Mitä thaimaasta kannattaa tuoda?

codeca

Eli mitä sieltä kannattaa tuoda esim tuliaisiksi?
Tai ylipäätään? Onko esim kankaat halpoja?
Elektroniikka?

Ollaan lähdössä miehen kanssa pariksi viikoksi khao lakiin, ja tuliaisiahan sieltä varmaan pitää tuoda... (enkä nyt tarkoita mitään tsunamin jäänteitä, kun joku tyhmä sitä kuitenkin ehdottaa)




Mitä te olette tuoneet mukananne? Orkideoja ym ei saa tuoda ja norsunluu-juttuja...onko muita kieltoja? (joo,joo, ei tuoda seksitauteja...)

52

10852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös laatu

      Voihan sitä heikkolaatuista kamaa raahata vaikka koko ison matkalaukullisen, jos siltä tuntuu.

      Vaikka silkkityynyliinoja, paitsi ettei niitä voi pestä itse. Leluja lapsille, paitsi hajoaa parissa päivässä. T-paitoja matkamuistoksi. Ihan mistä itse tykkää, kyllä sieltä rihkamaa löytyy.

      • KIM61

        Tietysti kannattavinta on koka tai heroiini, mutta ehdottaisin rätei ja lumpui ja sälää kyllä riittää!


      • äölkjh

        Kaikki mitä ostimme hajosivat pian kotiin tultaessa, osa jo matkalla (matkalaukku).
        Vaikka koitin etsiä sieltä jotakin mikä olisi ollut laadukasta, niin se hinta olikin sitten jo niin kova, että suomestakin sai vastaavan halvemmalla.
        Ainoa mitkä vielä toimivat ovat pöytälamput, mutta niitäkään ei uskalla jättää valvomatta päälle.
        Vaatteet sekundaa, tai jos parempaa niin suomesta saa halvemmalla.

        Puuteokset olivat halpoja ja nehän on umpipuuta joten kestävät paremmin.

        Joten aika vähän on sellaista mitä "kannatta" tuoda, mutta tosiaan roinaa siellä on pilvin pimein


      • voi pestä

        Kyllä minä ainakin pesen pesukoneeni käsipesu ohjelmalla sikkiiset päiväpeitteeni ja tyynyliinat sekä mieheni silkkipaidat, oikeanlaista pesuainetta käyttäen. Mieheni osti 3 silkkipaitaa 500 bahtia kaksi vuotta sitten ja hyvin ovat pesussa kestäneet.


      • KylläKestää

        Silkki tyynyliinoja ja päiväpeitteitä voi pestä huoletta itse. Käsinpesuohjelmalla ja villalle ja silkille soveltuvalla pesuaineella. Myös silkkipaidoilla sama juttu. Kokemusta on.


      • Dkyt
        äölkjh kirjoitti:

        Kaikki mitä ostimme hajosivat pian kotiin tultaessa, osa jo matkalla (matkalaukku).
        Vaikka koitin etsiä sieltä jotakin mikä olisi ollut laadukasta, niin se hinta olikin sitten jo niin kova, että suomestakin sai vastaavan halvemmalla.
        Ainoa mitkä vielä toimivat ovat pöytälamput, mutta niitäkään ei uskalla jättää valvomatta päälle.
        Vaatteet sekundaa, tai jos parempaa niin suomesta saa halvemmalla.

        Puuteokset olivat halpoja ja nehän on umpipuuta joten kestävät paremmin.

        Joten aika vähän on sellaista mitä "kannatta" tuoda, mutta tosiaan roinaa siellä on pilvin pimein

        Sehän riippuu maksatko pyyntihinnan vai niinkuin minä max yksineljäs osan. Hyvälaatuisia paitoja 3.5 euroa alkaen ja bokserit parempia kui ressimänissä ja hinta alle 2 euroa. I. D. I. O. T


    • tuoda

      Minun mielestä sieltä kannattaa tuoda esim.lasten vaatteita ,todella kauniita ja hyvin tehtyjä. Paljonhan siellä on esim. piraatti t-paitaa jotka ovat mielestäni hyvän laatuisia.Itse olen teettänyt myös silmälasit .Phuketissa on isoja tavarataloja joista varmaan löytyy kivaa tuliaista.

    • *Sea*

      Hyvä codeca.

      Äläpä nyt noin ennannoluuloiseksi rupea, että etukäteen ilmoitat,
      mitä Teille sopii vastata,
      ja mitä ei. Aionpa minäkin käydä katsomassa mm.
      tsunamin jälkiä KL:ssa, mitään jäännöksiä ei ole suunnitelmissa tuoda.

      Khao Lakissa käyneenä ja muuallakin Thaissa:
      eipä mielestäni kannata muuta tuoda, kuin ihan matkamuistoja.
      Jos krääsästä tykkäät, niin siittä vaan.
      Kerrain erehdyimme tilaamaan vaatepuolta,
      ihan räätäliltä... lumpputasoa muutaman käyttökerran jälkeen.
      Ja niillähän on systeemi näköjään se, että onkivat
      lähtöpäivän selville.
      Vaatteet valmistuvat ihan vähän ennen lähtöä.
      Siinäpä lumppujesi kanssa sitten Suomeen menet.

      Olemme ostelleet joskus alusvaatteita ja sukkia tms.
      Samaa laatua ja tasoa, kuin meillä, ehkä hiukan halvempaa.

      Mielestäni kannattaa keskittyä lomailuun ja
      jättää nämä shoppailukuviot taustalle.
      Päivitämme tietoamme Thaissa tammi-helmikuun vaihteessa,
      tarkoitus käydä myös Khao Lakissa.

      Pistäppäs hyvä nimim. codeca infoa, kun tulet, pyytelee..
      ..Sea.

      • Kokemuksella

        Tässä laatukaman listaa:

        1. Kultaa ja jalokiviä. Osta suoraan tehtaalta saat todistuksen laadusta. Kyllä mamma tykkäsi.
        2. Pukuja. Miehillle ja naisille. Mene hyvälle räätälille. Varmista kangas polttamalla sitä. Laadukas kashmir haisee poltetulle hiukselle. Et voi erehtyä!
        3. Teetä paitoja laatukankaasta. Niitä ei tarvitse silittää!
        4. Silmälasit. Thaimaan laki vaatii näön tarkistuksen ennen kauppaa. Näin varmistetaan laatu. Minun ja vaimon moniteholasit kaikilla lisukkeilla onnistuivat paremmin kuin koskaan!
        5. Käsin tehty upea baarikaappi. Lähettävät rahtina kahden kk sisällä
        jne.....


      • codeca

        Kriittinen täytyy vähän olla jos haluaa "asiallisia" vastauksia ;) Itsekkin lähdetään tammi-helmikuun vaihteessa thaimaaseen.

        Siksihän tätä juuri kysyy, että tietää jättää sinne ne "sekundat" ja tuoda vaan oikeasti jotain vähänkään kestävää... Ensikertalaisena vaikeaa. Kuullut kuitenkin paljon kehujakin thaimaasta, niin pitäähän se itse lähteä katsomaan millaista siellä on...

        Ja kiitos asiallisesta vastauksesta! =D Koetetaan infota matkan jälkeen kuin meni...-codeca-


      • *Sea*
        codeca kirjoitti:

        Kriittinen täytyy vähän olla jos haluaa "asiallisia" vastauksia ;) Itsekkin lähdetään tammi-helmikuun vaihteessa thaimaaseen.

        Siksihän tätä juuri kysyy, että tietää jättää sinne ne "sekundat" ja tuoda vaan oikeasti jotain vähänkään kestävää... Ensikertalaisena vaikeaa. Kuullut kuitenkin paljon kehujakin thaimaasta, niin pitäähän se itse lähteä katsomaan millaista siellä on...

        Ja kiitos asiallisesta vastauksesta! =D Koetetaan infota matkan jälkeen kuin meni...-codeca-

        Kriittisyydestä puheenollen, olet oikeassa.

        Saatammepakin pistäytyä Khao Lakissa ennen Sinun lomaasi? Phuketin puolella kuitenkin lomailemme.
        Olimme Khao Lakissa puolisen vuotta ennen Tsunamia.
        Pistänpä sakemannien linkin KL:sta.
        Ankarasti surffaamalla voit löytää kuvia jopa hotellistasi.
        Eipä ole KL tuoreempien kuvien mukaan läheskään sama "paratiisiranta", kuin käydessämme, mutta elpyy.

        http://www.radarheinrich.de/wbblite/board.php?boardid=29

        Ostosmahdollisuudet vissiin on vieläkin pienemmät, kuin ennen Tsunamia. Phuketin puolella voi käydä ostoksilla päiväseltään, jos kiinnostaa.
        Mielestäni kannattaa keskittyä KL:ssa lomailuun.
        Khao Sok'in kansallispuistossa kannatta käydä 1-2pv. reissulla. Kävimme Burman (Myanmar) puolella ex-tempore reissulla.
        Näki Thaimaan maaseutua. Burman puolella käynti (venematka) ei niin kummonen ollut,
        jäipähän muistoja.
        Edelleen reissusi jälkeen palautetta odottaa.. Sea.


      • codeca
        *Sea* kirjoitti:

        Kriittisyydestä puheenollen, olet oikeassa.

        Saatammepakin pistäytyä Khao Lakissa ennen Sinun lomaasi? Phuketin puolella kuitenkin lomailemme.
        Olimme Khao Lakissa puolisen vuotta ennen Tsunamia.
        Pistänpä sakemannien linkin KL:sta.
        Ankarasti surffaamalla voit löytää kuvia jopa hotellistasi.
        Eipä ole KL tuoreempien kuvien mukaan läheskään sama "paratiisiranta", kuin käydessämme, mutta elpyy.

        http://www.radarheinrich.de/wbblite/board.php?boardid=29

        Ostosmahdollisuudet vissiin on vieläkin pienemmät, kuin ennen Tsunamia. Phuketin puolella voi käydä ostoksilla päiväseltään, jos kiinnostaa.
        Mielestäni kannattaa keskittyä KL:ssa lomailuun.
        Khao Sok'in kansallispuistossa kannatta käydä 1-2pv. reissulla. Kävimme Burman (Myanmar) puolella ex-tempore reissulla.
        Näki Thaimaan maaseutua. Burman puolella käynti (venematka) ei niin kummonen ollut,
        jäipähän muistoja.
        Edelleen reissusi jälkeen palautetta odottaa.. Sea.

        oli ihan hyviä kuvia tuolla... Pitääpi laitella jonkunnäköistä viestiä ja infoa kun palaillaan...Laittaisitko itsekkin? -codeca-


    • Katala Muori

      Kannattaa ostaa kynttilöitä.
      Isoja ja vähintään viinipullon paksuisia.
      Saa tosi halvalla.
      Näin Joulun alla tietnkin punaisia.

      Joulupukki
      pökki
      pökki
      innoissaan
      mutta
      Jouluaattona
      muori
      katala
      käytti

      K
      Y
      Y
      Y
      N
      T
      T
      I
      L
      Ö
      I
      T
      Ä

      Hä Hä Hä Hä Hä Hä ! ! !

    • kivirta

      tuoda hopeakoruja, ehdottomasti. Esim. 925-hopea on siellä halpaa ja laadukasta. 925 ei tummu juuri lainkaan, toisin kuin Suomessa myytävä hopea. Muistakaa tinkiä.
      Lisäksi tietysti puuveistoksia- ja naamioita, suitsukkeita ja teetettyjä vaatteita(esim. pukuja).

    • kalamies69

      Vaatteet ovat halpoja ja jos pidät vahvoista ruuista niin mausteet, oikeesti tuliset ovat halpoja, sekä aoyat ym elintarvikkeet . Apteekista kannattaa hakea vitamiinit ja muut rohdot, ovat todella halpoja siellä. Kuvat jos kehität, niin kannattaa paikan päällä tehdä se.

      • Todiste siihen

        Saako vitamiinipillereitä tuoda? Aukovatko purkit? Entäs maustepussit tai purkit aukovatko nekin tutkiakseen onko huumetta?


    • lomalla?

      Khao lak on niin kaunis ja rauhallinen paikka, että siellä kannattaa keskittyä lomailuun - nauttia rantaelämästä, retkeilystä ja ihanasta ruoasta. Tuliaisiksi kannattaa hankkia vain ihania muistoja.

      Khao Lakissa on sitä paitsi hyvin vähän shoppailumahdollisuuksia. Onneksi. Siksi mekin sinne menemme aina uudelleen.

      • *Sea*

        ...lomailijoita nimimerkki "lomalla?" kanssa.
        En oikein ole koskaan jaksanut ymmärtää
        kanssalomailijoita, jotka "lasittunein silmin",
        ääni sortuen kehuskelevat, miten hyviä hankintoja ovat tehneet;

        ...2 pukua, liivit, 2 paitaa, hameet, iltapuvut,
        alennukset, bonukset, solmiot,... sitä ja tätä...

        Käsittääkseni jokainen saa Suomessa paikkakuntansa
        kaupoista vähän hintoja seuraamalla ihan samaa
        laatua samalla hinnalla.
        Miksi uhrata kalliita lomapäiviä mokomaan shoppailuun?
        Kyllä ne hyvät ja mukavat lomamuistot ja
        -kokemukset ovat parhaimpia matkamuistoja,
        jotka vuosien jälkeenkin ovat olemassa,
        kauan sen jälkeenkin, kun "edulliset ostokset" ovat
        jo aikoja sitten siirtyneet kaatopaikalle.

        Sea


    • Puolisosi

      ...nykyään osataan hoitaa niitä kaikkia.

    • mitätön

      tiistaina ensi kertaa Thaimaahan,enkä välttämättä halua tuoda kuin pienen kivisen,tai muuta kovaa materiaalia olevan Buddhan patsaan.

      • löytyy

        Jos haluat oikeasti pyhän esineen, niin lahjoita rahaa buddha-temppeliin. Esim 20-40 euroa. Niin saat lahjaksi pyhän miehen pitämän buddha-amuletin.


    • thaimaalaisia

      marjanpoimijoita

    • Haettu

      Kaunis, kouluttautunut ja ihana vaimo...

    • kurmeeta

      Maustetahnoja ja Sangsomia.

      • namskis

        Meilläkin hörpittiin heinäkuun heltehillä muutama "puketti" tätä herkkua


    • Bangtaolle nyt

      Jos tykkäät,niin upeita tummasta puusta tehtyjä esineitä:eläimiä,maljakoita,kippoja,rasioita ymm.myös "silkkisiä"tyynynpäällisiä,aamutakkeja,pöytäliinoja.ja kyllä meille ainakin khao lakin ostospaikat riittivät vallan hyvin!

    • Nythän oli Pattayan paikallisuutisissa oikein kuvien kera suomalaisesta Tomista joka kärähti 1000 amfetamiinipillerin eli jaban hallussapidosta. Syyte rapsahtaa myyntiaikeista josta tuomio on min. 20 vuotta.

      Kun tämä tiedetään niin ehdottomasti Tomin olisi pitänyt tuoda pillerit Suomeen.
      Olisi saanut niistä 25-30 euroa/kpl eli yht 27 500 euroa. Voittoa olisi jäänyt kivasti. Verottomana.
      Jos olisi jäänyt Suomen tullissa niistä kiinni niin tuomio olisi ollut ainoastaan 4- 7 vuotta vankeutta josta olisi selvinnyt siitä puolet istumalla, lukemalla ja katsomalla telkkaria.

      Että vastaukseni aloittajan kysymykseen on että huumeiden maahantuonti on ehdottomasti taloudellisesti kannattavampaa kuin joidenkin Buddha- pölkkyjen.., tietysti riskit arvioi jokainen itse henkilökohtaisesti.

      Lisäinformaatiota Pattis- palstalta Patilan Ossin vinkistä.

    • buriman

      NNiin,hih itse kyllä komppaisin tuota 28X:a, ja pitäisin ne jabat ja muut kamat sielläpäin Vain!! noh mä tilasin neiti Oppaan 3 kk:deks ja nyt jo 4 viikkoa takana ja vielä on tosi kivaa!!! murun kanssa kun kaupoissa on käyty, niin ei oikeesti mitään mitä EI löytyis täältä! Tai noh kotikylän jonkun puun jotkut marjat ei löydy kuin säilykkeenä nih! :) No oli yks hauska juttu. Mentiin katsomaan Rock-keikkaa niin se narikan ylletuleminen, kun ei se murun ns. rotsi niin vaan lähde, meinas poika hermostua mutku muru selvensi hienolla ThaiEnglannilla niin pusero ja poken hampaat pysyi oikeessa paikassa joo.... :) Khap, kiitos

      • Matkamuistot saa halvemmalla kirpputorilta suomesta ja monet elektroniikka
        tuotteet saa Anttilasta ja varsinkin lopetetuista Anttiloista edullisesti.

        Ainoita mitä voin suositella katsoon, niin kuin monet on jo sanoneet vaatteet
        ja kengät ja silmälasit on OK.

        Hopeakoruja saa kyllä suomesta halvemmalla varsinkin konkurssipesistä ja
        tulevista konkursseista ja loppuunmyynneistä.

        Mutta erikoisia juttuja kannattaa katsella ja muistaa Googlata vaikka huutonetistä
        ennen ostopäätöstä.

        Tytyöt on kyllä jostain syystä kalliimpia Bangkokissa, jos oppaita haeskelet.

        Jos vaikka Moposi tai Talosi tarvitsee jotain tiettyä erityisosaa tai metallia, jonka
        pojat voivat Thaimaassa tehdä mittatilaustyönä niin se kannattaa !

        Timantti ja kultasormukset ovat kalliinpia Thaimaassa kuin suomessa, vaikka
        ostaisit PAWN SHOPISTA (Panttiliikkeestä).

        Thaimaan silkistä taas metsäsuomalainen ei ymmärrä hevon taivaallista joten
        tutustu asiaan ensin täällä jos sellaisia meinaat.

        Mutta Googlea peliin ainna ensin, niin kyllä se selviää ja älä osta mitään Phuketista tai Pattayalta sillä kaikki tavara tulee Bangkokista ja on siellä
        halvempaa.


    • suomaahan

      Taudit on edelleen suosittuja tuliaisia.

    • rakkauden lähettiläs

      Tavoitteena tuoda ihana Thaineitonen!

    • ei tulli puutu

      Hivit ja kupat on helppo tuoda maahan.

    • tapsa kirjoitti lyhyesti, ytimekkäästi ja totuudellisesti vastauksia aloittajan kysymykseen. Eipä tuohon ole paljon lisättävää. Thaimatkaajat tietävät että juurikin näin on.

      Sitten jälleen nämä yhden lauseen trollaajat tauteineen eivät ole nähtävästi Thaimaassa käyneetkään. Itse en ole mitään tuollaisia tuliaisia tuonut kuin kerran 80- luvulla. Sekin oli jälkihoidossa oleva tippuri. Silloin täällä kauhistelivat koska ulkomailta tuotuun tippuriin ei silloin tavallinen penisilliini purrut ja kutsuivat sitä super- tippuriksi. Sai tottakai myös palstatilaa. Sosialiämmät revittivät kunnolla että nyt onkin pojilla sellainen tauti mikä ei paranekaan noin vain. Riemu akoilla oli rajaton.

      H:gin SP- klinikalla likat minulle sen kertoivat. Sanoin että tämä on hieman eri kanta ja kyllä kai teillä nyt Tropisiiniä on? Menivät hiljaiseksi tiedoistani ja löivät piikin sitä pyllyyni ja se oli sillä selvä.
      Olin tietoni hommannut tohtori Vimiltä Pattiksella. Hän sanoi että tähän hieman muuttuneeseen lajikantaan on tullu paljon uusia lääkkeitä joista juuri tuo mainitsemani oli paras. Suomessa oltiin niinkuin näistä ei olisi tiedetty ja tantat löivät rumpujaan vaikka kantoivat itse suomeen samaa tautia Turkista satakertaisesti.

      Yli kahteenkymmeneen vuoteen en ole kuullut kenenkään saaneen mitään sukupuolitauteja Thaimaasta. Tuntuu että ne ovat sieltä kokonaan kadonneet. Älkää sanoko että kondomien käyttö on lisääntynyt, asia on juurikin päinvastoin.

      Rakkauden lähettiläs voitti kysyjän järjestämän kilpailun. Hänen vastauksensa oli ketjun paras! Kiitoksia.

      • panen kun panettaa

        Minä tuon 10 muistikorttia täyteen videoitua luontoaiheista eläimellistä touhua.


    • Jos pitää tekstiilitöistä, ja uskaltautuu turistialueiden ulkopuolelle, kankaita saa edullisesti (lue halvalla). Silkeissä toki pitää tietää, mitä ostaa. Puuvillakankaissa riittää vähempikin osaaminen. Toki kuosit voivat olla suurimmaksiosaksi turhan aasialaisia, mut länsimakuunkin varmaan löytyy.

      Itseäni pyydettiin tuomaan tilkkutäkkitarpeita. Ostin sitten toivottuja värejä ison muovikassillisen, maksoi parieuroa, vaikka pyysin pakasta aina parimetriä. Yhteensä varmaan kymmenkuntametriä.

    • marika+

      Hei
      Nahkalaukkuja ostin kaksi kappaletta. Ja hinta/laatusuhde hyvä.
      Karon biitsillä olin.

    • mieluummin pippuria

      Ukko toi kuppaa ja tippuria.

    • hyvaää matkaa

      Ihania muistoja, muistikortillasia kuvia ja muistoja. Mitä muutakaan? Ihanaaa........

    • 28x...

      Kannattaa ostaa crocsit. Jäljitelmät ovat siellä puolet kalliimpia kuin Prismassa.

      Kerran toin Intiasta mukanani moskiiton ja lenteli siellä makkarissa keskellä talvea, oli onnistunut akasta vertakin kuppaamaan kun raapi koipeansa.

      Pattiksella olin eräänä lähtöpäivänä aivan sekaisin kun olin vetänyt kaikkea kuin viimeistä päivää koska oli viimeinen lomapäivä. Opas siinä pyynnöstäni pakkaili kamojani kun minä itkussa silmin vedin pöntöstä alas hyvää thaiheinää. Ei tahtonut millään alas mennä.
      Parin päivän päästä purin kotomaassa laukkujani ja suunnattomaksi riemukseni löysin sieltä turistipussillisen heinää joka nyt oli sinne vahingossa jäänyt.

      Soitin heti tyttöystävälleni ja vietimmekin riemukkaat pari päivää.
      Että huumeita sieltä sitten kannattaa tuoda.

      Kerran löysin kassini saumoista siemeniä. Niiden maahantuonti ei muuten ole rikos jostain kumman syystä. Kasvattaahan niitä ei sitten saa.
      Minä nyt rikoin kuitenkin lakia ja laitoin ne purkkiin ja rakkaudella kasvua seurailin. Mutta ei silloin ollut nettiä eikä minulla tietotaitoa joten kukkaset kasvoivat vain n. 10 senttisiksi ja kuolivat pois ja suuri oli murheeni.

      Olen valmistautunut nyt näiden tunnustuksieni ansiosta poliisin kuulusteluihin ja tunnustan nämä törkeät huumausainerikokset ja olen valmis myös kärsimään niistä asiaankuuluvat rangaistukset.

      Ja kiitoksia nimimerkille hyvaää matkaa; juurikin näin kuin iloisella mielellä totesit, muistot ne ovat parhaita tuliaisia. Kiitoksia!

    • Thaimaa <3

      Lääkkeitä!! :D En siis ole mikään narkkari mutta reseptittä esim e-pillerit, lihasrelaksantit, astmalääkkeet ja antibiootit sun muut eikä maksa kuin murto osan suomalaisesta!

    • mietinminäkin

      Jos ostan sellaisen puutaulun, jonka koko on 90cm*90 cm ja se koostuu kolmesta palasta. Siis n. 30*90cm kappale., mitenkä sen saa helpoiten lentokoneeseen. Pitääkö olla metrin pituinen laukku? Lento on Finskin

    • jotaintarjollasentään

      Itse olen tuonut kuivattua chiliä ( säilyy hyvin ainakin vuoden ) Myös muita mausteita kannattaa katsella , jos on taipumusta kulinarismiin.
      Orkideoja myydään pakattuina ainakin Suvarnabhumin kentän myymälöissä. Näitä voit ostaa tuliaisiksi. Luonnonkasveja en suosittele 'salakuljetettavaksi'.
      Elektroniikka on yhtä kallista kuin Suomessa samoin esim. aidot kellot.
      Pelkään kylläkin pahoin , että Khao Lakissa lienee lähinnä turistikamaa tarjolla ? No en tiedä kun en ole käynyt...

    • ostelethaimaassa

      Kankaita saa edullisesti eli jos itse osaat niistä loihtia vaatteita, suosittelen lämpimästi niiden tuomista. Muussa tapauksessa valmiita vaatteita tai omien mittojen mukaan teetettyjä pukuja ja mekkoja, ovat samoin halpoja. Mausteita olen itse tuonut, samoin paikallisia kösitöitä, jotak ainakin erottuvat edukseen ja ilostuttavat omaa tai vieraan kotia. Silmälasit ja aurinkolasitkin laitoin Thaimaassa uusintaan, hintaero kotimaahan oli tähtitieteellinen, merkkipokien plus linssien osalla.

      Muita loistavia vinkkejä tuliaisten osalta löydätte seuraavan sivuston Ostokset-osiosta:

      thaimaa.biz

    • sangsomia

      Tulee varmasti tarpeeseen, eihän reissusta ole kuin kymmenen vuotta..

    • Farangen

      Mulle tuli tyttö sopankeittäjäksi 1978, enkä ole vielä hänen ruokiinsa kyllästynyt ;-*

      • tuoreempaa_alle

        Mutta pimpsaan luulisi jo kyllästyneen.


      • Farangen

        Ei siitä niin väliä kunhan sopat keittää ja töissä käy, ikäloppuja ku ollaan jo molemmat :D


    • SyyrianIhmeille

      Säkillinen Captaconia.

    • ostoskassi

      Kankaat ovat laadukkaita ja halpoja sekä niistä paikan päällä teetetyt vaatteet. Silmälasit olen Thaimaasta hommannut kahteenkin kertaan vuosien saatossa, murto-osan maksoivat kotimaan hintoihin verrattuna. Kaikenlaiset käsityöt ovat ihania tuliaisia, ovatpa sitten puusta tai metallista. Simpukkaa ja korallia ei sitten saa tuoda Suomeen, koska ne ovat uhanalaisia.

      Lisää mukavai Thaimaan tuliaisia voit katsastaa jo ennen matkaa täältä:

      http://thaimaa.biz/liikkuminen/

    • Uusivuosithaikuissa

      Mies ostaa aina kasan paitoja, housuja jne. Kun ostaa hyvin tehtyä tavaraa tavarataloista ( esim. Robinson), se ei ole superhalpaa, mutta paljonkin edullisempaa kuin Suomessa. Esim. paidat pysyneet uskomattoman hyvinä vuosiakin.
      Viimeksi talvella mies osti parit nahkakengät Findigistä ja ne on herättäneet mistä olet ostanut -kysymyksiä monelta. Tyyli on näissä hänen kengissä aika italialainen ja hyvät ovat kuulemma jalassakin. Päältä ja sisältä nahkaa oleviakunnon miesten nahkakenkiä ei saa Suomessa juuri alle 100 euron. Findigissä miehen mieleiset maksoivat jotakin 1500 bahtista alkaen (heti uudenvuoden jälkeen oli "ale", mutta voi olla jatkuvaakin, menetiedä. Joka tapauksessa Findigistä on ostaneet nahkaa muutkin ja ihmetelleet hyvää hinta/laatu-suhdetta.

    • Per-kel

      No mie sieltä toin heilin jo 40v sitten, vielä yhdessä, ku kissa ja koira :*

    • thainmies1

      Hyvä vaimo on aina hintansa väärti, jos on tarpeeksi pätäkkää. Luusereilla sitä ei tunnetusti ole,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe