Työttömänä matkustaminen?

esa p

Menetänkö työmarkkinatuen jos menen käymään äitini luona Ruotsissa? Onko matkan kestolle mitään rajoitusta? Alle kuukauden olisin. Äidillä ei ole läheisiä Ruotsissa. Mietin vaan onko varaa lähteä työmarkkinatuen puolesta. Matkan pystyn maksamaan, mutta jos ne on sitten tulottomia päiviä, niin ei taida onnistua. Kysyisin työkkäristä jos sieltä saisi vastauksia, mutta aukovat vaan päätään. Kiitos.

32

12483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voithan...

      yrittää lähteä virallisesti työnhakijaksi, jolloin et menettäisi työttömyyskorvauksia.

    • viikko

      Viikon saa tosiaan olla matkoilla ilman, että vaikuttaa työkkäreihin. Tosin sillä ehdolla, että olet etukäteen ilmoittanut matkasta työvoimatoimistoon. Mikäli et ilmoita etukäteen ja työvoimatoimisto tai kela saa asiasta tietää, peritään sinulta tuon viikonki työkkärit takaisin.

      • saa matkustaa

        matkustaa niin paljon kuin haluaa, kunhan ilmoittaa osoitteen, mistä on milloinkin tavoitettavissa. Näin sanottiin Työlinjalla.


      • sanottiin...
        saa matkustaa kirjoitti:

        matkustaa niin paljon kuin haluaa, kunhan ilmoittaa osoitteen, mistä on milloinkin tavoitettavissa. Näin sanottiin Työlinjalla.

        että ensin pitää tehdä matka ja sitten laitetaan lautakuntakysely saako työtön matkapäiviltä työttömyyskovaukset.

        Tämän vastauksen sain kun kysyin voiko työtön lähteä torstaina ja tulla maanantaina noin 3 tunnin junamatkan päähän sukulaisen luo kylään.

        Minusta kun on typerää ängetä täyttämään samaa ruuhkajunaa muiden viikonloppumatkustajien harmiksi - työtön kun helposti voisi lähteä päivää ennen ja tulla takaisin ensimmäisenä arkipäivänä. Lisäksi tuo matka tekee sen verran ison loven työttömän kukkaroon, että voisi samalla vierailla vähän pitempään.


      • Paikka...
        sanottiin... kirjoitti:

        että ensin pitää tehdä matka ja sitten laitetaan lautakuntakysely saako työtön matkapäiviltä työttömyyskovaukset.

        Tämän vastauksen sain kun kysyin voiko työtön lähteä torstaina ja tulla maanantaina noin 3 tunnin junamatkan päähän sukulaisen luo kylään.

        Minusta kun on typerää ängetä täyttämään samaa ruuhkajunaa muiden viikonloppumatkustajien harmiksi - työtön kun helposti voisi lähteä päivää ennen ja tulla takaisin ensimmäisenä arkipäivänä. Lisäksi tuo matka tekee sen verran ison loven työttömän kukkaroon, että voisi samalla vierailla vähän pitempään.

        Outo paikka tuo Hervanta, jos kaikki jutut, mitä siitä kirjoitellaan, on totta.

        Tuossa on kyllä työkkäri antanut ihan väärän vastauksen.

        Jos kyseessä on kotimaan matka, niin eihän siihen tarvitse erikseen edes lupaa, vaan tilapäisen oleskelun osoite riittää. Helsingissä eivät ottaneet viikon kotimaan matkasta mitään tietoja, vaan sanoivat, että senkus vaan lähdet.

        Jos kyseessä on tuollainen pidennetyn viikonlopun kotimaan matka, niin minä lähtisin ilman muuta sen enempää asiasta minnekään kertomatta.


    • Jämä.

      Sovi jonkun kamun kanssa että vilkaisee postit jos sellainen "suuri yllätys" kun työkkäristä työhönosoitus tulee!

      Ruotsi on niin lähellä että voit soitella sieltä työnantajalle ja sopia haastattelun hyvin kerkiät varmasti. Mitä näistä lähialue matkoista turhaan kannattaa mitään fiboja ottaa..

    • älä kerro mihinkään

      Mene äitis luo,äläkä hiisku siitä työkkäriin mitään! Joku tuutus voi katsoa postin tai sitten annat asian jäädä jännityksen varaan.Olen itsekkin matkustellut, yhtä kyytiä ollut yli 2kk poissa, eikä ole tullut sanomista.

      • Jalmari

        Vapaasta tahdostani neuvoisin olemaan sanomatta mitään niille ihmisille; en kuitenkaan voi, määritelmän mukaan, neuvoa toimiin jotka ovat ristiriidassa lain kanssa.

        Muista kuitenkin että niillä tädeillä on insentiivi keskeyttää työnhaku ja kauniistaa virallisia tilastoja.

        Ei myöskään ole ennenkuulematonta että rajavartiolaitos luovuttaisi tietoja muille viranomaisille.


      • esa p
        Jalmari kirjoitti:

        Vapaasta tahdostani neuvoisin olemaan sanomatta mitään niille ihmisille; en kuitenkaan voi, määritelmän mukaan, neuvoa toimiin jotka ovat ristiriidassa lain kanssa.

        Muista kuitenkin että niillä tädeillä on insentiivi keskeyttää työnhaku ja kauniistaa virallisia tilastoja.

        Ei myöskään ole ennenkuulematonta että rajavartiolaitos luovuttaisi tietoja muille viranomaisille.

        Kiitos kaikille vastauksista! Alkaa tuntua siltä että on paras pysyä vaiti, eikä turhaan keikuttaa venettä. Muutenkin olen saanut tarpeekseni siitä, että koko elämä pitää suunnitella työkkärin lähtökohdista.

        Juuri eilen viimeksi sain työosoituksen, uusia on varmasti luvassa. Siitä olenkin huolissani, että tilastot ovat tärkeämpiä kuin ihmisten todellinen hyvinvointi, oli se sitten taloudellista tai muunlaista.

        Rajavartiolaitos luovuttamassa tietoja työkkärille kuulostaa pelottavalta. Jos edes kerran elämässä pääsisi kauemmas ulkomaille, siitä jäisi merkinnät tiedostoihin kun pitäisi passia näyttää.

        Tarkoitatko Jalmari, että mikäli työvoimaviranomaiset alkaisivat jostain syystä epäillä että en ole maassa, he voisivat tiedustella asiaa esimerkiksi rajavartiolaitokselta?


      • Jämä.
        esa p kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksista! Alkaa tuntua siltä että on paras pysyä vaiti, eikä turhaan keikuttaa venettä. Muutenkin olen saanut tarpeekseni siitä, että koko elämä pitää suunnitella työkkärin lähtökohdista.

        Juuri eilen viimeksi sain työosoituksen, uusia on varmasti luvassa. Siitä olenkin huolissani, että tilastot ovat tärkeämpiä kuin ihmisten todellinen hyvinvointi, oli se sitten taloudellista tai muunlaista.

        Rajavartiolaitos luovuttamassa tietoja työkkärille kuulostaa pelottavalta. Jos edes kerran elämässä pääsisi kauemmas ulkomaille, siitä jäisi merkinnät tiedostoihin kun pitäisi passia näyttää.

        Tarkoitatko Jalmari, että mikäli työvoimaviranomaiset alkaisivat jostain syystä epäillä että en ole maassa, he voisivat tiedustella asiaa esimerkiksi rajavartiolaitokselta?

        Tuon kieltää jo yksityisyyden suoja ainoastaan poliisi saa tiedot. Sellaisesta olen kuullut että jossain työkäresssä pydettty hakijan passia nähtäväksi, sekin on tosi harvinaista.


      • Rajavartijan vaimo
        esa p kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksista! Alkaa tuntua siltä että on paras pysyä vaiti, eikä turhaan keikuttaa venettä. Muutenkin olen saanut tarpeekseni siitä, että koko elämä pitää suunnitella työkkärin lähtökohdista.

        Juuri eilen viimeksi sain työosoituksen, uusia on varmasti luvassa. Siitä olenkin huolissani, että tilastot ovat tärkeämpiä kuin ihmisten todellinen hyvinvointi, oli se sitten taloudellista tai muunlaista.

        Rajavartiolaitos luovuttamassa tietoja työkkärille kuulostaa pelottavalta. Jos edes kerran elämässä pääsisi kauemmas ulkomaille, siitä jäisi merkinnät tiedostoihin kun pitäisi passia näyttää.

        Tarkoitatko Jalmari, että mikäli työvoimaviranomaiset alkaisivat jostain syystä epäillä että en ole maassa, he voisivat tiedustella asiaa esimerkiksi rajavartiolaitokselta?

        Mun mies on rajavartiva,eikä ole tuollaisesta tiedotuksesta työkkärin suuntaan kuullutkaan.Nauroi ja sanoi että heillä on jo nyt tarpeeksi tekemistä, etteivät edes alkaisi tuollaiseen. Uutisankka siis.


      • Tapauksen...
        esa p kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksista! Alkaa tuntua siltä että on paras pysyä vaiti, eikä turhaan keikuttaa venettä. Muutenkin olen saanut tarpeekseni siitä, että koko elämä pitää suunnitella työkkärin lähtökohdista.

        Juuri eilen viimeksi sain työosoituksen, uusia on varmasti luvassa. Siitä olenkin huolissani, että tilastot ovat tärkeämpiä kuin ihmisten todellinen hyvinvointi, oli se sitten taloudellista tai muunlaista.

        Rajavartiolaitos luovuttamassa tietoja työkkärille kuulostaa pelottavalta. Jos edes kerran elämässä pääsisi kauemmas ulkomaille, siitä jäisi merkinnät tiedostoihin kun pitäisi passia näyttää.

        Tarkoitatko Jalmari, että mikäli työvoimaviranomaiset alkaisivat jostain syystä epäillä että en ole maassa, he voisivat tiedustella asiaa esimerkiksi rajavartiolaitokselta?

        Tiedän tapauksen, jossa tullimiehet käräyttivät Venäjällä kävijän. Oli tosi huonot seuraukset työttömälle.


      • Työkkäri...
        Jämä. kirjoitti:

        Tuon kieltää jo yksityisyyden suoja ainoastaan poliisi saa tiedot. Sellaisesta olen kuullut että jossain työkäresssä pydettty hakijan passia nähtäväksi, sekin on tosi harvinaista.

        ...passia nähtäväksi, sekin on tosi harvinaista...

        Työkkäri voi aina jotain epäillessään pyytää passin nähtäväkseen. Eikä se ole edes harvinaista.


    • omassa elämässäni

      Minulla on ystävätär tuolla pohjoisessapäin ja joka kesä sinne menen lomailemaan (lue:sikailemaan).

      Aina tyyriinä sen matkan ajankohdan ja puhelinnumeron työkkäriin kiltisti ilmoitan.

      Koskaan ei yhtä ainoaa työhönosoitusta ei ole tullut.

      Yhden kerran on kotio soitettu työpaikasta,silloin juuri olin kaivelemassa parvekkeen kukkalaatikoista kellarista.
      Siellä se täti kiukutteli jotta en ole vastannut puhelimeen vaikka jo kaksi kerta soittanut.

      Voi herranen aika,sanon minä.

      • Kaikenkokenut

        Ilmoitin työkkäriin meneväni koko heinäkuuksi lappiin. Heinäkuun alkuviikoilla sain sitten peräti kolme työhönosoitusta. Kyseiset hommat olivat kummallisia valtion virkoja, joiden hakuajat päättyivät heinäkuun aikana. Osoituksessa oli maininta, että kyseisiä on toimia on haettava työttömyysturvan lakkautuksen uhalla.

        Syynä tähän oli se, että olin tehnyt ihka-aidon rikosilmoituksen TE-keskusten kursseista.

        Onneksi kävi kuitenkin niin, että hammas lohkesi ja palasin heinäkuun 18 päivä himaan ja ehdin hakea kaikkia näitä virkoja. Ikävä kyllä en päässyt, kun hommissa vaadittiin muunmuassa kokemusta maahanmuutto- ja sosiaaliasioissa.

        Uskomattomia rottia on työministeriö ja TE-keskukset täynnä. Mutta senhän me toki kaikki tiedämme.


      • tai ainakin ruusuja!!
        Kaikenkokenut kirjoitti:

        Ilmoitin työkkäriin meneväni koko heinäkuuksi lappiin. Heinäkuun alkuviikoilla sain sitten peräti kolme työhönosoitusta. Kyseiset hommat olivat kummallisia valtion virkoja, joiden hakuajat päättyivät heinäkuun aikana. Osoituksessa oli maininta, että kyseisiä on toimia on haettava työttömyysturvan lakkautuksen uhalla.

        Syynä tähän oli se, että olin tehnyt ihka-aidon rikosilmoituksen TE-keskusten kursseista.

        Onneksi kävi kuitenkin niin, että hammas lohkesi ja palasin heinäkuun 18 päivä himaan ja ehdin hakea kaikkia näitä virkoja. Ikävä kyllä en päässyt, kun hommissa vaadittiin muunmuassa kokemusta maahanmuutto- ja sosiaaliasioissa.

        Uskomattomia rottia on työministeriö ja TE-keskukset täynnä. Mutta senhän me toki kaikki tiedämme.

        Olet tehnyt hienon työn, tehdessäsi rikosilmoituksen TE-keskuksen kursseista! Jos kaikki huonosti kohdellut tai vääryyttä näkevät tekisivät noin, ei tämä paskamainen työttömien pompottelu jatkuisi.


      • joutuu...
        tai ainakin ruusuja!! kirjoitti:

        Olet tehnyt hienon työn, tehdessäsi rikosilmoituksen TE-keskuksen kursseista! Jos kaikki huonosti kohdellut tai vääryyttä näkevät tekisivät noin, ei tämä paskamainen työttömien pompottelu jatkuisi.

        kun lähtee epäkohdista valittamaan.

        Pitäisi vain jotenkin saada kuriin tuo yleisesti hyväksytty viranomais-simputus, jota saa vapaasti harrastaa kun joku idealisti on uskaltanut kyseenalaistaa heidän toimintansa.

        Pitäisiköhän noista väliportaan pampuista tehdä kanteluita oikeusasiamiehelle ja oikeuskanslerille etteivät antaisi kaikelle toiminnalle hyväksyntää ja sulkisi silmiä epäkohdilta... vai olisikohan sekin turhaa veren kaivamista omasta nenästä?


      • Korppi...
        joutuu... kirjoitti:

        kun lähtee epäkohdista valittamaan.

        Pitäisi vain jotenkin saada kuriin tuo yleisesti hyväksytty viranomais-simputus, jota saa vapaasti harrastaa kun joku idealisti on uskaltanut kyseenalaistaa heidän toimintansa.

        Pitäisiköhän noista väliportaan pampuista tehdä kanteluita oikeusasiamiehelle ja oikeuskanslerille etteivät antaisi kaikelle toiminnalle hyväksyntää ja sulkisi silmiä epäkohdilta... vai olisikohan sekin turhaa veren kaivamista omasta nenästä?

        Ei korppi korpin silmää noki. Ei oikeusasiamies sen enempää kuin oikeuskanslerikaan taida paljon työttömien kanteluille painoarvoa panna.


      • lakia
        joutuu... kirjoitti:

        kun lähtee epäkohdista valittamaan.

        Pitäisi vain jotenkin saada kuriin tuo yleisesti hyväksytty viranomais-simputus, jota saa vapaasti harrastaa kun joku idealisti on uskaltanut kyseenalaistaa heidän toimintansa.

        Pitäisiköhän noista väliportaan pampuista tehdä kanteluita oikeusasiamiehelle ja oikeuskanslerille etteivät antaisi kaikelle toiminnalle hyväksyntää ja sulkisi silmiä epäkohdilta... vai olisikohan sekin turhaa veren kaivamista omasta nenästä?

        Lain mujkaan saa pitää 6 arkipäivää vuodessa vapaata


    • päivystää

      Käy nyt äitisi luonna. Pyydä jotakin katsomaan posti ja jos työkkäristä kirje niin voi sen avata ja lukea sinulle. Varmaan olet antanut työkkäriin kännykkänumeron jos soittavat ei tarvitse kertoa että olet ruotsissa. Eihän kukaan työtön istu kinttaa kädessä kotona ja ootaa kirjettä työkkäristä.

      • Örmy

        > Eihän kukaan työtön istu kinttaa kädessä
        > kotona ja ootaa kirjettä työkkäristä.

        Joo monet makailee, skstaa, juo mäyriksii, lenkkeilee ja piereksii kotipiirissä.
        Tietysti myös toivoo ihan alansa palkkatyöhön osoitusta työkkäristä mutta aikas turhaan..


    • HETI KIEROILTIIN

      Kesällä ilmoitin työkkärissä lähteväni sukulaisten luoksi viikoksi ja sen hyväksyivät myös työkkärissä jonne annopin myös puhelin numeroni.
      Silti lähettivät heti viikon ensimmäisenä maanantaina ilmoituksen työpaikasta postissa kotiini ja toisen heti loppuviikosta eikä mitään puhelin soittoa minulle.
      Sunnuntaina palattuani avasin kirjeet ja niissä oli työpaikka ilmoituksia joissa oli vain yksipäivä aikaa hakea työtä(siis siitä kun kirje oli minulle saapunut) ja siten oli hakuaika jo loppunut ja seuraavana päivänä siis maanantaina postistani tulikin jo selvitys pyyntö miksi en ollut hakenut niihin töihin.
      Iltapäivällä noin klo 12.00 soitin työkkäriin ja kusyin asiaa koska olin ilmoittanut heille että lähden reissuun viikoksi että miksi lähettää juuri silloin niitä työpaikka ilmoituksia kun kerta ei ollut sitä ennen lähettäneet kertaakaan vaikka olin ollut jo puolivuotta heidän kirjoillaan eikä ainuttakaan työpaikka ilmoitusta.
      Ei auttanut mikään tuli karenssia ja työttömyys päivärahat loppuivat ja vaihtoehtoina mennä töihin 3kk tai jollekin kurssille muuten en saa mitään.
      Mutta on vaikeata löytää töitä kun ei sitä ole tähänkään mennessä löytynyt muuta kuin 100km päästä ja 7 euroa tunnilta joten ei edes kattaisi kuluja joita siitä työstä ja auton hankinnasta koituisi ja bussit eivät kulje.
      Näin ihmisiä kusetetaan ja hoidetaan kortistoista sivuun joten ole varovainen sen loma reissun kanssa sillä näin on käynyt muillekin.

      Nyt olen elänyt pelkällä tuttavien hyvätahtoisuudella jotka ovat lainanneet ja asunto tuella,mutta eihän näikään voi jatkua pitkään vaan joudun menemään jollekin kurssille tai ottamaan velkaa että pääsee töihin ja josta maksetaan niin pientä palkkaa jolla ei pysty maksamaan velkaa vaan pysyy pelkästään hengissä joten kuten.

      • Moista...

        ...Silti lähettivät heti viikon ensimmäisenä maanantaina ilmoituksen työpaikasta postissa kotiini ja toisen heti loppuviikosta eikä mitään puhelin soittoa minulle.
        Sunnuntaina palattuani avasin kirjeet ja niissä oli työpaikka ilmoituksia joissa oli vain yksipäivä aikaa hakea työtä(siis siitä kun kirje oli minulle saapunut) ja siten oli hakuaika jo loppunut ja seuraavana päivänä siis maanantaina postistani tulikin jo selvitys pyyntö miksi en ollut hakenut niihin töihin.,,

        Aika törkeää tarinaa. En tosin yhtään ihmettele, että näin on käynyt. Olen näet työskennellyt alalla.

        Mutta ehkä tuosta kuitenkin kannattaisi valittaa. Tuo työhönosoitukseen reagoimisaika tuntuu aika lyhyeltä. Tosin työkkäri voi väittää, että on lähettänyt osoituksen aikaisemmin ja niin edelleen.

        Karenssivalitukset kyllä eivät yleensä muutu valitettaessakaan. Systeemi on ihan yhtä mätä läpi linjan. Mutta yrittänyttä ei laiteta.

        Olisi kiinnostavaa tietää, mikä työkkäri on ollut asialla.


      • HETI KIEROILTIIN
        Moista... kirjoitti:

        ...Silti lähettivät heti viikon ensimmäisenä maanantaina ilmoituksen työpaikasta postissa kotiini ja toisen heti loppuviikosta eikä mitään puhelin soittoa minulle.
        Sunnuntaina palattuani avasin kirjeet ja niissä oli työpaikka ilmoituksia joissa oli vain yksipäivä aikaa hakea työtä(siis siitä kun kirje oli minulle saapunut) ja siten oli hakuaika jo loppunut ja seuraavana päivänä siis maanantaina postistani tulikin jo selvitys pyyntö miksi en ollut hakenut niihin töihin.,,

        Aika törkeää tarinaa. En tosin yhtään ihmettele, että näin on käynyt. Olen näet työskennellyt alalla.

        Mutta ehkä tuosta kuitenkin kannattaisi valittaa. Tuo työhönosoitukseen reagoimisaika tuntuu aika lyhyeltä. Tosin työkkäri voi väittää, että on lähettänyt osoituksen aikaisemmin ja niin edelleen.

        Karenssivalitukset kyllä eivät yleensä muutu valitettaessakaan. Systeemi on ihan yhtä mätä läpi linjan. Mutta yrittänyttä ei laiteta.

        Olisi kiinnostavaa tietää, mikä työkkäri on ollut asialla.

        Valitin asiasta ja asia oli käsittelyssä uudestaan toimikunnassa ja kävin jopa itsekkin siellä toimikunnan juttusilla eikä auttanut yhtään mitään.
        Työpaikkohin haku aika oli todellakin vain se yksi päivä ja posti saapuu joskus aamupäivällä noin 10-12 välillä yleensä ja niihin työpaikkihin hakeminen yleensä loppuu klo 17.00 jollin firmat ovat auki joten hakuaika on todellisuudessa vain 7 tuhtia korkeintaan ja haku päättyy sen jälkeen eli pitää päivystää joka päivä kotana ennen kuin voisi lähteä minnekkään kauenmmaksi tai tulee karenssia.
        Näin todellakin kävi että lähettivät kaikenlisäksi jopa kahteen eri työpaikkaan ilmoituksen.

        Kaupunkia en uskalla sanoa sillä he kyllä saisivat pian tietää ketä olen kun tarkistaisivat kenelle ovat jakaneet karenseja jolloin sai vielä myöhemmin ongelmia ja niitä on varmasti tulossakin kun pakkotyöllistetään jonnekin vuokrafirman kautta kun ovat mainostaneet juuri sitä Henkilöstövuokrausta joka on työvoimatoimistojen yhteydessä ja jolla he tekevät bisnestä.

        http://62.73.48.58/hv/

        Todellakin olen tullut siihen johtopäätökseen että kyseinen vuokrabisnes estää työttömille löymästä töitä ainakaan työvoimatoimistojen kautta kun ollaan löytämättä töitä työtömille voidaan heidät vuokrata omien bisneksien kautta jollekin firmalle jonne ei muuten otetakaan töihin.


      • jos sovittu juttu

        Jos kerran ilmoitit että olet viikon lomalla,tuo oikeus on työttömälläkin lailla säädetty.Löytyykö ilmoituksestasi dokumenttia? Pakko löytyä edes työkkärin tiedostoista, elleivät ole putsanneet sitä pois.Aina pitää pyytää dokumentti sopimuksista ym.

        Itse olen hämmästyttänyt pyytämällä virkailijalta kuittauksen siitä että olen jättänyt sinne sitä tai tätä dokumenttia, kerran nimittäin henk.koht.viemäni vastine olikin "hävinnyt" ja karenssia paukkui.Väittivät ettei heille paperit häviä!


      • Valitus...
        HETI KIEROILTIIN kirjoitti:

        Valitin asiasta ja asia oli käsittelyssä uudestaan toimikunnassa ja kävin jopa itsekkin siellä toimikunnan juttusilla eikä auttanut yhtään mitään.
        Työpaikkohin haku aika oli todellakin vain se yksi päivä ja posti saapuu joskus aamupäivällä noin 10-12 välillä yleensä ja niihin työpaikkihin hakeminen yleensä loppuu klo 17.00 jollin firmat ovat auki joten hakuaika on todellisuudessa vain 7 tuhtia korkeintaan ja haku päättyy sen jälkeen eli pitää päivystää joka päivä kotana ennen kuin voisi lähteä minnekkään kauenmmaksi tai tulee karenssia.
        Näin todellakin kävi että lähettivät kaikenlisäksi jopa kahteen eri työpaikkaan ilmoituksen.

        Kaupunkia en uskalla sanoa sillä he kyllä saisivat pian tietää ketä olen kun tarkistaisivat kenelle ovat jakaneet karenseja jolloin sai vielä myöhemmin ongelmia ja niitä on varmasti tulossakin kun pakkotyöllistetään jonnekin vuokrafirman kautta kun ovat mainostaneet juuri sitä Henkilöstövuokrausta joka on työvoimatoimistojen yhteydessä ja jolla he tekevät bisnestä.

        http://62.73.48.58/hv/

        Todellakin olen tullut siihen johtopäätökseen että kyseinen vuokrabisnes estää työttömille löymästä töitä ainakaan työvoimatoimistojen kautta kun ollaan löytämättä töitä työtömille voidaan heidät vuokrata omien bisneksien kautta jollekin firmalle jonne ei muuten otetakaan töihin.

        Teepä valitus työttömyysturvalautakuntaan. Ei tietysti ole takuuta, että se mitään auttaa, sillä systeemi on siellä samantapainen kuin työkkäritasollakin ja asenteet myös. Mutta tuossa jotenkin tuntuisi olevan valituksen varaa, joten yrittää kannattaa.


      • Voit...
        Valitus... kirjoitti:

        Teepä valitus työttömyysturvalautakuntaan. Ei tietysti ole takuuta, että se mitään auttaa, sillä systeemi on siellä samantapainen kuin työkkäritasollakin ja asenteet myös. Mutta tuossa jotenkin tuntuisi olevan valituksen varaa, joten yrittää kannattaa.

        Lisään vielä, että työttömyysturvalautakuntaan voit valittaa vasta saatuasi maksajan hylkypäätöksen.

        Olisi kiinnostavaa muuten tietää, miksi työttömien valituskeinoista on tehty niin hitaat ja monimutkaiset kuin ne ovat.

        Ja miksi ei työttömien valituksia käsitellä yleisessä tuomioistuimessa.

        Siksikö, että työttömiä voidaan näin kohdella erityisryhmänä, johon ei tarvitse soveltaa normaaleja oikeusperiaatteita?


    • mies 37v työtön

      En ole ikinä kertonut työkkäriin jos olen matkustellut. Olen ollut viikkoja ulkomailla ja viikkoja poissa kotoo. Eiole työkkäri koskaan mulle järkännyt edes työ haastattelua tai käskenyt töihin minnekkään.

      • Ei tarvitsekaan

        laki muuttui 1.7.2012 ja kaikki matkusturajoitukset poistuivat.

        Käsittämätöntä ettei joku työtön vielä tiedä tällaista...


    • dfzy

      Niinpä, tätäkään työttömän rajoitusta ei enää ole. Liian helppoa kaikki on nykyään.

      • No joo

        Mutta kuinka monella työttömällä on varaa matkustaa yhtään mihinkään?

        Aika harvoilla.


      • Takahikiä
        No joo kirjoitti:

        Mutta kuinka monella työttömällä on varaa matkustaa yhtään mihinkään?

        Aika harvoilla.

        Olen matkustanut Kauniaisista montakin kertaa Helsinkiin.
        Kauniaisissa olen reissannut useammankin kerran kotikatuni ulkopuolelle.
        Päivärahoja en enää saa, mutta onneksi eläke tulee tilille jokaisen kuukauden ensimmäinen pankkipäivä.
        Tämän vuoksi pitää kyllä valitettavasti hieman valikoida matkakohteita.
        Peräkorven Akselikin tuon totesi ja huomasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe