! Mutta kun etsin haulla tietoa boorihaposta, tuli vain esiin että sitä käytetään tanssilattioilla ja että on hirvee myrkky, ja pitäisi päästä siitä eroon?! Sanoiko se varmasti boorihappo, saako niitä edes apteekista? Ihmeellistä jos ei noista ole enemmän tietoa netissä jos sitä kerran hiivaan käytetään. Kaikki keinot kyllä pitää kokeilla, on se niin kamala vaiva. Ihan mielenkiinnolla siis tätä kyselen=)

        alotan sen boorihappokapselikuurin. Valmistavat niitä Yliopiston apteekissa erikseen (mun kohalla meni muutama päivä valmistusprosessiin, kun olin respetin sinne vienyt) ja nämä kapselit ihan gynekologi määräsi. Niitä pitäs sitten tuonne alapäähän tunkee joka ilta n. 3 vkon ajan. Joo, ite luin kans, että olis hirveetä myrkkyä, mutta pitoisuudet näissä kapseleissa (600mg) on pienet ja käytetäänhän boorihappoa myös lasten korvatulehdusten hoitoon. Gynekologi sano, että kroonisten hiivatulehdusten hoitoon hän on näitä määrännyt ja parin kuukauden helpotuksen voi varmasti luvata, mutta jatkosta ei tiedä. Mieluummin oon sen pari kuukautta ihan rauhassa, kun kärsin tuosta veemäisestä vaivasta senkin ajan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe