Mazda huolto kallista

mazda autoilija

Käväsin huollattamassa autoni mazda huollossa ja peruhuollon hinta oli kallis 300 euroa ja soittivat sitten huollosta että vaihetaanko pyyhkijänsulat? niin sanoin että vaihdetaan vaan. Kattelin laskua hullon jälkeen ja siinä luki 350 euroa???? Laskussa oli vielä, että vain yksi sulka oli vaihdettu, tarkistin asian, vain yksi sulka oli vaihdettu?

Kuinka yhden sulan vaihtaminen voi maksaa 50 euroa? Tämähän on ryöstö. Paljonkohan olis maksanut kun olisin vaihattanut ajovalopolttimot? 30-50 euroa kipale?

Pakko kuitenkin kärsiä ryöstöhintoja kun on vielä takuuta jäljellä ja ko. mazdahuollolla on monopoli asema tällä seudulla. Ottaako mazda takaisin halvemmat hinnat tällätavalla?

51

31876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikös

      täällä melkein joka kolmas viesti ole että se huoltaminen on kallista,vie vaikka jonnekin ad-huoltoon.(vain esimerkki)

    • BIGMAN

      Missä pääkaupunkiseudulla on edullinen Maxdahuolto? Ainakin Delta-auto rokottaa liikaa..........

      • Matukka1

        Jos autosi on yli viisi vuotta vanha, voit valita edullisemman silver-huollon. Uuteen autoon kannatta valita huolenpitosopimus, joka kattaa huollot ja pikkukorjaukset.


    • huhhhuijaa

      itsellä maksoi 190€ Delta-autossa Länsi-Suomessa.

    • sepe.

      ja kun vielä pitää huollattaa niin peijoonan tiuhaan, 20 tonnin välein!

      • risoo?

        Tuntuu, että jaksat sekaantua jokaiseen mazda keskusteluun jauhamaan paskaa. Kyllä me mazdailijat olemme tienneet autoamme valitessa huoltovälit jne tarpeelliset tiedot ja ko.mallin mahdolliset ongelmat.

        Vai saatko sinä jotain nautintoa, kun pilkkaat mazdan valinneita ja yrität pilata asialliset keskustelut?

        Niin ja itse testasin avensiksen ja kuutosen. Ja valitsin kuutosen, koska avensis nyt vaan oli sen verran pappamalli, eikä todellakaan miellyttänyt silmää (vaikkakin huoltoväli olisi ollut mahtava 30000km) ja muutenkaan se ei sytyttänyt poltetta saada ko.auto (niin ja en omista tuulipukuakaan, joten täytyi ostaa Mazda ;)). Mutta makuasioitahan nämä ovat. Joten jauhaisit vain siellä toyota-osastolla toiotan ylivoimaisuudesta ja mahtavuudesta. Ja antaisit meidän keskustella täällä kaikessa rauhassa.


      • huollattaa

        Kyllä on Mazda huomattavasti edullisempi huoltaa, kuin Avensis. Itselläni on ollut kaksi Avensista, joissa huoltoväli on 15000km ja hinta jokseenkin sama, kuin Mazdalla. Tojomyyjät vain hämää tyhmiä puhumalla huollosta ja välillä tehtävästä öljynvaihdosta, jossa aina löytyy muutakin tehtävää. Tämä 15000 km ilman korjausta oli jo harvinaisuus. Vaikka korjaukset menivätkin takuuseen koitui siitä aina lisäharmia. Kolmatta Avensista en sitten enää uskaltanut onneksi ostaa, koska tämä uusi malli on tilastojen, juttupalstojen ja kestotestien mukaan vielä vanhaakin Avensista epäluotettavampi.


      • sepesusi
        risoo? kirjoitti:

        Tuntuu, että jaksat sekaantua jokaiseen mazda keskusteluun jauhamaan paskaa. Kyllä me mazdailijat olemme tienneet autoamme valitessa huoltovälit jne tarpeelliset tiedot ja ko.mallin mahdolliset ongelmat.

        Vai saatko sinä jotain nautintoa, kun pilkkaat mazdan valinneita ja yrität pilata asialliset keskustelut?

        Niin ja itse testasin avensiksen ja kuutosen. Ja valitsin kuutosen, koska avensis nyt vaan oli sen verran pappamalli, eikä todellakaan miellyttänyt silmää (vaikkakin huoltoväli olisi ollut mahtava 30000km) ja muutenkaan se ei sytyttänyt poltetta saada ko.auto (niin ja en omista tuulipukuakaan, joten täytyi ostaa Mazda ;)). Mutta makuasioitahan nämä ovat. Joten jauhaisit vain siellä toyota-osastolla toiotan ylivoimaisuudesta ja mahtavuudesta. Ja antaisit meidän keskustella täällä kaikessa rauhassa.

        itsehän sen tojotan mukaan vedit?


      • Arskado
        risoo? kirjoitti:

        Tuntuu, että jaksat sekaantua jokaiseen mazda keskusteluun jauhamaan paskaa. Kyllä me mazdailijat olemme tienneet autoamme valitessa huoltovälit jne tarpeelliset tiedot ja ko.mallin mahdolliset ongelmat.

        Vai saatko sinä jotain nautintoa, kun pilkkaat mazdan valinneita ja yrität pilata asialliset keskustelut?

        Niin ja itse testasin avensiksen ja kuutosen. Ja valitsin kuutosen, koska avensis nyt vaan oli sen verran pappamalli, eikä todellakaan miellyttänyt silmää (vaikkakin huoltoväli olisi ollut mahtava 30000km) ja muutenkaan se ei sytyttänyt poltetta saada ko.auto (niin ja en omista tuulipukuakaan, joten täytyi ostaa Mazda ;)). Mutta makuasioitahan nämä ovat. Joten jauhaisit vain siellä toyota-osastolla toiotan ylivoimaisuudesta ja mahtavuudesta. Ja antaisit meidän keskustella täällä kaikessa rauhassa.

        Siis Mazdan huolto on kallis, siitä tästä keskustellaan. Ei kukaan täälä mitään ole pilkannut paitsi sinä Toyotaa. Aika harvalle ostajalle kerrotaan auton huolto hintoja ja vielä harvempi ymmärtää niitä kysyä. Factoja tässä ladataan ja varmasti yhtä moni Mazdan sekä Toyotan omistava omistaa myös tuulipuvun vai mistä tuon nytten repäisit? Itselläni on Mazda 6, ihan jees mutta huollot kyrsii.


      • TakiM
        huollattaa kirjoitti:

        Kyllä on Mazda huomattavasti edullisempi huoltaa, kuin Avensis. Itselläni on ollut kaksi Avensista, joissa huoltoväli on 15000km ja hinta jokseenkin sama, kuin Mazdalla. Tojomyyjät vain hämää tyhmiä puhumalla huollosta ja välillä tehtävästä öljynvaihdosta, jossa aina löytyy muutakin tehtävää. Tämä 15000 km ilman korjausta oli jo harvinaisuus. Vaikka korjaukset menivätkin takuuseen koitui siitä aina lisäharmia. Kolmatta Avensista en sitten enää uskaltanut onneksi ostaa, koska tämä uusi malli on tilastojen, juttupalstojen ja kestotestien mukaan vielä vanhaakin Avensista epäluotettavampi.

        Just noin ajattelin, eli pitänee paikkansa. Ostin just uuden 6 Mazda SportWagonihn Wl 2. Kyselin huoltohintoja jo näin ennakkoon, jotta kokonaiskustannus auton ylläpidosta hahmottuisi. Avensis oli viime metreille mukana vaihtoehtona, mutta juuri tuo tiheään huollattaminen arvelutti (olen aiemminkin omistanut Toyotan). Meillä ajetaan 25-30tkm/vuosi, jolloin kolmessa vuodessa Avensis kävisi 5- 6 kertaa huollossa ja Mazda 6 max 4 kertaa. Jo pelkästään tuo ns. juoksutus ei ajatuksena miellyttänyt.


      • Anonyymi
        Arskado kirjoitti:

        Siis Mazdan huolto on kallis, siitä tästä keskustellaan. Ei kukaan täälä mitään ole pilkannut paitsi sinä Toyotaa. Aika harvalle ostajalle kerrotaan auton huolto hintoja ja vielä harvempi ymmärtää niitä kysyä. Factoja tässä ladataan ja varmasti yhtä moni Mazdan sekä Toyotan omistava omistaa myös tuulipuvun vai mistä tuon nytten repäisit? Itselläni on Mazda 6, ihan jees mutta huollot kyrsii.

        mazda on hyvä toyota on paras 40v kokemus


    • Riisikuppi

      Jutustasi ei käy ilmi mikä Mazda on kysessä ja millainen huolto. Perushuolto nimikkeellä olevaa huoltoa ei ole. Kuvauksesi perusteella ei voi sanoa mitään huollosta.

      Huoltohinnat löytyvät Mazdan sivuilta, josta ne voi tarkistaa etukäteen. Toimipaikkakohtaisia eroja toki on.

      Olettaen, että kyseessä on Mazda 6 bensiinimalli, on kyseessä ollut 120 000 tai 240 000 km huolto. Hinta on linjassa sivustolla ilmoitetun kanssa. 100 000, 200 000, 300 000, 400 000 ja 500 000 huollot ovat kalliimpia ja muut halvempia.

      Kieltämättä sulat olivat hieman arvokkaat.

      Kun mitään kunnon erittelyä siitä, mistä autosta ja mistä huollosta oli kyse, on kyseessä aivan ilmeisesti tavanomainen rutina, joka kuvastaa enemmän valittajan lompakon tilaa kuin huollon kalleutta.

      • viilaajat

        Ja näitä pilkunviilaajia tuntuu aina löytyvän...


    • ymmärrä

      jos auton vie huoltoon niin se maksaa rahaa!!
      Sillä tavalla liikkeet pelaa et ne pärjää.
      Itte käytän "siellä sun täällä" huollossa ja osan teen itte.
      Pyyhkimen sulat osaan hommata kaupasta ite ja vaihtaa!!
      Itte en missään tapauksessa vie autoani mazda huoltoon, se on periaate.

      • silloin viet

        muuten takuu raukeaa!


      • voi huollattaa
        silloin viet kirjoitti:

        muuten takuu raukeaa!

        muuallakin kuin merkkiliikkeessä ja takuu pysyy voimassa!


      • Paitsi
        voi huollattaa kirjoitti:

        muuallakin kuin merkkiliikkeessä ja takuu pysyy voimassa!

        Paitsi puhkiruostumattomuustakuuseen vaaditaan että on tarkastettu vuosittain Mazda-liikkeessä. Mutta se takuu nyt on muutenkin pelkkä vitsi. Ainakin Kaivokselassa.


    • maza 3 mies

      itelläni oli tisa kuukausi sitten eka huolto mazda 3 sedan elegans "juhlamalli" huollon hinta toineen päineen 70e huoltoon kuulus öljyt ja öljyn suodatin ja muut rutiini tarkastukset.
      huollon tein ihan yleis korjaamolla josta otin selvää ennen huoltoa et se on mazdan merkki valtuutettu ni takuut säilyy.. eli eli mitä opimme tästä...

    • VinnyJones

      Diesel ja 60 kympin huolto yli 400 euroa. Ainoa lisätyö polttimoiden vaihto. Sikamaista. Pienet ja edulliset merkkihuollot ovat kadonneet ainakin Huittisista, Kurikasta ja Lapualta. Nyt sitten rahoitetaan Delta-ketjun lasipalatseja.

    • Kulttis75

      Perushuolto(öljyt ja kaikki suodattimet) dieseliin jarrunesteen vaihto maksoi yli 400 eypoa. 100 - 200 yksikköä kalliimpi kuin työtovereilla. Työtovereiden autoja ovat volkkarit, volvot ja hondat. Lopputulema: kallista on!

      • pikkukone

        Käytin nyt jo vaihtoon mennyttä pikkukoneista 6:sta eteläsuomalaisen pikkukaupungin merkkiliikkeen huollossa kaikkiaan 4 kertaa, joista viimeinen 80tkm huolto. Yksikään huolto ei maksanut yli 200:n euron. Ei mielestäni kallista. Kilpailevan merkin vastaavan kokoista mallia, jollaisen itsekin olen omistanut, joutuu vastaavilla 92tkm kilometreillä, jotka olivat vaihtoon vietäessä mittarissa, käyttämään huollossa 6 kertaa ja huollon hinta joillakin kilometreillä paljonkin korkeampi.


      • Ville__
        pikkukone kirjoitti:

        Käytin nyt jo vaihtoon mennyttä pikkukoneista 6:sta eteläsuomalaisen pikkukaupungin merkkiliikkeen huollossa kaikkiaan 4 kertaa, joista viimeinen 80tkm huolto. Yksikään huolto ei maksanut yli 200:n euron. Ei mielestäni kallista. Kilpailevan merkin vastaavan kokoista mallia, jollaisen itsekin olen omistanut, joutuu vastaavilla 92tkm kilometreillä, jotka olivat vaihtoon vietäessä mittarissa, käyttämään huollossa 6 kertaa ja huollon hinta joillakin kilometreillä paljonkin korkeampi.

        Kerro ihmeessä missä on noin edullinen huolto !

        Menen heti sinne.


    • tuntuu

      kalliilta jos on vähän rahaa.

      • VinnyJones

        Öljyjen ja parin suodattimen vaihto 2500 mk. No joo, käytettiin siinä varmaan sitä 50 tonnin testeriäkin muutama sekunti, ja vaihdettiin polttimot. Silti, oli rahaa tai ei, on se merkkihuollon leima edelleen perkeleen kallis.


      • ton summan
        VinnyJones kirjoitti:

        Öljyjen ja parin suodattimen vaihto 2500 mk. No joo, käytettiin siinä varmaan sitä 50 tonnin testeriäkin muutama sekunti, ja vaihdettiin polttimot. Silti, oli rahaa tai ei, on se merkkihuollon leima edelleen perkeleen kallis.

        mainita näinkin; 250000 "vanhaa" (ennen 1963) markkaa.


      • Anonyymi

        minä ostan auton noin 15vanhana ja paikataan ruosteet ja seppä hoitaa jos käy tuuri voi helmikin löytyä 1000 -3000 löytyy jo hyvä auto ja mazda 6 on todella hieno auto v 2004 edellinen toyota carina e made in japan miettikää uutena 40.000 ja 10v päästä 2000-4000 onko järkeä vai ei


    • FRD

      merkkiliike on lähinnä takuunalaisille autoille tai jos jotain vaadittavaa on, että pitää koneenkanssa tarkistaa niin sitten. Virallisesti mazdan huoltopäälikkö sano tuossa kerran tokaisten, että pelkkä auton sisään ajo on 30€

      • Rupie

        Noiden matukoiden huollot kallistuvat yhä edelleen. Tuntiveloitus huollossa 80 euroa! Jostainhan merkkiliikkeen täytyy rahaa tehdä, sillä automyynti ei kannata. Raha yritetään tehdä sitten jm puolelta. Toivottavasti merkkiliikkeessä tajuavat, että pissivät omille jaloille. Takuuaikaisia huoltoja asiakkaat teettävät merkkiliikkeiden ulkopuolella ja kuka vie takuuajan jälkeen autonsa merkkiliikkeen huollettavaksi. Toinen mielenkiintoinen kysymys on tuo budjetoitu työaika vs tehty työaika!!! Oma matukkani oli juur 20tkm huollossa ja paikallisessa merkkiliikkeessä budjetoitu työaika oli 1,6!!! Elikkäs alle puolen tunnin työstä veloitetaan reilulta puoleltatoista tunnilta! Selityksiä riittää... jos jotain yllättävää tulee vastaan, täh niin kuin mitä!?!? Jos jotain yllättävää tulee niin ne kuuluvat takuun piiriin, eikä asiakkaan tulisi maksaa siitä. Paikallinen liike pyysi M2:sen 20tkm huollosta 180 euroa. Vuosi sitten kyseisessä liikkeessä kaverin samanlainen auto huollettiin 110 eurolla!


      • rahan tarve
        Rupie kirjoitti:

        Noiden matukoiden huollot kallistuvat yhä edelleen. Tuntiveloitus huollossa 80 euroa! Jostainhan merkkiliikkeen täytyy rahaa tehdä, sillä automyynti ei kannata. Raha yritetään tehdä sitten jm puolelta. Toivottavasti merkkiliikkeessä tajuavat, että pissivät omille jaloille. Takuuaikaisia huoltoja asiakkaat teettävät merkkiliikkeiden ulkopuolella ja kuka vie takuuajan jälkeen autonsa merkkiliikkeen huollettavaksi. Toinen mielenkiintoinen kysymys on tuo budjetoitu työaika vs tehty työaika!!! Oma matukkani oli juur 20tkm huollossa ja paikallisessa merkkiliikkeessä budjetoitu työaika oli 1,6!!! Elikkäs alle puolen tunnin työstä veloitetaan reilulta puoleltatoista tunnilta! Selityksiä riittää... jos jotain yllättävää tulee vastaan, täh niin kuin mitä!?!? Jos jotain yllättävää tulee niin ne kuuluvat takuun piiriin, eikä asiakkaan tulisi maksaa siitä. Paikallinen liike pyysi M2:sen 20tkm huollosta 180 euroa. Vuosi sitten kyseisessä liikkeessä kaverin samanlainen auto huollettiin 110 eurolla!

        LAAKKOSTEN mahtisuku on rahan tarpeessa.
        Lasipalatsien lämmitys maksaa, ensi
        talvena.


      • haluu huoltoa
        rahan tarve kirjoitti:

        LAAKKOSTEN mahtisuku on rahan tarpeessa.
        Lasipalatsien lämmitys maksaa, ensi
        talvena.

        Motonetist täyssynteettiset öljyt 4l 17,90. Suodatin 4,5€. Raitisilmasuodatin 16,50€. Konehuoneen nestepintojen tarkastus 0€. Yht. 38,90€.

        Sama paska merkkiliikkeessä 240€.

        Säästö yht. 201,10€. Not bad!


      • poe1
        haluu huoltoa kirjoitti:

        Motonetist täyssynteettiset öljyt 4l 17,90. Suodatin 4,5€. Raitisilmasuodatin 16,50€. Konehuoneen nestepintojen tarkastus 0€. Yht. 38,90€.

        Sama paska merkkiliikkeessä 240€.

        Säästö yht. 201,10€. Not bad!

        ...kuin vaihdetaan öljyt ja suodatin.

        Tuollainen vertailu on turhaa.


      • Tanu.juhani
        poe1 kirjoitti:

        ...kuin vaihdetaan öljyt ja suodatin.

        Tuollainen vertailu on turhaa.

        Kerran vein Mazdani merkkiliikkeeseen ja ne sano että huolto on noin vajaa 300€.
        Kysyin että mitä teette siihen
        no tarkistetaan paikat vaihdetaan öljyt jne.

        Laskin että tarpeisiin menee about 50€ ja työtä ehkä tunti ja kysin mistä maksan.
        No en saa kuulema leimaa, sanoin että unohda koko juttu, se lupas kuiteskin huollon leiman kanssa 150€. Tehtiin kaupat


      • Huoltoneuvojan tuttu

        Pitää paikkansa. Nykyään mm autokorjaamoalalla ansaintalogiikan laajentaminen lähestyy taidetta. Huollon hinta muodostuu eri osasista ja kulukomponenteista. Lasipalatsin lämmitys ja kiinteät kulut maksatetaan pääosin huoltoasiakkailla. Uusien hintaan kaikkia kulukomponentteja ei voi lisätä, sillä uusille on olemassa maahantuojan suositushinnat.

        Huollon hinta muodostuu mm seuraavista:

        - huoltoon tuotavan auton tilan vuokra esim 30 e (nosturipaikka)
        - työn ohjeellinen määräaika, tuntiveloitus
        - tarvikkeet
        - pientarvikelisä
        - kierrätysmaksu
        - jäte(öljy)maksu
        - laskutuksen kulut
        - paperityöt
        - huoltoneuvojan aikasiivu bonus huoltohinnasta
        - kahviautomaatin kulu

        Tosiasillisesti esim kuutos mazdassa huollot on lähes pelkkiä öljyn, suodattimen, jarrunesteen ja tulpanvaihtoja. Tulpilla on muuten hyvä hinta, neljän satsi 180 e.


      • spinmdex
        poe1 kirjoitti:

        ...kuin vaihdetaan öljyt ja suodatin.

        Tuollainen vertailu on turhaa.

        Ei tehdä, ainoastaan tarkistuksia ja nekin on TM:n testien mukaan monesti jätetty tekemättä. Perushuolto on perushuolto ja ei sisällä yhtään mitään erikoista. Kalliimpi huolto sisältää yleensä ilmansuodattimen, raitisilmasuodattimen, "jarruhuollon" ja ovien saranoiden rasvauksen. Kannattaa todella miettiä mistä maksaa. Helpoin tapa on pienentää kustannuksia esim. vaihtamalla itse se suolaisesti hinnoiteltu raitisilmasuodatin.

        Itse juuri harkitsen mazda3 140t huoltoa ja tarjolla olisi joko silver 149e tai deltan plushuolto 129. Täytyy kysyä nyt deltasta kelpaako diesel tuohon 129 hintaan, hinta kun on ovelasti alkaen 129e. 149 hintaan sisältyy pakokaasutesti jolla siis säästää rahaa katsastuksesta seuraavan kolmen kuukauden aikana. Tietysti halvimmalla pääsisi tekemällä itse, mutta pidetään nyt huoltokirja tässä autossa vielä kondiksessa. Merkkihuoltoon viedessä kun pitää vielä tarkistaa polttimot ja nesteet ettei siellä ole lisätty 100e/L maksavia nesteitä tai 20e polttimoita.


      • Anonyymi
        Rupie kirjoitti:

        Noiden matukoiden huollot kallistuvat yhä edelleen. Tuntiveloitus huollossa 80 euroa! Jostainhan merkkiliikkeen täytyy rahaa tehdä, sillä automyynti ei kannata. Raha yritetään tehdä sitten jm puolelta. Toivottavasti merkkiliikkeessä tajuavat, että pissivät omille jaloille. Takuuaikaisia huoltoja asiakkaat teettävät merkkiliikkeiden ulkopuolella ja kuka vie takuuajan jälkeen autonsa merkkiliikkeen huollettavaksi. Toinen mielenkiintoinen kysymys on tuo budjetoitu työaika vs tehty työaika!!! Oma matukkani oli juur 20tkm huollossa ja paikallisessa merkkiliikkeessä budjetoitu työaika oli 1,6!!! Elikkäs alle puolen tunnin työstä veloitetaan reilulta puoleltatoista tunnilta! Selityksiä riittää... jos jotain yllättävää tulee vastaan, täh niin kuin mitä!?!? Jos jotain yllättävää tulee niin ne kuuluvat takuun piiriin, eikä asiakkaan tulisi maksaa siitä. Paikallinen liike pyysi M2:sen 20tkm huollosta 180 euroa. Vuosi sitten kyseisessä liikkeessä kaverin samanlainen auto huollettiin 110 eurolla!

        totta olkaa tarkkana ja sopikaa hinta ennen huoltoa yleensä pitää jos ei tule yllätyksiä mutta niistäkin sovitaan erikseen


    • jagg80

      Vaihda Jaguaariin niin tiedät mitä on ryöstäminen.

    • mazaan huolto ok

      Matza on helppo huoltaa itse.
      - laitat vaan lautoja jalkatilaan ja sitten vesivaneria lattian alle. Sitten naulaat laudat ja vanerin yhteen ruosteisen lattian läpi. Näin sulla on siinä matzassa kestävä ruostumaton luja pohja.
      Niin ja se lattian kumimatto kannattaa jättää sinne väliin, niin tulee tiivis siitä lattiasta, meinaan kun kumminkin niitä lokakelejä piisaa.

      • kuivat jalat

        Me hitsattiin 6 masaan peltiä pohjaan kun alkoi tuulla jalkatilaan. Ongelma on se kun ei ole tervettä peltiä, mihin hitsata paikkapaloja kiinni.....
        Pakkapalojen jälkeen sitten paksu bitumivelli sinne lattialle ja lattiamtot siihen päälle, niin tiivistyy.


    • Mazda on hyvä auto

      Miksi siitä huollosta tarvii maksaa???

      Itselläni on 100 tkm ajettu Mazda6, johon on öljyt vaihdettu 15tkm välein.

      Puolen tunnin homma ja maksaa n. 50€, kun ostaa öljyt ja suodattimen. Ei vaadi testereitä, eikä kalliita laitteita.

      Jarrupalat vaihdoin n. 80 tkm kohdalla, eikä nekään montaa kymppiä maksaneet. Renkaiden vaihdon yhteydessä meni ylimääräistä aikaa n. 1tunti.

      Pyyhkimen sulkien vaihdon lisäksi ei muita huoltoja ole tähän mennessä tarvinnut tehdä minun Mazdaani.

      Huoltoihin mennyt viiden vuoden aikana karkeasti 500€(öljyt suodattimet pyyhkimen sulat), sekä muutama tunti arvokasta vapaa-aikaa.

    • mazdanmerkkikorjaaja

      uuden auton vieminen huoltoon kannattaa. Asiantuntijat kuitenkin tietää enemmän kuin t-i miehet ja eri asiahan se auto on tarkistaa myös alapuolelta. tällöin takuuaikana mahdollisuus raportoida vioista, joista ei vielä oireita ole (esim. nyt mazda 6 alapallojen suojakumin repeämiset) saa vaihtaa takuusen eikä sitten vuoden päästä tulla huutelemaan kun on takuu loppu eikä kukaan korvaa ja mazda on niin p*ska kun on alapallot väljänä

      Ja mm. jarrut on hyvä tarkistaa jokaisessa määräaikaishuollossa. Liian monessa paikassa tehdään vain "silmämääräinen tarkistus" koska näin lukee huolto-ohjelmassa, mutta tiedän useita korjaamoita joissa todella painetaan männät sisään/tarkistetaan liukutappien liikkuvuus/palojen liikkuvuus/käsijarrulinkun toiminta voidellaan kaikki niihin tarkoitetuilla erikoisvoitella. Näillä toimenpiteillä pidennetään jarruosien elinkikää merkittävästi ja kivahan se olisi, että se auto pysähtyisikin.

      Jos osaat itse, teet itse, mutta turha tulla sitten foorumeille itkemään kun on auto hajalla taas oman tietämättömyyden vuoksi.

      Myönnettänee, ettei tuo mazdan huoltaminen ole halvinta, mutta vertaapa vaikka vehon hintoihin :)

    • maksa man

      Jahas, Mazdan merkkihuollon lakeija kertoi yllä propagandaansa.

      Kyllähän se totuus valitettavasti on niin, että merkkihuolto ensinnäkään ei osaa hommiaan (ks. ketjut ajonestoprobleemat pakkasella) ja lisäksi asiakasta yritetään kusettaa sumeilematta.

      Vaimon maksalaatikosta (3 -06) löytyi vuosihuollossa yllättäen ruostetta, joka pitäisi paikata ja lisäksi takavakaajan pusla oli kuulemma ihan loppu, pakko vaihtaa. Onneksi huoltoon oli annettu minun puhelinnumero ja torppasin heti kaikki ylimääräiset työt.

      Auto kotiin ja katsomaan alustaa. Ei minkään näköistä ruostetta, jota olisi pitänyt muka paikata. Takavakaajan *kaikki* puslat timmissä kunnossa, ei pienintäkään välystä. Ja saman totesi katsastusmies hieman myöhemmin.

      Merkkihuolto = valohoito, kusetus ja rahastus. Tutustu autoosi ja opiskele hieman tekniikasta -> säästät satoja euroja vuodessa.

      • mazdanmerkkikorjaaj

        Mazdoissa tunnetusti ruostetta pyöränkaarissa yms, joka on hyvä paikata siinä vaiheessa kun rupeaa maali kukkimaan. Yhtään pohjan mätää en ole tavannut, enkä myöskään puslia ole takapäähän joutunut vaihtamaan. ainoastaan etupäähän.

        propagandaa tai ei, puhun faktoja joita itse olen ammatissani ja korjaamollani huomannut.

        kuten sanoin, jos itse varmasti tiedät/tunnet autosi niin tee ihmeessä itse. Suurin osa autolevista ihmisistä ei kuitenkaan tiedä autoista enempää kuin ydinfysiikasta ja silloin kannattaa hommat jättää ammattilaisille.

        Takuun jälkeen voit itse valita autolle tehtävät huollot ja siirrät näin vastuun itsellesi. tietenkin tarjotaan huolto-ohjelman mukaista, mutta esim. omat osat ostamalla säästät varmasti.


    • masta mies33

      Uusissa mazdoissa on keskustietokone, jonka koodit on vain mazda -merkkikorjaamoilla, elikkä jos täytyy tehdä jotain vaativimpia huoltotöitä niin muut kuin merkkiliikkeet ei pysty nollaamaan esim. vikakoodeja ym.

      • spinden

        Esim. Atoy tekee "vaativat" mazda keskustietokone huollot. Eli ei pakko viedä merkkihuoltoon.


    • ruosterysä

      no ottavat takaisin rahaa kun joutuvat ruosteita korjaan takuuseen.....

      • mazda2012

        mitä ruosteita?


      • pölliäijä
        mazda2012 kirjoitti:

        mitä ruosteita?

        no tiedätkai sä mitä ruoste on ?


    • sljfdsjgiogerr

      Rupeaa ne merkkihuollon leimat olemaan niin kalliita että halvemmaksi tulee jo pieni arvonalennus autoa vaihtaessa kun ei ole merkkihuollon leimoja huoltokirjassa...
      Kannattaa (merkkiliikkeen kannalta) viedä autonsa ahmattilaiselle... kuten valtiolla, ei lasipalatseillekaan mikään raha ole tarpeeksi, aina saadaan upotettua se raha jonnekin joten aina pitäisi vaan korotella hintoja maksaakseen kermaperseilyt...

    • masukka

      Minulla -07 mazda6
      Teen itse kaikki huollot, öljyn vaihdot sun muut todella helppo suorittaa itse. tuntipalkoille pääsee varmasti!

    • Anonyymi

      Merkkiliike huollot mazdalla on ihan kilpailukykyisiä hinnaltaan., verrattuna monimerkkiliikkeeseen, ne ovat vain osien vaihtajia, kaikki tarkit jää tekemättä. Ja laittavat vääriä öljyjä koneeseen jne.. Minulla on täällä kolme mazdaa ja käytän merkki liikettä vanhemmissa silver huoltoa lisättynä jollain lisä osillaa, hinnat ovat kohdillaan. Ja huollon jälkeen saa ain kattavan raportin huollosta ja autot toimii hienosti. Samaa teen fordin kanssa merkkiliikkeessä käy ja toimii ja kukkuu hienosti.

    • Anonyymi

      Missä päin ??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe