Sirviö Sukuseura Sotkamo/Kajaani. Yhteystiedot?

satunnainen

Hei,
Onko olemassa/tietääkö joku Kainuussa vaikuttavien Sirviöiden sukuseuraa & yhteystietoja? Äitini isän puoli polveutuu nähtävästi Sotkamon Jormaksen kylässä (talo no 30) olleisa Sirviöistä.

26

8294

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukuseura

      On olemassa Sirvio-Sirviö sukuseura.
      Yhteystiedoista ei ole tietoa.

    • Oona22
    • kisamo

      Hei!
      Olen aikoinani jonkin verran perehtynyt äitini puolen Sotkamon Torinkylän Sirviö-sukuun. En tiedä toimivaa sukuseuraa mutta tarkempia tietoja Sotkamoon alunperin Torinkylälle tulleiden Sirviöiden jälkeläisistä myös Jormaksella saattaisi löytyä Kalevi Sirviön tutkimuksista. Löytyvät itseltäni kopioina mutta niitä voi myös yrittää kysellä lainaksi Sotkamon kunnankirjastosta. Olen ensimmäistä kertaa vastailemassa näihin kysymyksiin, joten voisitko antaa tästä mailista jonkinlaista palautetta omaan sähköpostiini. T. kisamo

      • satunnainen

        Hei,
        Tutkailin Hiskistä löytyviä tietoja ja en ole enään varma onko Jormaksen Sirviöt samoja Sirviöitä, ainakaan kovin läheistä sukua. Äitini iso-isoäiti oli Huonekuntanen Elsa Stina Sirviö,syntynyt 24.7.1832.Sotkamossa, isä Drg. Eric Sirviö, äiti Anna Lena Määttä.
        Sanooko nämä tiedot mitään?


      • satunnainen kirjoitti:

        Hei,
        Tutkailin Hiskistä löytyviä tietoja ja en ole enään varma onko Jormaksen Sirviöt samoja Sirviöitä, ainakaan kovin läheistä sukua. Äitini iso-isoäiti oli Huonekuntanen Elsa Stina Sirviö,syntynyt 24.7.1832.Sotkamossa, isä Drg. Eric Sirviö, äiti Anna Lena Määttä.
        Sanooko nämä tiedot mitään?

        sitten Haapaveden SIRVIÖT ovat kotoisin?


      • SeppoS55
        j.jussiW-T kirjoitti:

        sitten Haapaveden SIRVIÖT ovat kotoisin?

        Olen itse pyrkinyt selvittämään Haapavedeltä 1922 Amerikkaan muuttaneen ja sille tielle kadonneen Wilhelm Esaias Sirviön jälkiä.Hänen sukunsa on tullut muistini mukaan Haapavedelle Pyhäjärveltä. Sirvioitä on Haapavedellä ainakin kahta sukuhaaraa, minun sukuni on mieluskylältä ja toinen Kytökylältä.
        Seppo Sirviö


      • SeppoS55 kirjoitti:

        Olen itse pyrkinyt selvittämään Haapavedeltä 1922 Amerikkaan muuttaneen ja sille tielle kadonneen Wilhelm Esaias Sirviön jälkiä.Hänen sukunsa on tullut muistini mukaan Haapavedelle Pyhäjärveltä. Sirvioitä on Haapavedellä ainakin kahta sukuhaaraa, minun sukuni on mieluskylältä ja toinen Kytökylältä.
        Seppo Sirviö

        Haapaveden Sirviöt ovat asuneet VATJUSJÄRVELLÄ.


      • Jukka

        Hei! Olimme joskus Sirviön sukuseuran tapaamisessa siellä kainuussa 90-luvulla, mut sen jälkeen ei täältä ole oltu yhteyksissä sinne päin. Nyt kuultiin että suvun historia teos olisi ilmestynyt viime aikoina, joten mistähän päin asiasta saisi lisä tietoja. Me ollaan Viljo Henrik Sirviön jälkeläisiä,muuttanut Tervolaan isänsä kuoleman jälkeen ja sieltä 1915 kemijärvelle ja kuollut kemijärven pommituksessa 21.12.1939.


      • SirviöSS
        satunnainen kirjoitti:

        Hei,
        Tutkailin Hiskistä löytyviä tietoja ja en ole enään varma onko Jormaksen Sirviöt samoja Sirviöitä, ainakaan kovin läheistä sukua. Äitini iso-isoäiti oli Huonekuntanen Elsa Stina Sirviö,syntynyt 24.7.1832.Sotkamossa, isä Drg. Eric Sirviö, äiti Anna Lena Määttä.
        Sanooko nämä tiedot mitään?

        Hei!

        Minulla todennäköinen tieto Elsan pojasta Frans Oskarista. Mutta Elsan syntymäaika kyllä on toinen, joka minun tiedossani on eli 1843


      • SirviöSS
        Jukka kirjoitti:

        Hei! Olimme joskus Sirviön sukuseuran tapaamisessa siellä kainuussa 90-luvulla, mut sen jälkeen ei täältä ole oltu yhteyksissä sinne päin. Nyt kuultiin että suvun historia teos olisi ilmestynyt viime aikoina, joten mistähän päin asiasta saisi lisä tietoja. Me ollaan Viljo Henrik Sirviön jälkeläisiä,muuttanut Tervolaan isänsä kuoleman jälkeen ja sieltä 1915 kemijärvelle ja kuollut kemijärven pommituksessa 21.12.1939.

        Hei!

        Onko tietoa historia teoksesta? Minulla myös suku Sotkamosta ja sieltä muutto myös Kemijärvelle.


      • Anonyymi

        pertti Sirviöllä on tarkat sukutkumuset mmeistä s<otkamon Siirviöistä.

        Ystävällisi Tervein k
        Kari Sirviö 0405286027
        hyvää joulun alusikkaa,, sinulle ja perhekunnallesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pertti Sirviöllä on tarkat sukutkumuset mmeistä s<otkamon Siirviöistä.

        Ystävällisi Tervein k
        Kari Sirviö 0405286027
        hyvää joulun alusikkaa,, sinulle ja perhekunnallesi

        Puhelinnumeroita älkää laittako julkisuuteen.Voitte tälläisiä asioita varten luoda uuden sähköpostiosoitteen ja käyttää sitä tälläistä yhteydenpitoa varten.Mutta varokaa niihinkin mahdollisesti tulevia huijausviestejä.


    • Martti Antin poika Sirviö

      Missä on Niskalan Kaalepin lapsen lapset.
      Tiedän että Viljo on Niskalassa .
      Missä ja mitä kuuluu Maunon ja Kallen lapsille.
      Minä oon jo eläkkeellä "Evirasta".
      Terttu minun vaimoni on vielä työelämässä .
      jos kiinnostaa niin heitä viesti.

      • imppu

        Hei Martti !
        Kyselit meitä Kaaleppi Sirviön lapsia. isä ja åiti muuttivat savoon ja ovat molemmat kuolleet . Minä asun Akaassa, Hessu Kuopiossa, Hannu Klaukkalassa, Heli Lappeenranassa ja Hilkka Espoossa. Kaikilla on jo aikuisia lapsia ja lastenlapsia. Mauno on myös kuollut Anni asuu viimeisen tietoni mukaan Hyrynsalmella. Heidän pojistaan yksi asuu Kuopiossa, yksi Oulussa kolmanesta en tiedä.
        Toivon että saat vielä viestini ja voimme pitää yhteyttä ! Helena Virtanen os. Sirviö


    • tyttären tytär

      ukkini on torinkylän sirviöitä,ukkini isän nimi on juho (jussi)sirviö,on muuttanut sonkajärveltä torinkylälle.olen hänen tyttärsn tytär.olen ainoa jolla sirviöden sukukirja alkaen 1700 luvulta sotkamossa jos kiinnostaa ota yhteyttä!

      • sukuako

        Hei,
        onko sinulla vielä tallella Sirviöiden sukukirja Sotkamosta? Olen jäljittänyt mieheni sukua löytääkseni yhteyden isäni Korhosten sukuun. Mahdollinen yhteinen sukulainen on 5-6 sukupolven takana. Olisihan se mielenkiintoista tietää.


      • Joke4
        sukuako kirjoitti:

        Hei,
        onko sinulla vielä tallella Sirviöiden sukukirja Sotkamosta? Olen jäljittänyt mieheni sukua löytääkseni yhteyden isäni Korhosten sukuun. Mahdollinen yhteinen sukulainen on 5-6 sukupolven takana. Olisihan se mielenkiintoista tietää.

        Hei tiedoksi Sirviön suvuista kiinnostuneille tiedoksi!
        Ensi elokuun ensimmäinen viikonloppu Naapurivaran lomakylässä sukukokous,ota selvää ko.lomakylästä ja voit varata kämpän jos tulet yö kuntiin.Sunnuntaina ilmeisesti sukuseuran Sukukokous,jossa käsitellään sukuseuran asioita ja suunnitelmia.Suunnitelmissa on aikomus painattaa parempi kirjan muotoinen Sukukirja jos ennakko varauksia saadaan tarpeellinen määrä.


      • Sirman
        Joke4 kirjoitti:

        Hei tiedoksi Sirviön suvuista kiinnostuneille tiedoksi!
        Ensi elokuun ensimmäinen viikonloppu Naapurivaran lomakylässä sukukokous,ota selvää ko.lomakylästä ja voit varata kämpän jos tulet yö kuntiin.Sunnuntaina ilmeisesti sukuseuran Sukukokous,jossa käsitellään sukuseuran asioita ja suunnitelmia.Suunnitelmissa on aikomus painattaa parempi kirjan muotoinen Sukukirja jos ennakko varauksia saadaan tarpeellinen määrä.

        Hei,

        Kävin lomamatkani yhteydessä lauantaina 2.8.2014 kysymässä mahdollista Sirviö sukukokousta. Vuosi sitten oli ollut sukukokous eli olin pikkuisen myöhässä.

        Hyvää kesän jatkoa kaikille

        Yksi Sirviö Helsingistä


      • joksako
        Sirman kirjoitti:

        Hei,

        Kävin lomamatkani yhteydessä lauantaina 2.8.2014 kysymässä mahdollista Sirviö sukukokousta. Vuosi sitten oli ollut sukukokous eli olin pikkuisen myöhässä.

        Hyvää kesän jatkoa kaikille

        Yksi Sirviö Helsingistä

        Valitettava asia ettei sukukokousta Sirviöiden taholta pystytty pitämään.Oli kuoleman tapauksia ja muutakin estymistä.Sukuseuran johto on kyllä kokoontunut,mutta seuraavaa kokoontumista ei ole vielä päätetty.Sukuseuran sukutietoa pyritään siirtämään suvun nettisivuille,kunhan ko.henkilö saa asian toimimaan.Sirviön sukua on kartoitettu jo monella taholla,jospa nyt asia nytkähtäisi eteenpäin myönteisellä tavalla.


    • Vaapukka

      Onkohan Sirviöille jotain FB-ryhmää tai muuta, joissa näistä sukukokouksista tiedotettaisiin? Olisi mukava osallistua joskus.

      - Erään Kainuun Sirviön lapsenlapsi.

    • yx vaan

      En jaksa pitää yhteyttä lainkaan sukuuni.

    • Jobbe4

      FB: ssa on Sirviöiden sivusto,hieman alavireisenä toiminnat Sukuseurassa,olisiko vaihdettava uusia jäseniä tai ainakin lisättävä että toiminta virkoaisi ja sukututkimukset jatkuisivat. Sirviöiden sukukirjaa ei ole saatu koottua ja julkaistu. Vanha Kalevi Sirviön vihkonen on ainakin Kajaanin ja Sotkamon kirjastoissa.

    • Anonyymi

      Olen kahdelta kautta Sirviöitä vaikka sukunimeni onkin toinen, mutta olen tutkaillut jonkun verran sukujani. Molemmat sukuni ovat yleisiä nimiä täällä Sotkamossa. Onhan selvää että on kymmeniä eri sukuja jotka ovat sukulaisiani täällä, moni ehkä ei tiedä ehkä ei viitsi selvitellä millaista sukurunsautta on edellä eläneet esivanhemmat ovat kehittäneet. Olen myös antanut geeninäytteen sukututkimuksen hyväksi, siitä on nyt selvinnyt,että kaukaisia sukulaisia on ilmeisesti myös lähi-idän seuduilla. Jos tässä vielä eletään muutama vuosi,ehkä kymmenenkin niin lisä tietoa tullenee ehkä laajem-minkin ja tarkemmin.Toivottavasti myös sukuseurat heräisivät reippaampaan toimin-taan,jotkut seurat tekevät uusia sukukirjoja,niissä on uusinta tutkittua tietoa ja moni asia saa uusia piirteitä juuri edellä mainitun dna tutkimuksen kautta.Se on lahjomaton ja joskus kiusallisen tarkka jos on ollut jotakin hämärää sukujen tiedois-sa.Joskus kuulee iloviestejä,että uusia sukulaisia on löytynyt yllättäin.

    • Anonyymi

      Tässä pitäisi olla linkki Sirviöiden kotisivulle Facebookissa.

    • Anonyymi

      Olen Sirviöille sukua. Suku jakautuu kahtia siinä kuinka hyväksytään ja suhtaudutaan tietojen julkaisemiseen. Mieluummin näinä aikoina suhtaudutaan hyvinkin kriittisesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe