Euromed

Euromed

Onko kukaan käynyt kyseisellä yksityisellä lääkäriasemalla? Itse kävin tänään poistamassa kaksi luomea ja jälki näyttää hyvälle näin 6 tuntia operaaion jälkeen.

http://www.euromed.fi/fin/

Euromed käyttää "uutta" teknologiaa (USA:ssa ja muualla on käytetty tätä jo pitkän aikaa) nimeltään "radioaaltokirurgia".
Sivuilla sanotaan:

"Tekniikka on hyvin yksinkertainen ja muihin menetelmiin verrattuna sillä on joukko etuja puolellaan:
-ompeleita ei tarvita
-arpia ei muodostu
-itse käsittely ja jälkihoito vaativat hyvin lyhyen ajan
-edullinen hinta verrattuna muihin ilman ompeleita tehtäviin luomenpoistoihin"

Katsokaa myös kuvat, hyvää jälkeä:
http://www.euromed.fi/fin/luomenpoisto.php

Yllätyksekseni kuitenkin huomasin, että henkilökunta oli lähes kokonaan ulkomaalaisia (venäläisiä nimiä, puhuivat suomea, jotkut hieman huonommin, jotkut erittäin hyvin). On tuolla pari lääkäriä suomalaiseilla nimillä tosin myös.

Mieleeni juolahti kysymys, että hoitavatko nämä "ulkomaalaiset" lääkärit yhtä tarkasta kuin suomalaiset? Desinfioivatko he välineet jne hyvin ja vaihtavat aina puudutuspiikin käytön jälkeen?
Ettei tulisi mitään infektioita tms tauteja...

130

30445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ladhfai

      Juu ei, kuule ulkomaalaisten lääkäreiden ja hoitajie koulutukseen ei kuulu ollenkaan mitään tietoa hygieniasta. Kaikkia kursitaan ihan samoilla neuloilla ja piikeillä...
      Come on!

      • Anonyymi

        oletko varma??? niin tyhmä komentti((((((((((((((


    • poistit

      oliko kyseessä sellaiset kohollaan olevat vai ihan ihontasaiset tavalliset pigmenttiluomet? tuliko tikkejä naamaan?

      • Euromed

        Sekä että. Toinen oli erittäin koholla oleva luomi (n. 1 cm halkaisijaltaan, korkeus n. 6-7mm) ja se lähti 5 sekunnissa tuolla koneella. Se ei katsos ollut ollenkaan syvä.

        Toinen oli kyljessä, halkaisijaltaan isompi (yli 1 cm) mutta ei koholla. Ja se oli syvällä ihon alla. Sen poistattamissessa kestikin joku 3-5 min.

        Tikkejä ei laitettu eikä vertakaan tullut (kyljessä olevasta ehkä ihan vähän).

        Nyt päivän jälkeen kun laastarin otin pois siinä luomen kohdalla on vain vaalea jälki ja pikku hiljaa (max 2 viikkoa) ihon pitäisi uusiutua täysin ja tulla ympäröivän ihon väriseksi.


      • Mikä on
        Euromed kirjoitti:

        Sekä että. Toinen oli erittäin koholla oleva luomi (n. 1 cm halkaisijaltaan, korkeus n. 6-7mm) ja se lähti 5 sekunnissa tuolla koneella. Se ei katsos ollut ollenkaan syvä.

        Toinen oli kyljessä, halkaisijaltaan isompi (yli 1 cm) mutta ei koholla. Ja se oli syvällä ihon alla. Sen poistattamissessa kestikin joku 3-5 min.

        Tikkejä ei laitettu eikä vertakaan tullut (kyljessä olevasta ehkä ihan vähän).

        Nyt päivän jälkeen kun laastarin otin pois siinä luomen kohdalla on vain vaalea jälki ja pikku hiljaa (max 2 viikkoa) ihon pitäisi uusiutua täysin ja tulla ympäröivän ihon väriseksi.

        Mikä mahtaa olla toimenpiteen hinta? Kotisivuilla voisi olla hinnasto näkyvillä, ei tarvitsisi turhaan soittaa ja erikseen kysellä hintoja.


    • mimmu

      ja montako luomea tällä tavoin voi poistaa kerralla?

      • Euromed

        Kuten sivuilla sanotaan: "edullinen hinta verrattuna muihin ilman ompeleita tehtäviin luomenpoistoihin".


        30 min kaikkineen toimistokuluineen jne maksaa 90 € ja sinä ajassa saa 3 luomea leikattua. Ja tuosta 90 eurosta saa vielä Kelalta osan takaisin (30-40 euroa). Joten ei niin kallis vaihtoehto kun veikkaa noihin laseroperaatioihin...


    • NekkuX

      Mulla on aika 3 luomen poistoon maanantaina, kaksi on kasvoissa ja yksi kaulassa. Valitsin tämän hoitomuodon tikittömyyden ja arvettomuuden vuoksi.
      Vähän jännittää mutta olen innoissani :).

      • NekkuX

        Todella siisti ja kivuton operaation ja näin muutaman päivän päästäkin jälki jo hyvää! Sujuva ja ystävällinen palvelu, suosittelen lämpimästi!


      • luomet pois tahtoo hän..
        NekkuX kirjoitti:

        Todella siisti ja kivuton operaation ja näin muutaman päivän päästäkin jälki jo hyvää! Sujuva ja ystävällinen palvelu, suosittelen lämpimästi!

        Olen itsekin menossa poistattamaan 4 luomea kasvoistani kosmeettisista syistä.

        Millaista jälkihoitoa poistokohdat vaativat?

        Lisäksi saiko Kelakorvauksen paikan päältä, vai pitääkö se anoa erikseen Kelalta.

        -kiitos-


      • kokemuksia????
        NekkuX kirjoitti:

        Todella siisti ja kivuton operaation ja näin muutaman päivän päästäkin jälki jo hyvää! Sujuva ja ystävällinen palvelu, suosittelen lämpimästi!

        Kuulostaapa hyvältä. Kertokaa lisää kokemuksia? Te, jotka olette poistattaneet luomia, varsinkin kasvoista, jäikö jälkiä? Ajattelin varata ajan mutta jännittää kamalastai :( en missään nimessä halua arpea kasvoihini :(


      • luomet veks
        kokemuksia???? kirjoitti:

        Kuulostaapa hyvältä. Kertokaa lisää kokemuksia? Te, jotka olette poistattaneet luomia, varsinkin kasvoista, jäikö jälkiä? Ajattelin varata ajan mutta jännittää kamalastai :( en missään nimessä halua arpea kasvoihini :(

        Olen menossa viikon päästä keskiviikkona poistattamaan 4 luomea kasvoistani kosmeettisista syistä tuonne Euromedille. Voin kertoa lopputuloksen kun tulen sieltä.


      • juttu!
        luomet veks kirjoitti:

        Olen menossa viikon päästä keskiviikkona poistattamaan 4 luomea kasvoistani kosmeettisista syistä tuonne Euromedille. Voin kertoa lopputuloksen kun tulen sieltä.

        Odotan innoissani että saan kuulla lisää luomen poistostasi :) Kokemuksia todella kaivataan. Kyselin yksityisen lääkäriaseman lääkäriltä Euromedn menetelmästä, mutta sanoi että on niin uusi menetelmä ettei osaa sanoa siitä mitään. Palataan pian asiaan! :)


      • joototta
        juttu! kirjoitti:

        Odotan innoissani että saan kuulla lisää luomen poistostasi :) Kokemuksia todella kaivataan. Kyselin yksityisen lääkäriaseman lääkäriltä Euromedn menetelmästä, mutta sanoi että on niin uusi menetelmä ettei osaa sanoa siitä mitään. Palataan pian asiaan! :)

        joo on melko uusi menetelmä Suomessa, mutta esim USA:ssa käytetympi. Jos haluat lisätietoa voit koittaa etsia googlesta englanin kielellä. ;)


      • kauris**
        luomet veks kirjoitti:

        Olen menossa viikon päästä keskiviikkona poistattamaan 4 luomea kasvoistani kosmeettisista syistä tuonne Euromedille. Voin kertoa lopputuloksen kun tulen sieltä.

        Tänään kävin tosiaan tuolla Euromedilla poistattamassa 3 kasvoluomea.Henkilökunta oli ystävällistä ja erityisesti kiinnitin huomiota lääkärin aseptiikkaan, joka oli kiitettävää tasoa.

        Hintaa tuli 3 luomelle 165 € (kattaa toimistomaksut, lääkärin vast.oton ja luomien poiston) Tästä hinnasta saa anoa Kelalata vielä korvauksia kun toimittaa liput ja laput Kelalle.

        Toimenpiteessä desinfiointiin luomen alue, sitten se puudutettiin, joka tietysti hieman nipisti.
        Itse luomenpoisto sattui aluksi hieman, kun 1.luomi ei ollut kunnolla puutunut. Mutta kauneunen takiahan pitää kärsiä:) 2.ja 3 luomen kohdalla en tuntenut enää mitään. Päälle laitettiin antibakteerista rasvaa ja laastarit nassussa kuljin sitten Hesan keskustassa kaikkien ihmisten tuijottaessa. Tämä oli ainut huono puoli koko luomien poistossa.
        Laastarit saavat olla huomiseen asti.

        Kurkkasin laastareiden alle ja erittäin vakuuttavaa ja kaunista jälkeä, pini punoittava kohta vain.

        Saunaa pitää välttää viikko ja samoin auringossa oloa. Muuten alue paranee itsekseen ilman mitään suurempia jälkihoitoja. Joskus alue voi alkaa märkimään, jolloin täytyy hankkia apteekista antibakteerista voidetta.

        Suosittelen lämpimästi, ainakin itselleni tämä oli posiiivinen kokemus ja kasvoni näyttävät paljon paremmilta ilman niitä 3 tummaa ja näkyvää luomea.


      • kyllä kuulostaa
        kauris** kirjoitti:

        Tänään kävin tosiaan tuolla Euromedilla poistattamassa 3 kasvoluomea.Henkilökunta oli ystävällistä ja erityisesti kiinnitin huomiota lääkärin aseptiikkaan, joka oli kiitettävää tasoa.

        Hintaa tuli 3 luomelle 165 € (kattaa toimistomaksut, lääkärin vast.oton ja luomien poiston) Tästä hinnasta saa anoa Kelalata vielä korvauksia kun toimittaa liput ja laput Kelalle.

        Toimenpiteessä desinfiointiin luomen alue, sitten se puudutettiin, joka tietysti hieman nipisti.
        Itse luomenpoisto sattui aluksi hieman, kun 1.luomi ei ollut kunnolla puutunut. Mutta kauneunen takiahan pitää kärsiä:) 2.ja 3 luomen kohdalla en tuntenut enää mitään. Päälle laitettiin antibakteerista rasvaa ja laastarit nassussa kuljin sitten Hesan keskustassa kaikkien ihmisten tuijottaessa. Tämä oli ainut huono puoli koko luomien poistossa.
        Laastarit saavat olla huomiseen asti.

        Kurkkasin laastareiden alle ja erittäin vakuuttavaa ja kaunista jälkeä, pini punoittava kohta vain.

        Saunaa pitää välttää viikko ja samoin auringossa oloa. Muuten alue paranee itsekseen ilman mitään suurempia jälkihoitoja. Joskus alue voi alkaa märkimään, jolloin täytyy hankkia apteekista antibakteerista voidetta.

        Suosittelen lämpimästi, ainakin itselleni tämä oli posiiivinen kokemus ja kasvoni näyttävät paljon paremmilta ilman niitä 3 tummaa ja näkyvää luomea.

        Kuulostaa kyllä todella hyvältä. Itselläni se on viikon päästä edessä. Voisitko kertoa miltä iho näyttää esim päivän tai parin päästä?
        Puudutus kauhistuttaa, mutta kauneuden eteen on kyllä kärsittävä ja kestettävä, ja tietenkin myös terveyden :) Kiitos paljon kun tulit kertomaan kokemuksestasi, tuli heti parempi olo.


      • kauris**
        kyllä kuulostaa kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä todella hyvältä. Itselläni se on viikon päästä edessä. Voisitko kertoa miltä iho näyttää esim päivän tai parin päästä?
        Puudutus kauhistuttaa, mutta kauneuden eteen on kyllä kärsittävä ja kestettävä, ja tietenkin myös terveyden :) Kiitos paljon kun tulit kertomaan kokemuksestasi, tuli heti parempi olo.

        Eilen siis poistettiin ne luomet. Tänään iho on hieman punakka ja hieman on tihkunut kudosnestettä yhdestä luomenpoistokohdasta. Ihossa "kuopat,jotka täyttyvät hiljalleen uudeta ihosta tässä 2 viikon aikana.
        Olen antanut vain ilmahoitoa ja puhdistanut desinfioivalla aineella.Turhia kosketteluja pitää välttää ja meikkiä en suosittele kohdassa käyttämään paranemisaikana(mikrobiriski). Kerro toki omista kokemuksistasi täällä kun se on ohi. Ja se puudutus on vain hyttysen pisto, ajattelee jotain muuta niin se ei satu.


      • ihossa?
        kauris** kirjoitti:

        Eilen siis poistettiin ne luomet. Tänään iho on hieman punakka ja hieman on tihkunut kudosnestettä yhdestä luomenpoistokohdasta. Ihossa "kuopat,jotka täyttyvät hiljalleen uudeta ihosta tässä 2 viikon aikana.
        Olen antanut vain ilmahoitoa ja puhdistanut desinfioivalla aineella.Turhia kosketteluja pitää välttää ja meikkiä en suosittele kohdassa käyttämään paranemisaikana(mikrobiriski). Kerro toki omista kokemuksistasi täällä kun se on ohi. Ja se puudutus on vain hyttysen pisto, ajattelee jotain muuta niin se ei satu.

        Ei kai nuo "kuopat" ole kovin isoja? Miten näkyviä ne on? Kaunko iholla pidetään laastaria? Tulipas paljon kysymyksiä :)


      • nyt näyttää
        kauris** kirjoitti:

        Eilen siis poistettiin ne luomet. Tänään iho on hieman punakka ja hieman on tihkunut kudosnestettä yhdestä luomenpoistokohdasta. Ihossa "kuopat,jotka täyttyvät hiljalleen uudeta ihosta tässä 2 viikon aikana.
        Olen antanut vain ilmahoitoa ja puhdistanut desinfioivalla aineella.Turhia kosketteluja pitää välttää ja meikkiä en suosittele kohdassa käyttämään paranemisaikana(mikrobiriski). Kerro toki omista kokemuksistasi täällä kun se on ohi. Ja se puudutus on vain hyttysen pisto, ajattelee jotain muuta niin se ei satu.

        Minulla on toimenpide huomenna... miltä jäljet nyt näyttävät? Oletko tyytyväinen omaan poistoon? Toivotaan että minunkin toimenpide onnistuisi :)


      • kauris**
        ihossa? kirjoitti:

        Ei kai nuo "kuopat" ole kovin isoja? Miten näkyviä ne on? Kaunko iholla pidetään laastaria? Tulipas paljon kysymyksiä :)

        Eli kuopat alkavat täytyä pikkuhiljaa uudella iholla. (Laastaria piti pitää vain 1.vuorokausi.)

        Uuden ihon kasvaminen kestää keskimäärin 2 viikkoa, eli viikko takana. Hieman on kyllä ollut häiritsevää katsoa peiliin kun luomet ovat olleet sellaisella paikalla että aina näkee kun katsoo peiliin.
        Mutta jälki tulee olemaan hyvää kun iho kasvaa kiinni.


      • se on tehty
        kauris** kirjoitti:

        Eli kuopat alkavat täytyä pikkuhiljaa uudella iholla. (Laastaria piti pitää vain 1.vuorokausi.)

        Uuden ihon kasvaminen kestää keskimäärin 2 viikkoa, eli viikko takana. Hieman on kyllä ollut häiritsevää katsoa peiliin kun luomet ovat olleet sellaisella paikalla että aina näkee kun katsoo peiliin.
        Mutta jälki tulee olemaan hyvää kun iho kasvaa kiinni.

        Moikka, nyt on luomet poistettu ja tosi positiivinen kokemus oli kyllä. Pahinta oli puudutus.
        Ohjeistiko lääkäri sinua että miten luomia saa kastella ja milloin?


      • kauris**
        se on tehty kirjoitti:

        Moikka, nyt on luomet poistettu ja tosi positiivinen kokemus oli kyllä. Pahinta oli puudutus.
        Ohjeistiko lääkäri sinua että miten luomia saa kastella ja milloin?

        Kysyin itse lääkäriltä, eli kastella saa niitä heti seuraavana päivänä, mutta saunoa ei saa 2 viikkoon.


      • kun....
        kauris** kirjoitti:

        Kysyin itse lääkäriltä, eli kastella saa niitä heti seuraavana päivänä, mutta saunoa ei saa 2 viikkoon.

        ....olin siellä niin lääkäri sano, että ei saa saunoa 1 viikkoon... ja seuraavana päivänä soitin niin asiakaspalvelussa sanottiin että pari päivää pitäis olla kastelematta? Outo että ohjeet vaihtelee noinkin paljon......


      • kauris**
        kun.... kirjoitti:

        ....olin siellä niin lääkäri sano, että ei saa saunoa 1 viikkoon... ja seuraavana päivänä soitin niin asiakaspalvelussa sanottiin että pari päivää pitäis olla kastelematta? Outo että ohjeet vaihtelee noinkin paljon......

        oisko ollut eri lääkäri siellä? Jälkihoidossa voi käyttää omaa maalaisjärkeä. itse kastelin jo seuraavana aamuna kasvot.
        Ainakin omat luomikohdat näyttävät jo melko hyviltä, uusi iho on tullut päälle.


      • jep..
        kauris** kirjoitti:

        oisko ollut eri lääkäri siellä? Jälkihoidossa voi käyttää omaa maalaisjärkeä. itse kastelin jo seuraavana aamuna kasvot.
        Ainakin omat luomikohdat näyttävät jo melko hyviltä, uusi iho on tullut päälle.

        Niinpä. Mun iho näyttää kanssa jo aika hyvältä, vaikka toimenpiteestä on alle viikko. Voin myös suositella kaikille, jälki on hyvää.


      • Huiiiii
        jep.. kirjoitti:

        Niinpä. Mun iho näyttää kanssa jo aika hyvältä, vaikka toimenpiteestä on alle viikko. Voin myös suositella kaikille, jälki on hyvää.

        Olen myös varannut ajan luomen poistoon kasvoista, kyllä jännittää vähäsen että miltä lopputulos sitten näyttää. Luomi on kuitenkin erittäin näkyvällä paikalla.

        Tuleeko siihen poistetun luomen kohdalle joku rupi, vai miltä se näyttää paranemisen aikana? Mietin vaan, että pitääkö siinä pitää laastaria julkisilla paikoilla, ettei säikyttele ihmisiä...


      • poistosta
        Huiiiii kirjoitti:

        Olen myös varannut ajan luomen poistoon kasvoista, kyllä jännittää vähäsen että miltä lopputulos sitten näyttää. Luomi on kuitenkin erittäin näkyvällä paikalla.

        Tuleeko siihen poistetun luomen kohdalle joku rupi, vai miltä se näyttää paranemisen aikana? Mietin vaan, että pitääkö siinä pitää laastaria julkisilla paikoilla, ettei säikyttele ihmisiä...

        Multa poistettiin luomi kasvoista näkyvältä paikalta. Heti seuraavana päivänä sai ottaa laastarin pois. Saunomista piti välttää viikko. Tosi hyvin on parantunut, nyt on mennyt puoltoista viikkoa ja jälki on jo todella pieni. Käytin itse bebanthenia joka ehkä nopeutti parantumista? ja nyt olen kevyesti peittänyt myös meikillä. Pari päivää piti välttää kastelmasta.
        Parantumisen aikana aluksi tulee pieni vaalea alue, josta tulee rupi joka lähtee pois ja iho uusiutuu.
        Lääkäri sanoi jo toimenpiteessä, että lopputuloksesta tulee varmasti hyvä eikä jälkeä jää. Enkä kyllä usko että jää mitään merkkiä poistosta on jo nyt niin hyvällä mallilla. Suosittelen! Pahinta on puudutus, mutta kun sen kestää niin se on siinä! ;)


      • *Tiuhtis*

        Miltä arvet näyttävät nyt, kun poistosta on jonkun verran aikaa? Ovatko jo vaalentuneet ja näkyykö poistokohdassa ylipäätään mitään jälkeä?

        Itse kävin poistattamassa luomen kasvoista kolmisen viikkoa sitten, nyt siinä kohdalla on vielä vaaleanpunainen "kuoppa". Mietin sitä, että missä ajassa tuo kuoppa (toivottavasti) täyttyy uudella iholla, tällä hetkellä ainakaan poistokohta ei ole kovin huomaamaton kun reunatkin erottuvat vielä selvästi. Kuopan halkaisija on n. 7 mm.


      • luometon
        *Tiuhtis* kirjoitti:

        Miltä arvet näyttävät nyt, kun poistosta on jonkun verran aikaa? Ovatko jo vaalentuneet ja näkyykö poistokohdassa ylipäätään mitään jälkeä?

        Itse kävin poistattamassa luomen kasvoista kolmisen viikkoa sitten, nyt siinä kohdalla on vielä vaaleanpunainen "kuoppa". Mietin sitä, että missä ajassa tuo kuoppa (toivottavasti) täyttyy uudella iholla, tällä hetkellä ainakaan poistokohta ei ole kovin huomaamaton kun reunatkin erottuvat vielä selvästi. Kuopan halkaisija on n. 7 mm.

        Itsellä kesti n. 8vk kun kuopat menivät kiinni. Se taitaa olla aika yksilöllisä missä ajassa oma iho uusiutuu.Yhdellä ystävälläni taas kuopat jäivät pysyvästi, hänellä luomen poistoista 3 kk.


      • *Tiuhtis*
        *Tiuhtis* kirjoitti:

        Miltä arvet näyttävät nyt, kun poistosta on jonkun verran aikaa? Ovatko jo vaalentuneet ja näkyykö poistokohdassa ylipäätään mitään jälkeä?

        Itse kävin poistattamassa luomen kasvoista kolmisen viikkoa sitten, nyt siinä kohdalla on vielä vaaleanpunainen "kuoppa". Mietin sitä, että missä ajassa tuo kuoppa (toivottavasti) täyttyy uudella iholla, tällä hetkellä ainakaan poistokohta ei ole kovin huomaamaton kun reunatkin erottuvat vielä selvästi. Kuopan halkaisija on n. 7 mm.

        Tässä vähän lisäraporttia minun luomenpoistostani. Eli kävi niin, että luomeani ei poistettu kunnolla kokonaan, vaan osa siitä kasvoi takaisin. Nyt kasvoissani on siis kuoppa, jonka keskellä kasvaa uusi luomi :( Ei kovin kiva. Valitin Euromediin asiasta, ja olen menossa poistattamaan luomea uudestaan ensi viikolla. Jälki ei ole tällä hetkellä todellakaan huomaamaton, mutta jos vain pääsen kokonaan luomesta eroon, niin olen kuitenkin tyytyväinen. Vaikka sitten jäisikin pieni kuoppa, niin ei kai se yhtä kauas paista kuin se luomi keskellä naamaa...


      • Tupuli
        kun.... kirjoitti:

        ....olin siellä niin lääkäri sano, että ei saa saunoa 1 viikkoon... ja seuraavana päivänä soitin niin asiakaspalvelussa sanottiin että pari päivää pitäis olla kastelematta? Outo että ohjeet vaihtelee noinkin paljon......

        Ovat kaksi eri asiaa. Operaation jälkeen saa kastella nopeammin kuin mennä saunomaan kuumaan lämpötilaan. Tuohan pitäisi olla itsestään selvää.


      • hei
        kun.... kirjoitti:

        ....olin siellä niin lääkäri sano, että ei saa saunoa 1 viikkoon... ja seuraavana päivänä soitin niin asiakaspalvelussa sanottiin että pari päivää pitäis olla kastelematta? Outo että ohjeet vaihtelee noinkin paljon......

        varmaankin erikokosia luomia;)


    • jaa-a1

      Itsekin kävin eilen poistattamassa 2 luomea euromedissä, yhden rintakehän alueelta ja toisen peniksestä. Rintakehän lopputulos näyttää hyvältä, tilalla siinä on nyt sellainen keltainen jälki ja lääkäri sanoikin että se kuuluu asiaan ja joidenkin viikkojen aikana muuttuu vaaleanpunaiseksi ja siitä sitten hitaasti muuttuu muun ihon kanssa samanväriseksi.

      Sitten on tuo penis. Siinä oli ruskea luomi ja lääkäri poisti sen ja sanoi vielä, että luomessa oli jotain juuria ja poisti nekin samalla. Nyt kun vilkaisin laastarin alta niin siitä poistatusalueelta jälki on puoliksi valkoinen ja puoliksi ruskea. Mietityttää, että kuuluuko tuo ruskea läikkä asiaan ja katoaa ajan myötä vai onko se siinä ikuisesti? Lääkäri taisi puhua jotain siitä, että peniksessä jälki saattaa olla tummempi, kun siinä on erilainen pigmentti tai jtn vastaavaa, mutta en ole varma. Kellään kokemuksia tuommoisista ruskeista jäljistä? Lähteekö ne ajan myötä?

    • Oona

      Onko muilla kokemuksia "kuoppien" paranemisesta? Poisto tehtiin reilu pari viikkoa sitten. Haavaan tuli kaksi kertaa rupi, joka irtosi itsestään. Nyt jäljellä on vielä painauma, joka mielestäni on hieman noussut... ...mutta jännittää, lähteekö kuoppa ajan kanssa kokonaan. Kokemuksia?

      • jessy-

        Olen pian itsekin menossa Euromedille luomenpoistoon, ja haluaisin vielä tiedustella kuinka muiden haavakohdat ovat parantuneet ja millaisia ko. luomet olivat alunperin (minkä kokoisia, tasaisia vai kohollaan olevia?)?

        Kiitos =)


    • huhhui

      Soitin juuri tuonne Euromediin ja kyselin luomenpoistosta.. Puhelimessa oli joku tosi nuori tyttö joka ei osannut kertoa asiasta juuri mitään. Hinta on kuulemma 165€, vaikka jokuhan täällä väitti sen olevan 90€..? Menetelmä vaikutti tosi hyvältä ja olisinkin varannut ajan vaikka heti mutta puhelu herätti epäilykset ammattitaidosta. Tiedän, ettei kyseessä ollut lääkäri mutta olisin odottanut edes jonkinlaista asiantuntemusta.. Huhhuh.

      • kävin ja petyin

        Hinta oli tosiaan sen 165 euroa, kolme luomea poistettiin kasvoistani. Kelalta sai vain 10 e palautuksen, joten aika kalliiksi tuli.

        Luomet, jotka ovat kunnolla koholla ihosta---> kaunis lopputulos.

        Luomet jotka tummia ja ihonmyötäisiä---> kuopat lopputuloksena ja itsellä ei ole mennyt umpeeen vuoden sisällä :(

        Joten kannattaa miettiä, haluaako arpia ihoonsa vai pitää luomet. Kannattaa punnita mielessä kumpi häiritsee enemmän.


      • paipai
        kävin ja petyin kirjoitti:

        Hinta oli tosiaan sen 165 euroa, kolme luomea poistettiin kasvoistani. Kelalta sai vain 10 e palautuksen, joten aika kalliiksi tuli.

        Luomet, jotka ovat kunnolla koholla ihosta---> kaunis lopputulos.

        Luomet jotka tummia ja ihonmyötäisiä---> kuopat lopputuloksena ja itsellä ei ole mennyt umpeeen vuoden sisällä :(

        Joten kannattaa miettiä, haluaako arpia ihoonsa vai pitää luomet. Kannattaa punnita mielessä kumpi häiritsee enemmän.

        Millaisia luomia olette poistattaneet kyseisellä menetelmällä? Itselläni on kasvoissa pari luomea jotka haluaisin pois mutta en todellakaan tahtoisi arpia tilalle. Soveltuuko menetelmä vain koholla olevien luomien poistamiseen vai saako sillä hyvää jälkeä muutenkin? Itsellä luomet eivät juurikaan ole koholla mutta häiritsevät silti..


      • janneeee-
        paipai kirjoitti:

        Millaisia luomia olette poistattaneet kyseisellä menetelmällä? Itselläni on kasvoissa pari luomea jotka haluaisin pois mutta en todellakaan tahtoisi arpia tilalle. Soveltuuko menetelmä vain koholla olevien luomien poistamiseen vai saako sillä hyvää jälkeä muutenkin? Itsellä luomet eivät juurikaan ole koholla mutta häiritsevät silti..

        Paljonkohan suunnilleen tulisi maksamaan 6 luomen poisto? Kuinka näkyvät nämä kuopat on?, mietin kannattaako selästä poistaa kahta tummaa noin 1cmX1cm luomea.


      • jannee-
        janneeee- kirjoitti:

        Paljonkohan suunnilleen tulisi maksamaan 6 luomen poisto? Kuinka näkyvät nämä kuopat on?, mietin kannattaako selästä poistaa kahta tummaa noin 1cmX1cm luomea.

        koitetaan herätellä ketjua :)


      • Nappinen1
        jannee- kirjoitti:

        koitetaan herätellä ketjua :)

        Minäkin harkitsen Helsingin reissua ja käyntiä tuolla Euromedillä. Poskessani on noin puoli senttiä halkaisijaltaan oleva luomi, josta haluaisn eroon. Mutta arpi pelottaa, en sellaista missään nimessä haluaisi..
        Kokemuksia vielä muilta siellä käyneiltä??


      • Oona
        Nappinen1 kirjoitti:

        Minäkin harkitsen Helsingin reissua ja käyntiä tuolla Euromedillä. Poskessani on noin puoli senttiä halkaisijaltaan oleva luomi, josta haluaisn eroon. Mutta arpi pelottaa, en sellaista missään nimessä haluaisi..
        Kokemuksia vielä muilta siellä käyneiltä??

        Kävin poistamassa yhden luomen kasvoista n. 2,5 kk sitten. Luomi oli hieman koholla oleva, mutta tosiaankin vain hiukan. Poistokohdassa oli operaation jälkeen n. 1,5 kertaa luomen kokoinen kuoppa, joka vasta nyt alkaa pikkuhiljaa olla ummessa. Aavistuksen verran on poistokohta vielä lommolla ja iho on siinä kohtaa vaaleanpunainen, mutta luulenpa, että arpi katoaa seuraavien kuukausien aikana kokonaan.

        Summasummarum: Arven paraneminen kestää tosi kauan, eli en lähtisi enää mitään mitättömiä pikkuluomia poistelemaan. Paraneminen on yksilöllistä, joillakin arvet eivät ilmeisesti parane kunnolla ollenkaan. :-( Kannattaa siis miettiä, ja mieluiten poistaa ensiksi vain yksi luomi, jotta näkee miten oma iho poistoon reagoi.

        Tsemppiä kaikille luomenpoistoa harkitseville!


      • kokemusta on
        janneeee- kirjoitti:

        Paljonkohan suunnilleen tulisi maksamaan 6 luomen poisto? Kuinka näkyvät nämä kuopat on?, mietin kannattaako selästä poistaa kahta tummaa noin 1cmX1cm luomea.

        riippuu pitkälti siitä miten syvälle luomen juuret ylettyvät. minulta poistettiin 2 luomea, toisessa oli juuret syvällä ja toisessa ei. Molemmat luomet olivat noin 7-10mm leveitä.

        Se, jossa juuret eivät olleet syvällä on lähes täysin huomaamaton ellei suurennuslasilla katso, se jossa juuret ovat syvällä näkyy vielä vähän mutta ei niin paljon kuin se luomi joka siinä ennen oli. Tarkoitan siis jälkiä :)

        Tietty ihotyyppikin vaikuttaa ja poistokohta. Esim kasvoissa iho uusiutuu nopeammin (ja siten jälki on yleensä pienempi) kuin jossain vartalon kohdissa.


      • luomekas
        kävin ja petyin kirjoitti:

        Hinta oli tosiaan sen 165 euroa, kolme luomea poistettiin kasvoistani. Kelalta sai vain 10 e palautuksen, joten aika kalliiksi tuli.

        Luomet, jotka ovat kunnolla koholla ihosta---> kaunis lopputulos.

        Luomet jotka tummia ja ihonmyötäisiä---> kuopat lopputuloksena ja itsellä ei ole mennyt umpeeen vuoden sisällä :(

        Joten kannattaa miettiä, haluaako arpia ihoonsa vai pitää luomet. Kannattaa punnita mielessä kumpi häiritsee enemmän.

        Euromedin sivustolla siis lukee 165€. Mitä tähän hintaan sisältyy? Kuinka monta luomea? Tarviiko lääkärikäynti tms maksaa erikseen?

        Sitten vielä ajanvarauksesta. Tuleeko ensin mennä näyttämään luomia, esim. lääkärin vastaanotolle, vai voiki ajan luomien poistoon varata suoraan?

        Iso kiitos!


      • vuor.
        kävin ja petyin kirjoitti:

        Hinta oli tosiaan sen 165 euroa, kolme luomea poistettiin kasvoistani. Kelalta sai vain 10 e palautuksen, joten aika kalliiksi tuli.

        Luomet, jotka ovat kunnolla koholla ihosta---> kaunis lopputulos.

        Luomet jotka tummia ja ihonmyötäisiä---> kuopat lopputuloksena ja itsellä ei ole mennyt umpeeen vuoden sisällä :(

        Joten kannattaa miettiä, haluaako arpia ihoonsa vai pitää luomet. Kannattaa punnita mielessä kumpi häiritsee enemmän.

        Olisiko mahdollisesti kenelläkään kuvia näistä mahdollisista kuopista, joita voi tulla? Haluaisin tietää kuinka pahalta nämä kyseiset kuopat sitten oikein näyttävät, jotka ovat esimerkiksi olleet jo kauan? Kiitos.


      • kyllä
        vuor. kirjoitti:

        Olisiko mahdollisesti kenelläkään kuvia näistä mahdollisista kuopista, joita voi tulla? Haluaisin tietää kuinka pahalta nämä kyseiset kuopat sitten oikein näyttävät, jotka ovat esimerkiksi olleet jo kauan? Kiitos.

        Kuvia kyseisistä "kuopista" olisi tosiaan mukava nähdä erityisesti kasvojen alueelta. Olivatko jäljet jättäneet luomet isoja vai pieniä / koholla vai tasaisia? Ovatko luomet jo kauan sitten poistattaneilla kasvaneet takaisin vai ovatko lähteneet kerralla?

        Itsellä suunnitelmissa olisi poistattaa kasvoista kolme pientä ja tasaista luomea euromedissä, mutta harkitsen vielä näiden pahamaineisten "kuoppien" takia...


    • Tänäänpoistettiin2luomea

      Kävin tänään Euromedissä poistamassa kaksi luomea kasvoistani, jotka olivat näkyvällä paikalla, mutteivat kummiskaan niin isot.

      Oon kyl tosi ilonen lopputuloksesta! :) Vaikka se operaatio vähän sattuskin, nii mitä ny ei kauneuden eteen tekis! Ja kiva siellä Hesassa oli kävellä laastarit naamassa :D Ja eiku junalla takas kotiin.

      Olin jo kauan halunnu poistaa noi, ja vihdoin sen tein! Jiiihaa! Kannattaa todella käydä tuolla :)
      Mä ainakin tykkäs, ja lopputulos näyttää jo nyt hyvältä!

      • emppaaa

        Jepp, kyllä aijon nyt itsekkin mennä. harmi kun toi euromedin sovusto ei toimi.. :S


      • mare111

        Poistaako ne myös tasaisia luomia naamasta ???


    • ymmärrä

      En kyllä ymmärrä, miten olette onnistuneet katsomaan lopputulosta ennen laastarin poistoa? Mulla on kyllä laastari mukavasti kiinni haavassa, en ymmärrä sitäkään, miten saan sen huomenna revittyä irti niin, etten revi koko haavaa taas auki..!?
      Ideoita??

      Multa poistettiin tänään koholla oleva luomi, sais nähdä, millainen lopputulos..
      Edelliselle: poistavat myös tasaisia luomia.

      • henkarit

        Onko kellään kokemuksia hieman isompien luomien poistosta tällä menetelmällä? itsellä kyljessä n. kämmenen kokoinen. Ei ole yhtään koholla, vähän niinkuin eri väristä ihoa olisi siihen joskus laitettu :)


      • iskee

        Nyt mä sain kuitenkin varovasti kurkistettua laastarin alle (ja laastari venyi sitten sen verran, että ainakin saa haava ilmaa :|) Eipähän kasva ainakaan haavaan kiinni.

        Mistä näkee, että luomi on kokonaan poistettu, eikä se kasva takaisin?
        Tuosta on nimittäin vain leikattu ihan pinnasta se (ei minkäänlaista kuoppaa/koloa/painaumaa). Ok, luomi oli koholla oleva, eli ei varmaankaan juuria ole alaspäin, muttaettä.. nyt iski pienoinen paniikki. Ihan kuin olisi vain ihoa myöten viipaloitu pois se.. Ja punainen avohaava se on, en käsitä, miten joillakin on vain "keltainen vaaleampi alue" heti tms.

        Tulee vielä vatsahaava tämän kanssa, kun stressaa niin paljon :


      • patho
        iskee kirjoitti:

        Nyt mä sain kuitenkin varovasti kurkistettua laastarin alle (ja laastari venyi sitten sen verran, että ainakin saa haava ilmaa :|) Eipähän kasva ainakaan haavaan kiinni.

        Mistä näkee, että luomi on kokonaan poistettu, eikä se kasva takaisin?
        Tuosta on nimittäin vain leikattu ihan pinnasta se (ei minkäänlaista kuoppaa/koloa/painaumaa). Ok, luomi oli koholla oleva, eli ei varmaankaan juuria ole alaspäin, muttaettä.. nyt iski pienoinen paniikki. Ihan kuin olisi vain ihoa myöten viipaloitu pois se.. Ja punainen avohaava se on, en käsitä, miten joillakin on vain "keltainen vaaleampi alue" heti tms.

        Tulee vielä vatsahaava tämän kanssa, kun stressaa niin paljon :

        Minulle jäi täysin avoimeksi se, tutkiiko patologi poistetut luomet? Eihän pahanlaatuista luomea voi pelkällä ihmissilmällä tunnistaa!


      • mahdollista..
        patho kirjoitti:

        Minulle jäi täysin avoimeksi se, tutkiiko patologi poistetut luomet? Eihän pahanlaatuista luomea voi pelkällä ihmissilmällä tunnistaa!

        Käsittääkseni luomi voidaan lähettää eteenpäin tutkittavaksi, lomakkeessa oli nimittäin raksi ruutuun -kohdassa sellainen vaihtoehto. Mutta maksaa oletettavasti lisää.

        Mulla on 2 päivää luomen poistosta, jäljellä on punainen.. No, kohta, jossa luomi oli. Tavallaan kuoppa, mutta ei kuitenkaan. Nyt suurin pelkoni on se, että luomi kasvaa takaisin, koska mielestä luomi olisi pitänyt poistaa syvemmältä. Minulla ei siis poistettu sitä mielestäni aivan ihon tasalta, vaan kohdasta näkee tällä hetkellä, että siitä on poistettu luomi. Reunat ovat kohollaan muusta ihosta, mutta keskeltä "haava" on normaalin ihon tasalla, eli siihen tulee todella loiva kuoppa tavallaan.

        Ompa kiva, jos se kasvaa takaisin :( Ja muutenkin saisi jo parantua, ei ole kivan näköinen tuo tämän hetkinen jälkikään..

        Olen puhdistanut desinfiointiaineella alueen useita kertoja päivässä, lisäksi aloin tänään käyttää bebanthenin emulsiovoidetta siihen. Meikkiä käytän koko ajan.


      • jälkeen
        mahdollista.. kirjoitti:

        Käsittääkseni luomi voidaan lähettää eteenpäin tutkittavaksi, lomakkeessa oli nimittäin raksi ruutuun -kohdassa sellainen vaihtoehto. Mutta maksaa oletettavasti lisää.

        Mulla on 2 päivää luomen poistosta, jäljellä on punainen.. No, kohta, jossa luomi oli. Tavallaan kuoppa, mutta ei kuitenkaan. Nyt suurin pelkoni on se, että luomi kasvaa takaisin, koska mielestä luomi olisi pitänyt poistaa syvemmältä. Minulla ei siis poistettu sitä mielestäni aivan ihon tasalta, vaan kohdasta näkee tällä hetkellä, että siitä on poistettu luomi. Reunat ovat kohollaan muusta ihosta, mutta keskeltä "haava" on normaalin ihon tasalla, eli siihen tulee todella loiva kuoppa tavallaan.

        Ompa kiva, jos se kasvaa takaisin :( Ja muutenkin saisi jo parantua, ei ole kivan näköinen tuo tämän hetkinen jälkikään..

        Olen puhdistanut desinfiointiaineella alueen useita kertoja päivässä, lisäksi aloin tänään käyttää bebanthenin emulsiovoidetta siihen. Meikkiä käytän koko ajan.

        Nyt viikon jälkeen jäljellä on lähes kokonaan parantunut haava, luomen poistokohdassa ollut viikon verran keltainen rupi, joka nyt on lähteny lähes kokonaan. Alue on ihon tasainen (aiemmin siis oli koholla, ks. edellinen viesti), punoittaa kyllä ymmärrettävästi vielä, mutta saa tosi hyvin meikillä piiloon, vaikka ei edes kokonaan ole parantunut vielä.

        Olen kyllä erittäin tyytyväinen lopputulokseen!


      • 2kk
        jälkeen kirjoitti:

        Nyt viikon jälkeen jäljellä on lähes kokonaan parantunut haava, luomen poistokohdassa ollut viikon verran keltainen rupi, joka nyt on lähteny lähes kokonaan. Alue on ihon tasainen (aiemmin siis oli koholla, ks. edellinen viesti), punoittaa kyllä ymmärrettävästi vielä, mutta saa tosi hyvin meikillä piiloon, vaikka ei edes kokonaan ole parantunut vielä.

        Olen kyllä erittäin tyytyväinen lopputulokseen!

        Poistosta tosiaan pari kuukautta ja nyt näyttäis siltä, et luomi on kasvamassa takaisin :( Oli siis suht suuri koholla oleva luomi, nyt on poistokohdassa vaaleanpunainen alue, jonka keskeltä on alkanut kohota oletettavastikin uusi luomi, mikä muukaan siitä kohoaisi..

        Poistavatkohan maksutta uudelleen?
        En vielä ole menossa, mikäli jää pieneksi niin en mene ollenkaan, mutta näyttää siltä että tilalle kasvaa hyvinkin nopeasti uusi, jolloinka haluan sen kyllä poistaa.

        :( Ompa kiva :(


      • ..
        2kk kirjoitti:

        Poistosta tosiaan pari kuukautta ja nyt näyttäis siltä, et luomi on kasvamassa takaisin :( Oli siis suht suuri koholla oleva luomi, nyt on poistokohdassa vaaleanpunainen alue, jonka keskeltä on alkanut kohota oletettavastikin uusi luomi, mikä muukaan siitä kohoaisi..

        Poistavatkohan maksutta uudelleen?
        En vielä ole menossa, mikäli jää pieneksi niin en mene ollenkaan, mutta näyttää siltä että tilalle kasvaa hyvinkin nopeasti uusi, jolloinka haluan sen kyllä poistaa.

        :( Ompa kiva :(

        Hei! Mulla on kans koholla oleva luomi kasvoissa, jonka poistamista olen jo vuosia harkinnut, koska sen kasvaminen ei ole loppunut aikuisiällä. nyt halkaisija on jotain puolen sentin luokkaa.. Kiinnostuin tosta radioaalto systeemistä mut kokemukset ovat ilmeisesti hyvinkin ristiriitaisia. Pystyyko kasvojen luomia poistamaan siis niin ettei ne kasvaisi takaisin eikä niistä jäisi pahaa jälkeä? Jos ajattelee, että tehdään kerralla kunnolla niin olisiko laser sittenkin parempi ratkaisu?? Olisi kiva kuulla nyt tosiaan jo luomen poistossa olleita ihmisiä, ja kuinka tästä "luomisodasta" on selvitty :D


      • zhippi
        .. kirjoitti:

        Hei! Mulla on kans koholla oleva luomi kasvoissa, jonka poistamista olen jo vuosia harkinnut, koska sen kasvaminen ei ole loppunut aikuisiällä. nyt halkaisija on jotain puolen sentin luokkaa.. Kiinnostuin tosta radioaalto systeemistä mut kokemukset ovat ilmeisesti hyvinkin ristiriitaisia. Pystyyko kasvojen luomia poistamaan siis niin ettei ne kasvaisi takaisin eikä niistä jäisi pahaa jälkeä? Jos ajattelee, että tehdään kerralla kunnolla niin olisiko laser sittenkin parempi ratkaisu?? Olisi kiva kuulla nyt tosiaan jo luomen poistossa olleita ihmisiä, ja kuinka tästä "luomisodasta" on selvitty :D

        Olen aatellut poistaa kasvoistani luomen joka sijaitsee huulen alla vasemmalla puolella.Sen halkaisja on noin 4ml ja on vähän koholla. siinä ei enne ole luomena ollut vaan pieni arpi jota rupesin joskus 10 vuotiaana repimään ja siihen kasvoikin sitten luomi. kannattaako poistaa? häiritsee minua aivan mielettömästi ja näprään sitä välillä. onko tietoja lahden hemon tai mehiläise hinnoista? olisi kiva tietää :)


      • luomet iholla
        .. kirjoitti:

        Hei! Mulla on kans koholla oleva luomi kasvoissa, jonka poistamista olen jo vuosia harkinnut, koska sen kasvaminen ei ole loppunut aikuisiällä. nyt halkaisija on jotain puolen sentin luokkaa.. Kiinnostuin tosta radioaalto systeemistä mut kokemukset ovat ilmeisesti hyvinkin ristiriitaisia. Pystyyko kasvojen luomia poistamaan siis niin ettei ne kasvaisi takaisin eikä niistä jäisi pahaa jälkeä? Jos ajattelee, että tehdään kerralla kunnolla niin olisiko laser sittenkin parempi ratkaisu?? Olisi kiva kuulla nyt tosiaan jo luomen poistossa olleita ihmisiä, ja kuinka tästä "luomisodasta" on selvitty :D

        Hei,

        Olen poistattanut laserilla kaksi kertaa kasvoissa kohollaan olevan luomen ja se on tullut molemmilla kerroilla takaisin. Viimeisin poisto on kuukausi sitten laserilla ja luomi tuli takaisin välittömästi ihon paranemisen myötä. Edelleenkin punoittaa.


      • Kuin myös
        luomet iholla kirjoitti:

        Hei,

        Olen poistattanut laserilla kaksi kertaa kasvoissa kohollaan olevan luomen ja se on tullut molemmilla kerroilla takaisin. Viimeisin poisto on kuukausi sitten laserilla ja luomi tuli takaisin välittömästi ihon paranemisen myötä. Edelleenkin punoittaa.

        Samanlaisia kokemuksia minullakin. Olkapäässäni on ollut iät ja ajat kaksi rasvapattia, joista jotkut välillä huomauttelevat. Kerran poistatin ne laserilla. Käsittelyn teki Tom Schröder, jonka klinikka sijaitsi tuolloin Lauttasaaressa. Molemmat patit tulivat takaisin saman tien, rahat menivät kankkulan kaivoon.


    • paxxx

      Lisää kokemuksia olisi mukava kuulla tuolla käynneiltä. Ja ehkä joku rohkea voisi muutaman kuvankin laittaa. :)

      Miten nopealla aikataululla luomen poistoon pääsee? Vielä vähän epäröin, mutta ehkä ensi vuonna rohkaistun.

      • tyytis

        Kävin Euromedissä luomenpoistossa 5 päivää sitten: Palvelu oli ystävällistä ja asiantuntevaa. Ajan sain noin viikon päähän siitä kun varasin sen. Minulta poistettiin kasvoista 2 koholla olevaa luomea. Olin ajatellut poistaa myös kolmannen, ihon tasalla olevan, mutta lääkäri sanoi heti ettei kannata, koska siitä jää väkisinkin kuoppa ihoon. Sen sijaan koholla olevat luomet voi poistaa todella siististi ihon pintaa myöten.

        Kun otin ihoteipin seuraavana päivänä pois, jälki näytti todella siistiltä ja sileältä. Sen jälkeen ihoon tuli kyllä aika rumat, kirjavat ruvet, mutta niin kuului tullakin. Lääkärin mukaan on odotettava rupien irtoamista ja sitten ihoon jää hieman punoittava kohta, joka pikkuhiljaa häviää ihon uusiutuessa. En siis vielä tiedä, mikä lopputulos tuleeolemaan, mutta uskon että se on joka tapauksessa parempi ja huomaamattomampi, ja jos joku jälki jääkin niin sen saa varmasti peitettyä meikillä toisin kuin tummat, koholla olevat luomet.

        Lääkärin mukaan on mahdollista, että luomet kasvavat takaisin, mutta itse ajattelin että se riski on vain otettava. Kuulemma mahdolliset uudet luomet ovat yleensä alkuperäistä pienempiä ja vaaleampia, ja ne voi toki operoida uudelleen. Mutta tietenkin toivon, että omalla kohdallani niin ei kävisi ja kaikki sujuisi hyvin :)


      • NessuX
        tyytis kirjoitti:

        Kävin Euromedissä luomenpoistossa 5 päivää sitten: Palvelu oli ystävällistä ja asiantuntevaa. Ajan sain noin viikon päähän siitä kun varasin sen. Minulta poistettiin kasvoista 2 koholla olevaa luomea. Olin ajatellut poistaa myös kolmannen, ihon tasalla olevan, mutta lääkäri sanoi heti ettei kannata, koska siitä jää väkisinkin kuoppa ihoon. Sen sijaan koholla olevat luomet voi poistaa todella siististi ihon pintaa myöten.

        Kun otin ihoteipin seuraavana päivänä pois, jälki näytti todella siistiltä ja sileältä. Sen jälkeen ihoon tuli kyllä aika rumat, kirjavat ruvet, mutta niin kuului tullakin. Lääkärin mukaan on odotettava rupien irtoamista ja sitten ihoon jää hieman punoittava kohta, joka pikkuhiljaa häviää ihon uusiutuessa. En siis vielä tiedä, mikä lopputulos tuleeolemaan, mutta uskon että se on joka tapauksessa parempi ja huomaamattomampi, ja jos joku jälki jääkin niin sen saa varmasti peitettyä meikillä toisin kuin tummat, koholla olevat luomet.

        Lääkärin mukaan on mahdollista, että luomet kasvavat takaisin, mutta itse ajattelin että se riski on vain otettava. Kuulemma mahdolliset uudet luomet ovat yleensä alkuperäistä pienempiä ja vaaleampia, ja ne voi toki operoida uudelleen. Mutta tietenkin toivon, että omalla kohdallani niin ei kävisi ja kaikki sujuisi hyvin :)

        Olen käynyt tuolla kahdesti ja olen _erittäin_ tyytyväinen. Minulta on poistettu kuutisen luomea kasvoista ja ainoastaan yhdestä, syvimmästä, huomaa että on mitään ikinä ollutkaan. Syvimmänkin kohdalla iho on vain aavistuksen vaaleampi, meikillä saa piilon. Kesällä on ihan pieni sävyero, kun se ei rusketu.

        Käyn vielä poistamassa lisääkin, kunhan kerkeän. En voi tarpeeksi kehua heitä!

        Kun kävin toisessa luomenpoistossa, lääkäri huomasi edellisestä poistosta jääneen pienen osan luomea ja poisti sen vielä "kaupanpäälle" uudelleen. Tosin työpaikkani maksoi koko homman muutenkin, ettei olisi edes tarvinnut mutta jäi hyvä mieli.

        Suosittelen! Lääkärit puhuvat hyvin suomea ja ei ole pelkoa hygienian suhteen!


      • Mimumu
        NessuX kirjoitti:

        Olen käynyt tuolla kahdesti ja olen _erittäin_ tyytyväinen. Minulta on poistettu kuutisen luomea kasvoista ja ainoastaan yhdestä, syvimmästä, huomaa että on mitään ikinä ollutkaan. Syvimmänkin kohdalla iho on vain aavistuksen vaaleampi, meikillä saa piilon. Kesällä on ihan pieni sävyero, kun se ei rusketu.

        Käyn vielä poistamassa lisääkin, kunhan kerkeän. En voi tarpeeksi kehua heitä!

        Kun kävin toisessa luomenpoistossa, lääkäri huomasi edellisestä poistosta jääneen pienen osan luomea ja poisti sen vielä "kaupanpäälle" uudelleen. Tosin työpaikkani maksoi koko homman muutenkin, ettei olisi edes tarvinnut mutta jäi hyvä mieli.

        Suosittelen! Lääkärit puhuvat hyvin suomea ja ei ole pelkoa hygienian suhteen!

        Minäkin juuri Euromedille soitin ja olisi heti samalle viikolle aikaa saanut, itselleni vain ei sovi.
        Mietin että miksiköhän sivuilla ei ole heidän osoitettaan? Tai en ainakaan löytänyt.

        Eli missähän paikka tarkalleen ottaen sijaitsee? Soittelen vielä myöhemmin uudelleen sillä nainen puhelimessa sanoi olevansa huonossa paikassa.. ? Eh.. :)

        Kerron kuulumisia kun olen käynyt kasvoista poistamassa muutamat luomet.. kuulostaa kyllä epäilyttävän hyvältä paikalta! Ja halvalta.

        Laserilla poistaessa muut paikat veloittavat 235-630e! :o siis mitä netistä etsiskelin hintoja.
        Nyt Euromedillä hinnat tosin hieman nousseet -> 175e (sivuilla lukee vielä 165e) Vielä se menee.


      • tyytis
        Mimumu kirjoitti:

        Minäkin juuri Euromedille soitin ja olisi heti samalle viikolle aikaa saanut, itselleni vain ei sovi.
        Mietin että miksiköhän sivuilla ei ole heidän osoitettaan? Tai en ainakaan löytänyt.

        Eli missähän paikka tarkalleen ottaen sijaitsee? Soittelen vielä myöhemmin uudelleen sillä nainen puhelimessa sanoi olevansa huonossa paikassa.. ? Eh.. :)

        Kerron kuulumisia kun olen käynyt kasvoista poistamassa muutamat luomet.. kuulostaa kyllä epäilyttävän hyvältä paikalta! Ja halvalta.

        Laserilla poistaessa muut paikat veloittavat 235-630e! :o siis mitä netistä etsiskelin hintoja.
        Nyt Euromedillä hinnat tosin hieman nousseet -> 175e (sivuilla lukee vielä 165e) Vielä se menee.

        Euromed sijaitsee Kalliossa, ihan kirkon vieressä. Itse kyllä löysin osoitteen heidän sivuiltaan (olisiko ollut kohdassa yhteystiedot?).

        Omasta luomenpoistostani on nyt vajaa kuukausi, ruvet ovat lähteneet ja lopputulos näyttää todella hyvältä. Jälkiä saa jo nyt suurennuslasilla etsiä, ja ymmärtääkseni tilanne vain paranee ihon uusiutuessa. Kunhan vain luomet eivät kasva takaisin, olen kyllä ERITTÄIN tyytyväinen lopputulokseen!

        Kannattaa kumminkin miettiä etukäteen luomenpoiston ajoitus, sillä operaation jälkeen tulee noin pariksi viikoksi rumannäköiset ruvet, ja silloin ei ole kiva liikkua ihmisten ilmoilla, jos ruvet ovat näkyvällä paikalla. Ymmärtääkseni myöskään kesä ei ole hyvä poistoaika, sillä aurinko voi aiheuttaa herkästi pigmenttimuutoksia.


      • beeppis
        tyytis kirjoitti:

        Euromed sijaitsee Kalliossa, ihan kirkon vieressä. Itse kyllä löysin osoitteen heidän sivuiltaan (olisiko ollut kohdassa yhteystiedot?).

        Omasta luomenpoistostani on nyt vajaa kuukausi, ruvet ovat lähteneet ja lopputulos näyttää todella hyvältä. Jälkiä saa jo nyt suurennuslasilla etsiä, ja ymmärtääkseni tilanne vain paranee ihon uusiutuessa. Kunhan vain luomet eivät kasva takaisin, olen kyllä ERITTÄIN tyytyväinen lopputulokseen!

        Kannattaa kumminkin miettiä etukäteen luomenpoiston ajoitus, sillä operaation jälkeen tulee noin pariksi viikoksi rumannäköiset ruvet, ja silloin ei ole kiva liikkua ihmisten ilmoilla, jos ruvet ovat näkyvällä paikalla. Ymmärtääkseni myöskään kesä ei ole hyvä poistoaika, sillä aurinko voi aiheuttaa herkästi pigmenttimuutoksia.

        Itsekin olen ajatellut poistaa vartaloltani muutaman ihon tasalla olevan luomen Euromedin avulla, mutta minua pelottaa mahdolliset kuopat.:S Haluaisin kuulla muiden kokemuksista, onko vartalolta poistettujen ei koholla olevien luomien tilalle jäänyt väkisinkin kuopat. Ja miten syviä ja näkyviä ne ovat.

        Kävin pari vuotta sitten poistamassa terveyskeskuksessa kaksi vähän koholla olevaa luomea, mutta molemmista jäi luomea isommat arvet, ja nyt harmittaa, enkä suosittele sitä kenellekkään.:/ Mutta Euromed kyllä kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta..:)


      • Mimumu
        beeppis kirjoitti:

        Itsekin olen ajatellut poistaa vartaloltani muutaman ihon tasalla olevan luomen Euromedin avulla, mutta minua pelottaa mahdolliset kuopat.:S Haluaisin kuulla muiden kokemuksista, onko vartalolta poistettujen ei koholla olevien luomien tilalle jäänyt väkisinkin kuopat. Ja miten syviä ja näkyviä ne ovat.

        Kävin pari vuotta sitten poistamassa terveyskeskuksessa kaksi vähän koholla olevaa luomea, mutta molemmista jäi luomea isommat arvet, ja nyt harmittaa, enkä suosittele sitä kenellekkään.:/ Mutta Euromed kyllä kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta..:)

        Heippa! Eli sain nyt kuukauden kuluttua itseäni niskasta kiinni ja kävin toissapäivänä Euromedillä. Poistin kasvois yhden pinen, koholla olevan luomen ja selästä pari isompaa.
        Olisin halunnut kasvoista poistaa vielä toisenkin pienen luomen, mutta lääkäri katsoi parhaaksi antaa sen olla. Epäili että siitä voisi jäädä pahempi jälki ja kun ko luomi oli niin kovin pieni..
        Että kyllä he siellä opastavat ja tietävät =)

        Puudutus tosiaan hieman nipisti, varsinkin kasvoissa olevaan luomeen. Selässä ei niinkään nipistystä tuntunut. Minulla itse toimenpide ei tuntunut lainkaan, sekin tosin luonnollisesti henkilökohtaista miten kukakin kivun tuntee. Nyt luomien tilalla on ihan sievät ruvet. Odottelen niiden paranemista.. kasvoissa tuo on inhottava, mutta lohduttavaa että sekin paranee pikkuhiljaa.
        Lääkäri ei kasvoista uskaltanut mennä kovin syvälle luomeen juuri sen takia ettei jäisi kamalaa kuoppaa. Saas nähä mitä siitä tulee, mutta oli ainakin varovainen. Kiitos siitä.
        Jos luomen juuret on kovin syvällä, niin se on sitten pikkasen hankalampi poistaa. Tuokin luomi on tuossa ollut syntymästä saakka..

        Hinnat oli entisestään nousseet, eli kolmen luomen poisto yht 187e. Kelalta saa n. 20e takaisin, joka pitää itse anoa. Antavat klinikalta lomakkeen.

        Ihan tyytyväinen tässä vaiheessa olen. Ystävällinen palvelu kyllä oli. Suosittelen kaikille jotka haluaa luomistaan eroon. Ei sitä terv. asemalla kannata tehdä. Itsellänikin jäi aikamoiset arvet kun ta:lla poistin, onneksi ne ovat piilossa! Mutta eipä tässäkään vaiheessa nyt vielä 100% varmaksi voi mitään sanoa, kaksi päivää vasta kulunut =)


      • paxxx
        Mimumu kirjoitti:

        Heippa! Eli sain nyt kuukauden kuluttua itseäni niskasta kiinni ja kävin toissapäivänä Euromedillä. Poistin kasvois yhden pinen, koholla olevan luomen ja selästä pari isompaa.
        Olisin halunnut kasvoista poistaa vielä toisenkin pienen luomen, mutta lääkäri katsoi parhaaksi antaa sen olla. Epäili että siitä voisi jäädä pahempi jälki ja kun ko luomi oli niin kovin pieni..
        Että kyllä he siellä opastavat ja tietävät =)

        Puudutus tosiaan hieman nipisti, varsinkin kasvoissa olevaan luomeen. Selässä ei niinkään nipistystä tuntunut. Minulla itse toimenpide ei tuntunut lainkaan, sekin tosin luonnollisesti henkilökohtaista miten kukakin kivun tuntee. Nyt luomien tilalla on ihan sievät ruvet. Odottelen niiden paranemista.. kasvoissa tuo on inhottava, mutta lohduttavaa että sekin paranee pikkuhiljaa.
        Lääkäri ei kasvoista uskaltanut mennä kovin syvälle luomeen juuri sen takia ettei jäisi kamalaa kuoppaa. Saas nähä mitä siitä tulee, mutta oli ainakin varovainen. Kiitos siitä.
        Jos luomen juuret on kovin syvällä, niin se on sitten pikkasen hankalampi poistaa. Tuokin luomi on tuossa ollut syntymästä saakka..

        Hinnat oli entisestään nousseet, eli kolmen luomen poisto yht 187e. Kelalta saa n. 20e takaisin, joka pitää itse anoa. Antavat klinikalta lomakkeen.

        Ihan tyytyväinen tässä vaiheessa olen. Ystävällinen palvelu kyllä oli. Suosittelen kaikille jotka haluaa luomistaan eroon. Ei sitä terv. asemalla kannata tehdä. Itsellänikin jäi aikamoiset arvet kun ta:lla poistin, onneksi ne ovat piilossa! Mutta eipä tässäkään vaiheessa nyt vielä 100% varmaksi voi mitään sanoa, kaksi päivää vasta kulunut =)

        Onko parantunut hyvin?


      • paxxx
        paxxx kirjoitti:

        Onko parantunut hyvin?

        Kävin nyt sitten itsekin tuolla. Pari viikkoa kulunut operaatiosta ja tällä hetkellä olen ihan luottavaisin mielin. Euromedin sivuilla oleva kuva "Korjaustoimenpiteen jälkeen (5pv.)" ei kylläkään tunnu kovin todenmukaiselta. Mutta eiköhän se tästä. :)


      • Mimumu
        paxxx kirjoitti:

        Onko parantunut hyvin?

        Hyvin on parantuneet. Ei näy juuri mitään jälkeä enää luomi kohdissa. Voin siis suositella! =)


      • Luometon
        Mimumu kirjoitti:

        Hyvin on parantuneet. Ei näy juuri mitään jälkeä enää luomi kohdissa. Voin siis suositella! =)

        Itse kävin poistattamassa 3 luomea tasan 2vk sitten. Enää yhdessä pieni pala rupea ja kaksi muuta parantuneet. Toisesta ei oikeasti jäänyt minkään moista jälkeä!! Ihan uskomatonta!
        Toisesta jäi punoittava "arpi", mutta voi johtua siitä että oli sellaisessa paikassa missä aina otti paitaan kiinni ja sen vuoksi myös irtosi ennen aikojaa.
        Mutta kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen ja voin suositella!
        Eikä juuri sattunut, puudutus tietty, mutta eniten iljetti se haju mikä siitä tuli kun luomia poistettiin *yök*


      • höhhhh
        Luometon kirjoitti:

        Itse kävin poistattamassa 3 luomea tasan 2vk sitten. Enää yhdessä pieni pala rupea ja kaksi muuta parantuneet. Toisesta ei oikeasti jäänyt minkään moista jälkeä!! Ihan uskomatonta!
        Toisesta jäi punoittava "arpi", mutta voi johtua siitä että oli sellaisessa paikassa missä aina otti paitaan kiinni ja sen vuoksi myös irtosi ennen aikojaa.
        Mutta kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen ja voin suositella!
        Eikä juuri sattunut, puudutus tietty, mutta eniten iljetti se haju mikä siitä tuli kun luomia poistettiin *yök*

        Onko kellään tullut arpeen keloidia ?
        Minulla on 2 vuotta sitten poistettu kaksi luomea kädestä ( terveyskeskus ) molemmista jäi aivan tajuttoman kokoiset arvet ja ne ovat kohollan, ovat noin kolme kertaa isommat kun itse luomet oli. Nyt ei auta kun mennä plastikkakirurgille arven korjausleikkaukseen joka maksaa taas päälle tuhat euroa !

        Että näin.


      • nainen nen
        höhhhh kirjoitti:

        Onko kellään tullut arpeen keloidia ?
        Minulla on 2 vuotta sitten poistettu kaksi luomea kädestä ( terveyskeskus ) molemmista jäi aivan tajuttoman kokoiset arvet ja ne ovat kohollan, ovat noin kolme kertaa isommat kun itse luomet oli. Nyt ei auta kun mennä plastikkakirurgille arven korjausleikkaukseen joka maksaa taas päälle tuhat euroa !

        Että näin.

        Kelloidiarven sisään voi pistää kortisoonia, sitten se ehkä pienenee. Se ei maksa paljoa.


      • dgdss
        nainen nen kirjoitti:

        Kelloidiarven sisään voi pistää kortisoonia, sitten se ehkä pienenee. Se ei maksa paljoa.

        kai olet saanut niihin silikonilaastareita ne auttaa myös jonkun verran, yleensä tekee ihon tasaiseksi. mutta niitä pitää käyttää sitten joku 6kk. noiden lisäksi kortisonipistoksia.


    • kiusallinenvaiva

      mun pitäis poistaa peniksestä luomi, onko kenellään kokemuksia jääkö hirveän kireä kohta ja muodostuuko näkyvää arpea? miten käytännössä puudutus ja koko juttu onnistuu? koska luomi on näin kiusallisessa paikassa parasta olisi varmaan tehdä se juuri tällä menetelmällä eikä esim. laaserilla?

      • dfjksfl

        Haluaisin poistattaa luomen jossa kasvaa karvaa. Luomi on muutoin aika tasainen. Onko kellään kokemusta vastaavasta?


      • operoitu
        dfjksfl kirjoitti:

        Haluaisin poistattaa luomen jossa kasvaa karvaa. Luomi on muutoin aika tasainen. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

        Moi,

        Laitan tänne omat kokemukset itseäni ja muita varten ylös.

        Varasin ajan sähköpostilla Euromediltä välipäivinä tammikuun toiselle viikolle ja sain ajan juuri haluamalleni päivälle.

        Tänään kävin sitten poistamassa isohkon, lievästi kohollaan olevan luomen poskesta ko paikassa. Naamassa kasvaa parta muutenkin, niin myös luomessa. Mitään ongelmia ei ole sen kanssa ollut, halusin siitä muuten vaan eroon. Naislääkäri tutki nopeasti ja laittoi leikkauspöydälle puudutettavaksi.

        Henkilökunta oli ystävällistä mutta venäjää puhuvat lääkärit herätti tahtomattani pieniä epäilyksiä.
        Maksu oli 191 euroa oli sitten 1 tai 3 leikattavaa luomea joten päätin sitten äkkiseltään antaa kyljestä muutaman muunkin leikattavaksi. Puudutuspiikeillä piikitettiin kohdat täysin tunnottomiksi ja sitten ajettiin jollain laitteilla sileäksi. Luomet kärysivät irti ja koko homma kesti 10 minuuttia. Antibioottivoidetta ja laastari päälle. Todella simppeli ja kivuton homma.

        Himassa katoin niin kaikkien kolmen leikatun luomen kohdalla on erilainen jälki. Kyljessä toisen kohdalla on miltei huomaamaton ihonvärinen alue, toisessa samanlainen mutta tumma rupi (?) päällä. Poskessa luomen paikalla pikkasen normaalia ihoa tummempi alue ja pieni entisen luomen värinen jälki, joka toivottavasti ei ole osa poistettua luomea vaan hyytynyttä verta tai jotain joka lähtee ajan kanssa.

        Parin kuukauden päästä ei lääkärin mukaan näy jälkeäkään. Saa nähdä! Tämän perusteella ei operaatio ainakaan huonompaan suuntaan naamaa vienyt. Jäljet ei vie ihoa syvemmälle eikä ole suurempia kuin luomet ennen leikkausta. Katotaan muutaman päivän päästä..


      • Harki_tseva
        operoitu kirjoitti:

        Moi,

        Laitan tänne omat kokemukset itseäni ja muita varten ylös.

        Varasin ajan sähköpostilla Euromediltä välipäivinä tammikuun toiselle viikolle ja sain ajan juuri haluamalleni päivälle.

        Tänään kävin sitten poistamassa isohkon, lievästi kohollaan olevan luomen poskesta ko paikassa. Naamassa kasvaa parta muutenkin, niin myös luomessa. Mitään ongelmia ei ole sen kanssa ollut, halusin siitä muuten vaan eroon. Naislääkäri tutki nopeasti ja laittoi leikkauspöydälle puudutettavaksi.

        Henkilökunta oli ystävällistä mutta venäjää puhuvat lääkärit herätti tahtomattani pieniä epäilyksiä.
        Maksu oli 191 euroa oli sitten 1 tai 3 leikattavaa luomea joten päätin sitten äkkiseltään antaa kyljestä muutaman muunkin leikattavaksi. Puudutuspiikeillä piikitettiin kohdat täysin tunnottomiksi ja sitten ajettiin jollain laitteilla sileäksi. Luomet kärysivät irti ja koko homma kesti 10 minuuttia. Antibioottivoidetta ja laastari päälle. Todella simppeli ja kivuton homma.

        Himassa katoin niin kaikkien kolmen leikatun luomen kohdalla on erilainen jälki. Kyljessä toisen kohdalla on miltei huomaamaton ihonvärinen alue, toisessa samanlainen mutta tumma rupi (?) päällä. Poskessa luomen paikalla pikkasen normaalia ihoa tummempi alue ja pieni entisen luomen värinen jälki, joka toivottavasti ei ole osa poistettua luomea vaan hyytynyttä verta tai jotain joka lähtee ajan kanssa.

        Parin kuukauden päästä ei lääkärin mukaan näy jälkeäkään. Saa nähdä! Tämän perusteella ei operaatio ainakaan huonompaan suuntaan naamaa vienyt. Jäljet ei vie ihoa syvemmälle eikä ole suurempia kuin luomet ennen leikkausta. Katotaan muutaman päivän päästä..

        Hei, miltä tilanne nyt näyttää kun melkein kuukausi kulunut aikaa? Itse harkitsen parhaillaan meneväni Euromedille poistattamaan muutaman luomen, ja kiinnostaisi saada lukea mahdollisimman paljon kokemuksia ko. menetelmästä ja millaisia jälkiä ihmisille on jäänyt poiston jäljiltä.


    • luomiii

      Onko Harki_tseva jo käynnyt leikkauttamassa luomiaan? Olen myös aikeissa poistattaa luomia. Olisi kiva kuulla tuloksista.

    • operoitu

      Moi,
      Kävin vajaa kahden kuukauden kuluttua uudestaan koska luomesta oli jäänyt joku solu joka taas alkoi uusiutua. Ei kiva juttu ollenkaan. Edelliseen kertaan verrattuna nyt on todella iso hole naamassa kun varmuuden vuoksi kaivettiin syvempää. Kuulemma 10% tapauksista käy näin.
      Pysyvää kuoppaa ei "pitäisi" vieläkään jäädä, mutta pettymyksen jälkeen ei fiilis olekkaan enää niin optimistinen. Ties vaikka kasvaisi vieläkin takaisin ja samalla jäisi naamaan kraateri.
      Muut luomet poistui mutta niistäkin on aika isot arvet. Pitää hankkia hydrokortisonia jotta häipyisivät vihdoin.

      Uusinta maksoi vastaanottomaksun verran mutta hyvityksenä poistivat vielä pienemmän luomen kaupan päälle.

      Hirveää että yhden luomen takia tuntee jo olevansa jossain plastiikkakirurgiakierteessä tuhoamassa itseään. Noh toivottavasti tämä oli tällä selvä ja kuukauden päästä naamassa ei ole jälkeäkään.

      En tiedä voinko suositella. Tavallaan hyvä että menin niin ei tarvitse jahkailla ja kokonaisuudessaan ei tämä alkuperäistä pahemmaksi voi vieläkään mennä. Yhtä näppärää poisto ei kuitenkaan ollut kuin olisi luullut. Toisaalta samat riskit on missä tahasa tekniikassa.

    • operoitu

      Päälle pari viikkoa taas mennyt uusintaoperoinnista. Rupi lähti ja nyt on vaaleanpunainen kuoppa. Todella toivon että se tasoittuu ihonmyötäiseksi.

      Hyvin voi kuitenkin kuljeskella ihmisten ilmoilla, mutta kirkasta kevätarurinkoa sietää vielä varoa.

      • Luomii

        Moi,
        miltä nyt näyttää kuukauden päästä?


      • mikko523556

        pistäkäähän päivitystä jäljistänne...ja uudet kokemukset tervetulleita


    • tuiskutti

      Minulta on poistettu luomia monella tavalla,niin kasvoilta kuin kehostakin, mm kauhomalla, kirurgisesti ja laserilla. Rasvaluomiin tehoaa kauhominen hyvin. Kasvoissa ehdottomasti plastiikkakirurgi on paras, laserista kasvoi vuosien kuluessa valkoista arpea luomien tilalle, on vaikea peittää meikillä. Mutta summa summarum: mielummin matala arpi kuin koholla oleva ruskea, isohko luomi.

    • luomenpoistokokemus

      Mä kävin poistattamassa Euromedissä kaksi koholla olevaa luomea kasvoista (posken ja nenän välissä, joten näkyvällä paikalla...), toinen oli täysin ihon värinen, toisessa ihan pikkasen rusehtavaa väriä. Poistosta kulunut noin puolitoista viikkoa. Poistopäivänä alkoi toisesta vuotaa verta ja toisesta sellaista kellertävää "mätää" mitä lie. Pian kuitenkin kuivuivat laastarien poiston jälkeen, mutta etenkin toiseen jäi melko iso rupi. Edelleen molempien paikalla on rupi, mutta toinen on ainakin kohta läöhtemäisllään, luulisin. Ihmettelen kyllä suuresti, kun ei muka pitänyt arpia muodostua.... Ja toinen seikka joka hämmensi ja aiheutti sen että jäi vähän "paha maku" suuhun paikasta oli se, että puhelimessa mulle sanottiin että hinta on noin 92 euroa toimituskuluineen, ja soitin ja varmistin hinnan vielä kaksi kertaa. Mutta paikan päällä selvisi, että hinta onkin 192 euroa! Kovasti väittivät, että ei ole mahdollista että olisi sanottu vääärin ja että minä olen kuullut väärin, mutta epäilen kyllä, kun itse oikein toisella soittokerralla kysyin että olihan se hinta siis 92 euroa... Että silleen... Mutta muuten ihan hyvä kokemus, ihan mukava oli nainen joka luomet poisti (ennen sitä hintasotkua, alko syytellä ja jäi pudistelemaan päätä ym.), tosin sekään ei puhunu ihan hyvin suomea (virkailija ei kuullut edes sukunimeäni oikein vaikka toistin varmaan kymmennen kertaa... :D) ja toimenpide ei sattunut, puudutus vain hieman nipisti. Lisäksi palaneen ihon käry oli hieman epämiellyttävä muttei se nyt suuri juttu ollut :) Tietenkin myös tuo kulkeminen ihoteipit naamassa helsingissä ja junassa oli hieman noloa... Ja laastaria olen pitänyt ulkona liikkuessani, kun ruvet on kuitenkin entisten luomien kokoiset ja siis näkyvämmät kun vielä punaiset. Toivtottavasti ruvet lähtee pian ja jäljet paranee äkkiä! että pääsee vähän nauttimaan kesästä kotipihaa kauempana...

    • niinnnnnnn

      Ite oon kanssa menossa euromediin poistamaan luomia, mutta mietin että milloin MAKSU suoritetaan? Tuleeko lasku postissa ja milloin se pitää maksaa pois vai maksetaanko maksu samantien

      • Aman27

        Euromedissä poistatin 3 luomea eilen. hinta 192e josta saa KELA korvauksen pois kun toimittaa lapun ja kirjeen postiin jonka antoivat sieltä. Maksu tapahtuu toimenpiteen jälkeen. Poskipäistä 2 luomea 2x 0,5mm toinen väritön, toinen vaaleanruskea, molemmat kohollaan rumasti ja yksi kohollaan oleva vartalosta. Laastarit otin pois äsken, luomista ei tietoakaan, vaaleat jäljet niiden tilalla. Nyt täytyy sanoa että tilanne näyttää niin hyvältä, olisinpa tehnyt tämän jo aikaisemmin.


    • sdfasdfasfdsdf

      Laittakaa lisää kokemuksia!
      Itselläni satoja luomia ja pitäisi käydä poistattamassa ennen kesää.
      Olisi kiva kuulla tuoreita kokemuksia :)

    • jännittää...

      Kiitos kovasti näistä kirjoituksista! Ilman niitä en olisi uskaltanut varata aikaa kyseiseen operaatioon. Yhden luomen kävin poistattamassa pari vuotta sitten plastiikkakirurgilla ihan "perinteisellä" menetelmällä, siisti jälki silläkin jäi mutta tämä tikittömyys kyllä houkuttelee.

      Varasin tänään ajan ja olen menossa Euromedille poistattamaan muutaman luomen tiistai-iltana 20.12. Ollaan sitten joulun pyhät rupi nenän alla, eipä tuo minua haittaa :D Voin kirjoitella kokemuksia toimenpiteen jälkeen.

    • Hyvää jälkeä :)

      Kävin tänään poistattamassa Euromedillä 3 luomea. Yksi niistä oli kasvoissa. Olen jo nyt tyytyväinen työn jälkeen. :) Kasvoissa olevan luomen olen monta vuotta sitten käynyt Mehiläisessä poistattamassa laserilla, lääkäri Hannu-Pekka Happosella, mutta teki työn kai huonosti tai liian varovasti, koska luomi kasvoi heti takaisin ja jälki jäi punaiseksi. Nyt lopputulos on aivan erilainen! Jälkeä ei jäänyt ollenkaan ja meikata voi kuulemma heti seuravana päivänä. :) Suosittelen tätä paikkaa!!!! Hinta kolmen luomen poistosta 192€, mielestäni edullinen verrattuna muihin paikkoihin. Ja kannattaa ehdottomasti poistattaa luomet talvella, varsinkin jos ovat kasvojen alueella, koska auringon valo kesällä pilaa lopputuloksen.

    • jännittää...

      Kävin tosiaan tiistaina poistattamassa luomia. Venäläinen naislääkäri (suomalaisella sukunimellä ja puhui hyvin suomea) katsoi ensin tarkkaan poistettavat luomet ja lupasi poistaa vielä neljännenkin luomen ilmaiseksi, kun sattui olemaan sellaisen luomen vieressä, jonka halusin pois.

      Sain nettisivuilta mielikuvan jostain hienosta laitteesta, jolla luomet poistetaan, mutta kyseessä olikin sähköveitsi, jota käytetään terveydenhuollossa ihan muutenkin. Ei siinä mitään, se on myös ihan käytetty keino luomien poistoon, mutta miksei nettisivuilla voi lukea, että kysessä on sähköveitsi? Kasvoista poistettaessa sattui aika paljon puudutuksesta huolimatta, mutta lääkäri piti taukoja ja teki hyvää työtä. Rupia on vielä, eli ainakaan minulla ei jäänyt vielä täysin näkymättömiksi :D katsotaan parin viikon päästä.

      Ihan asiallinen paikka kyllä. Muutkin instrumentit olivat steriilisti pusseissa niinkuin pitää (kaikenlaisia yksityislääkäreitä ja heidän hygieniakäytäntöjään on tullut nähtyä ja kuultua, niin tämä oli ihan positiivinen kokemus siltä kantilta). Eikä tosiaan tarvitse mennä poistattamaan tikkejä.

    • Muulitar

      Minä kävin tänään poistattamassa kolme koholuomea kasvoista. Hyvää palvelua! Palaan kokemuksien kanssa viikon päästä. Ainakin nyt leuassa on pieni punakeskustainen kuoppa..

    • hmmhhhhh

      tietääkö kukaa voiko luomia poistaa siellä euromedillä kerralla useemman ku kolme?

    • k

      joo

    • tupu

      kävimme pojan kanssa euromedillä 16.7 ensim. kerran. itseltäni poistettiin kolme luomea ,kaksi posken alueelta joista toinen oli n. puolisent. ja yksi poistettiin leuan alueelta. pojalta poistettiin 6 luomea osa ohimoilta ja loput kasvojen eri alueilta. puudutus hiukan nipisti ja leuan alueen luomea poistettaessa kyllä sattui jonkin verran,, vrk. jälkeen itselläni pienet vaaleat läntit joissa punaista keskellä,,,poskenalueen isoimman luomen jälki on isoin ja kipeä ja turvoksissa ja alue mustelmalla,,lääkäri sanoi että verisuoni joteskii meni että sattuuhan näitä joskus. pojalla on isommat punaiset alueet kun sen luomet olivat osa sellasi matalia tummia,,, toivot. pidem ajan jälkeen ei luomen poisto jälkemme näkyisi juuri nimeksikään !! aina olemme kärsineet kosmeettisen haitan tuomana kun noita luomia on ollut kasvoissamme siksi päädyimme kokeilemaan poistoa täällä euromedilla.....jos kaikki menee hyvin voin mennä poistattamaan vielä luomia tänne uudelleenkin...:)

      • tupu

        hinnat oli niin että 1-3 luomea pois = 198 euroa ja seuraavat luomet samalla käynnillä 48 euroa...... kelalta saat takaisin vähän.....ei paha hinta jos tällä hinnalla saa itselleen kosmeettisen haitan pois....:)


    • -make-

      Euromed on hyvä paikka ja olen poistattanut siellä jo 5 kertaa luomia. Operaatio on lähes kivuton ja jälki on hyvää.

      Taasen kun syksy tulee niin sinne matka johtaa. :)

    • elokk

      Poistin Euromedissä kolme luomea nyt elokuussa, erikoinen paikka mutta hyvä palvelu ja ihana lääkäri! Luomet poistuivat helposti ja jälki todella siistiä.

    • euromedkiinnostunut

      Mitens teillä ihmisillä jotka kävi 2012 euromedillä on luomet haalentunut? :) Muutkin saa toki vastailla! Kiinnostunut oisin menemään mutta ajanvarausta en oo viel uskaltanu tehä... Haluaisin poistaa 4 luomea: 2 koholuomea niskasta, yksi koholuomi nenän vierustalta ja yksi tasainen suhtpieni luomi yläposkesta - eniten inhoan tuota yläposkiluomea mutta harkitsen sen poistamista vielä koska kraateri olisi varmasti pahempi :( Arvostaisin vastausta :)!

      • euromedkiinnostunut

        EI SIIS luomet vaan operointiarvet siis haalentunut? :D Tajusitte varmaan kuitenkin.


    • Luomiapoistattanut

      Tästä paikasta voin vain VAROITTAA! Löysin Euromedin 2010 netin kautta. Silloin sivun mainoksessa oli henkilö, jolta oli ilman arpea poistettu luomi kasvoista. Tästä innostuneena soitin Euromediin. Puhelimeen vastannut henkilö kertoi, että heillä 2 lääkäriä tekee luomien poistoa: plastiikkakirurgi ja plastiikkakirurgiaan erikoistumassa oleva lääkäri. Tällä plastiikkakirurgiaan erikoistuvalla lääkärillä oli kuulemma enemmän kokemusta luomien poistosta, joten valitsin hänet.

      Vastaanotto oli hieman vaatimaton, mutta jäin kuitenkin odottamaan vuoroani. Lääkäriksi itsensä esitellyt venäläistaustainen nainen kertoi asiaa kysyttyäni tämän radiofrekrenssitekniikan leikkaavan luomet laseria tarkemmin. Pyysin poistamaan kaulastani näkyvältä paikalta 2 kpl noin 1-2 mm kokoista vaaratonta luomea. Operaation jälkeen kyseinen henkilö kertoi tyytyväisenä poistaneensa samalla 4 kpl muitakin pienempiä luomia tähän samaan hintaan (200 euroa). Ne olivat kooltaan vain noin 1-2 mm. Hän ei missään vaiheessa kertonut tästä mitään tai pyytänyt poistamiselle lupaa. En silloin vielä niin hätkähtänyt asiasta kun oletin operaation olevan arpia jättämätön.

      Kotona huomasin järkytyksekseni, että luomet oli poistettu erittäin suurpiirteisesti. Vaarattomien (niistä ei koskaan lähetetty näytettä mihinkään, eikä niissä ollut mitään huolestuttavaa) 1-2 mm kokoisten luomien ympäriltä oli poistettu ihoa laajalti ja syvältä, ja ihossani oli 6 kpl 6-8mm syvää kuoppaa. Sen kyllä näki heti että niistä tulee jäämään rumat arvet. Ajattelin kuitenkin kärsivällisesti katsoa mitä tapahtuu ja kuvasin jälkeen-kuvia ennen-kuvien lisäksi.

      Älkää missään nimessä käykö tässä paikassa! Jos teillä on luomia, kokeilkaa vaikka niiden jäädytystä jossakin muualla. On täysin ammattitaidotonta: 1) poistaa luomia enemmän kuin mitä on sovittu, 2) jättää asiakkaalle kertomatta pysyvien arpien jäämisen mahdollisuus (ne tosiaan jäivät pysyviksi) ja 3) poistaa luomet liian syvältä ja ottaa mukaan runsaasti tervettä ihoa. Mielikuvani mukaan lääkäri poisti luomet ilman lisävaloa ja ilman suurennuslasia tai silmälaseja vaikka hän oli jo ehkä noin 45-vuotias.

    • euromedkiinnostunut

      Voi ei "luomiapoistanut" toi kuulostaa ihan kamalalta :( Hirveet et se alko vaa nyppii niit extra luomii ilman minkäälaist lupaa tai varoitusta... Ja nettisivujen kuvistakin voi haistaa jo palaneenkäryä, mutta ois luullu että arvet jäisivät vaan pieniksi... Saa nyt nähdä mitä keksin - pakko nää luomet on jollain poistattaa kun ovat pahasti häirinneet jo vuosia ::( Kiitos kuitenkin neuvoista ja otan osaa - toivotaan että arpesi vielä haalenisivat! :(

    • piisku74

      Itse taas suosittelen. Kävin viikko sitten poistamassa 3 luomea naamasta ja hyvin ovat parentuneet. Kahdesta on irronnut ruvet ja jäljellä on vaalenapunaiset jäljet,mutta ei kuoppia ja lähinnä näyttävät siltä että olisin puristanut finnin siitä kohtaa. Kolmas luomi jää korvan viereen ja olikin isompi. Rupi on tasainen ja hyvä. Lääkäri oli venäläinen , mutta teki tarkkaa työtä, antoi hyvät kotihoito-ohjeet ja operaatio oli nopeaa ja halpaa. Se maksoin 198e josta saa 48 e kelalta takaisin. Kaikki muut luomen poistot tehdään veitsellä ja tikeillä, joista jää helpommin arvet. Itse taas suosittelen!

      • euromedkiinnostunut

        Kiitos piisku74! :)) Ajattelin nyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja varata ajan koska ei nyt pikkuarvet haittaa ja euromed on kuitenkin saanut aikalailla hyvää palautetta ja on edullinenkin! Tää ajanvaraaminen vaa jäntskättää mut jos sitä ny ottais niskasta kerrankin kiinni...

        Miltä muuten jäljet näyttävät nyt? :)) Vaalentuneet? Mietin vaan sitä että jääköhän sellaset arvet että pitää meikillä peittää kun kaksi inhaa luomea on naamassani :/ Kiitoksia!


      • luomien poisto hinta

    • euromedkiinnostunut

      Päätin nyt kirjoittaa tänne, kun näistä viesteistä oli minulle paljon apua. Kävin Euromedissä muutama kuukausi sitten poistattamassa 3 koholuomea (olisin yhden pigmentti-luomenkin halunnut poistattaa, mutta kuulemma "ei voi poistaa, koska uusiutuu niin helposti"). Ja täytyy kyllä sanoa, että olen todella tyytyväinen jälkeen! Yksi luomeni oli siis niskassa, toinen korvan takana ja yksi oli nenän vierustalla ja kaikkien jäljet ovat tasaisia ja lähes huomaamattomia (ei siis mitään kuoppia). Korvan tausta -luomesta ei näy arven jälkeäkään, niska-luomesta jäi hyvin haalea vaaleanpunainen jälki, jota ei huomaa ennen kuin alkaa tarkemmin tutkimaan ja nenänvierusta-luomestakaan ei näy sen suurempaa arpea (arpi näkyy vain silloin jos ihoa esim. hankaa tai ärsyttää milloin ihon eri kohdat reagoivat eri tavoin). Hinnaksi tuli se about 200€, josta kela korvasi huimat 10€ takaisin. Olen kuitenkin tyytyväinen ja oli hintansa väärti - ja mikään luomista ei ole siis tullut takaisin! Palvelu oli hyvää, vaikka aluksi vähän erikoiselta vaikuttikin, kun kaikki vilisivät ympärillä puhuen venäjää. Itse lääkärin suomi oli kuitenkin hyvää, mitä nyt pikkaisen aksentilla puhui, mutta hyvin asiat menivät perille ja hoituivat. Lääkäri ei sen suuremmin luomia tutkinut, kyseli vain mitkä luomet haluan poistaa ja ne hänelle osoitin ja hän vain vastasi, että "käy käy" kaikkiin paitsi siihen pigmentti-luomeen. Puudutuspiikit tietysti laitettiin ja ne sattuivat tietenkin enemmän kuin itse luomien poisto, mutta ei kipu kuitenkaan sietämätöntä ollut varsinkin, kun siinä voi hyvin puristaa vuoteen käsinojaan. Jonkin luomen kohdalla hän sanoi, että yksi puudutus ei välttämättä riitä puuduttamaan kipua ja sanoi, että jos tuntuu niin annosta voidaan lisätä. Noh, ei se yksi puudutus riittänyt kivun poistoon, mutten lisää puudutusta pyytänyt ja tämäkään luomenpoisto ei siis ihan hirveästi sattunut. Laitettiin sellaiset valkoiset laput naamalle, jotka poistin sitten seuraavana päivänä samaan aikaan, kuin aika oli ollut edellisenä päivänä. Sitten vain laitoin Bepanthenia useita kertoja päivässä viikkojen ajan ja ruvet alkoivat siitä pikkuhiljaa itsekseen irtoamaan. Minulle oli rupi ilmestynyt niska- ja korvaluomiin jo lappujen poistoon mennessä, mutta nenänvierusta-luomeen muodostui vain sellainen keltainen kerros, jota sitten rasvasin. Mutta kaikki kääntyivät siis hyvin päin.

      Monet puhuivat täällä jostain sähköveitsestä, joten oletin jotain aivan veitsennäköistä, mutta siis instrumentti näytti enemmänkin minimaalisen kokoiselta metalli-henkarilta joka olisi kiinni tikussa - siis muotonsa vuoksi.

      Suosittelen siis ja täytyy sanoa, että ajanvaraaminen on se kaikista jännittävin vaihe!

    • Ferreira84

      Alkuperäiselle kysyjälle:

      Eikös ole aika myöhäistä kysellä tässä vaiheessa tuommoisia?

    • charlee

      oon aatellu mennä tonne teijän hyvien kokemusten kannustamana..
      onko ketään muuta joka viel harkitsee tonne menoa?
      aattelin poistaa eka 3-4 luomee ja kattoo sitten poistanko lisäää myöhemmin..
      pelkään jos tulee rumat kuoppaarvet, mutta ehkä sekin enemmin ku nää luomet. arvet sinällään ei haittaa, jos on tasaset ja siistit.

      meen varmaan vasta syksyllä. vois ottaa kuviakin koko prosessista. :D

    • grandmom

      ".....Mieleeni juolahti kysymys, että hoitavatko nämä "ulkomaalaiset" lääkärit yhtä tarkasta kuin suomalaiset? Desinfioivatko he välineet jne hyvin ja vaihtavat aina puudutuspiikin käytön jälkeen?
      Ettei tulisi mitään infektioita tms tauteja..."
      Ainakin minulla on vähän samanlainen käsitys suomalaisista lääkäreistä: varma ainoa mitä ne osaavat hyvin - desinfioida välineet :)

    • luometon

      Suosittelen paikkaa. Se on nykyisin siinä Lauttasaaren sillan kupeessa. Se venäläissyntyinen plast.kir. teki todella siistiä jälkeä ja nopeasti.

      Mulla oli kolme luomea jotka oli vuosikymmeniä olleet kasvojani rumentamassa mutta eivät ole enää.
      Jotain 190 e koko paletti ja ainut mikä ottaa päähän en mennyt sinne aikaisemmin.

      Suosittelen kaikille !

      • Oon käynyt myös jo muutaman vuoden Euromedissä Tampereelta
        asti ja suosittelen ehdottomasti paikkaa!

        He ovat todella ystävällisiä ja ovat poistaneet kaikista pienimpiäkin
        pikkunäppyjä kasvoista, mitä olen pyytänyt, sekä tietty isompiakin luomia.

        Aina, kun käyn heillä, olen ollut erittäin tyytyväinen! :)


    • liisa11

      Hei. Mä kävin Euromedissa poistamassa luomia, olin tyytyväinen lopputulokseen ja halusin mennä uudelleen mutten löytänyt enää Euromedia...?

      • Mattx

        Siis Medfin on vanha Euromedfin, ne vaihtoi nimeä ja muuttivat uusiin tiloihin. Kävin poistamassa luomen uusissa tiloissa, samaa hyvää palvelua sain. Uudet tilatkin on viihtyisät.


    • medfin

      Kävin eilen poistamassa koholla olevan luomen leuasta, nyt siinä on enää vain vanhan luomen kokoinen rupi. Levittelen siihen bepanthenia vähän väliä ja uskon että tulee todella hyvää jälkeä kunhan rupi putoaa :)

      • dollarin tähden

        Mainostavat nettisivuillaan poikien ympärileikkausta samanlaisilla höpö-höpö -argumenteilla kuin rahanahneet jenkkilääkärit. Ei mitään moraalia firmalla. Kammottavaa ja ymmärtämätöntä touhua. Miksei Lääkintöhallitus puutu asiaan?


    • Luometon

      Kävin tänään poistattamassa luomen poskesta täällä. Ensin odotin aikaani puoli tuntia, mutta on tullut kyllä odoteltua muissakin yksityisissä joten se ei ollut paha juttu kun ei ollut kiire mihinkää mutta jännitys kasvoi. Ilmeisesti edellinen asiakas oli mennyt myöhässä. Mulla oli vaan 1 poistettava luomi joka oli n. 7x9 mm kokoinen tumma luomi, hieman koholla. Puudutuspiikkiä pelkäsin eniten, mutta se vain hieman nipisti. Sitten alettiin poistamaan luomea jollakin laitteella joka piti pientä surinaa. Poisto tuntui vain pieneltä tärinältä poskessa ja lääkäri oli ystävällinen ja kysyi että sattuuko mutta ei sattunut ja puudutus oli tehonnut. Koska luomi oli poskessa niin huomasin hyvin poistettaessa luomesta nousevan käryn ja hajun mutta ei se itseä haitannut, huvitti vaan. Kysyin lääkäriltä lopuksi saatiinko luomi poistettua hyvin ja sanoi että kyllä. Sitten hän kertoi hieman hoito ohjeita ja antoi kirjalliset ohjeet mukaan ja kysyi onko kysyttävää. Sitten kassan kautta maksamaan ja kotiin :) Luomen poisto kesti ehkä 5 min jos vähennetään puudutukset ja juttelut. Voin kertoa sitten miten tää lähtee paranemaan, miltä se sitten näyttää.. Vielä en tiedä miltä näyttää kun on paketin alla...

      • Luominen

        Olisi mielenkiintoista tietää kuinka sinulla paraneminen sujunut. Harkitsen itse ko. opetaatiota.


      • tiinasp

        Mulla poistettiin joulun alla kolme luomea kasvoista, vain yhdessä on punertava jälki, muuta parantuneet tosi hyvin. Mietin vaan, että kasvaakohan ne takasin kun unohdin kysyä


      • Luometon
        Luominen kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista tietää kuinka sinulla paraneminen sujunut. Harkitsen itse ko. opetaatiota.

        Kohdasta on irronnut rupi pari päivää sitten ja nyt kohdassa on punertava jälki. Toivon että se vaalenee pian mutta hoito-ohje paperissa lukee että ajan kanssa. Oon vieläkin rasvannut sitä bebantenil jos auttais enkä uskalla vielä meikata kohtaa vaikka haluisin meikata punertavan piiloon mutta pelkään että se vaikeuttaa paranemista kun iho on vielä niin ohut tossa :) mut tää luomihan oli aika iso n 7x9 mm kokoinen..


      • Luometon
        tiinasp kirjoitti:

        Mulla poistettiin joulun alla kolme luomea kasvoista, vain yhdessä on punertava jälki, muuta parantuneet tosi hyvin. Mietin vaan, että kasvaakohan ne takasin kun unohdin kysyä

        Oliko sulla niissä muissa myös punertava jälki aluksi ja kuinka nopeaa vaaleni? Mietin myös tuota kasvaako ne takaisin


    • railikoo

      Poistatin 4 luomea kasvoista. Ei mitään jälkiä. Iho sileä.

    • Minävaanminä

      Kävin poistattamassa useita pigmenttiluomia kerralla, joista osa isoja ja juuret melko syvällä. Toimenpide oli kivuton (mitä nyt puudutus nipisti) ja mitään kipuja ei esiintynyt myöskään toimenpiteen jälkeen. Helppo homma. Luomet jotka koholla ja ei syviä juuria, ovat parantuneet nopeasti ja jäljellä enää vaaleanpunainen jälki joka varmasti vaalenee ajan kanssa. Isoissa pigmenttiluomissa on kuitenkin yhä iso ruma rupi ja punainen rinkula ympärillä nyt kun toimenpiteestä noin 3 viikkoa. Jälki on siis vielä melko rumaa. Näen kuitenkin jo että tulevat paranemaan hyvin ja arpi jää vähäiseksi. Tiedoksi kuitenkin että paraneminen on hidasta. Menee varmasti ainakin 6 kk ennenkuin jälki on melko huomaamaton. Voin kuitenkin suositella kaikille!

    • Jansku.b

      Täytyy kyllä sanoa että aika salaperäistä toimintaa, ei edes toimenpiteen suorittaneen lääkärin nimeä tai kenenkään muunkaan nimeä missään paperissa. Ei muita potilaita, huoneet tyhjinä ja luomenpoiston tehnyt lääkäri saapui paikalla juuri ennen vastaanottoaikaani siis klo 11.00, ei esitellyt itseään. Valmisteluja ei oltu tehty vaan lääkäri kömpi lattialle laitetta ja johtoja asentelemaan vaihtoi sentään käsineet tuon jälkeen:)
      En mene toista kertaa... katsotaan nyt minkä näköiseksi naama jää, olisiko tuo luomi kuitenkin ollut parempi vaihtoehto.

    • Hyväpaikka

      Olen käynyt 2 kertaa poistamassa, ekalla kerralla poistin yhden luomen selästä ja toisella kerralla nenästä, vatsasta ja olkapäästä. Selän luomen poistamisesta nyt pari vuotta eikä ole jäljen jälkeä :) Toisesta poistosta nyt noin 1,5kk. Ovat alkaneet parantua, mutta punoittavat kyllä vielä. Nenässä kuitenkin näkyy ruskeaa?? Epäilen että luomi on tulossa takaisin. Toivottavasti hoitavat ilmaiseksi sen uudestaan pois. Kertokaa jos kokemusta että luomi kasvaa takaisin!

      • eitakuutaenää

        Luomi voi kasvaa takaisin. Mulle sanoivat että antavat vain kuukauden kahden takuun. Jos pari vuotta on jo mennyt, joudut varmasti maksamaan uudelleen...


    • Luomienpoistonjälkeen

      Hei!

      Minulta poistettiin 2 luomea vatsasta ja 1 selästä. Luulen, että iho voi jäädä helpommin kuopalle, jos rupi irtoaa liian aikaisin/ei muodostu kunnolla. Joten jälkihoito-ohjeita noudatin tarkasti. Itse en uskaltanut kastella luomien poistoalueilta 2 vrk (vaikka ohjeissa puhutiin 1 vrk), koska en halunnut rupien irtoavan. Laastaria vaihdoin/pidin viikon ajan. Vältin aluksi myös rajumpaa liikunta (olivat sellaisella alueella, joka helposti "liikkuu/venyy") ja 1 viikon jälkeen rasvasin rupia ahkerasti aamuin illoin Bepanten Anti-Scar-voiteella. Ruvet irtosivat vasta 2 vko:n kuluttua luomien poistoista. Kuopat ovat kokonaan täyttyneet, mutta poistoalueet edelleen hieman punoittavat. Rasvailen alueita edelleen melko säännöllisesti (lähes päivittäin, jos muistan). Nyt huomasin, että vatsaan ja selkään ovat "kasvaneet takaisin"/jääneet pienet luomen "alut". Takuuta ei enää ole kun 2 kk jo kulunut. Mutta paremmalta näyttää kuin ennen luomien poistoja, joten taidan antaa niiden vain olla elleivät ala tosta isommaksi kasvamaan.
      Euromedillä henkilökunta oli ystävällistä. Poistoista otettiin joku 20 e enemmän kuin nettisivulla luvattiin, mutta en jaksanut valittaa. Tmp oli nopea ja kivuton.

    • Hyväpaikka

      ^ Siihen poistohintaan lisätään 15€ toimistomaksu.

      Mulla alko kasvaa pari luomee takas. Varasin takuukorjaustoimenpiteeseen ajan (huom pitää varata samalle lääkärille kuim edelliskerralla) ja menin uusiks sitten. Ei maksanu yhtään mitään ja nyt luomet on poissa :) punaset jäljet vaan vielä. Lääkäri tosin sanoi, että jos vielä kasvaa luomet takaisin, korjaustoimenpide on myöskin ilmaista, mutta takasin kasvaminen on epätodennäköistä. Noh ei kasvanu onneks :) Palvelu on ystävällistä. Suosittelen paikkaa kyllä!

    • Aliinatyttö

      Missä tämmönen Euromed on?

      • Joodjdooooo

        Helsingissä


    • 12334230420

      Itsellä just tuli täyteen 2 viikkoa siitä kun poistin 3 melko tummaa luomea kasvoista, 2 koholla yks melko tasainen. Kivuton operaatio, ja ihan ok mukava venäläinen henkilökunta. Teipit otin yhden päivän jälkeen pois ja viiminenkin rupi nyt lähtenyt pois. 2 ekaa päivää näyttivät rujommilta kuin luomet mutta sen jälkeen rupien kanssa aika samalta kuin luomet. Nyt kun ruvet pois niin punottaa vielä selvästi, mutta tällä hetkellä tyytyväinen kyllä. Bebanthenia käskettiin laittaa ja myös aurinkorasvaa noihin laittanut. Pitää nyt toivoa etteivät uusiudu, mutta 2kk oli tosiaan takuu jos uusivat. Meinasin ottaa useammankin luomen pois mutta kun en ollut varma onko millaiset lopputulokset niin jäivät vielä odottamaan seuraavaa kertaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe