Täällä kampaaja

Nasu-u

Saa kysyä jos on jotain mikä tukassa riivaa. ;)
(Olen tällä hetkellä äitiys-"lomalla" ja kaipaan hieman pähkinöitä;)

Hinta-kysymyksiin en vastaa, koska ne vaihtelevat kampaamoittain / paikkakunnittain.

:)

44

5895

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bbb..

      Kerroppas hyvä hiuslakka mikä ei haurastuttaisi hiuksia? sitten olisi kiva tietää onko Redkenin Vivagen-hiusvesi hyvä? hinta on ainakin kova 52e.
      mitä mieltä olet vitamiineista mitä kannattaa ottaa??

      • Nasu-u

        Wellan System Professional -sarjaa sekä Sebastianin hiuslakkoja, niissä on myös kosteussuoja ja lähtee harjaamalla.

        Redkenin tuotteet ovat laadukkaita, uskallan suositella.;)

        Vitamiineista sitten..(jos tarkoitat vaikutusta hiukseen)ihan rehellisesti, mikä susta itsestä tuntuu parhaalta. En ole huomannut mitään eroja hiusten "laadussa" "saman ihmisen päässä" vaikka söisi mitä. Ulkoinen ja kemiallinen rasitus on hiukselle pahinta.
        Toivottavasti auttoi.:)


      • bbb..
        Nasu-u kirjoitti:

        Wellan System Professional -sarjaa sekä Sebastianin hiuslakkoja, niissä on myös kosteussuoja ja lähtee harjaamalla.

        Redkenin tuotteet ovat laadukkaita, uskallan suositella.;)

        Vitamiineista sitten..(jos tarkoitat vaikutusta hiukseen)ihan rehellisesti, mikä susta itsestä tuntuu parhaalta. En ole huomannut mitään eroja hiusten "laadussa" "saman ihmisen päässä" vaikka söisi mitä. Ulkoinen ja kemiallinen rasitus on hiukselle pahinta.
        Toivottavasti auttoi.:)

        kiitos paljon!:)


    • kirilli2

      Moi! Mistä saan ostettua laadukkaita Mason Pearson hiusharjoja suomesta???

      • Nasu-u

        ..mutta kokeilepa käväistä koira- tai kissanäyttelyssä, kun sellainen seuraavan kerran tulee kaupunkiin. ;)
        Masonin harjat ovat myös heidän keskuudessaan hyvin suosittuja. :)


    • kissus...

      Vaalennutan 3kk välein muuta väriä en voi ajatellakkaan.onko kampaajalla vaalennus aineita mitkä,ei ärsyttäisi päänahkaa? mikä olisi paras jatkohoito,jos on ärsyttänyt? raitojakaan en halua.

      • Nasu-u

        Eli hae netistä "hyvän ilman kampaamoa" käyttää ainoastaan suomalaisia allergiatestattuja SIMin tuotteita, eli ei hajusteita ym. Sopii siis suurelle osalle allergikkojakin, jotka eivät voi tavallisesta hiusväristä edes haaveillakaan.

        Simin tuotesarjasta löytyy myös herkän päänahan yms shampoot ja hoidot, kokeilepa sieltä. =)


    • kikkarat

      Onko sulla kokemuksia chi hiustensuoristus menetelmästä? Kyselen pari kysymystä, jos sattuisi olemaan ;) Oon ite ajatellu tota jo pitkään, mutta pitäis saada viel vähän varmistusta :)
      Kauan suunnilleen kestäisi hiuksissa (mä omistan keskipitkät ja laineille kihartuvat hiukset)? Onko tulos siis oikeasti pysyvä, ettei heti kosteammassa tai tuulisemmassa ilmassa mene kihartumaan?

      • Nasu-u

        Eli tästä CHI-suoristuksesta mulla ei ole kokemusta, joten suosittelen soittamaan esim kampaamoon jossa näitä tehdään, neuvovat varmasti mielellään, kysele vaikka tyhmiäkin ihan rohkeasti:). Ja nyrkkisääntönä pidän, et kampaamon ei kannata tehdä sellaisia "toimenpiteitä" mitkä ei toimi, kyllä se asiakkaiden keskuudessa juttu leviää, mikä toimii ja mikä ei. Toivottavasti tästä oli edes jotain hyötyä sulle. ;)


    • mie...

      Kerro jokin helpohko pikkujoulukampaus. Hiukseni ovat olkapäille, luonnonkiharat, vaaleat ja paksut. Ajattelin laittaa hiukset kiinni, mutta miten? :)

      • Nasu-u

        Kuivaa hiukset vaahdon kanssa kiharalle, kiiltosuihketta/kiiltovahaa kuiviin hiuksiin ja sitten etummaisia hiuksia taakse kimalle/timanttipinneillä kiinni. kevyt suihkaus lakkaa, ja johan pysyy.


    • -Marsipaani-

      Tässä pähkinää...

      Mikä jätettävä hoitoaine olisi hyvä ylläpitämään käsittelemättömien ja extrapitkien hiusten kuntoa? Tuotteessa ei saa olla alkoholia tai silikoneja ja hinta ei ole este.

      Mikä luontaistuote karkoittaisi talipunkkeja?

      • Onkohan..

        mulla talipunkkeja? ilmestynyt yhtäkkiä monia finnejä joista erittyy jotakin, ilmesesti talia, päänahkaan ja ne kutiavat..? :O


      • Ihmettelevä
        Onkohan.. kirjoitti:

        mulla talipunkkeja? ilmestynyt yhtäkkiä monia finnejä joista erittyy jotakin, ilmesesti talia, päänahkaan ja ne kutiavat..? :O

        Eli hiuksia vaalennettaessa päänahka palaa ja hiukset lähtee... mitä se tarkoittaa?


      • Nasu-u

        Jätettävät hoitoaineet ei riitä "extrapitkille" hiuksille, piste.

        Kysy luontaistuotekaupasta niitä punkin karkottajia, minä olen kampaaja, en luontaistuotekauppias. ;)


      • Nasu-u
        Ihmettelevä kirjoitti:

        Eli hiuksia vaalennettaessa päänahka palaa ja hiukset lähtee... mitä se tarkoittaa?

        Käytännössä aivan sama reaktio jos laitat kätesi tulikuumalle liedelle.


      • Nasu-u
        Onkohan.. kirjoitti:

        mulla talipunkkeja? ilmestynyt yhtäkkiä monia finnejä joista erittyy jotakin, ilmesesti talia, päänahkaan ja ne kutiavat..? :O

        lääkäriin.


    • hiusväreistä

      kysyinkin jo palstalla mutta nyt myös sulta, eli vanheneeko hiusvärit avaamattomissa pakkauksissa? Ja jos, niin missä ajassa ja miten se ilmenee? Uskallanko käyttää 5 v kaapissa seisseitä hiusvärejä?
      Toinen kysymys; miten suosittelet yhdistämään värit: tummanruskea/punainen? Ajattelin kotona värjätä niin että perusväri olisi tummanruskea ja sitten punaista joko latvoihin tai alempiin hiuksiin. Ehdotuksia, vinkkejä?

      • ll.-

        mitkä Tigin tuotteet olisi parhaita vaalennetulle tukalle????


      • kampaajalle
        ll.- kirjoitti:

        mitkä Tigin tuotteet olisi parhaita vaalennetulle tukalle????

        Mulla on tällä hetkellä aika lyhyet hiukset, joka puolelta n. 5cm. Jos haluaisin pidennyttää niitä n. olkapäille, niin kuinka paljon mun pitäis vielä kasvattaa? Ja onko esimerkiksi mahdollista pidentää vaan esimerkiksi etuosaa, jos haluaisin pitää takaa lyhyemmät? Eli voiko pidennyksiä laittaa vaan osaan hiuksista? Kiitos jo etukäteen vastauksesta!


      • Nasu-u

        Todellakin vanhenee, pigmentit katoaa yms. värjäät ruskealla -> tulee harmaa..

        Katso netistä tai hiuslehdistä värjäysvinkkejä.

        Ja muista et väri ei vaalenna väriä.


      • Nasu-u
        ll.- kirjoitti:

        mitkä Tigin tuotteet olisi parhaita vaalennetulle tukalle????

        Tigiä myyvästä liikkeestä.


      • Nasu-u
        kampaajalle kirjoitti:

        Mulla on tällä hetkellä aika lyhyet hiukset, joka puolelta n. 5cm. Jos haluaisin pidennyttää niitä n. olkapäille, niin kuinka paljon mun pitäis vielä kasvattaa? Ja onko esimerkiksi mahdollista pidentää vaan esimerkiksi etuosaa, jos haluaisin pitää takaa lyhyemmät? Eli voiko pidennyksiä laittaa vaan osaan hiuksista? Kiitos jo etukäteen vastauksesta!

        hiustesi pituus riittää jo pidennyksiin, osapääpidennyksiä tehdään myös.


    • luumumuulu

      Olisi kiva jos vastaisit mullekin. Oon kirjoittanut juttuni tänne hiukset-palstalle vähän tuonne alemmas samalla nickillä ja otsikolla "hiusten hyvinvointi" :)

      • Nasu-u

        jos kysyisit multakin, vastaan tässä viestiketjussa. :)


      • luumumuulu
        Nasu-u kirjoitti:

        jos kysyisit multakin, vastaan tässä viestiketjussa. :)

        Olen 16-vuotias tyttö ja olen värjännyt hiuksiani nuorempana ehkä liikaakin. Hiukseni on nyt n. 40cm pitkät, ja puolet siitä nyt sitä 'omaa' hiustani, ja puolet sitä vanhaa värjättyä. Olen päättänyt olla värjäämättä hiuksiani enää, ja yritän pitää niistä mahd. hyvää huolta, että hiukset pysyisivät päässä vanhempanakin. Joten millä keinoin voisin auttaa hiuksiani voimaan hyvin? Mitkä ovat hyviä shampoita/hoitoaineita? Kannattaisiko leikata pikkuhiljaa pois noita latvoja? (Yritän kasvattaa pitkiä hiuksia, joten en leikkaa suoraan koko värjättyä osaa pois)

        Luin tuotteesta nimeltä Piimax C biotiini (?) joka on lisäravinne hiuksille, kynsille nivelille jne. En sitten tiedä onko tuotakaan hyvä ottaa näin nuorena? Voiko siitä olla jotain suurta vahinkoa?

        Kiitti jos vastaat :)


      • Nasu-u
        luumumuulu kirjoitti:

        Olen 16-vuotias tyttö ja olen värjännyt hiuksiani nuorempana ehkä liikaakin. Hiukseni on nyt n. 40cm pitkät, ja puolet siitä nyt sitä 'omaa' hiustani, ja puolet sitä vanhaa värjättyä. Olen päättänyt olla värjäämättä hiuksiani enää, ja yritän pitää niistä mahd. hyvää huolta, että hiukset pysyisivät päässä vanhempanakin. Joten millä keinoin voisin auttaa hiuksiani voimaan hyvin? Mitkä ovat hyviä shampoita/hoitoaineita? Kannattaisiko leikata pikkuhiljaa pois noita latvoja? (Yritän kasvattaa pitkiä hiuksia, joten en leikkaa suoraan koko värjättyä osaa pois)

        Luin tuotteesta nimeltä Piimax C biotiini (?) joka on lisäravinne hiuksille, kynsille nivelille jne. En sitten tiedä onko tuotakaan hyvä ottaa näin nuorena? Voiko siitä olla jotain suurta vahinkoa?

        Kiitti jos vastaat :)

        jo saamaasi vastaukseen. :) Ei sitä ihmeitä voi tehdä, mutta kyllä ne karvat päässä pysyy normaalilla, maltillisella värjäämiselläkin. :)


    • hieman hölmö

      HEI!
      tilasin eilen jumbokuitua ja ajattelin laitattaa niistä rastat. mutta kysymys onkin että miten tämä systeemi toimii? tää ei oo suoranainen hinta kysymys mutta onko se halvempaa kun vie parturiin omat lisäkkeet kun että sieltä ottaisi?
      mitä kaikkea pitää huomioida kun menee ne kuidut kädessä kampaamoon ja pyytää että ne laitetaan päähän? onko se yleensä kallista lystiä? onko mahdollista saada niitä itse päähän? pysyvätkö ne kauan vai onko se vaan sellanen hetken hupi?
      mulla näitä kysymyksiä riittää:D
      kiitos vastauksesta^^

      • Nasu-u

        "Hinta-kysymyksiin en vastaa, koska ne vaihtelevat kampaamoittain / paikkakunnittain. "

        Itse et niitä päähäsi saa, järkyttävän iso homma ammattilaisellekin.

        Minä en osaa vastata kauan ne kestää, kun minä en niitä päähäsi laita. -> Eli se kuka laittaa, tietää kauan hänen työnsä laatu kestää. :)


      • -T-

        Varmaan tarkoitit näitä rastoja, mitä ei leikata pois vaan omat hiukset säilyy, eikö?

        Tietenkin on halvempaa, jos on jo valmiiksi materiaali, sillon maksat vain työajasta. Kampaamoissa voi olla isoja eroja ammattitaidossa.
        Voit saada ne myös itse päähän. Oikeastaan on ihan helppoa, jos on näppäräsorminen kaveri mukana ja ohjeita on netissä. Kunhan rastoitat kuidut ensin.
        Tuolla sivustolla tietoa kuiturastoista ja muutakin rastoista.
        http://takkutukka.defines.us/ohjesivu/kuiturastat/index.html

        Tuolla sivustolla kuvia valmiista rastoista nipussa ennen päähän laittoa ja myös englanninkieliset ohjeet ja kuvat. Paina tuota "View step by step guide" kohtaa.
        http://www.afrocare.com/cgi-local/afro/getsynhair.cgi?id=16&T=S#

        Eli eka rastoitat kuidut mielummin ohuiksi pötkyiksi ja sitten vaan letität pötkyt omiin hiuksiin. Kiinnität päät kumirenksuilla tai langalla. Kumirenksuja näyttää olevan melkein joka "pinniosastolla", sellasia mustia ja läpinäkyviä.


      • hieman hölmö
        -T- kirjoitti:

        Varmaan tarkoitit näitä rastoja, mitä ei leikata pois vaan omat hiukset säilyy, eikö?

        Tietenkin on halvempaa, jos on jo valmiiksi materiaali, sillon maksat vain työajasta. Kampaamoissa voi olla isoja eroja ammattitaidossa.
        Voit saada ne myös itse päähän. Oikeastaan on ihan helppoa, jos on näppäräsorminen kaveri mukana ja ohjeita on netissä. Kunhan rastoitat kuidut ensin.
        Tuolla sivustolla tietoa kuiturastoista ja muutakin rastoista.
        http://takkutukka.defines.us/ohjesivu/kuiturastat/index.html

        Tuolla sivustolla kuvia valmiista rastoista nipussa ennen päähän laittoa ja myös englanninkieliset ohjeet ja kuvat. Paina tuota "View step by step guide" kohtaa.
        http://www.afrocare.com/cgi-local/afro/getsynhair.cgi?id=16&T=S#

        Eli eka rastoitat kuidut mielummin ohuiksi pötkyiksi ja sitten vaan letität pötkyt omiin hiuksiin. Kiinnität päät kumirenksuilla tai langalla. Kumirenksuja näyttää olevan melkein joka "pinniosastolla", sellasia mustia ja läpinäkyviä.

        voi kiitos


      • Nasu-u
        -T- kirjoitti:

        Varmaan tarkoitit näitä rastoja, mitä ei leikata pois vaan omat hiukset säilyy, eikö?

        Tietenkin on halvempaa, jos on jo valmiiksi materiaali, sillon maksat vain työajasta. Kampaamoissa voi olla isoja eroja ammattitaidossa.
        Voit saada ne myös itse päähän. Oikeastaan on ihan helppoa, jos on näppäräsorminen kaveri mukana ja ohjeita on netissä. Kunhan rastoitat kuidut ensin.
        Tuolla sivustolla tietoa kuiturastoista ja muutakin rastoista.
        http://takkutukka.defines.us/ohjesivu/kuiturastat/index.html

        Tuolla sivustolla kuvia valmiista rastoista nipussa ennen päähän laittoa ja myös englanninkieliset ohjeet ja kuvat. Paina tuota "View step by step guide" kohtaa.
        http://www.afrocare.com/cgi-local/afro/getsynhair.cgi?id=16&T=S#

        Eli eka rastoitat kuidut mielummin ohuiksi pötkyiksi ja sitten vaan letität pötkyt omiin hiuksiin. Kiinnität päät kumirenksuilla tai langalla. Kumirenksuja näyttää olevan melkein joka "pinniosastolla", sellasia mustia ja läpinäkyviä.

        Meinasit, että ihmiset laittaa kumilenkeillä "rastatuppoja" päähänsä?
        Selvä.


    • -T-

      Vähän sellainen tuntu, että tämä henkilö on vain harrastelijakampaaja. Aika oudosti tämä, joka ei ole saanut koulutusta, niin tietää enemmän näistä asioista. Outoa! Tai sitten kampaajat ovat todella ammattitaidottomia.

      • Nasu-u

        Kerro ihmeessä mikä on ongelmasi? :)

        Minä olen ammattitaitoinen, hiustutkinnon suorittanut parturi-kampaaja ja toimin parturi-kampaajana vuokratuolilla, eli yksityisyrittäjänä. Jos minusta on täällä apua, olkoon niin, mutta jos koet ettei sinulla ole kysyttävää ja haluat vain olla ilkeä(?) niin mene muille palstoille kiukuttelemaan.
        Olen tällä hetkellä äitiyslomalla ja mielelläni välillä käsittelen hieman ammattijuttuja, kun on välillä hetki vauvan hoidon lomassa aikaa.

        Ja kaikissa asioissa, liittyi ne hiuksiin tai mihin tahansa, on järjen käyttö sallittu, ei siis ole kampaajien yksinoikeus neuvoa päätä koskevissa asioissa.
        Eikö vaan? :)


      • -T-
        Nasu-u kirjoitti:

        Kerro ihmeessä mikä on ongelmasi? :)

        Minä olen ammattitaitoinen, hiustutkinnon suorittanut parturi-kampaaja ja toimin parturi-kampaajana vuokratuolilla, eli yksityisyrittäjänä. Jos minusta on täällä apua, olkoon niin, mutta jos koet ettei sinulla ole kysyttävää ja haluat vain olla ilkeä(?) niin mene muille palstoille kiukuttelemaan.
        Olen tällä hetkellä äitiyslomalla ja mielelläni välillä käsittelen hieman ammattijuttuja, kun on välillä hetki vauvan hoidon lomassa aikaa.

        Ja kaikissa asioissa, liittyi ne hiuksiin tai mihin tahansa, on järjen käyttö sallittu, ei siis ole kampaajien yksinoikeus neuvoa päätä koskevissa asioissa.
        Eikö vaan? :)

        Lue vastauksiasi ja mieti onko niissä parantamisen varaa. Onko vastauksistasi ollut oikeasti apua, koska vastaukset ovat olleet pientä selitystä tai käsketty ottaa kuitenkin itse selvää. Olisit rajannut enemmän, että mihin osaat vastata. Kuulostit feikkikampaajalta ja eihän netissä koskaan mitenkään voi tietää mikä siellä oikeasti kirjoittelee. Voihan tietenkin olla, että olet oikeasti kampaaja, mutta olet vain opiskellut leikkaamis- ja värjäystekniikoita ja muusta et tiedäkään mitään. Moni on vaan kysellyt turhaan.


      • bbb..

        Kysyisin soveltuuko Tigin control Freak shamp hoito vaalennetulle tukalle?


    • huonoihoinen

      Alotin tästä jo uuden keskustelun, mutta laitan nyt tännekin. =)

      Eli tarkotus olisi värjätä luonnostaan tummat hiukset mustiksi. Ostin jo hiusvärin ja ohjeiden mukaan tein allergiatestin. Testialue ei ole reagoinut mitenkään, ei kirvellyt yms.. joten sen perusteella värjääminen olisi mahdollista, mutta mietin tässä sitten vain ihoani. Olen atoopikko (ihoni on kuiva ja herkkä) ja päänahka hilseilee hieman ja rasvoittuu helposti. Allergioita ei kuitenkaan ole. Eli, kannattaako värjätä?

      • Nasu-u

        lievästi atooppinen iho, ja varsinkin talvella päänahka on kuiva ja kutiseva (siihen löytyy tietysti hoidot ym) mutta, uskaltaa väräjätä.=)


    • pk-opiskelija
      • bbb..

        Kysyisin soveltuuko Tigin tuote Control Freak vaalennetulle tukalle.mulla kun luonnon taipuisa tukka ,ja haluaisin suorennusta.


    • elikkäs..

      Elikkäs kyselisin hiustenpidennyksistä. Tuttu aihe?
      Haluaisin hiuksiin aika rinsaat hiustenpidennykset, mutta niiden ei tarvitsisi olla kauaa! Olen menemässä viikoksi matkalle ja haluaisin sinne pidemmät hiukset. Sellainen kysymys olisi että saako hiustenpidennykset laittaa jos on menossa aurinkoon? Eli siis lähinnä tarkotin että kuinka ne kestää ja vielä kun ui uima-altaassa jne.. Luulisi että ne menevät heti pilalle??? Ja kaiken lisäksi kun ajattelin että jos ne sitten olisivat edullisempaa laatua jne, kun ei kerta kauempaa tarvi pitää.

    • kos.kati

      mikäköhän hiusmalli minulle sopisi? ajattelin joulun jälkeen kävästä parturissa ja hieman muuttaa tyyliä mutta en tiedä oikein millaiseksi... joten ajattelin kysyä mielipidettäsi kun huomasin tämän aiheen :)

      http://irc-galleria.net/view.php?nick=kmk_85&image_id=4 7823022

      (toivottavasti saa kuvasta jotain selvää, parempaa ei ole)

      siellä on myös otettu kuva juuri kun olin käynyt parturissa mutta haluaisin hieman erilaiset kun silloin ja nyt ei ole ollut varaa oikein käydä niin ihan "lättänät" taas

      • Na - Su

        ....ei minkäänlainen,sulla on vaan niin perus ruma naama, ettei sitä saakaunistettua edes hyvillä hiuksilla!!!


    • takkutukka86...

      Millainen hiusharja olsi paras?
      Mietin vain, kun kuulin tuossa taannoin jonkun sanovan, että se joku luonnonkuituharja (mikä lie) olsi paras hiuksille.
      Mulla tuntuu, että hiukset hirveesti katkeilisi harauksen/ kampauksen aikana...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe