Suolisto-ongelmia. APUA!

asdfghjk

Eli mulla on ollut jo melko kauan onglemia vatsan kanssa, esim. jossain välissä vatsani oli koko ajan kovalla, välillä taas löysällä. Nyt uloste on semmoita ohutta, ehkä kynän paksuista ja välillä melko pitkää kuitenkin.

Minulla on laktoosi-intoleranssi, enkä AINA ole noudattanut laktoositonta ruokavaliota, mutta kuitenkin juon esim. Hylamaitoa enkä ole tänäänkään mitään laktoosipitoista tainnut syödä.M Mikä siis ongelma?

Sitten vielä olen huomannut peräaukossa jossain noin sentin syvyydessä semmoisen pienen näppylän, joka on ollut jo kauan myös, jopa kuukausia taitaa olla siitä kun sen ekan kerran huomasin. Tämän jälkeen se ei ole tainnut muuttua ainakaan paljoa (esim. kasvaa tai pienetä tms). Se on joku nuppineulanpään kokoeinen tai pienempikin, eikä liiku minnekään eikä lähde irti.

Eli mitä? Pitäiskö mennä lääkäriin, mitä tää vois olla? Toisaalta ei oikeen houkuttelisi mennä lääkäriin tai jotain, vaikka TIEDÄN että siinä ei ole mitään hävettävää mutta silti se tuntuu nololta mennä selittämään jostain tuommoisesta, ja varsinkin siitä näppylästä varmaan aattelee että mitäs tuokin persettään kaivellut kun tietää... Mutta siis joskus esim. pestessäni niin oon huomannut sen.

Juu asiallisia vastauksia kiitos.

5

5164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiat selviävät

      Kerrot melko yleisluonteisesti ongelmastasi ja näillä pohjin todella vaikea päätellä asiasta yhtään mitään.

      Turha häveliäisyys pois ja käväise lääkärissä, niin asiat selviävät. Lääkärit ovat työssään tottuneet näkemään ja kokemaan kaikenlaista eikä suolisto ole tästä mikään poikkeus.

      Voit mennä vaikka työpaikkalääkärille,jos sellainen on olemassa tai sisätautilääkärille: He tietävät aika paljon näistä suolistojutuista.

      Laita vaikka paperille ylös oireiden kesto (viikkoja esim.)ja laatu (kipua, pahoinvointia yms.) ja kaikki se mikä mielestäsi poikkeaa normaalista sinun kohdallasi.

      Voit myös tarkkailla onko joku tai jotkut ruoka-aineet, jotka saavat oireilun lisääntymään tai vähenemään.

      Ja jos olet laktoosi-intolerantti, yritä edes noudattaa oikeaoppista ruokavaliota.
      HYLA-tuotteet ovat ok ja apteekista on saatavissa useita tabletti - tai kapselimuotoisia valmisteita,jotka sisältävät sitä entsyymiä laktaasia), joka suolistostasi puuttuu tai on vähentynyt. Muistan ainakin merkit Lactrase ja Nolact.

      Kannustan sinua menemään lääkäriin ja kertomaan ongelmasi siellä. Meidän on sitä hyvin vaikea arvailla.

    • Tainuli

      Jos laktoosi-intoleranssi on paha ei vatsa siedä edes hyla-tuotteita. Ja vaikutus tuntuu kehossa useamman päivän jos on langennut. Kun vatsa reagoi on suolisto ruvella eikä kehosta löydy vitamiineja kun suolisto on huonossa kunnossa. Ja mitä se tekeekään vuosien saatossa. Pitäkää siis ihmiset siis huolta itsestänne.

    • sinulla taitaa olla

      tutki millaista ulostetta on ja pane se merkille. minulla oli samanlaisia oireita ja sain juuri tietää, että minussa asuu mato, suolinkainen. sain onneksi lääkkeet niiden poistamiseksi.

      kuvailemasi löysä ja kova kakka sekä nauhamainen uloste kuulostaa tutulta, minulla oli sellaista myös.

      siis tutki ulosettasi, parasiitteja on todella paljon ihmisillä jotka eivät saa sitä diagnoosia ilman että itse tutkii itseään ahkerasti!

    • Ia-Maria

      Kokeile henkilökohtaista ruoka-ohjelma www.role.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe