Tiedättekö tähtianiksen?

tuulian

Nyt on pompannut ruokaohjeissa useampaan otteeseen sana tähtianis.
Tyhmänä kysyn, mitä se on ja mistä sitä saa? Kaupan hedelmä, -vai mausteosastolta vai ei kummastakaan?

10

6735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuosta:
      • tuulian

        Suuret kiitokset tiedosta!


      • neiti halla
        tuulian kirjoitti:

        Suuret kiitokset tiedosta!

        Meillä tähtianis on hedelmähyllyssä samanlaisessa muovipaketissa kuin chilitkin, ei siis maustehyllyllä.


      • Jokuer
        neiti halla kirjoitti:

        Meillä tähtianis on hedelmähyllyssä samanlaisessa muovipaketissa kuin chilitkin, ei siis maustehyllyllä.

        Tähtianista tähtihedelmään siis karambola (Averrhoa carambola) Noita saa hedelmähyllystä joskin yhteistä on vain tähti sana.


      • mene sotkemasta!
        Jokuer kirjoitti:

        Tähtianista tähtihedelmään siis karambola (Averrhoa carambola) Noita saa hedelmähyllystä joskin yhteistä on vain tähti sana.

        sanonko minne?


      • syntyy kun
        Jokuer kirjoitti:

        Tähtianista tähtihedelmään siis karambola (Averrhoa carambola) Noita saa hedelmähyllystä joskin yhteistä on vain tähti sana.

        tällainen nimimerkki "Jokuer"ehdys ei vain tee jotakin erehdystä vaan erehtyy ihan kaikesta! Ja sotkee!


      • eka vastaaja
        neiti halla kirjoitti:

        Meillä tähtianis on hedelmähyllyssä samanlaisessa muovipaketissa kuin chilitkin, ei siis maustehyllyllä.

        Saatat olla ihan oikeassa, että tähtianikset löytyvät hedelmäosastolta eivätkä maustehyllystä. Itse olen ostanut niitä itämaisista kaupoista, mutta muistelin, että jokin aika sitten samaan kysymykseen joku muu vastasi että "maustehyllistä".
        Toinen juttu on se, että tavallisista aniksensiemenistä (maustehyllystä) saa ihan saman maun aasialaisiin ruokiin. Se on helppokäyttöisempikin, joten itse olen siirtynyt käyttämään sitä. Kannattaa tosin murskata ne siemenet morttelissa (huhmareessa), tai jopa ihan lusikanpohjalla leikkuulautaa vasten.


      • neiti halla
        eka vastaaja kirjoitti:

        Saatat olla ihan oikeassa, että tähtianikset löytyvät hedelmäosastolta eivätkä maustehyllystä. Itse olen ostanut niitä itämaisista kaupoista, mutta muistelin, että jokin aika sitten samaan kysymykseen joku muu vastasi että "maustehyllistä".
        Toinen juttu on se, että tavallisista aniksensiemenistä (maustehyllystä) saa ihan saman maun aasialaisiin ruokiin. Se on helppokäyttöisempikin, joten itse olen siirtynyt käyttämään sitä. Kannattaa tosin murskata ne siemenet morttelissa (huhmareessa), tai jopa ihan lusikanpohjalla leikkuulautaa vasten.

        Ihmettelinkin, että onko tähtianis ja "tavallinen" anis samaa kasvia? Ja kuinka paljon maut eroavat? (En tykkää aniksesta itse, niin ei ole empiiristä tietoa.)

        Ja sille, joka kysyi että sotkinko tähtianiksen karambolaan, niin en sotkenut - molempia löytyy meidän käpykylän hedelmähyllystä.


      • Edellinen
        neiti halla kirjoitti:

        Ihmettelinkin, että onko tähtianis ja "tavallinen" anis samaa kasvia? Ja kuinka paljon maut eroavat? (En tykkää aniksesta itse, niin ei ole empiiristä tietoa.)

        Ja sille, joka kysyi että sotkinko tähtianiksen karambolaan, niin en sotkenut - molempia löytyy meidän käpykylän hedelmähyllystä.

        Tosiaan, niissä voi olla voimakkuuseroja, mutta itse aromi on mielestäni sama. Ja ihmisten maut vaihtelevat. Minä rakastan anista kiinalais- ja thaimaalaistyyppisessä ruoassa, sekä Pernodissa ja ouzossa. Mutta vastaavasti inhoan esim. salmiakkia. Moni tykkää taas siitä intohimoisesti. Semmoista se on.


    • Ahti Tänis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe