Suomalainen luonnonlintu

Harrastelija täällä

Mitä jos kiipeäisin ensi kesänä puuhun ja veisin vaikka kottaraisen pesästä poikasen lemmikiksi. Tiedän sen olevan kiellettyä, mutta jos kukaan ei saisi tietää?!

37

1841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • migo

      itse oon tehnyt noin montakertaa tosin lintu on ollut naakka tai joku muu varislintu.

      • nimimerkille migo----

        Sinulla ei taida paljon järki päätä pakottaa?
        Ei ole todellakaan oikein tehdä tuollaista.
        Mietipä hieman...

        Pistää vihaksi teidän laisenne ihmiset...


      • Migo
        nimimerkille migo---- kirjoitti:

        Sinulla ei taida paljon järki päätä pakottaa?
        Ei ole todellakaan oikein tehdä tuollaista.
        Mietipä hieman...

        Pistää vihaksi teidän laisenne ihmiset...

        Joo o meistä on moneksi monet eivät tajua totuutta kuten sinä. olen kokenut lintukasvattaja ja tälläkin hetkellä minulla on kanadanhanhi lemmikkinä jonka olen munasta haudottanut ja olen sen itse kasvattanut ja sekös vaatii taitoa ja kokemusta ei siihen moni pysty se on yllättävän vaikeaa.


      • saltsii

        Terve, voitko jutella sähköpostitse ku tääl tuppaa oleen vähän khrm kaikkee porukkaa xD
        haluisin kysyy just tost kasvattamisesta. mm. luonnonvarasista ja sit saan pari undulaattii ens viikolla, 2 poikaa, darlings daa. ^^ jos heittäisit jonku pikkuviestin ni päästää asias eteenpäin? jos haluut. thx, xau


    • enkannata

      Luonnonlinnun (tai minkä tahansa villin eläimen) ottaminen lemmikiksi on väärin.
      Onhan se ihanaa kasvattaa lintusta, mutta onko se oikein? Ei.
      Entäs sitten kun saapuu syksy, ja lintu on pakko päästää vapauteen? Lintuparka ei millään selviä luonnossa. Se ei löydä ravintoa, eikä se osaa pelätä petoja ja muita vaaroja. Muut linnut eivät sitä välttämättä hyväksy seurakseen.
      Ja jos kyseessä on muuttolintu, ei lintu osaa lähteä muuttomatkalle.
      Jos lintu ei päädy jonkin pedon ruuaksi, se lopulta kuolee nälkään. Lemmikiksi otettu luontokappale vain kärsii.
      Ja todella harvalla ihmisellä on resursseja pienen linnunpojan hoitoon. Jo kesyn lemmikkilinnunkin kasvatus vaatii paljon, entäpä sitten villin?
      Jos lintu on lemmikiksi pakko saada, on olemassa lukemattomia siihen tarkoitukseen kesytettyjä ja jalostettuja lajeja. Voisin nyt vaikka esimerkiksi heitää seeprapeipot, kanarialinnut, undulaatit ja neitokakadut, jotka kaikki sopivat aloittelijalle. Aiheeseen pitää kuitenkin ensin perehtyä todella hyvin, ja sinun tarvitsisi hieman miettiä noita tarkoituksiasi.
      Tosin tuollainen ihminen tuskin lemmikkiä tarvitse.
      Olet todella typerä, jos menet tuollaista tekemään.

      • Migo

        Mielipiteitä on monia ja mielipiteistä ei sovi kiistellä minun mielestäni luonnonlinnun ottamisessa lemmikiksi ei ole mitään pahaa mutta se on minun mielipiteeni.


      • hdti896
        Migo kirjoitti:

        Mielipiteitä on monia ja mielipiteistä ei sovi kiistellä minun mielestäni luonnonlinnun ottamisessa lemmikiksi ei ole mitään pahaa mutta se on minun mielipiteeni.

        Soita poliisille ja kehu, niin kohta sakko rapsahtaa, perustuen kirjaan "Suomen Laki".


      • Migo
        hdti896 kirjoitti:

        Soita poliisille ja kehu, niin kohta sakko rapsahtaa, perustuen kirjaan "Suomen Laki".

        en ole niin tyhmä että noin tekisin.


      • xau

        Pidä sinä vaan pääs kiinni. keksit kyllä kaikkia viisauksia, mut ajattele joskus et mitä jos tuota 'väärin' sanaa ei olisi. Ei se lintu tiedä mistään mitää jos sen 'emo' vaihtuu. Sillä on ihan hyvä niinkin. Toit esiin vain luonnollisia, villien lintujen rutiineja, muttet ajattele että kyl se lintukin voi nauttia elämästään, jos ihminen omistaa sen sille. Se on ihan yhtä onnellinen kuin muutkin, ellei onnellisempi. Ja ajattele sitten sitä että jos se joutuiskin jonku pedon suuhun luonnossa tai jäisi vaille parittelukumppania, niin kyllä se näyttää kiintymyksen ihmistä kohtaan jos se todella viihtyy. Jokainen eläin on sellanen. Niinku ihminenki, ja ihminen kiintyy myös eläimiin eikä vain ihmisiin. Ajatteleppa ite. Onhan se väärin. :) mut so? Voisit itse vähä 'curea' itteäs kun elät vaan siinä sääntäjen maailmassas, turha sun on muita haukkua siit miten ne tekee päätöksensä. Ja joo.. mun käy ehkä ennemmin sääliks kasvatettuja undulaatteja etc, sillä niillä ei oo sitä 50%-50% mahollisuutta edes joutua luontoon.


    • nimimerkille migo----

      Mitä tapahtui kaikille noille linnuille?
      Kuolivatko kärsien, vai tapoitko itse?
      Ei niin saisi tehdä.

      • Migo

        ei ne kärsineet saivat olla aina vapaana pihassa kun asutaan vanhalla maatilalla niin tilaa riittää ja en koskaan tappaisi lintuja tai muita eläimiä missään tilaan teessa senverran eläinrakas ihminen olen. ja sitten kun halusit tietää mitä niille tapahtui niin ne lähtivät ajallaan muiden lintujen mukaan esim tässä on niin paljon naakkoja että minun naakkani on aina ollut niiden seurassa ja tällä hetkellä minulla on Kanadanhanhi joka ei ole lähtenyt vielä mihinkään elikkäs tuossa jokirannassa ja pihassa pyörii.


      • onkohannoin
        Migo kirjoitti:

        ei ne kärsineet saivat olla aina vapaana pihassa kun asutaan vanhalla maatilalla niin tilaa riittää ja en koskaan tappaisi lintuja tai muita eläimiä missään tilaan teessa senverran eläinrakas ihminen olen. ja sitten kun halusit tietää mitä niille tapahtui niin ne lähtivät ajallaan muiden lintujen mukaan esim tässä on niin paljon naakkoja että minun naakkani on aina ollut niiden seurassa ja tällä hetkellä minulla on Kanadanhanhi joka ei ole lähtenyt vielä mihinkään elikkäs tuossa jokirannassa ja pihassa pyörii.

        Vaan et ole koskaan tainnut todella seurata minne linnut lähtivät?
        Voipihan se olla, että useimmat kuitenkin taitojen puutteessa kuolivat.
        Ihmettelen vain, että jos todellakin olet niin erinomainen ja kokenut lintuharrastaja, niin miksi ihmeessä sinun täytyy mennä sotkeutumaan luonnon kiertokulkuun? Eikö olisi hienompaa antaa lintujen olla rauhassa...
        Itsekin harrastan lintuja, niin luonnon kuin noita kesytettyjä papukaijojakin.
        Kyllä siinä jo huomaa huiman eron, kun katselee noita vierekkäin. Villit kaipaavat vapauteen, vaikka eivät siitä ole koskaan tienneetkään mitään.
        Ei se pihalla pomppiminen ole oikeaa vapautta, oli se tila sitten kuinka suuri tahansa.
        Linnun täytyy kasvaa pesässä pienestä asti vapaana.
        Ja tiedän kyllä että linnunpojan kasvattaminen on rankkaa, olen niin itsekin tehnyt.
        Miksi ihmeessä sinun täytyy linnunpesiä ryövätä?
        Kun hankkisit itsellesi tuollaisen lemmikkilinnun, siitä olisi kaveria koko eliniäksi.
        Tosin ajattelen silti, että tarvitseeko tuollainen ihminen minkäänlaista kasvattia.
        Omaa napaasihan sinä ajattelet, et mitään muuta.


      • Migo
        onkohannoin kirjoitti:

        Vaan et ole koskaan tainnut todella seurata minne linnut lähtivät?
        Voipihan se olla, että useimmat kuitenkin taitojen puutteessa kuolivat.
        Ihmettelen vain, että jos todellakin olet niin erinomainen ja kokenut lintuharrastaja, niin miksi ihmeessä sinun täytyy mennä sotkeutumaan luonnon kiertokulkuun? Eikö olisi hienompaa antaa lintujen olla rauhassa...
        Itsekin harrastan lintuja, niin luonnon kuin noita kesytettyjä papukaijojakin.
        Kyllä siinä jo huomaa huiman eron, kun katselee noita vierekkäin. Villit kaipaavat vapauteen, vaikka eivät siitä ole koskaan tienneetkään mitään.
        Ei se pihalla pomppiminen ole oikeaa vapautta, oli se tila sitten kuinka suuri tahansa.
        Linnun täytyy kasvaa pesässä pienestä asti vapaana.
        Ja tiedän kyllä että linnunpojan kasvattaminen on rankkaa, olen niin itsekin tehnyt.
        Miksi ihmeessä sinun täytyy linnunpesiä ryövätä?
        Kun hankkisit itsellesi tuollaisen lemmikkilinnun, siitä olisi kaveria koko eliniäksi.
        Tosin ajattelen silti, että tarvitseeko tuollainen ihminen minkäänlaista kasvattia.
        Omaa napaasihan sinä ajattelet, et mitään muuta.

        Saatanan ääliö puhuit itsesi pussiin jos et huomannut itsekkin pidät papukaijoja hakissä vaikka ne haluaisivat lentää vapaana pihalla ja sinun on turha tulla pätemään minulle mitään tiedän silti paljon enemmän linnuista kun sinunlaisesi ihmiset ja on minulla tua kanadan hanhi lemmikkinä vielä pitkään ei se tuosta mihinkään halua lähteä no emmpä tässä jaksa muuta selittää kun tiedän jo vastauksesi etukäteen ei sille mitään voi ja kestän kyllä sen sillä et sinä minua muuttaa pysty tulen aina kesyttelemään luonnonlintuja ja tähän mennessä sen ovat kaikki tuntemani ihmiset hyväksyneet.


      • hekohekoheh
        Migo kirjoitti:

        Saatanan ääliö puhuit itsesi pussiin jos et huomannut itsekkin pidät papukaijoja hakissä vaikka ne haluaisivat lentää vapaana pihalla ja sinun on turha tulla pätemään minulle mitään tiedän silti paljon enemmän linnuista kun sinunlaisesi ihmiset ja on minulla tua kanadan hanhi lemmikkinä vielä pitkään ei se tuosta mihinkään halua lähteä no emmpä tässä jaksa muuta selittää kun tiedän jo vastauksesi etukäteen ei sille mitään voi ja kestän kyllä sen sillä et sinä minua muuttaa pysty tulen aina kesyttelemään luonnonlintuja ja tähän mennessä sen ovat kaikki tuntemani ihmiset hyväksyneet.

        Lemmikkilinnun pitäminen on aivan eri asia kuin luonnosta otetun.
        Ja vain tiettyjä lajeja on otettu häkkilinnuiksi, huomaa se.
        Papukaijat ja tietyt peippolajit. On aivan eri asia mennä ottamaan itselleen luonnosta mitä tahansa lintua.
        Ja en todellakaan pidä lintujani häkissä. Lintusilla on koko talo käytössään, häkkiä käytetään vain ruokailupaikkana. Saavat kuule lentää niin paljon kuin sielu sietää.
        Ja ulkona on myös suuri lentohäkki, joten kesäisin pääsevät myös ulos.
        Ja nämä papukaijani ovat vielä sen verran pieniä, että kyllä tilaa riittää. lisäksi niillä on lajitovereita, eivät joudu yksinään oleilemaan, kuten sinun lintusi pakosti joskus.
        On aivan eri asia mennä härkkimään luonnon linnun pesää ja poikasia, koska niitä ei ole koskaan jalostettu lemmikeiksi. Siksi niiden käyttäytyminen ja tavat ovat aivan erilaisia kuin noiden jo aikoja sitten kesytettyjen.
        Pohjimmiltaan villin linnun olisi parempi olla luonnossa, ilman että ihminen menee häiritsemään niiden luonnollisia tapoja.
        Totta kai papukaijatkin on aikanaan jouduttu kesyttämään ja vangitsemaan, mutta mikä tahansa laji ei siihen hommaan käy.
        Ja on hyvä ettei enää muita lintulajeja saakaan kesyttää ja muuttaa lemmikeiksi.
        Papukaijat ovat aivan omaa luokkaansa.


      • lintuinein
        hekohekoheh kirjoitti:

        Lemmikkilinnun pitäminen on aivan eri asia kuin luonnosta otetun.
        Ja vain tiettyjä lajeja on otettu häkkilinnuiksi, huomaa se.
        Papukaijat ja tietyt peippolajit. On aivan eri asia mennä ottamaan itselleen luonnosta mitä tahansa lintua.
        Ja en todellakaan pidä lintujani häkissä. Lintusilla on koko talo käytössään, häkkiä käytetään vain ruokailupaikkana. Saavat kuule lentää niin paljon kuin sielu sietää.
        Ja ulkona on myös suuri lentohäkki, joten kesäisin pääsevät myös ulos.
        Ja nämä papukaijani ovat vielä sen verran pieniä, että kyllä tilaa riittää. lisäksi niillä on lajitovereita, eivät joudu yksinään oleilemaan, kuten sinun lintusi pakosti joskus.
        On aivan eri asia mennä härkkimään luonnon linnun pesää ja poikasia, koska niitä ei ole koskaan jalostettu lemmikeiksi. Siksi niiden käyttäytyminen ja tavat ovat aivan erilaisia kuin noiden jo aikoja sitten kesytettyjen.
        Pohjimmiltaan villin linnun olisi parempi olla luonnossa, ilman että ihminen menee häiritsemään niiden luonnollisia tapoja.
        Totta kai papukaijatkin on aikanaan jouduttu kesyttämään ja vangitsemaan, mutta mikä tahansa laji ei siihen hommaan käy.
        Ja on hyvä ettei enää muita lintulajeja saakaan kesyttää ja muuttaa lemmikeiksi.
        Papukaijat ovat aivan omaa luokkaansa.

        Olen samaa meitä kuin tuo edellinen kirjoittaja, siis tuo papukaijaihminen.
        Itsekin harrastan paljon lintuja. Tällä hetkellä kasvatan neitokakaduja.
        Papukaijoja ja suomalaisia luonnonlintuja ei pidä sekoittaa toisiinsa.
        niiden lemmikkinä pitäminen on aivan eri asia, "migo"kin huomaisit, jos kävisit sellaisen ihmisen luona joka on oikein omistautunut papukaijoille.
        Toki on paljon sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät lemmikeistään huolehdi kunnolla. Niissä tapauksissa lintujen todellakin pitäisi saada olla vapaana.
        Migolle vielä... ei hyvä ja kokenut ihminen noin puhuisi... taidat tosiaankin olla aika...


      • kelo666
        Migo kirjoitti:

        Saatanan ääliö puhuit itsesi pussiin jos et huomannut itsekkin pidät papukaijoja hakissä vaikka ne haluaisivat lentää vapaana pihalla ja sinun on turha tulla pätemään minulle mitään tiedän silti paljon enemmän linnuista kun sinunlaisesi ihmiset ja on minulla tua kanadan hanhi lemmikkinä vielä pitkään ei se tuosta mihinkään halua lähteä no emmpä tässä jaksa muuta selittää kun tiedän jo vastauksesi etukäteen ei sille mitään voi ja kestän kyllä sen sillä et sinä minua muuttaa pysty tulen aina kesyttelemään luonnonlintuja ja tähän mennessä sen ovat kaikki tuntemani ihmiset hyväksyneet.

        Pidä lemmikkinä vaika elefanttia.

        Villieläimiä, vaikka olisivat kuoleman hädässä, hoitavat lain mukaan viranomaiset.


      • Migo
        kelo666 kirjoitti:

        Pidä lemmikkinä vaika elefanttia.

        Villieläimiä, vaikka olisivat kuoleman hädässä, hoitavat lain mukaan viranomaiset.

        olet sä aika tietämätön tai no kyllähän ne viran omaiset ne hoitaas ampumalla jos niille kertois mutten koskaan kerro kun pidän eläimet yleen sä itse tai sitten jätän vaan sinne mihnä ovat sillä en tarvitse kun yhden linnun lemmikiksi


      • Migo
        hekohekoheh kirjoitti:

        Lemmikkilinnun pitäminen on aivan eri asia kuin luonnosta otetun.
        Ja vain tiettyjä lajeja on otettu häkkilinnuiksi, huomaa se.
        Papukaijat ja tietyt peippolajit. On aivan eri asia mennä ottamaan itselleen luonnosta mitä tahansa lintua.
        Ja en todellakaan pidä lintujani häkissä. Lintusilla on koko talo käytössään, häkkiä käytetään vain ruokailupaikkana. Saavat kuule lentää niin paljon kuin sielu sietää.
        Ja ulkona on myös suuri lentohäkki, joten kesäisin pääsevät myös ulos.
        Ja nämä papukaijani ovat vielä sen verran pieniä, että kyllä tilaa riittää. lisäksi niillä on lajitovereita, eivät joudu yksinään oleilemaan, kuten sinun lintusi pakosti joskus.
        On aivan eri asia mennä härkkimään luonnon linnun pesää ja poikasia, koska niitä ei ole koskaan jalostettu lemmikeiksi. Siksi niiden käyttäytyminen ja tavat ovat aivan erilaisia kuin noiden jo aikoja sitten kesytettyjen.
        Pohjimmiltaan villin linnun olisi parempi olla luonnossa, ilman että ihminen menee häiritsemään niiden luonnollisia tapoja.
        Totta kai papukaijatkin on aikanaan jouduttu kesyttämään ja vangitsemaan, mutta mikä tahansa laji ei siihen hommaan käy.
        Ja on hyvä ettei enää muita lintulajeja saakaan kesyttää ja muuttaa lemmikeiksi.
        Papukaijat ovat aivan omaa luokkaansa.

        pidä vaan kaijoja jos niistä pidät mutta kaijat on aika tylsia lintuja minusta naakka on parempi lemmikkinä ja se ei joude pihassa taatusti yksin olemaan kun naakan pesä on navetan savupiipussakin että kyllä sillä lajiseuraa löytyy


      • Migo
        lintuinein kirjoitti:

        Olen samaa meitä kuin tuo edellinen kirjoittaja, siis tuo papukaijaihminen.
        Itsekin harrastan paljon lintuja. Tällä hetkellä kasvatan neitokakaduja.
        Papukaijoja ja suomalaisia luonnonlintuja ei pidä sekoittaa toisiinsa.
        niiden lemmikkinä pitäminen on aivan eri asia, "migo"kin huomaisit, jos kävisit sellaisen ihmisen luona joka on oikein omistautunut papukaijoille.
        Toki on paljon sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät lemmikeistään huolehdi kunnolla. Niissä tapauksissa lintujen todellakin pitäisi saada olla vapaana.
        Migolle vielä... ei hyvä ja kokenut ihminen noin puhuisi... taidat tosiaankin olla aika...

        kokenut olen omalla tavallani monen vuoden kasvatuksella on ollut viisi kertaa naakka, kerran korppi ja sitten nyt on kanadanhanhi papukaijakin oli juuri tuollainen neitokakadu mutta se ei oikein ollut minun makuuni tylsä kun oli kun oli sisä lintu linnun pitää saada olla ulkona vapaana voidakseen olla onnellinen


      • Migo
        Migo kirjoitti:

        olet sä aika tietämätön tai no kyllähän ne viran omaiset ne hoitaas ampumalla jos niille kertois mutten koskaan kerro kun pidän eläimet yleen sä itse tai sitten jätän vaan sinne mihnä ovat sillä en tarvitse kun yhden linnun lemmikiksi

        unohdin mainita että oli myös kaksi telkkää kerran ne päästin syksyllä vapaaksi kun eivät olleent enää siihen aikaan kesyjä


      • <.<
        hekohekoheh kirjoitti:

        Lemmikkilinnun pitäminen on aivan eri asia kuin luonnosta otetun.
        Ja vain tiettyjä lajeja on otettu häkkilinnuiksi, huomaa se.
        Papukaijat ja tietyt peippolajit. On aivan eri asia mennä ottamaan itselleen luonnosta mitä tahansa lintua.
        Ja en todellakaan pidä lintujani häkissä. Lintusilla on koko talo käytössään, häkkiä käytetään vain ruokailupaikkana. Saavat kuule lentää niin paljon kuin sielu sietää.
        Ja ulkona on myös suuri lentohäkki, joten kesäisin pääsevät myös ulos.
        Ja nämä papukaijani ovat vielä sen verran pieniä, että kyllä tilaa riittää. lisäksi niillä on lajitovereita, eivät joudu yksinään oleilemaan, kuten sinun lintusi pakosti joskus.
        On aivan eri asia mennä härkkimään luonnon linnun pesää ja poikasia, koska niitä ei ole koskaan jalostettu lemmikeiksi. Siksi niiden käyttäytyminen ja tavat ovat aivan erilaisia kuin noiden jo aikoja sitten kesytettyjen.
        Pohjimmiltaan villin linnun olisi parempi olla luonnossa, ilman että ihminen menee häiritsemään niiden luonnollisia tapoja.
        Totta kai papukaijatkin on aikanaan jouduttu kesyttämään ja vangitsemaan, mutta mikä tahansa laji ei siihen hommaan käy.
        Ja on hyvä ettei enää muita lintulajeja saakaan kesyttää ja muuttaa lemmikeiksi.
        Papukaijat ovat aivan omaa luokkaansa.

        Omistatko sitten kaiken elämäsi jokaiselle linnulle? mites niiden puolisot? :o voi voi x) on varmaan hauskaa leikkiä kingiä ku on paljon lintuja ^^


      • <.<
        lintuinein kirjoitti:

        Olen samaa meitä kuin tuo edellinen kirjoittaja, siis tuo papukaijaihminen.
        Itsekin harrastan paljon lintuja. Tällä hetkellä kasvatan neitokakaduja.
        Papukaijoja ja suomalaisia luonnonlintuja ei pidä sekoittaa toisiinsa.
        niiden lemmikkinä pitäminen on aivan eri asia, "migo"kin huomaisit, jos kävisit sellaisen ihmisen luona joka on oikein omistautunut papukaijoille.
        Toki on paljon sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät lemmikeistään huolehdi kunnolla. Niissä tapauksissa lintujen todellakin pitäisi saada olla vapaana.
        Migolle vielä... ei hyvä ja kokenut ihminen noin puhuisi... taidat tosiaankin olla aika...

        Pidä sinä pääs
        :)
        kaikki tääl vaan migoa arvostelee. hohhoijaa.. on se niin väärin tehä mitä haluaa, ku linnulle tulee eri kohtalo kuin mitä sen kuuluis saada. munki vanhemmat eros enkä voinu päättää siit ku olin 4v lol. imekää paskaa papukaijaihmiset vaikka itsekin oon yksi. ^^ en vaan oo noin suurpiirteinen homppeli kuin te muut muhahaha..


      • <.<
        kelo666 kirjoitti:

        Pidä lemmikkinä vaika elefanttia.

        Villieläimiä, vaikka olisivat kuoleman hädässä, hoitavat lain mukaan viranomaiset.

        viranomaiset voi hoidella sut.


    • alkuper.

      no kun Beo-kottarainen eli Pyhä-Maina maksaa n. 700 € niin suomalaisen kottaraisen saisi ilmaiseksi kun vain kävivi pesästä hakemassa! Mitähän sellainen kottarainen syö?

      • minävainen

        No niinpä niin... Tuossa jo taas mietetään tuollaisia vaikka ei tiedetä asiasta paskaakaan.
        Eikä taideta edes viitsiä aiheeseen sen kummemmin perehtyä.
        Kyllä täälläkin näkee taas sitten vaikka minkälaisia ihmisiä... juuri niitä idiootteja.
        Olen sitä mieltä että ei suomalaisia lintuja lemmikeiksi.
        Ja niitä papukaijojakin vain niille, jotka asiasta tietävät ja linnuilleen omistautuvat.


      • <.<
        minävainen kirjoitti:

        No niinpä niin... Tuossa jo taas mietetään tuollaisia vaikka ei tiedetä asiasta paskaakaan.
        Eikä taideta edes viitsiä aiheeseen sen kummemmin perehtyä.
        Kyllä täälläkin näkee taas sitten vaikka minkälaisia ihmisiä... juuri niitä idiootteja.
        Olen sitä mieltä että ei suomalaisia lintuja lemmikeiksi.
        Ja niitä papukaijojakin vain niille, jotka asiasta tietävät ja linnuilleen omistautuvat.

        homppeli..


    • jaska....

      Haahahahahahaaaa!Ja Migoko muka kasvattaja? Kannattaisi ensin opetella puhumaan asiallisesti...noo sehän onkin vasta 13 vuotias teini....hiuoh...ei suomen lintuja lemmikeiksi!!!

      • Migo

        Ikää löytyy 20 v että se siitä kirjottamisesta sen verran että olen siinä sen verran laiska etten jaksa kirjottaa pilkun tarkasti tälläsille (aikas turhille ) foorumeille vai mitä ovatkaan


      • la.-
        Migo kirjoitti:

        Ikää löytyy 20 v että se siitä kirjottamisesta sen verran että olen siinä sen verran laiska etten jaksa kirjottaa pilkun tarkasti tälläsille (aikas turhille ) foorumeille vai mitä ovatkaan

        Otettiin kaverin kanssa tänään kiinni tämän kesän harakanpoikanen. Aika isohan se on jo kesytettäväksi mutta ''luonnossa'' olisi kuollut joka tapauksessa kun autotiellä nökötti aivan kylän keskustassa. Nytpä siis kokeneelta lintukasvattajalta kysyn että mitä sille pitäisi syöttää? Sillä linjalla olen lähtenyt että harakka syö lähes mitä vaan, joten raakaa lihaa olen pieninä paloina syöttänyt pinsettejä apuna käyttäen ja reippaasti on syönyt. Mutta entäpä jatko? Ei kai se harakkakaan isoksi kasva pelkällä jauhelihalla...:) Ja sitten vielä että kuinka usein pitää ruokkia ja oppiiko vielä juomaan vesiastiasta vai pitääkö jonkinlainen allassysteemi kehittää vajan lattialle? voiko esim. höyhenpuvusta tai väristä harakan kohdalla aikuisena yhtään päätellä sukupuolta? Olisi ihanaa jos viitsisit vastata...


    • ere

      sanonpa tähän vaan että suomen laki ei varsinaisesti kiellä minkään luonnoneläimen hoitamista. pesästä vieminen on toki kiellettyä mutta eläinsuojelulain mukaan on ihmisen velvollisuus pitää huolta tai toimittaa asiantuntijalle sellainen eläin, joka on loukkaantunut tai muuten kyvytön itsestään huolehtimaan. monesti on itselläkin ollut autojen tai kissojen kolhimia lintuja hoidossa ja hyvin ovat parantuneet ja omille teilleen lähteneet. niin että poikasten ryöstämisen pesästä periaatteessa tuomitsen mutta en koko hoitamista sinänsä... nytkin on itsellä liiterissä koiran purema rusakko ja muksuilla jokunen sisilisko. Pulskasti voivat kaikki ja kohta voi taas vapauttaa. niin että eiköhän lintuihin päde sama.

      • <.<

        mulle on ihan sama mikä eläin on, kuhan sille ei tee pahaa. ja on se ihan hauska jakaa omaa elämää sellasen kanssa, siit tulee hyvä kokemus molemmille.


    • varis375

      Meillä on ollut varis pian viisi vuotta, eikä se minusta kovin surulliselta näytä. Vapaana se tuola ulkona menee ja on se jo tänä keväänä poikasetkin tehnyt jonkun toisen variksen kanssa. Meillä on maatila joten variksella on suuri elinalue, ja välillä se vierailee mukavilla naapureillamme ilahduttamassa heitä. Tämä varis pyöri poikasena pihoillamme pari päivää, eikä emoa näkynyt joten otimme sen hoivaamme. Minusta emme ole tehneet mitään pahaa.

    • auto22222

      Migo on pelkkä eläimiinsekaantuva trolli. Ei saa keneltäkään ihmiseltä kontaktia, niin on pakko sekaantua eläimiin. onkohan siellä missä Migo asuu eläimen ja ihmisen risteytyksiä tai no enpä usko kun Migo on niin vajaa että ei pysty tuottamaan jälkeläisiä
      Kaikki jotka ottavat eläimiä luonnosta ovat aika vajaita koska eivät ymmärrä että se on väärin.

    • Hyvä on noin

      Kuule ite oot vajaa! Ja siinä ei oo mun mielestä mitään pahaa jos lintu vapaana saa olla lajitovereidensa seurassa vaikka onkin ihmisen omistama.

    • kysyjä

      Migo, mitä tapahtuu jos muna kylmenee?

    • kiinnostunut2

      En ymmärrä tätä, että minkä ihmeen takia sitä lintua ei sieltä saisi ottaa?
      Jos nappaat itsellesi variksenpoikasen, kasvatat ja hoidat sen niinkuin pitää lisäksi kesytät sen niin, että se sopisi sisätiloihin lenneskelemään ja sitten yöksi aina häkkiin vähän kuin papukaija niin mikä ongelma siinä on?
      Itse ainakin pitäisin ajatuksesta jos voisin kasvattaa variksen tai korpin kunnes se luonnollisesti kuolee, sillä pidän linnuista ja en ole löytänyt vielä vastaavan näköistä lemmikkilintua siksi olen miettinyt luonnosta lintua.
      Mutta sitten kans tulee mietittyä nämä, että mitenkäs jos ottaa variksen poikasen, niin miten onko sillä matoja/tauteja? Siitä en ole päässyt vielä selvyyteen.

    • Poliisi on ystävä

      Ai ei kukaan tiedä? Viestisi voi ilmiantaa ylläpidolle ja poliisille, ja he ottavat sinuun sitten yhteyttä asian tiimoilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe